Diskuze k článku:

Kolonka „otec neznámý“ může představovat řešení pro matku a celoživotní trauma pro dítě

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Knut Vozembouch | 21. 7. 2021 15:46

To dítě netraumatizuje nevyplněná kolonka, ale chybějící vazba, když už. Otce může znát i bez kolonky, stejně tak může mít v životě jiného muže, který tu roli zastane - a jméno dárce semene se dozvědět kdykoli později.
Stejně tak jsou pak děti, a obávám se, že jich bude řádově víc než těch s prázdnou kolonkou, co tam otce mají a jsou traumatizované právě tím, že on k nim má nějaká "práva", kterých využívá výhradně k mstě matce.
Spousty dětí navíc mají sice kolonku otce vyplněnou, ale jiným člověkem, nikdo nic neví, takže vlastně lží se zabrání traumatu? To je mi pěkné.
A když už jsme u toho - pokud není otec uveden žádný a ten daný muž o dítě zájem má, nejmenší, co může udělat, je podat k soudu podnět na určení otcovství k danému dítěti. Nemusí jen pasivně čekat a čumět do zdi, pokud ho dítě zajímá, může aktivně jednat.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Karolína | 21. 7. 2021 14:20

Lépe bych to nenapsala. Gegsriv roztahnu nohy a pak zjistím, že je to debil? Nepochopím. Chudáci děti.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Diskuze k článku:

W.N. | 23. 7. 2021 13:47

Dite ma takoveho otce jakeho mu mama vybrala. Pokud ji otec vadi, mela si to rozmyslet drive nez mu podrzela.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Radka | 22. 7. 2021 22:32

Škoda, že v článku nepromlouvají přímo dospělí lidé, kteří s "otcem neznámým" vyrostli... Zajímal by mě jejich pohled. Takto to je o nich bez nich.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 21. 7. 2021 21:52 | reakce na Jana - 21. 7. 2021 21:01

Nedivím se, ono to zapadá do mé představy o babiznách, které jinde nechtěli :-) A že od nich nelze očekávat, že by zjistily skutečný stav věcí.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 21. 7. 2021 21:01 | reakce na umfa - 21. 7. 2021 17:53

To byste se divil. Některé s radostí dávky odejmou, pokud najdou sebemenší důvod. A to mluvím o postiženém dítěti, na které chodí kontrola každý rok. Jednou je těžce postižená a podruhé jí nic není.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Matka | 21. 7. 2021 20:40 | reakce na umfa - 21. 7. 2021 16:29

V pořádku.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Nora | 21. 7. 2021 20:31 | reakce na Petr.b - 21. 7. 2021 14:29

Citace - Petr.b / 21. 7. 2021 14:29

Co není na jejich rozhodnutí? Informaci o otci do rodného listu přeci udává matka, nebo ještě někdo?


Zajímalo by mě, odkud se tenhle častý omyl bere. Do rodného listu se otec nezapisuje na základě informací od matky, ale na základě matrikového (právního) stavu. Tzn. zapíše se tam pouze a jenom v případě, že mu svědčí jedna ze tří domněnek otcovství: 1. manželství s matkou, 2. souhlasné prohlášení rodičů před soudem či matrikou, 3. rozhodnutí soudu o určení otcovství.

Matka nemůže matrikářce nadiktovat "napište tam Lojzu, je to jeho děcko". I když si to spousta lidí myslí.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Irena | 21. 7. 2021 18:19 | reakce na umfa - 21. 7. 2021 17:53

Citace - umfa / 21. 7. 2021 17:53

Ano, chodí. A prd pozná :-) Vždyť jsou to báby úřednice, které jinde nechtěli, tak se od nich nedá očekávat žádný výkon.

Ale hlavně jsou předem ohlášené.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 21. 7. 2021 17:53 | reakce na Jana - 21. 7. 2021 16:56

Ano, chodí. A prd pozná :-) Vždyť jsou to báby úřednice, které jinde nechtěli, tak se od nich nedá očekávat žádný výkon.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 21. 7. 2021 16:56 | reakce na umfa - 21. 7. 2021 16:22

Sociálka chodí na kontroly.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 21. 7. 2021 16:29 | reakce na Knut Vozembouch - 21. 7. 2021 15:46

Je to tak, dětí, které to mají "papírově v pořádku" ale fakticky jsou na tom podobně je spousta. Myslím, že každý bude znát nějakou rodinu, kde žena zapudila manžela, odřízla ho od dětí (ale alimenty od něj jí nevadí) a dítě o otci už skoro neslyšelo.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 21. 7. 2021 16:22 | reakce na Knut Vozembouch - 21. 7. 2021 15:50

Co se týká sociálních dávek, tak tam se běžně lže ve velkém. Zatajit osobu ve společné domácnosti je jednoduché, sociálka tam detektiva nepošle a zaplatí podle toho co jí nakecají. To je navíc to nejmenší, psali i o dětech dvakrát registrovaných, jako že se narodily dvě současné, tak proč by nešla takováhle maličkost?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Knut Vozembouch | 21. 7. 2021 15:50 | reakce na Petr.b - 21. 7. 2021 8:03

A jaké přesně výhody z toho jako plynou? Do soc. dávek se uvádí všechny osoby ve společné domácnosti, bez ohledu na zapsání v rodném listu.
Před válkou to možná doživotní stigma bylo, ale dělo se to ve velké míře - můžete si zkusmo spočítat třeba počty narozených nemanželských dětí z předválečných matrik při porodnici u Apolináře, to jsou stovky ročně jen tam.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Knut Vozembouch | 21. 7. 2021 15:46

To dítě netraumatizuje nevyplněná kolonka, ale chybějící vazba, když už. Otce může znát i bez kolonky, stejně tak může mít v životě jiného muže, který tu roli zastane - a jméno dárce semene se dozvědět kdykoli později.
Stejně tak jsou pak děti, a obávám se, že jich bude řádově víc než těch s prázdnou kolonkou, co tam otce mají a jsou traumatizované právě tím, že on k nim má nějaká "práva", kterých využívá výhradně k mstě matce.
Spousty dětí navíc mají sice kolonku otce vyplněnou, ale jiným člověkem, nikdo nic neví, takže vlastně lží se zabrání traumatu? To je mi pěkné.
A když už jsme u toho - pokud není otec uveden žádný a ten daný muž o dítě zájem má, nejmenší, co může udělat, je podat k soudu podnět na určení otcovství k danému dítěti. Nemusí jen pasivně čekat a čumět do zdi, pokud ho dítě zajímá, může aktivně jednat.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 21. 7. 2021 15:33 | reakce na monja - 21. 7. 2021 14:24

Co není na jejich rozhodnutí? On někdo tu holku nutí, aby měla dítě s debilem/zločincem/povalečem? :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 21. 7. 2021 14:31 | reakce na umfa - 21. 7. 2021 13:43

To jsem taky slyšel. A je tu údajně 1 z důvodů, proč je černá menšina tak "znevýhodněna". je logické, že když někdo vyrůstá v neúplné rodině je silně znevýhodněn. Ale těžko to lze dávat za vinu nějaké většině, že.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 21. 7. 2021 14:29 | reakce na monja - 21. 7. 2021 14:24

Co není na jejich rozhodnutí? Informaci o otci do rodného listu přeci udává matka, nebo ještě někdo?

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Karolína | 21. 7. 2021 14:25

Je dojemné si myslet, že uvedením do kolonky druhého rodiče partnera stejnopohlavniho páru se to vyřeší. Dítě přece není hlupák, aby věřilo, že nepotřebovali .

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

monja | 21. 7. 2021 14:24 | reakce na Petr.b - 21. 7. 2021 8:03

třeba to není na jejich rozhodnutí... to vas nenapadlo ?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Karolína | 21. 7. 2021 14:20 | reakce na Petr.b - 21. 7. 2021 8:03

Lépe bych to nenapsala. Gegsriv roztahnu nohy a pak zjistím, že je to debil? Nepochopím. Chudáci děti.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 21. 7. 2021 13:43 | reakce na Petr.b - 21. 7. 2021 8:03

Bohužel ten zrůdný důvod který uvádíte asi funguje celosvětově. V USA je prý v jedné etnické skupině až 75 % dětí s neuvedeným otcem právě z tohoto důvodu - stát se postará, zvlášť když na jejich životech záleží...

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Radim | 21. 7. 2021 9:58

Jsem zvědavý, jak dopadne lesba, která si udělá dítě s "konkrétním mužem, kterému věří a který je odpovědný", nechá ho zapsat se do rodného listu dítěte jako otec, se všemi případnými zákonnými povinnostmi, a pak ho jako lesba odkopne jako použité zboží s tím, že to dítě mu nedovolí vychovávat.

Budu teď mluvit za sebe, ale tohle mi přijde jako něco, do čeho by se žádný skutečně zodpovědný muž nenechal nikdy uvrtat.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr.b | 21. 7. 2021 8:03

Je otázkou, proč některé ženy souloží s alkoholiky, narkomany a pak toho litují. Ale nepřísluší mi to hodnotit. Musí to být však dost šílené pro člověka, mít "otce neznámého". Je na tom vidět, jak se svět změnil, resp. jak se změnila měřítka morálky. Ještě před válkou bylo toto doživotní stigma (pěkně to bylo vidět např. ve filmu "Je třeba zabít Sekala").
Dnes to pro řadu matek žádný problém není, mimo jiné proto, že "stát se postará". Osobně znám 3 ženy, které ač mají dítě s dlouholetým partnerem, do rodného listu dítěti nechaly toto napsat. A to jen proto, aby měly nárok na sociální dávky. Toto mi přijde naprosto zrůdné. I když tedy jako rodina fungují běžně, takže děti vědí naprosto přesně, kdo je jejich táta. Ale evidentně "otec neznámý" má dnes v papírech, z důvodu přiživování se na společných penězích, daleko víc dětí, než tušíme. To je smutné.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit