Diskuze k článku:

Porodem vchod! #2 Jak napsat porodní plán

Váš komentář:

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Honza | 1. 3. 2019 | 11:50

Myslím, že nemáte pravdu. Jak to chápu já, tak autorka tím "není závazný" nejspíš myslí, že porodní personál se v daném bodě přání upřímně domnívá, že by jeho dodržení způsobilo akutní a bezodkladné ohrožení.

Dále si myslím, že jakékoliv přání vyslovené před porodem lze velmi snadno smést ze stolu pomocí odstavce 5, § 36 zákona 372/2011 Sb. Tedy samozřejmě jen za předpokladu, že je přání úředně ověřeno, jak ukládá zákon.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Všech 7 komentářů v diskuzi

Mirek | 21. 3. 2019 | 19:41

Autorka to napsala výborně, citlivě se znalostí tématu, aby porodní plán přestal být jen slohovkou pro lesany, ale stal se fakticky skutečně něčím, k čemu i zdravotníci budou přistupovat k respektem a pochopením.
To by se ovšem nesměly vyrojit v komentářích typičtí zástupci ultralesan se svým konfliktním způsobem "já mám právo na vše a vy doktoři držte kušnu a dělejte, co chci já, číst snad umíte". Upřímně je mi z toho smutno.
Ale autorce držím palce!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

w | 14. 3. 2019 | 16:41

"Její porodní plán byl, že to bude tak, jak to bude potřeba, anebo jinak. Otevřela svému dítěti všechny dveře, které by mohlo při porodu potřebovat." ....skvělé.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Eva | 1. 3. 2019 | 13:33

* Přání žen je pro zdravotníky zavazne. Pouze v akutní případě muze zdravitnik jednat bez souhlasu (a to především kvůli tomu ze pacient je v bezvedomi, nebo v takovem stavu, kdy prodlení způsobí ještě větší průšvih)
*ja měla v přání, ze nechci nástřih (kromě situace, kdy bude v tísni miminko). Moje PA měla co dělat, aby odsermovala nůžky lekarcce, protože to na ni trvalo moc dlouho (dítě ukazkovy monitor... Diky PA žádné zranění). Take jsem mela ze chci jen nutny personal (PA, podnik, neonatolog, jeho sestra), vesrala se mi tam cela banda lidi, co bylo na oddeleni. A jeste tam kecali jak na hokeji. Jojo, dekuju za respekt k me osobě, k zazraku zrozeni. Netusila jsem, ze v druhé době porodní musim mit ostré lokte vyhazovat lidi pryč. Příště rodim doma, tam diky personalu neprijdu o me plache kontrakce, ktere člověk ma rád, kdyz rodí 4kg dítě.

Fakt se nezlobte, ale tento článek je výsměch ženám, kterým na okamžicích narození detatka záleží!

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jirka Malíček | 1. 3. 2019 | 10:55

Ani jsem to celé nečetl. Hned na úvod máte chybu. Porodní plán JE pro zdravotníky závazný. Jedinou výjimkou je akutní a bezpečnostní ohrožení života ženy nebo dítěte. A další věc : proč by měla žena hledat zdravotnické zařízení, které milostivě bude dodržovat její práva ? Povinností zdravotníků je dodržovat zákony a tom pádem ten kdo v případě porodů rozhoduje o sobě a dítěti je ta žena. Vnitřní předpisy jakéhokoliv zařízení nemohu být v rozporu se zákony. A poslední připomínka : odpovědnost vzdy nese ta žena. Ona rozhoduje.
Hezký den přeji.
J.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Honza | 1. 3. 2019 | 11:50 | reakce na Jirka Malíček - 1. 3. 2019 10:55

Myslím, že nemáte pravdu. Jak to chápu já, tak autorka tím "není závazný" nejspíš myslí, že porodní personál se v daném bodě přání upřímně domnívá, že by jeho dodržení způsobilo akutní a bezodkladné ohrožení.

Dále si myslím, že jakékoliv přání vyslovené před porodem lze velmi snadno smést ze stolu pomocí odstavce 5, § 36 zákona 372/2011 Sb. Tedy samozřejmě jen za předpokladu, že je přání úředně ověřeno, jak ukládá zákon.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jirka Malíček | 2. 3. 2019 | 08:21 | reakce na Honza - 1. 3. 2019 11:50

Z jakého důvodu chcete "smést ze stolu" přání klienta ? Proč ? Proti vůli či bez souhlasu může zdravotník jednat POUZE v případě akutního ohrožení života. Zdravotníci si patrně neuvědomují, že to nejsou oni kdo rozhoduje a nese odpovědnost. A také si neuvědomují, že ta jejich úporná snaha "vést" porod přímo ohrožuje dítě a jeho matku.
J.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Alena | 1. 3. 2019 | 15:03 | reakce na Honza - 1. 3. 2019 11:50

Co se týče dříve vysloveného přání, tak by se "smetení" vztahovalo pouze na dobu po porodu, neboť nenarozené dítě se nepovažuje za osobu.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu