„Nechci ženskou nadvládu, chci rovné příložitosti,“ říká zakladatelka komunity Holky z marketingu

Podcast
Pavel Houdek, Ilona Kleníková
| 15. 3. 2021 | 9 komentářů | 2 760
„Nechci ženskou nadvládu, chci rovné příložitosti,“ říká zakladatelka komunity Holky z marketingu
Foto: Pavel Houdek

Marketérka, mentorka, zakladatelka podpůrné komunity pro profesionálky v marketingu. Pavlína Louženská je holka, která věří, že věci se dají měnit. V dalším díle podcastu Hlas Heroine bude řeč o startupech, o módě, feminismu, ale i o fenoménu dick pics.

„Je pro mě těžký představit se jedním slovem,“ přiznává Pavlína Louženská v rozhovoru s Pavlem Houdkem. „Můj sen je, že jednou vejdu do místnosti a řeknu: Jsem Pavlína, raketový vědec, tečka. Ale prostě to nepůjde. Za posledních deset let jsem neměla kariéru, která by před více než deseti lety existovala.“ Pavlína Louženská má totiž velmi šiřoký záběr. Manažerka v marketingu, zakladatelka komunity Holky z marketingu, která propojuje, podporuje a vzdělává tisíce žen, je také mentorka startupů pro Google nebo aktivní publicistka. Kdyby se opravdu musela představit jen pár slovy, řekla by o sobě, že je „designer of change“. 

„Pomáhám nadesignovat změnu. Nejsem nejlepší marketér, kterého potkáte, ani nejlepší mentor, ale jsem někdo, kdo vám dokáže pomoct najít příběh, který o sobě máte vyprávět. Najít potenciál, který jednou budete mít – ať už jste startup, holka nebo kdokoliv jiný,“ vysvětluje.

Respektuju, kým chtějí holky být

Holky z marketingu původně založila proto, aby dostala víc žen do řídících pozic a na pódia. „Uvědomila jsem si, jak nafoukaná a egoistická byla tahle vize. To byla vize udělaná pro mě. Ale tady je spousta holek, které můj sen nesdílí,“ zjistila Pavlína. A tak svou představu o empowermentu přehodnotila. Pořád usiluje o to, aby ty holky, které chtějí v oboru prorazit, měly lepší příležitosti. Pořád věří, že první krok je vzdělání a s ním přicházející sebejistota, ale už na to jde jinak.

Přála bych si, abychom byly víc jako Zlatan. Abychom dokázaly vejít do místnosti a říct – já jsem to nejlepší, co vás potkalo.

„Teď si přeju, aby holky měly volbu. Jestli některé chtějí zůstat doma s dětmi, tak klidně, naučíme je PPC reklamu, aby si mohly přivydělat. Ale nechci, aby to byla jejich jediná možnost,“ vysvětluje. „Už jim necpu, že musejí být v řídící pozici. Snažím se o dost víc respektovat to, kým jsou a kým chtějí být.“

Hlas Heroine je slyšet

Poslechněte si i další díly podcastu Hlas Heroine. Pavel Houdek vedl rozhovory s těmito skvělými ženami, které mění svět.

Adriana Černá o sítích

S mluvčí Člověka v tísni o nenávisti na sociálních sítí, o fake news nebo o tom, jak se dá čelit útokům trollů. 

Neohrožená Šárka Kabátová

Novinářka se vydává s kamerou mezi fotbalové chuligány nebo odpůrce roušek a podává svědectví o tom, jak uvažují zastánci extrémních názorů. 

Odhodlaná Johanna Nejedlová

Oceňovaná aktivistka se zasazuje za změnu společenského vnímání sexuálního násilí. Jak mluvit o sexu s dětmi? Je možné vytahat vagínu? 

Otevřeně s ToyBox

Součástí jejího životního příběhu je i zneužívání, které zažila v dětství a s nímž se vyrovnává na terapii.

To, co holky nejen v marketingu podle ní akutně potřebují, je být víc jako Zlatan. „Mám idol, a tím je fotbalista Zlatan Ibrahimovič. Miluju, jak je nafoukanej. Přála bych si, abychom všechny byly trochu víc jako on. Abychom dokázaly vejít do místnosti a říct – já jsem to nejlepší, co vás potkalo.“

V byznysu totiž Pavlína stále naráží na to, že se i velmi schopné ženy podceňují, nevěří si a nedokáží své dovednosti a zkušenosti „prodat“. „Vejdeš do místnosti a řekneš – tak já dělám ten marketing. A já pak zjistím, že děláš head of marketing pro patnáct zemí,“ kroutí hlavou.

Pavlínu baví nejen propojování různých aktivit, ale i dávání věcí do souvislostí. Všímá si třeba, jak technologické inovace souvisejí s kulturními jevy. „Není náhoda, že Clubhouse vystřelil během pandemie, když jsme sami doma a potřebujeme lidský kontakt,“ uvažuje. „Dick pics vznikly, když se rozšířily smart phony, když vznikl Tinder a Snapchat,“ vypočítává. Právě o fenoménu posílání nevyžádaných fotek penisů se rozepsala na svém blogu a rozebrala ho i v rozhovoru s Pavlem Houdkem.

„Bylo by snadný jen říct, že je to nechutný. Na druhou stranu je fajn přinést do té debaty téma ženské sexuality,“ uvažuje Pavlína. Zjistila, že existují i vagina pics, a vidí zde souvislost s ženským empowermentem. „Myslím, že je hezký mít ráda svoje tělo, nejen svoje oči a prsa, ale i svou vaginu. A zase jsme u toho Zlatana,“ směje se. 

Jak se epidemie samoty odráží na sociálních sítích a v nových technologiích? Jaká je budoucnost udržitelné módy? Poslechněte si podcast Hlas Heroine s Pavlínou Louženskou.

Podcast Hlas Heroine je dostupný i na všech obvyklých platformách.

Nakoukněte do časopisu Heroine

V novém čísle Heroine najdete:

  • LUCIE HRDÁ Tváří titulní strany je advokátka Lucie Hrdá. „Oběti připodobňují znásilnění k vraždě duše a mnoho z nich tvrdí, že by byly raději mrtvé, než aby žily s touto zkušeností dál. Pokud se na tyto zločiny stále pohlíží jako na ublížení na zdraví, je to podle mě naprosté nepochopení,“ říká v našem rozhovoru. Organizace Bez trestu, kterou spoluzakládala, zveřejňuje skutečné rozsudky, aby upozornila na to, za jaké činy odcházejí pachatelé od soudů jen s podmínečnými tresty. „O násilí nesmíme mlčet,“ říká Lucie a sama se neúnavně angažuje.
    Lucii Hrdou fotila naše spolupracovnice v Londýně Eliška Sky.
  • STOP NÁSILÍ NA ŽENÁCH! Nějakou formu domácího násilí zažilo 20–40 % žen. V době první covidové vlny narostlo domácí násilí až o 50 %. Každá třetí žena se stala terčem sexuálního obtěžování. Zkušenost se znásilněním má asi 5–10 % českých žen, přičemž naprostá většina z nich se nikdy neobrátí na policii. Co ještě potřebujeme slyšet, abychom jako společnost přestali zavírat oči před domácím a sexualizovaným násilím?
  • MŮJ ŽIVOT S MOHAMEDEM „Mohamed zná holky, jako jsem já (35+ single ženy s kariérou), jen z filmů. Já znám kluky jako Mohamed jen ze zpráv. Oba kolem těch stereotypů první týdny potichu našlapujeme. Nevíme, co čekat. On uzavírá svůj den modlitbou, já sklenkou vína.“ Michelle Losekoot svěřila Heroine svůj příběh o tom, jak nabídla hostitelskou péči jednomu z dětí, které na českém území skončily jako uprchlíci bez rodičů. Co při tom Michelle zjistila o sobě? A co o naší společnosti?
  • FAST FEMINIST FASHION Nakupují české feministky v řetězcích? Je udržitelná móda jen pro privilegované? A koho posiluje podceněné oblečení? Módní publicistka Veronika Ruppert se zamýšlí nad přesahy mezi feminismem a módou ohleduplnou k planetě i lidem. V příloze Sustainable přinášíme také rozhovor s klimatoložkou Táňou Míkovou a tipy na udržitelnější cestování z pera architekta Petera Bednára.

a spousta dalšího čtení…

Diskuze k článku

Celkem 9 komentářů

Vstoupit do diskuze

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Tina | 18. 3. 2021 20:40

Ty „rovné příložitosti“ z titulky máme chápat tak, že si chce jen tak trochu „rovně přiložit“? Jako freudovský přeřeknutí je to ale kouzelný :).

+2
Reagovat

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Tomek | 16. 3. 2021 0:04

Ale zase jeste trochu sjizdna. Mela by to vyuzit na udelani si prcka. Svoje rozumy pak muze rozdavat mamcam na minibazaru.

-2
Reagovat
Zobrazit komentovanou zprávu