Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Neviditelné padesátnice. Už nejsou juniorky, ale do důchodu mají daleko. Čemu čelí ženy, které dospěly za komunismu?

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Pavla | 16. 6. 2022 2:27

Je mi 49 let a mám velký problém si najít odpovídající zaměstnání, jsem přesvědčená o tom, že největší překážkou je právě můj věk. Po spoustě zkušeností s mnoha výběrovými řízeními vím, že diskriminace vládne silnou rukou, je to velmi nepříjemné, nechci uvádět podrobnosti, ale žádná sranda...
Kromě toho jinak se zněním v článku souhlasím...

+140
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

B | 16. 6. 2022 7:17

Ženy 50+ mohou být ještě rády, že nežijeme v Indii. S inteligencí v téhle společnosti běžnou, bychom si zvolili i tam nějaké ty konzervativní Fialy a ještě lépe Jurečky, kteří by vyžadovali jejich věrné upálení na hranici společně se zesnulým manželem, jak velí staré tradice, které se odvozují z prastaré knihy, co odpovídá a vždy odpovídala skutečnosti asi jako Harry Potter.

Na druhou stranu by na té hořící hranici byly vidět a slyšet docela dobře.

-134
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Perihan | 22. 1. 2023 21:13

šedivé vlasy jsem přestala barvit v 45 a od té doby na ně mám samé komplimenty, a to i od úplně cizích lidí. Pravda, nejsem ještě ve věku 50+ a nechci se nikoho dotknout, ale mám pocit, že pokud žena věk příliš neřeší, neřeší ho ani okolí. Doba se v tomto hodně změnila.
A propos, paní na fotografii je sice pěkná, ale jako padesátnice nevypadá, spíše jako její matka. Což jen něco říká o tom, jak na svůj věk asi nahlíží autorka (nebo ten, kdo o fotografii rozhodoval) textu.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Matylda Nováková | 2. 12. 2022 11:57

Komunismus nikdy nikde nebyl. Pokud se pletu, opravte mě, prosím. V ČSSR byl socialismus.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Renata | 1. 12. 2022 16:41

Proč ke článku o padesátnicích dáte fotografii ženy, které je evidentně něco kolem sedmdesáti?

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Bohumila | 28. 11. 2022 11:35

Je to velmi individuální. Každá máme jiný osud, podmínky, počet dětí, rodinné zázemí a další skutečnosti kolem nás. Myslíme na rodinu, ale nesmíme u toho zapomínat na sebe, vymstí se to. Já osobně jsem po 60ti letech začala život jako restart. Přišlo mnoho osvobození, práce, která mě vždycky bavila, je mi, i když už odmítám, nabízena i nyní v 67 letech, oživila jsem své koníčky a studium nového oboru který mě těší, mám psa, zahradu, rekreační sport, cestování, kolo a běhání v přírodě zdarma, zdarma domácí jóga , protože peněz moc není ale je zato víc věcí kterým se nyní mohu věnovat. Genderismus, feminismus a další nesmysly odmítám, uráží mě to.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Mirec | 16. 11. 2022 21:15

Je mi 62 jsem učitel a zažívám nejlepší období života. Konečně mám slušný plat, starost o rodinu se smrskla na návštěvy dětí s vnoučaty, se ženou si užíváme výlety, zahrádku, domek, psy, prostě pohoda. Pracuji s mladými kolegy i s vrstevníky, školství se mění před očima v moderní a přívětivý systém, žáci jsou skvělá a zvídavá generace, která je v pohodě, o které jsme si my mohli nechat zdát. Postavení žen učitelek ve zralém a zkušeném věku je podobné, většinou učí přes důchod a jsou velmi platnými členkami sboru. Ministři Plaga, Gazdík a nyní i Balaš vedli a vedou školství dobře. Nejsem voličem ANO, ale Plaga je pro mne jednička!

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Majka | 15. 11. 2022 11:09

Naprosto s tím souhlasím, mám stejné zkušenosti. Stačí se podívat na 90 procent inzerátů, kde je ve většině uvedeno: jsme kolektiv mladých lidí. Benefity jsou také stavěné na mladé. A pak přijde nějaký ministr a vymyslí, že se bude pracovat do 65 nebo 70? Klidně, ale ráda bych, aby mě vzhledem k mým znalostem, schopnostem a zkušenostem zaměstnali i jinde než na veřejném WC nebo noční recepci. Radši jsem začala podnikat, než se někde doprošovat... To samé je při jednání s bankami... když mě poradce viděl, neměl nejmenší problém mi nabídnout hypotéku, den poté volal, že podle data narození jsem pro banku stará a nic nedostanu... WTF????Pak se mi poradce omlouval, že podle vzhledu a chování by ho ani nenapadlo, že mi

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lenka | 5. 11. 2022 23:40

Je mi padesát. Dětem je 18, resp. 15 - tudíž ani jeden není vystudovaný, natož postavený na vlastní nohy, rodičům kolem osmdesátky, naštěstí (ťukám, co mi síly stačí!!!) zatím soběstační. Jako sendvičová generace si připadám zcela.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

ANNE-MARIA | 23. 10. 2022 18:04

Je mi 57,a s velkou nelibostí sleduji, jak se můj důchod spolu s reformami vlády jistě a ne pomalu vzdaluje. Nejspíš umřu v práci, což se ode nás (ne)seniorů očekává. A vláda? Ať bude jakákoliv, nám to už nijak nepomůže. Na začátku minulého století bylo silné ženské hnutí, ženy se domáhaly svých práv, dnes máme ženské zastoupení ve vládě a co ony pro nás-ženy- dělají?

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Mona | 21. 10. 2022 7:30

Ta fotka je absolutně nevhodná :)

+15
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kateřina | 20. 10. 2022 23:41

tak jinak, ten článek je mimo mísu. Obsahuje trvzení, která byla pravdivá možná před 20 lety

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kateřina | 20. 10. 2022 23:40

Ten článek by byl možná pravdivý , ale tak před 20 lety. Ted je mimo realitu.Jednak jsou dnešní pade- šedesátnice mnohem zdravější a lépe vypadající, umí se o sebe starat a má mnohem víc možností, jak žít zdravě, jsou aktivní a mají mnoho zájmů a druhak většina úspěšných firem již pochopila, že zkušenost je pro ně deviza a nemají problém zaměstnávat i starší lidi i v managementu. Hypotézy v článku uvedené zaspaly dnešní dobu. Chce to vylézt z kanceláře a jít se podívat jak to funguje v reálném životě.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

vlasta | 19. 7. 2022 22:40

Padesátnice - a na titulním obrázku je vyobrazená sedmdesátnice )))

+53
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Eva Kumová | 1. 7. 2022 14:56

Dobrý deň,
ďakujem za dobrý článok Neviditelné padesátnice a keďže mám 50 už práve 3 týždne, nerozumiem, prečo je na titulnom obrázku k článku pani s aspoň 60 rokmi, skôr sa nazdávam, že 65. Od módnej návrhárky z Čiech som sa dočítala, že sa Češky obliekajú menej farebne, viac decentne, než Slovenky, snáď aby to malo štýl a minimalizmus bohatstva, ale pani na fotografii bez šiat nie je päťdesiatnička, ani pre odvahu fotiť sa v bielizni/prádle.

+20
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Čingischán | 30. 6. 2022 7:07 | reakce na Miloslava - 27. 6. 2022 22:31

A nejste trochu vztahovačná? Ta moderátorka přeci jen mluvila o sobě, ne o ženách obecně, a už vůbec ne o Vás. Jistě, člověk se neubrání srovnání s vlastními zkušenostmi, když něco takového slyší, ale uvažovat nad tím, jestli mě řeči, které se ani netýkají mé osoby, zraňují, to je podle mě úplně jiný level.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Sumo64 | 28. 6. 2022 15:10

Žena na fotce je jistě zachovalá, ale zcela jistě to není padesátnice. Sexismus jako vyšitý. Dál článek ani nečtu.

+21
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Miloslava | 27. 6. 2022 22:31

Nedávno se mladé moderátorce ranního vysílání CNN podařil "vtipný" komentář, že si nechala na jednom počítačovém programu nasimulovat stárnutí o 20 let. Že to nebylo hezké a že doufá, že v té době už nebude před obrazovkou, ale někde uklizená, aby ji nikdo neviděl, že to bylo děsné. To jsou přesně ty zraňující drobnosti, které opravdu nepotěší. ona se u toho smála... Autorka článku má 100% pravdu, chcete být aktivní, neviset na sociálním systému, něco společnosti přinášet, ale dozvíte se, že jste staří a máte se někam uklidit. Je to boj. Nesmíte udělat ani minimální chybu, někdy domnělou, jinak je to věkem a už by jste měli jít. Sakramentsky dobře si uvědomuji o čem autorka článku píše.

+22
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Nora | 21. 6. 2022 14:11

A ta fotka má být jako co?! Padesát mi bude za pár let - a takhle vypadá moje maminka, ne já nebo moje vrstevnice.

+31
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 20. 6. 2022 19:13 | reakce na umfa - 20. 6. 2022 13:55

Ano, byl to pamflet, ale byl to tehdy nejdůležitější pamflet v zemi, který říkal, že v socialistické republice funguje socialismus. To, že volit může každý, pokud volí komunisty, jak říkají zmíněné články, naopak potvrzuje, že nešlo o komunismus, se kterým je článek 4 v přímém rozporu. :-)

P.S.: Mějme množinu A, zastupující socialismus, a množinu B, reprezentující komunismus.
Pak platí, že obsahuje-li množina A prvky, které nejsou společné oběma množinám, pak množina A nemůže být podmnožinou B, i když mohou mít společný průnik. Z toho důvodu bych se raději držel té teorie, která odděluje ideologii a státní zřízení, než té, která mluví o podmnožině.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ludmila | 20. 6. 2022 15:17

Třeba někdo v budoucnu ocení, že umíte pečovat o starší lidi. Nikde není psané, že musíte pracovat někde na normy.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 20. 6. 2022 13:55 | reakce na Pavel Křížek - 19. 6. 2022 23:53

Proti komunistické ústavě se dá samozřejmě namítat leccos, počínaje zněním článku 4 který je formálně v rozporu s článkem 3 :-)

Jinak socialismus měl být podle některých teorií podmnožinou komunismu, podle jiných autorů je zase komunismus ideologie a socialismus státní zřízení, čili klidně to mohlo koexistovat. Popravdě je to ale fuk jaký závěr přijmem, stálo to tehdy za houby a je fajn že už je to dávno pryč :-)

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 19. 6. 2022 23:53 | reakce na umfa - 19. 6. 2022 22:46

Chápu, vím, že je běžné to tak označovat. Ale Ústava ČSSR z roku 1960 hovoří jasně - od roku 1960 do roku 1990 se žádná žena na našem území nenarodila ani nedospěla za komunismu, ale za socialismu. Můžeme se bavit o tom, jestli jde za komunismus považovat každou vládu komunistů, nebo jen takovou, která splňuje nějaké požadavky, ale proti Ústavě se moc namítat nedá, řekl bych.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 19. 6. 2022 22:46

No, s tím komunismem, nevím. Já to beru tak, že kde vládnou komunisti, tam je komunismus. Nevím, proč se tomu slovu vyhýbat. Komunismus neznamená, že bude všechno materiálně dokonalé a všeho bude dostatek, ale to, že bude život podle ekonomických výkonů nahrazen životem podle sociálního statusu. A že to bylo děsné? No aspoň víme, že komunismus už nechceme :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 19. 6. 2022 18:29 | reakce na JIřina Baldová - 19. 6. 2022 14:49

K tomu se připojuji. Vládla zde sice určitou dobu komunistická strana, ovšem řežim, který zde nastolila, objektivně nebyl komunismus. Pokud příspěvky, které na toto poukazují, mažete, pak cenzurujete vlastní minulost. Nepřípustné, neobhajitelné.

P.S.: ani se nesnažte, paní Urbanová

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

JIřina Baldová | 19. 6. 2022 14:49

Žádná žena u nás NIKDY nežila v komunismu! Žádný komunismus u nás nikdy NEEXISTOVAL! Tak tohle neprošlo,projde jen to co se vám hodí do krámu? Kde je svoboda slova a tisku? Lež je u vás pravdou a ostatní musí držet ústa? FUJ?HNUS!

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marta | 17. 6. 2022 20:21

Je mi 54 let a loni jsem se rozhodla skončit v zaměstnání, kde se stále zhoršovalo jednání se zaměstnanci. Pak mi přišla nabídku v oboru ve kterém jsem nikdy nepracovala a také to znamenalo přejít ze zaměstnaneckého poměru na IČO. Dlouho jsem váhala, ale nakonec jsem do toho šla. Už jsem prostě nechtěla šéfa, který by se mnou jednal jako s kusem hadru. A možná i díky svému věku vím, že mám svou hodnotu a že si nemusím nechat vše líbit. Znamenalo to ale učit se vše od nuly, absolvovat mnoho kurzů a školení a složit státní zkoušky. Mými spolužáky byli i lidé o desítky let mladší, ale ve věku 50+ jsem tam zdaleka nebyla jediná. Věk tam vůbec nikdo neřešil, jen to, jak kdo zvládl učivo. Chce to jen stanovit si cíl, zatnout zuby, vyjít ze své komfortní zóny a nastavit si to správně v hlavě. Kdo bude vše svádět jen na věk, opravdu se dál neposune.

+35
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Dana | 17. 6. 2022 20:09

Je mi 68 let, jsem 6 let v důchodu, nebarvím si vlasy. Domnívám se, že jsem zatím soběstačná a to považuji za nejdůležitější. Denně se svým psem ujdu v průměru 10 km a na těchto procházkách se bavím s lidmi různých věkových kategorií pouze o příjemných věcech. Všechno ostatní - že nejsem sexuálním objektem, že mi chybí společnost, že nemám dost prostředků na zahraniční dovolenou atp. jsou strašáky mladších lidí. V mém věku mi už nic z toho nechybí. Dokonce jsem ráda např. na Vánoce sama a změny v životě si musím naplánovat sama. Samotnou mě tato skutečnost překvapila, ale myslím si, že to může pochopit pouze člověk mého věku. Já jsem seniorka a jsem si toho vědoma. Problémem některých žen 50+ je strach ze stárnutí. Ale stárneme celý život a v 50 už bychom měly být zvyklé a život brát tak jak jde.

+58
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 17. 6. 2022 16:48 | reakce na Kudlanka snad ,,nabozna,, - 17. 6. 2022 13:38

V poměru přímo či nepřímo úměrném? :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kudlanka snad ,,nabozna,, | 17. 6. 2022 13:38

Stari je urceno poctem odbytych sexualnich hodin

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Veronika | 17. 6. 2022 12:17

A tak v tom případě jsem fakt moc šťastná, že ve svých 30 letech mám přátele napříč všemi generacemi, od 20 do 67 let a řeším s nimi naprosto cokoliv :)

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lucie | 17. 6. 2022 11:07

Mám radost, že se Vaše zkušenost od té autorčiné, stejně jako dalších žen tady v komentářích, liší. Určitě to potvrzuje, že jsme jako lidé různí, a kromě generační zkušenosti nás ovlivňují i další faktory. Buďte i nadále vzorem pro ženy, které potřebují sílu do svých bojů...

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Zobrazit další