Diskuze k článku:

Víc hlasů, míň populistů. Rozhovor s Karlem Janečkem

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Jana | 7. 7. 2021 0:37

Pěkný rozhovor, díky za něj. Janečkův volební systém je rozhodně něco, co stojí za pozornost.

+17
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Karolína | 22. 6. 2021 12:00

Například Johnny Depp neustál obvinění z domácího násilí a už si nikde ani neškrtne. Nehraje,
nezvou ho na rozhovory, nic. Protože ubližuje ženám, tak se nehledí na jeho profesní kvality.

Tenhle polyamor sice manželku netloukl, ale k manželkám a dětem se důstojně, láskyplně a zodpovědně rozhodně nechová. A přesto prostor dostal.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Horák | 27. 7. 2021 10:06

U nás v Říčanech už podle modelu D21 hlasujeme a je to super. Člověk má pocit, že něco maličko řídí a to všecko jednoduše na webu ridimricany.cz ((už ten název je super)) Je to hrozně snadné a je škoda, že toho další města a politika obecně neumí nebo nechce využít...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Sládeček | 26. 7. 2021 11:26 | reakce na G.D. - 22. 7. 2021 18:57

...ale to je bohužel matematika a statistika. Jejich úkolem je počítat, porovnávat, proměřovat. A ano, když přijde lidský život, jeho hodnotu, počet (opět výrazy z matematiky) je to pro nás lidi zkrátka tenký led a věc, nad kterou zavíráme oči, protože jak píšete, i jeden lidský život má nevyčíslitelnou hodnotu. Bohužel ale kdyby naše Vláda nebyla tak neprofesionální a obklopila se pořádnými vědci a odborníky včetně statistiků a lepších matematiků, určitě by tenkrát zvolila jiný přístup a nestrašila by nás: noste roušky,... očkujte se.... nebo... a nebrala by si jako rukojmí naše děti... když nebudou naočkované, nebudou moct jít do školy. Třikrát hanba. Hanba na třetí!

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Vladimír K. | 26. 7. 2021 11:22 | reakce na Andrew - 21. 7. 2021 9:25

Horší to určitě nebude. Naopak! Jestli jsem to dobře pochopil, měla by tam být plejáda vítězů, nikoliv vítězové a poražení. Protože vítěz musí dbát i o takové voliče, pro které nebude první volbou, ale druhou nebo třetí, což mu zajistí jisté prvenství. A to je hodně nosná myšlenka, která by šla určitě použít i jinde, domnívám se, například při výběrových řízeních

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Evina | 25. 7. 2021 19:28 | reakce na Bartoš - 23. 7. 2021 12:29

A divíte se, když se lidi nechali vyděsit k smrti a stále se nám nedostalo pravdy o tom viru, jak se chová, jak se proti němu můžeme bránit? Zdravý životní styl a očkování zdá se být málo, když zdravé odolné sportovce na Olympijských hrách, navíc očkované, nakazil neočkovaný lékař. Tak kde je pravda, prosím?????

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Bartoš | 23. 7. 2021 12:29 | reakce na Ibrahim - 21. 7. 2021 21:10

Bohužel to jen tak neskončí, už kvůli tomu rozdělení společnosti na dva tábory, kdy se jedni ve strachu o život očkovat dali a druzí se z toho samého strachu o život očkovat dát nechtějí

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

chobotnička | 23. 7. 2021 12:27 | reakce na Vlastimil L. - 22. 7. 2021 14:59

ale byl by to zase senzační prezident <3

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Hlavsa Roman | 23. 7. 2021 12:26

Zajímavá je ta statistika, přes 80 % čtenářů tady by takovou volbu chtělo. Jak by se to dalo prosadit? Nějaké petice?

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

G.D. | 22. 7. 2021 18:57

Škoda, že se při tom matematickém výkladu nejde oprostit od počítání zemřelých, tak to je, to je matematika, to je věda. Možná proto to někomu přijde smutné, i kdyby zemřel jen jeden člověk.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Vlastimil L. | 22. 7. 2021 14:59

Rozhovor pěkný, jsem rád, že takový člověk jako pan Janeček není politikou zasažen a nemá tu potřebu tam lézt, byť je velká škoda, že tam není...

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ibrahim | 21. 7. 2021 21:10

Sdílím názor pana Janečka, že kvůli zdánlivé ochraně zdraví a životu obětujeme kvalitu svých životů, kvalitu života našich dětí, jejich vzdělání, jejich radost. Opatření naší vlády nás všechny již rok traumatizují, žádné světlo v tunelu není, protože koronavirus je byznys.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Andrew | 21. 7. 2021 9:25 | reakce na Jana - 7. 7. 2021 0:37

copak za pozornost, já myslím, že stojí za zavedení :) určitě to nebude horší než je to teď

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Remeš | 21. 7. 2021 9:05

Pan Janeček by byl hodně dobrým a hlavně váženým prezidentem, už jen proto, co v životě dokázal. Je diplomatický, přesto řekne, co si myslí, a za to si ho vážím. A ten představení volební model mě doslova nadchnul. Když může každý dát více plusových bodů (a i body negativní), tak snad i nematematicky založený člověk musí uznat, že výsledkem bude ten nejlepší vítěz

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Milan D. | 21. 7. 2021 8:51

Neni to nic nového, já jsem rozhodně pro Janečkův volební systém D21 a hodně zajímavej rozhovor s ním je i tady https://e-news.cz/2021/07/karel-janecek-lepsi-kratky-zivot-ve-cti-nezli-dlouhy-zivot-v-hanbe/

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 7. 7. 2021 0:37

Pěkný rozhovor, díky za něj. Janečkův volební systém je rozhodně něco, co stojí za pozornost.

+17
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marie | 23. 6. 2021 11:27

Dobrý den.
Já si myslím cím dál tím víc že Babiš,Zeman,Klaus Okamura jsou řízení Ruskem.Nedelaji nic bez jejich vědomí.
Takže když pan Janeček dostal nabídku od Babiše bylo mu to agentama nařízeno.
Má to dobrý důvod potřeboval včele oběma inteligentního a čistého.Nikdo by neřešil jeho pověst zloděje.Takhle musí čelit neustále nějakým obviněním a to jeho ego nemá rádo.
Ruda i jsou v tomhle geniální a pořád tady velí.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

prostě Filip | 22. 6. 2021 18:58 | reakce na Petr.b - 22. 6. 2021 18:22

Existuje holt část lidí, kteří litují, že byl zrušen trest smrti a tak hledají něco, co se tomu co nejvíce podobá. A to i za cenu, že člověk, kterému doživotně znemožníte návrat do špolečnosti, se stane doživotním břemenem pro společnost, protože nad těmito důsledky trestu oni nepřemýšlejí. Já těmto lidem říkám Sithové - lidé, hnaní hněvem a bez špetky lidskosti nebo racionality. Sithové znají jen jediný trest a o ničem jiném se bavit nechtějí.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 22. 6. 2021 18:22 | reakce na Karolína - 22. 6. 2021 12:00

A vy považujete za správné, že je-li někdo obviněn z nějakého, třeba i trestného činu, tak že si "ani neškrtne"? Není to spíš příšerné? Nebudovala naše civilizace aspoň nějak funkční právní systém založený na prokázání trestného činu - odsouzení - a návratu do společnosti?
Je podle vás tedy správné, že stačí obvinění a trestem je, že se dotyčný nesmí živit svým povoláním? Platí to i pro zedníky, automechaniky, pekaře...? Nebo jen pro milionáře?

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

prostě Filip | 22. 6. 2021 13:45 | reakce na prostě Filip - 22. 6. 2021 7:04

Podle mínusů to vypadá, že jsem právě naštval alespoň 3 Babičovy skalní voliče.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

olda | 22. 6. 2021 13:37 | reakce na prostě Filip - 22. 6. 2021 9:27

Janeček je možná dobrý v posteli souložit s několika ženami , ale v politice se vůbec nevyzná. Janečku mlčeti zlato. To prachatí často dělají, např. Gott, Štaidl a další úchyláci.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

babajaga | 22. 6. 2021 13:33 | reakce na Jan - 22. 6. 2021 13:32

Teď jsi mu to natřel, Honzíčku.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jan | 22. 6. 2021 13:32 | reakce na umfa - 22. 6. 2021 8:45

A ty jsi sorta idiotů.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ann | 22. 6. 2021 13:29

Janeček si myslí jak je skvělý, má prachy, tak si může dovolit vše, urážet, pomlouvat. Chová se jako úchylné prase, když vede vztahy s několika ženami. On je duševní troska.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 22. 6. 2021 12:49 | reakce na Karolína - 22. 6. 2021 12:00

Osobně považuju pana Janečka za divného týpka, ale jsem pro spravedlnost pro každého, včetně divných týpků. Vzpomínám, že bulvární tisk byl plný jeho prohlášení o polyamorii a paní Mhadhbi všude psala, že jí to nevadí, že to bere jak to je. Že ze vztahu paní Mhadbi později vycouvala ještě neznamená, že by s ní pan Janeček nezacházel důstojně - zacházel s ní tak, jak si oba předem dohodli.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

prostě Filip | 22. 6. 2021 12:48 | reakce na umfa - 22. 6. 2021 8:45

Ano, díky za doplnění. A to je to, co definuje naši politickou scénu posledních 10-15 let. Průměrný volič, zklamaný podle vlastních preferencí buď pravicovými či levicovými polistopadovými vládami, hledá ALTERNATIVU, která se proti něčemu či někomu VYMEZÍ a s někým ZATOČÍ. Ta strana, která bude tahle hesla křičet nejvíc, obvykle vyhrává. Udělala to TOP09, udělalo to ANO, a teď to dělá ODS, která jako opozice katastrofálně selhlala, protože nedokáže nic jiného, než chvíli před regulérníma volbama pořád dokola nesmyslně hlasovat o nedůvěře vládě, i Piráti, kteří dnes chtějí "čestné volby", populisticky křičeli PUSŤTE NÁS NA NĚ! a ukazovali přitom prstíčkem na ODS, ČSSD i ANO, a jistě jen náhodou ve svém volebně-populistickém vězeňském autobuse neměli místo pro komunisty.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Karolína | 22. 6. 2021 12:00

Například Johnny Depp neustál obvinění z domácího násilí a už si nikde ani neškrtne. Nehraje,
nezvou ho na rozhovory, nic. Protože ubližuje ženám, tak se nehledí na jeho profesní kvality.

Tenhle polyamor sice manželku netloukl, ale k manželkám a dětem se důstojně, láskyplně a zodpovědně rozhodně nechová. A přesto prostor dostal.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

prostě Filip | 22. 6. 2021 9:27 | reakce na umfa - 22. 6. 2021 8:45

Ano. A pan Janeček si myslí, že všichni tito lidé, když dostanou víc hlasů, nedají všechny do jednoho svému vyvolenému populistovi, ale racionálně jimi podpoří koalici, která bude schopná dlouhodobě spolupracovat na zdárném řešení problémů. Samozřejmě, že dají, a díky panu Janečkovi tak daleko snáze přehlasují všechny ty, kdo by chtěli hlasovat racionálně a své hlasy rozdělí. A bude úplně jedno, jestli je oním vyvoleným populistou pro konkrétního voliče zrovna Babiš, nebo Fiala, nebo Okamura, nebo Bartoš či Šlachta nebo kdokoliv jiný.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 22. 6. 2021 8:45 | reakce na prostě Filip - 22. 6. 2021 7:04

Ještě si dovoluji připomenout jednu sortu lidí, kteří Babiše volili. Jsou to lidé, kteří mají rádi nad někým navrch a přesně pro ně byly určeny Babišovy sliby, že "zatočí s drobnými podnikateli". Přesně tak totiž vyzněly jeho plány ohledně EET a KH.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

prostě Filip | 22. 6. 2021 7:04

Primární problém každého systému, včetně toho volebního, není v jeho nastavení, ale v lidech. Pan Janeček jaksi zapomíná, že průměrný volič nedělá racionální informovaná rozhodnutí koho volit. Problém je v tom, jakým způsobem se volič rozhoduje, takže dát mu víc hlasů není řešení a jeho metoda je tedy naprosto k ničemu.

Příklad - jak se dostal Babiš do vedení? Volili ho lidé, poprávu znechucení aférami předchozích politických stran, protože uvěřili totálnímu blábolu, že bohatý člověk nebude mít potřebu dál krást. K tomu se přidali další lidé, kteří uvěřili jinému blábolu, a to že heslo: "řídit stát jako firmu" není nebezpečný nelogický nesmysl, o který se tu 40 let svým způsobem pokoušeli komunisté, ale vlastně skvělý nápad. A pak další lidé, kteří prostě dali bez přemýšlení hlas někomu, kdo se tváří jako alternativa, tenkrát to bylo ANO, aniž by se poučili z případu TOP09 a VV. Dnes se tito lidé těší, jak dají hlas některé z anti-Babiš stran, aniž by OPĚT řešili jejich volební program, minulost zkušenosti a výsledky strany a jejích představitelů apod.

Tím, že takovým voličům dáte víc než jeden hlas, situaci leda tak zhoršíte, určitě ničemu neprospějete.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Janek | 22. 6. 2021 5:22

slovy Foressta Gumpa: pro hlupáka, každý hloupý

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Laura Mulvey | 22. 6. 2021 1:06

Tenhle zmatenej pán tu fakt chyběl, milá redakce Heroine, tak to teda nedík.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit