Toto je satira, nebo někdo vážně vyplodí něco tak hloupého?
-346
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Diskuze k článku:
Martin | 17. 9. 2021 11:25
Jsem zvědav jestli se ten Top kudrnatý,opálený mládenec ještě objeví v ČR nebo se bude schovávat mezi svýma.
+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
David | 11. 9. 2021 17:25
Jako vážně si někdo myslí, že to o Ferim je pravda? :D :D :D Soud ho očistí a snad i zavře ty šiřitele dezinformací a pomluv.
-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zlata | 8. 7. 2021 14:24
Velmi dobrý článek, správně pane Filo!
+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Benny | 21. 6. 2021 12:01 | reakce na David - 20. 6. 2021 11:25
Souhlasím. Tahle ideologie je jak opiát. Pak si třeba takový Kamil Fila může připadat jak na tripu, předkládá důkazy, předjímá rozsudek, je víc než nezávislý soudce. Pak už je jen krůček k tomu, že o vině a trestu bude rozhodovat Kamil a Apolena. Soud pak už bude jen takové dodatečné divadýlko pro pobavení prostého lidu. Mám nápad: pojďme začít na základkách podepisovat resoluce.
Pokud 10 nezávislých čtenářů tvrdí, že presumpce neviny je důležitá a článek Kamila Fily je tendenční ideologický text, nelze to brát jako jakousi umělou kampaň, ale svědčí to o tom, že většina lidí nerozumí problematice žurnalitického populismu a "woke" ideologii. Oběti sexismu jsou zde zjevně zneužívány z obou stran, i predátorem i ideologií. Vše je to smutný a v histotii lidstva se opakující paradox.
-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
prostě Filip | 16. 6. 2021 19:13 | reakce na Veronika - 11. 6. 2021 1:13
Opravdu nesrovnávám sledování druhotných pohlavních znaků s vynuceným sexem, nic takového jste nikde v mých komentářích nečetla.
A kategorické ne - to že Vy sama se chováte slušně, NENÍ důkaz, že muži se nesetkávají s hloupými narážkami, koukáním na sexuálně přitažlivé tělesné partie a jejich osaháváním, pokřikováním či pohihňáváním, sexuálně laděnými komentáři ať už v pozitivním či negativním duchu, apod. Dělají to i ženy a dělají to častěji, než si očividně chtějí přiznat.
Veronika | 11. 6. 2021 1:13 | reakce na prostě Filip - 31. 5. 2021 22:12
Dávat do stejné roviny řeči o muži, který se mi líbí a vynucený sex je opravdu za hranou normálnosti. Jako žena jsem se s hloupými narážkami setkala mnohokrát. Nabídky nezávazného sexu, koukání do výstřihu, pokřikování na ulici, stáhnutí na zadek v MHD. Ale že bych to samé udělala muži? Pardon, to fakt ne. Z článku nikde nevyplývá, že všechny ženy jsou obeti a všichni muži pachatelé. Čtu, že se společnost chová, jako by bylo vše v pořádku. Blbý holky mají prostě smůlu...
Velice děkuji za váš článek. Diskuze, přístup společnosti k sexuálnímu násilí, k obětem... Je mi z toho smutno. Tolik urážek, bagatelizování, zesměšňování. Snad se situace jednou zlepší.
+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
prostě Filip | 9. 6. 2021 11:39 | reakce na Jan - 9. 6. 2021 7:47
V rámci intelektuálních teoretických debat je možné v klidu a bezpečí rozlišovat, co je a co není zneužití pravomoci.
Pokud kdokoliv využije svého momentálně vyššího společenského postavení k násilné činnosti, a sexuální nevyjímaje, měl by být trestán ještě přísněji - i za zneužití pravomoci. Mělo by být jedno, jestli jde o politika, duchovního, vojáka, policisty nebo nadřízeného v práci, ale s tím je evidentně i v celosvětovém přístupu velký problém. Intelektuální teoretické debaty typu co by kdyby, vyplývající z toho, že se někdo v bezpečí nudí, vyznívají cynicky, kdo na sobě zažije násilí, má z toho vždycky trauma, bez ohledu na pohlaví, masochisté jsou výjimka... Smutná skutečnost je, že současný tvrdě komerční systém vytahuje často do vedoucích funkcí psychopatické deprivanty...
+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
prostě Filip | 5. 6. 2021 0:39 | reakce na Žena - 4. 6. 2021 22:20
V případě, že na muže doráží žena, je ohrožení pro každého normálního muže dost podobné, jako v případě prohození rolí. Bránit se nedokáže ani jeden - ona je slabá a on má sílu, kterou ale podle společenských konvencí nesmí použít, takže je mu úplně k ničemu a nedá mu ani pocit bezpečí. Pocity ohledně skutku samotného se podle srovnání výpovědí nijak zásadně neliší - oba se cítí poníženě, zhnuseně, sebemrskačsky, ohroženě, zranitelně, bezradně a bezmocně. A pocity ohledně přijetí jejich výpovědí veřejností se liší jen v detailech - ona se obává, že ji bude veřejnost soudit jako zlatokopku, která si za to může sama, on se obává, že bude považován za slabocha, protože skutečného muže přece nemůže žena znásilnit. Srovnávat tedy lze.
P.S.: důkazem budiž cokoliv, co ukáže, že Tomášovy názory jsou (na rozdíl od těch mých) založeny na objektivních datech a ne jen na subjektivní osobní zkušenosti, čímž by už to nebylo pouze tvzení proti tvrzení, protože jeho názory by měly větší váhu, než moje... vzhledem ke kontextu by se hodil třeba odkaz na nějakou kvalitní studii, policejní statistiky apod
Žena | 4. 6. 2021 22:20 | reakce na prostě Filip - 4. 6. 2021 20:53
1) Hulvátství je tu pro všechny, ok. Vaše zkušenosti nezpochybňuji. Ale stále nechápu, co si představujete pod tím důkazem. Ten typ potenciální hrozby se zásadně liší. 2) Dto, typ ohrožení je jiný. Můžete se cítit ublíženě, kolik chcete, ale myslím, že se to nedá srovnávat. U mě konkrétně třeba to plácnutí po zadku vyvolá zhnusení, strach z dalšího napadání, ale zároveň i takový vztek, že se bojím i toho, že popadnu první věc a přetáhnu ho po hlavě (třeba půlitr). Což by asi byla nepřiměřená sebeobrana. Takže v tomhle je to podobné, ale stejně převládá strach o moji kůži.
prostě Filip | 4. 6. 2021 20:53 | reakce na Žena - 4. 6. 2021 18:13
Děkuji za Vaše připomínky, rád se k nim stručně vyjádřím:
1) mé poměrně bohaté osobní zkušenosti mi říkají, že slušné chování resp. hulvátství není závislé na pohlaví, ale na výchově... v kontextu individuální výpovědi o osobních zkušenostech je poukazování na obecné trendy irelevantní (proto to nechci řešit)... nicméně pokud chce někdo rozporovat moje osobní zkušenosti, pak očekávám, že přinese nějaký důkaz, že on sám nemluví jen o vlastních, byť odlišných, zkušenostech (proto ten požadavek dat)
2) větší fyzická síla je pro všechny rozumné a slušně vychované muže meč se dvěma ostřími - sice jim pomůže se ubránit, ale zároveň je právě kvůli ní každý jejich pohyb o to pečlivěji všemi sledován a rozebírán... muž přece nesmí ženu ani květinou uhodit, jak tedy může obhájit, že ji odstrčil nebo jí pevně sevřel ruku, když mu navíc její sexuální jednání přece nemůže jako muži vadit, protože je mu to přece přirozené? v takové situaci se muž může jednoznačně cítit silně ohrožen, byť ne zrovna fyzicky
Žena | 4. 6. 2021 18:13 | reakce na prostě Filip - 4. 6. 2021 11:55
Citace - prostě Filip / 4. 6. 2021 11:55
"tohoto se na veřejnosti dopouštějí převážně muži"
Nehodlám řešit, kdo se toho dopouští častěji. (...) Nicméně, máte-li potřebu má tvrzení pokládat pouze za "osobní zkušenost", což v zásadě nepopírám, pak nám jistě pro svá opačná tvrzení dodáte nějaká tvrdá data, abychom se na Vašem pohledu na "běžnou praxi" mohli shodnout.
Na co že chcete ta tvrdá data, když to nehodláte řešit? Ale to je jedno. Když sáhne cizí žena na muže, obvykle za tím ten muž nebude vidět hrozbu, i když mu to může vadit. Když sáhne cizí muž na ženu, ta se může a velmi pravděpodobně bude cítit ohrožená. Prostě to není totéž, copak to nevidíte? Vím, že je to jiný metr, ale tak to mezi lidmi chodí. Potkal jste někdy nějaké lidi? Zeptejte se jich. :) Btw, je to moje osobní zkušenost.
prostě Filip | 4. 6. 2021 17:32 | reakce na prostě Filip - 4. 6. 2021 11:55
Abych se vyjádřil přesněji - nepopírám, že jde o mou osobní zkušenost - sám jsem to zmínil jak v původním komentáři, tak v odpovědi paní Denise. S tvrzením, že jde JEN o mou osobní zkušenost, jak se to tu snažíte obracet proti mně, však nesouhlasím, protože jsem mluvil o doslova stovkách případů, které jsem buď sám zažil, nebo jsem jich byl svědkem. Vyzývám Vás proto - dodejte data. Je mi úplně jedno, co vám oběma vadilo, protože oba děláte přesně to samé, co je tak často kritizováno na přístupu k obětem sexuálních útoků - bagatelizujete.
prostě Filip | 4. 6. 2021 11:55 | reakce na Tomáš - 4. 6. 2021 9:43
"tohoto se na veřejnosti dopouštějí převážně muži"
Nehodlám řešit, kdo se toho dopouští častěji. Ve svém příspěvku jsem poukázal na to, že spousta věcí, které děláme, muži i ženy, naprosto samozřejmě a zcela běžně, nese punc sexismu a sexuální objektivizace. Nicméně, máte-li potřebu má tvrzení pokládat pouze za "osobní zkušenost", což v zásadě nepopírám, pak nám jistě pro svá opačná tvrzení dodáte nějaká tvrdá data, abychom se na Vašem pohledu na "běžnou praxi" mohli shodnout.
prostě Filip | 4. 6. 2021 11:47 | reakce na Tomáš - 4. 6. 2021 9:37
Tvrdíte, že můj komentář je dlouhý a číst jej bylo ztrátou času, a přesto jste jej nejen přečetl celý, ale ještě jste našel vůli na něj reagovat. O tom si myslím svoje.
Abych ale odpověděl - máte pravdu, že článek není o sahání na zadek, ale tak jako znásilnění, i osahávání mají často společný motiv - objektivizaci, neboli vidění komplexní lidské bytosti jen jako objekt pro sexuální uspokojení - což je skutečnou podstatou mého komentáře, ne nějaké relativizování, které se v mém komentáři snažíte poněkud neuměle nacházet. Můj komentář je tedy možná dlouhý, ale plně se věnuje tématu.
A speciálně pro VÁS, Tomáši - nic nerelativizuji. Doufám, že nevadí, že jsem to opět nenapsal na úplný začátek, takže se k tomu budete muset pročíst.
Tomáš | 4. 6. 2021 9:43 | reakce na prostě Filip - 31. 5. 2021 22:12
Ještě bych dodal k tomu jak jste se ohradil na Denisu:
Toto je třeba vaše osobní zkušenost, ale vy ji hned převádíte na běžnou praxi. Tak to není, bežná praxe je že tohoto se na veřejnosti dopouštějí převážně muži. A to je to co nám vadilo. (Třeba u domácího násilí je to zase jinak, doma si ženy chlapa zmlátí nebo i znásilní celkem často - ale to je na jinou diskuzi)
Tomáš | 4. 6. 2021 9:37 | reakce na prostě Filip - 31. 5. 2021 22:12
"ničím z toho, co jsem tu napsal, nevyjadřuji názor na cokoliv" - tohle jste měl napsat na začátku vašeho příspěvku, který je sám o sobě dlouhý jako fejeton, abychom věděli, že je ztrátou času ho číst :)
A ano, je to ztráta času, jen zase další muž co relativizuje. Tohle je článek o Dominiku Ferim jehož vícero žen obvinilo ze znásilnění. Tak proč se tu bavíme o nějakém sahání na zadek? I když to je také neakceptovatelné a zaslouží si to facku až vám spadnou brejle. Ale přeci jen se to se skutečným znásilněním nedá srovnat. A tady se bavíme o skutečném znásilnění, ne jen osaháváním co se tak dá klasifikovat. Jde o popisi situacá kdy měl sex s ženami proti jejich vůli, kdy jim bránil odejít buď tělem, nebo dveřmi a samozřejmě ještě nefyzicky na ně vytvářel nátlak svým společenským postavením.
Tak mi řekněte, jak k tomuhle můžete mluvit o nějakém "posuzování jiného chlapa u kafe"?
Přestaňte tyhle nechutnosti relativizovat, proč to děláte? PROČ?
V. | 2. 6. 2021 16:27 | reakce na Evs - 31. 5. 2021 7:25
Nechápu ty dislike! Vždyť to je skvělý text! Takovou rétoriku by mohli pochopit i ti nezatvrzelejší victime blameři. Ale to by chtělo předtím chápat taky ironii a sarkasmus...
prostě Filip | 2. 6. 2021 11:30 | reakce na Denisa - 2. 6. 2021 10:25
Já se tady svěřím s vlastními zkušenostmi a Vy to označujete za "klišé" a "moji vlastní optiku"? Jako vážně? Jakým právem si toto dovolujete? A kolika obětem sexuálního násilí jste s tímto přístupem už pomohla?
P.S.: kdyby došlo k útoku na kohokoliv z mé rodiny, dělal bych zřejmě to samé, co zde popsal pan Václav - především bych neseděl na diskuzi mezi lidma, jako jste Vy, Deniso
Denisa | 2. 6. 2021 10:25 | reakce na prostě Filip - 31. 5. 2021 22:12
Ne, opravdu mužům na zadek ani na svaly bez svolení nesahám, bohužel tento argument ukazuje jen vaši optiku. A srovnávat soukromé hodnocení cizího muže s mou kamarádkou při kafi se znásilněním je teda hodně velká bagatelizace za čárou. Házíte tu jedno klišé za druhým. Staráte se o ztracenou kariéru člověka, který jí ale ztratil jen a pouze kvůli svému nemorálnímu a možná i trestnému chování. Vůbec vás nezajímá, že ty ženy jsou poznamenané do konce života. Evidentně jste nikdy nezažil strach o život. Vůbec se nedivím obětem, že to nechtějí nahlašovat, když si přečtou takovýto koment. A co jich tu je.... Opravdu bych ráda viděla vaši reakci, kdybyste se dozvěděl, že Feri takto jednal s vaší dcerou nebo sestrou....
Pracuji s obětmi sexuálního násilí a toto je nejlepší článek, co jsem v posledních dvou týdnech četla, pane Filo. Že nepadne u mnohých na úrodnou půdu jen dokazuje, kde jako společnost jsme, jaké předsudky a strachy s námi cloumají. Kéž by tato kauza posunula naší společnost více do civilizace. Děkuji.
+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Václav | 1. 6. 2021 23:09
Ne je prostě Ne...
0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
prostě Filip | 1. 6. 2021 15:26 | reakce na Jan - 1. 6. 2021 14:18
Pane, to že většina novinářů rezignovala na svou funkci bdělého zraku veřejnosti, a jede podle něčích not, je naopak přesně ten důvod, proč bychom jim o to víc měli žurnalistickou etiku připomínat!
Protože pokud to neuděláme a novináři pojedou dál podle něčích not, pak kdo nám zaručí, že to, co na někoho novináři vypátrali (zde na pana Feriho), je skutečnost a ne jen další noty?
Jen k té zmínce o tajuplných zásadách novinářské práce, i nebulvarnich médií..Být jen u doslechu, známí říkali reportéři že zcela seriózního nebulvarniho televizního pořadu, co mají tikat, aby to mělo "grady'...Takže ohánět se 'zasadami žurnalistiky"asi není ono...Jinak k tomu Ferrmu...on se jaksi na půl huby s priznal, takže v tomto případě...
Diskuze k článku:
„Dominik Feri nebude očištěn, a my musíme být schopni vidět proč,“ píše Kamil Fila
Příspěvek, který se vám nejvíc líbí
Laura | 28. 5. 2021 15:14
Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí
Oříšek | 28. 5. 2021 14:52
Diskuze k článku:
Martin | 17. 9. 2021 11:25
David | 11. 9. 2021 17:25
Zlata | 8. 7. 2021 14:24
Benny | 21. 6. 2021 12:01 | reakce na David - 20. 6. 2021 11:25
David | 20. 6. 2021 11:25
prostě Filip | 16. 6. 2021 19:13 | reakce na Veronika - 11. 6. 2021 1:13
Veronika | 11. 6. 2021 1:13 | reakce na prostě Filip - 31. 5. 2021 22:12
Veronika | 10. 6. 2021 17:42
prostě Filip | 9. 6. 2021 11:39 | reakce na Jan - 9. 6. 2021 7:47
Jan | 9. 6. 2021 7:47
prostě Filip | 5. 6. 2021 0:39 | reakce na Žena - 4. 6. 2021 22:20
Žena | 4. 6. 2021 22:20 | reakce na prostě Filip - 4. 6. 2021 20:53
prostě Filip | 4. 6. 2021 20:53 | reakce na Žena - 4. 6. 2021 18:13
Žena | 4. 6. 2021 18:13 | reakce na prostě Filip - 4. 6. 2021 11:55
Citace - prostě Filip / 4. 6. 2021 11:55
Na co že chcete ta tvrdá data, když to nehodláte řešit?
Ale to je jedno. Když sáhne cizí žena na muže, obvykle za tím ten muž nebude vidět hrozbu, i když mu to může vadit. Když sáhne cizí muž na ženu, ta se může a velmi pravděpodobně bude cítit ohrožená. Prostě to není totéž, copak to nevidíte? Vím, že je to jiný metr, ale tak to mezi lidmi chodí. Potkal jste někdy nějaké lidi? Zeptejte se jich. :) Btw, je to moje osobní zkušenost.
prostě Filip | 4. 6. 2021 17:32 | reakce na prostě Filip - 4. 6. 2021 11:55
prostě Filip | 4. 6. 2021 11:55 | reakce na Tomáš - 4. 6. 2021 9:43
prostě Filip | 4. 6. 2021 11:47 | reakce na Tomáš - 4. 6. 2021 9:37
Tomáš | 4. 6. 2021 9:43 | reakce na prostě Filip - 31. 5. 2021 22:12
Tomáš | 4. 6. 2021 9:37 | reakce na prostě Filip - 31. 5. 2021 22:12
V. | 2. 6. 2021 16:27 | reakce na Evs - 31. 5. 2021 7:25
prostě Filip | 2. 6. 2021 11:30 | reakce na Denisa - 2. 6. 2021 10:25
grg | 2. 6. 2021 11:19
Vojtěch | 2. 6. 2021 10:49 | reakce na Václav - 29. 5. 2021 10:26
coto | 2. 6. 2021 10:28 | reakce na Petr - 29. 5. 2021 6:09
Denisa | 2. 6. 2021 10:25 | reakce na prostě Filip - 31. 5. 2021 22:12
Denisa | 2. 6. 2021 10:16
Václav | 1. 6. 2021 23:09
prostě Filip | 1. 6. 2021 15:26 | reakce na Jan - 1. 6. 2021 14:18
Jan | 1. 6. 2021 14:18
Stanislav | 1. 6. 2021 11:43
Zobrazit další