Diskuze k článku:

Václav Klaus ml. radí matkám, jak by měly žít

Váš komentář:

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jana | 21. 9. 2020 | 14:51

Naprosto výstižné!

+180
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Richard | 21. 9. 2020 | 15:16

Autorka asi patří k výjimkám. Naprostá většina osob na rodičovské v telefonu na vycházce rozhodně neřeší nic důležitého. Je to obdobná lež, jako WIFI v MHD
Ilustrace je sebepoškozující - zobrazuje co všechno by osoba s mobilem v ruce mohla/měla dělat místo toho, aby si hrála s mobilem.

-125
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Všech 92 komentářů v diskuzi

SonyRed | 21. 10. 2020 | 19:38

Báro, nedávno jste napsala na Instagram, že si od této sociální sítě dáváte na pár dní pauzu, proč?
B: Když jsem byla v Ostravě a trávila jsem čas s neteří venku, viděla jsem tam maminky, které drží v jedné ruce kočár, v další mobil a neustále scrollují. (posouvají stránku dolů) I maminky starších dětí na hřišti. Místo aby koukaly na ně, koukají do telefonu.
Zdroj: https://www.idnes.cz/sport/volejbal/beachvolejbal-barbora-hermannova-marketa-nausch-slukova.A201015_195850_volejbal_malu

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

unagi | 1. 10. 2020 | 16:52

muž, co radí ženám, jak mají žít, patří do minulosti. konkrétně je to středověk.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Oria | 29. 9. 2020 | 14:02

Chjo... jeden nesympatický politik si pšouknul a Heroine z toho dělá celovečerák. :-D Tenhle článek řadím někam na úroveň článku o fašistických hospodyňkách (prosím, to byla nadsázka). :-)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Barbora | 24. 9. 2020 | 20:26

Já být Klaus Mladší, tak si nechám narovnat tu křivou hubu, nebo nosím celoživotně roušku, abych děti nestrašila. Jak je krásnej, tak je inteligentní.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petra Horová | 23. 9. 2020 | 14:36

v tomhle má bohužel pravdu a z
že se budou vymlouvat na nákupy atd. je blbost. Porodní asistentka mi sama říkala jak je zklamaná když tohle vidí v u vetšiny matek. Dítě jen odeženou ať neprudí, když si hrajou s telefonem a nebo mu ten telefon vrazí ať můžou shopovat a kecat kámojdou.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lwo | 23. 9. 2020 | 12:15

Měl by jim poradit, jak rodit... :-(

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr | 22. 9. 2020 | 21:11

Nemám ho rád, ale v tomto případě s ním souhlasím.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kateřina | 22. 9. 2020 | 20:05

Nevím, kdo tenhle článek psal, ale musím s vámi nesouhlasit. Pana Klause mladšího nevolím, ale to, že mu vadí, že lidé koukají do mobilu místo toho, aby koukali na dítě, mi také vadí. Nevím, jestli jste zažil nevychované dítě na hřišti, které ostatním určuje, co mohou a nemohou dělat a jeho matku, která odepisuje někomu na FB. Nebo otec jdoucí přes přechod a koukající do mobilu, příp. píšící sms. Přijde mi to jako vrchol nezodpovědnosti. Pravdou je, že FB a další sociální sítě tu budou, ale my nebudeme. Vždycky je lepší věnovat se dětem. Já si např. mobil na procházky neberu vůbec, pokud to není nutné.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal | 22. 9. 2020 | 20:36 | reakce na Kateřina - 22. 9. 2020 20:05

Něco mi říká, že spící dítě v kočárku pravděpodobně nikoho na hřišti nešikanuje. A fráze "v parcích a na cestičkách" ve mně příliš silnou představu rušného přechodu taky nevzbuzuje.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lina | 23. 9. 2020 | 21:44 | reakce na Michal - 22. 9. 2020 20:36

Naprosto souhlasím. A jak já milovala, když mi dvojčata na procházce usnula a já si položila časopis na řídítka kočáru a jezdila před školou tam a zpátky, protože tam byl široký vyasfaltovaný chodník...

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Malý | 22. 9. 2020 | 17:15

To je na jednu stranu sice pravda, na druhou stranu je po ulicích dost rodičů, kteří čučí do mobilu, a že se jejich dítě snaží spáchat sebevraždu skokem pod autobus je jim jedno

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marcela | 22. 9. 2020 | 16:01

Právě si v MHD nad kočárkem se spícím miminkem, cestou do školky pro předškoláka čtu na mobilu tento článek, abych na mateřské úplně nezdegradovala na kojící a nosící a hlídací stroj, neustále střežící své děti před nálety vos, který jen čeká, až se dítě vzbudí aby mu mohl předvést úsměv, který má pro jistotu na tváři nachystaný hodinu předem.

+24
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Malý | 22. 9. 2020 | 17:16 | reakce na Marcela - 22. 9. 2020 16:01

Což je ovšem příklad správné praxe, a pochybuji, že nad tím někdo zvedá obočí. Snad.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Eva | 22. 9. 2020 | 15:02

Muži jsou fascinující stvoření. Kecá-li jim žena kupříkladu do opravy spotřebiče, nebo výměny žárovky, kafrají, že má mlčet, když tomu nerozumí. Ale jak je řeč o mateřství, vědí naprosto přesně oč jde, přestože své dítě vidí jednou denně a předminulý víkend ho dokonce drželi v ruce.
Jeden z důvodů, proč dnešní ženy o děti často nestojí, je i ten předpoklad, že matka je matka a tím to hasne. Mají i své zájmy a nechce se jim dvacetčtyři sedm zírat na dítě.

+14
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr C. | 22. 9. 2020 | 22:28 | reakce na Eva - 22. 9. 2020 15:02

Zas nepřehánějte s tím zíráním. Jestli jste nějaké dítě vychovala, tak moc dobře víte, že zírat na dítě 24/7 není potřeba a nikdo to nedělá.
Problém je spíše v tom, že hry, socsítě a podobné blbiny na mobilu natolik upoutají pozornost člověka, že přestává vnímat svoje okolí a nezaregistruje blížící se problém, kterého by si jinak všiml.
To už tak bývá, že matka je matka. Semtam se v roli matky ocitne i otec nebo někdo jiný. Mě péče o malé děti bavila, s nimi je spousta zábavy. Starostí taky, ale zábava převažuje. Malé děti - malé starosti, velké děti - velké starosti.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Přemek | 15. 10. 2020 | 21:40 | reakce na Petr C. - 22. 9. 2020 22:28

Naprosto souhlasím. Ať je to matka nebo otec na mateřské, potřebuje trochu vypnout. A bohužel dnešní možnosti tomu jen nahrávají. Nezbývá nic jiného než si navzájem vyjít vstříc. Vím že to vždycky nejde, ale bylo by to skvělé. P

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tes | 22. 9. 2020 | 12:20

I kdyby to měly matky "jen" jako relax, kde je napsáno, že tím že se staly matkami, mají pohotovost 24/7/365 a nesmí spustit oko z dítěte, i když spí? Promiňte, ale na tohle přece není universální předpis. Musíte vzít v úvahu finanční možnosti rodiny, schopnost a ochotu otce se zapojovat, v neposlední době i to, jak to žena cítí-chce být matkou a ženou v domácnosti nebo si přeje se i profesně uplatnit. Kde je norma, že to musí být tak a ne jinak? Ostatní politici do žen hučí, že si za malé důchody mohou samy, bo nepracovaly dostatečně dlouho či na místech, kde se tolik nevydělalo. Jistě-starají se u toho o rodinu. Ale to pan Klaus nějak přehlíží. ˘

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit

lajika | 22. 9. 2020 | 12:10

Copak Václav Klaus mladší, to je vůbec šáša. Ještě spolu s Okamurou dotahují bizarnost naší politické scény k naprosté dokonalosti. Važme si jich, tolik legrace to hned tak každý stát nemá.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Venda | 22. 9. 2020 | 10:44

Hlavně má ten starej vopičák plnou tlamu řečí, jak mu nikdo nemá co říkat, jak má žít. Hlavně ne Brusel. Ale když jde o životy jinejch, tak je to jinej kanón.

+16
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lol | 22. 9. 2020 | 09:32

Hmm, článek na stránkách časopisu, jehož základní náplní je, že radí ženám jak mají žít. Trochu pokrytecké :)

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel10 | 22. 9. 2020 | 09:29

Ty mladé by jen rodily a ostatní se podle nim starali o děti stát.aLE PENÍZE na děti zatři roky 300 tisíc takže proč stát platí,když jsou uiž ve 2 rokech jsou ve školce a ještě si někteřé snad jsou ženy místo starají o dítě jdeště chodí do práce.,takže mají plat a ještě ne malé podpory.Ženské má býti alespoň do těch tří let s dětmi,to snad vydržejí což je hrozné slovo a špatné názory..A co rodina a hlavně ty děti.Asi by to chtějí jako v tom filmu sexmile nebo jak se to má nazev.Asi děti na peníze ,bavít se a potom až děti což je hrozné.Také to u těch dětem je v vypadá nemají chování,slušnost,morálka a hlavně lidskost,ale jak když už matky se chovají horší jako hyeny ,ty se ale snaží,ale ne ten ve světěm zvířat ale rádoby co si říkají lidí.a ti na vecholu myšlení,ale pravdou je všětšinou opak.

-20
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Eva | 22. 9. 2020 | 14:51 | reakce na Pavel10 - 22. 9. 2020 09:29

Snad bych i argumentovala, kdybyste dál dohromady alespoň jednu větu.

+17
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

JITKA | 22. 9. 2020 | 08:58

Ja jsem pro skolky pro male deti (uz od jednoho roku) a naprosto chapu, ze vycerpane maminky se snazi odpocinout si aspon u mobilu. Na druhou stranu mobil a jeho naduzivani (chybejici komunikace s matkou) deti opravdu poskozuje. Zacit se musi tim, ze se zaridi dostatek mist ve skolkach, dostatek prace na zkracene uvazky a pak bude i cas straveny s ditetem mit uplne jinou kvalitu. Tak jako tady v Norsku, kdy se (odpocati) rodice detem odpoledne opravdu venuji. Nikde jinde jsem nevidela tolik rodicu kolem ruznych sportovnich a jinych krouzku, tolik rodicu venku s detmi, tolik socialni interakce dospely-dite...

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

ina | 22. 9. 2020 | 08:15

Jednou jsem četla komentář kamarádky první ženy VK ml. Byli u nich na návštěvě a VK řekl manželce. Brečí TI dítě.... :(

+18
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Malý | 22. 9. 2020 | 17:19 | reakce na ina - 22. 9. 2020 08:15

Záleží, jak jí to řekl. My si tohle se ženou říkáme do dneška, a to je dětem skoro 18.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr C. | 22. 9. 2020 | 22:16 | reakce na Jan Malý - 22. 9. 2020 17:19

Jo, my se se ženou pošťuchujeme podobným způsobem. Když po mě žena chce peníze, aby mohla nejmladšímu dítěti něco koupit, občas se tážu: ,,A je to snad moje dítě?"
Načež mi ona připomene, že všude tvrdím, že je malý celý po mně.
Je, a velmi mě to těší, akorát když slyším, co provádí ve škole za neplechy, tak si říkám, za co ho mám vlastně trestat, vždyť on je celý po mně. A tak se mu snažím spíše domlouvat. Moc to nepomáhá.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Hanka | 22. 9. 2020 | 08:14

Nejlepší je, že takováhle moudra vykládá zrovna VKml, který se do výchovy vlastních dětí prakticky nezapojoval.

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Veronika | 22. 9. 2020 | 08:05

To by mě zajímalo, zda měl pan Klaus na projížďce některé ze svých dětí, to by totiž jako superotec asi měl mít a věnovat jím veškerý svůj čas. Zastánce tradiční rodiny, který si pro jistotu zařídil rodiny hned 3 :-)

+20
Reagovat | Citovat | Nahlásit

lajika | 22. 9. 2020 | 12:12 | reakce na Veronika - 22. 9. 2020 08:05

no ba - tradičních rodin není nikdy dost, a to teď máte spoustu lidí, co spolu chtějí žít na psí knížku, nebo v registrovaných partnerstvích anebo dokonce bez partnerů....to se má pak jeden (VK) co otáčet, aby to za všechy tyhle tradičněrodinný nemakačenka zvládl, a udržel počet tradičních rodin na jakés takés úrovni... :)

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Miroslav Eliáš | 22. 9. 2020 | 08:04

Názory pana V. K. ml mi připadají rozumné.

-11
Reagovat | Citovat | Nahlásit

lajika | 22. 9. 2020 | 12:14 | reakce na Miroslav Eliáš - 22. 9. 2020 08:04

názory V. K. mi připadají prvoplánovitě populistické (a ani to se mu evidentně moc nedaří, protože mu v cestě stojí vlastní narcismus a arogantní nadřazené všeználkovtví). Ale proti gustu....

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Milán | 22. 9. 2020 | 06:22

V. Klaus ml. je debil po papínkovi.

+14
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jakub Laskaj | 22. 9. 2020 | 05:50

Dnesni doba je jina. Osobne se take pozastavuji nad vsemi temi zombiky zavislymi na blikajicim displeji. Rodice s detmi na hristi, lide vencici psy, stojici na zastavce vsichni upreny pohled do mobilu. je to jejich vec, jejich volba. Nerozumim tomu, ale respektuji volbu jinych. Osobne telefon mam jen pro pripad nouze, vetsinou si ho ani neberu s sebou, takze bych v pripade nouze mohl tak maximalne z plna hrdla kricet...pomoc :-) Telefon je pro mnoho lidi droga, zavislost, zabava.... Ja jsem nerad na necem zavisly, tudiz mne telefon otravuje a mam ho spise jako pevnou linku- doma - stejne je furt na nabijecce. Nic pro mne neni tak dulezite, abych to musel zaridit po telefonu ted hned, posilat jinym lidem sve pocity, fotky ktere ostatni mozna ani nezajimaji, jen mi ze slusnosti daj lajk. :-) Radsi, kdyz vyjdu ven se svymi psy, koukam jak se raduji ze zivota, cuchaji a chcijou na kazdej patnik, vnimam jejich pohledy z radosti, ze jsou se mnou a venku, mam radost z toho, ze sviti slunce, nebo chcije a chcije. Vnimam svet okolo sebe, nechci jen omezovat svuj na zorny uhel pohledu na malou blikajici vec, zivot je pro mne dost kratky, na to abych ho stravil posilanim sms, mms, statusu, svych pocitu, selficek a jinych (pro mne) picovin. Radsi si vychutnam nechutny rev ptaku v prirode, kvileni meluziny, jak tu a tam nakej zombik zakopne cucic do mobilu a podobne jevy. Je mozne, ze jsem divny, je mozne, ze par lidi to citi podobne jako ja, je mozne ze se na mne sesype kritika. Reknu Vam jedno, prijde mi divne ze p. Klaus poukaze na neco a vetsina ho za to kritizuje, ja osobne bych to nehrotil, pochopil jsem ale asi jeho prispevek jinak, nez je nam v tomto clanku podprahove podsouvano.

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Xaver | 22. 9. 2020 | 00:09

Není ta vaše patetická potřeba upozorňovat na svou emancipovanost v některých případech trochu mysl matoucí? V některých případech je lepší, zdá se mi, se prvně pokusit přijmout zprávu, kterou se mluvčí snaží sdělit, než ji apriorně zavrhovat pouze z toho důvodu, že odesílatel je muž a adresátem jsou mladé matky. Domnívám se, že jeho sdělení by se dalo vztáhnout univerzálně, jelikož mnoho z nás si nechává utíkat mnohdy mnohem zajímavější skutečný život v mělkém prostoru sociálních sítí a internetu. Jeho zaměření na matky se však dá vysvětlit jednoduše tím, že jim tím neuniká pouze život vlastní. Jejich dítě rovněž přichází o spoustu podnětů. Za věcné připomínky budu rád, afektované reakce si prosím nechte pro jinou příležitost.

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal | 22. 9. 2020 | 12:55 | reakce na Xaver - 22. 9. 2020 00:09

"Jeho zaměření na matky se však dá vysvětlit jednoduše tím, že jim tím neuniká pouze život vlastní. Jejich dítě rovněž přichází o spoustu podnětů."

A nechybí vám v té rovnici matka+dítě náhodou někdo?

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr C. | 21. 9. 2020 | 23:27

On Václav Klaus mladší po otci podědil takový ten pocit, že všemu rozumí nejlépe, s tatíkem jsme si toho užili ažaž.
Nicméně zas tak poplivat si nezasloužil, tak agresivní ani vševědecké to zas nebylo. Autorka předvedla daleko větší míru předpojatosti, nepodloženého očerňování a arogance než on.
Jistěže na mobilu se dá dělat spousta potřebných a užitečných věcí - jenže ty zaberou v součtu za celý den tak hodinu - zbytek času, co do toho lidi čumí (a nemusí se jednat pouze o ženy) tam opravdu šmrdlají ptákoviny, hrajou hry aj.
Což o to, dítě na vycházce většinou v kočárku usne, tak není třeba se na něj stále dívat, stačí občas zkontrolovat, ale rozumnější by bylo dívat se kam jedu a sledovat okolí. Už mi takhle maminka strčila kočárek bez výstrahy a bez rozhlédnutí deset metrů před dodávku a probrala se až v okamžiku, kdy jsem metr a půl před kočárkem zastavil - a překvapeně na mě hleděla, kde jsem se tam vzal.
K tomu obrázku - s dítětem okolo nohou nebo na ruce či v klokánku na břiše bych určitě nevařil, to je ohromně nebezpečné, byli jsme kdysi s malou ve špitále a byl tam s náma malý kluk, který na sebe stáhl hrnec a opařil si bradu a hrudník.
Na lezoucí nebo trochu chodící dítě je ohrádka, když si ji postavím do vedlejší místnosti, tak aby na mě dítě vidělo, můžu si v pohodě vařit, mrňous se necítí opuštěn, já se občas ohlédnu, abych zkontroloval co dělá, zasměju se na něho, nebo na něj promluvím a všichni jsme spokojení. S dětma si člověk užije spoustu zábavy. Těch starostí zas tolik není, pokud si člověk nenechá děti přerůst přes hlavu.
Míval jsem občas děti na starost i týden, když byla žena na nějakém kurzu nebo školení a zvládlo se to v pohodě, jenom je potřeba udělat si v tom systém a vsugerovat si do podvědomí pár věcí, aby mi vyskakovaly v hlavě samy.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 22. 9. 2020 | 10:28 | reakce na Petr C. - 21. 9. 2020 23:27

Berte to prosím jako mou osobní zkušenost. Narodily se nám předčasně dvojčata samozřejmě s následky. Všechny neuroložky, neonatoložky a rehabilitační sestry považují ohrádku za věc, která nenapravitelným způsobem poškozuje zdravý vývoj dítěte. Důvod je ten, že v ohrádce lezoucí dítě nemá prostor pro dostatečný pohyb a navíc ho láká k dřívějšímu postavení, dřív, než je k tomu psychomotoricky zralé. Do stejné kategorie spadají chodítka a předčasné posazování dětí apod. Jelikož jsme s dětmi cvičili a rehabilitovali, tak jsem ohrádku nepoužívala. Já bych ráda, aby lidé nezjednodušovali životy ostatních podle svých krátkých a jednostranných zkušeností tak jako to udělal Klaus mladší.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr C. | 22. 9. 2020 | 22:07 | reakce na Jana - 22. 9. 2020 10:28

Používání chodítek (spíše jezdítek) škodlivé je a je to i nebezpečné, dítě to dokáže snadno převrhnout. Že předčasné posazování a stavění dítěte škodí, to je taky všeobecně známo. To všechno ničí dítěti páteř, protože ji to zatěžuje způsobem, na jaký není ještě dostatečně vyvinuto zádové svalstvo. Postupné dostatečné vyvinutí zádového svalstva se projeví právě tím, že už se dítě samo udrží v sedu, na čtyřech, v kleku nebo ve stoji bez pomoci dospělého.

Ohrádky jsou trochu něco jiného. Dítě nenutí k ničemu co nechce a čeho není schopno - pokud ho k tomu ovšem nenutí rodiče. Nikdy jsme děti tímto způsobem ,,neurychlovali". Nemá to smysl a v konečném důsledku mu to škodí.
V ohrádce dítě může dělat v podstatě to samé co v postýlce, akorát má pod sebou místo matrace deku. Plocha ohrádky je zajisté omezená, ale to je dáno kompromisem mezi snahou dát dítěti prostor k pohybu (kutálení, lezení, plazení, atd.) a volným prostorem v místnosti. Ohrádka musí stát tak, aby a) nepřekážela, b) na dítě bylo vidět a ono vidělo na nás, c) nemohlo z ohrádky dosáhnout na něco, na co nemá.

Stojící dítě se v ohrádce dobře naučí přenášet váhu z nohy na nohu, přijde na to, že na jedné noze musí stát a druhou může přesunovat a že je dobré to střídat. Pořád se má čeho držet, protože má po cca 8 cm tyčky v tloušťce prstu, které se mu dobře drží.
Ohrádku ruším v okamžiku, kdy už z ní dítě dokáže bez potíží vylézt, kdykoliv si zamane. Zároveň je čas pouklízet stoličky, kýble, krabice a jiné věci, na které se dá vylézt a následně spadnout. V dalším kole je potřeba řešit židle.
V té době ale už bývá zase na trochu vyšším rozumovém stupni a dá se mu už ukázat a vysvětlit, co všechno mu může udělat bebí.

Já těm -ložkám jejich názor neberu, u předčasně narozených dětí je zřejmě i opodstatněný. Nevím, jakou ohrádku mají na mysli ony, my jsme měli doma starou klasickou ohrádku ještě po mě a po bráchovi, ke které můj táta přidělal podlahu, protože jsem ji už jako mimino dokázal převrátit.
S pomocí tohoto historického kusu ze 70. let jsme bez úrazu vychovali tři děti, celkem tedy přežila pět uživatelů. Nikdo z nás žádné pohybové potíže ani jiné potíže s páteří či klouby nemá.
Ohrádku jsem nevyhodil, jenom rozebral a čeká na vnoučata. Ještě pár let, dneska se mladí moc do ženění a vdávání nehrnou, dcerka se rozhodla po maturitě ještě tři roky studovat, nastávajícímu zeti to potrvá zhruba stejně dlouho, než se pořádně etabluje v práci, tak si zatím dědečkovské papuče nepořizuju.
Domů ať si mladí pořídí, co uznají za vhodné, u nás mi ohrádka ještě poslouží.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

H | 21. 9. 2020 | 23:10

Vychcanej lupič jako jeho tatínek!

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Koronasaurus | 21. 9. 2020 | 23:05

Viděl i Covida ? Já ho marně hledám a tento všemoudrý člověk by mohl poradit i když nejsem matka.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Bery | 21. 9. 2020 | 22:05

Není to ten starýho rozumbrady syn co furt nadává na zrcadlo že má křivou hubu....?

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Eve | 21. 9. 2020 | 21:34

Spousty děti jsou naučené tak, že přes den spí pouze v jedoucím kočáru. Takže ono když máte vstávačku tak v 5 ráno (spousta mimin jsou skřivani), pak se věnujete dítěti, domácnosti, což je s bdělým dítětem dost naprd, pak jdete dopoledne na procházku, odpoledne na procházku, najednou je večer a matka kolikrát odpadne při uspávání dřív jak to dítě, tak ta procházka bývá jediný hluchý čas, kdy si můžete přečíst zprávy, napsat kamarádkám atd.
Nicméně uznávám, že ten pohled na všechny ty skloněné hlavy nad displejem jsou občas trochu skličující, nezávisle na tom, jestli majitele těch hlav tlačí kočárek, čekají na metro nebo něco loví v mobilu za chůze.

+27
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Eva nick | 21. 9. 2020 | 20:06

Celý tatínek, také rád uděluje rady... Houby mu je po tom, co dělá matka na procházce vezoucí kočárek. Možná, že je lepší matkou než on otcem, několikrát rozvedený, což o něčem také vypovídá.

+14
Reagovat | Citovat | Nahlásit

jan | 21. 9. 2020 | 19:43

pan klaus ml je bohaty clovek na rozdil chudych cim dal vic cechu rady nepotrebujem

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

vilem | 21. 9. 2020 | 19:39

vsichni maji pracovat kdo nepracuje nema mit nic kromne nemocnych invalidnich duchodcu a starobnich kteri natom nejsou dobre

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

dusan | 21. 9. 2020 | 19:35

matky maji pracovat a ne spolehat na stat kdo ma deti musi se one starat co nasi duchodci dreli cely zivot ted se sotva uzivi

-22
Reagovat | Citovat | Nahlásit

lajika | 22. 9. 2020 | 12:22 | reakce na dusan - 21. 9. 2020 19:35

tak mají matky pracovat nebo se starat o děti? Přinejmenším do určitého věku dětí totiž obojí zaráz nejde. Tak až si v tom uděláte jasno, dejte vědět.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Malý | 22. 9. 2020 | 17:20 | reakce na lajika - 22. 9. 2020 12:22

Starost o děti je práce, a to podle mnohých jedna z nejcennějších

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Hanka | 22. 9. 2020 | 08:11 | reakce na dusan - 21. 9. 2020 19:35

Víte, kdo živí ty důchodce? Daňoví poplatníci. A ti se musejí napřed narodit a vyrůst.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

usama bin ladin | 21. 9. 2020 | 18:47

mel jsem se nauci vudu proc si zamestnanci nosi svacinu do prace za totality byl raj od cerne pri cope po hranice byti tak kvalitni potraviny ve ctyrycatem roce tak gotvald by se svoji stranou skocil z nuselaku do macochy republika vonela anikde se nezamikalo

-16
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Eva | 22. 9. 2020 | 15:06 | reakce na usama bin ladin - 21. 9. 2020 18:47

Ale učitelé češtiny zjevně nebyli

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Vilda | 21. 9. 2020 | 18:31

Lidé buďte obezřetní a mějte se na pozoru před tímto koněm

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

BV | 21. 9. 2020 | 17:42

Autorka článku má v mnoha věcech pravdu a tudíž s ní nepolemizuji. Jen si myslím, že to Václav Klaus ml. nemyslel tak urputně, jak urputně se vůči jeho postu autorka ohrazuje. Našla si v jeho postu spoustu věcí, které v něm nebyly explicitně řečeny, ale autorka článku si je odvodila a vymezila se proti nim. Prostě jen viděl většinu maminek tlačit kočárek s mobilem v ruce. Když to člověk vnímá, proč by mu to nemohlo přijít trochu divné? Ano, dávat rady, aby si maminky raději užily děti, mohlo někoho podráždit. Ale je to stejné, jako když vidím na živém koncertě mladé lidi, kteří se na svoji kapelu dívají skrze zapnutý mobil. Taky jim v duchu radím, aby ten iphone strčili do kapsy a ten živák si vychutnali naživo. A taky to nemyslím zle. A taky by mě mohli obvinit, že jsem sebestředný arogantní idiot, který jim do života nemá co mluvit :)

+20
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr | 21. 9. 2020 | 17:41

Takže pan Václav Klaus mladší se při jízdě na kole nevěnoval řízení, ale omezoval a možná i ohrožoval chodce a ostatní účastníky tamního provozu svojí bezohlednou jízdou. To bude výborný poslanec - mohl by následovat vzor jednoho Davida, nějak od R se jmenuje.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jaja | 21. 9. 2020 | 17:38

Klaus ml. by se měl spamatovat. Maminky také na mobil fotí a posílají fotky tatínkovi a celé rodině. Někdy je ta fotka dítěte za den co tatínek vidí protože do práce chodí když dítě ráno spí a vrací se až už dítě spí aby uzivil rodinu a donesl domů alespoň 20000.Je vidět že to zažívat nemusel jeho otec nekradl dost.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ja001 | 21. 9. 2020 | 17:25

Snad by mu měl někdo říct, že je nejméně 50% pravděpodobnost, že dítě v jedoucím kočárku spí.
A také se zeptat, kolik že vůbec těch maminek bylo. Pokud jen osm (pak bych chápal, že ví, že těch telefonujících bylo 7/8), případně 16, jedná se o statisticky nevýznamný soubor. Geniální pan Klaus nějak zbytečně v tom případě plýtval svojí energií.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Danuše | 21. 9. 2020 | 16:56

Udivuje mě, že nám káže o správném chování a vztahu k dětem muž,který pro hlas svého srdce svoji ženu opustil i s dětmi a vrhl se do náruče jiné.Podle jeho názorů by měl zmírnit své pocity a věnovat se cele své rodině a hlavně dětem.

+32
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr | 21. 9. 2020 | 16:54

No co, chce aby dítě třeba nevypadlo z kočárku jako on. To se da pochopit ne?

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr | 21. 9. 2020 | 17:43 | reakce na Petr - 21. 9. 2020 16:54

On, podle újmy na selském rozumu soudě, vypadl ne z kočárku, ale z Zepellinu.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Karl | 21. 9. 2020 | 16:53

počítám, že pan Klaus ml. nikomu nic nediktuje, ono to ani dost dobře nejde. prostě jen kouká a vidí

-8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Karl | 21. 9. 2020 | 17:01 | reakce na Karl - 21. 9. 2020 16:53

mínusovat naučím i opici za 1 banán denně. názor by nebyl?

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ja001 | 21. 9. 2020 | 17:26 | reakce na Karl - 21. 9. 2020 17:01

K nesmyslu těžko přidat komentář

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mazuka3 | 21. 9. 2020 | 16:48

A co dělají páni poslanci ve sněmovně? Spi, chatuji, čtou noviny, atd... To panu Klausovi nevadi?

+33
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Sandy | 21. 9. 2020 | 16:42

Klaus ml. má sice 4 děti, ale je i 3x nebo dokonce 4x rozvedený, a přesto se cítí jako ten nejpovolanější udílet rady ohledně "tradiční rodiny". Pro mne je jen vrcholně směšný!!! Jeho Trikoloru bych NIKDY nevolila (volím Piráty!). Toho pána pouze lituju! (Můj věk - 62!)

+29
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ogi | 22. 9. 2020 | 13:59 | reakce na Sandy - 21. 9. 2020 16:42

Kristepane! Nejužalovanější partaj na světě! A žalují až v Bruselu! To radši 20 Klausů....

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr C. | 21. 9. 2020 | 23:35 | reakce na Sandy - 21. 9. 2020 16:42

Sancta simplicitas!!

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Vladimir | 21. 9. 2020 | 16:26

Klaus ml. sdilel příspěvek jednoho pána. Dnes můze psát kazdy tupec....

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marie | 21. 9. 2020 | 16:25

Je mi 72 a nikdy jsem od pana Klause ml. rady nepotřebovala, ty ať si nechá pro své blízké.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit

karel | 21. 9. 2020 | 15:56

...........opět jedna, jež vystudovala pseudosociální sítě a učí pracující část společnosti žít..............nemá snad Klaus i něco pravdy - co se nad věcí i poněkud zamyslet - ovšem - myšlení bolí, trýzní................Neubauer

-16
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr | 21. 9. 2020 | 17:54 | reakce na karel - 21. 9. 2020 15:56

Maminky se mohly dítěti věnovat mnohem víc, než mladší Klaus řízení svého bicyklu. Poslouchat, jedním okem sledovat... Hledat práci nebo volného zubního lékaře, sepisovat nákupní seznam, objednávat výživu pro dítě s refluxem - je toho moc.
Klaus měl dávat pozor na cestu - nebo myslíte, že by policie byla nadšená z toho, že bych jim své věnování se řízení dokládal počtem protijedoucích blondýn, žen bez podprsenky, (moto)cyklistek v sukni, z toho naostro...

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Richard | 21. 9. 2020 | 18:42 | reakce na Petr - 21. 9. 2020 17:54

Uz nesledujte romanticke filmy :-D
Tlachaji, plkaji, ctou clanky na Heroine. Dulezite zarozovani maji tak 2% casu :-D

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michal | 21. 9. 2020 | 16:06 | reakce na karel - 21. 9. 2020 15:56

Já vím, že to bolí, ale přesto to zkuste. Zkuste se zamyslet. Zkuste uvést argumenty. Jen tak je možné se v debatě posunout dál.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Sid | 21. 9. 2020 | 15:34

Václav Klaus ml. je pouze populista, je odborníkem na NATO, školy, druhou světovou válku, mateřstv, životní prostředí a asi na každou oblast která je pro ředitele gymnázia (omlouvám se, možná byl i v Iráku, ale já si pamatuji jen tohle) tak typická.. Je matnej a neplatnej. Jeho názor mi nezajímá už roky. Vlastně od něj jsem nikdy nic pozitivního neslyšel.

+25
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Richard | 21. 9. 2020 | 15:16

Autorka asi patří k výjimkám. Naprostá většina osob na rodičovské v telefonu na vycházce rozhodně neřeší nic důležitého. Je to obdobná lež, jako WIFI v MHD
Ilustrace je sebepoškozující - zobrazuje co všechno by osoba s mobilem v ruce mohla/měla dělat místo toho, aby si hrála s mobilem.

-125
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan | 22. 9. 2020 | 21:28 | reakce na Richard - 21. 9. 2020 15:16

Ilustrace je velmi výstižná, stačí si jen přečíst popisek.
Dále co je komu do toho co dělám když dítě spí a nepotřebuje mě? Osobně si v takové chvíli rád přečtu noviny ( na kinhy to bohužel není), je to totiž jedna z mála chvilek kdy nepracuji či nepomáhám s péčí o děti.
A poslední, člověk o kterém je všeobecně známo že je stejně dobrý rodič jako manžel ( tzn opravdu špatný, pro ty co to ještě neví či méně chápavé ) by rozhodně neměl poučovat ostatní jak se mají ke svým dětem chovat., to by mohl masový vrah kázat o tom že se máme k sobě chovat mile, že.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Julie | 22. 9. 2020 | 10:33 | reakce na Richard - 21. 9. 2020 15:16

No a i kdyby ta maminka s kočárkem facebookovala nebo si prohlížela na netu cokoliv, co má ráda? Je trestné být matkou a zabývat se i svým životem, nejenom dítětem?

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lucie | 21. 9. 2020 | 21:00 | reakce na Richard - 21. 9. 2020 15:16

Prohlédl jste si ten obrázek dobře? Opravdu si myslíte, že sezení na toalete za doprovodu dvou dětí, příprava jídla s dítetem přilepeným k noze a vaření na plotně s batoletem v náručí jsou činnosti, které by, jak píšete, osoba mohla/mela delat namísto hraní si s mobilem? Zkusil jste neco z toho nekdy opakovane a sakra dlouhodobe? Krome toho mobilu?

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ivo | 21. 9. 2020 | 20:55 | reakce na Richard - 21. 9. 2020 15:16

třeba zrovna četla výblitky Trikolóry na facebooku, to by jí jistě křivák odpustil a nemoralizoval.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr | 21. 9. 2020 | 20:24 | reakce na Richard - 21. 9. 2020 15:16

Vy asi nemáte ani partnerku, natož děti. To byste o rodičovské "dovolené" psal jinak.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr | 21. 9. 2020 | 17:58 | reakce na Richard - 21. 9. 2020 15:16

Na mateřské byla žena. Ale co si matné pamatuji, tak procházka byl jeden z mála časových úseků, kdy měla "volno". Dítě spalo, vařit se tam nedalo, prát ani uklízet také ne. Ona ta mateřská dovolená je, jak dámy potvrdí, pěkný zápřah. I tenkrát mi posílala SMS, co koupit (ona na vsi bez obchodu, já v práci ve městě).

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Richard | 21. 9. 2020 | 18:36 | reakce na Petr - 21. 9. 2020 17:58

Nepopiram. Ale at mi nikdo netvrdi (jako to dela autorka), ze matky travi cas u mobilu rizenim spolecnosti/pracovnimi emaily atp.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

autorka | 22. 9. 2020 | 11:46 | reakce na Richard - 21. 9. 2020 18:36

Autorka pise, ze to je jedna z mnoha moznosti. A ze nemuzete tusit, co tam dela, tak nesudte. A ze i kdyby si vybirala rtenku, je to jeji vec, stejne hodnotna jako email babicce.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tomek | 21. 9. 2020 | 17:34 | reakce na Richard - 21. 9. 2020 15:16

Dobre ty!!

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mazuka3 | 21. 9. 2020 | 16:49 | reakce na Richard - 21. 9. 2020 15:16

A co dělají páni poslanci ve sněmovně? Spi, chatuji, čtou noviny,atd....To panu Klausovi nevadi?

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mazuka3 | 21. 9. 2020 | 16:47 | reakce na Richard - 21. 9. 2020 15:16

A co dělají páni poslanci ve sněmovně? Spi, chatuji, čtou noviny, atd... To panu Klausovi nevadi?

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Vesna | 21. 9. 2020 | 16:31 | reakce na Richard - 21. 9. 2020 15:16

A co je komu do toho? Ať si prohlíží Pinterest, píše kamarádce nebo vybírá rtěnku - co je vám, jemu, a všem do toho?
Člověk, žena, matka je naprosto autonomní tvor, a může si na svém telefonu dělat co chce...

+19
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Richard | 21. 9. 2020 | 18:39 | reakce na Vesna - 21. 9. 2020 16:31

Autorka tvrdi, ze osoba s mobilem v ruce na prochazce vyrizuje zivotne dulezite a neodkladne zalezitosti.
To je proste lež.
Sama priznavate, ze absolvuje relax. Takze Klaus ma pravdu.

-9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Vendelin | 22. 9. 2020 | 11:48 | reakce na Richard - 21. 9. 2020 18:39

Vy neumite moc dobre cist, ze. Autorka pise, ze matka treba resi vazne veci a treba ne.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michal | 21. 9. 2020 | 15:39 | reakce na Richard - 21. 9. 2020 15:16

Ne, ta ilustrace ukazuje, co všechno osoba s mobilem v ruce _dělá_. Akorát se na ni u toho zrovna nedívá žádný chytrák typu vás nebo Václava Klause mladšího, který vždycky ví, jak by měli jiní lidé žít.

+14
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Richard | 21. 9. 2020 | 18:34 | reakce na Michal - 21. 9. 2020 15:39

Ta ilustrace ukazuje, co ta osoba delala/bude delat/chtela by delat. Nicmene to odpovida tomu, ze tlacha pri prochazce s kocarkem!

-9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Zdenda | 21. 9. 2020 | 15:10

No a co? Buď jim to radí Václav Klaus Mladší nebo média a mediální servery, jako je tento. Uvědomělý člověk ví, co má dělat a tyhle rady nepotřebuje. Ostatní ať si sami vyberou, koho budou poslouchat.

+14
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 21. 9. 2020 | 14:51

Naprosto výstižné!

+180
Reagovat | Citovat | Nahlásit