Heroine do schránkyPředplatit časopis 
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Vít Samek píše o tragédii povinné školní docházky

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Barbuška | 30. 3. 2021 13:17

Tak jsem si zaslzela. Je to prostě tak a nikdo mi to nevymluví. Když jsem v osmičce každou neděli večer bulela, že mě tam ráno nikdo nedostane, naši mě uklidnili, byli na mě hodný... a ráno mě vykopli jako vždycky. Prostě dítě, no. Ničeho se nedomůžete, když jste mrňavej člověk. A to ani nebyli ti učitelé tak mizerný, většinou... Jen slepí. A děti hnusný. Učíme se být k sobě hnusný už od první třídy. A učej nás to ti dospělí. Protože "koukněte na Alenku, má samé jedničky, vy blbečci s dvojkama" - a všichni, jako malý ovečky ve stádečku, zákonitě začnou Alenku nenávidět. Protože kvůli ní jsou blbečci. A to není jen se "šprtama" a "šplhounama" a "těma divnejma"... Vždyť jak dítě pozná, že je někdo divnej? Jedině, když mu to poví dospělý.

+153
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Renata | 30. 3. 2021 13:52

Základní vzdělání je od slova základ, minimum co by měly lidi v životě umět. Jsou taky matematici které nebaví čeština. Nicméně základní všeobecný rozhled je potřeba. I matematik by měl umět psát bez chyb, vědět kdy a proč byla válka...a naopak. Navíc rozsah učiva na ZŠ skutečně klesnul na minimum, oproti tomu, co jsme se učili my...

-40
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Diskuze k článku:

Marek Páral | 15. 9. 2022 11:43

je to tak, je to tak, říkám to pořád, ale děti svoje jsem toho neuchránil, semletí se nechávaj semlít dál - to je dost možná účel.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

vevinka | 15. 9. 2022 10:51

Je to hodně individuální, mám děti na škole, kde se snaží přistupovat ke každému dle jeho potřeb. Hodiny jsou vedeny zábavnou a různorodou formou (není to o celohodinovém sezení v lavici), mají různé specializované učebny, hodně času tráví venku v přírodě, na školní zahradě atd. Mají též spoustu stmelovacích aktivit...myslím že hodně je to o přístupu jednotlivých učitelů i škol...

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Závěšický | 10. 9. 2022 8:02

Pan byl/je zcela normální. Oč tu jde není jednotlivec ale ten systém, který je špatný a dokonce ani z hlediska toho, co má dělat - vzdělávat - prostě nefunguje ani tady. Viz ta linka příběhu o angličtině.
Stávající systém možná měl důvod v době svého vzniku, kdy rozmáhající se průmysl v kontinentální Evropě potřeboval gramotné zaměstnance. Do velkých armád byli potřeba vojáci, kdo budou plnit i nejnesmyslnější rozkazy. Nově zavedené státní školství tuto poptávku rychle uspokojilo.
Povinná školní docházka tehdy možná posunula naše země ze středověku do století páry, ale dnes je rok 2022 a je prokázáno, že tento systém je přežitý = je finančně a výkonnostně neefektivní + kromě toho poškozuje zdravý a přirozený vývoj dětí, tzn. kromě neefektivního učení a vyhazování peněz z okna dělá z většiny nás (více či méně nevědomé) duševní mrzáky, kteří toto dědictví pozdního středověku předávají dál. To jsou fakta.
A jak je psáno, jestli se to někomu líbí, fajn, ale chci opt-out pro ty, kdo tam svoje děti nechtějí dávat.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Závěšick | 10. 9. 2022 7:57

Skvěle napsáno. Dokonalá a věcná analýza 100% vypovídající o současném marasmu nesvobodného a nedemokratického školství České republiky. Fakt, že zde někteří diskutující tento sviňský systém velebí, vypovídá o genialitě PŠD… tak dokonale některé z nás semele, že těch 9 let zbytečně a neefektivně ztraceného času (tj. života) ještě hodnotí pozitivně. V závěru článku realistický návrh na řešení! Ano, nemusíme možná hned rušit PŠD, to by většina lidí prostě nerozdýchala. Taky chci opt-out a férové podmínky pro svobodné školy a svobodné vzdělávání. Díky za Váš příspěvek, vážený pane Samku.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marie Matyskova | 8. 9. 2022 8:42

Pan byl zvláštní dítě. Školu jsem milovala, řád měl smysl, učitelé byli normální, známky mě motivovaly, jídlo bylo chutné. Škola byla místem kamarádů, jistoty a drtivá většina učení mě bavila. Absolvovala jsem celkem 23 let studia a byly to krásné roky . Všechny, díky, že jsem směla. Děkuji za školu. Ten pán měl buď extra smůlu, nebo je divný. Chudák, moc si to neužil. Co ostatní život, ten vnímá taky tak negativně? Marie Matyskova

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lilian | 7. 9. 2022 22:42

To měla být reakce na Glorf, nezařadilo se to tam.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lilian | 7. 9. 2022 22:38

Ne, blbých připadů není minimum, je jich většina. Koukněte na youtube Stěkánka The Učitelka, která natáčí videa a které děti píší o tom, jak se cítí ve škole a jak se k nim učitelé chovají. A Rámcové vzdělávaci programy jsou napsané moc hezky, problém je, že se jimi učitelé jaksi neřídí. Chyba je v systému, který žáky deptá a demotivuje a v učitelích, kteří je často kritizují a ponižují, nerespektují je a někteří slabší jedinci si na nich vybíjejí mindráky. Jestli k takovým učitelům nepatříte, tak sláva vám...ale budete spíše výjimkou, nez pravidlem.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lenka | 7. 9. 2022 18:10

Plně souhlasím. Školní docházka je jak rovnání prasat do dobytčaku. A když pominu způsob jakým se učí, tak ani ten obsah nestojí za mnoho. Například finanční gramotnost chybí 90% lidu a to ty peníze dostávají a odevzdávají všichni. A mnohé další...

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kvetomila | 1. 3. 2022 22:33

A to jsem zapomněla na svoji nejstarší dceru, které paní učitelka prorokovala, že nemá na to , aby zvládla matematiku na gymplu, Slečna ma IQ 144 je Mgr. v oboru molekulární biologie a genetiky??

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lukáš | 26. 1. 2022 14:13

Jediná věc, s kterou nesouhlasím, je známkování. Jednak dehonestuje děti, které jsou na něco nadané a něco opravdu v životě nezvládnou, u mě je to třeba výtvarná výchova, některých materiálů se bojím dodnes. A tělocvik? Ano, ten silný chlapeček možná nezaběhne stovku, ale zase z něj bude dobrý vytrvalostní plavec. Howgh.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 17. 1. 2022 14:07

Bohuzel si vzpominam moc dobre. Ovlivnilo to muj zivot i v dospelosti. Mam strach z toho byt dobra. Ve skole jsem si prosla tezkou sikanou, protoze na malotridce jsem se od prvni tridy nudila. Vse jsem se ucila sama, se tretaky psala diktaty z vyjmenovanych slov, ... A ucitelka me odpalkovana, ze tam teda nemam co delat. A deti na me kriceli, at teda vypadnu. Stres kazde rano ze skoly mi zpusoboval problemy se strevy, ktere vygradovaly v krvaceni a dg. Crohnova choroba. Ani na vysoke jsem se pres to neprenesla, prestoze mam cerveny diplom. Dodnes se bojim reakce lidi na moji odvedenou praci. A jeste resim, jestli to bude dost dobre pro ne? I kdyz tu prece o jine lidi nejde.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lenka | 26. 9. 2021 14:52

Článek zajímavý, i když se s ním nemůžu ztotožnit. Základní školu jsem absolvovala částečně ještě před revolucí, druhý stupeň, střední a vysokou posléze. Vzpomínky vesměs pozitivní. Nyní děti chodí na klasickou pražskou základní školu, ráno se do školy těší, učitelé jsou vstřícní, komunikace se školou výborná. Myslím si, že je to vždy o jednotlivých lidech a ve školství hodně i o rodičích. Když vidím, jak se dnes někteří rodiče a následně i jejich děti chovají, je mi mnohdy učitelů líto. Jako zdravotník s panem Samkem sympatizuji v názoru na zdravotnictví, ale co se školství týče, zkušenost je jiná.....

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

magdaléna | 6. 9. 2021 16:51

Samek fakt dobrý, na pracovníka ve zdravotnictví.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Core | 1. 9. 2021 14:45 | reakce na Martin Vaněk - 19. 7. 2021 12:19

Nejvíc na houby je že dusevni kryplove jako ty maji volebni pravo a mohou tak ovlivnovat svym tupým hovadstvím muj zivot

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martin Vaněk | 19. 7. 2021 12:26 | reakce na Renata - 30. 3. 2021 13:52

Hezky napsáno..., ale vysvětlujte to tady inkludovaným jedincům, které zajímá jen jak si šlehnout. Zotročit můžete totiž jen ty, kteří nemyslí, a to byl od začátku záměr sametových podvodníků v čele s lhářem havlem - rozděl, panuj a znič.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martin Vaněk | 19. 7. 2021 12:19

Článek je vlastně výpovědí ufňukánka, který nebyl schopen se začlenit do kolektivu, nepochopil ani teď, že základní škola je ZÁKLADNÍ od slova základ, tedy něco, co nám dává možnost do budoucna, pokud ho pochopíme. Tipnul bych pana autora na voliče Námořních lupičů, příležitostnou smažku a tzv. "volnomyšlenkářské" individum, které si plete svobodu s anarchií. Bohužel jeho pomatené sny se plní: inkluzí zdevastovaná společnost, kde vysokoškolské tituly jsou k mání každému, kdo zaplatí, se již nyní potýká s různými individui, která si myslí, že jejich aktivisticko-teroristický pohled na vše kolem je ten správný, a běda každému, kdo jen zpochybní jejich vize ovolnosti, rovnosti a bratrství.
Společnost, která zbořila mantinely chování, a dopustí ve veřejném prostoru anarchii, je určena ke zkáze.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal | 23. 4. 2021 15:58 | reakce na Glorf - 15. 4. 2021 1:08

Že vy jako pedagog se tak nechováte, neznamená, že to platí pro všechny. Mamka teď učí na základce a ačkoliv ona je na děti hodná (pokud se vyloženě nechovají jak hovada, to je sprdne), většina pedagogického sboru není. Jedna holčička jí říkala, že na té škole jsou jen dvě hodné učitelky, mamka a ještě jedna. Já osobně jsem se narodil v roce 1998, takže jsem do školy taky nechodil tak dávno, a byla to hrůza. Naše třídní byla gestapačka, které chyběla jen ta lampička, kterou se svítí do očí. Je to pořád to samé v bledě modrém. Sice se občas najde škola, co má štěstí na složení pedagogického sboru, třeba na gymplu už těch zakomplexovaných blbů bylo méně, a některé učitele jsem měl i rád, ale to neznamená, že to platí pro všechny školy.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michal | 23. 4. 2021 15:48

Ten mi mluví z duše. Ve škole jsem trpěl jak zvíře už od první třídy, nenáviděl jsem to tam a nenávidím to doteď, kdy jsem na VŠ. Nejhorší je, že člověk by se to naučil desetkrát rychleji, kdyby měl svobodu a mohl se učit to, co opravdu chce a potřebuje. Jenže aby nás vzali do nějaké aspoň trochu slušné práce, musíme si tím martýriem hezky poctivě projít, nechat je, aby v nás zavraždili veškerou motivaci cokoliv dělat, rozžvýkali ji a vyplivli.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 15. 4. 2021 2:43 | reakce na Glorf - 15. 4. 2021 1:08

Obávám se, že s legislativou a vzdělávací strategií jste poněkud mimo, ty nejsou na vině (ani ku pomoci), to je jen taková úředničtina jdoucí mimo realitu. Problém se školstvím je ten, že školy plní to, co chce většina lidí. Většina má představu, že škola má dítě vybavit znalostmi a považují za nekvalitní práci školy, když děti neumějí vyjmenovat Přemyslovce a nevědí kolik zubů má zajíc. Tím školství neomlouvám, věci jako inkluze a rozbití struktury speciálních škol, bezvýsledné tápání o podobě maturit a podobně jsou neodpustitelné. Ale dokud lidi nepochopí, že těžiště vzdělání má být v dovednostech, nic se nezmění. Respektive změní, ale nebude to státní školství, nýbrž soukromé. Jestli to bude pokračovat v započatém trendu, tak problém vyřeší (samozřejmě jen pro děti osvícených rodičů).

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Glorf | 15. 4. 2021 1:08

Chápu, že když jste na stejné vlně, tak se snažíte přesvědčit sami sebe, jak je to naše školství peklo na Zemi, kde jde o život, ale upřímně - tento článek je dost vyhrocený a neaktuální. Zakládat dnešní školství na 24 let starých zkušenostech, kdy probíhala transformace školství je nesmysl. Spousta argumentů je extrémně vyhrocená ad absurdum a pro mě jako pro pedagoga je zarážející fakt, že na vině jsou úplně všichni v okolí autora - uráží učitele (uznávám, že v té době to nebylo dobré), uráží spolužáky, uráží (okolí???) že chodil pozdě spát?? Pokud chodil autor do školy s tímto přístupem, tak ačkoliv to nejde brát jako záminku, mohly být problémy mimo jiné způsobeny tímto. Argumentace o vývoji školství je úplně mimo. Zkuste si nastudovat českou a evropskou legislativu a změny v RVP a Vzdělávací strategii 2030+, která teď nově začíná platit - mimo jiné je tam důraz na autoevaluaci žáků a formativní hodnocení, na jehož absenci autor nadává a "nikdo to neřeší" (str. 29, 30). Každopádně smekám, že autor vystudoval VŠ po takto špatných zkušenostech a doufám, že na VŠ a v u záchranky to není samej magor s nožem a divnej týpek. Doporučení pro čtenáře - pokud hledáte místo, kde můžete nadávat na to, jak je to všechno špatné, tak jste správně. Pokud chcete objektivní obraz reality a vývoje našeho školství, tak tudy cesta nevede. Neříkám, že se nenajdou extrémní případy (jasně, že se najdou) ale je jich minimum. Konec konců - i v jiným sférách se sem tam najde blbec (šéf, protivný řidič autobusu, protivný lékař atp.). Pokud jde o domácí výuku, pro jejíž podporu měl být nejspíš tento horor, tak toho bych se i já jako pedagog obával. Pořád musíte splnit RVP, které je závazné pro všechny. Nechci se nikoho dotknout, ale nevěřím, že většina diskutujících je schopna plnohodnotně bez vzdělání naučit své dítě fyzice, matice, chemii, zeměpisu, dějepisu, češtině, druhému cizímu jazyku, angličtině a dalším předmětům a zároveň rozvíjet klíčové kompetence - např. sociální. To prostě není v mezích možností normálního člověka.

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr C. | 14. 4. 2021 21:20 | reakce na :)) - 1. 4. 2021 10:23

Jsem tu tak po delší době zabloudil.
By mě zajímalo, kolik let má autor předchozí reakce a čím se živí (kdo ho živí).
O práci OSVČ má dost zkreslené představy.
Nezáleží na tom, jestli je člověk OSVČ nebo je zaměstnanec, nebo podnikatel.
Záleží co dělám a jak moc přitom potřebuju komunikovat nebo spolupracovat s ostatními lidmi.
Některou práci za vámi můžou poslat mailem na Bali a vy ji zase odtud pošlete mailem zpátky i s fakturou, za jinou musíte naopak přijet vy a být na místě, dokud ji neuděláte.
Znám kluka, kterému se zalíbilo jezdit na lodích a chce být námořníkem, resp. kapitánem lodě. To už není jenom povolání, to už je životní styl, stejně jako jezdit kamionem nebo stavět velké stavby. Pekař má taky specifický styl, člověk ve třísměnném provozu také (klidně to může být špičkový odborník, na velínech elektráren a páteřních rozvodů energií nesedí žádní blbci).
Pracoval jsem ve firmách, které měly roční obrat dvě miliardy(i více) a ti ředitelé (majitelé) chodili do kanceláře mezi 7.30 -8.00. Protože potřebovali mluvit s lidma a řešit s nima věci, které nešly řešit po telefonu, tak museli být v práci ve stejnou dobu jako oni. Dělal jsem i pro borce, pro kterého milion korun nebyly peníze - rozbil audinu, tak si prostě za tři mega objednal novou. Ten chodil do práce dokonce na šestku, protože tak byl od mládí zvyklý, přitom už mu bylo přes šedesát a mohl by se na to vykašlat. Všichni tři majitelé byli těžcí odborníci, postavili si svoje firmy na nohy v devadesátkách sami a i když už byli těžce za vodou, tak pořád makali. Samozřejmě, taky si uměli udělat pohov a užívat si, ale nikdy nevypadli na dýl než na 2-3 týdny.
Pokud je někdo kupříkladu umělec nedo designér, tak tu interakci s lidma má menší a může si nabrat zakázky, sbalit fidlátka a odletět pracovat na dva měsíce do Thajska, když chce.
Já jsem například zaměstananec a do práce chodím tři dny v týdnu (11hodin) a dva dny mám home office (s covidem to nijak nesouvisí), sedím doma, dělám si co potřebuju a mezitím vyřídím za den 25 telefonátů a 15 mailů. Protože mi to charakter práce umožňuje. Lidi stupeň pode mnou už tu možnost nemají, ti už musí být na pracovišti celou dobu, protože oni si svou práci nemohou odnést domů jako já.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Iva | 10. 4. 2021 8:59

Moje základní škola se prolínala se šikanou spolužáků, frustrovanou mstivou dejepisářkou a naprosto nedospělou učitelkou ve třetí třídě, která děti ponižovala,ale i skvělou třídní na druhém stupni nebo báječnou vychovatelkou, která mě nasměrovala k mé budoucí profesi i spoustou učitelů, kteří jen chtěli dělat dobře svou práci,ale často k tomu neměli osobnostní nastavení... Takhle to hodnotím zpětně po 30 letech ve školství- jako učitelka a vychovatelka. To, co mě táhlo k práci s dětmi, ti špatní nedokázali zabít. Spíš mi názorně ukázali, kudy jít nechci. Moje profese mě baví a několikrát už mi děti řekly, že je to znát.
Každý člověk má jiné nastavení a pochybuji,že někde funguje škola, kde se čeká, až se každý jednotlivý žák probudí... Někdy stačí před výukou společná aktivita, která děti naladí na nový den, probere je i jejich emoce a práce se hned zdá zvládnutelnejší.
Aktuálně mám ve třídě dvacet čtvrťáků. Když jsem jim řekla,že v pondělí jdeme do školy, málem popukaly všechny monitory. Těšíme se na sebe i navzdory šaškárně s testováním.
Ano, obsah učiva a množství zbytečných věcí neodpovídají dnešnímu světu. Ale vždy je v možnostech učitele pojmout práci po svém. A nemusí to být jen alternativní škola.
Na druhou stranu - naučit se zvládat zátěž a frustraci je dovednost nezbytná pro život. Jisté nepohodlí a nekomfort děti zoceluje. Tím myslím běžnou školní zátěž, ne šikanu, násilí apod. Děti, kterým se stále umetají cestičky, často končí v ordinacích psychologů...
Dívám-li se pohledem učitelky a školního metodika prevence na příběh autora- PĚT základních škol- během devíti let školní docházky, kladu si otázku, jestli opravdu všech těch pět škol bylo tak špatných? Komunikovali rodiče s učiteli nebo ředitelem školy o problémech ve třídě? Řešili aktivně situace, které jejich dítěti ubližovaly? Nebo se utíkalo před problémy do dalších a dalších škol? Pobyt ve třídě učí děti vztahům a vazbám, během školní docházky se formuje kolektiv... To autor v podstatě při svém kočovném dětství ani nemohl zažít... Nedivím se, že zažíval frustraci...
Každopádně i v současném systému lze u dětí formovat pozitivní vztah k učení i ke škole. Je spousta báječných škol, z mé zkušenosti třeba vesnické malotřídky poskytují téměř rodinné prostředí... A podle mě- JE to o lidech...o ničem jiném...

+15
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Běla | 9. 4. 2021 23:39

Já jsem se pobavila. A to v tom, protože to cítím stejně. Je tam bezmoc, zoufalství. Mám dítě doma,druhé dítě v plánu doma mít a plánujeme otevřít přesně "zacpu hubu" Montessori. Protože ta nám dává smysl. Ať si myslí každý kdo chce co chce. Ale autor tedy...klobouk dolů. Napsal to pěkně ?? mám ráda články,které jsou pravdivé a otevřené, bez omáčky.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Dagmar Meda Brejlová | 9. 4. 2021 16:34

Krásný článek, stotožňuji se s ním. Možná by neměl takto mluvit o alternativním školství, protože přece alternativa v sobě ukrývá cestu jak z toho ven, ale samozřejmě alternativní školství nemusí být jedinou.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tibo | 9. 4. 2021 15:52

No, co říct. Pan Samek měl, zdá se špatnou zkušenost. Za mne musím říct, že jsem měl za socialismu školu dost dobrou, chodil jsem tam rád, byla vcelku parta a to, co tady čtu mě vůbec neoslovuje. Je to pro men jako z jiného světa. Proto se k tomu nemohu vyjádřit. Jisté rozdíly ve školství jsem sice zaznamenal (mám 4 děti a bedlivě to sleduji), ale tak nějak nahoru i dolů. Něco se zhoršilo, něco je lepší. Prostě 50/50. Jestli v Praze v devadesátkách byly takovéhle školy/třídy... nevím, já jsem v různě velikých městech za posledních 15 let žádnou džungli před tabulí nikde nepotkal.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 9. 4. 2021 10:16 | reakce na Paros - 9. 4. 2021 7:44

Takhle svět funguje, jsou jen lidé, kteří si v něm ten vyhovující režim neumějí najít.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 9. 4. 2021 10:14 | reakce na Katka - 8. 4. 2021 21:21

Pandemie přejde ale špatné školství nám bude ničit životy dál. Chyba by bylo naopak na běžné fungování společnosti rezignovat.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jindra | 9. 4. 2021 9:18

Předem komentáře - nepracuji ve školství, jen občas doučuji dítě ve 4.třídě, které díky covidu napíše každý odstavec českého textu s mnoha chybami, anglická slovíčka si najde na telefonu, ale větu má problém sestavit....
Ten článek je velmi nešťastný, vnímám jej jako dodatečné vyjádření autora s frustrací s dětství, ale špatný návod pro děti, které potřebují základní znalosti, aby si následně mohli vybrat vhodný obor pro sebe do života. Ano, i mezi učiteli je řada neschopných tak, jako i v jiných oborech. Ale řada z nich dělá zázraky v mizerně fungujícím systému. A každý, kdo je chce kritizovat, by si měl nejdříve zkusit pár let na té základce učit.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Paros | 9. 4. 2021 7:44 | reakce na Iva Jurkovičová - 6. 4. 2021 20:39

mně začátek vyučování o půl osmé nevadil. budíček byl o půl čtvrté kvůli cca dvouhodinovému obstarávání dobytka. nikdo se nás neptal, jak nám to vyhovuje. spát jsme chodili v sedm večer, protože jinak bychom se nevyspali. prostě jsme se museli donutit spát. jo, jde to. říká se tomu kázeň. v dospělosti člověk musí chodit do práce, nebo se starat o děti. už vidím novorozence, jak se maminky ptá: vyhovuje ti krmení v devět? takhle svět vážně nefunguje. nepočítám boháče.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Katka | 8. 4. 2021 21:21

Ježíšmarja se už nepos...te z té školy. Pořád si jako neuvědomujete co se děje?? Vždyť nás postihla světová pandemie. A vy furt budete mlet o škole.

-16
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Zobrazit další