Diamant ode mě pro mě? Jednoznačně ANO!

Komerční prezentace
| 19. 10. 2020
Diamant ode mě pro mě? Jednoznačně ANO!
Foto: Ateliér Klenota

Oslnivý svět diamantů a krásných šperků zažívá v posledním desetiletí transformaci. Zatímco dříve byly role jasně rozděleny tak, že muž šperk kupuje a žena výhradně přijímá, nyní tvoří významnou část klientely i dámy. Dnešní žena je nezávislá, sebevědomá, ví, kdo je a co chce.

Proměňte diamantový sen ve skutečnost

Diamanty tradičně darují muži, k oslavě důležitých momentů vztahu, jako jsou zásnuby, narození potomka nebo výročí svatby. Dnes už se ale ženy nebojí ukázat svou nezávislost tím, že nosí exkluzivní šperk, který si koupily samy. Diamantové klenoty si kupují jednoduše proto, že chtějí a mohou. A nezáleží ani moc na tom, jestli jsou zrovna zadané, vdané či bez partnera.

V dnešní době mají mnohem větší šanci budovat kariéru, stávají se finančně zabezpečenými a nezávislejšími víc než kdykoli předtím. Proto roste počet žen, které se rozhodly nesnít o tom, až obdrží šperk od partnera. Jsou si vědomé své výjimečnosti, hrdé na své úspěchy – a umějí se za ně ocenit.

Diamant jako symbol úspěchu, síly a odhodlání

Šperk, pro který se žena sama rozhodne, nejlépe vystihuje její vkus a osobnost. Designové diamantové šperky jsou toho sofistikovaným příkladem; rezonují stylem a individualitou nositelky.

Diamantů je na trhu nepřeberné množství, liší se barevnými odstíny, velikostí, tvarem, brusem, mohou být vsazené do šperku minimalistického nebo romantického. Každý detail je pro ženu důležitý a při rozhodování v klenotnictví si nechává svůj čas a pečlivě výběr zvažuje. V případě darovaného šperku je podílení se na výběru a samotný požitek z nákupu právě to, co mnoha ženám chybí. Svoboda volby a sebevyjádření sahá ještě dál. Koupí šperků si dokazují, že drží svůj život pevně ve svých rukou.

Hlavním důvodem ke koupi diamantového šperku bývá často nějaká významná událost v životě ženy a oslava toho, že se jí podařilo něčeho dosáhnout. Když si šperk kupuje, nenechává se pouze unést touhou po něčem krásném. Přemýšlí i o tom, že diamanty jsou hodnotou, která přetrvává a může v čase dokonce narůstat. Dívá se na šperk jako na dlouhodobou investici, za kterou stojí památka na celý život, i pro další generace.

Láska, která trvá věčně

I když začíná být běžné, že si ženy kupují klenoty podle svého vkusu a za vlastní peníze, stále si přejí dostávat šperky od svých mužů jako vyjádření jejich lásky. A není to nijak v rozporu s tím, že si tento luxus čas od času dopřejí samy. Stále častější jsou také případy, kdy dámy obdarovávají šperkem svou blízkou kamarádku. Dárek má pak navíc i přidanou hodnotu, která symbolizuje jejich přátelství, za kterým stejně jako za samotným šperkem stojí výjimečný příběh a význam.

Nárůst zákaznic potvrzuje i zkušenost ateliéru KLENOTA. Pod touto lokální českou značkou vznikají ručně vyráběné šperky, které nejsou okázalé a dají se nosit každý den. Velkou část portfolia tvoří diamantové šperky ve velmi jemném a minimalistickém designu. „Ženy mají většinou jasnou představu, co hledají a jdou si za tím. Šperk berou jako součást svého nadčasového šatníku a nebojí se do něj investovat,“ shrnuje majitelka Jarmila Slívová.

Nakoukněte do časopisu Heroine

V novém čísle Heroine najdete:

  • LUCIE HRDÁ Tváří titulní strany je advokátka Lucie Hrdá. „Oběti připodobňují znásilnění k vraždě duše a mnoho z nich tvrdí, že by byly raději mrtvé, než aby žily s touto zkušeností dál. Pokud se na tyto zločiny stále pohlíží jako na ublížení na zdraví, je to podle mě naprosté nepochopení,“ říká v našem rozhovoru. Organizace Bez trestu, kterou spoluzakládala, zveřejňuje skutečné rozsudky, aby upozornila na to, za jaké činy odcházejí pachatelé od soudů jen s podmínečnými tresty. „O násilí nesmíme mlčet,“ říká Lucie a sama se neúnavně angažuje.
    Lucii Hrdou fotila naše spolupracovnice v Londýně Eliška Sky.
  • STOP NÁSILÍ NA ŽENÁCH! Nějakou formu domácího násilí zažilo 20–40 % žen. V době první covidové vlny narostlo domácí násilí až o 50 %. Každá třetí žena se stala terčem sexuálního obtěžování. Zkušenost se znásilněním má asi 5–10 % českých žen, přičemž naprostá většina z nich se nikdy neobrátí na policii. Co ještě potřebujeme slyšet, abychom jako společnost přestali zavírat oči před domácím a sexualizovaným násilím?
  • MŮJ ŽIVOT S MOHAMEDEM „Mohamed zná holky, jako jsem já (35+ single ženy s kariérou), jen z filmů. Já znám kluky jako Mohamed jen ze zpráv. Oba kolem těch stereotypů první týdny potichu našlapujeme. Nevíme, co čekat. On uzavírá svůj den modlitbou, já sklenkou vína.“ Michelle Losekoot svěřila Heroine svůj příběh o tom, jak nabídla hostitelskou péči jednomu z dětí, které na českém území skončily jako uprchlíci bez rodičů. Co při tom Michelle zjistila o sobě? A co o naší společnosti?
  • FAST FEMINIST FASHION Nakupují české feministky v řetězcích? Je udržitelná móda jen pro privilegované? A koho posiluje podceněné oblečení? Módní publicistka Veronika Ruppert se zamýšlí nad přesahy mezi feminismem a módou ohleduplnou k planetě i lidem. V příloze Sustainable přinášíme také rozhovor s klimatoložkou Táňou Míkovou a tipy na udržitelnější cestování z pera architekta Petera Bednára.

a spousta dalšího čtení…