Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Když je i vložka luxus. Menstruační chudoba trápí miliony žen, Česko ji léta ignorovalo

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Barbora | 20. 1. 2021 9:43

Mily pane, kdyz jsme byla nactileta, nemela jsem hygienicke pomucky, protoze mi je rodice proste nedali - a to jsme byli stredni trida, ovsem dochazelo u nas k "neviditelnemu" tyrani a zanedbavani. To je jeden problem, divka muze menstruovat uz klidne od 12 let a je zcela zavisla na rodicich, a mezi temi bude vzdy nejake %, kteri proste selzou.

Za dalsi, behem krize v r. 2009, cerstve po maturite a venku z decaku byl skutecne sileny problem poridit si hygienicke potreby. Vetsina zamestnavatelu vam dala dpp, ne normalni smlouvu, prace byla temer nemozna sehnat a casto slo o jednorazove "gigs" za par set kc na ruku. Byly doslova dny, kdy jsem vubec nejedla, proste jsem nemela dost penez. Jine dny jsem dokazala usetrit 20 kc na ctvrtku chleba se spekem a jedno jablko, casto jedine jidlo dne.
Zadne socialni davky mi tenkrat nikdo nedal, bylo mi receno, ze mam zazalovat rodice o vyzivne - to jsem udelala, ale stejne neplatili, navic na soud se ceka klidne pul roku.
V tehle situaci verte, ze jsem proste mela velky problem poridit si i ten nejnutnejsi balicek vlozek, a ne, fakt to nebylo kvuli nezrizenemu utraceni, piti nebo koureni.
nas socialni system je strasne deravy a nemit na vubec nic narok je v nem velmi lehke. Budte neuveritelne vdecny, ze nemate osobni zkusenost - a trochu pokory vuci tem, kteri ji maji, nebo se v te situaci dosud nachazeji.

+115
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Jana | 20. 1. 2021 6:52

Vložky mě stojí 17,- měsíčně, když si koupím lepší, je to 23,-. Nevím, jak došli k částce 100,-.

-153
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Diskuze k článku:

Kateřina | 26. 1. 2021 21:17

Byla bych klidně pro nějakou pomoc od státu v této situaci, ale proč vložky?! Vždyť už je to dávno překonané, menstruační kalíšek je ve všech ohledech lepší. Je tam pouze počáteční investice, kterou máte za 4 měsíce zpátky, a pak ho můžete používat až 10 let. Tyhle nářky, jak jsou menstruační pomůcky drahé, bohužel jako hrdá uživatelka kalíšku nepodporuji. Když se chce, způsoby se najdou.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Markéta H. | 26. 1. 2021 16:28

Chtěla bych pomoct, ale nevím jak... Sama se snažím chovat ekologicky, takže postupně přecházím na menstruační kalíšek a látkové vložky, ale ne každý ekologii v tomto ohledu chápe...
A já kdybych například přispěla potravinové bance 1 000 Kč na nákup hygienických potřeb pro potřebné, tak by jistě nakoupili jen ty jednorázové a já bych pak neměla "čisté svědomí"... tak opravdu nevím, jak pomoct... Myslíte, že by pomohlo, kdybych koupila a věnovala pár kalíšků? Tam je největší jen právě vstupní investice, pak fungují dobře, jen se 1-2x za měsíc vyvařují... Mohlo by to pomoct?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Brigita Židková | 25. 1. 2021 21:56

Dobrý den,jsem už starší ročník a moc dobře si pamatuji totalitní výpadky potřeb pro ženy.A nejen to, na výběr byly pouze dva druhy vložek a vata. Je mi moc líto jak se někteří muži staví k obyčejné situaci která je nám dana od přírody. A pokud chtějí děti první co je zajímá " tak co " jak ti vyšel test. A potom to zklamání že máme místo těhotenství menstruaci. Bez ní bychom ty děti neměli. Jsem nadšená že v dnešní době je tak úžasný vyber a zároveň mě moc mrzí že si tak přirozenou věc nemohou dovolit všechny ženy a dívky.Navrhovala bych prodej nebo poukázky v lékárnách pro ty co se třeba stydí. A lékáren je nadbytek. A ještě jedna věc zkuste rict CHLAPUM " ty máš pivo a já vložky". Jenže bez toho piva se dá obejít.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pag | 24. 1. 2021 22:44

Jsem chlap, ale myslím si, že by přinejmenším na školách, měly být tyto hygienické potřeby zdarma k dispozici. Nějaký systém, aby nedocházelo k rozkrádání a zneužívání by se snad taky vymyslel. A kde na to vzít? Přestat cpát miliardy do žoldnérských misí po světě, zrušit senát, zastavit dotace politickým neziskovkám a mnoho jiného.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Vera Nika | 24. 1. 2021 18:32

Občas čtu nebo slyším ve sdělovacích prostředcích, jak strašná byla doba za socialismu, vždyť nebyly vložky! Hodně mě to nadzvedává, protože si pamatuji, že jen pár dní nebyly k dostání takové ty komfortní vložky s lepícím páskem kvůli nějakému technickému výpadku ve Veverské Bytýšce. Ten lepící pásek byl přitom projev pokroku. Za první republiky žádné takové vložky nebyly, jen vložky, které se na krajích přivazovali ke speciálnímu pásu, a to samozřejmě ne pro každého. Chudáci to řešili všelijak, asi tak jak se to popisuje v článku. Nebo si vložky šili a háčkovali sami, prali a používali opakovaně!!! Vložky bez lepícího pásku přitom byly za socíku běžně dostupné a mohla si je pořídit snad každá žena, (jen to holt nebyl takový pohodlný komfort), na rozdíl od té dnešní "menstruační chudoby". Byla jsem hodně v šoku, když jsem na internetu poprvé o tomto problému, že totiž mnohé ženy a dívky nemají nejen na jídlo ale ani na tyto hygienické potřeby, četla poprvé. Inu - že by jen nějaká drobná vada na kráse této sluncem zalité demokracie?!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 24. 1. 2021 20:27 | reakce na Vera Nika - 24. 1. 2021 18:32

Mě to taky zaujalo, ale daleko víc by mě zajímal kontext té chudoby a případně ještě návrhy na její řešeni (ty uvedené v článku nemají daleko do hlouposti). Vložková chudoba nepřichází sama, člověk který nemá na základní hygienické potřeby jistě nemá ani na ošacení, bydlení, topení a možná ani jídlo. Mohlo by být zajímavé vědět čím je to způsobené (a jedině potom se to dá řešit).

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martina | 21. 1. 2021 20:23

Tak hlavně, že mají prachy na cigára a chlast.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Steffi | 21. 1. 2021 10:41

Tak pokud vezmu náklady měsíčně tak bych řekla, že 60kc je ok. Na druhou stranu siji na zakázku a hodně žen i přesto že chudobou netrpí si usije vložky pratelne, jsou vyrobeny tak, že je vrstva nepropustna, uvnitř sava A na vrch příjemná. Tyto se dají koupit a spousty žen podává, vyperete a používáte dokud se nerozpadnou ???? jsou i tací, kteří jezdí do afriky a ženy z těchto zemí učí si šít vložky, aby své dny nemuseli trávit zavřené v menstruacni chysi.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

K. | 21. 1. 2021 9:58

Mám tři dospívající dcery, jsem samoživitelka a s financemi bojuji téměř každodenně. Menstruační potřeby, léky na bolest, antikoncepce pro dvě starší a dokonce i onen zcela samozřejmý toaletní papír (čtyřvrstvý kupujeme na Vánoce) jsou pro nás opravdu nezanedbatelnou položkou rozpočtu. O finanční pomoc se stydím požádat, neboť bydlíme ve vlastním a vím, že spousta lidí je na tom mnohem hůře než my. Ale že vychovávám své děti v chudobě, o tom není pochyb. Na dovolené nejezdíme, distanční výuku máme díky zapůjčeným tabletům a spoustu pro jiné běžných věcí si musíme zkrátka odepřít. Přesto všechno zastávám názor, že nynější sociální politika nabouravá funkci rodiny stejně jako dotace a kvóty znemožňují fungování tržního hospodářství. Čím více peněz proudí do EU, tím více se jich dostane těm, co je přesměrují do svých obchodních sítí. Pro naše děti už pozdě zjistíme, že se historie opakuje, místo SSSR zde máme EU, sofistikovanější, ale stejně vykořisťující chudé země, lidi. No, trochu jsem odbočila od tématu... zkrátka zabývat bychom se neměli snížením sazby daně u hyg. potřeb, ale snížením daní obecně a odstraněním všemožných subvencí.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Enží | 21. 1. 2021 7:15

Jsem ročník 1977 takže vim, jak se ceny techto potřeb pohybuji. Měsíčně za tyhle potreby dam kolem 200,- vzhledem k silne ms. Dcera už take potřebuje a chápu, ze v jejím věku na střední škole, chce mít určitý komfort a aby ji tyhle potreby nezradily(to si teda asi přeje každá žena) a to je pak i o kvalitě a tim pádem i o ceně :( ...jsou vložky a VLOŽKY a pak tampony a TAMPONY. Za tech x let už mohu porovnavat kvalitu. Bohužel to všem není dopřáno. Tyhle věci nejsou opravdu moc levné....

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Melanie | 21. 1. 2021 6:45

Tak muži by se vážně neměli vyjadřovat, když čtu některé komentáře.
1. Bavíme se tu hlavně o mladých divkach od 12ti let, kterým by tyto potřeby měli zajistit rodiče, což se bohužel často neděje a jsem rozhodně pro, aby byly k dostání zdarma ve školách pro všechny a diskrétně. (Nidko nechce od spolužáků slyšet, ty jsi socka nemáš na vlastní?)
2. 15-20kc za vložky? Balení vložek 40-50kc na měsíc plus tampony 40-50kc. To je podle mě standard, a je smutné, že někomu navrhujete aby si mezi nohy potupně strkal tlusté vložky z buniciny. A ano pro matku samozivitelku je to určitě nezanedbatelna položka v denním rozpočtu.
3. KDYŽ se teda máme všichni tak dobře, že jste ještě nikdy neviděli nikoho, kdo by měl finanční potíže? Tak v tom případě otevřete oči! Vždy se mi chce brečet, když si uvědomím, že někteří rodiče nemohou dát svým dětem, to co by chtěli nebo potřebovali. Když můžeme mít levnější pivo (což je podle mě největší KONINA, tak kdo chce chlastat, at si připlatí, to není must have, a ROUSKOVE pro důchodce) tak se v rozpočtu určitě najde nějaka ta miliarda na vložky do škol.
4. Jsou rodiče a je to smutné samozřejmě, kteří na svoje děti prdi! Ať už z jakéhokoliv důvodu, prostě tyto potřeby dívkám nezajistí!
5. Kalisky jsou možná fajn, ale ne pro každého. A úplně vidím jak si školačka v dívčích umyvarnach vyplachuje kelímek, uz jak mě bylo za mlada trapné vyjít že záchoda a postupně vyhodit zabalený tampon do koše!

Dneska každý kouká jen sám na sebe, aby se on měl dobře. Nesmíme ale zapomínat, že ne každý se má tak super jako my. Každý neleží v tepličku na gauči a nekouká na velkou telku. Někteří samozřejmě vlastní vinou.. Ale děti (MLADÉ SLEČNY) jsou nevinné a zaslouží si to nejlepší a společnost by jim to měla v každém případě poskytnout!

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 21. 1. 2021 7:10 | reakce na Melanie - 21. 1. 2021 6:45

Citace - Melanie / 21. 1. 2021 06:45

Tak muži by se vážně neměli vyjadřovat, když čtu některé komentáře.


Kdyby to byl článek o menstruaci tak souhlasím, to by se muži opravdu neměli vyjadřovat. Ale on je to článek o ekonomii a jak to tak čtu, k tomu by se raději neměly vyjadřovat některé ženy :-)

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Susí | 21. 1. 2021 10:58 | reakce na umfa - 21. 1. 2021 7:10

Proč? Protože si myslíte, že na to jako stát nemáme? A co takhle stopnout financování v naprosté většině mužského fotbalu a dát to na vložky? Jo na prachy mužů se nesahá, že...?

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 21. 1. 2021 11:35 | reakce na Susí - 21. 1. 2021 10:58

Co se týká fotbalu a veškerého vrcholového sportu vůbec, tam bych stopnul státní dotace okamžitě. Je to jen showbusiness a ten si má na sebe vydělat sám.

Proti změně DPH (o které celý článek primárně je) jsem z důvodů už dostatečně uvedených níže, že náklady pro stát i jednotlivce budou větší než kolik se jednotlivcům ušetří (což je na DPH několik korun měsíčně).

Proti vydávání hygienických potřeb lidem zdarma jsem proto, že by si každý měl své životní náklady nést sám (resp. v rámci rodiny) a k socialismu se fakt vracet nechci.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

To víš, že jo, rozumbrado... | 21. 1. 2021 9:42 | reakce na umfa - 21. 1. 2021 7:10

Ekonomie je měkká věda, plná emocí jako žena.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 21. 1. 2021 11:36 | reakce na To víš, že jo, rozumbrado... - 21. 1. 2021 9:42

Když necháte v ekonomii působit emoce, dopadne to jako za socíku, kdy přeci každý měl právo... A ono prd, nárok každý měl, ale zásluhy ne a skončilo to státním bankrotem milosrdně maskovaným za revoluci.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Blood Heroine | 21. 1. 2021 12:36 | reakce na umfa - 21. 1. 2021 11:36

Už aby tu ten socík byl.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Matematička | 21. 1. 2021 12:15 | reakce na umfa - 21. 1. 2021 11:36

Lol, ty jsi asi chyběl, když se v matice dělala výroková logika. Nebo jsi jen dement?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 21. 1. 2021 12:33 | reakce na Matematička - 21. 1. 2021 12:15

Co z výrokové logiky jsem tu popletl?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

... | 21. 1. 2021 12:35 | reakce na umfa - 21. 1. 2021 12:33

Nechápeš ani natolik jednoduché tvrzení, že ekonomie je měkká věda.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 21. 1. 2021 14:18 | reakce na ... - 21. 1. 2021 12:35

A jak to souvisí s výrokovou logikou?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ace of swords | 21. 1. 2021 14:20 | reakce na umfa - 21. 1. 2021 14:18

Jako tvoje hemzy o DPH s menstruačníma pomůckama pro potřebný. Už táhni opravdu.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 21. 1. 2021 14:24 | reakce na Ace of swords - 21. 1. 2021 14:20

Říkáte mi tu, že neovládám matematiku. Ok, to je možné, ale matematika má pro takováto tvrzení jednu velice zajímavou metodu: matematický důkaz. Předložte jej a pak si přestanu myslet, že naopak z cesty mluvíte Vy :D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Zkai | 20. 1. 2021 22:13

Balík vložek stojí 15,-

-11
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lujza | 20. 1. 2021 22:05

Tohle je problém a je to dobře napsáno, doporučuji si dočíst hlavně konec. Dost se mi hnusí všichni chlapi co tento problém zlehčují nebo zesměšňují. Oni si levnější pivo zaslouží,ale chudé holky nemají ani snad právo na to cítit se čisté,být v pohodě?
Přijde mi tato omezenost něco podobného jako se vrátit do minulosti, kdy se chlapi smáli úplně všemu co vyslovila žena nebo co sama chtěla, stále to trvá,je až hrůza že v dnešní době,kde už žena je čím dál více prosazována,je tohle stále tabu.
Mě celý život mimo jiné taky vadí,že žena, která se rozčílí je hned za histerku,ale muž má koule. Když se jí něco nelíbí, má právo se ozvat, stejně tak jako chlap.
Vše s znění až nebude sedět ve vládě tolik chlapů nebo tlustých slepic z Ano.

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pivomil Starorežný | 20. 1. 2021 23:01 | reakce na Lujza - 20. 1. 2021 22:05

Chlapi si levnější pivo samozřejmě zaslouží (ženám by naopak mělo zdražit). Po snížení DPH nicméně ke snížení cen ani v nejmenším nedošlo. Je možné, že u vložek by firmy něco malilinko z ceny slevily, protože potřebujou hezky vypadat a dámy na společneskou odpovědnost, narozdíl od páni slyší a hrajou?

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Neřeknu | 20. 1. 2021 19:41

Bože to je kec. V každé lékarně i drogerii se dnes dá koupit menstruační kalíšek, který vydrží spoustu let, a fakt nestojí majlant. Jenže to by dotyčné dámy musely použít mozek.

-22
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Irena | 20. 1. 2021 22:24 | reakce na Neřeknu - 20. 1. 2021 19:41

Citace - Neřeknu / 20. 1. 2021 19:41

Bože to je kec. V každé lékarně i drogerii se dnes dá koupit menstruační kalíšek, který vydrží spoustu let, a fakt nestojí majlant. Jenže to by dotyčné dámy musely použít mozek.

Myslím, že právě proto, že řada žen ten mozek používá volí vložky.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Neřeknu | 21. 1. 2021 13:02 | reakce na Irena - 20. 1. 2021 22:24

Tak ať potom nefňukají, že na to nemají peníze. Kalíšek je rozhodně hygieničtější a praktičtější, navíc finanční úspora je opravdu nezanedbatelná. Ale kdo chce kam... používat drahé věci a brečet, že na to nemám.... no když to někomu přijde v pořádku, tak prosím...

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Irena | 21. 1. 2021 18:46 | reakce na Neřeknu - 21. 1. 2021 13:02

Citace - Neřeknu / 21. 1. 2021 13:02

Tak ať potom nefňukají, že na to nemají peníze. Kalíšek je rozhodně hygieničtější a praktičtější, navíc finanční úspora je opravdu nezanedbatelná. Ale kdo chce kam... používat drahé věci a brečet, že na to nemám.... no když to někomu přijde v pořádku, tak prosím...

Skutečně je kalíšek hygieničtější ? Takže je na místě si myslet, že cpát do sebe něco o čem nevím zhola nic je normální. S to finanční úsporou vzhledem k ceně vložek je to opravdu zanedbatelné. Ještě jsem neslyšela od nikoho, že jsou vložky drahé.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Markéta H. | 26. 1. 2021 16:34 | reakce na Irena - 21. 1. 2021 18:46

Takže podle Vás je v pohodě do sebe cpát tampóny napuštné různými bělidly (bavlněná vata v tamponech se bělí, aby ty tampony vypadaly hezky), protože o nich "něco víme" narozdíl od lékařského silikonu, který je zcela bezpečný a testovaný, ale vlastně o něm "nic nevíme"?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lujza | 20. 1. 2021 22:08 | reakce na Neřeknu - 20. 1. 2021 19:41

Citace - Neřeknu / 20. 1. 2021 19:41

Bože to je kec. V každé lékarně i drogerii se dnes dá koupit menstruační kalíšek, který vydrží spoustu let, a fakt nestojí majlant. Jenže to by dotyčné dámy musely použít mozek.

Kalisek si tak dá nějaká chudák bezdomovkyně,fakt pitomá rada. Jinak už hodně doktorů napsalo,že to zrovna není až tak perfektní....

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavla | 21. 1. 2021 5:59 | reakce na Lujza - 20. 1. 2021 22:08

Ráda bych používala kalíšek, ale nesnesu ho. A cena tedy extra přívětivá není, pokud člověk počítá každou korunu.
Není snad důvod nikoho urážet!

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petra Vinohradská | 20. 1. 2021 18:50

Skvělý článek, paní Veroniko Šmídová, jsem ročník 83 a moc dobře si pamatuji na stres každý měsíc na základní škole, nemít peníze na vložky. Používala jsem smotaný toaletní papír a vyřešit to logisticky a neviditelně byl opravdu problém. Navíc v mém případě nešlo ani tak o sociální bariéru, jako o laxní přístup mé matky k menstruační osvětě a nedostávání kapesného. Takže opravdu díky.

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana S. | 20. 1. 2021 16:57

Buďte ráda, že máte slabou menstruaci. Po dětech a problémech s krvetvorbou jsem měla 1 balíček vložek i na necelý den. Takže je to individuální a rozhodně by žádná neměla být trestána za stav,který jí i tak není rozhodně příjemný.

+17
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ala | 20. 1. 2021 16:25

Nevim kde berete ty castky za vlozky ale opravdu to neni zrovna nejlevnejsi castka za hygienicke potreby pro zeny ktere maji sve dny. Ne vsem zena vyhovuji levne vlozky taky jsem je mela ale neni to pohodlne kdyz mate sve dny uz se mi to nekolikrat vymstilo mit levne.Ja vzdy pockam kdyz maji akce nakoupim si za akcni cenu vlozky a mam jich dost. Je hrozne ze v dnesni dobe nemaji zeny a divky na hygienicke pomůzky.Melo by se s tim neco udelat. Ja osobne jsem jsem vlozky za 17 kc a jine levne castky nevidela.Jen kolem s kridlama jsou drazsi ale bez kridilek nejsou o moc levnejsi.Nekdo zde ma pravdu ale vetsina mi prijde ze je mimo realitu bezte se podivat kolik to opravdu stoji a jak dlouho to zena zhruba 7.dni a kolik vlozek potrebuje.

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Neřeknu | 20. 1. 2021 19:44 | reakce na Ala - 20. 1. 2021 16:25

proč nepoužíváte kalíšek?

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Helena | 20. 1. 2021 21:56 | reakce na Neřeknu - 20. 1. 2021 19:44

Protože to není zcela zdravotně bezpečné.
Podobněě jako tampóny. Kdyby ten kalíšek byl taková výhra, myslíte si, že by se ještě vyráběly vložky?
Nečtěte pouze pozitiva, ale i negativa. Ale Vy to stejně nepochopíte, jste muž.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Hana | 20. 1. 2021 16:05

Na vložky není,na chleba není,ale na cigáro to je vždy.,

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Envy | 20. 1. 2021 14:07

Souhlasím se snížením DPH na vložky. Ať si každá žena může koupit a dovolit vložky protože čistota půl zdraví. Plno žen je na hranici chudoby a pokud mají děti tak vždy uprednostni dítě. Ted je bez práce plno mamin díky Covid a počítají peníze tak jsem pro snížení DPH. Skvělý článek

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Helena | 20. 1. 2021 21:58 | reakce na Envy - 20. 1. 2021 14:07

Myslíte, že když bude dph nižší např. o 20 Kč, že vložky o tuto částku slevní? Ani náhodou.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 16:49 | reakce na Envy - 20. 1. 2021 14:07

Také souhlasím. Jen řekněte, kdo zaplatí náklady na změnu DPH (viz v diskusi níže autor "Jouda") a jaké služby státu se kvůli tomu zruší (protože na ně nebudou peníze).

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lujza | 20. 1. 2021 22:11 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 16:49

Citace - umfa / 20. 1. 2021 16:49

Také souhlasím. Jen řekněte, kdo zaplatí náklady na změnu DPH (viz v diskusi níže autor "Jouda") a jaké služby státu se kvůli tomu zruší (protože na ně nebudou peníze).

Zdraží se pivo:-)

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 23:05 | reakce na Lujza - 20. 1. 2021 22:11

Citace - Lujza / 20. 1. 2021 22:11

Zdraží se pivo:-)


Jistě, něco se zdraží. Třeba to pivo. Naposled když se kvůli jakémusi daňovému opatření zdražilo pivo, tak chlapi přestali chodit do hospod, začali kupovat plasťák (pivo v PET lahvích) a celkový daňový příjem z prodeje piva klesl. To není vůbec výjimečná situace, stává se to a ministerstvo financí zvažuje každé zvýšení daně i z toho hlediska, že po zvýšení daně zpravidla následuje její dočasný propad v absolutních číslech :-) Takže pivo se zdraží, vložky nezlevní a stát přijde o daně :-) A já budu po tisící opakovat "vemte si do ruky kalkulačku, než něco plácnete".

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Revolucionářka | 20. 1. 2021 21:04 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 16:49

Ty a další daňoví poplatníci.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 21:37 | reakce na Revolucionářka - 20. 1. 2021 21:04

Pokud to nebude kompenzováno zvýšením jiných daní, nezaplatí to nikdo a bude se škrtat. Zákon zachování peněz. Tak prosté to je :-)

Já to nezaplatím určitě, můj daňový poradce je opravdu dobrý :D

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tampax | 20. 1. 2021 22:03 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 21:37

Tak se modleme, aby ti neseškrtali výdaje na psychiatrickou péči.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Daňařka | 20. 1. 2021 22:02 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 21:37

Ale samozřejmě že to zaplatíš i ty, čumáčku.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 22:07 | reakce na Daňařka - 20. 1. 2021 22:02

Jestli jsi skutečně to co máš napsáno v nicku, kočko, tak ti nebudu nic vysvětlovat, protože přesně víš jak to dopadne a kdo ponese hlavní daňovou zátěž jako vždycky :-)

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Daňřka | 20. 1. 2021 22:13 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 22:07

Uklidni se, kocourku. Nebo ti praskne žilka.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Naďa Pirova | 20. 1. 2021 12:02

Před pár lety jsem shodou okolností procházela budovou senátu a zašla na záchod, kde byla zásoba vložek k volnému použití. Nevím, jestli to trvá.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Anna Anna | 20. 1. 2021 12:00

Teď bych nerada, aby to vyznělo, že jakákoliv žena nemá právo na pohodlí. Naprosto souhlasím s tím, že menstruační potřeby jsou pro každou z nás nezbytně důležité, abychom se cítily v pohodě. Nesouhlasím ale s potřebami zdarma pro všechny, snad jedině pro ženy bez domova, protože ty nemají opravdu jiné možnosti, jako třeba prát. Nikdo už si nemusí kupovat jednorázové vložky ani tampony. Ženy, které jsou normálně zabezpečené, si vložky doma šijí nebo kupují látkové, a ty pak perou. Tuhle možnost pak mají všechny ty dívky a ženy, které někde normálně bydlí, ale mají malý příjem. Menstruační kalíšek je pak jednorázová investice, která vydrží několik let a ani se nemusí prát, jen umýt. A k tomu byste měly nabádat všechny ženy, protože co si budeme povídat, jednorázové věci jakéhokoliv tipu, ať jde o vložky, tampony nebo dětské pleny a kalhoty, neuvěřitelným způsobem zatěžují naši planetu.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Koláček | 20. 1. 2021 22:19 | reakce na Anna Anna - 20. 1. 2021 12:00

Látkové vložky jsou teď celkem v oblibě a začínají se rozmáhat stejně jako látkové pleny či odličovací tampony...
Já kombinuji látkové a jednorázové a jsem spokojená. Možná by to chtělo víc o tématu menstruace a třeba i alternativní myšlence látkových vložek mluvit. Je to přirozené pro všechny ženy již po tisíciletí...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Helena | 20. 1. 2021 22:03 | reakce na Anna Anna - 20. 1. 2021 12:00

A víte, z čeho je ten kalíšek vyrobený? Z jakého materiálu? Proč bych si ten bordel měla do sebe dobrovolně cpát?

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 23:36 | reakce na Helena - 20. 1. 2021 22:03

Ze silikonového elastomeru. Neškodný inertní materiál, nerozkládá se v lidském těle takže neškodí a nerozkládá se ani v přírodě, takže jí také neškodí.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lenka | 20. 1. 2021 12:37 | reakce na Anna Anna - 20. 1. 2021 12:00

jakože praní planetu nezatěžuje.... :-)

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Zuzana | 20. 1. 2021 11:56

V životě jsem neslyšela, že by někdo neměl na vložky či tampóny. Co to je zase za blud?

-14
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lujza | 20. 1. 2021 22:18 | reakce na Zuzana - 20. 1. 2021 11:56

Citace - Zuzana / 20. 1. 2021 11:56

V životě jsem neslyšela, že by někdo neměl na vložky či tampóny. Co to je zase za blud?

Protože se o tom nemluví.Ach jo s takovými

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Barbora | 20. 1. 2021 14:43 | reakce na Zuzana - 20. 1. 2021 11:56

Tak on za váma asi někdo půjde a bude se chlubit, že nemá na vložky a tejden žere topinky. To tak lidi běžně dělaj, že se tím chluběj. Někteří si dokonce půjčí megafon a jdou zařvat na celý náměstí: "Čumte na mě, jaká jsem socka."

+17
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Neřeknu | 20. 1. 2021 19:46 | reakce na Barbora - 20. 1. 2021 14:43

rozhodně ne tolik jako jednorázové potřeby... prát stejně musíte, tak přihodit k tomu pár látkových vložek už není takový problém.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lujza | 20. 1. 2021 22:21 | reakce na Neřeknu - 20. 1. 2021 19:46

Citace - Neřeknu / 20. 1. 2021 19:46

rozhodně ne tolik jako jednorázové potřeby... prát stejně musíte, tak přihodit k tomu pár látkových vložek už není takový problém.

Některé nemají menstruaci ala troška cmouha, někdo to má fakt hrůza,já ve 14 to byl děs,vše mi přeteklo, tohle prát fakt nejde.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lolitka | 20. 1. 2021 12:07 | reakce na Zuzana - 20. 1. 2021 11:56

Myslím, že existuje spousta věcí (ne-li většina), o kterých jste ještě neslyšela...

+14
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 13:22 | reakce na Lolitka - 20. 1. 2021 12:07

Já jsem o tom slyšel, ale moje každodenní zkušenost mí říká, že to bude zcela okrajový jev, který není nutné systémově řešit.

-11
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Perioda tvojí babičky | 20. 1. 2021 13:31 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 13:22

Trpíš kompulzivní poruchou, že se musíš vyjádřit ke všemu, nebo menstruuješ?

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 20. 1. 2021 14:17 | reakce na Perioda tvojí babičky - 20. 1. 2021 13:31

Mno, pak je tu este moznost, ze dovede dohlednou dal, nez za spicku svyho nosu.

Jak je vidno z textu mluvime o dvacetikorunovych polozkach, ze kterych udela zruseni DPH polozky sestnactikorunove.
Pricemz jenom zmena ucetniho a logistickeho SW, obslouzeni prechodove stavu kdy vcera dph 21% a zitra 0%, preklopeni zasob z modu 21 na 0% a hromadu dalsiho.
Dohromady pujdou naklady v CR do stamilionu.

Obdobna situace, kdy za FU vladnul Babisuv poskok idiot Janecek, nekolik lidi udelalo karuselove podvody na nafte, 3 miliony zivnostniku pak v priznani DPH muselo napsat, ze z naftou neobchoduji. Pak nekdo udelal karusel na investicnim zlate, pro 3 miliony zivnostniku zase novy DPH formular, ze neobchodujou se zlatem. Pak ten debil chtel pridat parfemy, nastesti ho uz vyrazili, nez udelal z DPH formulare bichli typu Vojna a mir.
Sam jsem platil pokutu, ze jsem pouzil starou verzi DPH formulare.
Jak u debilu.

Levicaci jsou obecne presvedceni, ze byrokraticky opruz nic nestoji, ze se to samo nejak udela. V realu jsou naklady na tyhle nesmysly vzdy stamilionove.
Vzdycky musi prijit minimalne nova verze ucetniho SW a ten zadarmo nechodi

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

lol | 20. 1. 2021 15:02 | reakce na Jouda - 20. 1. 2021 14:17

chudáčku, pláču pro tvoji pokutu.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 16:50 | reakce na lol - 20. 1. 2021 15:02

Nejde ani tak o pokutu, jde o buzeraci státními orgány. Všichni kdo zakusili co to obnáší, budou už z principu proti jakékoliv úpravě DPH :-)

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 14:05 | reakce na Perioda tvojí babičky - 20. 1. 2021 13:31

Ano, svým způsobem je to OCD, když čtu neuvěřitelné věci, tak musím reagovat :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Shining | 20. 1. 2021 15:02 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 14:05

Neuvěřitelný jsi ty.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 16:52 | reakce na Shining - 20. 1. 2021 15:02

Pardon, ale nevěřím, že by se to mohlo týkat více než tak 0.01 procenta lidí. To ať řeší úřady v rámci pomoci ve finanční tísni a ne aby se z toho dělalo systémové opatření, které výjimkami v DPH postihne 1000000 lidí. Viz výše, každá změna daní přináší problémy jak lidem, tak státu.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lujza | 20. 1. 2021 22:25 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 16:52

Citace - umfa / 20. 1. 2021 16:52

Pardon, ale nevěřím, že by se to mohlo týkat více než tak 0.01 procenta lidí. To ať řeší úřady v rámci pomoci ve finanční tísni a ne aby se z toho dělalo systémové opatření, které výjimkami v DPH postihne 1000000 lidí. Viz výše, každá změna daní přináší problémy jak lidem, tak státu.

Hmm v blbem Polsku mají hned několik sazeb DPH jen u nás jsme 100 let za opicemi.
Myslím,že vložky žena potřebuje, není to pivo bez kterého se člověk obejde. se divím,že jídlo nemá taky stejnou sazbu,to taky potřebujeme.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mnauky | 20. 1. 2021 20:35 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 16:52

Jenže aby to řešily úřady, musí první vzniknout veřejná diskuze. A jakmile se veřejnost dozví o problému, teprve pak vznikne tlak na instituce situaci řešit. Jelikož teď čtěte tuto diskuzi, jsme v bodě 1.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 20:44 | reakce na Mnauky - 20. 1. 2021 20:35

Asi jsem se výše nevyjádřil úplně jasně. Já naopak nepovažuju za dobré aby tohle řešily úřady, je to marginální věc, jak už výše zaznělo, obrovský opruz pro všechny zúčastněné aby nezúčastněné ušetřily řádově jednotky korun měsíčně.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ženy vpřed! | 20. 1. 2021 21:06 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 20:44

Ty jsi ale dement, nás je víc než vás.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 21:23 | reakce na Ženy vpřed! - 20. 1. 2021 21:06

Koho, "vás"? Lidí kteří si nemají šajn o ekonomice ale o to víc do ní vrtají? Nebo lidí, pro které je 10 korun měsíčně obrovský problém, kterým se musí zabývat vláda a hejno neziskovek navrch?

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Black star | 20. 1. 2021 21:59 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 21:23

Vytáhni si hlavu z prdele.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 22:09 | reakce na Black star - 20. 1. 2021 21:59

Došly argumenty? Nebo nikdy nebyly?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 10:52

Výborný nápad. U každého snížení DPH i na jedinou kategorii zboží je nutné rozhodnout na co se bude z rozpočtu dávat méně, proto navrhuji zároveň ukončit podporu všech neziskovek. A když to nebude stačit, tak ještě vysokoškolských studijních oborů typu "žvanírna".

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Blood revenge | 20. 1. 2021 13:30 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 10:52

Kdyby zrušili neziskovky, zrušili by i tvoji podpůrnou skupinku pro lidi bez mozku.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Eny | 20. 1. 2021 14:11 | reakce na Blood revenge - 20. 1. 2021 13:30

Guma navždycky gumou zůstane. Možná by se měl rovnou zrušit sám

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Spolek pro ochranu žen | 20. 1. 2021 10:31

https://www.spolekproochranuzen.cz/l/vyhyba-se-menstruacni-chudoba-prostitutkam-o-menstruacnich-pomuckach-narovinu/

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

ludmila | 20. 1. 2021 10:09

Problém to určitě může být, pokud je v rodině více děvčat a jsou potíže s financemi. Na druhou stranu by to mohly vyřešit zásobníky s vložkami na záchodech ve školách. Co se týče menstruačního tabu a názoru, že je žena v době menstruace nečistá. Já se domnívám, že původně toto tabu mělo spíše ženy chránit. Před nechtěným sexem během menstruace, před těžkou prací v době periody. Například my odsuzujeme, že v některých kulturách musí ženy během menstruace odejít do menstruační chýše, jako nečisté. Jenže, když se na to mrkly nějaké vědkyně, začaly to vidět jinak. Do menstruační chýše nesmí vstoupit muži. Menstruující ženy jsou tam separovány zhruba na pět dní. V té době se nestarají o domácnost, zvířata, mužské příslušníky rodiny, starší děti. netahají vodu ze vzdálené řeky apod. Většinou se v chýši sejde několik žen i se svými malými dětmi, něco si uvaří, nebo jim jídlo přinesou a sedí tam, klábosí a odpočívají. Každý měsíc, čtyři pět dní, mají jen pro sebe až do té doby, než otěhotní nebo zestárnou a přestanou menstruovat. Dokonce v některých kulturách se dá s pomocí menstruační krve někoho očarovat, takže není dobré naštvat svou ženu. Všude to asi není stejné, ale dovedete si představit, pět dní v měsíci bez povinností?

+21
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lenka | 20. 1. 2021 17:30 | reakce na ludmila - 20. 1. 2021 10:09

Dobrý den. To ale není úplně pravda. Například v Nepálu, kde je menstruující dívka či žena považována opravdu za nečistou, je doslova vyhozena do chýše, kde nic není. Nemůže si s sebou (vyjma oblečení, c o má na sobě) z domova odnést prakticky nic, protože by to všechno následně musela vyhodit, bylo by to nečisté. V chýších je opravdu zima po celý rok a dost často se stane, že, zvlášť mladá dívka, také periodu nemusí přežít. Dostupnost pomůcek k menstruaci (vložek, tamponů, kalíšků, atd) je v podstatě nulová. Člověk v tísni, tam měl program (možná ještě má), kdy učí ženy a dívky šít vložky. Tuším, že to nebylo jen v Nepálu, ale i jiných zemích. Pochybuji, že ve většině zemích, kde tato situace nastává, to vypadá tak idylicky, jak popisujete. V těch chýších, leckdy jen vyčleněných místech, prostě někde venku, se dívka/žena musí o sebe postarat sama, sehnat si něco k jídlu, doufat, že jí neuloví nějaký predátor. Jestli se nepletu, i v Bibli je psáno něco v tom smyslu, že menstruující žena je nečistá a jako s takovou se s ní musí zacházet. Opravdu jim není co závidět. Co se týče ČR. Je tu chudoba, leckdy opravdu důsledně skrytá. Pro samoživitelky, které mají několik dětí, peněz po skrovnu a opravdu přehazují každou korunu, to může být situace velmi těžká, zvlášť, když mají i dospívající dcery. Nebo teď, v Covidové době, kdy spousta lidí přišla o práci, jsou najednou výdaje za vložky, tampony, atd výdajem, který je znát. Ne všem může vyhovovat menstruační kalíšek, i když třeba mají práci, protože leckdy není toaleta spojena také s umyvadlem (ty mohou být umístěny v samostatné, společné místnosti). Ne všem vyhovují šité vložky, které se dají prát. Ostatně, ty nejsou moc ekologické, ani ekonomické. Když si člověk spočítá, kolikrát denně je třeba ji vyměnit, a minimálně jednou denně je potřeba je vyprat, ekologie je v tahu. To nemluvím o tom, že je musím nějak dopravit domů. Což mi hygienické moc nepřijde. Osobně mám třeba 2-4 den menstruaci velice silnou. A spotřeba za ty dny je obrovská. Mám to tak od velice problematického porodu. A opravdu neznám značku vložek, či tamponů, za 17 nebo 23Kč. Minimálně tedy ne v Praze. Muži si myslím, do této problematiky nemají co mluvit. Oni vidí jen část problému. Že ženy mají PMS a v tu dobu prostě reagují, dle mužského pohledu nepředvídatelně. Odpírají mužům sex, atd.... Kdyby museli muži snášet to co většina žen, při menstruaci, mluvili by jinak. Ono nejde "jen" o těch pár dnů krvácení. Ale o ty koktejly hormonů, především pár dnů před, bolestivě nafouknuté břicho, pleť jak v pubertě a jako třešinka, krvácení. Já chápu, že muži to také nemají v mnoha ohledech jednoduché, ale respektuji je. Bez menstruace žena neotěhotní, příroda to tak zařídila. My ženy to snášíme, protože musíme, ne proto, že bychom radosti skákaly, jééé, už jsem to zase dostala, už se těším, jak mi zase bude blbě a bude mě bolet břicho :-).

+17
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Helena | 20. 1. 2021 22:10 | reakce na Lenka - 20. 1. 2021 17:30

Super! 1+

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ewa Vopelková | 20. 1. 2021 19:09 | reakce na Lenka - 20. 1. 2021 17:30

Skvěle napsáno, umfa by zasloužil krámy na 14 dní se vším všudy aby získal objektivní zkušenost a mohl rozdávat ty svoje rozumy.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 21:03 | reakce na Ewa Vopelková - 20. 1. 2021 19:09

Opravdu nevím, jak by moje případná zkušenost s menstruací mohla ovlivnit můj názor na nesmyslnost zavádění výjimek pro DPH :-)

Ale když už chcete objektivní zkušenosti, tak napíšu zkušenost (kterou má nejspíš každý z diskutujících, jenom o ní neví). Když se předloni snížila sazba DPH na jízdenky ve vlacích a autobusech, cenu jízdenek to nesnížilo. Dopravci jednoduše zvýšili cenu před zdaněním tak, aby koncová cena po přičtení DPH zůstala stejná. A totéž se stalo už vícekrát u jiných druhů zboží a vzhledem k nevelké ceně, marži i dani z vložek předpokládám, že v tomto případě by se stalo totéž. Takový už je osud zboží s nízkou elasticitou ceny :-)

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lujza | 20. 1. 2021 22:36 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 21:03

Citace - umfa / 20. 1. 2021 21:03

Opravdu nevím, jak by moje případná zkušenost s menstruací mohla ovlivnit můj názor na nesmyslnost zavádění výjimek pro DPH :-)

Ale když už chcete objektivní zkušenosti, tak napíšu zkušenost (kterou má nejspíš každý z diskutujících, jenom o ní neví). Když se předloni snížila sazba DPH na jízdenky ve vlacích a autobusech, cenu jízdenek to nesnížilo. Dopravci jednoduše zvýšili cenu před zdaněním tak, aby koncová cena po přičtení DPH zůstala stejná. A totéž se stalo už vícekrát u jiných druhů zboží a vzhledem k nevelké ceně, marži i dani z vložek předpokládám, že v tomto případě by se stalo totéž. Takový už je osud zboží s nízkou elasticitou ceny :-)

Co tu stále motate ty daně? Tady se píše o tom co vy řešit každý měsíc nemusíte?
Osobně v jiných zemích jestli to funguje,tak proč ne u nás?? Je normální mít vícero sazeb DPH na různé věci.Podobne téma řešili před lety v jedné diskuzi kdy politik řekl,že nižší sazba na plenky je hloupost,že sou látkové...
Podle mě to zlehčují ti co o tom neví skoro nic. A bohužel ti o tom i opravdu rozhodují.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 23:13 | reakce na Lujza - 20. 1. 2021 22:36

Vždyť je to článek o daňových opatřeních za účelem zlevnění menstruačních vložek. Tak považuju za vcelku bezesporné, že se diskutuje o daních :-)

Jinak to vícero sazeb DPH není normální, ale škodlivé. Kolik jen podvodů se nadělá účelovým převáděním položek mezi skupinami s jinou sazbou (vzpomeňte na kauzu LTO). Daně mají být jednoduché, aby se nedalo fixlovat.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 16:53 | reakce na ludmila - 20. 1. 2021 10:09

Rodina která má potíže s penězi si nemá nadělat zásobu dětí. Když chceš opičku, musíš mít na banány, jinak si nestěžuj.

-8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

To jako vážně? | 21. 1. 2021 17:11 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 16:53

A řekl bys to těm dětem? "Jako sorry opičko, je to blbé, že nemáš na hygienu, nestěžuj si, holt ses neměla narodit"

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kopretina | 20. 1. 2021 9:45

Taky jsem už byla v situaci, kdy jsem počítala každou korunu a nemoct si koupit vložky nebo toaletní papír je opravdu velkej problém. Někdy jsem byla ráda i za to, když jsem na zemi našla pětikorunu na rohlíky. Někteří v komentářích naznačují, že tenhle problém nevidí. Ano, nevidíte ho proto, že lidi (ženy), kteří mají tento problém, obvykle nejsou příliš začlenění do společnosti. Případně prostě žijete ve své sociální bublině a nevidíte i obrovskou spoustu dalších věcí. Nemusí to být hned bezdomovci, ale v hospodě nebo kam chodíte je spíš nepotkáte. Nebo možná i máte ve svém okolí člověka, který nemá na vložky nebo toaleťák, ale neřekne to nahlas.. Vy byste se nestyděli říct známým jen tak, že si utíráte zadek letákama z lidlu? Nebo že zrovna máte mezi nohama smotanej kus hadru, protože vložka je pro vás luxus? A ne vždycky si člověk za svou chudobu může sám.

+33
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 20. 1. 2021 10:56 | reakce na Kopretina - 20. 1. 2021 9:45

Můžete prosím uvést příklad, kdy si člověk za svou chudobu nemůže sám? Prosím nějaký běžný, nikoliv zvláštního zřetele hodné případy typu duševní poruchy nebo oběti trestného činu.

-9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

kopretina | 20. 1. 2021 11:22 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 10:56

Tak konkrétně u mě to bylo tak, že jsem byla na neschopence s dlouhodobějšími zdravotními problémy a kvůli chybě v administrativě jsem na nemocenskou čekala přes třičtvrtě roku, během té doby příjmy 0,-. U zaměstnavatele mi končila pracovní smlouva a vzhledem k tomu, že jsem byla na neschopence a ještě nějakou chvíli to trvat mělo, tak mi smlouvu jednoduše neprodloužil (chápu, nicméně v takové situaci hodně nepříjemný). Můj tehdejší přítel také přišel o práci, takže jsem z nemocenské a pak z podpory živila dva lidi - peníze stačily sotva na nájem, natož na nějaké jídlo nebo vložky... a jako vrchol všeho pak přítel psychicky nezvládl situaci, začal brát drogy a okrádal mě i moji kamarádku. Takže rok v hajzlu bez peněz a věřte, že sehnat pak práci je dost těžký, když potřebujete peníze i na to abyste si obvolali potenciální zaměstnavatele, na výpis z tr, na potvrzení od lékaře, na jízdné do práce,... takže to byly další dva měsíce shánění práce a půjčování si pěněz abych vůbec mohla nastoupit. Vyhrabala jsem se z toho a překvapivě se mi podařilo udržet si i bydlení a nakonec i splatit všechny dluhy. A představte si, teď kvůli koroně opět hrozí že skončím na ulici... Jinak pokud nestačí moje situace, tak u nás v ulici "bydlí" v jednom průchodu pán, který roky poctivě pracoval, prý se měl i celkem dobře a ani si neuměl představit, že by mohl skončit na ulici. Jenže pak nedostal dva měsíce výplatu a nikdo se neptá.. nájem se prostě platit musí. Peníze dodnes nedostal, majitel bytu ho vykopl na ulici a jak jsem říkala, i na to aby člověk dostal práci potřebuje nějaké peníze, takže je rád když ho vezmou občas někam na brigádu a má alespoň na nějaké jídlo a deku. Aktuálně jsem ho delší dobu neviděla, tak doufám že se teď má lépe a nezmrznul (je to velmi slušný pán, nepije, nekouří, krást se stydí,..). Podotýkám, že ani jeden z nás nemá rodinu nebo někoho, kdo by nás podpořil. Pánovi je skoro 60, zemřela mu manželka už před lety, děti neměli. Mě je 26 a rodinu nemám, od šestnácti se protloukám sama. Takových příběhů je dost, jen stačí občas lidem naslouchat. Na ulici opravdu nejsou jen smažky, alkoholici a gambleři, kteří se do blbé situace dostali vlastní vinou.

+38
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

sedmikráska | 20. 1. 2021 18:21 | reakce na kopretina - 20. 1. 2021 11:22

Souhlasím s Vámi a klobouk dolů, pokud je Vám 26 a máte už takové zkušenosti a hlavně názor. V senátu vložky volně přístupné a na školách ne?? Ostuda. Velká ostuda.
V Tv reklama na křidélka apod. a nikdo neřeší, že v 21. století je to pro někoho nedostupné. styďme se. Pamatuji ten "strach" jestli proteču. Tampon + vložka a přesto jsem protekla - ze školy utíkala domů a prala oblečení. Chlapi to nechápou - většinou. Je jich opravdu málo.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kopretina | 21. 1. 2021 9:40 | reakce na sedmikráska - 20. 1. 2021 18:21

A to věřte, že tyhle zkušenosti jsou jen špička ledovce :-D opravdu nepochopím, jak někteří lidé můžou popírat problémy, který jen nevidí, protože je jednoduše nemuseli nikdy řešit. Střecha nad hlavou, práce, tekoucí voda, jídlo nebo elektřina není ani v ČR pro všechny samozřejmost. A ani ty blbý vložky nebo toaleťák.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lujza | 20. 1. 2021 22:48 | reakce na sedmikráska - 20. 1. 2021 18:21

Citace - sedmikráska / 20. 1. 2021 18:21

Souhlasím s Vámi a klobouk dolů, pokud je Vám 26 a máte už takové zkušenosti a hlavně názor. V senátu vložky volně přístupné a na školách ne?? Ostuda. Velká ostuda.
V Tv reklama na křidélka apod. a nikdo neřeší, že v 21. století je to pro někoho nedostupné. styďme se. Pamatuji ten "strach" jestli proteču. Tampon + vložka a přesto jsem protekla - ze školy utíkala domů a prala oblečení. Chlapi to nechápou - většinou. Je jich opravdu málo.

Jj to znám,oni pokud vím řešili, která to zrovna má a které se budou posmívat. Až později sem to začala brát jako něco normálního.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Paros | 20. 1. 2021 10:16 | reakce na Kopretina - 20. 1. 2021 9:45

zlatý letáky z Lidlu! za nás nic takového nebylo a ani toaleťák na záchodech ve škole. kdo má přístup k vodě, letákům a toaleťáku, si může prozpěvovat. ta voda je důležitá, protože levný toaleťák, který kryje ještě agresivnější leták, není ke kůži zrovna šetrný. toaleťák taky může doplnit laciné vložky při silné menstruaci a zvýšit jejich trvanlivost. znám holku, která si kousek cpe dovnitř jako špunt. při čůrání z ní pak vystřelí a s ním i sražená krev, kterou zachytil čistě mechanickým způsobem. není pak upatlaná menstruací, na utření spotřebuje minimum papíru a vložky za celou dobu menstruace spotřebuje tak dvě, tři, když špunt proteče. prostě kdo chce, vymyslí si vlastní řešení. možná existoval milion lepších řešení, ale ty si jejich vynálezkyně vzaly do hrobu.

-20
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tereza | 20. 1. 2021 12:22 | reakce na Paros - 20. 1. 2021 10:16

Až jednoho krásnýho dne dostane infekci (jakože tady není otázka jestli, ale kdy), tak se bude holka sakra divit.... Čímž se nesnazim říct, že menstruační chudoba není problém, je, ale asi bych si osobně radši spichla látkovou vložku a tu prala (což, mimochodem, není vůbec špatný- bavlna má vyšší savost než celulóza, je to ekologické, levné a šetrnější k pokožce) než si do sebe strkat potištěný letáky...

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Marta | 20. 1. 2021 9:38

Docela mne zarazila cena vložek - kupovala jsem je pro snachu. Kdysi jsem spotřebovala tak 3-4 balení za měsíc, takže dnes by to u těch "lepších" vyšlo tak na 120 až 150 Kč. Ale asi je lepší odpustit si nějaký jiný nákup a raději chodit čistá...

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Monika | 20. 1. 2021 9:43 | reakce na Marta - 20. 1. 2021 9:38

120 kč měsíčně snad nezabije nikoho...

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tereza | 20. 1. 2021 12:29 | reakce na Monika - 20. 1. 2021 9:43

120 je spodní hranice- to znamená vložky z Lidlu, přes centimetr tlusté, bez křidélek, které nejsou balené jednotlivě. Ty jsou dobré tak možná na doma. Pokud má dívka silnější menstruaci, počítejte tampony, slipovky a noční vložky. Reálně se dostáváme tak spíš k 200-250 korunám/žena/měsíc. A teď si vemte, že jste doma vy, máte dvě dcery a jeden příjem. Potom je 600-750 Kč každý měsíc docela slušná částka. Řešení jsou podle mě v tomto případě pratelne pomůcky- látkové vložky (ty moderní už opravdu nevypadají jak plenka, dobře se nosí a dají se vyprat v pračce), kalíšek... Ale tam máte zase poměrně vysoké vstupní náklady...

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Sedmikráska | 20. 1. 2021 11:27 | reakce na Monika - 20. 1. 2021 9:43

Představte si, že pro někoho je to velká suma. A není to těžké se do tohoto stavu dostat. Stačí být matka samoživitelka, když partner neplatí výživné. A že jich je...

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 21:08 | reakce na Sedmikráska - 20. 1. 2021 11:27

Nemluvíme o 120 korunách, ale o 120-120/1.21*1.1 = 11 korunách ušetřených spotřebiteli díky přesunutí vložek do nižší sazby DPH.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

KVĚTA | 20. 1. 2021 9:36

Nevím proč v úvodu článku píšou hanlivě místo vložky hadr. Co jsou asi látkové vožky upravený "hadr". Záleží jak se to nazve. Když napíšu hadr, je to chudoba, když napíšu látkové vložky, jsem hned ekologická to je zajímavé.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

KVĚTA | 20. 1. 2021 9:29

Dají se pořídit levné vložky cca 15 kč za balení, dokonce např v kauflandu i na noc delší za 14 kč balení. Chce to jen trochu se dívat a přemýšlet.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Monika | 20. 1. 2021 9:44 | reakce na KVĚTA - 20. 1. 2021 9:29

Ale taky se podívejte, co je to zač? pořád se chodit kontrolovat, jestli to někde neprotéká, když je to jenom vata v obalu? No ale pořád je to lepší než nic...

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

KVĚTA | 20. 1. 2021 9:22

Vložky z buničiny či vaty nejsou zase tak od věci, kdysi ani jiné nebyly a taky jsme to zvládly.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Envy | 20. 1. 2021 14:16 | reakce na KVĚTA - 20. 1. 2021 9:22

Ano taky si je pamatuju jako 12 holka a bylo to hrozný. Tlustý kus buniciny a aby nebylo to vidět na kalhotech ve škole, dlouhý svetr přes kalhoty. Chodit kontrolovat, rovnat. Nikdy víc.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lujza | 20. 1. 2021 22:56 | reakce na Envy - 20. 1. 2021 14:16

Citace - Envy / 20. 1. 2021 14:16

Ano taky si je pamatuju jako 12 holka a bylo to hrozný. Tlustý kus buniciny a aby nebylo to vidět na kalhotech ve škole, dlouhý svetr přes kalhoty. Chodit kontrolovat, rovnat. Nikdy víc.

Tohle přesně řešila moje sestra ve škole.Me to taky přetékalo,ale jsem mladší, takže šel čas a mamka začala kupovat nové,tenké a kvalitní.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kateřina | 20. 1. 2021 9:21

Já za tampony a vložky neutratím nic, pořídila jsem si kalíšek (za pořizovací cenu 200,- vydržel 2 roky, teď už mám druhý) a látkové vložky a jako bonus neprodukuji žádný odpad.
Klidně ať vláda chudým platí, ale inteligentně bez plýtvání v každém směru, nejsou jen jednorázové pomůcky. Pokud budeme přispívat chudým, možná by se to chtělo zamyslet i nad ekologickým dopadem vložek zdarma.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lujza | 20. 1. 2021 23:03 | reakce na Kateřina - 20. 1. 2021 9:21

Citace - Kateřina / 20. 1. 2021 09:21

Já za tampony a vložky neutratím nic, pořídila jsem si kalíšek (za pořizovací cenu 200,- vydržel 2 roky, teď už mám druhý) a látkové vložky a jako bonus neprodukuji žádný odpad.
Klidně ať vláda chudým platí, ale inteligentně bez plýtvání v každém směru, nejsou jen jednorázové pomůcky. Pokud budeme přispívat chudým, možná by se to chtělo zamyslet i nad ekologickým dopadem vložek zdarma.

Myslím,že kdybyv se uskromnilo to jedno procento milionářů co z 50% může za to v jakém stavu naše planeta je by více pomohlo než kalíšky, které navíc nejsou pro všechny bezpečné. A šít vložky a cpat je do pračky no to zatím ne....i když to schvaluji. Komentář ohledně chudých,no co dodat, asi proto se o tom moc nemluví,na chudé lidi se dnešní svatousci dívají jako na cosi divného,víc se podporuje arogantní boháč,než slušný a hodný chudák.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 23:16 | reakce na Lujza - 20. 1. 2021 23:03

My všichni co tady diskutujeme patříme k 10 procentům nejbohatších lidí světa. Co kdybychom se pro začátek uskromnili my?

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kopretina | 20. 1. 2021 9:50 | reakce na Kateřina - 20. 1. 2021 9:21

Souhlasím, že menstruačního odpadu vzniká hodně, ale ty znovupoužitelné pomůcky nemůže používat každá. Já třeba nemůžu mít kalíšek, je to škoda, ale nenadělám s tím nic. Nehledě na to, že například bez tekoucí vody jsou všechny eko pomůcky o ničemu.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lida | 20. 1. 2021 8:45

Na vysoké jsem to docela řešila. Ne že bych neměla na jídlo, ale už to byl nadstandard. Pak váháte, jestli jdete s kámošema na pivo nebo si koupíte vložky a sedíte doma :-) Prostě v malém měsíčním rozpočtu je 150Kč znát.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Alena | 20. 1. 2021 9:05 | reakce na Lida - 20. 1. 2021 8:45

Za mě jasno ,sedět doma ,ale mladí dají přednost chlastu a pak nemá na vložky a může za to zase vláda, jak ubohé myšlení.

-13
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Sedmikráska | 20. 1. 2021 11:34 | reakce na Alena - 20. 1. 2021 9:05

A kdo říká, že jít ven znamená chlastat jak duha? Je to těžké, ale dá se vydržet i u jednoho drinku (něco si dát musíte, aby vás nevyhodili). Problém je, když není ani na ten jeden drink. A sedět doma je asi nejhorší možné řešení pro budoucnost. Možná vás to překvapí, ale budoucnost neovlivní ani tak vaše studijní výsledky jako sociální kredit. Může mít červený diplom a být nejlepší v ročníku, ale po opuštění univerzity je to každému fuk. Nejlépe hodnocená místa se získávají přes známosti, které si sezením na zadku neuděláte.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 13:56 | reakce na Sedmikráska - 20. 1. 2021 11:34

Jen technická - o jaká místa jde? To je totiž opět věc, která je v rozporu s mými zkušenostmi. V životě jsem rozhodl o přijetí řádově několika set lidí a je úplně běžné na technické a výkonné pozice přijímat lidi čerstvě po škole, bez referencí a bez známostí (není to charita, je v tom záměr - nejsou zkažení špatnými návyky z minulých zaměstnání). Jen na různé "fajnové" pozice je nutná zkušenost a doporučení, případně dohození někým (to je ta známost), ale to jsou všechno profesní známosti, získané během let práce v nějaké firmě. Známost ve stylu "hele, neměl bys fleka pro mého syna, loni skončil školu a doteď nic nesehnal" žádný soudný člověk neakceptuje, to je cesta do průšvihu, případně ke ztracení kamaráda, až toho syna za měsíc vyhodí pro neschopnost :-)

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lujza | 20. 1. 2021 23:07 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 13:56

Citace - umfa / 20. 1. 2021 13:56

Jen technická - o jaká místa jde? To je totiž opět věc, která je v rozporu s mými zkušenostmi. V životě jsem rozhodl o přijetí řádově několika set lidí a je úplně běžné na technické a výkonné pozice přijímat lidi čerstvě po škole, bez referencí a bez známostí (není to charita, je v tom záměr - nejsou zkažení špatnými návyky z minulých zaměstnání). Jen na různé "fajnové" pozice je nutná zkušenost a doporučení, případně dohození někým (to je ta známost), ale to jsou všechno profesní známosti, získané během let práce v nějaké firmě. Známost ve stylu "hele, neměl bys fleka pro mého syna, loni skončil školu a doteď nic nesehnal" žádný soudný člověk neakceptuje, to je cesta do průšvihu, případně ke ztracení kamaráda, až toho syna za měsíc vyhodí pro neschopnost :-)

Jo kdysi musel mít mladý praxi,dnes chtějí mladé maso po škole, které neví kolik si říct na výplatu. A hlavně toho mladého vyždímat, jelikož mladí a šikovní pracují za 2

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 23:20 | reakce na Lujza - 20. 1. 2021 23:07

Slýchám spíš opačné stesky, že všude chtějí lidi s praxí, ale kde ji mají mladí po škole vzít, když je nikde nepřijmou protože nemají praxi :-)

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Sedmikráska | 20. 1. 2021 16:48 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 13:56

A ptáte se na známky ve škole a jestli odevzdával seminárky první? Víte ono ne všechna místa jsou inzerovaná. Spousta se jich obsadí ještě před inzercí. Jinak že to děláte nějak ve firmě neznamená, že se to tak dělá všude.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 16:59 | reakce na Sedmikráska - 20. 1. 2021 16:48

Ne, známky ve škole mě nezajímají a co dělal se seminárkami také ne, ony ty známky ve škole zase tak moc o pracovních schopnostech uchazeče nevypovídají. Máme ve firmě (a nejen my, to má každá trochu větší firma) postupy jak člověka předběžně otestovat a pak samozřejmě práce ve zkušební době. To velice rychle odhalí jaký je.

Ano, některá místa neinzerujeme, ale to jen ta opravdu vysoce odborná, kam si hledáme lidi sami. Většina míst se ale inzeruje a pak ta běžná konfekce (kancelářské práce, dělníci) automaticky úplně všechny, tam by užitek z práce s hledáním a výběrem z naší strany neodpovídal vynaložené námaze.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Sedmikráska | 20. 1. 2021 16:51 | reakce na Sedmikráska - 20. 1. 2021 16:48

A jinak přesně o těch "fajnových" pozicích mluvím a o profesních známostech. A ty často získáte třeba tak, že jdete se spolužáky z VŠ na pivo. Tuctová místa se nedohazují, tím jste mi potvrdil můj první příspěvek.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 17:04 | reakce na Sedmikráska - 20. 1. 2021 16:51

Ano, s tím souhlasím. Jen k tomu můžu říct, že když je uchazeč na takové úrovni, že se dá mluvit o získání místa přes známosti ("networking")`, tak už je zpravidla několik let v procesu a tam už se nikdo na ten červený diplom neptá, jen na předchozí výsledky. Nadnárodní korporace které jsou už tak velké že se částečně řídí úředními pravidly občas vyžadují aspoň existenci diplomu, ale u uchazeče který dělá třeba pět let vývoj elektroniky se o diplomu vůbec nebavíme. Umí to a umí to dobře = bereme ho ať se to naučil kde chtěl a ať mu učitelé dávali jaké známky chtěli :-)

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Alena | 20. 1. 2021 8:00

Všichni mají chytré telefony ,počítače ,značkové hadry a nemají na vložky? To jsou zase novinářské keci ,aby naštvali lidi.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lolla | 20. 1. 2021 11:37 | reakce na Alena - 20. 1. 2021 8:00

Ne, všichni opravdu značkové hadry nemají. A počítač a telefon je dnes životní nutnost, žádná rozmařilost. Už jste si třeba zkusila dnes hledat práci bez počítače a telefonu?

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Karel Tichý | 20. 1. 2021 7:41

Nemám v úmyslu nic zlehčovat ani zesměšňovat a k problematice tohoto druhu se jako muž téměř vyjadřovat ani nemohu, zaráží mě ale ta řeč čísel a k té něco dodat můžu. Bavíme se tady o Evropě? Té bohaté Evropě, kam chce kromě Ameriky, odcestovat za lepším životem zbytek světa? A která je tomu zbytku světa vždy ochotna pomoci, zajistit práci, podporu, etc, s argumentací, že se o své bohatství můžeme přeci podělit a být solidární. A najednou se dozvídám, že v té bohaté Evropě, nemá polovina žen peníze na hygienické potřeby. Tak jak to vlastně je? Jsme chudí nebo bohatí? Když se podívám kolem sebe, rozhlédnu se v obchodě, co a kolik toho lidé kupují, v okruhu mých známých(a rozhodně nepatřím mezi high sociaty), jak žijí, tak musím říci, že žádné chudáky, kromě bezdomovců u nás v parku neznám, takže se nezlobte,ale moc tomu nevěřím. To, že někomu nezbyde na vložky musí mít příčinu jinde než v chudobě.

+23
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ivana | 20. 1. 2021 18:56 | reakce na Karel Tichý - 20. 1. 2021 7:41

Stačí se podívat na řady samoživitelek, které po zaplacení veškerých nezbytných nákladů potřebují svou rodinu uživit a na potraviny mají třeba 40-60 Kč/den pro dva až tři lidi. Nepoznáte je, protože chodí do práce, nepijí, neberou drogy jen se snaží přežít a udržet děti ve škole. Sehnat lepší práci je nereálné, protože téměř každý zaměstnavatel se na ženu mezi 25-50 lety dívá jako na kontaminovaný odpad, který může kdykoli potřebovat pečovat o svou rodinu ať jde o nemocné dítě, nebo jiného člena rodiny. Ještě jsem neslyšela že by si muž bral rok neplaceného volna aby pečoval o maminku s rakovinou, než dotyčná zemře. Nebo že by to byl muž, který zůstává doma s nemocným dítětem. A to často platí i v případech kdy má žena vyšší příjmy než muž.

Osobně si stěžovat nemůžu, patřím mezi zaopatřené ženy s možností práce, kterou lze bez větších problémů kombinovat s péčí o děti (díky bohu za IT vzdělání), ale i tak jsou náklady na dámské hygienické pomůcky hrozné. Mám silnou a dlouhou menstruaci, k tomu alergie, takže mám velmi omezené možnosti ve výběru menstruačních pomůcek, takže jedna menstruace znamenala výdaj 300Kč měsíčně. Po porodu dětí jsem začala používat menstruační kalíšek, takže náklady velmi klesly, ale toto není řešení vhodné pro všechny a hlavně než jsem našla kalíšek, který mi vyhovoval musela jsem jich vyzkoušet 5, je to zboží, které nejde vrátit ani prodat dál, takže vstupní investice se pohybovala kolem 3000. Pro mou rodinu (teď hlavně díky manželovi, který vydělává dostatečně abychom zvládali měsíční náklady, spoření a pomoc rodině, já jsem na rodičovské) to nebyl problém. Jsou však i úplné rodiny, pro něž je náhlý výdaj ve výši pár tisíc téměř likvidační.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Neřeknu | 20. 1. 2021 19:56 | reakce na Ivana - 20. 1. 2021 18:56

To byste se divila, prodej kalíšků na fb skupinách jen frčí... Já jsem se tomu dost podivovala, protože pro mě je šílená představa, že bych něco takového koupila v použitém stavu, ale spousta lidí tvrdí, že když se to vyvaří, je to v pohodě... takže jestli je ještě máte, vyhledejte např. skupinu Kalíšnice a něco peněz se vám vrátí :)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Wendy York | 20. 1. 2021 17:00 | reakce na Karel Tichý - 20. 1. 2021 7:41

a) Znáte osobně nějakou ženu samoživitelku?
b) Menstruujete?

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Karel Tichý | 22. 1. 2021 8:18 | reakce na Wendy York - 20. 1. 2021 17:00

dobrý den,
ano, znám samoživitelku a budete se divit, zvládá to dobře. Musí hospodařit, ale nouzí určitě netrpí. A v tom zřejmě bude jádro pudla, jde o to se snažit. Ale pořád bude dost těch, kteří budou hledat viníka jinde a plakat. Jo a také znám samoživitelky, které žijí v řádném svazku, mají se skvěle a přesto pobírají podporu v nouzi. A k vaší druhé otázce dodávám, že bohužel nikoli, ale kdybych přeci menstruoval, tak i jako samoživitel na to určitě budu mít.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr | 20. 1. 2021 11:39 | reakce na Karel Tichý - 20. 1. 2021 7:41

je to nesmysl 20 korun měsíčně má každý

-9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Wendy York | 20. 1. 2021 17:06 | reakce na Petr - 20. 1. 2021 11:39

Další muž, který je expert na menstruaci. Že by gynekolog/porodník?

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Envy | 20. 1. 2021 14:21 | reakce na Petr - 20. 1. 2021 11:39

20 kč na měsíc?? Kde žijete? Asi by Vás měla nějaká žena vyškolit kolik to stoji a nedej bože k tomu prášky na bolest či křeče.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 21:12 | reakce na Envy - 20. 1. 2021 14:21

Šmarjá, tady se mluví o úspoře na DPH, ta bude i menší než těch 20 Kč. Vložky nikdo zadarmo rozdávat nebude. Lidi, čtěte co se píše a nedomýšlejte si smysl cizích sdělení podle nálady, diskuse pak mnohem rychleji povede k cíli :D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Irena Tausingerová | 20. 1. 2021 10:41 | reakce na Karel Tichý - 20. 1. 2021 7:41

Tak já jsem za svůj život zažila dvakrát, že jsem byla finančně na dně, ale neměla jsem odvahu o tom s někým mluvit. Protože jsem viděla, jak to všem vrtá hlavou, pane Tichý. "Co ta ženská dělá, že nemá peníze? Nekouří, tak možná pije? Nebo je gamblerka? Nebo prostě neumí hospodařit? Přitom nosí věci z frcu nebo z tržnice." Tak jsem ráda, že to mám za sebou, ale ve výsledku mne nenapadne taková s prominutím pitomost, že tu nikdo nemůže být chudý.

+21
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Wendy York | 20. 1. 2021 17:03 | reakce na Irena Tausingerová - 20. 1. 2021 10:41

Přesně! Bravurně napsáno.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Barbora | 20. 1. 2021 9:43 | reakce na Karel Tichý - 20. 1. 2021 7:41

Mily pane, kdyz jsme byla nactileta, nemela jsem hygienicke pomucky, protoze mi je rodice proste nedali - a to jsme byli stredni trida, ovsem dochazelo u nas k "neviditelnemu" tyrani a zanedbavani. To je jeden problem, divka muze menstruovat uz klidne od 12 let a je zcela zavisla na rodicich, a mezi temi bude vzdy nejake %, kteri proste selzou.

Za dalsi, behem krize v r. 2009, cerstve po maturite a venku z decaku byl skutecne sileny problem poridit si hygienicke potreby. Vetsina zamestnavatelu vam dala dpp, ne normalni smlouvu, prace byla temer nemozna sehnat a casto slo o jednorazove "gigs" za par set kc na ruku. Byly doslova dny, kdy jsem vubec nejedla, proste jsem nemela dost penez. Jine dny jsem dokazala usetrit 20 kc na ctvrtku chleba se spekem a jedno jablko, casto jedine jidlo dne.
Zadne socialni davky mi tenkrat nikdo nedal, bylo mi receno, ze mam zazalovat rodice o vyzivne - to jsem udelala, ale stejne neplatili, navic na soud se ceka klidne pul roku.
V tehle situaci verte, ze jsem proste mela velky problem poridit si i ten nejnutnejsi balicek vlozek, a ne, fakt to nebylo kvuli nezrizenemu utraceni, piti nebo koureni.
nas socialni system je strasne deravy a nemit na vubec nic narok je v nem velmi lehke. Budte neuveritelne vdecny, ze nemate osobni zkusenost - a trochu pokory vuci tem, kteri ji maji, nebo se v te situaci dosud nachazeji.

+115
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pinochet | 31. 1. 2021 13:59 | reakce na Barbora - 20. 1. 2021 9:43

Že z pár stovek nejste schopná ušetřit víc než 20 korun fakt neni problém ostatních. Když neumíte osekat výdaje, tak musíte víc makat a zvýšit svoje příjmy. Třeba místo sockování na rodičích. Ale aspoň že vám nikdo nedal žádný dávky a my se tak nemuseli nedobrovolně podílet na vaší lenosti a finanční negramotnosti.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 14:02 | reakce na Barbora - 20. 1. 2021 9:43

Věřím Vám a je mi líto co Vám nachystali rodiče, ale asi jsem tady na schůzi extrémních případů. V mé sociální bublině se nic takového neděje, vlastně jsem o tom naživo nikdy neslyšel. To je normální, že rodiče takhle kašlou na své vlastní děti? Já i všichni mí známí dělají (vzhledem k naší věkové kategorii spíš udělali :-)) pro děti první poslední, zaplatí jim soukromé školy pokud na to mají, pošlou je studovat do ciziny a zatím se děje tohle. To mě opravdu děsí, to není dobře. Jisté je, že hygienické potřeby se sníženým DPH tohle nevyřeší.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lujza | 20. 1. 2021 23:18 | reakce na umfa - 20. 1. 2021 14:02

Citace - umfa / 20. 1. 2021 14:02

Věřím Vám a je mi líto co Vám nachystali rodiče, ale asi jsem tady na schůzi extrémních případů. V mé sociální bublině se nic takového neděje, vlastně jsem o tom naživo nikdy neslyšel. To je normální, že rodiče takhle kašlou na své vlastní děti? Já i všichni mí známí dělají (vzhledem k naší věkové kategorii spíš udělali :-)) pro děti první poslední, zaplatí jim soukromé školy pokud na to mají, pošlou je studovat do ciziny a zatím se děje tohle. To mě opravdu děsí, to není dobře. Jisté je, že hygienické potřeby se sníženým DPH tohle nevyřeší.

Každá pomoc pomůže.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 1. 2021 23:22 | reakce na Lujza - 20. 1. 2021 23:18

Jistě, ale musí to být pomoc a ne takovýhle výkřik do tmy.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martin B. | 20. 1. 2021 8:03 | reakce na Karel Tichý - 20. 1. 2021 7:41

Nejprve píšete o řeči čísel, a pak o tom co vidíte, když se podíváte okolo sebe. To je pak otázka, čemu věříte, jestli souhrnným číslům, nebo tomu, co vidíte. Asi se shodneme na to, že člověk žijící ve vyloučené lokalitě v severních Čechách, a někdo jiný, bydlící na Vinohradech, okolo sebe vidí různé věci.

Co třeba vzbuzuje vaši pochybnost v následujícím údaji: "Například britský průzkum z roku 2017 prokázal, že v království každá desátá školačka nemá dost prostředků na nákup vložek nebo tamponů."? V odkazu najdete údaje o provedeném výzkumu, velikosti vzorku, atd. Zcela reprezentativní. Autorku článku bych jen upozornil, že se nejedná o "průzkum" (tak se nazývají šetření, která nemají náležitou metodologii), nýbrž podle všeho o výzkum zcela podle standardů.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 20. 1. 2021 6:52

Vložky mě stojí 17,- měsíčně, když si koupím lepší, je to 23,-. Nevím, jak došli k částce 100,-.

-153
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Eva | 24. 1. 2021 13:30 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

záleží na síle menstruace, já tekla jak z vodovodu a trvalo to až týden, spotřebovala jsem minimálně 3-4 balíčky

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Elena | 21. 1. 2021 15:13 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

Prosím Vás, kde je kupujete? Já je chci také.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 21. 1. 2021 12:26 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

To používáte stále jen 1 vlożku?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Viki | 21. 1. 2021 11:20 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

Taky jsem se zarazila,u doslova veta informace, jakoby neexistovaly jine varianty. Drogerie nabizeji vedsi baleni tampónu, za velmi vyhodne ceny. Nepočítám slevy, ktere se cas od casu vyskytuji.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Radmila | 21. 1. 2021 7:44 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

Tak to asi používáš mech. Dělala jsem na lince v továrně, používala jsem nejkvalitnější vložky, tampony ,i tak jsem protekla a cena? 200- 300 měsíčně. Soucítím s ženami, co na to nemají a chápu je. Podniky by měli zajistit jako toaletni papír i vložky. Antikoncepce zdarma i interupce, aby se omezilo děti do sedáku. Musela jsem to napsat.vpekny den

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Viki | 21. 1. 2021 11:23 | reakce na Radmila - 21. 1. 2021 7:44

Kdyz zena pracuje, nepotrebuje aby za ni nekdo kupoval vlozky ne? Pak to budou cigarky, pilnik na nehty?

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavla | 21. 1. 2021 6:06 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

To máte kliku.
Mám velmi silnou menstruaci a pokud budu používat ty nejlevnější vložky, tak potřebuji nejméně 2,5 balíku na periodu a to opravdu není 17 Kč. V nejlevnější vložce je u mě téměř jistota nehody, nemají křidélka a jsou krátké. Jistí mne menstruační kalhotky za nejméně 700 Kč, jinak bych asi seděla taky doma...
Zní to tak jednoduše, ale realita je mnohem různorodější.
Mmch, moje třináctiletá dcera to má stejně.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Viki | 21. 1. 2021 11:28 | reakce na Pavla - 21. 1. 2021 6:06

Nekdy zeny automaticky povazuji intenzitu, inerval ci delku cyklu, za samozrejmy. Ale je jen odrazem fyzioligickych procesu. Ta intenzita se da ovlivnit pres bylyny, a zivotospravu, hormonalni hladinu atd. Neni samozrejmisti. Navic nepotrebuje matka priroda, abychom vykrvacely.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Barbora | 20. 1. 2021 21:30 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

Prosím Janu o sdělení kde takto levné vložky kupuje, za tuto cenu je snad nemožné si je i vlastnoručně vyrobit, nechápu

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lenka | 20. 1. 2021 18:22 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

Vložky za 23,- mě nestačí ani na první den,mám asi silnější menstruaci, ale každý měsíc utratím cca 200Kč za menstr.pomůcky a jsem ráda,že si to mohu dovolit

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana S. | 20. 1. 2021 16:54 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

Buďte ráda, že máte slabou menstruaci. Po dětech a problémech s krvetvorbou jsem měla 1 balíček vložek i na necelý den. Takže je to individuální a rozhodně by žádná neměla být trestána za stav,který jí i tak není rozhodně příjemný.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kateřina | 20. 1. 2021 15:47 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

Patříte k těm šťastným ženam co mají krátký a slabý cyklus. Já spotřebují balíky 3 a krabičku tampon, takže cca 120 Kč úplně běžně každý měsíc.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

PP. | 20. 1. 2021 12:52 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

TY jsi ale kráva!!!!!

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tereza | 20. 1. 2021 12:18 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

Já třeba spotřebuji minimálně tři balíky. První dva-tři dny krvácím hodně silně. Jedno balení za 15 - 25 korun (při takovém množství jedu v co nejlevnější kategorii), záleží, co a za jakou cenu je k dispozici tam, kde právě nakupuji. Občas se praštím přes kapsu a přikoupím si balíček vložek na inkontinenci (vyhovují mi na první dny a hlavně noci), ten stojí kolem 60ti Kč. Takže, když chci mít pohodlí a všechno si stihnu včas nakoupit, dostávám se k částce přes 100 Kč měsíčně.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Marie | 20. 1. 2021 11:43 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

Pardon, nemohu nereagovat. Ale odkdy stoji vlozky 17 Kc a jeste mesicne? Nejlevnejsi balicky vlozek a tamponu se pohybuji kolem 30 Kc, videla jsem i balik vlozek za 19.90 Kc, nicmene v baliku je max. 8 nebo 9 vlozek, coz mnoho zenam, ktere maji silnou menstruaci nestaci ani na dva dny. Natoz kdyz se bavime o vicedenni zalezitosti + vlozky na noc + slipove na par dni. Tampony sice vydrzi dele, ale na noc je zpravidla zeny nepouzivaji a ne vsem tampony vyhovuji i ze zdravotniho hlediska. Menstruacni kalisek je cenove vyhodny v dlouhodbem horizontu, ale jako jednorazova investice muze byt pro nekoho prilis vysoka. Nemluve o menstruacnich kalhotkach, ktere jsou skvele, ale velmi drahe. Obzvlast, kdyz se bavime o lidech na prahu chudoby. K tomu, jak spravne dodava autorka clanku, si pripocitejme prasky na bolest a take to, ze kdyz je v rodine, domacnosti vice zen, tak se ceny nasobi. Menstruacni chudoba je vysoka a opomijena i v zapadnich a tak zvaných "civilizovaných" nebo progresivních zemích, protože se o ní pořád moc nemluví a je to tabu. Menstruační potřeby by prostě a jednoduše měly být zadarmo na všech veřejných toaletách a na školách, protože to je základní hygienická potřeba - přesně jako toaletní papír. A rozhodně bez nesmyslně vysoké daně jako je na luxusní zboží.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Nikol | 20. 1. 2021 9:58 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

Nezlobte se, Jano, ale to jste asi dobré čuně.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 20. 1. 2021 10:39 | reakce na Nikol - 20. 1. 2021 9:58

Proč? Tampony nevyhovují každému.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martina | 20. 1. 2021 9:23 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

Dobrý den, reaguji na Váš komentář. Vy utratíte za vložky měsíčně pouze 17 nebo 23. To chcete říct, že denně použijete 2 vložky? To máte skvělé, ale uvědomte si prosím, že ne každá žena to tak má. Já mívám menstruaci silnější a spotřebuji tak 8 až 10 vložek denně. Poté třeba 5. Za celou menstruaci tedy nejméně 40 vložek. Cca tedy 100 až 130 Kč. Takže s článkem souhlasím přesně.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 20. 1. 2021 12:03 | reakce na Martina - 20. 1. 2021 9:23

Nikde nepíšu dvě vložky na den. V balení je 20 vlozek za 17,-. To vychází na 6 denně, průměrně po 4 hodinách vyměnit. Samozřejmě podle potřeby. Na další 3 dny slipove vložky a to je halerova položka.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

kopretina | 20. 1. 2021 11:31 | reakce na Martina - 20. 1. 2021 9:23

Dvě vložky denně je pěkně nechutný, to musí slečna i docela smrdět, rozkládající se krev není nic moc.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petra | 20. 1. 2021 9:07 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

Ano, přesně tak, také mně nestojí více než 20,- měsíčně, což si myslím v ČR může dovolit každý

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kopretina | 20. 1. 2021 10:00 | reakce na Petra - 20. 1. 2021 9:07

Věřte, že je spousta lidí, kteří ani těch dvacet korun nemají. Taky jsem mezi ně patřila a hodně jich pořád znám. Chodili jsme spolu vybírat kontejnery, toaletní papír jsme museli vzít cestou z veřejných toalet a na benzínce si kámoška ještě vybrala obsah popelníku aby měla i co kouřit.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martina | 20. 1. 2021 9:27 | reakce na Petra - 20. 1. 2021 9:07

Dobrý den, tak to máte skvělé 20 Kč měsíčně za vložky. Jak jsem reagovala na předchozí komentář. Ne každá z nás má tak krátkou menstruaci.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

lajika | 20. 1. 2021 7:16 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

A kde nakupujete? A jakou značku? U nás stojí ten nejlevnější balíček po 10 ks kolem 30 kč, jedná se o vložky s minimální "kapacitou" a bez lepicích křidýlek, při silnější menstruaci nutno vyměnit co 2 hodiny pokud má člověk kliku a neudělá pohyb, který by vložku posunul nebo nedá nohy příliš k sobě tak, aby se vložka zmáčkla a protekla bokem. Mám silnou menstruaci, která trvá 8-10 dní a údaj 100 az 150 kc považuju za podstřelenej. Na dvou stovkách začínám.

+20
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martina | 20. 1. 2021 9:28 | reakce na lajika - 20. 1. 2021 7:16

Dobrý den, velmi přesně jste to popsala. Děkuji za pěkný komentář.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 20. 1. 2021 8:53 | reakce na lajika - 20. 1. 2021 7:16

V Lidlu, mají růžový obal. Jsou příjemné, plnohodnotné, s kridelky (bez křidélek ještě o dvě koruny levnější), a i kdyby nějaká žena potřebovala 2 balení, tak to vychází na 34,-.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lucie | 21. 1. 2021 17:25 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 8:53

Také je používám. Jsou fajn, pokud je možnost časté výměny.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Anežka | 20. 1. 2021 16:20 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 8:53

To jsou jedny z nejnepohodlnějších a nejméně savých vložek, jaké znám. Ihned se odlepí a když ne, tak vydrží stejně cca hodinu.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Iva | 20. 1. 2021 7:15 | reakce na Jana - 20. 1. 2021 6:52

Tak to by mě zajímalo jaké . Nedávno jsem byla koupit vnučce a i se slevou byl balíček 67,- Kč a dva spotřebuje určitě.

+14
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu