Diskuze k článku:

Ženy, které nenávidí ženy. Syndrom včelí královny

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Oli | 7. 5. 2019 20:02

Pracovala jsem na KÚ Moravskoslezského kraje, samá ženská, muži jen sporadicky.
Takový hnus v mezilidských vztazích jsem za celou dobu praxe nezažila. Intriky, závist, podrazy, faleš, mobing i bossing. Nebyly všechny stejné, výjimky se našly. Nakonec jsem byla ráda, že pracovní poměr skončil. Na dlouhou dobu mě to poznamenalo. Zlatí chlapi!!!!

+138
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

hanele | 9. 5. 2019 13:35

na to vám mohu pouze říci, co jste si vycinkali v roce 1989 to máte

-10
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Diskuze k článku:

Martin | 23. 7. 2022 7:00

"Při snaze o zvyšování zastoupení žen ve vyšších pozicích je nutné mít na paměti teorii kritické masy – při jejím dosažení, tedy okolo 30% zastoupení, lze očekávat snížení negativních projevů nedostatečné reprezentace, kam může patřit právě i syndrom včelí královny."

Neboli, špatné, až psychopatické šéfky jsou podle článku víceméně důsledek převažující mužské nadvlády na pracovištích.

Je mi líto, ale tohle je podle mé zkušenosti nesmysl. Většinu svého pracovního života působím ve školství a v sociální sféře. Zastoupení mužů, a to i ve vedoucích funkcích, je v těchto oborech malé. Většina mých šéfů byly ženy. Podle uvedené teorie by se ve školství a sociální oblasti tedy včelí královny měly vyskytovat co nejméně. Možná jsem měl smůlu, ale poznal jsem jich dost.

Ono to totiž vůbec s ženami/muži nesouvisí, ale s tím, jak a) šéf/ová zvládá svou pozici, b) jaký je člověk.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Čingischán | 15. 7. 2022 21:24 | reakce na Yard - 15. 7. 2022 7:23

Zrovna dnes jsem v práci viděl jednu kolegyni, která svému nadřízenému asi deset minut předváděla divadýlko, když spolu byli zamčený v serverovně společnosti, kde pracuju. Díky chlazení od serverů se ani nezapotili, ale dívenka pak přesto musela jít do koupelny... učesat si vlasy.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Yard | 15. 7. 2022 7:23

Podle mých zkušeností bývají mnohem horší vztahy v pracovních kolektivech mezi ženami. Samozřejmě, nějaká rivalita mezi kolegy je všude, obecně však platí, že muži obvykle jednají příměji, ženy se obvykle uchylují k různým intrikám a podrazům a přímým konfliktům se spíše vyhýbají.
Spousta žen je také zvyklá na to, že pokud mají nadřízeného muže, využívají své ženskosti k různým úlevám, předvedou mu nějaké divadýlko ve stylu

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Vagina Quest | 13. 7. 2022 13:54

Tak jsem si přečetla opět několik ukřivděných komentářů pro pobavení. To je tady jako zeď nářků. :DDD

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Gabca | 13. 7. 2022 13:39

V jedné firmě jsem zažila fajn nadřízenou, která byla spíš kamarádská a férová ženská. Byla to inteligentní osoba. Zatímco většina ženských kolektivů byla fakt katastrofa, kde k tomu stačila jen jedna nebo dvě takové intrikářky a dokázali zničit celý kolektiv. V každém ženském kolektivu jsem narazila na jednu takovou mrchu. Vždycky to byla mstivá, závistivá a pomluvačná bestie, která se bavila intriky a naschvály.
Jak to vždycky dopadlo? Ostatní kvůli ní odcházeli, zatímco ona si veselé dál hrála na svém písečku ty svoje žabomyší války, svůj post si držela zuby nehty a ostatní vždy tiše trpěli.
V předposlední práci jsme zažili takovou včelí královnu mistrovou. Hotový očistec. Typická zakomplexovaná ženská, která se bavila tím, že házela klacky pod nohy svým podřízeným, zesměšňovala je, všude akorát roznášela drby, tlačila na podřízený stylem, aby plnili nesplnitelný normy a jediný co, tak protěžovala svoje dvě náctiletý dcery, které tam chodili na brigádu. Pořád jsme poslouchali rozsáhlé přednášky o tom, jak její holky jsou ve všem nejlepší, jak to od nás všech mají už brzo hotové, jak vše za týden už uměli, jak jsou nejkrásnější, nejchytřejší a my by jsme si z nich měli vzít příklad. Až na to, že jak všechno uměli nebyla vůbec pravda. Skrz tu nadřízenou a její intriky, díky kterým vždy dosáhla svého, odešlo asi třičtvrtě zaměstnanců a z toho dva vedoucí po X letech.
Nikdo se nepodivuje nad tím proč tolik lidí odchází a ona si tam vesele intrikuje dál. O té druhé nadřízené se to, že je inteligentní ženská vůbec říct nedá.
Teď dělám v mužském kolektivu a ten klid je k nezaplacení.??

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Evs | 13. 7. 2022 6:53

U nas je obecne kvalitniho managementu pomalu, myslim, ze to souvisi s komunismem, kdy totalne chybelo, aby lide na vedoucich pozicich vedli firmu dobre.

Slysela jsem pojem silver talent - schopni lide s desitky let dlouhou karierou na strednim a vyssim managementu, pokud nejaci jsou, vetsinou nebudou ve statni sprave, i v soukromem sektoru jsou vzacni a ten si je (vetsinou) pretahne.

Kdybych si ted hledala zamestnani, tak by mi prislo uplne normalni sefa/sefovou zpovidat zrcadlove jako on/ona me: Jak pracujete se svym tymem? Jak byste resil/a modelovy konflikt uvnitr tymu? Jak rozvijite svoje manazerske schopnosti? Jak zajistujete, aby v tymu probihala spravna komunikace?...Vubec bych takove otazky nebrala jako provokativni. Sama jsem prekvapena, ze se me na ne pri pohovoru skoro nikdo nepta...

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 13. 7. 2022 6:19

Já bych teda ráda pracovala v korejské chlapecké skupině. Drželi bychom se za ruce, usmívali se na sebe, váleli se po sobě na sedačce, na zemi, na posteli ve značkových pyžamech, na podiu...
... ženské a chlapi už jsou takový překonaný a neestetický druhy, co se k sobě navíc často chovají nehezky, jak se třeba píše i v téhle staré diskuzi.:D
Takhle se k sobě mají kolegové chovat: https://www.youtube.com/watch?v=wR7qTpiYZUo

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

M | 22. 5. 2019 7:51 | reakce na Oli - 7. 5. 2019 20:02

Na MSZ to stejné. Člověk si říkal, že ženská, co se tam dostane z kanclu bude rozumná, leda prd... Byla to moje první práce, ale znechutilo mě to tak, že jsem raději opustila kontinent :D Jasně, že člověk je slušnej, i když si o člověku myslí svý, ale faleš, lži a bonzování je hnus. Ženský, co strávily polovinu pracovní doby na kafíčku mě nahlásily za to, že jsem si dovolila jít na 10 minut na kafe za kolegyní z jinýho kanclu (přes chodbu) a že jsme si dovolily se smát! Strašný hřích evidentně. Teď mám naštěstí klid a musím říct, že to není o genderu, ale o tom, jestli je člověk kretén nebo ne.

+15
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michal Pantok | 14. 5. 2019 11:17 | reakce na hanele - 9. 5. 2019 13:32

jj v dobách minulých byl pořádek a klid na práci :-)
Fakt by mě zajímalo, kde tito pamětníci pracovali, já si pamatuju že bylo naprosto normální varovat kolegy před udavači, komunisty, kteří dokázali zařídit, aby člověku vyhodili děti ze školy :-(

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Alena | 10. 5. 2019 21:55 | reakce na hanele - 9. 5. 2019 13:36

Tak tak. v předešlém příspěvku jsem zmiňovala kolegy z práce, drbny, donašeči, pomlouvači a se šéfama do hospody i přes den, kde sdrbli a pomluvili kdehoho a odměny za to, byli opravdu zlí a hodně.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Alena | 10. 5. 2019 21:45

Já zase téměř celý život pracovala mezi ženami, ano našly se pomlouvači, intrikánky, ale posledních 10 let jsem pracovala mezi muži. Pár jich bylo fajn, ale byli tam i muži, kteří jen pomlouvali, intriky, podrazy, zlý. Děs a hrůza, větší drbny jsem mezi ženami nenašla.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lucas | 10. 5. 2019 15:07

Nepodporujeme vyšší zastoupení :)

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan | 10. 5. 2019 1:34

Po mnoha letech ve špičkových pozicích v armádě jsem se před důchodem dostal do té podřízené. Vedoucí učitel - parchant k pohledání... Na mladou vedoucí naopak rád vzpomenu...

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

hanele | 9. 5. 2019 13:36 | reakce na Mary - 8. 5. 2019 12:42

ano máte pravdu, osobní zkušenost s kolegou, byl to muž, ale choval se jak slepičí řiť a co bylo horší, špehoval nás v práci a donášel vedení

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

hanele | 9. 5. 2019 13:35 | reakce na Martin Bohuslav - 8. 5. 2019 15:22

na to vám mohu pouze říci, co jste si vycinkali v roce 1989 to máte

-10
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

hanele | 9. 5. 2019 13:32 | reakce na Fany - 8. 5. 2019 20:34

milá zlatá, obávám se, že výrazný nástup mobbingu a bossingu nesouvisí s mužským či ženským kolektivem, ale katastrofálním zhoršením vztahů ve společnosti, vládne strach o práci, agresivita, vulgárnost, ostré lokty, přitom na zvýšení výkonnosti to nemá na pracovišti vliv, pamatuji ty doby minulé, na které se teď povinně musí plivat a jaký to byl rozdíl, do práce jsme museli chodit přesně, žádné úlevy nebyly, šéf byl přísný, ale spravedlivý, ale na pracovišti vládla přátelská pohoda, přitom jsme udělali víc práce než dnes, kdy je člověk pod neustálým bičem

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

hanele | 9. 5. 2019 13:28

s takzvanou paní šéfovou jsme měla zkušenost dvakrát, jeden případ byla zoufalka, která vystřídala několik postů, všude pohořela, byla dlouho nezaměstnaná, k nám přišla s tím, že si pracovní minulost a důležité posty, kde pracovala, vymyslela a doufala že se na to nepřijde, když se na to přišlo, naštěstí odešla, druhá byla sociopatka, která nenáviděla každého kolem sebe v okruhu jednoho metru, o každém se vyjadřovala vulgárně, každého ponižovala a naší firmě dělala jen ostudu, naštěstí odešla na čtyřnásobnou mateřskou

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marketa | 9. 5. 2019 13:21

Ano na bývalém pracovišti byla velmi hnusná kolegyně, šéfová. Kupovala si ostatní kolegy úlevami, penězi aby je mohla manipulovat. Přitom pracovně neschopná. Vytvářela otřesnou atmosféru na pracovišti.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Alena | 9. 5. 2019 10:31 | reakce na Melanie - 8. 5. 2019 15:17

Melanie,
máte pravdu. Ale ty na chvostu, co se snaží poctivě pracovat se často, jako "nad věcí", jen tváří. Usmívají se, a nikdo nechápe, když náhle dávají výpověď a tají, že je to z důvodu totálního vyčerpání, nebo závažných zdravotních důvodů. Věřte, že vím o čem píšu. Pracuji ve školství a mohla bych psát romány. Dalo by se říct, že se jedná o syndrom včelí královny, její družiny a dělnic.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Fany | 8. 5. 2019 20:34

Pracuji v nejmenované státní instituci přes 30 let.Za tu dobu obrovská změna v chování lidí směrem k horšímu.Těžká feminizace,intriky,závist,bonz ování,pomluvy,nejlépevýstižný termín z jednoho seriálu-slepičí džihád.Doufám,že moje další zaměstnání bude s lepšími jedinci.Zřejmě to nese s sebou i doba,slyším o tomtéž ze všech stran.Trochu zvrácená emancipace....

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Milan | 8. 5. 2019 17:36

Jsem zvědav kdo na ten váš gender jednou doplatí ?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Eva | 8. 5. 2019 17:16 | reakce na Havla - 7. 5. 2019 22:03

No a pak proč se tak těžko hledá práce.. je mi 45, VŠ s pokročilou angličtinou.. a když někam napíšu, kde chtějí SŠ s mírně pokročilou angličtinou, baba si třeba řekne - pozor, tahle by byla chytřejší než já.. a dostanu zamítnutí mailem nebo ani to ne...

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Eva | 8. 5. 2019 17:12 | reakce na Martina - 8. 5. 2019 15:20

Chápu Vás, ale vy píšete, že jste chtěla mezi lidi, ale byla jste zabezpečená, a tak jste odešla. A teď si vezměte, že většinou člověk zabezpečený není, nebo je ženská sama s dětmi anebo prostě jeden příjem v rodině nestačí.. člověk musí vydržet stres a všechno, zhroutí se, onemocní... Já jsem zrovna od dubna na ÚP a hledám nové místo, protože jsem taky kvůli šéfové odešla odněkud ve zkušebce.. ale nemyslím, že jde o to, zda je šéf žena nebo muž, jak kdy....

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martin Bohuslav | 8. 5. 2019 15:22

Ve všem dost pravdy. Komentáře super. Je to dobou, kapitalismem, vlezdoprdelkování vůči chlebodárcům podnikatelům, zaměstnavatelům, politikům. Tak teda lidi, kdy s tím něco provedeme? Kdy znovu čest, poctivost, férovost, ohledy na druhé, rodina a péče o děti...? Co vyroste z dětí, které vychováme, aby v tom marasmu přežily? Musíme vychovat neřády. A kdo nevychová, tak jako co chudáci děti? Tak kdy a kde změna?

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Martina | 8. 5. 2019 15:20

Po několika letech na ÚP jsem se rozhodla nastoupit do práce na částečný úvazek.Nebylo to rozhodnutí z finančních důvodů, byla jsem zabezpečena až do smrti, ale z nudy a pocitu nepotřebnosti.Chtěla jsem do kolektivu, někam prostě patřit, něco dělat, poznat nové kamarádky.Práce mě vždycky bavila.Po roce jsem však znechucená poměr ukončila.Ztřeštěná vedoucí kolem 40 let se zastydlou pubertou,s hlavou plnou sexu,nespravedlivá, neasertivní, s obrovskou nechutí někoho zaučit, což bylo nutností.Nová psychopatická kolegyně, která celou šichtu vždy prostonala,nejmoudřejší, nejchytřejší ,bezohledná a totálně sobecká stará bába, těžce nesoucí mnohem nižší pozici, než na kterou byla zvyklá.Neustále někoho pomlouvala, na něco si stěžovala, donášela vedoucí kraviny a dělala na pracovišti velmi dusnou atmosféru.Odporná ženská ! Tak jsem opět doma. A asi už i zůstanu.Až do důchodu.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Melanie | 8. 5. 2019 15:17

Souhlasím s Joko!!! Je to divadélko, hra kdo z koho. Miluji a poznám poctivé, šikovné a chytré, uvnitř silné - ti paradoxně vypadají jako nejvíce neschopní, ale nejsou, spíše si myslí své, přežít chtějí a na ostatní serou, bývají na ocase a je jim to jedno. Mají priority!!!

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Joko | 8. 5. 2019 15:14

Pracovala jsem jen ve 3 zaměstnáních za 20 let. Ale před cca 15 lety se lidé k sobě chovali lépe. Za poslední roky: intriky, mobing, bossing, mezi muži i ženami, rivalita, nekalé praktiky při soupeření, LŽI, závist, koketerie k opačnému pohlaví nepřirozeně silná - až touha rozvrátit soukromí život a rodinu druhého... Hnus. Jsem nad věcí, na cizí lidi seru, prioritu mám své děti a rodinu, práci beru jako zdroj příjmů a zároveň mě baví! A že to začíná ne od silných a kvalitních šéfů, ale od bezcharakterních neschopných a všehoschopných šéfů, je fakt!

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Mary | 8. 5. 2019 12:42

To byste, dámy, koukaly, jak se chlapi dokážou pomlouvat a jaký dokáží vytvořit "kohoutí dvůr" obdobný našemu slepičinci. Zas bych je tolik nevyvyšovala.

+22
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jarča | 8. 5. 2019 11:03 | reakce na Hejna Petr - 7. 5. 2019 16:26

Dle mého platí pravidlo - ryba smrdí od hlavy. Špatný velitel, špatní podřízení. Ale vzájemnou rivalitu mezi mužským i ženským pohlavím jsem samozřejmě také zažila. Jak z jedné, tak druhé strany.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Marta | 8. 5. 2019 11:03

Zažila jsem obě varianty - otřesné vztahy mezi ženami i skvělou šéfovou, ale ono asi nezáleží na pohlaví. Když je někdo psychopat, tak nezáleží na tom, co má v kalhotách - sukni. Ale chování mnoha žen mě docela fascinuje - hloupý a podlézavý smích u vtipů stejně hloupého šéfa, nadbíhání nadřízeným s vidinou "polepšení,"a mnohé další, to opravdu dělá málo mužů.

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Zobrazit další