Diskuze k článku:

Dá se v Hollywoodu vůbec stárnout „správně“? Body shaming celebrit vypovídá o našem strachu

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Michal Macek | 3. 12. 2021 6:41

to ma nekdo asi vlci mlhu ne? Cameron i Drew vypadaj skvele, nevim proc by si mely delat plastiku...vypadaj lip nez spousta dvacitek v mym okoli...

+25
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Petr.b | 3. 12. 2021 13:47

Jen několik otázek:
1. co to je hostka?
2. v Holywoodu se lidé dožívají 100 let? Že se v článku píše, že po padesátce se těší jakási herečka na druhou polovinu života.
3. proč se nazývá v článku stárnutí zráním? Jedná se spíše o vadnutí.
4. mít první dítě ve 47 je správné ? - tedy vlastně pokud budeme předpokládat věk dožití 100 let tak to asi není žádný problém.

-15
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

acko | 26. 4. 2022 11:31

Jsem si na tuty jistá, že nějaké zákroky, nebo aspoň kosmetické podstupují-podstupovaly.
Nedělají to drasticky, ale udržují se. Pokud to není přehnané, umělé, postupné, často to ani nezavnímáme. Nehledě na to, že mají špičkové nutristy, fyzioterapeuty, maskéry a obecně o slavné celebrity bývá dbáno lépe, tedy lze očekávat, že budou vypadat dobře. Není nic špatného si vypomoc třeba operací horních víček, nebo fat fillerem v obličeji.
Jsou to prostě lidé, kteří jsou pořád na očích a chtějí vypadat dobře, ale stárnout a ne dělat ze sebe dvacet let mladší natažená já :)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

český elf | 14. 12. 2021 10:01 | reakce na Franta Trávníček - 14. 12. 2021 8:35

P.S.: Za co by si na mě akademik, umrlý v roce 61, měl podle Vás otevírat ústa? :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

český elf | 14. 12. 2021 9:41 | reakce na Franta Trávníček - 14. 12. 2021 8:35

A kdypak se hostka "bez dalších poznámek" v té IJP objeví, smím-li se ptát? :-) V 9:28 dne 14.12.2021 nebylo slovo hostka uvedeno jako samostatné heslo ani ve slovníkové části, ani ve výkladové části. Pouze u hesla HOST je uvedena poznámka, že slovo hostka je mu příbuzné, čímž ale ti Vaši anonymní akademici (argumentujete anonymní autoritou) toto slovo nijak "nelegitimizovali" ať už toto slovo v tomto neobvyklém kontextu podle Vás znamená cokoliv, tím jen uznali, že tato slova mají stejný základ a podobný význam.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Franta Trávníček | 14. 12. 2021 8:35

Můžete to ještě chvíli zkoušet pochopit. Jinak „stanovisko ÚJČ“ ke slovu hostka, tedy onu odpověď jazykové poradny z roku cca 2015 znám. Kupodivu o něm říkají zhruba to samé, co já. Akorát si nemůžou dovolit to „doufám, že to zůstane marginální“. K jeho (ne)spisovnosti se nevyjadřují, protože by to byla kravina. Taky ale – narozdíl od tebe – vím, že slovo hostka bez dalších poznámek akademici zařadili do webové jazykové příručky. Takže pokud je pro tebe ÚJČ vrchní jazyková autorita, věz, že to slovo tak nějak legitimizovala, dala k němu to razítko.
Jo. A doufej, že nejsem akademik Trávníček, umrlý v roce 61. Ten by tě jinak pojeba!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

český elf | 13. 12. 2021 22:17 | reakce na český elf - 13. 12. 2021 21:46

oprava překlepu - Vaše argumentace je bizarní, nikoliv birazní

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

český elf | 13. 12. 2021 21:46 | reakce na Franta Trávníček - 13. 12. 2021 19:29

Podstatou toho, co jste psal je zesměšnění výroku, že hostka je nespisovné slovo. Přitom jste-li TEN František Trávníček (o čemž dost pochybuji), pak Váš vlastní ÚJČ AVČR přímo k tomuto slovu potvrdil, že v současné době není považováno za spisovné, a to je to, co tu má skutečnou váhu. Vaše argumentace stářím slovníků spisovných slov, včetně poněkud birazní rétoriky o tom, kolik spisovných slov je ve skutečnosti zapsáno v těchto slovnících, je to, co tu je skutečně mimo.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Franta Trávníček | 13. 12. 2021 19:29 | reakce na český elf - 13. 12. 2021 18:55

Ale abychom nezabrušovali – milý elfe, s podstatou toho, co jsem psal, ses bez tak minul. Ta podstata byla, že pan předřečník mele nesmysly, které jsou leda k smíchu.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Franta Trávníček | 13. 12. 2021 19:28

I ne. Pravopis není slovotvorba. To za druhé. A za prvé si to uživatelé vybírají sami. Nepamatuju, že by to někdo použil proti své vůli. Osobně doufám, že to přejde a že to zůstane marginální. Ale jestli ne, zvyknu si, zvykl jsem si na horší věci. Dokonce si dokážu představit, že třeba až jednou budu starý, by se hodně lidí pohoršovalo, kdybych to nepoužíval. Tak to používat budu, nechci nikoho urážet kvůli tomu, že jsme zamlada mluvili jinak.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

český elf | 13. 12. 2021 18:55 | reakce na Franta Trávníček - 9. 12. 2021 20:52

Přípona -ka je technicky vzato použita pravopisně správně, Franto, v tom byste měl pravdu, kdybyste na to jednoduše poukázal.

Jádro sporu je ale v tom, zda je potřeba podléhat politickému tlaku na vytvoření redundantní přechýlené podoby slova v momentě, kdy za 1) český pravopis umožňuje užití substantiv v rodě, který neodpovídá danému pohlaví, a kdy již má spisovnou formu pro ženskou podobu slova, a kdy za 2) tato přechálená podoba je v běžné řeči využívána jen marginálně a to prakticky výhradně subjekty tohoto politického tlaku.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Franta Trávníček | 9. 12. 2021 20:52

Nespisovné slovo bez kodifikovaného obsahu? To dám brzy k dobru mezi lingvisty, těch popuká. To je taková představa, jako že když kytku nenajdete v Polívkově klíči, tak neexistuje, a proto jste ji ani nemohl vidět. Tušíte, kolik běžně používaných slov nenajdete ve vůbec žádném slovníku? Víte vůbec, kdy vyšel poslední slovník a kolik za tu dobu čeština přejala a vytvořila nových slov? Tenhle pokus rádobyvědecky sestřelit slovo, které se vám nelíbí, je směšný. Vůbec netušíte, co jsou pravidla pravopisu a co do nich patří. A vlastně ani co je pravopis. Pravopis by na slově hostka řešil maximálně to, aby ho nějaký negramot nepsal jako hosdka. Vy kokrheli.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 6. 12. 2021 19:56

Moc by mě zajímalo, kdo z redakce se tu bere tak moc vážně, že s naprostou samozřejmostí zcenzuruje i naprosto nevinný vtípek a kopu dalších nevinných komentářů. Tak smutný život nemůže mít jen tak někdo.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr.b | 6. 12. 2021 19:17

to Guest: díky za odpověď, je to velmi neobvyklé slovo. Je skoro ze stejné kategorie slov, jako "lídryně". Inu jazyk se neustále vyvíjí. Jen škoda, když z něj mizí vtípky a legrácky. Tím se svět stává méně příjemným. Co kdybychom se nebrali tak vážně a byli k sobě i více ohleduplní? K tomu patří i přijímání názorů s nimiž nesouhlasím. Mazání příspěvků, které nejsou nijak urážlivé ani jinak nevhodné je pak z kategorie minimálně cenzury. A slovo (ale hlavně čin) cenzura je pro generaci lidí, kteří volali v roce 89 po svobodě, jedno z nejvíce odpor vzbuzujících!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Čingischán | 6. 12. 2021 9:59

@Guest: Možná to bude mimo vaše chápání, ale i my máme mozek a tohle jsme si dovodili i bez vás. Místo naprosto zbytečného poučování, které si očividně nevyhnutelně vyžádalo smazání hned několika příspěvků, které nespojovalo porušování pravidel, ale prostá nekonformita názorů.... ale co, to je jako mluvit do stěny.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Milan | 6. 12. 2021 9:01

Nevím o tom, že by gendeová příručka byla uznána za legitimní součást pravidel pravopisu, a v těch se nic takového nepíše. Hostka je v součastnosti nespisovné slovo bez kodifikovaného obsahu.

A proto považuji vaše smazání mého příspěvku, který měl téma obsahu tohoto slova jen odlehčit, za naprosto nepřípustnou cenzuru.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Guest | 5. 12. 2021 22:19

@Petr.b @Milan
FYI: Hostka je ženská podoba slova host (jako máte třeba slova herečka a herec).

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr.b | 3. 12. 2021 13:47

Jen několik otázek:
1. co to je hostka?
2. v Holywoodu se lidé dožívají 100 let? Že se v článku píše, že po padesátce se těší jakási herečka na druhou polovinu života.
3. proč se nazývá v článku stárnutí zráním? Jedná se spíše o vadnutí.
4. mít první dítě ve 47 je správné ? - tedy vlastně pokud budeme předpokládat věk dožití 100 let tak to asi není žádný problém.

-15
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tereza | 3. 12. 2021 11:43

Super článek, ale objevují se v něm nepřesnosti, nebo minimálně dost zavádějící informace.

"Obě herečky jsou příkladem toho, že život v dnešní době skutečně může začínat v padesáti." - ani jedné z obou hereček ještě 50 nebylo.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 3. 12. 2021 9:40

"a driv meli lide ke starym lidem nalezitou uctu"

Souhlasím, ale je potřeba mít na paměti, že se bavíme o Hollywoodu, kde stáří nezačíná v 60, ale nejpozději ve 40, a kde šedesátiletá babička není úctyhodná stará paní, která celý život dřela, ale botoxem a drogama prožraná divoženka v kůži, která na internetu vystavuje svoje bradavky.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 3. 12. 2021 9:26

a vubec, strach ze stari a smrti...oboji je prirozenou soucatsti zivota...a i stary clovek muze byt krasny, kdyz se podivate na fotku nejake vrascite babicky pred 100 lety, tak ta tvar je svym zpusobem krasna...no jo, jenze takova babicka pracovala cely zivot fyzicky na cerstvem vzduchu, jedla zdrave, co si sami vypestovali atd, pravdepodobne nekourila, moc nepila atd....s dnesim zivotnim stylem je jeasne ze v 60 budete vypadat jak opuchla mumie...a driv meli lide ke starym lidem nalezitou uctu, dnes je to spis odpor a pohrdani, smutne... :(

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 3. 12. 2021 6:41

to ma nekdo asi vlci mlhu ne? Cameron i Drew vypadaj skvele, nevim proc by si mely delat plastiku...vypadaj lip nez spousta dvacitek v mym okoli...

+25
Reagovat | Citovat | Nahlásit