Diskuze k článku:

Ta díra v srdci je obrovská. Matka vypráví o ztrátě dcery s hraniční poruchou osobnosti

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

B | 24. 8. 2022 8:18

...prostě jak mi před pár lety řekla jedna mladá punkerka o sebevraždě svého kamaráda: "On byl až příliš moc krásnej člověk, než aby dokázal žít v tomhle odporně hnusnym světě mezi tolika kretény."

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

tom | 24. 8. 2022 16:43

Dr0gy.. jak jinak... ono stačí jednou si dát trávu a TRVALÉ psychické problémy jsou na světě... dost lidí to podceňuje a pak se diví!!!

-20
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Tiv | 29. 8. 2022 23:17

vyléčit nemoc... jak jednoduše to zní. je vícero specializací, nejen psychiatrie, kde mají diagnostika i metody léčby dost mizernou úspěšnost. to není jako vyměnit chladič v servisu. to je nekonečné piplání a nimrání s nejistým výsledkem, který ani nemusí být trvalý. příbuzní i kamarádi nemocného si musejí uvědomit, že ne každého lze spravit. už jen natrefit na doktora, který je skvělý a zároveň pacientovi ...pasuje... je výhra v loterii. nedokážete a nedokázali byste zabránit jeho smrti, toto není ve vaší moci.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Na Vlastní Oči | 25. 8. 2022 18:52

Tato porucha není nemoc. Když se věci budou nazývat pravým jménem a významem, půjde zachránit více životů.
Člověk se musí naučit žít se svými Démony a hlavně s nimi bojovat.
A teď si představte, že umírají lidé opravdu nemocní, že někdo řeší opravdové problémy.
Takový člověk si nemůže dovolit říct: Mám poruchu, nedá se s tím nic dělat.... omluvte mě.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pinochet | 24. 8. 2022 20:39

Citace - B / 24. 8. 2022 08:18

...prostě jak mi před pár lety řekla jedna mladá punkerka o sebevraždě svého kamaráda: "On byl až příliš moc krásnej člověk, než aby dokázal žít v tomhle odporně hnusnym světě mezi tolika kretény."


Obklopí se punkerkama a pak se diví, že je to kolem něj samej kretén. Ten člověk možná byl i krásnej, ale moudrej rozhodně ne.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pinochet | 24. 8. 2022 20:18

Citace - B / 24. 8. 2022 11:09


Tím neříkám, že bych byla nadšená, kdyby se mé děti zabily, ale zas lepší, než kdyby prodávaly předražený hrnce a ještě se dmuly se pýchou, jak si z toho skvěle žijou.:)


Ostuda hodná sebemordu by spíš byla, kdyby naopak ty předražený hrnce kupovaly. Nebo kdyby třeba byly buzny.

-9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

L | 24. 8. 2022 20:08

omlouvám se za zmatek, tohle:

Citace - L / 24. 8. 2022 20:01

Jo, představa, že prášky věci vyřeší...

je reakce na toto:

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

L | 24. 8. 2022 20:01

Jo, představa, že prášky věci vyřeší...
Teprve před několika lety jsem narazila na psychiatričku, která mi narovinu řekla, že mi prášky sice pomůžou, ale rozhodně to nevyřeší problém.
Že na tom hlavně musím pracovat sama a sama se snažit naučit se sebou zacházet. Že to za mne nikdo jiný udělat nemůže...
Aktuální situace je taková, že teď jsem na tom sice hůř než jako teenager, ale mnohem lépe to snáším. Takže paradoxně je kvalita mého života výrazně vyšší.
Ale to, co pomohlo mně, nemusí sedět každému. Vlastně to rozhodně nebude sedět každému. Lidé mají různé povahy a různé nemoci... a dohromady to vytváří neskutečně mnoho zcela jedinečných kombinací.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 24. 8. 2022 19:44 | reakce na B - 24. 8. 2022 11:09

Ještě, že tvá familie nebyla dysfunkční, to by byl teprve sekec mazec.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

tom | 24. 8. 2022 16:43

Dr0gy.. jak jinak... ono stačí jednou si dát trávu a TRVALÉ psychické problémy jsou na světě... dost lidí to podceňuje a pak se diví!!!

-20
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 24. 8. 2022 11:09

Citace - ... / 24. 8. 2022 10:54

Ok a myslíš, že někdo mohl tomu tvému pokusu o sebevraždu zabránit? Jestli jsi vysílala nějaké varovné signály a nikdo si toho nevšiml.

Celá má familie byla jaksi disfunkční. Otec se zajímal maximálně o to, o co nemusel, a matka je člověk, se kterým jsem si nikdy neměla co říct (ještě kulantně řečeno). Ve škole jsem neměla s učením problém, takže pro učitele jsem byla úplně ok. Kdo by mohl vůbec signály přijímat...

Každopádně sebevražda byla v minulosti v určitých částech světa čestná smrt-vlastně nic hrozného.
Tím neříkám, že bych byla nadšená, kdyby se mé děti zabily, ale zas lepší, než kdyby prodávaly předražený hrnce a ještě se dmuly se pýchou, jak si z toho skvěle žijou.:)

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

... | 24. 8. 2022 11:03

Co píší na internetu.
„Devadesát procent sebevražd je způsobeno přítomností nějaké psychické choroby,” řekl místopředseda Psychiatrické společnosti České lékařské společnosti Jana Evangelisty Purkyně Martin Anders. Dá se jim proto předcházet a nemocné vyléčit. Sebevraždy se podle něj vyskytují u většiny psychiatrických diagnóz.
To je to co si myslím, vetšina lidí si sama nepomůže.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Sollana | 24. 8. 2022 11:00

Můj syn měl také HPO.Říkal ,že svět není černobílý ale dvoubarevný ??Jsou to 2roky co odešel!Byl to úžasný mladý muž.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

... | 24. 8. 2022 10:54

Ok a myslíš, že někdo mohl tomu tvému pokusu o sebevraždu zabránit? Jestli jsi vysílala nějaké varovné signály a nikdo si toho nevšiml.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 24. 8. 2022 10:14

Citace - ... / 24. 8. 2022 09:47

Každopádně říct dítěti, ať si pomůže samo, tak to byla kráva.

Mně to možná paradoxně pomohlo. Lidé rádi věší, že je spasí nějaký prášek (neříkám, že někde nemůže pomoct), nebo nějaký pokec s někým, kdo je pochopí líp než se oni chápou sami (asi), ale to je často nemožné. Některé věci se nedají opravit nebo to nejde na bázi jednotlivce. Pokud někoho trápí například ekologie a pocit bezmoci s tím něco udělat, tak mu lentilkama, tím, že mu řekneš, to přece zrovna tobě nemusí vadit, ani vycpávkama ve stěnách nepomůžeš...
Já se jaká jsem, v realitě, co si je mě jinou nezasluhuje a jiná být moc ani nemohu. Musela jsem si pomoci sama, ta paní měla pravdu, ale léčba pro každého to asi nebude, protože každý není jako já... většina ani vzdáleně...

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

... | 24. 8. 2022 9:53

Mám známou a zemřelo ji malé dítě, tak pak se pokusila o sebevraždu a skončila v Bohnicích. Oni s ní taky nic nedělali, jen ji dali nějaké léky na deprese, které nepomáhaly. Pak zjistila, že když se hodně napije, tak na tu bolest zapomene. Teď je z ní alkoholička, pije téměř každý den po práci láhev vodky nebo rumu a když je střízlivá myslí občas na sebevraždu.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

... | 24. 8. 2022 9:47

Každopádně říct dítěti, ať si pomůže samo, tak to byla kráva.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 24. 8. 2022 9:13

Citace - ... / 24. 8. 2022 08:51

Na to je psychiatr, aby něco diagnostikoval. Klinický psycholog to podle zákona ani dělat nesmí.

Jo, to je možný. Bylo mi třináct. je možný, že to byla psychiatrička, tehdy mě to fakt nezajímalo. Každopádně jsem byla shledána nediagnostikovatelnou, nebo mi to tak aspoň řekla.
Ale třeba lhala, nebo se jí už s těma zbytečnejma pacošema nechtělo patlat:D...co já vím, neznala jsem ji.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

... | 24. 8. 2022 8:51

Na to je psychiatr, aby něco diagnostikoval. Klinický psycholog to podle zákona ani dělat nesmí.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 24. 8. 2022 8:46

Ještě oprava odkazu, kam se mi nějak dostala mezera, tak snad tenhle už bude fungovat: https://www.youtube.com/watch?v=Dww9UjJ4Dt8

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 24. 8. 2022 8:18

...prostě jak mi před pár lety řekla jedna mladá punkerka o sebevraždě svého kamaráda: "On byl až příliš moc krásnej člověk, než aby dokázal žít v tomhle odporně hnusnym světě mezi tolika kretény."

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 24. 8. 2022 7:10

Mně psycholožka kdysi dávno po pokusu o sebevraždu řekla, že jsem nediagnostikovatelná. Že klidně můžu mít hromadu pochuch a nemocí, ale lidé vysokou inteligencí je často umí velmi dobře maskovat. Řekla, že si můžu prý pomoci jen sama... bylo mi sotva třináct, he.

Tohle téma - jako bývalý sebevrah a vyznavač hodně tvrdé hudby kde je to smrt sem smrt tam -jsem holt "necitlivá", každopádně se to dá hezky spojit s tím bláznivým Tatem (nebo jak se ten ocoš jmenuje) z nedávného článku...ani sláva, bohatství a občí přízeň žen vás totiž šťastným udělat vůbec nemusí, což skvěle ilustruje třeba tenhle borec (ten v tom autě):https://www.youtube.com/ watch?v=Dww9UjJ4Dt8
Byl jeden z největších idolů druhé generace. Byl nejen dobrý zpěvák a tanečník, ale hudbu i skládal a jedna jeho skladba -o osamělosti a zpívaná interpretkou- se stala velkým hitem. Je to asi čtyři roky, co se zabil. Otrávil se podobně jako to předváděl ten týpek ve vaně ve Hře na oliheň.
Přitom to byl fešák, co nemusel dělat voloviny jako nějakej Tate, aby dostal do postele klidně i prvoligové modelky a stejně ho to šťastným neudělalo. Ostatní členové hrají dodnes a mluvili o něm jako o někom velmi citlivém, kdo byl často nešťastný i z věcí, které se ho zdánlivě nemusely dotýkat, nefetoval, nechlastal ani nic podobnýho.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit