Diskuze k článku:

Rovnost žen a mužů není ani zbytečný náklad, ani módní trend, pane ministře Stanjuro

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

já profi trol | 28. 7. 2022 17:26

Nějak nechápu, rovnost je to, že ženy mají mít nárok na částečné úvazky a muži ne?

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

B | 29. 7. 2022 6:50

Ano, ženy mají být schopné a všichni muži jsou schopní také a tak by se měli zrušit důchody i domovy pro seniory, protože schopný člověk se o sebe samostatně postará i v devadesáti.
Děti nejsou žádná starost státu, takže pokud nemají schopné rodiče, ať si klidně chcípnou hlady a hlavně nesmíme nijak omezovat volný obchod, který je spravedlivý a postará se o všechno.
Soukromé vlastnictví je posvátné a když si například pan Babiš koupí všechny lesy v ČR, tak si je může svobodně zapálit a žádné tyhle umělé kvóty na nic tu nepotřebujeme...ženy jsou samozřejmě podřadný, bylo to tak vždy a proč to nějak měnit? Proč kvůli nim upravovat pracovní dobu? To stejně nikdo nepotřebuje, má se makat od rána do večera, protože zaměstnání šlechtí, i když pracujete na kampani pana Babiše, nebo těžíte dřevo ze srdce z Boubínského pralesa, který si zrovna koupil.
Kapitalismu zdar!

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Enigma | 29. 7. 2022 19:56

Zdánlivě nesouvisí s článkem. Přijde mi, že jsme to v dnešní době dopracovali tam, že kdekdo řve o rozšíření práv a také to dostane. Ale kde je odpovědnost?

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 29. 7. 2022 19:34 | reakce na Ellie - 29. 7. 2022 17:32

Bože, ten argument státem, který neřeší individuální selhání rodičů, ještě frčí?

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 29. 7. 2022 19:33 | reakce na Ellie - 29. 7. 2022 17:32

Bože, ten argument ženami, které se ve velkém tlačí, aby ukončily RD co nejdřív, ještě frčí? :-D

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ellie | 29. 7. 2022 17:32

Božínku, ten argument s doly ještě frčí? :D

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

já profi trol | 29. 7. 2022 14:05

Existují skupiny zaměstnanců, kteří mají na zkrácený úvazek nárok ze zákona. Tento nárok popisuje § 241 zákoníku práce (odst. 2):
„Požádá-li zaměstnankyně nebo zaměstnanec pečující o dítě mladší než 15 let, těhotná zaměstnankyně nebo zaměstnanec, který prokáže, že převážně sám dlouhodobě pečuje o osobu, která se podle zvláštního právního předpisu považuje za osobu závislou na pomoci jiné fyzické osoby ve stupni II (středně těžká závislost), ve stupni III (těžká závislost) nebo stupni IV (úplná závislost), o kratší pracovní dobu nebo jinou vhodnou úpravu stanovené týdenní pracovní doby, je zaměstnavatel povinen vyhovět žádosti, nebrání-li tomu vážné provozní důvody.“
Dle zákoníku práce mají nárok na zkrácený úvazek:
těhotné ženy,
osoby pečující o dítě mladší 15 let,
osoby pečující o jinou osobu, která je závislá na cizí pomoci.
Zaměstnavatel může žádost těchto osob odmítnout pouze z vážných provozních důvodů, které musí být schopen jednoznačně doložit. Může se například jednat o těžko nahraditelnou pozici nebo pozici s velmi úzkou specifikací. Pracovní zákoník neuvádí konkrétní důvody.
Pokud by zaměstnavatel odmítl žádost bez vážného důvodu, hrozí mu pokuta ve výši až 300 tisíc korun. Zaměstnavateli však pracovní komise nemůže nakázat, aby vyhověl žádosti o zkrácený úvazek. Jako poslední možnost se jeví soudní řízení.
Takže si stačí požádat.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr.b | 29. 7. 2022 12:23

A ještě jedna poznámka - z hlediska zaměstnavatele: každé těhotenství zaměstnankyně nám samozřejmě přináší jisté starosti, a těšíme se, až se dotyčná vrátí z MD do práce. Pokud by snad některá z žen projevila zájem přijít pracovat týden po porodu - bylo by to ideální a všichni by byli rádi. Ale vážně - za téměř 30 let fungování firmy se našla jediná žena, která chtěla nastoupit po dvou letech na zkrácený úvazek. Jinak všechny maminky využívají MD do posledního dne, a následně se vracejí na svá pracovní místa na standardní plné úvazky.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr.b | 29. 7. 2022 10:27 | reakce na B - 29. 7. 2022 6:50

Váš smysl pro humor sice zcela nechápu, ale přesto lze brát vaše příspěvky zde za nejvtipnější.
Nicméně vážně: lze přehánět na obě strany, lze nasadit demagogii.
Nemyslím si, že by se stát zcela nepostaral o někoho kdo je v hmotné nouzi, nemyslím si, že by u nás "stát" považoval ženy za podřadné. Co pořád máte s tou pracovní dobou? To má "stát" stanovit od kdy do kdy má chodit mladá Nováková do práce?? Co je to za blbost. "Stát" má zákoník práce. A tam jsou nějaká pravidla. Zbytek je na konkrétních lidech na konkrétních místech.
Kdysi zde byl takový stát, který chtěl všechno řešit. A ukázalo se, že je zcela mimo realitu zajistit správu všech věcí pomocí úřadů. Už jen stanovit jednotné ceny a na to navazující financování průmyslu a služeb se ukázalo jako cesta do všeobecné chudoby.
Ale zase byly jesle. Já vím. A matky "mohly" (musely) být doma jen 1 rok.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 29. 7. 2022 9:07

Bolsevicka klasika.

Nejprve je vubec nutno definovat, co je to rovnost.
Rovnosti je mnoho, napr. rovnost pred zakonem, rovnost sanci, rovnopst vysledku.
Prvni dve jmenovane mame jiz nyni.
Posledni, tedy rovnost vysledku, je standardni bolsevicka svinarna a lze ji dosahnout pouze porusenim prvne dvou jmenovanych.
Az tak je to proste.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 29. 7. 2022 8:45

a co ste jakocekali od ODS? co ste si zvolili to mate :P

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

LaMancha | 29. 7. 2022 8:01

Když hledáš pomocnou ruku, začni nejdříve na konci svého ramene.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr.b | 29. 7. 2022 7:46

ještě k těm neustále kritizované nemožnosti částečných úvazků: to není nic, co by dnes nebylo možné. Znám plno lidí, kteří je využívají. Ale je iluzí čekat, že když budu chodit do práce míň než ostatní, budu mít stejný plat.
Tak se mi zdá, že to je specialita tohoto serveru. Kolem mne je plno mladých matek, a žijí vcelku spokojeně. Samozřejmě nejrůznější problémy má každý. Ale kritizovat pořád "nějaký stát", za to, že se o mne plně nepostará, to je dost podivné.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 29. 7. 2022 7:28 | reakce na B - 29. 7. 2022 6:50

Máte svatou pravdu a i historie ji mnohokrát potvrzuje. Vždy a všude kde byl omezen volný obchod se v důsledku toho lidem dařilo špatně. Tak to bylo, tak to je.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 29. 7. 2022 7:17 | reakce na Helena - 28. 7. 2022 22:06

Je to výsostná věc každé rodiny rozhodnout, kdo z rodičů zůstane doma a kdo bude pracovat. Stát do toho fakt nemá co kecat a taky nekecá. Úřadům je srdečně jedno jak se kdo rozhodne a příspěvky či daňové úlevy zaplatí prostě tomu, koho rodina napíše na formulář. Tady je rovnost stoprocentní a větší rovnost než úplná už být nemůže.

ad studium za socialismu: ano, nadměrně do toho kecali komunisti (což je ovšem na jinou debatu), ale lidi kteří tím byli postižení jsou dnes asi tak mého věku nebo starší a o nějakém zakládání rodin se jim ani nezdá.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 29. 7. 2022 6:52

oprava: hrubka v první větě...místo měli má být měly

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 29. 7. 2022 6:50

Ano, ženy mají být schopné a všichni muži jsou schopní také a tak by se měli zrušit důchody i domovy pro seniory, protože schopný člověk se o sebe samostatně postará i v devadesáti.
Děti nejsou žádná starost státu, takže pokud nemají schopné rodiče, ať si klidně chcípnou hlady a hlavně nesmíme nijak omezovat volný obchod, který je spravedlivý a postará se o všechno.
Soukromé vlastnictví je posvátné a když si například pan Babiš koupí všechny lesy v ČR, tak si je může svobodně zapálit a žádné tyhle umělé kvóty na nic tu nepotřebujeme...ženy jsou samozřejmě podřadný, bylo to tak vždy a proč to nějak měnit? Proč kvůli nim upravovat pracovní dobu? To stejně nikdo nepotřebuje, má se makat od rána do večera, protože zaměstnání šlechtí, i když pracujete na kampani pana Babiše, nebo těžíte dřevo ze srdce z Boubínského pralesa, který si zrovna koupil.
Kapitalismu zdar!

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr.b | 29. 7. 2022 6:34 | reakce na Helena - 28. 7. 2022 22:06

Ono se tak nějak předpokládá, že když spolu mají dva lidé dítě, tak je to jejich společná starost. Nikoli nějakého státu. A je nutno se nějak rozdělit. To, že partneři nepovažují peníze za společné je jejich problém. Do toho státu nic není. Mám pocit, že naprostá většina lidí zde strašně touží po tom, aby jim stát zařídil úplně všechno. Nikdo nikoho přece nenutí, aby byl doma 4 roky s dítětem.
Nevím jak to mají ostatní, ale já jsem rád, když se stát do mých rodinných záležitostí neplete.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Helena | 28. 7. 2022 22:06

myslíte tu rovnost kdy je žena s dětmi na MD/v soc. 2roky/a nemá příjem ,ale naopak muži měli na sebe rodinné přídavky ,tím pádem vyšší mzdu.
ZA socialismu to prostě tak bylo a co kdo vystudoval s tím nemá nic společného.
A kdo mohl a kdo nemohl -to je taky známé.
/ a to je moje zkušenost/

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 28. 7. 2022 19:04

Pořád dokola totéž. Vláda prostě nemůže udělat víc pro ženy, protože už teď mají prakticky rovná práva a případné diskusi o těch několika málo výjimkách se nikdo nebrání (chcete v práci zdvihat břemena těžší než 15 kg? Ok, příslušný paragraf z vyhlášky vypustíme). Pokud nechceme aby byli vybraní lidé rovnější než rovní jako za socíku, tak už se nedá dělat vůbec nic. Tohle už je každého boj, co vystuduje a jak si zařídí rodinný život.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Blackbird | 28. 7. 2022 18:41

Podle článku na Seznam zprávách z listopadu studuje na IT VS jen 17 % žen. To se pak ale ta rovnost těžko dosáhne, autorko. Taky v dolech je žen hrozně málo, ale to vám kupodivu nevadí.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

já profi trol | 28. 7. 2022 17:38

Schopná IT žena si vydělá dost na soukromou školku, jesle nebo chůvu, ten článek je úplně mimo.
A taky schopná žena má manžela, s kterým se o péči o dítě podělí.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

já profi trol | 28. 7. 2022 17:26

Nějak nechápu, rovnost je to, že ženy mají mít nárok na částečné úvazky a muži ne?

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit