Diskuze k článku:

Vypnout prsa, břicho zastrčit! Proč je tělocvik pro mnohé trauma a proč by nám na tělesné výchově mělo záležet

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

1234 | 9. 8. 2021 10:19

Citace - Petra / 9. 8. 2021 09:49

Takový článek měl už dávno někdo napsat! Škola mě vždy bavila, ale jakmile přišlo na tělocvik, bylo mi už od rána špatně od žaludku. Díky bohu jsem měla celkem hodné tělocvikáře a i spolužáci byli povětšinou soucitní (protože jinak jsem byla ve třídě celkem oblíbená a měla jsem dobré známky), ale ten pocit, že jsem k ničemu, když neskočím do písku přes 3 metry... Kolik výmluv jsem si vymyslela, abych se nemusela trapně soukat na tyč (nikdo nám nikdy neukázal, jak na to) nebo když mi tělocvikářka přehazovala zadek přes hrazdu (opět, žádný nácvik, prostě to buď umíš nebo ne). Když jsem dostala mononukleózu a měla jsem na půl roku osvobození tělocviku, bylo to opravdu osvobození.
Až díky práci, kde máme super sportovní teambuildingy jsem zjistila, že sport je vlastně hrozně fajn a že nejsem ani tak neschopná, když jsem uběhla svých prvních 10 km za hodinu. Tělocvik do škol určitě patří, ale spíš by to měl být oddechový předmět, kde si děti můžou vyzkoušet různé hry a sporty a naučit se starat o své tělo.


To je přesně ono! Nesnáším to srovnávání s matematikou nebo jazyky, kdy někdo argumentuje, že známkování by mělo stejné, že holt každý je nadaný na něco. Protože v matematice se mi nikdy nestalo, že by učitel přišel, rozdal papíry a řekl no a dnes vám oznámkuji goniometrii, tak tady máte příklady. Jo že vy jste se s ní nikdy nepotkali a já vám ji nikdy nevysvětlil? No to je nepříjemné... V tělocviku naprosto běžná věc. Učitel jen měřil a známkoval, nic víc. Nikdy jsem neslyšela nic k technice, vždycky jen že to dělám blbě. Ale nikdy proč, co konkrétně nebo jak to zlepšit. Velmi se u nás řešila atletika, měli jsme ve třídě spoustu atletek a celý tělocvik jim byl přizpůsobený, že vědí jak na to, že mají průpravu od trenérů. Nejlepší byl vrh koulí, kdy ji poprvé v životě držíte v rukou a hned na známky. Samozřejmě cvičí pouze jeden žák, ostatní se koukají a zvlášť ti, co to umí se popadají smíchy za břicho. V jazycích se nikdy nejelo podle toho, co se kdo naučil někde v jazykovce, ale zásadně pouze školní učivo. Nevím proč to v tělocviku bylo jinak.

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

prostě Filip | 9. 8. 2021 17:36

1) Jana brala šestery ATB, navzdory alergickým reakcím, na nemoc, která v první řadě vůbec nemusela mít bakteriální příčinu. Přitom dále chodila do školy navzdory tomu, že angínu je ze všeho nejdůležitější vyležet, aby se nevracela třeba půl roku, a také navzdory tomu, že angína je infekční onemocnění, které mohla kapénkami roznášet po celé škole. Jana si přitom mimojiné mohla ze zdravotních důvodů dojednat neklasifikování z TV třeba i na celé pololetí. Přesto je dnes pro Janu nejdůležitější, že na ni učitel byl jízlivej. Jana přitom může být jen ráda, že ji celá škola neposlala poprávu do.... k šípku.

2) Architektka Jindra byla terčem zloby a nadávek za to, že jí nešel volejbal, a že učitel tomu jen nečinně přihlížel. Přestože sama přiznává, že svou situaci nikdy neřešila, a ačkoliv uznává, že jí nikdy nešel a že o něm nic nevěděla, když se zamýšlí, co bývala mohla dělat, nenapadne ji, že kromě zlepšování fyzických dovedností, což je běh na dlouhou trať, se mohla třeba přiučit něco o hře, o které nic nevěděla, což možná její pozici mohlo změnit doslova z hodiny na hodinu. Napadlo ji jen, že mohla bonzovat, učiteli, nebo někomu jinému. Architektka Jindra očividně není týmová hráčka.

Takto můžeme rozebrat i ostatní příběhy, ale vždy se dostaneme ke stejnému výsledku - problémy osob z článku nepramení na straně školy, ale na jejich straně. Nebo snad vážně očekáváte, že tělocvikář bude skákat nadšením z akutně nemocného infekčního žáka, kvůli kterému může potenciálně ulehnout půlka školy, který chodí do hodiny úplně k ničemu, protože se nemůže zapojit ani natolik, aby byl klasifikovatelný?

-11
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

e | 7. 9. 2021 11:41 | reakce na Ervín - 12. 8. 2021 0:01

@Erwin

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

A | 7. 9. 2021 11:39 | reakce na Ervín - 12. 8. 2021 0:01

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Dana | 13. 8. 2021 15:38 | reakce na R. - 9. 8. 2021 13:56

Právě o tom ten článek je. Že mezi učiteli a učitelkami tělocviku se vyskytuje mimořádný počet absolutně neempatických osob, které si myslí, že tělocvik musí všem jít, že každý vyšplhá, dohodí či udělá stojku. A pokud ne, tak na žáka řvou, či zesměšňují ho před celou třídou. Tímto přístupem pak u řady takto pohybově nenadaných žáků vypěstují odpor k jakémukoliv pohybu. a vyloženě ho od sportu odradí , třeba i na celý život.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Dana | 13. 8. 2021 15:24 | reakce na Zuzka - 10. 8. 2021 14:54

Jako někdo neumí kreslit nebo zpívat, tak někomu nejde tělocvik. Je prostě pohybově nenadaný. To jsem byla i já. Snažila jsem se, ale některé cviky, jako třeba výmik, jsem nikdy neudělala. Byla jsem hubená, vysoká, dlouhé nohy a ruce. Takže mi ještě jakžtakž šel skok do dálky a výšky. Chodila jsem do Sokola, i na hřiště s holkama trénovat, ale třeba míčové hry mi nikdy nešly. Ve vybíjené jsem se vždy nechala schválně vybít jako první, abych ji již dál hrát nemusela. Učitelé byli různí, někteří to nehrotili, jiní na mě řvali. Tělocvik byl můj nejnenáviděnější předmět. Z lyžáku jsem se ulila, nechtěla jsem tam jet. Myslím si, že to není jen o penězích, ale mnoho dětí na lyžák jet nechce z různých jiných důvodů.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

prostě Filip | 12. 8. 2021 23:41 | reakce na Ervín - 12. 8. 2021 0:01

"Dítě, které zjevně nemá vůli zatnout se a makat, ji skutečně neobjeví zčistajasna jen proto, že se na něj uplatní postupy pro lidi, kteří tuhle vůli mají. "

To, že tu vůli zatnout se a makat nemá, je přímý důsledek toho, že se doposud zatnout a makat nemuselo. A tím, že budete umetat cestičky a odstraňovat za něj překážky, které se musí naučit překonat sám, například různými úlevami v TV, na jeho nedostatku vůle vůbec nic nezměníte, naopak jej v tom jen utvrdíte.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 12. 8. 2021 6:48 | reakce na Ervín - 12. 8. 2021 0:01

No tak nejsou snad všichni tělocvikáři stejní. Dobře si pamatuji jak nás na základce jeden dokázal nadchnout třeba pro skok vysoký - učil nás jednotlivé styly, vyprávěl o jejich vývoji, o tom kdo kdy jak vysoko skočil. Hned měl tělák jinou úroveň, než dosavadní fotbálky, nebo prostná s učitelkami.
Takže je to stejné, jako v jiných oborech - i učitelé jsou dobří a špatní.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ervín | 12. 8. 2021 0:01

Nejde jen o pohyb jako takový, ale odporné, naprosto netolerovatelné chování těch, co TV učí (nebo minimálně učili) - nevysvětlovat nic, shazovat ty, co to neumí... v článku se píše o špatných pohybových vzorcích, ale když už si toho učitel i všimne, tak stejně NIC nedělá a dál to dítě vytěžuje i přesto, že musí vědět, že to v lepším případě nezvládne, v horším si fyzicky ublíží. V kontextu toho, že jde o základní školu a má to prý dětem ukazovat, jaké jsou možnosti pohybu, je to pak ještě horší - spousta dětí nejenže se neumí dobře hýbat, ale neumí ani pořádně dýchat.
Dalo by se očekávat, že jako v jiných předmětech se vybuduje základ a postupně se k němu přidává, to ale zde vůbec neplatí.
Navíc stranou tělocviku je to právě škola, která v dětech ubíjí přirozené tendence hýbat se a rejdit. Kdo je asi usazuje prakticky bez hnutí do lavic na prvně čtyři, pak až osm hodin denně?
Ano, rodiče by měli tohle nějak kompenzovat, děti si naučit apod., ale nežijeme v ideálním světě a není mi jasné, proč by to měla být právě škola, která děti kvůli něčemu, co samy neovlivní, ještě dorazí.
V jakém vesmíru žije rozjuchaný sporťák, který si myslí, že mírně obézní dítě, co neudýchá ani cestu po rovině, nadchne pro sport tím, že mu dokáže, že mu nejde nic? Takhle skutečně má přistupovat k žákovi vysokoškolsky vzdělaný pedagog? Co má být cílem takového přístupu? Dítě, které zjevně nemá vůli zatnout se a makat, ji skutečně neobjeví zčistajasna jen proto, že se na něj uplatní postupy pro lidi, kteří tuhle vůli mají.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

prostě Filip | 11. 8. 2021 16:22 | reakce na Petr.b - 11. 8. 2021 15:30

Vidím to stejně. Děkuji.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 11. 8. 2021 15:30 | reakce na umfa - 11. 8. 2021 13:30

V principu máte jistě pravdu - ovšem je to na širší diskusi. Ovšem zatím funguje stávající systém a můj názor souvisí s jeho respektováním - přijetím. Zjednodušeně - nepovinné lyžáky zlikvidovaly jejich kouzlo - společně prožitý čas celé třídy a společné lyžování. Je to jedna z mála věcí, na které ze školy vzpomínám opravdu rád. Samozřejmě, že je logické aby byly nepovinné. Ale tím se dosáhlo stavu, kdy se na nich potkají v podstatě cizí lidé, kteří si jedou jen tak zalyžovat. Stejně, jakoby jeli třeba s rodiči. Připravujeme tím děti/studenty o příjemné životní chvíle.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 11. 8. 2021 13:30

K těm nepovinným lyžákům: kdo jiný než rodiče by měl určovat co a jak se jejich dítě naučí? Podle mě by měly být všechny aktivity a možná i škola sama nepovinné. Rodiče rozhodnou, do jaké školy dítě půjde a co se tam bude učit a z čeho ho uvolní. A společnost by do toho neměla (s výjimkou kriminálních případů týrání dětí) nijak zasahovat.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

prostě Filip | 11. 8. 2021 13:27 | reakce na Michal Macek - 11. 8. 2021 12:46

Tak to byste se urazil kvůli naprosté nicotnosti. Ale i tak by to mělo víc smyslu, než hledat v tom mansplaining, což je naprostá zhovadilost.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michal Macek | 11. 8. 2021 12:46 | reakce na prostě Filip - 11. 8. 2021 12:43

kdybyste mi rek "milej zlatej" tak ...se taky urazim :)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

prostě Filip | 11. 8. 2021 12:43 | reakce na Michal Macek - 11. 8. 2021 11:22

Toto oslovení používají ženy stejně jako muži, a to vůči ženám i mužům. Nemá to nic společného s něčím nadřazeností vůči ženám. Hledáte v mých slovech něco, co tam není, místo, abyste se zaměřil na to, co v nich je. TO je slaboduche, hloupé a naivní.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 11. 8. 2021 11:39 | reakce na 1234 - 11. 8. 2021 8:33

Nevím z jaký bubliny mám vykoukávat. Bydlím na malém městě. Pracuji ve středně velké firmě, potkávám se s lidmi všech společenských vrstev. Chodil jsem na rodičáky dětí od základky až po střední školu. Na všech těch školách nebylo jediné dítě, jehož rodiče by si nemohli dovolit ho poslat na týden se školou na hory. Vím to, protože pokaždé bylo třídní učitelkou předkládáno, že lyžák je nepovinný, protože ví, že je to pro rodiče zatěžující. Nebudu zde rozepisovat detailně průběh debaty na rodičácích, jen to, že se obvykle ozvaly některé matky, že jejich dítě nepojede, protože nelyžuje, nemají lyže, nesnáší zimu, stýskalo by se mu, musí k babičce...Důvod neúčasti dětí na lyžáku byl tedy vždy zcela jiný, než finanční.
Nepopírám, že neexistují chudí lidé, ale čím to je, že na malém městě všichni kolegové (i ti pracující na dělnických místech) velmi dobře bydlí, mnozí ve vlastních domcích, město je zaplaveno novými automobily, staví se zde nové byty a všechny jsou vyprodány. A všichni přitom neustále tvrdí, že si nemohou dovolit poslat dítě na lyžák?!

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michal Macek | 11. 8. 2021 11:22 | reakce na prostě Filip - 11. 8. 2021 11:04

to neni oplzlost ale mansplaining (osloveni "mila zlata" evokuje ze ji povazujete za slaboduchou, hloupou, naivni atd..)...ze ste oplzly ste dostal asi jako bonus :)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

prostě Filip | 11. 8. 2021 11:21 | reakce na Jana - 11. 8. 2021 9:51

"Chybí vám buď životní zkušenost nebo špetka pokory a empatie."

Tohle všechno vidíte za pouhým odlišným názorem na věci, které se ani netýkají oněch služitých situací, o kterých mluvíte? No teda!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

prostě Filip | 11. 8. 2021 11:04 | reakce na jop - 11. 8. 2021 9:41

Hledat na slovech "milá zlatá" oplzlosti, a moralizovat invektivama, na to snad člověk musí mít školy...

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michal Macek | 11. 8. 2021 10:28

no z lyzaku sem trauma mel, a to proto, ze je to jeden ze dvou sportu co fakt nemam rad (druhy je volejbal). 1/ na to proste nemam talent, lyze se mi krizi a priste po chvili skoncim na zami at delam co delam 2/mel sem blbe lyze (moc dlouhe), debilni vazani (deskove) a hlavne sem jako jediny mel klasicke lyzaky (ne prezkace jako ostatni :)...ale znovu - trauma sem mel z toho, ze sem tu svou debilni vybavu musel rano dotahnout na kopec, takze tam sem dorazil uz zadychanej jak prase - pak sem se parkrat pokusil sjet kopec, skoncil sem samozrejme na prdeli ve snehu, cely obaleny snehem a ve finale uplne mokry ...pak se ucitelum me vetsinou zzelelo a poslali me jako jedineho do boudy, kde sem si dal caj a byl rad ze uz mam klid....tak ze ano, mel sem trauma ale ne z lyzaku, ale z lyzovani :) vse ostatni na lyzaku bylo super...krome lyzovani :D

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 11. 8. 2021 9:51

Já bych si přála, aby tělocvik (a základka) mým dětem předal i něco užitečného. Všechno ostatní jste si do mých řádků pouze domysleli, nemám čas být grafomanem a vše rozporovat. Byla jsem ta, která na lyžák neměla, respektive chvíli před tím mi umřel táta a mamka řešila úplně jiné věci. Přesto jsem na lyžák jela, moje mamka si vzala na týden dovolenou a na lyžáku všem vařila a dělala x jiných věcí a sama z toho nic neměla. A navíc jsem na lyžák jela nemocná s antibiotiky. Nic nevíte o tom, do jak složité situace se může člověk dostat. Chybí vám buď životní zkušenost nebo špetka pokory a empatie.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

jop | 11. 8. 2021 9:41 | reakce na prostě Filip - 10. 8. 2021 18:45

milá zlatá? se zase uklidni ty oplzlej dědku.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

prostě Filip | 11. 8. 2021 9:26 | reakce na 1234 - 11. 8. 2021 8:33

Jistě. Když dáte lyžák nepovinný, tak se najde tisíc jiných věcí, za co peníze utratit. Ale základní životní potřeby to většinou nejsou.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

1234 | 11. 8. 2021 8:33 | reakce na Petr.b - 11. 8. 2021 6:23

Citace - Petr.b / 11. 8. 2021 06:23

No, ale tělocvik slouží především proto, aby se děti protáhly. A taky proto, aby se naučily některé věci, které v našich končinách patří k základnímu vzdělání. Typické to je s lyžováním. Dříve byly povinné lyžařské kurzy. Jezdily na ně i děti, které neuměly vůbec lyžovat. A něco se tam naučily, žily týden na horách se svými vrstevníky. Dnes mají rodiče plno důvodů, proč jejich dítě na lyžák jet nemůže. A tak se jezdí dobrovolně, tím pádem jede směs dětí/studentů z různých ročníků - nikoli ze stejné třídy. A lyžování probíhá obvykle stylem "tady se sejdeme ve 4 a do tý doby jezděte opatrně". Asi jsem měl štěstí, ale absolvoval jsem 3 lyžáky na 3 stupních škol a všude byli tělocvikáři fandové, kteří se nám věnovali, na svahu nás učili lyžovat, večer byly často zajímavé přednášky. Ignorace a odmítání tělocviku vedou k dnešnímu stavu, kdy jsou děti ponechány napospas samy sobě.


No a teď vykoukni ze své bubliny ven na nejčastější důvod, proč dnes děti nejezdí na lyžák. Rodiče na to prostě nemají finance. Tohle je reálný život dnešních rodin.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

prostě Filip | 11. 8. 2021 7:29 | reakce na Jana - 10. 8. 2021 12:00

No, život nikdy nebude dokonalý a spravedlivý, někdo by Vám na to řekl, že bohatě stačí, že své děti vedete k tomu, aby si dokázaly v životě poradit a ony si svou cestu už najdou samy, a že umetáním cestiček jim ve skutečnosti moc nepomáháte.

U každého předmětu navíc záleží míra jeho užitečnosti na míře vlastního zapojení, tělocvik není výjimkou. Spousta lidí si tu například stěžuje, že jim tělocvikář nikdy nic nevysvětlil, ale zeptal se ho někdo někdy na něco? Já si třeba pamatuju, jak jsme, podobně jako tu psal už někdo dříve, vyhazovali míče do výšky a tleskali, aniž bychom věděli pořádně proč. Zeptal jsem se učitele, k čemu to je dobré, že bych raději hrál fotbal. On mi vysvětlil, že tím trénujeme koncentraci, postřeh a motoriku při rychlé změně činností rukou. A bylo to. Najednou mi to začalo dávat smysl, ale bylo třeba se zeptat. V čem se to liší třeba od matematiky, kde se také musíte ozvat, že něčemu nerozumíte?

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 11. 8. 2021 6:23 | reakce na Jana - 10. 8. 2021 12:00

No, ale tělocvik slouží především proto, aby se děti protáhly. A taky proto, aby se naučily některé věci, které v našich končinách patří k základnímu vzdělání. Typické to je s lyžováním. Dříve byly povinné lyžařské kurzy. Jezdily na ně i děti, které neuměly vůbec lyžovat. A něco se tam naučily, žily týden na horách se svými vrstevníky. Dnes mají rodiče plno důvodů, proč jejich dítě na lyžák jet nemůže. A tak se jezdí dobrovolně, tím pádem jede směs dětí/studentů z různých ročníků - nikoli ze stejné třídy. A lyžování probíhá obvykle stylem "tady se sejdeme ve 4 a do tý doby jezděte opatrně". Asi jsem měl štěstí, ale absolvoval jsem 3 lyžáky na 3 stupních škol a všude byli tělocvikáři fandové, kteří se nám věnovali, na svahu nás učili lyžovat, večer byly často zajímavé přednášky. Ignorace a odmítání tělocviku vedou k dnešnímu stavu, kdy jsou děti ponechány napospas samy sobě.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

prostě Filip | 10. 8. 2021 18:45 | reakce na Zuzka - 10. 8. 2021 14:54

2 za bojkot?

Milá zlatá Zuzano, můžeme se bavit o alternativách tělesné výchovy a jiných výchov, můžeme se bavit i o alternativních způsobech hodnocení (to vše je v pořádku), ale v momentě, kdy se začne bojkot nebo lemplovství v čemkoliv hodnotit jednou z nejvyšších ocenění/známky, budeme cválat na koni bez sedla po zadělané dráze, jak říká klasik (protože to je naprosto špatně).

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Zuzka | 10. 8. 2021 14:54

Já jsem tělocvik taky upřímně nesnášela, protože jsem byla dřevo a bylo to "dáno" - nikdy mě nějak nenapadlo, že by trénink nebo nějaké lepší metody měly šanci to nějak změnit, jakákoli moje snaha nevedla ke zlepšení. Na druhou stranu nám učitelka nabídla, že si můžeme vybrat jednu (myslím že to byla jedna) věc, kterou jsme nemuseli dělat, když jsme nechtěly a bylo to v pohodě (u mě to byla kladina). Takže nějaké pokusy o "zlidštění" těláku byly i před 20 lety.
Naprostý souhlas s neznámkováním výchov anebo jen 1 za docházku+snahu a 2 za nedocházku/bojkot.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 10. 8. 2021 12:00 | reakce na Petr.b - 10. 8. 2021 10:44

Třeba jenom chceme lepší podmínky pro vlastní děti a aby jim ten čas ve škole k něčemu byl, ne ho jen "zabily", protože my jsme si to tam taky odseděli, tak no a co...

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 10. 8. 2021 10:44 | reakce na umfa - 9. 8. 2021 17:56

Jeden se nestačí divit, co všechno může lidi doživotně traumatizovat. Když poznámka tělocvikáře ohledně nepovedeného kotrmelce způsobí takovou psychickou újmu, není se čemu divit, že pak erotické choutky mladého politika některé spoluobčanky tak šokují.
Taky nemám na školu nijak pěkné vzpomínky, ale že bych se z toho dodnes hroutil, to ne. Třeba matikář mne často ponižoval a zešměšňoval tím , že po mně chtěl vypočítat příklad, který jsem neuměl, protože jsem se na to doma vybod, češtinářka mne ponižovala tím, že po mě chtěla vyjmenovaná slova a básničku, což jsem se též nenaučil a byl jsem na to blbej (dnes bych byl ovšem omluven, coby jistě dis-něco), a to už nemluvím o fyzikářce se kterou jsme též nenacházeli společnou řeč, přestože mne fyzika bavila, ale ty vzorečky, ty jsem se taky nenaučil, měl jsem doma vždycky něco zajímavějšího na práci, nežli šprtání.
Jo a tělocvik mně taky nebavil, tělocvičny dodnes nesnáším, ale nijak to můj vztah ke sportu neovlivnilo - sporty však provozuji zásadně venku.
Chci tím říct, že člověk nesmí všechno brát tak vážně a ze všeho se hroutit. Vždyť celkem o nic nejde, nebo snad jo?? Ptá se někoho ze zúčastněných někdo někdy na to jakou měl známku z tělocviku (nebo i třeba z češtiny)?

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

prostě Filip | 9. 8. 2021 18:42 | reakce na umfa - 9. 8. 2021 17:56

No to máte samozřejmě pravdu. Přesto bych měl asi zdůraznit, že středobod tohoto konkrétního případu vidím v tom, že chodila půl roku do školy s prokazatelně špatně léčenou infekční chorobou. Všechno ostatní, od snížených výkonů po reakce okolí, jsou jen následky tohoto v jádru závadného jednání. Ať už se jako muži a ženy díváme na tyto následky jakkoliv nekompatibilně, měla by existovat shoda v tom, že jejich příčina - tedy přecházení nemoci, žádající si poctivou rekonvalescenci, a ignorování vedlejších účinků nefungujících léků - je prostě špatně. Někdo by k tomu výčtu mohl přidat i šíření nakažlivé nemoci, ale do této debaty se pouštět nechci.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 9. 8. 2021 17:56 | reakce na prostě Filip - 9. 8. 2021 17:36

Citace - prostě Filip / 9. 8. 2021 17:36

Přesto je dnes pro Janu nejdůležitější, že na ni učitel byl jízlivej.


Asi jsme si na tohle fakt měli založit diskusi pro chlapy, jak někdo níže navrhuje. Kluk by řešil svůj nedostatečný výkon, holka řeší sociální konotace toho co říká učitel. Tohle opravdu není kompatibilní :-)

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Zobrazit další