Diskuze k článku:

Pozadí oscarové aféry. Facka, která padla úplně vedle

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Karolínka | 29. 3. 2022 18:38

Černoch dá černochovi facku, ale jedná se o rasismus? V zásadě s autorkou nesouhlasím, přijde mi to jako hledání něčeho, co tam v zásadě není. Rock se do Jady nenavážel poprvé a chápu reakci Smithe, ale naznačovat, že co černý muž, to agresor, to není rasismus? Myslím tím část, kde ze Smithe dělá agresora fyzického a z Rocka verbálního. Ano, nebylo to v pořádku ani od jednoho. Ano, měli si to vyříkat jinde a jinak. Ano, urazit ženu s alopecií není fér. Ale je fér říct, i když nepřímo, že z bílé ženy z alopecií si dělat srandu můžete, ale z černošky ne? A jsou to opravdu jen černé ženy, jejichž vzhled je komentován? Co bělošky, Asiatky, Romky, atd.? A teď ještě kdyby k nám dorazily mimozemské civilizace, to byl teprve bugr :-).

+29
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Zuzana | 29. 3. 2022 16:43

Moc dobře shrnuto, skvělý článek.

-21
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Millwall | 24. 5. 2022 2:26

Přestaňte říkat slovo černoch, to už se přeci říkat nesmí :)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Čingischán | 8. 4. 2022 17:47 | reakce na Čingischán - 8. 4. 2022 17:34

A jeje, to patřilo k článku o prvním muži na Heroinu...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Čingischán | 8. 4. 2022 17:34

Lukáš Houdek - Dílo: 2012: Život snů – nastavení zrcadla heteronormativní společnosti. Zdroj: Wiki

Nastavuje zrcadlo...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Polopat | 8. 4. 2022 9:32

Tady je video:
https://www.reddit.com/r/PublicFreakout/comments/tyavks/old_clip_of_jada_pinkett_smith_forcing_will_smith/

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Polopat | 8. 4. 2022 9:29

Will je spíše oběť Jady. Ta ho psychycky týrá a je to ukázklový gaslighter.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Čingischán | 4. 4. 2022 18:52

Je vtipné, při tom všem, co se děje v Hollywoodu, že se už x dní mluví o jedné facce, ale nemluví se třeba o kilogramech tvrdých drog, které se tam pravidelně zkonzumují.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 3. 4. 2022 9:48 | reakce na Lukáš - 3. 4. 2022 9:02

Že Vás to ještě překvapuje po to všem, co dělají herci a komici u nás...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 3. 4. 2022 9:40 | reakce na Martin Václavík - 2. 4. 2022 20:54

Předávání Oscarů pořádají osobnosti film pro osobnosti filmu, aby se mohly vzájemně poplácávat po ramenou a nakonec se pořádně zhulákat, sjet koksem a udělat pár věcí, které se budou za padesát let řešit u soudu jako sexuální napadení. To, že to W.S. udělal takto přede všema, je tam každému putna.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lukáš | 3. 4. 2022 9:02

FAcka padle presne tomu komu mnela. To ze jsem komik jeste neznamena ze, ze muzu o komkoli rikat cokoli byt jen jako vtip. I ty jejich trapne kecy maji hranice a pokud hranice prekroci, musi take umet nest nasledky. Ne vzadnem pripade si nesmi radoby vtipalci myslet ze muzou rict cokoli a bezstrestne.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jarda | 2. 4. 2022 21:32

Oscara dostal jen proto, ze film byl o rasismu. Jinak filmove naprosty prumer a jeho vykon nic nadstandardniho. Navic se zachoval jako totalni zoufalec bez nadhledu. Vtip je vtip. Muze byt dobrej nebo spatnej, ale porad je to jen vtip. Byt Rockem, podam zalobu za naladeni. Ale Rock je narozdil od ublizenecka Smithe celkem nad veci, jako normalni clovek

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Martin Václavík | 2. 4. 2022 20:54

S ohledem na to, že je to předávání Oscarů, tak to měl Smith vyřešit někde v zákulisí, nebo na nějaký after party.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

R. Rodrigéz | 2. 4. 2022 17:27

Co to je za snůšku keců?? Rádoby psychoanalýza a rozbor Smitha, domácího násilníka :-D s vlastním názorem viditelném v každém slově. Vůbec nechápu proč někdo něco tak jednostranného a ubohého zveřejní.
Autor by měl radši s psaním přestat, je to obyčejný hnůj.

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 31. 3. 2022 18:34 | reakce na Denisa - 31. 3. 2022 11:18

Máte naprostou pravdu, Deniso. Uvědomil jsem si to dokonce dříve, než jste na to upozornila, zpytoval jsem svědomí, a pak jsem si uvědomil, že na tom, co říkám - třeba na tom, že AUTORKA článku naprosto zbytečně dělá z Jady Pinkett Smith sebestřednou štěknu (aniž by věděla, jak se k tomu ta paní skutečně staví), to vůbec nic nemění.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martin Hák | 31. 3. 2022 15:55

Kolegyně a kolegové, prosím vás, přestaňte soutěžit v hovadinách. Pokud budeme počítat úspěchy příslušnic nebo příslušníků nějaké utiskované menšiny na Oscarech, Olympiádě nebo v rychloobrátkovém tradingu, je to asi takové, jako bychom se radovali z toho, jak se Indián naučil chlastat. Jinými slovy tyto jevy vůbec neukazují, že se něco mění, natož zlepšuje, ani to není zadostiučinění. Je to jen další příklad nesmyslného obětování talentu a úsilí ve prospěch domnělých a pomíjivých hodnot, které navíc jen posiluje nespravedlivě nastavený systém.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 31. 3. 2022 15:47

Vždyť tyhle Holyvoidy zajímaj už jen důchodce, všichni ostatní koukají na animé. Tak ať se na příštím ročníku třeba postřílej, z kulturního hlediska žádná velká škoda.:D

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Denisa | 31. 3. 2022 11:18 | reakce na Pavel Křížek - 30. 3. 2022 20:21

Až na to, že článek nenapsala Pakočka.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Hele tele | 30. 3. 2022 21:16

Prosím Vás s alopecií bojuje každý druhý muž, kolem šedesátky skoro každý a i když na téma plešatosti existuje mnoho drsných vtipů a celkově jsou naprostí plešouni terčem laskavého posměchu, tak pochybuji, že by se manželka některého z nich uchýlila k násilí, spíše by se jen pousmála. Tudíž Willova reakce byla přehnaná a níkterak adekvátní. Míchání rasismu do článku je zcela mimo mísu, vlastně je tam tak násilně naroubováno, jen aby to splňovalo nějaký levičácký poddtext, že to i samotné autorce musí být trapné. Tudíž pořádná facka, za amatérskou práci patří právě jí.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jaromír | 30. 3. 2022 20:39

Primárním problém tohoto článku je v tom, že jde o pohled autora zaujatým pohledem a tudíž obvinění a důvody jsou tímto pohledem ovlivněny a ukazují na zmíněné vlastnosti hlavně u autora. Či autorky nesledoval jsem kdo jej napsal.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 30. 3. 2022 20:21

A je Willova manželka skutečně taková netýkavka, že se hned cítila uražena do morku kostí, jak předjímá Pakočka? Jako jasně, humor je dost pokleslý, ale alopecie přece nezbavuje schopnosti nebrat se pořád vážně. A Pakočka se tak vehementně naváží do "dvou rasistických černochů", že jaksi zapoměla na pravý středobod dění.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Josef Sedlák | 30. 3. 2022 16:27

Nesdílím Váš názor. Facka za hrubou necitlivou urážku je tím nejlepším a nejrychlejším řešením. Rozhodně lepším, než vleklý soudní spor. Nejsem toho názoru, že facka v tomto konkrétním případě vypovídá o násilnických sklonech. Dokonce si troufám tvrdit, že Vaše závěry v tomto směru jsou vysoce manipulativní, neboť nevyjadřují pouze Váš názor, ale snaží se tento názor vydávat za normu a za to, co by si o této facce měli myslet i ostatní. Jedna věc je právo na názor, který Vám neberu, druhá to zda jej vydáváte za jediný správný. Ano, “moderní” společnost je dle mého názoru velmi “změkčilá” a snaží se této změkčilosti přizpůsobit i nové vnímání morálky. Myslím si, že špatný čin má být potrestán a rozsudek o finanční náhradě po pěti letech sporu není trestem a už vůbec ne satisfakcí.
Hezký den.

+17
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kikina | 30. 3. 2022 16:15

V mnoha bodech souhlasím s autorkou, v podstatě ve většině, ovšem trochu mě děsí představa, že bychom po komicích měli vyžadovat striktní korektnost. Nedovedu si představit, že by třeba došlo na cenzurování stand-upů a smrdí mi to totalitou a omezováním svobody slova. Pokud někdo nemá rád nekorektní humor, a plně chápu, že to není šálek kávy pro každého, pravděpodobně se takovým stand-upům vyhne obloukem, ale utahování si z menšin, nemocných, zdravých, tlustých, hubených, černých, bílých, bohatých a slavných či chudých, tu bylo vždy. Především na Oscarech. A často jsou to ti, kterých se takové vtípky týkají, kdo je dělá. Ne vždycky jsou vhodné, ne vždycky sednou všem, ale přehnaná korektnost může být stejně toxická jako nekorektní humor, ne-li víc. Na to bychom si měli jako společnost dát pozor, abychom nesklouzli k formátu, kdy bude hřích se zasmát čemukoliv. Protože vždycky se někdo může urazit.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr.b | 30. 3. 2022 14:30

Tak vzájemné předávání jakýchsi cen je oblíbená kratochvíle herců a podobných existencí - inu, patří to k reklamě na jejich obživu. K tomu patří i nějaké to show, aby se na to vůbec někdo díval.
Nicméně myšlenka, že muž bránící vlastní ženu je nějaký zvrhlý násilník, a že to snad dokonce dělá jen proto, že považuje ženu za svůj majetek, to je už hodně divná konstrukce, ne?
Tak nějak odnepaměti to na světě chodí tak, že muž ženu chrání, je to i v našich genech. A holt to někdy na někoho přijde i "ve společnosti", to se prostě stává. Myslím, že není na místě z toho cokoli vyvozovat. I když chápu, že v Praze u televize tyhle "dávné" pudy vypadají primitivně. O pár stovek km východněji, je to, ale jistě jinak.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jouda | 30. 3. 2022 13:49

Oscar zkratka potkalo to, co uz u nas davno potkalo Zlateho slavika, nebo libovolnou soutez Miss.
Jedna se o freak show, co zije ze jmena v minulosti, ktera zajima cim dal mene lidi.

Oskar a Hollywood obecne byl nabubrelost, pozlatko, zabava.
Na oscarovy film z minulosti se klidne podivam, bude to nejaka masova komercni srakajda typu Avatar, ale proc ne. Obvykle ty filmy byly remeslne dobre.
Dnesni Oskary me osobne uz nezajimaji vubec, je mi srdecne u zadi, kolik black queer vačic s naturalne chlupatyma ocasama tam hralo, jake bylo jejich utrpeni vyplyvajici z hnede barvy kosizku.

Dalsi hezka paralela s Ceskym slavikem, je hlasovani divaku, co zvolili jakousi zombie kravinu.
To je obdoba Ortelu na Ceskem slaviku.
Normalni lidi uz to nezajima a magori tam tahaj zombiky a resej rasismus, kdyz cernej da cernymu facku.

Hollywood se imho prestehuje na stream platformy. Je otazka casu, kdy si usporadaji svoji obdobu Oskara.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Frigg | 30. 3. 2022 12:32

Černoch urazí černocha, jak si bílý ani nedokáže představit... ach bože... není tohle rasistické konstatování? Pokud jsme si všichni rovni?

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 29. 3. 2022 21:35 | reakce na František Novotný - 29. 3. 2022 20:25

Přesně tak. Po dlouhých 94. ročnících, kdy (dejme tomu) dominovali muži, budou nově ženy soupeřit s LGBT komunitou a hendikepovanými. Vtipné přitom je, že nemohou vykládat, že vítězí nad muži, protože k tomu by bylo třeba, aby muži měli stále šanci vyhrát. Takže nechť si své vítězství na úkor inkluzivně potřebných užijou.

Je to úplně stejné, jako s tím defacto plavcem de iure plavkyní, co soutěží v ženské disciplíně, a těší ho, jak je poráží.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

František Novotný | 29. 3. 2022 20:25

No já myslel, že cenu pro nejlepší film vyhrává prostě ten film co je nejlepší. Nicméně je to poněkud jinak - doporučení pro nominaci na Oscara jsou: Hlavní či výraznou roli musí mít zástupce rasové či etnické menšiny nebo musí alespoň 30 procent herců ve vedlejších či epizodních rolích tvořit ženy, zástupci rasových, etnických a LGBTQ skupin nebo lidé se zdravotním postižením. Snímek také podmínku splní, pokud se jeho hlavní dějová linka nebo téma filmu zaměřuje na osoby ze zmíněných skupin. zdroj: irozhlas.cz. Užijte si vaši selektivitu, vaše násilí. Not in my name.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 29. 3. 2022 20:11

Já si především myslím, že tvrzení, že Will Smith je macho, rasista nebo snad agresor, je velice chabě vyargumentované a postavené na opravdu velmi chabých základech, které se nevyhnutelně zřítí v okamžiku, kdy se na ně podívá kdokoliv, kdo je ochoten ve willu Smithovi vidět agresora teprve na základě důkazů a ne apriorně, jako Pakočka.

+14
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Karolínka | 29. 3. 2022 19:48 | reakce na Karolínka - 29. 3. 2022 18:38

Pardon, oprava, S alopecií

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Karolínka | 29. 3. 2022 18:38

Černoch dá černochovi facku, ale jedná se o rasismus? V zásadě s autorkou nesouhlasím, přijde mi to jako hledání něčeho, co tam v zásadě není. Rock se do Jady nenavážel poprvé a chápu reakci Smithe, ale naznačovat, že co černý muž, to agresor, to není rasismus? Myslím tím část, kde ze Smithe dělá agresora fyzického a z Rocka verbálního. Ano, nebylo to v pořádku ani od jednoho. Ano, měli si to vyříkat jinde a jinak. Ano, urazit ženu s alopecií není fér. Ale je fér říct, i když nepřímo, že z bílé ženy z alopecií si dělat srandu můžete, ale z černošky ne? A jsou to opravdu jen černé ženy, jejichž vzhled je komentován? Co bělošky, Asiatky, Romky, atd.? A teď ještě kdyby k nám dorazily mimozemské civilizace, to byl teprve bugr :-).

+29
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 29. 3. 2022 18:14

O jaké "velké vítězství" žen mělo jít? Před dvěma lety byla změněna pravidla pro udílení Oskarů tak, aby jednoznačně preferovala ženy a LGBT+ a témata, která se jich týkají, čímž vypadlo velké množství mužů před i za kamerou.

Jediný, kdo Vám tedy zbývá, protože se pořád účastní soutěže s možností vyhrát, jsou LGBT+ a jejich kategorie. Gratuluji tedy - po mnoha letech, kdy Vám nebylo umožněno probít se přes zástupy mužů, jste si vybojovaly vítězství proti LGBT+ komunitě.

V tomto světle je nějaký facan úplně nedůležitý.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Zobrazit další