Diskuze k článku:

Absurdita roku? Souhlas se stykem jako krkolomná online smlouva

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

František Novotný | 28. 6. 2022 23:35

Začnu zeširoka. Základní zásadou demokracie je důvěra ve vlastní občany. Důvěra v to, že jednají v souladu se zákonem a morálkou. Ano, představte si to, v demokracii se předpokládá, že lidi jednají v souladu se zákonem. A pokud jednají v rozporu s ním, je jim to třeba nejdřív prokázat. Znamená to např., že když si koupím knížku, nemusím schovávat paragony. Vím, že stát předpokládá, že jsem si jí normálně koupil. A pokud by mě chtěl odsoudit, musí mi prokázat, že jsem jí někde ukradl. Souhlasím s consentem. Sex bez souhlasu považuji za nemorální prasárnu. Ale nemůžu nevidět, že prohlášení sexu bez souhlasu za trestný čin znamená ve svém důsledku vytvoření nedůvěru státu v občany. Demokracie předpokládá, že souhlas se sexem byl udělen. Pokud udělen nebyl, tj. agresor se choval v rozporu se zákonem, je třeba mu toto jednání prokázat. Consent aktivismus v trestním právu funguje opačně, nedemokraticky: každý sex je v principu podezřelý, pokud jsi se občane choval správně, prokaž to. Prokaž to, že Tvůj partner souhlasil, jinak Tě zavřeme. Ale normální člověk si přeci neschovává důkazy o souhlasu se sexem, podobně jako si neschovává paragony od zakoupených knih. No a ty aplikace, sexuální EET, jsou přímým důsledkem tohoto přístupu. Jestliže mi potenciálně hrozí, že v případě neprokázání souhlasu partnerky se sexem půjdu na léta bručet, tak nebudu spoléhat na práci policie a státního zástupce, a důkazy si zajistím sám. Aplikace, kamera v ložnici atd. atd. Pochytají se možná dvě procenta pachatelů sexuálního násilí, hurá hurá. Za cenu vyjádření nedůvěry devadesáti pěti procentům těch slušných. No jo, jenže byrokracie a nedůvěra fakt ještě nikdy žádný problém na světě nevyřešila. Je mi smutno, když vidím, jak málo aktivistů je schopno respektovat demokratické zásady. Papírově vypadá všechno super. Dokud se to nezrealizuje v praxi.

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Pavel Křížek | 3. 7. 2022 23:38 | reakce na Jirka - 3. 7. 2022 12:23

1) Ukládání souhlasu je povinnost, kterou ve svém vlastním zájmu dodržuj až do své smrti a zároveň v závěti urči osobu, na kterou tato povinnost přejde až umřeš.

2) Potom nastoupí smluvní pokuta, pokud tato nebude sjednána, bude ti soudem nařízeno vzdělávání či fyzická příprava (podle příčiny tvého selhání) na tvé náklady a povinnost úkon opakovat tak dlouho, dokud protistrana nebude mít smlouvu za naplněnou. Opětovné nenaplnění smlouvy zakládá právo na nový soudní spor.

:-D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jirka | 3. 7. 2022 12:23

Měl bych jednu praktickou otázku. Jak dlouho a kde bych měl případný souhlas ukládat? Co když nebudu schopen vykonat všechny předem dohodnuté postupy?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tiv | 30. 6. 2022 18:50

další film s vizí budoucnosti hrozivě dobrovolné kopulace: Jedna ruka netleská

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ramesse Ťulpas III. | 29. 6. 2022 23:08 | reakce na Tiv - 29. 6. 2022 20:13

no základy tomu byly postaveny někdy kolem roku 1996, podobně jako v tom filmu...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tiv | 29. 6. 2022 20:13

připomeňte mi, kdy se svět přepnul do filmu Demolition man? chránit bezmocné má smysl, ale za cca tři vteřiny někdo vymyslí aplikaci, která začne informovaným souhlasem - bude to holt divočina, pár vyrvaných vlasů a modřin na obou stranách je v normě. kruci, i moje ruka zvládne záživnější akci, než tohle sáhodlouhé schylování a aktu dvanáctileých - můžu se tě dotknout tady... a tady...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ramesse Ťulpas III. | 29. 6. 2022 18:09 | reakce na B - 29. 6. 2022 8:51

Jako chápu, že ženy které jako ty vyrůstaly mezi nácky a husity mají jiné zkušenosti, ale že je žena nucená bát se celý život je prostě nonsense kterej nestojí za hlubší koment. Většina žen si život užívá, neklepe se někde strany v koutě.

"Je prča, když se chlapi bojí, že se jim něco stane kvůli sexu"

Můžu teda taky říkat, že je prča, když se ženský bojej, že je někdo znásilní? Pokud je strach z nezaslouženého příkoří prča v jednom případě, proč by nemohl být v druhém, že... :-)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Čingischán | 29. 6. 2022 17:56 | reakce na B - 29. 6. 2022 12:37

"Tobě nikdo neřekl, že nemáš chodit k neznámým mužům na návštěvu?"

A teď otázka za milion bodů - proč by KDOKOLIV chodil na návštěvu ke KOMUKOLIV neznámému? Pokud mám důvod k někomu chodit, tak proto, že ho ZNÁM.

Tobě ale asi museli odmala říkat třeba, aby ses nemlátila ostrým koncem sekery do hlavy, protože jinak bys to dělala jen proto, že ti to nikdo neřekl. :-D

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Maja | 29. 6. 2022 17:33

Jo a že si mám dávat pozor na pití a nebrat si od cizích lidí bonbony (to btw říkali i bráchovi). Ale nějak to pro mě není důvod se celý život bát jen proto, že jsem žena. (A když je potřeba, tak parkem v noci klidně půjdu, ačkoli tedy tou dobou preferuji spánek.)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 29. 6. 2022 12:37 | reakce na Maja - 29. 6. 2022 12:29

Citace - Maja / 29. 6. 2022 12:29

Hele, já jsem asi trochu pomalejší, ale čeho že bych se jako žena měla celý život bát? Já jen, abych něco neprošvihla a případně začala, přeci jen lepší pozdě než nikdy. Nebo ne?

Aha, tobě nikdo nikdy neřekl, že namáš chodit sama v noci parkem (nebo kdekoli jinde), nebo chodit na návštěvu k neznámým mužům?
Jestli ne, tak gratuluju...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Maja | 29. 6. 2022 12:29

Hele, já jsem asi trochu pomalejší, ale čeho že bych se jako žena měla celý život bát? Já jen, abych něco neprošvihla a případně začala, přeci jen lepší pozdě než nikdy. Nebo ne?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 29. 6. 2022 12:00

B: no trochu sem se rozepsal abys vedela ze mam rozhled a s cim srovnavat, nejsem naivni a neco vim o svete :) proste moje zkusenosti se dost lisi od horroru co tu obcas ctu no....

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 29. 6. 2022 11:49

Michal Macek: Bereš to moc doslovně, asi aby ses pochlubil, ale já to celý ani nečetla, protože moc bla-bla....
Zrovna nedávno jeden plácal, jak by tu chtěl Orbána, když jsem mu řekla, ať drží hubu, že takové demence ani nechci poslouchat, tak argumentoval tím, že má tři děti a já jsem moc mladá, abych tomu rozuměla... a to jen z toho důvodu, že jsem žena a nevypadám na stařenu...
Přitom jsem byla možná starší než on a dětí máme stejně (což na kvalitě argumentů nic moc nepřidává).:D

Nemyslím si, že průměrné ženy mají sex či život za horor:D.... berou to třeba za úděl. Většina lidí totiž nemá rozhled a tak ani nesrovnává.

...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 29. 6. 2022 11:08

B: ze me nazyvas mladym a naivnim mi lichoti :) nic mene je mi 44, zen sem mel hodne (nevim presne, po prekroceni cisla 50 sem to prestal pocitat) a moje sexualni zazitky se pohybuji od "lehce nadprumerny" az po "super mega uzasny", to nejhorsi co sem zazil asi bylo, kdyz se mi asi 2x nepostavil (jako vubec) a ja se z toho musel "vylizat", ale ze bych partnerku vubec neuspokojil, se mi nikdy nestalo... jo a jedna holka mi rekla, ze ho mam malyho :D jasne zazil sem i divny holky :) jedna rekla ze se "smim dotykat, ale nesmim dovnitr", mel sem nymfomanky.....jo a jedna se mi u toho rozbrecela, ale az asi pri tretim sexu, po dotazu z ni vylezlo, ze mi zatajila, ze ma pritele a ze u toho ma zacala mit vycitky (doted se vidame a sme kamaradi), ale nikdy sem nezazil zadne nasili (pokud nepocitas nejake naplacani na zadek, o ktere si partnerka rekla), nikdy sem nezayil nejaky problem s nechtenou praktikou a podobe (asi sem mel stasti na partnerky, ze mely zakladni inteligenci a dokazaly si rict, co chteji nebo nechteji) a vlastne to vzdycky nakonec dopadlo k vetsi ci mensi vzajemne spokojenosti....

...a pak clovek pride sem, precte si par clanku a ma dojem, ze sex je spis horror pro zeny....

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 29. 6. 2022 10:40

Michal Macek : Protože jsi naivní a žiješ si ve světě hoskopů a romantická fantasie, asi moc koukáš na filmy.:D Kdybych tě chtělo ještě víc ponížit, jak to muži obyčejně dělají mně, řeknu ti, že jsi ještě mladý a o skutečném světě nic nevíš.:D Křížka bych zas označila za hysterku a doporučila mu mokrý hadr na hlavu, nebo se ho zeptala, jestli nemá krámy, že tak zběsile vyšiluje.... he.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 29. 6. 2022 9:53

B: "Je prča, když se chlapi bojí, že se jim něco stane kvůli sexu...když si žena, tak tě nutí se bát se celý život. Vítejte v pekle nespravedlnosti.:D"

ja hlavne zjistuju, ze to co sem povazoval cely zivot za normalni, je vlastne nenormalni a naopak...jasne ze sem vedel, ze existuje sexualni nasili a znasilneni atd...ale myslel sem ze je to neco co se tyka promile lidi, neco nenormalniho, co rozhodne neni bezne... Pro me byl (je) sex neco hezkeho, radostneho, co lidem , muzum i zenam prinasi radost, neco romantickeho, samozrejme z obou stran dobrovolneho, laskyplneho, vasniveho....a od te doby co chodim na Heroine zjistuju, ze tahle moje predstava je vlastne neco jako nejaka vyjimka, jako ze obcas to tak muze byt, ale ze jinak je to pro vetsinu zen nebo minimalne zde pritomnych feministek, celozivotni strach, hruza, peklo a nespravedlnost O.O...takze sem rad, ze ja v zivote poznal hlavne tu hezci stranku sexu, protoze to znamena, ze sem mel velke stesti vlastne....

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 29. 6. 2022 8:51

Ramesse Ťulpas III.: Máš pravdu, ťulpíku, ale musím říct, že mám sadistické potěšení z toho, jak se třeba tady takovej Křížek bojí. Je prča, když se chlapi bojí, že se jim něco stane kvůli sexu...když si žena, tak tě nutí se bát se celý život. Vítejte v pekle nespravedlnosti.:D

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ramesse Ťulpas III. | 29. 6. 2022 7:07 | reakce na B - 29. 6. 2022 1:32

No já s tebou naprosto souhlasím, že smlouva o sexu je totální blbost. A tuhle blbost trumfne jen jedna jediná věc - skutečnost, že dnes je u sexuálních trestných důkazní břemeno na obviněném. Nevinný obviněný zde nemá šanci se hájit standardním způsobem, takže se - logicky - hledají nové nekonvenční cesty, a při tom hledání se holt občas vydáme slepou uličkou.

Skutečný problém je tady v tom, že existují lidi jako Pavel Houdek. Naprosto mě zaráží, že PRÁVNÍK může podporovat jakýkoliv přístup, který de facto znamená nerovnost občanů před zákonem. Praktiky středověkého práva mají zůstat pohřbené, ne být oživovány aby se vracely jako zombie.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 29. 6. 2022 1:32

Ramesse Ťulpas III.: Jsem myslela, že ti jde o nedoslovnost té první věty. Jako, že ji mohou, někteří pochopit tak, že se dá souhlas odvolat i zpětně. Což by někdo vygumovaný mohl, ale snažit se všechno psát doslovně, tak se tu zblázníme, nikdo by to nečetl a stejně by se určitě našel někdo, kdo by něco překroutil...

Teď už zas úplně netuším, na co se ptáš, nebo neptáš. Tebe neznám, takže netuším ani tvůj záměr... u jiných tady už ho většinou odhadnu.:D
Smlouva ohledně sexu je prostě blbost, která nedokazuje nic, protože i k té smlouvě tě může někdo taky donutit, nebo ji porušit a tvrdit, že neporušil, atd...prostě tu debatujeme o kosočtvercovině.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ramesse Ťulpas III. | 29. 6. 2022 0:48 | reakce na B - 29. 6. 2022 0:12

Odkdy je k odvolání souhlasu (k sexu i k čemukoliv jinému), podaného ústně a beze svědků potřeba vracet čas? Prostě takový souhlas zapřeš a nikdo ti nikdy nic nedokáže. Ne bez svědků nebo záznamu, tvrdícímu opak. Proto máme smlouvy.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 29. 6. 2022 0:12

Ramesse Ťulpas III.: ok, tak sorry, ale ta první věta taky snad nebyla myšlena tak, že můžeš odvolat souhlas se sexem až dodatečně, tedy si to zpětně rozmyslet, protože jaksi nikdo neumí vrátit čas. Takže je to blbost z principu, to by pak totiž neměla smysl žádná smlouva o ničem a nikdy.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ramesse Ťulpas III. | 28. 6. 2022 23:42 | reakce na B - 28. 6. 2022 23:31

Tohle vůbec není o mě, trubko. Těmahle kecama Houdek dává zbytečně munici trolům, kteří používají právě argumenty jako "ona není žádná oběť, je to herečka, která se dobrovolně dostala na vrchol přes postel a teď na tom chce ještě vytřískat prachy".

P.S.: odvolat souhlas před sexem nebo v průběhu sexu není zpětné odvolání, v tom žádný problém nevidím - psal jsem, že odvolání má být možné do ukončení sexu, ne do podpisu smlouvy - neumíš číst?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

František Novotný | 28. 6. 2022 23:35

Začnu zeširoka. Základní zásadou demokracie je důvěra ve vlastní občany. Důvěra v to, že jednají v souladu se zákonem a morálkou. Ano, představte si to, v demokracii se předpokládá, že lidi jednají v souladu se zákonem. A pokud jednají v rozporu s ním, je jim to třeba nejdřív prokázat. Znamená to např., že když si koupím knížku, nemusím schovávat paragony. Vím, že stát předpokládá, že jsem si jí normálně koupil. A pokud by mě chtěl odsoudit, musí mi prokázat, že jsem jí někde ukradl. Souhlasím s consentem. Sex bez souhlasu považuji za nemorální prasárnu. Ale nemůžu nevidět, že prohlášení sexu bez souhlasu za trestný čin znamená ve svém důsledku vytvoření nedůvěru státu v občany. Demokracie předpokládá, že souhlas se sexem byl udělen. Pokud udělen nebyl, tj. agresor se choval v rozporu se zákonem, je třeba mu toto jednání prokázat. Consent aktivismus v trestním právu funguje opačně, nedemokraticky: každý sex je v principu podezřelý, pokud jsi se občane choval správně, prokaž to. Prokaž to, že Tvůj partner souhlasil, jinak Tě zavřeme. Ale normální člověk si přeci neschovává důkazy o souhlasu se sexem, podobně jako si neschovává paragony od zakoupených knih. No a ty aplikace, sexuální EET, jsou přímým důsledkem tohoto přístupu. Jestliže mi potenciálně hrozí, že v případě neprokázání souhlasu partnerky se sexem půjdu na léta bručet, tak nebudu spoléhat na práci policie a státního zástupce, a důkazy si zajistím sám. Aplikace, kamera v ložnici atd. atd. Pochytají se možná dvě procenta pachatelů sexuálního násilí, hurá hurá. Za cenu vyjádření nedůvěry devadesáti pěti procentům těch slušných. No jo, jenže byrokracie a nedůvěra fakt ještě nikdy žádný problém na světě nevyřešila. Je mi smutno, když vidím, jak málo aktivistů je schopno respektovat demokratické zásady. Papírově vypadá všechno super. Dokud se to nezrealizuje v praxi.

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 28. 6. 2022 23:31

Ján Batyka: Někdo, kdo umí latinu a čte tyhle članky fakt celé až do konce? Ses zbláznil?:D

Ramesse Ťulpas III.: Co kdybys sepsal takovou pšknou smlouvu a pak zjistil, že ta slečna je vlastně chlap, delfín, nebo ji má motorovou... ale už bys to měl podepsaný, že souhlasíš se sexem...taky myslíš, že už není možné odvolání souhlasu?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 28. 6. 2022 23:22

Pavel Křížek: Nikam nelez a neměj s nikým sex, když stejně nikomu nevěříš a určitě tě chce každá hlavně oškubat:D...pak máš jistotu, že tě nikdo z ničeho neobviní a ještě si dej pro sichr radši na dveře kameru, aby bylo vidět, žes nikam nevycházel!
Ty kráso...
...jo a ani filcky už od těch fuchtlí mít nebudeš a to je taky plus.:D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 28. 6. 2022 23:14

Něco podobnýho bylo v těch 50 odstínech hnědky, nebo jak se ta tragédie jmenovala, ne? Tam taky předem sepsali smlouvu...ne že bych to četla...jen recenze.:D

Samo, že je to blbost, co zas vymyslel někdo s mozkem o velikosti kapesních hodinek...

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ramesse Ťulpas III. | 28. 6. 2022 22:58

"Souhlas se sexem nebo-li konsent je z principu kdykoliv odvolatelný."

Proč je konsent odvolatelný kdykoliv a ještě navíc z principu? Souhlas se sexem, stejně jako s každou jinou činností, má z principu i z logiky věci být odvolatelný pouze do okamžiku ukončení koitu. Jaký má smysl umožňovat i dodatečné odvolávání souhlasu se sexem? Teda kromě toho, co napadne každého kritika jednání neúspěšných hereček a matek u nepřátelsky probíhajících rozvodů.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ilona | 28. 6. 2022 20:34 | reakce na Ján Bakyta - 28. 6. 2022 20:16

Děkuji za upozornění. Už opraveno.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ján Bakyta | 28. 6. 2022 20:16

Drobná korekce nikoli k meritu věci, pardon.
Latinská fráze z konce článku má být psána cui bono (první slovo je pak v dativu, doslova "komu k dobru/prospěchu?"), nikoli qui bono (první slovo by bylo v nominativu, tedy hypoteticky by to bylo něco jako "kdo ku prospěchu?").

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 28. 6. 2022 19:18

Všechno vypadá krkolomně - do okamžiku, než se to v praxi prokáže jako dobrý nápad.

Kdyby nedošlo na soud mezi Johnnym Deppem a Amber Heard, každý by věřil tomu, že to, že si nahrává své hádky se svou (dnes již ex)manželkou, je úchylná zvrácenost. Včetně mně.

Kdyby ale Johnny nenahrával svoje hádky s Amber, seděl by dnes za nepodložené obvinění ze znásilnění, z násilného chování a z pokusu o ublížení na zdraví, protože bez důkazu se věří jen ženám.

Neodsuzujme tedy něco jen proto, že to "vypadá krkolomně". Třeba to bude za třicet let vaše jediná šance prokázat, že jste svou přítelkyni při včerejší oboustranně vášnivé noci neznásilnili.

To jediné krkolomné je tu fakt, že se někdo snaží spoluvytvářet svět, ve kterém budete potřebovat důkazy, které vás osvobodí z ničím nepodložených obvinění. Nezapomeňte na to, že autor tohoto článku je právě jeden takovej...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 28. 6. 2022 12:34

presne tak, ja si nejdriv rikal ze je to sice silene antiromanticke, ale muze to byt uzitecne...jenze pak sem se nad tim zamyslel, a doslo mi, ze je to z logickeho hlediska uplna blbost :) preste jak pisete zaprve proto, ze ti lide si neco teda predem odsouhlasi, ale v prubehu nekdo (nebudem si nic nalhavat, vetsinou je to zena :), zmeni nazor...jasne, reseni by bylo, v tu chvili prestat, vytahnout telefon a "smlouvu" upravit , jenze pak sem vam intimni chvile zmeni v chvile u notare :)) takze to je taky naprd...me pak napadlo, ze jedine reseni by bylo prubeh celeho aktu nahravat (audio samozejme :) ale pak v praxi, poustet to u soudu nekde...nedovedu si to moc predstavit :))
potom kdyz yz je nekdo schopen nekoho donutit k sexu nasilim, proc by nezvdal vas donutit, at mu v telefonu odsouhlasite co chcete...snad to bylo mysleno dobre, ale bylo to hlavne dost nedomysleno ....

btw: co ma jako bejt tohle? "Pro explicitní ilustraci: pokud jste muž a žena vám zcela dobrovolně provádí orální sex, pokud ho přeruší a řekne „už nechci“, pokud se budete snažit pokračovat namísto toho, abyste hned zastrčil penis zpátky do kalhot, tak se dopustíte znásilnění"

co to je jako za priklad? :D kdyz zena prestane, tak jak budete jako pokracovat??? neni potreba nic zatrkovat nekam zpatky. kdyz prestane tak mate halt smulu i s penisem venku :D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit