Diskuze k článku:

Právo na život? Antipotratová revoluce jím ve skutečnosti pohrdá

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

xxx | 24. 5. 2019 1:05

Opravdu??? Je spousta těch,které by podle vašeho komentáře rády kvetly a prostě to nejde...a jejich život je i tak úžasný a v pohodě.
Bylo by asi fajn uvědomit si, že jsme se narodili, abychom žili a nežijeme pouze proto, abychom rodily ....

+45
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Imrich Girašek ,igirasek@gmail.com | 22. 5. 2019 13:36

Dobrý deň! Bol jeden kráľ,nariadil,aby všetke kvietky čo vykvitnú potrhali.I stalo sa.Žiaden kvet už nikdy sa neobjavil .Kráľovna bola čoraz smútnejšia a začala chradnuť.Kráľ rozmýšľal prečo,no nedopátral sa toho.Kráľ privinul manželku na hruď a spýtal sa jej prečo je taká smutná.Kráľovna mu dala odpoveď.Bez detí a kvetín je môj život márny.Lebo záhrada bez kvetín a žena bez detí je len prázdny neradostný svet.Nechajme kvety vykvitnúť do krásy a deti narodiť sa bez ďalších podmienok.

-96
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Radix | 30. 9. 2020 7:38 | reakce na JohnyCage - 27. 5. 2019 7:35

Koukám, máte výborné znalosti ohledně Postinoru. Aby měl požadovaný účinek je nezbytné si ho vzít do 72 hodin a i ty jsou dost hraniční. Nejjistější je do 12 hodin. Což vám jedna cesta k lékaři nějak nestačí. Nepředpokládám, že by znásilnění byly nejčastěji dopoledne, aby to žena k lékaři ještě stihla. Pokud do doby máte víkend, tak je to úplně mimo. A pokud je dívka mladší 16ti let, tak ho bez receptu stejně koupit nemůže.
Takže argumentace bez znalosti faktů

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Radix | 30. 9. 2020 7:29 | reakce na JohnyCage - 26. 5. 2019 8:54

Vaše práva, značně ovlivněna navíc momentálním psychologickým rozpoložením, musí být nutně omezena ve prospěch nového života

Tím chcete říct, že během těhotenství jsou ženy de fakto mentálně nezpůsobilé a je nutné je v krajním případě zavřít doma aby si nemohly ublížit. No krása, 21. století a někteří mají mozky ve středověku. Ještě chybí tvrzení, že ženy jsou méněcenné i během menstruace nejen v těhotenství.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Radix | 30. 9. 2020 7:20 | reakce na Zdeněk - 24. 5. 2019 8:55

Ono je tak pěkné tvrzení, že žena se má rozhodovat, že se bude chránit. Ony se děti tvoří samovolně? U početí je vždy muž, ale je hezké, že žena se má chránit. Ale ne každá může používat hormonální antikoncepci nebo tělísko a pak je ochrana na muži. Nikde nevidím nabádání mužů k používání kondomu, stále jen ženy uvědomte si to než zahnete. Jste akorát sexista a misogyn

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Radix | 30. 9. 2020 7:10 | reakce na JohnyCage - 26. 5. 2019 8:47

Živý tvor, který bez matčina těla nepřežije nemůže mít vyšší právo na život než jeho matka, kterou mimochodem může těhotenství ohrozit i na životě. Do určené hranice v prvním trimestru je důvod i ten že dítě nechce. Do jejích a jen jejích rozhodnutí není nikomu nic. Žádnou ženu by nikdo neměl nutit donosit plod s významnou vadou, ani mít dítě, které si nemůže dovolit. Ano pokud si to nerozmyslí včas nebo se vyskytnou jiné nepředvídané okolnosti od toho je možnost baby-boxu.
Že je liberalizace správná cesta ukazuje i počet potratů, který se třeba u nás neustále snižuje i to, že pravidla nastavená v ČR se už dlouho neměnila. Vzhledem ke klesajícím počtům potratů jsou ženy odpovědnější v plánování dětí i přes možnost potratu. Nepřekvapivě ho volí až jako poslední možnost, protože potrat je pro ženu náročný psychicky a někdy i fyzicky. Jeho odpůrci dělají z nešťastných a v tu chvíli velmi zranitelných žen rukojmí své ideologie.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Nejsemrobot | 11. 6. 2019 23:09

Jak řekl kdysi George Carlin pro-life is anti-woman, nicméně opravdu musí Apolena Rychlíková do všeho zatáhnout ten svůj tendenční levicový světonázor? V článku je například USA hodnocena jako země, kde je PŘETRVÁVAJÍCÍ rasová segregace, aniž by bylo toto tvrzení čímkoliv doloženo. Veškeré formy rasové segregace postavil mimo zákon americký Nejvyšší soud už v roce 1964 (viz Civil Rights Act Of 1964). To, že u některých lidí přetrvává rasismus, nebo že pořád existují „bílé“ a „černé“ čtvrti přece neznamená, že přetrvává rasová segregace, to jsou jen pozůstatky rasové segregace, které budou postupně mizet, tak, jako to, že máme v poslanecké sněmovně jen 20% procent žen přece neznamená, že tu přetrvává diskriminaci žen, maximálně jen to, že je tu přetrvávají důsledky dlouholeté diskriminace žen. A tvrdit, že „velké sociální rozdíly mezi chudými a bohatými jsou přitom s otázkou rodiny spjaty mnohem víc než právo na potraty“ je jen věc názoru, žádná objektivní skutečnost.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Martina | 30. 5. 2019 22:54 | reakce na Neřeknu - 27. 5. 2019 15:19

No musím tedy reagovat , že ve 12 týdnu to už není shluk buněk ale hotové miminko ,které cítí bolest atd.. Pracuji na gynekologii, takže o tom něco vím. Nicméně nikdy nikoho neodsuzuji když si zvolí interupci, já totiž nežiju jeho život, tak nemám právo někoho soudit. Ale u interupcí po 10 týdnu , mi je vždycky smutno, mluvím zde o naprosto zdravých dětech . Ale je to prostě každého věc, on si pak ponese následky .

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamila | 28. 5. 2019 14:23 | reakce na Neřeknu - 28. 5. 2019 13:45

Tak už jsem to našla. Přehlídla jsem to, omlouvám se.
Nicméně je to jeden člověk, jeden přispěvatel, který by k tomu ženu nutil i v případě znásilnění, o postiženém plodu se nevyjádřil vůbec, a rozhodně to nebyl člověk, na kterého reagujete v tomto vlákně.
Naopak spousta jiných oponentů chápe, že znásilnění a postižení je výjimečná situace.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamila | 28. 5. 2019 14:04 | reakce na Neřeknu - 28. 5. 2019 13:45

Tak citujte. Ale opravdu primární zdroj, tedy toho uživatele, který říká, že žena po znásilnění nemá jít na potrat, nikoli někoho, kdo překrucuje jeho příspěvek a vkládá mu to do úst.
Jo a prosím ne toho květinářského sluníčkáře, toho asi nikdo nemůže brát vážně.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Neřeknu | 28. 5. 2019 13:45 | reakce na Kamila - 28. 5. 2019 8:44

Ale rozporuje. Čtěte pořádně vy. Dokonce tady padlo i to, že by k tomu měla být žena nucena, pokud to neohrožuje její zdraví.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamila | 28. 5. 2019 8:44 | reakce na Neřeknu - 27. 5. 2019 21:17

právo jít na potrat v případě znásilnění, těžkého poškození plodu - to tady, v této diskusi, NIKDO nerozporuje. Jen si pečlivě přečtěte příspěvky (dřív, než tady bude kdokoli předjímat, co si která manželka či dcera myslí).

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Neřeknu | 27. 5. 2019 21:17 | reakce na kamila - 27. 5. 2019 16:16

Předpokládám, že každá žena chce mít možnost jít na potrat po znásilnění. Předpokládám, že většina žen chce mít možnost jít na potrat v případě, že by se dítě narodilo těžce postižené.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamila | 27. 5. 2019 16:34 | reakce na Lefaba - 26. 5. 2019 16:32

ano, i vy jste přesvědčivě prokázala, že rozumové argumenty pro vás nejsou a reagujete čistě emocionálně.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamila | 27. 5. 2019 16:33 | reakce na Kara - 25. 5. 2019 22:05

50 korun.
Cca 50 korun stojí krabička prezervativů, kde jsou tři kousky.
To si je žena opravdu nemůže pořídit?
Anebo proč nechodí jenom s chlapem, který ji má natolik v úctě, že si je koupí?
To jsou opravdu VŠECHNY znásilněné a VŠECHNY mají postižené dítě?

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamila | 27. 5. 2019 16:28 | reakce na Beka - 24. 5. 2019 9:43

A přemýšlela jste nad tím, kdo rozhodne, jestli je to "z lehkovážnosti" anebo z vážných důvodů? Ony vám ty lehkovážné taky řeknou, že zkrátka nemůžou to dítě vychovat, že si ho nemůžou nechat, protože tohle a tamto, že se na něj necítí, že nemají zázemí...

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamila | 27. 5. 2019 16:20 | reakce na Lefaba - 26. 5. 2019 15:46

Je evidentní, že jste nečetla a překroutila příspěvek uživatele. Jednoznačně napsal, že v případě incestu, znásilnění apod. potrat má/může mít své místo.
Argumentujte rozumně a bez podpásovek.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

kamila | 27. 5. 2019 16:16 | reakce na Neřeknu - 27. 5. 2019 15:50

Vy opravdu předpokládáte, že každá žena stojí o neomezené právo potratu pro všechny?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Neřeknu | 27. 5. 2019 15:50 | reakce na Jiří Zahrádka - 26. 5. 2019 22:02

Není to diskriminace podle pohlaví. Nicméně když muž mluví o něčem, co nemůže nikdy zažít, takovým způsobem, jako třeba tady v příspěvcích, je to směšné. Zajímalo by mě, co jim na takové názory říkají doma jejich manželky, matky, dcery...

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Neřeknu | 27. 5. 2019 15:48 | reakce na Jana - 26. 5. 2019 22:37

Zabít vlastní dítě je něco strašného, s tím souhlasím. Problém je v tom, že v prvních pár týdnech jsou to množící se buňky, nikoliv dítě nebo člověk.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Neřeknu | 27. 5. 2019 15:19 | reakce na JohnyCage - 27. 5. 2019 7:44

Ne, není to jedno, dokud je to shluk buněk, které nemají s člověkem nic společného. To, že z toho jednou člověk bude, je už věc druhá.

S lidmi, kteří opravdu nevidí rozdíl mezi dítětem, dospělým člověkem nebo zárodkem, který ještě ani nemá vlastní orgány, mozek apod., nemá smysl diskutovat.

Chtěla bych vás vidět na místě nějaké ženy, která by k tomu podle vás měla být nucena. Jistě byste byl hrozně nadšený, kdyby mohl být těhotný muž a stalo by se to zrovna vám.

Je opravdu trapné, když chce chlap rozhodovat a rozkazovat ženám, k čemu mají nebo nemají být nuceny. Chudák vaše manželka.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

icybox | 27. 5. 2019 9:14 | reakce na Beka - 24. 5. 2019 9:43

přesně tak by to mělo bejt,nutíš mě mít dítě?tak si pak o něj budeš starat,vezmeš si v práci mateřskou dovolenou,dostaneš peněz jako želez a můžeš se sám starat a ukázat jak si dobrej.PS:já sem chlap,já jen aby nevznikla mejlka

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

JohnyCage | 27. 5. 2019 7:44 | reakce na Neřeknu - 26. 5. 2019 20:34

V rámci práva na zachování nového života by nucena být žena jednoznačně měla. Diskomfort ženy je méně důležitý než život nové lidské bytosti. 6 nebo 12 týdnů, jedná se již o konkrétní, formující se lidskou bytost. Jakákoliv stanovená hranice je nesmyslná a neetická. Potrat by měl být tolerován výhradně ze závažných - život ohrožujících důvodů pro ženu. Příklad s pistolí je přiléhavý, pokud je mimo, buďte konkrétní a argumentujte v opačném případě váš komentář postrádá valný smysl.

-10
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

JohnyCage | 27. 5. 2019 7:35 | reakce na Lefaba - 26. 5. 2019 17:16

Co to plácáte. Pokud je na tom znásilněná tak špatně jak popisujete, tak se dostane do nemocnice a tabletu jí dají i bez žadonění, nebojte. Pokud to není na nemocnici, musí na neschopenku a tabletu si vyžádá v rámci jedné cesty k lékaři. Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá výmluvy . To že je pro ženu nejsnadnější roztáhnout nohy a potomka si nechat vykleštit nenarozené dítě, rozmáčknout mu hlavu, to je mi jasné. Otázka je, zda takovou společnost, společnost skutečně chce - a diskutovaná společnost v článku, prostě nechce, což má své velmi pádné argumentace.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 26. 5. 2019 22:37

Jsem žena, co má děti, tak snad splňuji kritéria podporovatelů umělých potratů, že do tohoto tématu mám co mluvit: Zabít vlastní dítě je něco strašného a nakonec to většinou dopadne na tu samotnou ženu, ona je nejvíce postižená. Argumentace incestem, znásilněním atd. - to jsou výjimečné případy. Konstruovat zákony na základě výjimek je naprostá demagogie. Zákony a pravidla společnosti mají vycházet z většinových případů a aby byly lidské, mělo by se počítat s odůvodněnými výjimkami. Opačný postup je úplně zcestný.

-9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jiří Zahrádka | 26. 5. 2019 22:02 | reakce na Lefaba - 26. 5. 2019 18:52

Koukám, diskriminace podle pohlaví. Nesoudíte co kdo říká, ale jakého je pohlaví ten, kdo to říká.

Když se podíváte na jakoukoli diskusi na téma, které se stalo politikou, muži tam zřejmě dost zásadně převažují.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jiří Zahrádka | 26. 5. 2019 22:00

Zákazy potratů byly typické pro anglosaský svět. Ten, který je v moderních dějinách kolébkou lidských práv a demokracie. Naopak, průkopníkem legalizace potratů bylo bolševické rusácko. To je poněkud jiná formulace, než to, co jste užili v článku. Ale anglosaský svět v jeho historii tady stejně asi moc fetek příliš neuznává, chápu.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Neřeknu | 26. 5. 2019 20:34 | reakce na JohnyCage - 26. 5. 2019 8:47

Žádná žena by neměla být nucena nosit dítě po znásilnění jen proto, aby ho pak mohla odložit do babyboxu nebo sociálního zařízení.

A zadruhé, ano, dokud moje děloha slouží jako inkubátor, mám mít právo o tom rozhodnout. U nás je ta lhůta 12 týdnů stanovená celkem rozumně, 6 týdnů je nesmysl.

To s tou devítkou v ruce je příklad absolutně mimo.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Neřeknu | 26. 5. 2019 20:31 | reakce na Lefaba - 26. 5. 2019 18:52

Souhlas. Je to takhle ve všech diskuzích, naposledy třeba u článku na iDnes. Radikálně proti potratům byli převážně muži, kteří nechtěné těhotenství nikdy nezažijí. A ještě používají stupidní argumenty. Místo toho by si měli uvědomit, že žena je lidská bytost, nikoliv stroj na výrobu dětí. Ne, opravdu není žádný důvod k tomu, aby žena přivedla na svět např. postižené dítě.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lefaba | 26. 5. 2019 18:52 | reakce na Lefaba - 26. 5. 2019 17:57

Pokud si projděte všechny komentáře, není žádným překvapením, že zastánci zákazu potratů jsou pouze muži. Bez zkušeností s tím, o čem by chtěli rozhodovat, bez soudnosti a rozumných argumentů. Tito muži píší o ženách jako o nezodpovědných a lehkomyslnych bytostech, které mají v hlavách pouze to, jak si nezávazně užít sex. Pravděpodobně z oněch mužů mluví zášť vůči opačnému pohlaví, protože žádná inteligentní, normální a slušná žena o ně nestojí díky jejich primitivnim názorům.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lefaba | 26. 5. 2019 18:16 | reakce na Honza - 26. 5. 2019 14:05

Chápu dobře vaši poslední větu tak, že kdyby muž věděl, že žena si dítě nechat musí, tak si sakra rozmyslí než s ní bude mít sex? Takže v Alabame díky zákazu potratů nebudou znásilnění a incesty, protože agresor si bude vědom toho, že jeho čin může mít za následek těhotenství?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lefaba | 26. 5. 2019 17:57

Takže když kupříkladu ženu někdo někde brutálně znásilní, je zraněná, jde jí o život, tak první, na co má myslet je, že pokud přežije, má si vzít tabletu, kterou samozřejmě vždy nosí pro všechny případy sebou a která je běžně dostupná.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Zobrazit další