Diskuze k článku:

Ženské tělo není kulturní válka. Máme právo být vyděšené z omezování potratů

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

umfa | 10. 5. 2022 14:58

Možná, že byste spíš než podporu potřebovali od chlapů, aby se v této otázce všichni a navždy zdrželi hlasování. Je sice moderní tvrdit, že dítě má 2 (až n) rodičů, ale odkroutí si to vždycky ženská.

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Michal Macek | 10. 5. 2022 15:36

1/ ano je to těžké, "dítě" a "plod" může pro tu ženu znít emocionálně, na druhou stranu "něco " je zas hodně odosobnene. Odpůrci můžou říct "vidíte, pro ty ženy je lidský plod jen 'něco "... navrhoval bych kompromis zárodek nebo embryo. To zní vědecky a zároveň ne tak necitelne.

2/ to beru zpět máte pravdu. Chtěl sem psát nějaká moudra o antikoncepci. Ale ta není vždy spolehlivá. Vím to z vlastní zkušenosti (potici se smajlik) . Nebyl sem vždy svým partnerkam 100% věrný a zároveň nejsem velký kamarád s kondomem. Často sen milenkam sliboval že "si dám pozor" a to sem se snažil poctivě. Ale jak známo stačí kapicka...no čekat pak jestli to ta dívka "dostane " byl někdy horor...představa že budu muset vysvětlit přítelkyni nejen nevěru ale i tohle byla hrozná...já se i modlil...naštěstí mě andelicek vždy ochránil ale bylo to psycho občas...ale tak aspoň vidíte že my muži nejsme zas tak lhostejní k tomu co se děje v děloze:)) někdy to prožíváme fakt hodně:))

-16
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Jana | 17. 5. 2022 1:18

Pilulka po nelikviduje zárodek, ale zabraňuje ovulaci a případně i znesnadňuje průchod spermií vejcovody. Takže je to čistá antikoncepce. Nastudujte si prosím fakta, než začnete dělat závěry a soudit.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pinochet | 11. 5. 2022 20:50

"Muže to tolik nebere nikoli proto, že by byli více racionální, stabilní a rozvážní. Ono je to tolik nebere, protože se jich to bytostně netýká."

Klídek Irčo, tebe se to taky netýká, duhovym umělákem si dítě neupíchneš.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 11. 5. 2022 18:00

Alena: zdravim :) co se "zanaseni" tyka, jak rika Jezis, kdo jsi bez viny, hod kamenem :) jsem halt jen clovek, a nekdy sem proste podlehl. A nebudu tu ze sebe delat svatouska, pisu proste jak to bylo.

Co se kondomu tyka, proste pri sexu sem to vzdy bral jako takovy rusivy prvek (musi se to nasazovat, hlidat jeslti vam to nesklouzava, jestli to neprasklo, je to opruz zkratka). Co se tyka jeho nepouziti, bylo to vzdy po vzajemnem konsenzu se slecnou a nekdy sem ho ja ani ona proste nemeli, jak proste...vzdy jsem proste navrhl ze si dam pozor a pokud slecna na tom trvala, tak sem si ho samozrejme vzal (docela casto). Samozrejme sem nikdy v tomto smeru nevyvyjel zadny natlak, proste sem ze zeptal a kdyz rekla ne, respektoval sem to samozrejme. Nejake figle se sundavanim nebo roztrzenim apod sou pod moji uroven samozrejme. Takze sem si daval peclive pozor ale jak to tak byva v zapalu vasne se parkrat stalo, ze to bylo jak se rika na posledni chvilku a to sem se pak hodne bal, jak sem psal. Ale vse dobre dopadlo nastesti :) zaplat panbuh :)

jinak co se nevery tyka, ridil sem se vzdy zasadou , ze "co oci nevidi, srdce neboli" a ze jde jen o sex a miluju jen svou partnerku. Co vim, partenrky se nikdy nic nedozvedely a tak emocionalne sem nikomu neublizil (i kdyz parkrat sem mel na male, ale jak se rika, kdo se boji nesmi do lesa :) sme proste jen lidi a sex je nas a dela dobre me i to be jak se zpiva v te pisnicce :) milenkam sem nikdy nelhal ze sem singl, vzdy jsem poctive rekl ze mam pritelkyni a pujde jen o milenecky vztah. Zkratka sem byl vzdy uprimny jak to jen slo. Pisu to v minulem case, protoze sve soucasne partnerce sem samozrejme verny :)

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Alena | 11. 5. 2022 16:43

Zrovna níže v diskuzi je příklad pána, co je příliš s*xy, aby používal pánskou ochranu a ještě zanáší jinam.
Není výjimečné, že si pánové ochranu sice nasadí, ale pak ji sundají.
Není neslýchané, že přestože se ochrana jakéhokoli typu používá, tak selže. Ať už kvůli uživatelské chybě, nebo postavení hvězd vůči měsíci.
Dítě není trest za chybu. Dítě má přijít na svět zcela chtěné,

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jozka | 11. 5. 2022 12:22

To só pyče

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tomek | 11. 5. 2022 11:00

Tomu, co se deje na opacne strane Zeme, nemate sanci porozumet. Asi to nebude tak cernobile, jak to licite.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

opica | 11. 5. 2022 9:12

To, že zároveň broja (kto?) je veľmi demagogické zovšeobecňovanie.

Áno, pri veľkej časti odporcov potratov je v tom istý prekryv (kvôli tomu, že v západnom svete je stále kresťanstvo tou najčastejšou ideológiou, ktorá je striktne proti potratom), ale principiálne sú to dve navzájom nesúvisiace veci (aspoň na Slovensku som nezaregistroval, že by boli nejaké hlasy za ZÁKONNÉ obmedzovanie antikoncepcie/sterilizácie, ak nehovoríme o "tabletke po", čo nie je čistá antikoncepcia ale zároveň prostriedok na likvidáciu oplodneného zárodku, teda geneticky nového jedinca).

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ooo | 11. 5. 2022 7:56

A nebylo by lepší být méně frivolní a dát si pozor ? :)

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Cybersin | 10. 5. 2022 19:41

Pěkný článek.
Jako další bod, podporující tezi, že zakazovačům potratů nejde o děti ale o moc nad ženami a omezení svobody, je dle mého to, že zároveň brojí proti jakékoliv antikoncepci a případně dobrovolné sterilizaci jedinců.
Antikoncepce neni 100% a část těchto nechtěných těhotenství ukončených potratem by mohla vymizet díky jednoduššímu přístupu k antikoncepci (halo mužská antikoncepce !!!), nebo zjednodušení sterilizace (žen, u mužů asi takový problém není ?). Ale to se popíračům integrity lidských těl pochopitelně příčí. Holt nezbývá než bojovat dál.
Já osobně bych nedokázala na potrat jít, pokud by nebyl přímo ohrožen můj život, ale budu hlasitě podporovat právo na potrat!

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

autorka | 10. 5. 2022 16:28

Moc děkuji za takový příspěvek, to je hezké (i vtipné). A to já zas vůbec nepochybuji, že spoustu mužů to zajímá a lhostejní nejsou. Proto jsem tam dala i ten odstavec #NotAllMen. Kolem mě jsou všichni naštvaní za ty zákazy úplně jako my ženy a stejně tak se zajímají o společný sexuální život a zodpovědnost. Díky taky za upřímnost, že ne vždy je člověk věrný a kondom se úplně nehodí a pak se člověk modlí, aby to nějak (ne)dopadlo. Takový je přesně život a je lepší si to říct.

S tím "něco" roste máte úplnou pravdu. Sice si to dokážu vyargumentovat v naší bublině, ale je dobré hledět taky na další čtenáře a co to v nich vyvolá a jak to budou dál opakovat. Vždy se během psaní snažím na jednu stranu vyjádřit radikálnější disruptivní nebo subverzivní myšlenky,a le balancovat to, aby to nebylo vyloženě urážlivé. A pořád se učím (nejspíš vždy budu). Zpětná vazba (od cizích lidí) míněna v dobrém a kontruktivně je vlastně potom jediná možná cesta pro poučení a korekci.

Díky a pěkný den!

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 10. 5. 2022 15:36

1/ ano je to těžké, "dítě" a "plod" může pro tu ženu znít emocionálně, na druhou stranu "něco " je zas hodně odosobnene. Odpůrci můžou říct "vidíte, pro ty ženy je lidský plod jen 'něco "... navrhoval bych kompromis zárodek nebo embryo. To zní vědecky a zároveň ne tak necitelne.

2/ to beru zpět máte pravdu. Chtěl sem psát nějaká moudra o antikoncepci. Ale ta není vždy spolehlivá. Vím to z vlastní zkušenosti (potici se smajlik) . Nebyl sem vždy svým partnerkam 100% věrný a zároveň nejsem velký kamarád s kondomem. Často sen milenkam sliboval že "si dám pozor" a to sem se snažil poctivě. Ale jak známo stačí kapicka...no čekat pak jestli to ta dívka "dostane " byl někdy horor...představa že budu muset vysvětlit přítelkyni nejen nevěru ale i tohle byla hrozná...já se i modlil...naštěstí mě andelicek vždy ochránil ale bylo to psycho občas...ale tak aspoň vidíte že my muži nejsme zas tak lhostejní k tomu co se děje v děloze:)) někdy to prožíváme fakt hodně:))

-16
Reagovat | Citovat | Nahlásit

autorka | 10. 5. 2022 15:21

Děkuji za věcnou zpětnou vazbu. Souhlasím s vámi v obou bodech, že ty formulace vyvolávají takové divné pocity a rozhodně mohu být municí pro druhou stranu.
Moje vysvětlení je
1) pokud žena od počátku ví, že v těhotenství nechce pokračovat, přijde mi nátlakové říkat "plod, dítě" atp., protože ona si definuje, co v ní roste a pro ni to skutečně může být "něco", shluk buněk. A teď fakt nehodnotím, jak to vnímám já, jiní lidé, většina lidí. Jde o tu ženu, která to jako dítě či plod nechce pojmenovat. Ale: napadá vás tedy, jak to jinak vyjádřit, aby to neznělo tak děsivě?
Druhý argument - chtěla jsem tím vyjádřit, aby si to zkusil představit muž. Že mu kdekoli v těle něco roste a on by to rád odstranil, ale státu mu přikáže, že to tam musí nechat a růst dál. A právě že poměrně znepokojujícím způsobem se z toho "něčeho" stává něco už velmi konkrétního a lidského a to je přece děsivý pocit pro člověka, který si to takto ve vlastním těle nepřál.

2) "nechat si něco růst proti jejich vůli" mi přijde v pořádku ještě víc - vůle ženy byla, aby to v ní nerostlo, ale stát jí přikázal, že musí, že to poroste dál. Pak je to skutečně proti její vůli, bez ohledu na to, jak se to tam původně dostalo.
A ono i to samotné početí se nestalo z vůle té ženy. Protože kdyby ano, tak chtěla otěhotnět a potrat určitě nezvažuje. Znásilnění je, že proběhla soulož (či jiný sexuální akt) proti její vůli. Nechtěné otěhotnění je proti vůli ženy. Připomíná mi to článek, který jednoduše a elegantně argumentuje, že za všechna nechtěná těhotenství (u kterých pak žena zvažuje potrat) jsou způsobena tím, že muž nezodpovědně ejakuluje do ženy. V jiných situacích k nechtěnému otěhotnění dojít nemůže. https://humanparts.medium.com/men-cause-100-of-unwanted-pregnancies-eb0e8288a7e5

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 10. 5. 2022 14:59

s ti nejde nesouhlasit, jen tahle veta mi tam prijde dost blbe formulovana:

"Lidi bez dělohy nikdo nebude nutit nechat si v ní něco dlouhé měsíce růst proti jejich vůli a za nemalých zdravotních, fyzických i psychických rizik a dopadů."

za 1/ nazyvat zarodek "neco" mi prijde trochu nestastne (stejne jako u opacneho tabora nazyvat embryo "lidskou bytosti")

za 2/ formulace "proti jejich vůli" sugeruje, ze nekdo prisel a to embryo vam do te delohy narval nasilim...pokud neslo o znasilneni, tak si myslim ze "proti jejich vůli" je taky ponekud nepresne...

trochu bych lepe volil slova, takhle davate zbytecne munici odpurcum...

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 10. 5. 2022 14:58

Možná, že byste spíš než podporu potřebovali od chlapů, aby se v této otázce všichni a navždy zdrželi hlasování. Je sice moderní tvrdit, že dítě má 2 (až n) rodičů, ale odkroutí si to vždycky ženská.

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit