Diskuze k článku:

„I ty všem lžeš?“ Syndrom podvodníka aneb proč si nevěříme v práci ani ve vztazích

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Milan | 13. 1. 2022 7:17

No to jsou rady jak z bravíčka.

Dělat chyby je v pořádku? Asi jak kde, že jo. Asi těžko se ve zprávách dozvíte, že za hromadnou bouračkou na dálnici, která si vyžádala desítky mrtvých a těžce zraněných, stálo kytaristovo "přehlédnutí" struny E, ale přehlédnutí prosakující brzdové kapaliny pracovníkem autoservisu za tím být může. Jsou profese, ve kterých se chyby dají tolerovat, protože v zásadě nic neznamenají, jako například umění, copywriting, psaní bezduchých článků na Heroinu apod. A pak jsou profese, kde se chyby promíjet nemohou, protože mají dalekosáhlé důsledky - medicína, opravy strojů (nechcete, aby vám třeba špatně seřízený rentgen vpálil do těla tisícinásobek smrtelné dávky záření, věřte mi), některé oblasti finančnictví, policejní práce, atd.

A pak ten nesmysl, že už ve škole se učíme, že aby nás měli lidi rádi, musíme něco dokázat. Zaprvé učitelé nejsou kreténi, neschopní rozlišovat mezi snahou a známkami, za které je vydává autorka článku. Daleko raději mají žáky, kteří zvládají polovinu učiva, ale rozumí mu, než šprty, kteří se naučí celé učivo jako říkanku, za jejíž odříkání sice dostanou jedničku, ale nerozumí v ní ani slovu. Ale nemají je rádi proto, že něco dokázali, ale proto, že se jim daleko snáze pracuje s žáky, kteří prokazují dobrovolnou snahu se učit, než s žáky, které musejí k učení nutit. Úspěch se cení, ale přátele nedělá, a nikdo se nikdy ve škole nenaučil opak.

A na závěr: "zvyky a vzorce myšlení, které do nás vložili lidé, na nichž nám nejvíce záleží" jsou právě to, jakým způsobem nás ovlivňuje naše zázemí, v tomto případě vliv rodinné výchovy a příkladů, daných rodinnými příslušníky. Takže nějak nerozumím tomu, na základě čeho to psycholožka LePera odděluje.

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Milan | 13. 1. 2022 7:21

oprava - přehlédl jsem, že kretény z učitelů nedělá ta psycholožka, zmíněná na konci článku, ale přímo pan Karásek, tak se dodatečně omlouvám za to, že jsem autorství znevažujícího vyjádření na stranu škol a učitelů přisoudil nesprávné osobě... mea culpa

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Milan | 13. 1. 2022 7:17

No to jsou rady jak z bravíčka.

Dělat chyby je v pořádku? Asi jak kde, že jo. Asi těžko se ve zprávách dozvíte, že za hromadnou bouračkou na dálnici, která si vyžádala desítky mrtvých a těžce zraněných, stálo kytaristovo "přehlédnutí" struny E, ale přehlédnutí prosakující brzdové kapaliny pracovníkem autoservisu za tím být může. Jsou profese, ve kterých se chyby dají tolerovat, protože v zásadě nic neznamenají, jako například umění, copywriting, psaní bezduchých článků na Heroinu apod. A pak jsou profese, kde se chyby promíjet nemohou, protože mají dalekosáhlé důsledky - medicína, opravy strojů (nechcete, aby vám třeba špatně seřízený rentgen vpálil do těla tisícinásobek smrtelné dávky záření, věřte mi), některé oblasti finančnictví, policejní práce, atd.

A pak ten nesmysl, že už ve škole se učíme, že aby nás měli lidi rádi, musíme něco dokázat. Zaprvé učitelé nejsou kreténi, neschopní rozlišovat mezi snahou a známkami, za které je vydává autorka článku. Daleko raději mají žáky, kteří zvládají polovinu učiva, ale rozumí mu, než šprty, kteří se naučí celé učivo jako říkanku, za jejíž odříkání sice dostanou jedničku, ale nerozumí v ní ani slovu. Ale nemají je rádi proto, že něco dokázali, ale proto, že se jim daleko snáze pracuje s žáky, kteří prokazují dobrovolnou snahu se učit, než s žáky, které musejí k učení nutit. Úspěch se cení, ale přátele nedělá, a nikdo se nikdy ve škole nenaučil opak.

A na závěr: "zvyky a vzorce myšlení, které do nás vložili lidé, na nichž nám nejvíce záleží" jsou právě to, jakým způsobem nás ovlivňuje naše zázemí, v tomto případě vliv rodinné výchovy a příkladů, daných rodinnými příslušníky. Takže nějak nerozumím tomu, na základě čeho to psycholožka LePera odděluje.

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit