přečtěte si novou knihu Chci se ti podívat do očí

Nedávno jsem kvůli práci koukala na reklamy na džíny Levi’s z 80. a 90. let, z doby, kdy se na nich proslavila kreativní agentura BBH. Ty reklamy jsou ve světě marketingu legendární. Nápadem, exekucí, tím, že z levisek udělaly nadčasovou ikonu. A to, že se v nich třeba vyskytne i Brad Pitt bez kalhot (1991), kolem kterého se vlní sexy holka v minišatech, je prostě takový dobový kolorit.

Tedy aspoň jsem si to myslela. Než jsem narazila na Jeremyho Allena Whitea v letošní jarnípodzimní kampani na džíny a spodní prádlo Calvin Klein. A došlo mi, že se hodně pletu a že musím čelit konfrontaci s feministickou částí svého já, která se zaprvé bouří proti objektifikaci a sexualizaci (nejen) v reklamách, zadruhé jí nahota a priori nevadí, jen by si přála respektující přístup k mužské i ženské nahotě stejným dílem.

Omyl č. 1: Budu fér k oběma stranám

Herec z populárního seriálu The Bear je v obou videích celkem málo oblečený. Reklamy jdou s dobovou estetikou a zároveň se drží toho, co značku Calvin Klein proslavilo: sexu.  

Do reklamní historie se (částečně neslavně) zapsal už jejich televizní spot z roku 1980 s patnáctiletou Brooke Shields. Mladá hvězda v něm nevinným hlasem říká: „Chceš vědět, co je mezi mnou a mými calvinkami? Nic,“ aby poukázala na to, že jsou opravdu hodně obepnuté. Ostatně sám zakladatel značky, který letos slaví 82. narozeniny, kdysi prohlásil: „Džíny jsou sex. Čím jsou těsnější, tím lépe se prodávají.“

Popup se zavře za 8s
Prémiový článek

Podpořte naši redakci a získejte přístup ke všem prémiovým článkům a řadu dalších výhod!

Podpořte naši redakci a získejte přístup ke všem prémiovým článkům a řadu dalších výhod!