Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Kdo potřebuje Strategii rovnosti žen a mužů? Nápověda: Všichni

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Jouda | 6. 5. 2021 9:28

Statistika nuda je.

A da se velice kreativne pouzivat.

Cituji:
"Rozdíly v průměrných mzdách žen a mužů jsou jednou z příčin, že ženy pobírají o cca 17 % nižší starobní důchody než muži (dvě třetiny rozdílu činí kratší doba pojištění z důvodu stále ještě nižšího důchodového věku žen)."

A kdyz to zacneme porovnavat zpusobem pomeru, kolik kdo za zivot na duchodovem pojisteni odvedl a kolik z nej vycerpal, pak jsou na tom zeny brutalne lip, hlavne z duvodu delsi doby doziti a vypoctu duchdu, kteri silne znevyhodnuje vyssi prijmy.

Jeste nedavno platilo (nez to Ustavni soud smetl) pravidlo placeni duchodoveho pojisteni neomezene procentem (dnes je strop sest prumernych platu) zato se zapocitavalo pres "redukcni kriteria", kde se napr nad prijem nejakych 30000 pocitalo jenom 20% z odvedene castky.
Takze tu byl stav, kdy clovek z desetinasobnymi duchodovymi odvody mel zapocten cca dvojnasobny duchod nez clovek s medianovym platem. System byl sice zmirnen (stropy odvodu), lec principialne pretrvava a minule roky jsou zapocitavany onim zpusobem.

Soucasny duchodovy system silne zvyhodnuje zeny.
Nikde ale nevidim tlaky na "narovnani" onoho stavu.
On je system zkratka dlouhodobe nastavem na zvyhodnovani chudsich a delezijicich participantu.

+14
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

aurbanova | 6. 5. 2021 10:02

"Mužům brání v péči o děti v našem systému fakt, že většinou vydělávají více než ženy, protože ženy při výběru partnera preferují jedince, kteří vydělávají více než ony samotné(kvůli řpizpůsobení se našemu systému). Když pak třeba onemocní dítě, tak muž většinou nemůže jít na OČR."
Že si ženy vybírají "bohatšího" partnera, je nesmysl, dojmologie a urážka v jednom. To je jako kdybyste říkal, že muži si vybírají chudší ženy, aby je mohli přes peníze ovládat. Že muži vydělávají víc, je v jádru mnoha na to navázaných nerovností - vydělávají víc, protože mají kariéru nepřerušenou rodičovskou dovolenou, protože zaměstnavatelé právě díky tomu zvýhodňují, protože neexistuje systém státní péče pro děti pro tři roky, který by ženám umožnil kratší výpadek z práce než tři roky (a to jen v případě, že mají jedno dítě. O těch promile lidí, co si mohou dovolit soukromé jesle nebo chůvu, tu prosím nemluvme). Přestože dítě patří oběma, pečuje žena - tak to u nás je a takhle s tím společnost počítá. Až budete někomu vysvětlovat, že pay gap je nesmysl, zkuste se nad tím zamyslet z tohohle úhlu.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Diskuze k článku:

Rasputin | 31. 5. 2021 7:42

Kdo je to ti "všichni" ?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

delta | 10. 5. 2021 21:12 | reakce na HonzaV - 10. 5. 2021 6:47

Harém si můžou dovolit jen ti nejkvalitnější muži z pohledu žen. Pár horních procent. Tomu zbytku skutečně jde pouze o nepropadnutí sítem. A o spiknutí se nejedná, je to instinktivní záležitost. Podobný koncept jako když žena cítí vnitřně znechucení když muž projeví slabost. I kdyby nechtěla, instinktům neporučí.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

HonzaV | 10. 5. 2021 6:52 | reakce na MuzinistaCZ - 6. 5. 2021 12:53

Možná bych to ještě dotáhl kousek dál: ať si každý píše o čem chce, ať si každý zařídí život jak chce, ale proboha ať nikdo nikoho do ničeho nenutí (například dalšími novými zákony). Jestli chcete, aby nějaká autorita dirigovala vaše životy, tak se dejte k jehovistům nebo tak něco. Chápu, že spoustě lidí to tak vyhovuje (viz dnešní rouškové šílenství), a asi s tím už bohužel jen stěží něco udělám. Zlatý devadesátky.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

HonzaV | 10. 5. 2021 6:47 | reakce na delta - 8. 5. 2021 2:11

No takovýhle spiknutí "zaplatíme jim míň, ať máme větší harémy" bych za tím opravdu nehledal. Omlouvám se, jestli jsem poslední větu pochopil špatně.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

beta samec | 8. 5. 2021 9:00 | reakce na Petr.b - 7. 5. 2021 10:09

Potvrzuji. Nejsem povahou žádný "alfa drsňák", ale mám výborně placenou práci která nebere moc času, vlastní bydlení a samozřejmě i slušné auto a můžu mít holek kolik chci. Naopak mám spíš opačný problém, že se jich ke mně hlásí víc než jich stačím obhospodařit :D

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

delta | 8. 5. 2021 2:11 | reakce na Anna - 6. 5. 2021 10:02

Vážená paní, to není dojmologie a ani urážka. Ženy si vybírají partnery podle jejich atraktivity. Atraktivitu muže určuje to jak moc dokáže poskytnout ženě bezpečí. Zvedne pocit bezpečí dostatek pěnez? Určitě. Zvedne pocit bezpečí když je partner vysoký a silný chlapák? Samozřejmě. Čím víc žena vydělává, tím se všechny tyto nároky zvyšují protože jako baseline bere sama sebe. Jedním z mnoha důvodů nižších platů žen je právě snaha mužů snížit baseline žen a tím zabránit propadnutí seznamovacím sítem.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 7. 5. 2021 10:09 | reakce na Anna - 6. 5. 2021 12:22

Co si tak pamatuju na mládí, tak vždycky klucí, co měli pořádnej bourák, bejvák a prachy na mejdany, mívali víc pěknejch ženskejch. A je to celkem logický, ne? Kdo by chtěl zakládat rodinu s rozervaným chudým nezaměstnaným žijícím na ubytovně? Čímž netvrdím, že se to neděje. Láska je samozřejmě mocná čarodějka.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 6. 5. 2021 18:46 | reakce na MuzinistaCZ - 6. 5. 2021 11:50

Nevyplatí se holt rozporovat lidem jejich ideje :D

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mirda | 6. 5. 2021 16:03

Nemyslím že je důležité kdo s partnerů vydělává víc peněz. Z dlouhodobého hlediska jste vy ženy na tom hůř... Emancipace není o boji proti nám někdy stačí se jen domluvit ale ne na fórech ale doma mezi sebou co je pro nás důležité

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Enlightened centrist | 6. 5. 2021 12:55

Další důvod nemít děti a být si tak rovni.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

MuzinistaCZ | 6. 5. 2021 12:53 | reakce na Anna - 6. 5. 2021 12:22

můžu ještě souhlasit i nesohlasit? Já se považuje za levicově liberálního člověka. A z mýho pohledu je zásadní problém tohohle směru v tom, že chce "zachraňovat ty co, o záchranu nestojí". Proto si osobně myslím, že by možná pro začátek stačilo né měnit stereotyp, ale jen poukazovat na to, že to že je něco stereotyp, ale ten že nemusí nutně dopadat na všechny a všem vyhovovat.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Anna | 6. 5. 2021 12:22 | reakce na MuzinistaCZ - 6. 5. 2021 10:17

Taky s vámi souhlasím i nesouhlasím. :-D Předně, ta anketka podle toho, jak si ženy vybírají partnery, je cinklá hned od začátku, protože takhle se ptát prostě nedává smysl. Do výběru partnera vstupuje obrovské množství racionálních a iracionálních faktorů, a tenhle konkrétní z nich, tj. výše platu (která se navíc nepochybně v dlouhodobém vztahu může měnit a vyvíjet), bude mít spíše podobu "má zdravý vztah k práci, nebo je to flákač?". Jistě existuje nějaké množství žen, které do vztahu vstupují podle tloušťky partnerovy šrajtofle, ale jsem si dost jistá, že je to naprostá minorita, která navíc vstupuje do vztahů s jinou minoritou mužů, kterým tohle nevadí.
Souhlasím, když píšete "Jenže to, co se mě osobně dotýká, protože zrovna nespadám do kategorie, která potvrzuje společenský stereotyp ještě neznamená, že ten stereotyp nemá reálný základ". To je v zásadě gró celé věci. Jistěže je nemalé množství mužů a žen, které to mají jinak, než jak velí stereotyp, ale stále je to - v úhrnu, ve většině - menšina. A to je to, oč nám jde a co popisujeme: že ten stereotyp existuje, že je ve svých důsledcích pro mnoho lidí škodlivý a že by bylo fajn, aby se to změnilo.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MuzinistaCZ | 6. 5. 2021 11:50 | reakce na umfa - 6. 5. 2021 10:41

protože příspěvek který se nejví líbí je podepsaný jako aurbanova, ale ve vlákně je podepsaný anna, a ve skutečnosti teda asi nejspíš Anna Urbanová, šéfredaktorka Heroine, která tu diskuzi asi i moderuje a čistí od balastu. Což je její práce, když to tu má na povel.....

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 6. 5. 2021 10:41

Proč mi byl smazán příspěvek, ve kterém upozorňuji za věcnou chybu ve "Strategii"?

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

MuzinistaCZ | 6. 5. 2021 10:18 | reakce na MuzinistaCZ - 6. 5. 2021 10:17

žene nepreferují partnery s vyšším příjmemnež ony samotné

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MuzinistaCZ | 6. 5. 2021 10:18 | reakce na MuzinistaCZ - 6. 5. 2021 10:17

Ženy preferují partnery s vyšším příjmem než ony samotné

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MuzinistaCZ | 6. 5. 2021 10:17 | reakce na Anna - 6. 5. 2021 10:02

Anno, já s váma souhlasm i nesouhlasím. Moje věta určitě může urazit ženy, které si nevybrali partnera, který vydělává více. Stejně jeko mě se dotýká, když si třeba A. Rychlíková napíše, že muži mohou dělat politiku, protože nemusí pečovat o děti. Protože já pečuju a ve svém okolí mám muže co také pečují. Jenže to, co se mě osobně dotýká, protože zrovna nespadám do kategorie, která potvrzuje společnský stereotyp ještě neznamená, že ten stereotyp nemá reálný základ.
Ale já myslím si, že opravdu třeba v případě péče o nemocné dítě se 90% rodin rozhoduje podle výpadku příjmů a né podle žena/muž.
Navrhuju hlasování - napíšu dva příspěvky a podle palců nás může čtenářstvo rozsoudit (a budeme doufat, že nikdo nebude dávat víc hlasů a záměrně mínusovat)

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Anna | 6. 5. 2021 10:02 | reakce na MuzinistaCZ - 6. 5. 2021 9:17

"Mužům brání v péči o děti v našem systému fakt, že většinou vydělávají více než ženy, protože ženy při výběru partnera preferují jedince, kteří vydělávají více než ony samotné(kvůli řpizpůsobení se našemu systému). Když pak třeba onemocní dítě, tak muž většinou nemůže jít na OČR."
Že si ženy vybírají "bohatšího" partnera, je nesmysl, dojmologie a urážka v jednom. To je jako kdybyste říkal, že muži si vybírají chudší ženy, aby je mohli přes peníze ovládat. Že muži vydělávají víc, je v jádru mnoha na to navázaných nerovností - vydělávají víc, protože mají kariéru nepřerušenou rodičovskou dovolenou, protože zaměstnavatelé právě díky tomu zvýhodňují, protože neexistuje systém státní péče pro děti pro tři roky, který by ženám umožnil kratší výpadek z práce než tři roky (a to jen v případě, že mají jedno dítě. O těch promile lidí, co si mohou dovolit soukromé jesle nebo chůvu, tu prosím nemluvme). Přestože dítě patří oběma, pečuje žena - tak to u nás je a takhle s tím společnost počítá. Až budete někomu vysvětlovat, že pay gap je nesmysl, zkuste se nad tím zamyslet z tohohle úhlu.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 6. 5. 2021 9:28

Statistika nuda je.

A da se velice kreativne pouzivat.

Cituji:
"Rozdíly v průměrných mzdách žen a mužů jsou jednou z příčin, že ženy pobírají o cca 17 % nižší starobní důchody než muži (dvě třetiny rozdílu činí kratší doba pojištění z důvodu stále ještě nižšího důchodového věku žen)."

A kdyz to zacneme porovnavat zpusobem pomeru, kolik kdo za zivot na duchodovem pojisteni odvedl a kolik z nej vycerpal, pak jsou na tom zeny brutalne lip, hlavne z duvodu delsi doby doziti a vypoctu duchdu, kteri silne znevyhodnuje vyssi prijmy.

Jeste nedavno platilo (nez to Ustavni soud smetl) pravidlo placeni duchodoveho pojisteni neomezene procentem (dnes je strop sest prumernych platu) zato se zapocitavalo pres "redukcni kriteria", kde se napr nad prijem nejakych 30000 pocitalo jenom 20% z odvedene castky.
Takze tu byl stav, kdy clovek z desetinasobnymi duchodovymi odvody mel zapocten cca dvojnasobny duchod nez clovek s medianovym platem. System byl sice zmirnen (stropy odvodu), lec principialne pretrvava a minule roky jsou zapocitavany onim zpusobem.

Soucasny duchodovy system silne zvyhodnuje zeny.
Nikde ale nevidim tlaky na "narovnani" onoho stavu.
On je system zkratka dlouhodobe nastavem na zvyhodnovani chudsich a delezijicich participantu.

+14
Reagovat | Citovat | Nahlásit

MuzinistaCZ | 6. 5. 2021 9:17

Díval jsem se na Strategii už v březnu. Zásadní problém mám já s tím, že ač se je prezentována jako gendrově neutrální dokument, tak zároveň není.
Už jen samotný fakt že Strategie rovnosti žen a mužů je představena na MDŽ podle mě ukazuje, že strategie je zaměřená na ženy.
A na tom není nic špatného. Naše společnost se opravdu potýká s nerovnostmi. Ale potom se já ptrám, proč to není nazvané třeba "Strategie pro lepší postavení žen". Samozřejmě, vzato do konečných důsledku zlepšení postavení jakékoliv definovatelné skupiny má většinou pozitvní dopad do celé společnosti.
Další problém je podle mě v tom, že ani není určená všem ženám, resp. ne všem stejně. Operátorky z drůbežárny, o kterých psala Saša Uhlová, podle mě nijak zásadně neocení opatření pro lepší slaďování rodičovství a práce pro vědkyně.
Opatření, která by pak mohla mírnit znevýhodnění postavení mužů v péči o děti pak jsou pouze formou měkkých opatření typu - mediální podpora zapojení otců do péče. To je k ničemu. Mužům brání v péči o děti v našem systému fakt, že většinou vydělávají více než ženy, protože ženy při výběru partnera preferují jedince, kteří vydělávají více než ony samotné(kvůli řpizpůsobení se našemu systému). Když pak třeba onemocní dítě, tak muž většinou nemůže jít na OČR. Protože je to pro rodinu ekonomicky nevýhodné. Za těch 9 dní to může být výpadek příjmu třeba i jeden až dva tisíce, u mediánového příjmu. To už jsou například jedny dětské boty, na které neustále myslí Apolena Rychlíková.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit