Diskuze k článku:

Novináři Titlbach a Šichanová o queer stereotypech a nesnesitelné lehkosti duhové vlajky

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Zuzana Krejčíková | 20. 8. 2021 13:05

Tohle je skvělý rozhovor! Jsem ráda, že se o tom konečně mluví kriticky a že mají sebereflexi ke svému povolání i novináři. Kéž by jich bylo víc. Naprosto souhlasím s tím, co říká Filip.

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Milan Brož | 21. 8. 2021 0:57

Vážím si lidí, kteří se věnují tak důležitým tématům pro celou společnost. Až lidé pochopí, jak je toto téma pro společnost důležité, postoupí lidstvo do dalšího “levelu” lidskosti.

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Radim | 21. 8. 2021 15:57 | reakce na Jiri Roubal - 20. 8. 2021 13:05

"Proč bychom mermomocí měli proti homofobovi stavět vždycky jen gaye?!"

Podle mě je daleko víc špatně pravý opak - tedy že proti gayům jsou automaticky stavěni homofobové, což potom v publiku / posluchačích vytváří dojem, že každý, kdo si dovolí mít odlišné názory, je nutně homofob.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

babajaga | 21. 8. 2021 8:13 | reakce na Milan Brož - 21. 8. 2021 0:57

Prosím, nechte za svou věc mluvit lidi, kteří mají mozek. Tahleta ostrakizace lidí s odlišným názorem, jakou jste teď předvedl, ničemu a nikomu nepomůže.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Milan Brož | 21. 8. 2021 0:57

Vážím si lidí, kteří se věnují tak důležitým tématům pro celou společnost. Až lidé pochopí, jak je toto téma pro společnost důležité, postoupí lidstvo do dalšího “levelu” lidskosti.

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 20. 8. 2021 14:44

Ještě k tomu názvu, píšu to do zvláštního příspěvku. LGBTQ není název spolku, je to neoficiální zkratka, kterou jsem viděl poprvé ve formě G(ampersand)L (ba ani ti gayové a lesby se takhle v 80. letech nejmenovali), později v několika dalších variantách a ani dnes není ustálené, jestli to třeba není LGBT+ nebo další možné verze. Z toho usuzuji, že zahrnování dalších skupin je možné a nenapadlo by mě, že se tomu budou současní LGBT bránit.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MuzinistaCZ | 20. 8. 2021 13:18

"Není ale v pořádku, že se v souvislosti s LGBTQ lidmi nemluví o školství, zdravotnictví, otázce bydlení, rodinné politice a tak dále"
Tak o tom musíte mluvit vy. Jste editor mainstreamového média, tak o tom pište a mluvte. Mě by to například zajímalo.

Ad. stereotypizující ilustrační fotky: i zde jste na správném místě, například do článku o bossingu se použije ilustrační foto nadřízeného muže v agresivní póze vůči prodřízené ženě, i přesto že v textu se pak píše o šikaně ze strany manažerky ženy.
Stejně tak obecně ve všech médiich do všech článků na téma domácích násilí se použije stereotypizace muže jako agresora a ženy jako oběti, ačkoliv muži tvoří až 1/5 obětí DN a dn se netýká jen heterosexuálních párů. Mě se to může nelíbit, ale má bohužel nějaký to reálný základ.
Když je použit queer pár, pokud se ten pár na ilustrační fotce nelíbá, jak mám jako čtenář poznat, že jde o pár. Ano samozřejmě není nutné zobrazit pár ve stylu "Modrá ústřice". Ale mediální zkrátka se netýká jen lgbtq+ lidí Když se bude psát o zdravotních sestrách, tak tam bude fotka sestry v pracovní uniformě, a mohlo by se to oprávněně dotknout zdravotního bratra, že on netráví veškerý svůj v modrobílém úboru.....
Stereotypizace je prostě nejspíš normální a třeba já si říkám, jestli to že mi vadí stereotypní mediální zobrazování mužů prostě jen projev mojí přecitlivělosti a snahy být za každou cenu obětí.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zuzana Krejčíková | 20. 8. 2021 13:05

Tohle je skvělý rozhovor! Jsem ráda, že se o tom konečně mluví kriticky a že mají sebereflexi ke svému povolání i novináři. Kéž by jich bylo víc. Naprosto souhlasím s tím, co říká Filip.

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jiri Roubal | 20. 8. 2021 13:05

Drobná poznámka k Filipově zmínce o domnělé vyváženosti, tedy dle jeho názoru (se kterým souhlasím), moru české žurnalistiky. Já tohle chápu dokonce daleko šířeji. Ukážu to na použitém příkladu, tedy "pět minut gayovi a pět minut homofobovi". Už to je podle mne špatně. Proč bychom mermomocí měli proti homofobovi stavět vždycky jen gaye?! Tam přeci může stát úplně kdokoliv, tedy pochopitelně někdo, kdo není homofob, někdo, pro koho jsou homofobní názory nepřijatelné, někdo kdo vidí querr lidi jako zcela rovnoprávné (nechce se mi explicitně psát jako normální, protože to považuji za nadbytečné) po všech stránkách.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit