Diskuze k článku:

Komu se hodí dělat ze samoživitelek fackovacího panáka

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

729 | 9. 9. 2020 17:49

Takže všechny ty samoživitelky přišly k dítěti jen tak? Jako Panna Maria? Ať se řádně vymáhají alimenty po tatíncích a ne že si z toho pánové dělají srandu. Jedno dítě minimálně 5000 Kč. A je po ftákách

+80
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Pepa | 9. 9. 2020 19:55

Pojem samoživitelka je naprostý nesmysl. Jediná samoživitelka je vdova nebo vdovec. Zde funguje sirotčí důchod. Drtivá většina takzvaných samoživitelek jsou lidé, kterým je přiznáno výživné soudem. Nechápu, proč daňový poplatník má platit skutečnost, že partnerský vztah někomu nevyšel a dotčená osoba si nevybrala solidního partnera pro výchovu dítěte. Navíc samoživitelky uplatňují daňový bonus na dítě a to i přesto, že na výživném se podílí partner, který je na rozdíl od nich mnohdy ekonomicky aktivní a ten si nemůže náklady na výživném uplatnit jako slevu na dani z příjmu, ačkoliv je to prokazatelný výdaj spojený s vyživováním dítěte nařízený soudem=státem.
Většina těchto dávek, rodičovský příspěvek, přídavky na děti, atd jsou demotivující a nemají žádný motivační efekt k nalézaní práce a příjmu a k aktivnímu a soběstačnému životu. Jde o sociální inženýrství a podpora celých skupin obyvatelstva ve jménu sociálního smíru.

-56
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Jaroslav | 10. 11. 2020 13:40 | reakce na Jarmila Kocmánková - 10. 9. 2020 14:48

Výjimka potvrzuje pravidlo!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ondřej | 16. 10. 2020 8:55

Mít dítě je dar a rodina je nekončící dobrodružství.
Proč si to lidé stále spojují s národem, systémem, nebo politikou se dá jen těžko tušit.
Pokud jde o matky samozivitelky a související pripadovou studii, jak ji mnozí rozvedli. Mám jiný vhled. Většina z nich (singl matek) hledají a většinou najdou dobrovolnika, který se postará. Nechat to přírodě se tedy vyplatí. Názory chytrolinu, kteří rádi soudí a rádi jak správně žít bych nikde ani nezveřejňoval. Jsou to lidé na okraji společnosti.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kokrhel | 13. 9. 2020 23:20 | reakce na Pepa - 9. 9. 2020 19:55

Pepiku ty jsi proste vocas ??

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Simona | 13. 9. 2020 20:48

Ano, je velice těžké posuzovat, ale přeci jen souhlasím s určitými názory. Než začnou oba uvažovat o dítěti, musí se oba znát, umět se na sebe spolehnout a žít spolu. Je velmi nezodpovědné vlítnout do toho na diskotéce na záchodkách, ani nevědět s kým a pak po státu žádat dávky. Jiná věc je samozřejmě znásilnění. Ale jak jste tu zmiňovali 16letou dívku a 2 děti, tak tam se jednalo těžko o znásilnění. Ano, na dítě musí být dva. Ale obvykle žena pak na to zůstává sama, když vztah krachne, tak žena by měla být ta zodpovědnější, co se týče výběru partnera, protože ona pak většinou zůstává s dítětem sama. Já sice žádné dítě ještě nemám, ale rovněž nemám potřebu navštěvovat kadeřnice, manikúry, kosmetičky a podobné blbosti. Na dovolené u moře jsme byli s přítelem naposledy před 4 lety. Nepijeme, nekouříme. Do kina chodíme, jen když dostaneme v práci poukazy, jinak ne. Takže tím chci říct, že to neberu jako nějaké uskromňování, ale zkrátka nic z toho člověk nepotřebuje.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

lajika | 11. 9. 2020 5:31 | reakce na Petra - 10. 9. 2020 20:37

mýlíte se - 9 dní je pro oba rodiče - mohou se vystřídat při ošetřování dítěte i při čerpání dávky - tzn. může jeden ošetřovat čtyři a druhý pět dní, nebo jinak, jak je libo, ale oba dohromady 9 dní přesáhnout nemohou :/ Zjistěte si to, nekecám.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petra | 10. 9. 2020 20:37 | reakce na lajika - 10. 9. 2020 6:42

Co se rozdílné doby týká je to jasné. Samoživitelka má nárok na ošetřovné 16 dní, v úplné rodině má jeden rodič nárok na 9 dní, dalších 9 dní může čerpat druhý rodič. 2x9=18, takže ve výsledku je to podobné. Rozdíl mezi 10 a 16 lety rovněž nechápu.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petra | 10. 9. 2020 20:06 | reakce na Věra - 9. 9. 2020 22:07

Jsem taky ta strašná samoživitelka. Vdávala jsem se ve 27 letech po tříleté známosti. Dcera se narodila v mých 34 letech, syn v 37. Myslíte si, že jsem tenkrát tušila, že si ex v rámci krize středního věku najde o 11 let mladší svlečnu a opustí nás týden před nástupem dcery do školy a syna do školky? Asi jsem blbka, ale v mých 27 letech jsem opravdu netušila, že se ze mě po 13 letech manželství stane samoživitelka. A mé vysávání systému v praxi vypadá tak, že jsem na obě děti měla porodné (tenkrát ještě nebylo omezené výší příjmů) a pak mateřskou a rodičovský příspěvek do 2 let věku dítěte. Opravdu jsem tedy nezodpovědná, vyžírka a parazit společnosti? Co se dětí týká, tak obě studují na osmiletém gymnáziu a závodně sportují na reprezentační úrovni. Dle některých z vás z nich ale zcela jistě vychovávána další příživníky a nemakačenka. A teď se do mě s vervou můžete všichni pustit.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

R. | 10. 9. 2020 19:40

Osobně se za samoživitelku nepovažuji, protože přeci jen nějaké výživné na dítě dostávám, ač se o dítě starám zcela sama. Každopádně mohu říct, že mám oproti jiným ženám štěstí. Mám celkem dobře ohodnocenou práci. Zaměstnavatele, který mi vychází vstříc. Máme, kde bydlet, co jíst a zbývají finance i na zábavu a další vzdělávání. Nemám dluhy! Když čtu názory od některých mužů, tak jsem opravdu ráda, že jsem sama, protože co s muži, kteří se na jednu stranu považují za pány tvorstva a na druhou stranu slabošsky odpovědnost za výběr partnera, početí a starost o dítě přehazují pouze na ženu. Ona je tím viníkem, že je sama s dítětem. To je však naprostá hloupost. Tato odpovědnost je záležitostí obou dvou.

+20
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Maruška Kudeříková | 10. 9. 2020 17:28 | reakce na Jarmila Kocmánková - 10. 9. 2020 15:14

Dobrý den,jestli jste dobře četla můj komentář,psala jsem,že jsou vyjímky.Určitě to jednoduché nemáte,ale na druhou stranu,syn na vysoké jistě chodí na brigády-můj chodil.Na dvojčata Vám otec určitě platí a přídavky berete.Pokud k tomu chodíte do práce,tak to bída není,jsou na tom hůř-nemají třeba práci.Jistě Vám v době pandemie platili ošetřovné a byla jste doma,věk dětí k tomu odpovídá.O příspěvek na bydlení si zažádat můžete,ale asi máte příjem dost,že Vám ho třeba nevyplatí.Pokud by jste měla hodně málo,tak Vám ho dají.A jesti vám syn na vysoké alespoň s něčím nepomůže-tak je to Vaše vina a ne státu.Na něj máte dańové úlevy a ty zase platíme my,kteří pracujeme.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tatiana | 10. 9. 2020 16:44 | reakce na mydlisko - 10. 9. 2020 13:29

Nejspíš asi vám nedochází že kluci mají pádnější argumenty pro styk,vzhledem k jejich fizické převaze. A jsou to společenské hovádka jako argument na 2...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

mydlisko | 10. 9. 2020 15:56 | reakce na Jarmila Kocmánková - 10. 9. 2020 14:48

Hluboce smekám...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Romana | 10. 9. 2020 15:34 | reakce na mydlisko - 10. 9. 2020 15:06

Měla jsem na mysli skutečnost, že valná většina zneužívání se děje za zavřenými dveřmi, skrytě, pod výhrůžkami atd. Kdo to nezažil na vlastní kůži, nemůže v celé šíři pochopit. Byla to i moje osobní zkušenost, přičemž na povrchu, před okolím vše vypadalo jako dokonalá rodina. Také se mi to dělo, a to jsem bílá, vzdělaná, snaživá, neretardovaná..... Odsoudit je velmi snadné, pochopit a přijmout fakt, že se to stává, to je těžší.

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

mydlisko | 10. 9. 2020 15:29 | reakce na pepa - 9. 9. 2020 18:10

Moudrost není vaší silnou stránkou, téměř všichni normální lidé ví, že se jedná o příspěvek JEDNORÁZOVÝ...

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

mydlisko | 10. 9. 2020 15:25 | reakce na Matějek Denis - 9. 9. 2020 18:21

Trochu jste se netrefil - toto všechno je v gesci ministryně Maláčové, ale jinak souhlas...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jarmila Kocmánková | 10. 9. 2020 15:14 | reakce na Maruška Kudeříková - 10. 9. 2020 13:26

Nepiji, nekouřím, mám dvě zaměstnání, syna na vysoké škole a dvojčata v druhé třídě. Jsou slušně vychovaná, mají dostatek jídla oblečení od státu neberu ani korunu, vše musím zvládnout. Ano přiznávám nechodíme do kina divadla, nejezdíme na výlety a ani na dovolenou, nemám na to peníze a ani čas. Pokud chcete zkuste si můj život třeba na měsíc a pak si můžem popovídat. Jinak nechodím ani ke kadeřnici, manikura pedikura taktéž ne !!!! Jediné, co znám a kam chodím je slovo práce a ta mě čeká i doma, bohužel to za mě nikdo neudělá !!!!

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

mydlisko | 10. 9. 2020 15:06 | reakce na Romana - 10. 9. 2020 13:16

Paní Romano, jednak nerozumím slovu udělal - buď to bylo znásilnění a tam je postup daný a druhá možnost je dobrovolný pohlavní styk.
Ano, existuje i možnost, že není zcela mentálně způsobilá, protože být v 16 podruhé těhotná bez jakéhokoliv zázemí je nezodpovědnost a to hlavně kvůli dětem.
Druhou věcí je ono okřídlené že děti jsou naše budoucnost, ale podotkl bych, že pouze ty, které žijí spořádaným životem, jsou plně zapojeny v pracovním procesu a svoje děti vychovávají ve stejném duchu...

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jarmia Kocmánková | 10. 9. 2020 15:02 | reakce na Pepa - 9. 9. 2020 19:55

Citace - Pepa / 9. 9. 2020 19:55

Pojem samoživitelka je naprostý nesmysl. Jediná samoživitelka je vdova nebo vdovec. Zde funguje sirotčí důchod. Drtivá většina takzvaných samoživitelek jsou lidé, kterým je přiznáno výživné soudem. Nechápu, proč daňový poplatník má platit skutečnost, že partnerský vztah někomu nevyšel a dotčená osoba si nevybrala solidního partnera pro výchovu dítěte. Navíc samoživitelky uplatňují daňový bonus na dítě a to i přesto, že na výživném se podílí partner, který je na rozdíl od nich mnohdy ekonomicky aktivní a ten si nemůže náklady na výživném uplatnit jako slevu na dani z příjmu, ačkoliv je to prokazatelný výdaj spojený s vyživováním dítěte nařízený soudem=státem.
Většina těchto dávek, rodičovský příspěvek, přídavky na děti, atd jsou demotivující a nemají žádný motivační efekt k nalézaní práce a příjmu a k aktivnímu a soběstačnému životu. Jde o sociální inženýrství a podpora celých skupin obyvatelstva ve jménu sociálního smíru.
Danový odpočet uplatnují všichni zaměstnanci, většinou je to manžel. Samoživitelka nejspíš manžela nemá, proto ho upatnuje ona. A jinak rodičovský příspěvek pobírají i ženy vdané, a na ty různé příspěvky samoživiteka pokud pracuje, tak nedosáhne. Proč píšete kraviny, když tomu nerozumíte

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

mydlisko | 10. 9. 2020 14:51 | reakce na Jana - 10. 9. 2020 6:59

Pokud se navážíte do pracujících důchodců, je to hloupost. Pokud jim zdraví slouží a najde se ten, kdo je zaměstná, proč ne.
Pokud se týká jednorázového příspěvku, ten stejně skončí v drtivé většině u jejich dětí a vnuků.
Pokud byste u tohoto příspěvku stanovila např.částku do 20000 (někde jsem takový návrh nějaké partaje četl), co na to budou říkat ti, jejichž důchod je o pár korun vyšší?
Ostatně nějaká paní tady píše, že v Německu je dětský příspěvek na dítě pevně daný a vyplácí se všem bez ohledu na jejich příjmy.
Pokud se týká úspor důchodců: jednak jsou v hospodaření s penězi daleko obezřetnější (kromě akcí neřádů, ale tam je to kvůli nechutnému nátlaku). Nakupují zpravidla ve slevách, oblečení u Vietnamců a vůbec žijí zpravidla velmi skromným životem - v zimě nepotřebují "trenýrkovou teplotu", hlídají spotřebu vody i elektřiny atd.
A poslední věc: to zda a jaké budete mít důchody, záleží na tom, jak jste vychovali svoje děti, případně vnuky. Oni budou těmi, kdo vám je bude platit. Na důchodovou reformu bych nespoléhal - ta bude maximálně ve formě mírného zvýšení sociálního pojištění...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jarmila Kocmánková | 10. 9. 2020 14:48

Jsem samoživitelka mám 3 syny. Syn 24 ještě studuje vysokou školu. Dvojčata 7 let. Mám dvě zaměstnání a ještě občasné přivýdělky. Od státu nepobírám ani korunu. Porodné na dvojčata se mě netýkalo, nemám dětské přídavky, ani příspěvek na bydlení, prostě nic. Přítele nemám ani nevím jak a kde bych vzala čas !!! Alimenty mám, ale soud mi je snížil, jelikož otec šel na úřad práce,že nemůže pracovat. Do práce ale chodí. Ale my matky jsme nejhorší. Jen nevím, co proti nám mají.... Státu vychovám danové poplatníky a ještě jsem trnem v oku !!!!

+20
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Irena | 10. 9. 2020 14:24 | reakce na Jana - 10. 9. 2020 10:43

Stačí chtít. A samoživitelka, která pracuje 16 hodin denně myslíte existuje?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Irena | 10. 9. 2020 14:10 | reakce na Romana - 10. 9. 2020 13:16

Tak jestli Vám připadá normální, že v 16 letech čekala druhé dítě, tak budete jedna z hodně velkého mála. Ti pánové i ostatní daňoví poplatníci by ji měli živit a tvářit se, že je to normální, že. A kdy bude vydělávat ona? Patrně nikdy.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Aja | 10. 9. 2020 13:50

Sytý hladovému nevěří.....

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

mydlisko | 10. 9. 2020 13:47 | reakce na Ano Sama - 9. 9. 2020 19:01

Říká se důvěřuj, ale prověřuj. Láska je slepá a leckdy stojí na velmi vratkých základech, tedy na "skvělém" sexu. Nenamlouvejme si nikdo, že jsme hlavně u těch prvních lásek přemýšleli o jiných kvalitách partnera, než o těch vizuálních a postelových.
Ale k věci - nezmiňujete vůbec svoji rodinu ani rodinu onoho zběha. Myslím, že je zcela běžné, obrátit se v nouzi na ty nejbližší a těmi rodina bezesporu je. Ale samozřejmě vím, že ne všechny rodiny takto fungují...

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

mydlisko | 10. 9. 2020 13:29 | reakce na Tatiana - 10. 9. 2020 12:05

Paní Tatiano a vy si myslíte, že u dívek puberťaček je tomu jinak? Jak by asi otěhotněly - Duch Svatý už jednou svoje schopnosti prokázal a nemyslím, že by ve svých zázracích pokračoval.
Budete se divit, ale já matky obdivuji, protože vím, jaké, mnohdy i zdravotní problémy těhotenství provázejí a pro mě je pohled na těhotnou ženu velmi libý stejně tak jako na maminy s kočárky. A nevím proč, ale vždy ve mě takový pohled vyvolá úsměv. Zrození nového života jen ten největší zázrak.
Proto apeluji právě na dívky, aby byly obezřetné, trvaly na používání ochrany partnerem, případně samy používaly antikoncepci. Kdysi se tomu říkalo plánované rodičovství.
A věřte mi, že jako vícenásobný otec trochu vím, "vo co go"...

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Maruška Kudeříková | 10. 9. 2020 13:26

Dobrý den,nevím kdo dnes se samoživitelek dělá chudáky,protože to tak není.Ano,možná opravdu pár,ale většina jich podvádí.Vím ve svém okolí o tolika,že se mi až chce plakat jak tyto dávky zneužívají.S partnerama jako nežijí a přitom ze státu zneužívají takové sumy,že by to stačilo pro dětské domovy a jiné institucem kde je opravdu nedostatek.Proč potom děláme sbírky na potřebné???Feťáci nám tady prodávají veřejně,nepřizpůsobiví využívají co se dá a dělat nebudou a proto pak není pro ty mámy,které to opravdu potřebují.Kontroly na tyto lidi nechodí a dávky se jim sypou ve velkém.A ty,které opravdu vyberou dávky ze všech stran se o ty děti ani nestarají.Vidím to kolem sebe každý den.Některým z těchto dětí by bylo lépe v dětských domovech.Zfetovaná a opilá máma dostala dávky,ale pro děti to nezbyde.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Romana | 10. 9. 2020 13:16

Před lety jsem byla také samoživitelkou se dvěma dětmi. A byla to velmi depresivní, frustrující a ponižující zkušenost. Nedávno vyšel článek o velmi mladé dívce, která těhotná a s malým dítětem utekla z nějakého ústavu. Ty komentáře pod článkem byly strašné. Komentující (většinou muži) z ní udělali "roznožku", kterou ze svých daní budou muset celý život živit. Chtělo se mi tehdy křičet, pánové, copak vám už srdce definitivně spadlo do peněženky? Ale ne, do peněženky ne, ona ta srdce už zkameněla úplně. Nikoho vůbec nenapadlo, že si zajisté zažila nějakou formu zneužívání. Bylo jí 16 let a čekala druhé dítě. Nikdo z komentujících se neptal, kdo jí to udělal. A tak je to tady postavené, už se zapomnělo na to, že mateřství je posvátné, že budoucnost národa je jen a pouze v dětech. A když podrazíme matky, nic dobrého nás vskutku nečeká.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tatiana | 10. 9. 2020 13:15 | reakce na pepa - 9. 9. 2020 18:30

Ano Pepičku i na tebe kakinkam. A pěkně si tu vymírejte je mi to také fuk. Ale vyprošují si ty debilní hlášky typu :"množte se slepicí" A jděte pěkně do hajzlu POŠUCI!!!

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tatiana | 10. 9. 2020 12:51 | reakce na 729 - 9. 9. 2020 17:49

Kde nic není tam ani SMRT NEBERE !!!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tatiana | 10. 9. 2020 12:46 | reakce na novak - 9. 9. 2020 18:52

Víte já by těm samoživítelkám MOC teda nezáviděla!!!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tatiana | 10. 9. 2020 12:43 | reakce na Ada - 10. 9. 2020 9:29

Jen pro to že ženská TA má mít rozum.Na chlapa spoléhat je tak trochu hloupé!!!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Zobrazit další