Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Jako by někdo vytáhl kabel ze zásuvky. Příběhy žen, které operace navždy připravila o rozkoš

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

B | 28. 12. 2022 9:47

antifeminista: V Americe vystuduje hlavně ten, co na to má prachy, nebo se brutus zadluží. Kratší a méně prestižní studia asi tolik nestojej, takže čim víc toho vynechají, tím je to levnější...myslím že řada tamních doktorů nezná ani slezinu, nebo hlasivky:D... a léky nabízí pacošům takové, aby na tom vydělal, takže se není co divit, že mají tolik feťáků zavislejch kvůli práškům na bolest.

Když jsem byla puberťačka, tak se mi líbil Nick z Backstreet Boys(eh)...no, on furt žije, ale už dva jeho mladší sourozenci zemřeli na předávkování léky...dva!!! A to jsou prachatí, bílí Amíci z Floridy, co měli přístup ke vzdělání vzdělání -žádný gheto.:D
... a provádět pitvu tam už může pomalu každej, takže se není čemu divit, že často nepoznaj, že někoho zavraždili nebo na co vůbec umřel, trestní systém tam je záměrně nastaven tak, aby bylo ve vězení hodně lidí za blbosti a makali zadarmo, ale ani ne pro společnost, spíš zas jen pro pár "uhlobaronů", kterým to tak vyhovuje... USA je na tom celokově čím dál tím hůř, co se poklesu životní úrovně týká, ale v globálním hledisku jsou na tom pořád dobře...což je špatná vizitka hlavně pro svět.:D

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Jenom tak | 28. 12. 2022 17:29

Xuza: říkala jsem, ať si mě nevšímá, respektují osobo :-)

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Diskuze k článku:

antifeminista | 31. 12. 2022 10:46

Taky na to tady už kašlu. Jediné, co by se změnilo, kdyby zdravotnictví šéfoval trh a ne stát, by byl seznam osob, které by kynuly z erárních peněz. Místo úředního šimlu by to byl nějakej miliardář, který by ty nemocnice skoupil. Napadá mě třeba Babiš, do jehož impéria patří třeba reprodukční kliniky, ze kterých mu jde dost velký škvár. O tom, že by se zvedla kvalita lékařské péče, mohou snít lidi jako umfa a Jouda, kteří moc chtějí věřit pohádkám.

Takže vážení a milí, všechno nejlepší do Nového roku! :-)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 31. 12. 2022 10:19 | reakce na Pavel Křížek - 31. 12. 2022 9:28

Pokračování:

Prezentují nám tu zdravotnictví, fungující na tržním principu, podle kterého nabídka zdravotní péče negarantuje žádné záruky, odpovědnost, dokonce ani odbornou způsobilost, což byla původní kritika amerického systému vzdělávání lékařů, kteří dle článku nevědí ani základní anatomii v rámci svého oboru. Jejich vize totiž negarantuje ani to, že se nabídka bude snažit uspokojovat poptávku, protože to, co funguje na trhu zboží a služeb (tedy pružnost poptávky), na trhu zdravotní péče nefunguje (tzn. když potřebujete koupit hrnec, koupíte prostě to, co je v nabídce, ale když potřebujete lékaře, tak potřebujete přesně danou péči, ze které v zájmu svého zdraví nemůžete ustoupit).

Nedokážou sestavit žádnou smysluplnou argumentaci pro úplnou privatizaci zdravotnictví, a prakticky jediným argumentem, na kterém o to více lpí, je pro ně nákladová efektivita, která však nespočívá v efektivitě alokace zdrojů, ale v přenášení vícenákladů nabídkou na bedra poptávky.

Reformovat zdravotnictví tak, aby byla minimalizována péče, jejíž negativní příznaky jsou prezentovány v článku, je třeba. O tom, zda se českého zdravotnictví týká nedovzdělanost lékařů, jako v případě z článku, lze však úspěšně pochybovat, zvláště, pokud protistrana nabídne jako argument pouze irelevantní srovnávací žebříčky. Určitě však není žádoucí zakládat reformu českého zdravotnictví na myšlence kompletní privatizace. I ta naše částečná privatizace ukazuje, že se ekonomické cíle soukromého sektoru zásadně odklánějí od požadavků na kvalitní zdravotní péči. Například můžeme vidět, že soukromý sektor ve zdravotnictví řeší jen výnosové věci, ale nikoliv již nákladové. Tzn. že čistě nákladová věc, jako třeba zabezpečení soukromých citlivých dat je v soukromých nemocnicích na stejně primitivní úrovni, jako ve veřejných, protože z toho soukromníkovi žádné prachy neplynou. Toto dostatečně ukázal například incident s hackerskými útoky na české nemocnice.

Tím za sebe uzavírám diskuzi. Řešit problémy ve zdravotnictví privatizací je opravdu hloupý nápad, pro který neexistuje žádný racionální důvod.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 31. 12. 2022 9:28

Dovolte mi to uzavřít. I když tato diskuze byla off-topic v tom smyslu, že se nemluvilo o zdravotnictví, ale o výrobě, dají se poznatky z této diskuze vztáhnout i na zdravotní péči, o které je článek, o což se teď pokusím.

Byla tu prezentována myšlenka, že trh by zdravotnictví zaopatřil lépe, než stát. Diskutující, kteří toto tvrdí, ale přichází s úvahami, které této myšlence zcela jednoznačně odporují. Například s tím, že svobodný trh funguje dokonale, přestože reálně není splněna prakticky žádná podmínka dokonalého fungování trhu, a že subjekty na straně nabídky nenesou odpovědnost ani za svá rozhodnutí, protože jsou k nim tlačeni trhem, což chápou jako tlak poptávky, aniž by bylo bráno do úvahy, že tlaky trhu zahrnují i dodavatelsko-odběratelské řetězce na straně nabídky, a protože odpovědnost je přenášena jednostraně na stranu poptávky, která má dělat plně informovaná racionální rozhodnutí, což však zrovna ve zdravotní péči není možné, protože tam jsou pacienti prakticky plně závislí na tom, co jim řekne lékař, takže už z principu nemůže platit podmínka volné výměny informací, což je jedna z nejdůležitějších podmínek tvorby racionálních rozhodnutí na straně poptávky.

Takto bychom mohli pokračovat do nekonečna, ale pro demonstraci toho, že lidé, podporující plnou privatizaci zdravotnictví, pouze vaří z vody a papouškují naučené fráze, které se ani nepokoušejí aplikovat na realitu zdravotní péče, to stačí.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

beta samec | 30. 12. 2022 23:36

A v čem je problém? Vždyť feministky si to stejně nechávají odstranit.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Dneska | 30. 12. 2022 20:01

A začíná zkurvenej zítřek. Zítra se bude všechno zdát mnohem těžší než dneska. Už se vám někdy stalo, že se s váma někdo bavil zásadně jen o tom, co ho nebavilo?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 30. 12. 2022 16:12

Pavel Křížek: Já jim to chci prodat, to vy jim to nechcete prodat :-) A vůbec při učení se matiky se synem deváťákem jsem zjistila, že jsem blbá jako štoudev. Takže už se nebudu účastnit intelektuálních diskuzí. Moje logika je nějak jiná, než ta obecná. Už budu jenom poslouchat a sledovat. Nejčastěji můj přínos v diskuzi asi spočává ve zvyšování sebevědomí oponenta.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 30. 12. 2022 15:06 | reakce na Až zítra - 30. 12. 2022 13:18

Takže je podle vás lepší, když mají něco, co nechtěli, když jim nechcete prodat to, co chtějí? :-D :-D :-D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Až zítra | 30. 12. 2022 13:18

Pavel Křížek: no vidíte. Jste to vy, kdo zvysoka kašle na poptávku a nechce pro ni nic udělat. Nebýt chudáků výrobců neměli by lidi ani ty výrobky s kurvítkama. Zameťte si před vlastním prahem.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 30. 12. 2022 13:13

Antifeminista: bohužel se vytratila pointa :-)Mělo tam být ještě: kolečka sa otáčajů, žitečko sa mele, mele, mele...

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zíta | 30. 12. 2022 13:09

Antifeminista: jistě že je to dokonalé tržní řešení:

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 30. 12. 2022 13:00 | reakce na Až zítra - 30. 12. 2022 12:56

I kdybych už náhodou neměl nějakou smysluplnou živnost, nemůžu vyrábět všechno za všechny... zkuste navrhnout nějaké řešení na úrovni člověka s mozkem, prosím. :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 30. 12. 2022 12:57 | reakce na Až zítra - 30. 12. 2022 12:49

No já se spíš pozastavuju nad tím, s jakou lehkostí vy mimopražští prohlásíte, že výrobce, který kurví výrobu, je svatý, a vyhnat jeho zákazníka do Hornbachu považujete za dokonalé tržní řešení...

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Až zítra | 30. 12. 2022 12:56

Pavel Křížek: tak si půjčte pár milionů a začněte vyrábět bez kurvítek. Poptávka vám utrhá ruce. Našel jste díru na trhu.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 30. 12. 2022 12:49

Antifeminista: tak já chápu, že když vám se rozbije rukojeť, koupíte garáž, soustruh, montérky z hornbachu a sadu nářadí v akci za 500O Kč. Nám mimopražským zbývají jen ta prostoduchá řešení.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 30. 12. 2022 12:43 | reakce na antifeminista - 30. 12. 2022 12:36

Ano, tohle je obzvláště vtipné. Jak liberálové naprosto bez schopnosti vnímat, co vlastně říkají, propagují trh tím, že za ideální tržní řešení považují, když výrobce vyrobí šunt, který nikdo nechce, ale nemá jinou možnost, než ho koupit, a pokud kupující chce, aby fungoval, tak si ho musí opravit ve vlastní režii a na vlastní náklady.

To se potom není co divit, že nabídka na trhu papírově dosahuje vyšší efektivity, než stát, když svou neefektivitu ve formě vícenákladů přesouvá na poptávku. To je spíš naprosté fiasko a trapas a ane dokonalost. :-D :-D :-D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 30. 12. 2022 12:36 | reakce na Až zítra - 30. 12. 2022 12:20

Ano, jistě, že co jde, to spravím. Protože vlastní oprava na vlastní náklady je tržní odpověď na to, že výrobce schválně kurví výrobu. A jaký prostoduchý balíkovský recept máte na častou situaci, kdy se z plastu celá klika, nebo když rupne jiná plastová část, třeba podavač? Taky nahrazujete velkýma maticema? :-D

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Až zítra | 30. 12. 2022 12:20

Antifeminista: na konci rukojeti mlýnku je v kovu dírka. Vezměte velký šroub, namontujete na něj velkou matku, prostrčíte šroub rukojetí a zajistíte další matkou. Ach ti pražáci....

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 30. 12. 2022 12:14 | reakce na Pavel Křížek - 30. 12. 2022 12:00

Sleduju tuhle diskuzi z povzdálí, ale na tohle zareaguju, protože mám konkrétní příklad: ruční mlýnek do kuchyně.

Místo, aby výrobce pochopil, že na takovéto primitivní věci není už sto let co vylepšovat a použil sto let starou odlévací formu na litinový mlýnek, který vydrží, ale bude dražší, i když výrobce ušetří náklady na design, vyrobí mlýnek s plastovými částmi, např. rukojetí, které se rychle zlomí a bez rukojeti je celý mlýnek na houno (a zákazník musí proti své vůli koupit nový, čímž výrobci nedobrovolně generuje zisk), a přestože je plast relativně levnější, než kov, výrobce musí někomu zaplatit za design, takže ve výsledku jsou ceny víceméně srovnatelné, ale místo, abyste si mohl koupit kvalitu, která se vyrábí v hrubě podměrečných množstvích, musíte koupit šunt na houno, protože "výrobce slouží společnosti, protože prý uspokojuje poptávku" - leda pendrek, velebnosti :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Až zítra | 30. 12. 2022 12:10

PS. Pavel Křížek: jaké máte rád klitorisy?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 30. 12. 2022 12:05

Pavel Křížek: můžeme se vrátit ke klitorisům :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 30. 12. 2022 12:00 | reakce na Až zítra - 30. 12. 2022 8:29

P.S.: ono ani to drahé dlouho nevydrží, protože tou vyšší cenou neplatíš nutně vyšší kvalitu, to je další reálným světem nepolíbenýma liberálama šířený mýtus, že na nekvalitu si stěžují jen ti, co nejsou ochotní si zaplatit kvalitu... a platí to u potravin stejně jako třeba u aut

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 30. 12. 2022 11:54 | reakce na Pavel Křížek - 30. 12. 2022 11:45

K prvnímu odstavci bych dodal, že výrobci dlouhodobě upřednostňují kurvené výrobky, a poptávka je kupuje jen proto, že nemá na výběr. Nikdo nenabízí nekurvený, leč třeba dražší výrobek, s delší životností. To, že poptávka kupuje, neznamená, že chce zrovna to, co nabízí nabídka, pokud poptávka nemá na výběr.

A vsadím všechny svoje boty, že kdybyste dal se stejnou cenovkou dva laciné mixéry, z nichž jeden by byl ošizen na životnosti a druhý na materiálu šasi, pak by poptávka dala zcela jasně najevo, že si za stejnou cenu raději vybere životnost. Jenže to je jen akademická debata, kterou nelze ověřit.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 30. 12. 2022 11:45 | reakce na Až zítra - 30. 12. 2022 9:35

"výrobce nemá jistotu, že po dosloužení jeho výrobků se zákazník znovu rozhodne pro jeho produkt" - jistotu mu samozřejmě nedá nikdo, ale pravděpodobnost prudce narůstá, pokud mu dodá výrobek, který splní alespoň minimální zákazníkovu představu, a ta zákaznická verbež má holt pořád pocit, že vysavač za polovinu jejich měsíčního platu by měl při správném zacházení vydržet aspoň cca deset let, a že když vydělávají průměrnou mzdu, tak si nemohou dovolit kupovat co půl roku nový mobil za patnáct tisíc jen proto, že vývoj aktualizací cíleně znemozňuje použití jejich oblíbených aplikací na jinak zcela funkčním telefonu atd....

"Myslíte si, že kurvítka jsou malá a levná. A nemůžou významně snížit náklady." - o tom, že kurvítka nemohou snížit náklady, jsem nikdy nikde nemluvil, celou dobu říkám, že smyslem kurvítek je zvýšit prodeje, a je to případ i softwarového kurvení spotřebičů, viz výše zmíněný příklad s aktualizacemi na mobilech

Jinak já tu asi končím. Ne, že by mi diskuze s Vámi nepřišla obohacující nebo aspoň zábavná, ale jsme tu hooooodně off-topic a mám pocit, že tu takto můžeme diskutovat jen díky obrovské sváteční toleranci redakce.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Až zítra | 30. 12. 2022 9:35

Pavel Křížek: jenomže výrobce nemá jistotu, že po dosloužení jeho výrobků se zákazník znovu rozhodne pro jeho produkt. A nejspíš taky nerozhodne. Spíše, zklamaný, zkusí jinou značku. Myslíte si, že kurvítka jsou malá a levná. A nemůžou významně snížit náklady.Ale při velkém objemu výroby může i minimální procentuální snížení nákladů znamenat hodně peněz. I když výrobce asi vyhodnocuje své investice podle procenta zisku. Přesto mu ta úspora může stát za to. Navíc i on sám je zákazník při nakupování výrobních materiálů a ani on nemusí přesně vědět, jak moc se levný nákup projeví na kvalitě výrobků. Protože i na vývoji se šetří. Navíc žádný dodavatel vám při uzavírání smlouvy neřekne: náš plast si nekupujte, nestojí za nic.
Jinak výrobců opravdu slouží. Právě tím, že je jejich cílem prodávat, když cílem jiných je kupovat. V tomhle smyslu jsou opravdu svatí. Představte si, kdyby nikdo nechtěl vyrábět a všichni by chtěli jenom kupovat. Pojďme se radši dohodnout, že počet písmen jednoho příspévku na tomhle webu nepřesáhne počet povolených písmen na Twitteru. Protože se obávám, že informační výtěžnost našich příspěvků je dost malá. A ikdyž za to tak úplně nemůžu, stejně to cítím jako svoji hanbu.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 30. 12. 2022 8:51 | reakce na Až zítra - 30. 12. 2022 8:29

Levnější varianta znamená, že mixér neuděláš s kovovým tělem, ale plastovým. Pokud z podřadného materiálu uděláš nejvíce namáhané části, tak to neděláš proto, abys nabídl levnější výrobek po kterém je poptávka, ale abys výrobek záměrně zkurvil a zákazník si musel o to dřív koupit novej, což není v zájmu poptávky.

Prosím, dohodněme se na tom, že nebudeme v diskuzi zapírat všeobecné známé skutečnosti, jako třeba to, že cílem výrobců je prodávat a že tomuto cíli podřizují specifikace svých výrobků, které jsou schválně designované tak, aby vydržely co nejméně, s ohledem na náklady reklamací, které po nich stát vynucuje. Nedělejte z výrobců co nejsou - svatí obrázkové, jejichž jediným smyslem života je sloužit. Odpusťte si tyto kecy. Děkuji.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Až zítra | 30. 12. 2022 8:30

Věděli jste, že maňána znamená zítra?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 30. 12. 2022 8:29

Pavel Křížek: práveže to naplňuje společenské zájmy. Každý ví, že levné dlouho nevydrží. Pokud to přesto lidi kupují, pak upřednostňují nízkou cenu nad kvalitou. A výrobce jim jenom vychází vstříc. Už to tu někdo psal. Poslouchat je někdy lepší než mluvit. A přesto to málokdo dělá. Hlavně já ne. Odměna z toho, že se dozvím něco nového, je asi nižší, než že napíšu něco chytrého. A navíc, kdo by chtěl 20 let starej robot? Nebo jezdit v nezničitelném trabantu?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 30. 12. 2022 7:50 | reakce na umfa - 29. 12. 2022 22:12

Na programované životnosti je dobře vidět, že ani jakžtakž poctivým výrobcům nejde o dobré jméno tolik, jako o zisky. Racionální úvahou přitom snadno dojdeš k poznání, že vyrobit výrobek tak, aby jeho životnost a použité materiály byly adekvátní účelu použití a nikoliv kapse majitele podniku, je pro výrobce (i společnost) z mnoha hledisek dlouhodobě výhodnější, než krátkodobý zisk. Právě programovaná životnost je dobrým důkazem toho, že tržní subjekty sledováním svých zájmů nenaplňují zároveň zájmy společnosti, přestože nám liberálové pořád štěkají naučené obecné ekonomické poučky, jejichž reálnou aplikaci sami plně nechápou.

Tvé tvrzení, že jsi nikdy žádné kurvítko neviděl, znamená jediné - nejsi schopný poznat kurvítko, když ho vidíš. Zřejmě proto, že máš bůhvíproč zafixované, že kurvítko může být pouze nějaké "ďábelsky důmyslné zařízení".

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 29. 12. 2022 23:08 | reakce na umfa - 29. 12. 2022 22:12

Jen dva body:

1) "tržní záruka" bez tržní vymahatelnosti není zárukou, ale jen líbivým PR gestem, podstatou záruky je její vymahatelnost - pokud záruku musí na trhu vymáhat stát, pak záruku neposkytuje trh, ale stát

2) kurvítko nemusí být nějaký ďábelsky složitý vynález - pokud životnost výrobku citelně zkrátí i použití materiálů, které neodpovídají plánovanému zatížení výrobku, pak není potřeba výrobek při výrobě kurvit jinak, a ne, v době miniaturních SMD součástek jsou jejich spoje tak titěrné, že je od začátku do konce navrhují a také tisknou stroje a ne nějací nezkušení, špatně koordinovaní a prací zavalení kostruktéři, a tyto stroje dají těsně vedle sebe součástky, které vedle sebe nemají být, pouze pokud jim to přikážete - obecně se určitě dá vycházet z předpokladu, že cokoliv je ve výrobku špatně, je tam špatně úmyslně

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 29. 12. 2022 22:12 | reakce na antifeminista - 29. 12. 2022 16:55

K bodu jedna - jsou země, kde záruka nebyla dána zákonem a přesto jí dodavatelé poskytovali, protože to přineslo výhodu před konkurencí (nebo naději na dostižení konkurence). Fakt je, že stát v tom roli hraje, ale až obecnější úrovni (trestání podvodu resp. nedodržení smlouvy).

O obchodní stránce životnosti výrobků už níže psal Jouda, k tomu není co říct. Jen ke kurvítkům: v životě jsem žádné neviděl a to se pohybuju na té straně, která spotřební i průmyslové výrobky navrhuje a uvádí do oběhu. Ono je to spíš tak, že trh na výrobce tlačí, aby byly výrobky levně a rychle a výrobci trh poslechnou, protože jinak by zmizeli. Takže hledají úspory kde se dá a skutečně používají programovanou životnost. Konstruktér dostane od managementu zadání, že kuchyňský robot musí vydržet tisíc rozběhů motoru pod zátěží a podle toho navrhuje. Ví jak se opotřebovávají kolečka a jaký materiál, technologii, velikost koleček, modul ozubení a systém mazání použít, aby to vydrželo tisíc zapnutí plus nějaká rezerva, ale ne moc navíc. Kdyby to vydrželo víc (ono to sice nevypadá, ale výrobci většinou zkoumají své výrobky po ukončení životnosti a tu zpětnou vazbu mají), tak to vezmou jako poučení a příště udělají ta kolečka z levnějšího materiálu nebo s jednodušším uložením. To, že někdo občas vyrobí "kurvítko", třeba dá výkonový odpor těsně vedle elytu, to je potřeba přičítat blbosti, nezkušenosti nebo špatné koordinaci. Konstruktérů je totiž málo (a konstruktérek ještě méně), jsou zavalení prací a ještě aby vymýšleli ďábelsky důmyslná kurvítka :-)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Zobrazit další