Diskuze k článku:

Proč je v USA snazší koupit si zbraň než jít na interrupci? Příběh střelce z Texasu ukazuje pokrytectví pro-life hnutí

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Jouda | 27. 5. 2022 14:03

Velice pekny dezinformacni clanek, primo studnice argumentacnich faulu.
Krasne >>false dichotomy<< i extremni extrapolace, spojovani naprosto nesouvisejicich veci. Primo vyukovy material pro redaktory Sputniku.

Nemam cas se v tom rypat podrobne, jenom par body.

1. Zastanci legality zbrani chteji, aby zbrane mohli mit hlavne zakona dbali obcane na svou obranu. Viz ony slavne fotky dedka s AR15 v ruce pred svym domem, jak stoji pred rabujicim BLM davem.
2. Posahany utocnik si se zakonem hlavu nelame a zbrane si obstara nelegalne, at uz je to rozjety pickup, nebo trubkova bomba vyrobena z hrebiku, hnojiva a nafty.
3. S potratama to nema spolecneho nic.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Tomik | 26. 5. 2022 14:57

ano, pro-lifeři i zastánci možnosti vlastnit zbraně bývají konzervativci, ale vážně tohle chcete srovnávat? tohle jsou naprosto oddělené problémy. jenom v USA proběhne ročně stovky tisíc potratů. střílení ve školách je samozřejmě obrovská hrůza a každý zmařený život je tragédie, ale co se počtu životů u masových vražd vs potratů týče, tak nejsme ani zdaleka ve stejném řádu.
stejně tak nikde není psáno, že kdyby si nesehnal tuhle zbraň legálně, tak že by jí nesehnal někdy jinak (i když samozřejmě by byla větší šance, že se tohle podchytí).
lepší regulace zbraní a hlavně kontrola toho, kdo bude zbraň vlastnit, je podle mě zcela na místě.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

opica | 29. 5. 2022 23:49

Príbeh strelca z Texasu ukazuje akurát toľko, že polícia v podobných prípadoch nikoho neochráni. Policajti totiž pred školou niečo medzi 40 minútami a hodinou stáli a plánovali, ako zaistiť SVOJU bezpečnosť, zatiaľ čo útočník si robil, čo chce. Škola je totiž gun-free zóna (rozumej v skratke: nesmie tam byť nijaký bežný občan s legálnou strelnou zbraňou, takže ju tam má len zločinec) a strážnik zodpovedný za bezpečnosť školy tam z nejakého dôvodu vôbec nebol...

S potratmi to má spoločné len toľko, že keby matka toho útočníka išla na potrat, tak by beh dejín išiel inak, akurát že sa trošku blbo určuje vopred, kto bude o 20 rokov útočníkom. Keby niekto v 1. svetovej vojne odpráskol desiatnika Adolfa Hitlera, bolo by to ešte lepšie.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 28. 5. 2022 21:41 | reakce na Tereza - 27. 5. 2022 9:49

Citace - Tereza / 27. 5. 2022 09:49

Právo vlastnit tuhle zbraň nemůžete stavět na roveň právu vlastnit poloautomatickou útočnou pušku, schopnou během minuty vystřílet tělocvičnu....


FYI: sám vlastním poloautomatickou útočnou pušku, schopnou během minuty vystřílet tělocvičnu :-) Velmi zábavná hračka :-)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

petr | 28. 5. 2022 15:29

Pro-life neprosazuje, aby byl volný prodej zbraní jak tvrdíte. A žena která jde na potrat nerozhoduje o svém těle, ale o těle svého dítěte. Tedy pokrytci jste tu vy ,co píšete tyto články

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 27. 5. 2022 23:23 | reakce na Tereza - 27. 5. 2022 9:51

Ano. I 1, slovy JEDEN, případ stačí jako důkaz toho, že zákaz zbraní bezbranné nevinné neochrání. Nechápu, čemu se divíte.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 27. 5. 2022 23:17 | reakce na B - 27. 5. 2022 9:05

Takže ta souvislost je, že z toho jiní dělají související věci (zde republikání, pro-life hnutí apod)? To je více, než chabé. Ale aspoň ty máš jistotu, i když těžko soudit... :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 27. 5. 2022 14:03

Velice pekny dezinformacni clanek, primo studnice argumentacnich faulu.
Krasne >>false dichotomy<< i extremni extrapolace, spojovani naprosto nesouvisejicich veci. Primo vyukovy material pro redaktory Sputniku.

Nemam cas se v tom rypat podrobne, jenom par body.

1. Zastanci legality zbrani chteji, aby zbrane mohli mit hlavne zakona dbali obcane na svou obranu. Viz ony slavne fotky dedka s AR15 v ruce pred svym domem, jak stoji pred rabujicim BLM davem.
2. Posahany utocnik si se zakonem hlavu nelame a zbrane si obstara nelegalne, at uz je to rozjety pickup, nebo trubkova bomba vyrobena z hrebiku, hnojiva a nafty.
3. S potratama to nema spolecneho nic.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ika | 27. 5. 2022 13:15

Tak to je hodně černý humor...ale vlastně jo - to mělo být poselství článku? Když má žena - matka právo svobodně rozhodnout o životě dětí, proč by to právo neměl mít muž (kluk, spolužák)? No článek je to dost uhozený a srovnání hóódně přitažené za vlasy - jako by autorka nerozuměla ani problematice potratů, ani zbraní.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr.b | 27. 5. 2022 12:55

Jistě, kolikpak žije lidí v Norsku, a kolik ve Spojených státech? Jaká je skladba obyvatelstva v těch zemích? Kolega jen konstatoval, že i v tak poklidné zemi, jako Norsko, kde nelze lehce koupit automatickou zbraň, se najde psychopat, který si ji obstará. Já zase přidal, že o sebevraždách pilotů se pramálo hovoří, a přesto se stávají, a zůstávají za nimi stovky mrtvých.
Shrnuto: proti psychopatům není obrany.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr.b | 27. 5. 2022 12:52

Ve Spojených státch je plno odlehlých míst, plno míst, kde žijí společně lidé, divoká nebezpečná zvířata, pochybné existence. Tam je vlastnictví zbraně nutností pro přežití. A Američané jsou zvyklí se o svoji svobodu starat sami. Kdo žije na takovém místě, zbraň musí mít - pro vlastní přežití. Že jsou dnešní zbraně výkonnější, než perkusní revolvery - to v tom nehraje roli.
Jinak si, ale myslím, že obecně pořízení rychlopalné automatické pušky není snadné ani v Americe (i když v Texasu to možná bude jinak - to netuším).
Mě tedy přijde všeobecné ozbrojování úchylné, nicméně s právem vlastnit střelnou zbraň naprosto souhlasím. Ale zase si to nemalujme, že omezením prodeje zbraní by se něco změnilo - jednak je jich mezi lidmi obrovské množství, ale především jejich použití k podobným tragédiím způsobuje spíše skladba obyvatelstva, než jejich snadná dostupnost. Jinými slovy - v Americe je hodně lidí, tak je tam logicky i hodně psychopatů.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tereza | 27. 5. 2022 9:51 | reakce na Pavel Křížek - 26. 5. 2022 20:45

Srovnáváte 1, slovy JEDNOHO, útočníka v hostorii země, s 214, slovy DVĚ STĚ ČTRNÁCTI útoky jen v posledních pěti měsících?????

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tereza | 27. 5. 2022 9:49

No jo, ale ta svoboda vznikla v době, kdy byly střelné zbraně na střelný prach, dokázaly po nabití vystřelit jen jednou a pak se musely zase 30-60 vteřin nabíjet (v závislosti na šikovnosti střelce). Právo vlastnit tuhle zbraň nemůžete stavět na roveň právu vlastnit poloautomatickou útočnou pušku, schopnou během minuty vystřílet tělocvičnu....

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 27. 5. 2022 9:05

Citace - Pavel Křížek / 26. 5. 2022 20:45



Já sám nejsem žádný fanda smrtících zbraní, ale tyhle případy jsou jen vodou na mlýn aranžérům davů. A dělat od tohoto tématu oslí můstky k zákazům potratů je vážně zoufalé.

No, ona víc než trocha souvislosti tam je. Respektive republikáni a jejich "konzervativní" postoje hají zbraně a zároveň se snaží omezovaz interupce, ale zas si nemyslím, že každý republikán musí být pro oboje, nebo dokonce i pro jedno z toho...ale to fakt těžko soudit, v USA nežiju a i kdybych tam žila, tak určitě nevím všechno o všech lidech v USA.:D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 27. 5. 2022 8:53

Citace - Petr.b / 27. 5. 2022 06:27

...známá gynekoložka mi vyprávěla, že existuje skupina žen, pro které je potrat formou antikoncepce. No a jak to tak už v podoných případech bývá - takové věci generují vznik zákonů s původně dobrými úmysly, které se však vymknou a dopadnou i ty, proti kterým myšleny původně nebyly.

No a přesně tahle skupina žen (pokud existuje) je to, co by se mělo množit, pak bude lidský genofond ještě o pár levelů výš.:D Není lepší, že mají aspoň tuto formu "antikoncepce", když už na nic lepšího nepřišly?

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 27. 5. 2022 8:48

Ty děti měly mít vlastní zbraň, aby se tomu střelci mohly bránit a všechny buňky mají právo žít a utíkat, aby bylo po čem střílet!

No, bych teda neřekla, že všichni z pro-life hnutí musí být zrovna pro zbraně, ale mnoho lidí je asi fakt těžce vymaštěnejch.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr.b | 27. 5. 2022 6:27

Tohle je hodně těžký. Svoboda vlastnění zbraní k Americe odedávna patří. My nemůžeme pochopit jejich myšlení, ale je třeba si uvědomit, že tamní svoboda přináší i jistá rizika, a že Američané jsou zvyklí se o sebe postarat sami a ne vyžadovat neustálou péči státu o svojí osobu. A obrana sebe sama k tomu holt patří.
Řádění psychopatů je pak ovšem těžko zabránit. Padla zde zmínka o Breivikovi. Ale můžeme zmínit třeba i za uplynulých 10 let poslední 2 známé případy, kdy pilot dopravního letadla spáchal sebevraždu v práci, a s sebou klidně vzal 200 lidí. A to není moc oborů, kde by byli lidé tak zdravotně sledováni, jako piloti.
Ovšem spojovat toto s potraty, tak to je hodně silný kafe. A když už je o tom řeč, známá gynekoložka mi vyprávěla, že existuje skupina žen, pro které je potrat formou antikoncepce. No a jak to tak už v podoných případech bývá - takové věci generují vznik zákonů s původně dobrými úmysly, které se však vymknou a dopadnou i ty, proti kterým myšleny původně nebyly.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 26. 5. 2022 20:45

Lži a manipulace. (1) Ani v Texasu není tak snadné koupit si tak výkonnou zbraň, že by byl její nákup záležitostí 15 minut, to je buď nevědomost, nebo otevřená lež. (2) Třeba takové Norsko je sice benevolentní k vlastnění zbraní, ale velice přísně omezuje jejich nošení na veřejnosti a vlastnictví účinných zbraní podmiňuje speciálním povolením, a přesto i tam mají svého Breivika, který jasně ukázal, že cár papíru nikoho neochrání.

Já sám nejsem žádný fanda smrtících zbraní, ale tyhle případy jsou jen vodou na mlýn aranžérům davů. A dělat od tohoto tématu oslí můstky k zákazům potratů je vážně zoufalé.

P.S.: Vážená redakce, to tam nemáte nikoho lepšího?

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 26. 5. 2022 16:27

Tiv: nejaka hromadna pomsta neni reseni , bohuzel jedine reseni je branit se primo tomu sikanatorovi , jasne , ste slabsi , mensi, nejspis dostanete na budku, ale kdyz si zvyknou ze se branite, najdou si pak jiny terc, takovy co se nebrani. Ja se v zivote pral jen parkrat, ale kdyz mi bylo asi 13, tak se do me navazel jeden vetsi 17 lety kluk, posmival se mi kvuli tloustce, zrejme aby zapusobil na svou holku, co ji bylo asi 16...ja jinak sem vetsinou tohle ignoroval, ale me se proste v jedne moment zatmelo pred ocima, skocil sem na nej a zacal ho mydlit hlava nehlava. On to absolutne necekal, moment prekvapani zafungoval, a on najednou lezel pode mnou a dostaval jednu za druhou. Moc si to nepamatuju, to byl takovy zachvat, videl sem rude jak nejaky berserkr , vim jen ze pak na me skocila i ta jeho holka a chtela mu pomoct, ale ja jak byl v tom bojovem rausi, tak sem proste zbusil i ji...zmlatil sem oba na hromadu, pak az me od nich odtrhli.....no pak sem z toho onemocnel, par dni sem mel horecku z toho...ale nasledky v podobe poznamky apod. zadne, vsichni videli jak me provokoval...

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tiv | 26. 5. 2022 15:43

nevím, proč střílel, ale vím, že mě šikana na základce poznamenala doživotně a mimo jiné mě odradila od studia (raději dřít rukama, než zažít jediný další den v tom pekle) a taky vím, že kdyby se mi do rukou dostala zbraň, odehrál by se ještě ten den takový masakr, že by se krev vsákla až do spodních vod.
ještě spousta krve vyteče z ran, řešení šikany stále povlává na poli teorie, zatímco týraní dál trpí v bezvýchodném zoufalství zahnaní do kouta.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 26. 5. 2022 15:01

Pro mě je taky jednodušší si koupit zbraň než jít na potrat :-) Ale k věci: s tímhle se budeme muset naučit opakovaně se vypořádat. Ne jen s potraty, ale obecně s psychopaty, kteří nutí ostatní aby dodržovali jimi vymyšlená pravidla - vymyšlená jen proto, aby se mohli na někoho vytahovat a předvádět mu svou nadřazenost. Do stejné kategorie patří, když už je zmínka o zbraních, třeba britské (a částečně i německé) zakazování všeho co vypadá jako nůž (a při tom naprosto neúčinné, v UK každou chvíli někoho pobodají nebo se v no-go zónách servou na nože). Holt i na úplně opačné věci se dá postavit stejná buzerace. Naučme se takové psychopaty rozpoznávat a neházet jim to ve volbách. Ať jsou frustrovaní oni, ne zbytek národa.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tomik | 26. 5. 2022 14:57 | reakce na Tomik - 26. 5. 2022 14:57

ALE když začnete psát článek, ze kterého vyplývá "aha, takže ty jsi proti potratům, tak to vlastně podporuješ taky masové střílení dětí", tak to je extrémně nepoctivé tvrzení a maximální odsuzování lidí, kteří nesdílí vaše názory, a navíc si ani nic nehodláte zjistit. asi jako kdybych řekl, že pokud je někdo pro potraty, tak podporuje masovou genocidu v milionech lidí ročně.
tyhle problémy vyžadují nějaké to přemýšlení a je jenom navážení se do lidí ubohými pseudo-argumenty. řešte ty problémy, které je potřeba řešit, a nespojujte problémy, které nesouvisí.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tomik | 26. 5. 2022 14:57

ano, pro-lifeři i zastánci možnosti vlastnit zbraně bývají konzervativci, ale vážně tohle chcete srovnávat? tohle jsou naprosto oddělené problémy. jenom v USA proběhne ročně stovky tisíc potratů. střílení ve školách je samozřejmě obrovská hrůza a každý zmařený život je tragédie, ale co se počtu životů u masových vražd vs potratů týče, tak nejsme ani zdaleka ve stejném řádu.
stejně tak nikde není psáno, že kdyby si nesehnal tuhle zbraň legálně, tak že by jí nesehnal někdy jinak (i když samozřejmě by byla větší šance, že se tohle podchytí).
lepší regulace zbraní a hlavně kontrola toho, kdo bude zbraň vlastnit, je podle mě zcela na místě.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 26. 5. 2022 14:32

me by zajimala motivace proc vystrilel zrovna zakladku...stredni bych jako jeste chapal, ale zakladku? to ho tam jako maleho sikanovali a on se tam po letech vrati a zabije deti co s tim nemaj nic spolecnyho? to nema logiku....

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ilona | 26. 5. 2022 13:50 | reakce na Sára - 26. 5. 2022 12:30

Děkuji za upozornění. Opraveno.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Milanek | 26. 5. 2022 13:17 | reakce na Pinochet - 26. 5. 2022 12:35

Zabil :)))

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pinochet | 26. 5. 2022 12:35

Johanko, netrap se tím a ber to prostě jenom jako pár let opožděnej hromadnej potrat. Ten je přece v pohodě. A navíc je to prej nějaký právo nebo co.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Sára | 26. 5. 2022 12:30

FYI proklik v posledním odstavci nefunguje.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit