Diskuze k článku:

A teď spát! Odpolední spánek ve školce nejde ordinovat plošně

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Lucie | 7. 2. 2022 14:01

Tak ta atmosféra ve školce během poobědového spánku byl takový "koncentrát" toho, jak to tam v v 80. letech chodilo. Pamatuju si, že jsem se během toho "spánku" (mmch, museli jsme všichni celou dobu ležet otočeni stejným směrem, abysme se na sebe nedívali) jednou počurala, protože jsem se prostě bála, dovolit se té osoby, zda můžu na záchod, až už to nešlo vydržet. Ani teď jako dospělá, bych takové šílené odkládání potřeby nechtěla zažít. Řev, vyhrožování, zavírání do kumbálu, fakt si nemyslím, že by tohle mělo čtyřleté dítě zažívat a učit se s tím vypořádávat, doufám, že už v dnešních MŠ panují osvicenější poměry.

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Pavel Křížek | 7. 2. 2022 9:41

Takže pod mantrou "kontroverzních praktik" se dnes schová i to, že se školky nepřizpůsobují rodičům v jejich "výchově bez hranic".

-14
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

herdek | 13. 2. 2022 16:56

Pavel Křížek- Tak to se mi ulevilo. Jsem rád, když jsou lidi v pohodě in natura.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 12. 2. 2022 12:12 | reakce na herdek - 11. 2. 2022 21:05

Vaše připomínka je ve skutečnosti zdařilá a trefná, rozhodně ji nemám důvod chápat jako útok. :-)

I já jsem se zasmál této asociaci. Ta představa je rozhodně hodna zamyšlení, i když samozřejmě nepasuje úplně stoprocentně. Velkokapacitní stáje pro dobytek jsou produktem dehumanizovaného intenzivního zemědělství, a jistě by bylo velmi zlé, kdyby se školky pro lidské děti staly nějakým takovým místem. Ale nemyslím, že by k něčemu takovému měly jakkoliv blízko jen proto, že si pár nespokojených maminek stěžuje na to, že nařízené společné aktivity, jako je spánek po obědě, prý narušují zdravý individuální vývoj jejich ratolesti. Navíc vzhledem k tomu, že pro takové tvrzení existuje daleko méně studií, které by to potvrzovaly (v článku například nebyla zmíněna ani jediná), než kolik bylo kdy vydáno studií na téma škodlivosti klecových zemědělských chovů (když už jsme tedy u této asociace).

Díky za zajímavý podnět a pohled na věc :-)

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 12. 2. 2022 11:58 | reakce na Eva - 12. 2. 2022 4:57

Nevím, které maminky máte na mysli, ale ten porevoluční narativ, že nemožnost dělat si cokoliv kdykoliv a kdekoliv je nějaké pošlapávání něčích základních práv, je docela názorná ukázka nepochopení rozsahu osobních svobod. Tento narativ se po revoluci s ohledem na stav tehdejší společnosti snadno rozmohl, ale nesetkal se s poučením, že žádná svoboda dělat si co chci a kdy chci neexistuje, a dnes v tomto duchu nepoučená generace předává své mylné představy další generaci. Zvláště, když je ve svém jednání posílená články jako je tento, kde se zcela bez doložení nějakých odborných studií svobodně šíří anekdotální "důkazy" škodlivosti nařízeného spánku na vývoj a zdraví dítěte.

Nic se nemá přehánět, ale dítěti neuškodí vědomí, že ve školce se po obědě spinká a že i když ono spinkat nechce, má být ohleduplné k ostatním a být potichu, nebo si jít hrát jinam. A maminky, které mluví o základních právech dítěte, když se jedná "jen" o nařízený spánek, by si měly uvědomit, že v té školce není jenom jejich dítě.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Eva | 12. 2. 2022 4:57

Předškolní vzdělávání směřuje k individualizaci vzdělávání a tzn. respektování individuálních potřeb a tempa každého dítěte. Vyžaduje to po MŠ i ČŠI. Některé maminky mohou dopřát dětem jít po "o", ale jiné maminky jsou v práci a nemohou být přece ve stresu z toho, že ve školce šlapou po základních právech jejího dítěte. To musí být pro mámu hrozný pocit. Je mi stydno, za takové kolegyně, které tohle dětem dělají. Na toaletu mohou jít děti kdykoli, bez ptaní se a to i na lehátku. Děti mají plnou důvěru k paní učitelce a vědí, že ať přijdou s čímkoli, nikdo jim nebude nadávat, ale najdou společně řešení. Přála bych všem dětem, aby zažívaly ve školce pochopení a respekt k jejich potřebám. Jak jinak to mohou přijmout za své?

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Eva | 11. 2. 2022 21:52

Je hrozné, jak se v některých školkách zastavil čas. Jaké názory a metody u pedagogů přetrvávají. U nás jsou děti vedené k tomu 45 minut odpočívat. Z toho je půl hodinka čtení nebo povídání v tichosti. Je to nutné proto, aby děti s větší potřebou spánku mohly usnout.Děti s menší potřebou spánku se učí respektovat potřeby druhých. Po 45 minutách některé děti usnout a ty ostatní si dělají klidové činnosti( knížka, kreslení, mozaika, puzzle, vv činnosti, pracovní listy/sešity, individuální chvilka s p. uč.). Nikdo děti nenutí spát, ležet v určité poloze, apod. S láskou děti motivujeme k tomu využít svuj čas sám pro sebe ke srovnání myšlenek, snění, představám, atd. Myslím, že není špatné umět takovou věc i v dospělosti.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

herdek | 11. 2. 2022 21:05

Tak já se Vám pane Křížek dopředu velmi omlouvám, a neberte prosím moji připomínku jako nějaký osobní útok na Váš komentář, ale nějak si jej nemohu odpustit, a teď už se dokonce trochu i směji (své asociaci viz níže ) přiznávám předem, že je poněkud sarkastická . To jest vidím před sebou velkokapacitní stáj, ustájené kusy dobytka, mnoho kusů, každý kus má přesně vymezený ( to jest velmi těsný ) prostor, přesněji je to čumákem ke korytu a zadkem ke kanálovýmu roštu, každé na protilehlé straně a možný je jedině krok sun krok dva dopředu, dva dozadu. ( farmáři potvrdí). Velmi nepohodlné. A velmi praktické.

P.S.: Jistě, že je to jako přirovnání utažené za vlasy, a je mi jasné, že jste to takhle nemyslel. Ale ta asociace je perfektní. ( Naštestí, se dnes už preferují volné chovy. Je na ně lepší pohled a prý i zdravější produkty ).

P.S.: Jistě, že je to jako přirovnání utažené za vlasy, a je mi jasné, že jste to takhle nemyslel. Ale ta asociace je perfektní. ( Naštestí, se dnes už preferují volné chovy. Je na ně lepší pohled a prý i zdravější produkty ).

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Muka | 9. 2. 2022 21:54

Jouda: Máš štěstí, že jsi neměl ze spaní trauma. Buď jsi dobře spal nebo jste ve školce měli tolerantní prostředí.
Člověk si ve svých 5 letech myslel, že bude stačit se podvolit nesmyslnému převlékání se vprostřed dne do pyžama a tiše ležet na posteli, když se některým z dětí asi chce spát (proč by se jinak celé divadlo s postýlkami dělalo) a že to bude stačit. Ale nestačilo. Nevím, jak ti, co chtěli, mohli spát při neustálém seřvávání, že ten a ten má mít zavřené oči.
Úmorná muka. Chci poznávat svět, hrát si. Ne, musíš se převléct, a to rychle a pak ležet. Dobře, tak se aspoň budu tiše dívat a o něčem si přemýšlet. Mít otevřené oči, jaká drzost!
O pár let později to zas bylo tak, že kdo podle učitelky dobře spal, dostal odměnu - takže to bylo nefér vůči těm, co byli vývojově dál. Aspoň je prý tolik neseřvávali.
V dnešní době už je to snad lepší a kdo spát nechce, tak snad nemusí.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 8. 2. 2022 20:05 | reakce na Jouda - 8. 2. 2022 9:12

Kdybyste napsal článek o tom, že si "pamatujete" svůj minulý život na dvoře Alexandra Velikého, našli by se lidé, kteří by vám potvrdili, že Vás tam viděli. Nebo že tam byli, ale Vás tam naopak neviděli. :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 8. 2. 2022 9:12

Je hrozne zajimave, jak si tu lidi pamatuji trumata typu, ze museli spat ve skolce.

Ja osobne si ze skolky pamatuju utrzky typu, ze na zahrade byl prazdny bazen a v nem jezek, pak ze tam byla obri houpacka ve tvaru sudu.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Gabriela | 8. 2. 2022 7:45

Ziju v Izraeli, tady deti ve verejnych skolkach ( od tri let) uz nespi. Coz je taky docela extrem. Proste veskolce nejsou postylky, uz se nespi. Deti, ktere to potrebuji, bud todice vyzvednou po obede a daji je spat doma anebo si zaplati skolku soukromou, kde se spat muze. Holt jiny kraj…

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 7. 2. 2022 17:17 | reakce na Dana Beňaková - 7. 2. 2022 17:13

To, že školáci prochrápou vyučování, je dáno spíše tím, že chodí spát ve čtyři ráno, než tím, že by ze školky byli navyklí po obědě odpočívat. Dítě v tomto věku by dokázalo vydržet bez problémů vzhůru a dávat pozor, kdyby mělo správně nastavený noční spánkový režim.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 7. 2. 2022 17:14 | reakce na breburda - 7. 2. 2022 15:53

Nezbývá než na vysvětlenou dodat, že můj úplně první příspěvek byl cílený na to, že zatímco rodiče si mohou výchovu svých dětí nastavit jak chtějí, školka se při péči o svěřené děti musí řídit pevně danými pravidly. A i ta nejvolnější možná pravidla budou vždy znamenat určitou míru rigidity, nedostatku flexibility, která je zde systému vytýkána. Systém ale nelze nastavit tak, aby vyhovoval všem, a očekávat, že takto bude bez problémů fungovat.

A nevím, jak Vás, ale mě článek moc nepřesvědčil o tom, že odpolední spánek je nějaké skutečně ožehavé téma, jehož řešení nesnese odkladu. Pokud něco, tak se zaměřme na to, aby nevznikaly situace typu "toaleťák na oči". Dokud někdo nepřijde se skutečnými indiciemi, že na školkovém provozování odpoledního spánku, je něco v nepořádku, tak to nechme na školkách, protože ty v tuto chvíli nevypadají, že by dělaly něco skutečně špatně. Alespoň ně podle tohoto článku.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Dana Beňaková | 7. 2. 2022 17:13

Nuťte předškoláky spát a oni potom ve škole vyučovací hodiny po poledni prochrápou nebo minimálně neudrží pozornost, protože budou navyklí spát .Nebo se pak klidně položí na lavici...
Z toho důvodu si myslím, že by školka před nástupem do školy povinná být neměla, pokud se má a dítko doma kdo postarat.
Protože málo platný,co pro školu získá ve školce tím, že tam dvě nebo dvěapůl hodiny leží na lehátku? Nic,vůbec nic.Jen se naučí, že odpoledne je k povalování a nicnedělání, namísto k učení a dělání úkolů.

-11
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lucie Smutná | 7. 2. 2022 15:58

Nesnášela jsem spaní ve školce a nutily nas všechny a stoprocentně. I se spanim na zádech a ruce na peřině, bylo to ale z jiných důvodů. Asi některe překvapí, že malé děti když se takhle nudí často maji tendenci k rané onanii a to teda učitelky přísně zakazovaly. Nemám na ta leta, možná i kdyz to byl jen rok nijak dobré vzpominky. Nespala jsem od mala a rozhodně jsem to ani nepotřebovala. Ta pozice moci a nařízení bez diskuse byli nejhorší. Jedna známá mela nedavno tento problem s vnoučkem, neni zvykly spat a rad si sam a tiše hraje, je hodny a tichý ale protože ho nutily nikdy už nemohl zůstat po obědě. Je to smutné, kdyz je školka tak neflexibilní.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

breburda | 7. 2. 2022 15:53

Rozumím a ještě víc chápu/respektuji vaši analýzu textu, především s ohledem na to, co jsou alespoň cca plošnější fakta a co anekdotické domněnky o "systému", když očividně více než méně zařízení s nespavci počítá.
Vymezil bych se už jen proti "škodlivý vliv odpočinku po obědě na zdraví a vývoj dítěte". Tak věc přece nestojí. Není to tak, že dítě usne, ono mu to zdravotně škodí a rodiče se bouří. Protože pokud dítě usne, tak asi logicky je spíš ten spavec a proti tomu žádní rodiče snad nic nenamítají. Tady se řeší, zda někdo děti do toho spánku nutí, dítě nemůže zabrat, ale protože se někde táhne ten návyk z minulosti, že prostě po obědě se spí, tak dítě nemůže opustit postýlku, musí koukat do stropu a čekat.
Nejspíš se to teď už plošněji neděje, s tím souhlasím s vašimi vývody, že pro to v textu není argumentace dostatečná, nicméně pokud ještě někde ano, není to v pořádku a je ok se proti tomu ozývat.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 7. 2. 2022 15:14

Pěkná vzpomínka na školku :-) Nás (kdysi v hlubinách minulého tisíciletí) taky dávali ve školce spát, ale já jsem řekl, že spát nebudu, tak mě nechali a hrál jsem si se stavebnicí, kterou mi najednou nikdo nebral z ruky :-)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 7. 2. 2022 15:02 | reakce na breburda - 7. 2. 2022 13:44

Myslím, že článek rozporuje "plošné vynucování" odpoledního spánku, aniž by skutečně ukázal, že jde o reálný problém, "ožehavé téma" jak píše, protože podle odpovědí zpovídaných učitelek jsou na nespavce školky připravené. Kdyby školky skutečně bezpodmínečně prosazovaly plošně odpolední spánek, pak by nemělo smysl, aby připravovaly "program" pro nespavce.

Ač zastánce odpoledního odpočinku, nejsem pro nějaké rigidní nastavení toho typu, že spát musejí bezpodmínečně všichni. Ale vzhledem k tomu, že argumenty zastánců odpoledního spánku jsou nepoměrně bagatelizovány a nedostávají v článku zdaleka srovnatelný prostor, jako argumenty pro individuální nastavení, by myslím bylo na místě, aby byl v článku zmíněný škodlivý vliv odpočinku po obědě na zdraví a vývoj dítěte alespoň dostatečně vysvětlen, nebo ještě lépe nějak podložen. To se nestalo a tento argument tak zůstává pouze domněnkou.

Individuální negativní zážitky samozřejmě nechci rozporovat a souhlasím s jejich prošetřením. Kde pracují lidé, tam může, bohužel, docházet k lidským selháním. Musím ale zdůraznit, že moje dvě děti se ve školce s ničím takovým, jako je toaleťák na očích, ruce povinně na peřině, nebo nemožností si odskočit, nikdy nesetkaly. Dle mého názoru to není systémová záležitost a nelze ji chápat jako argument proti odpolednímu spánku, což článek bohužel dělá.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ilja | 7. 2. 2022 14:17

Já dodnes cítím křivdu mých rodičů. Měla jsem starší babičku a ta pro mne chodila každý den po O. Když jsem prosila rodiče, že bych si to jednou chtěla zkusit, spát ve školce, zakázali mi to a do dneška rozumně nevysvětlili proč. Mrzí mě to, ale to není to hlavní. Můj vnuk chodí do školy, kde mají děti do třetí třídy 20 % lůžek na kapacitu družiny kvůli chuti spát. Když se chce, jde to. Syn nespal přes den od roku a také si s ním učitelky poradily. Přeju hodně radosti s malými nespavci i se sedmispáči.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Veronika Němcová | 7. 2. 2022 14:10

Já chodím pro dceru po obědě právě proto, že by to pro ni byl zbytečně nepěkný zážitek.
Má školku moc ráda.Spinkat tam ale nechce. Děti se musí převléct do pyžámek. Jsou všechny v jedné místnosti. Nemají ani svou paní učitelku, ale tu která má zrovna službu na ložničce. Dcera je stydlivá takže si ani neřekne, že se ji chce čůrat a spát je nutí. Je to naprostý nesmysl.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lucie | 7. 2. 2022 14:01

Tak ta atmosféra ve školce během poobědového spánku byl takový "koncentrát" toho, jak to tam v v 80. letech chodilo. Pamatuju si, že jsem se během toho "spánku" (mmch, museli jsme všichni celou dobu ležet otočeni stejným směrem, abysme se na sebe nedívali) jednou počurala, protože jsem se prostě bála, dovolit se té osoby, zda můžu na záchod, až už to nešlo vydržet. Ani teď jako dospělá, bych takové šílené odkládání potřeby nechtěla zažít. Řev, vyhrožování, zavírání do kumbálu, fakt si nemyslím, že by tohle mělo čtyřleté dítě zažívat a učit se s tím vypořádávat, doufám, že už v dnešních MŠ panují osvicenější poměry.

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

breburda | 7. 2. 2022 13:44

Děkuji za rozepsání a věcnou odpověď. Teď rozumím vašemu postoji víc.
Reagoval jsem prve, protože mi přišlo vaše vyjádření zbytečně vyhrocené a i teď se mi zdá, že trošku přeháníte něco, co v článku není. O kontroverzi je tam řeč jedinkát, "Že ale ve školkách zůstávají metody, které jsou mírně řečeno kontroverzní, je bohužel pravda taky." O odpoledním spaní obecně se tam vede polemika, není to nijak vyhrocené. Nejsem dětný, takže nemám ve věci žádný vklad a na mě článek nijak vyostřeně nepůsobí. Jen říká, že každé dítě je jiné, některé rádo spí, některé vůbec a ideál je, když se to nechá vyplnout podle jeho potřeb a do ničeho se nenutí. To přece není známka nějaké bezmantinelové výchovy, jen respektu k tomu, že různí lidé jsou různí (děti jsou lidé) a když jim něco extra vnucujeme, spíš jim ubližujeme - viz komentáře ostatních o tom, jak pro ně nucení do odpoledního spánku / hodinové ležení / musení na záchod a nesmět si odskočit - bylo traumatizující.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Čingischán | 7. 2. 2022 13:28 | reakce na breburda - 7. 2. 2022 9:53

Správně byste se měl ptát, proč kontroverzní praktikou není naopak kritika praktik, které mají za cíl uchránit děti před zvracením (to je škodlivé a fujky), nebo dokonce před zvracením ze spánku (škodlivé, fujky a navíc životu nebezpečné).

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Eva | 7. 2. 2022 12:25

Já tedy ve školce nikdy nespala, jeden pokus byl, ale dopadlo to příšerně a tak mě po obědě neboli

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 7. 2. 2022 11:53 | reakce na Tereza - 7. 2. 2022 11:30

Na druhou stranu článek ukazuje, že ani rodiče občas nemají úplně přesnou představu, jak na tom jejich dítě s tou potřebou spánku vlastně doopravdy je. A pro případné nespavce má personál program připravený. To nezní jako kdyby odpolední spánek byl někomu vnucován násilím. Spíše tak, že učitelky chtějí, aby si šlo lehnout i dítě, které prosí o "ještě pět minut", protože si chce hrát, i když je na něm vidět, jak moc je utahané, a pak mamince doma povykládá, že učitelka chtěla, aby si šlo lehnout, z čehož si někteří rodiče vyvodí, že se tam děje nějaké nepředstavitelné násilí.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 7. 2. 2022 11:43 | reakce na breburda - 7. 2. 2022 10:38

Tak předně - článek sice ruce na peřině a spaní na bříšku kritizuje, ale jen jako doprovodné leč zbytné detaily hlavní kontroverzní praktiky - odpoledního spánku.

Nemám dost informací, abych mohl posuzovat tyto drobné detaily, a tak jsem se k nim předtím nevyjadřoval. Pokud je ale pravda, co se třeba o tom spaní na bříšku píše v článku, že jim pak ty děti blinkají, pak mi snaha aby nespaly na bříšku už kvůli jejich zdraví a komfortu (o údržbě postýlek nemluvě) nezní jako něco, co si zaslouží nálepku kontroverzní praktiky. Kontroverzi tu v takovém případě totiž nevyvolává ta praktika samotná, ale ti rodiče, kteří proti této praktice poněkud nepochopitelně (kontroverzně) brojí.

Já jsem se ale původně vyjádřil jen k odpolednímu spánku jako takovému. Především proto, že jako rodič ze staré školy a zastánce výchovy s určitými mantinely se cítím poněkud dotčen, že článek ve své podstatě bagatelizuje mé důvody pro podporu odpoledního odpočinku ve školkách na "zažil jsem to taky", a to tím, že se autorka neobtěžovala seznámit s názorovou oponenturou a rovnou to všechno označila za "kontroverzní".

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tereza | 7. 2. 2022 11:30

Já sama jsem ze spaní ve školce měla trauma, a to jen proto, že nás učitelky nechtěly pustit na WC a já se trápila, úzkostí se mi chtělo ještě víc a myslím, že jsem se tenkrát i počůrala.. Teď, když mám tři malé děti, z toho dvě školkové a s nejmenší jsem ještě na rodičovské dovolené, chodím pro ně po obědě. Spaly ve školce možná jednou v životě. Jiná věc je samozřejmě to, že malé děti potřebují během dne možnost si odpočinout a podmínky ke spánku, ale když to nejde, tak to nejde. Ale právě ve školce mají dost aktivit, můžou být unavené, tak jim určitě neuškodí po obědě si alespoň odpočinout.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

breburda | 7. 2. 2022 10:38 | reakce na Pavel Křížek - 7. 2. 2022 10:17

A o čem tedy mluvíte? Z článku je zřejmé, že "kontroverzními praktikami" se myslí různá zastaralá pravidla typu ruce na peřině, zákaz spaní na bříšku, aby se dítě nepozvracelo. Vy kritizujete kritiku těchto kontroverzních praktik. Tak se vás ptám, jestli s nimi souhlasíte. Nebo tedy prosím vysvětlete, co má váš příspěvek vyjádřit.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 7. 2. 2022 10:17 | reakce na breburda - 7. 2. 2022 9:53

Proč se mě ptáte, jestli na tom trvám, nebo netrvám, když mluvím o něčem úplně jiném?

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

breburda | 7. 2. 2022 9:53 | reakce na Pavel Křížek - 7. 2. 2022 9:41

Pavle, trváte na tom, že děti MUSÍ mít ruce na peřině a NESMÍ spát na bříšku?

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 7. 2. 2022 9:41

Takže pod mantrou "kontroverzních praktik" se dnes schová i to, že se školky nepřizpůsobují rodičům v jejich "výchově bez hranic".

-14
Reagovat | Citovat | Nahlásit