Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Soud s Cichanouskou i kontroverzní gesto ruského hokejisty. Vybíráme pět důležitých událostí tohoto týdne

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

antifeminista | 22. 1. 2023 21:41

A kde v tomto případě máš nějakýho homofobního pobožného póvla? Pokud myslíš toho hokejistu, tak ten nikoho k ničemu nenutí. On se jen odmítl podílet na propagaci nějakého hnutí, ale nebránil v tom nikomu jinému, ani nikoho k ničemu nenutil.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

antifeminista | 22. 1. 2023 21:05

A tím spíš k tomu nesmí někoho úplně cizího nutit nějaký komoušský póvl s mikrofonem. Nebo Heroine, který takové kokotské jednání očividně schvaluje.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Diskuze k článku:

antifeminista | 22. 1. 2023 21:41 | reakce na B - 22. 1. 2023 21:13

A kde v tomto případě máš nějakýho homofobního pobožného póvla? Pokud myslíš toho hokejistu, tak ten nikoho k ničemu nenutí. On se jen odmítl podílet na propagaci nějakého hnutí, ale nebránil v tom nikomu jinému, ani nikoho k ničemu nenutil.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 22. 1. 2023 21:38 | reakce na B - 22. 1. 2023 21:12

O čem to zas meleš? Nejde o to, co se líbí nebo nelíbí zaměstnanci nebo zaměstnavateli. Jde o to, že zaměstnavatel nemá práco zaměstnance nutit do ničeho, co není součástí jejich smlouvy, nebo co odporuje zákonům.

A kokotí komentátor na to už tuplem nemá žádné právo, protože jak jsi správně řekla - co není zakázaný, je dovolený, a protože je ZAKÁZANÉ trestat kohokoliv za jeho postoje, pokud tyto neodporují zákonům (a odmítnutí podílet se na propagaci konkrétního hnutí nelegální není!), pak se ten komentátor dopouští potenciálně trestného jednání, za které by měl jít bručet.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 22. 1. 2023 21:13 | reakce na antifeminista - 22. 1. 2023 21:05

Citace - antifeminista / 22. 1. 2023 21:05

A tím spíš k tomu nesmí někoho úplně cizího nutit nějaký komoušský póvl s mikrofonem. Nebo Heroine, který takové kokotské jednání očividně schvaluje.

Jo, všechny může k něčemu nutit jen póvl homofóbní a pobožný...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 22. 1. 2023 21:12

Citace - antifeminista / 22. 1. 2023 21:02

S ničím takovým nesouhlasím, nauč se číst. Zaměstnavatel si jako jakákoliv jiná firma nebo soukromá osoba může propagovat co chce. Jen k tomu nesmí proti jejich vůli nutit své zaměstnance.

Aha, takže proti vůli propagovat homosexualitu je špatně, ale propagovat třeba Sazku, nebo alkohol, nebo psy už zaměstnanci vadit nijak nesmí... prostě kvůli něčemu být uraženi můžou a kvůli něčemu zas ne. Nebo jako ti zaměstnavatelé se musí všechnejdřív zeptat, jestli je něco nábožensky nebo jinak neuráží?

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 22. 1. 2023 21:05 | reakce na antifeminista - 22. 1. 2023 21:02

A tím spíš k tomu nesmí někoho úplně cizího nutit nějaký komoušský póvl s mikrofonem. Nebo Heroine, který takové kokotské jednání očividně schvaluje.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 22. 1. 2023 21:02 | reakce na B - 22. 1. 2023 20:35

S ničím takovým nesouhlasím, nauč se číst. Zaměstnavatel si jako jakákoliv jiná firma nebo soukromá osoba může propagovat co chce. Jen k tomu nesmí proti jejich vůli nutit své zaměstnance.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 22. 1. 2023 20:59

Citace - antifeminista / 22. 1. 2023 19:34

1) Závadnost je prokázána tím, že strana, která si ho má obléct, jej obléct odmítne.
2) Červené tričko nepropaguje komunismus jen proto, že je červené. Stejně tak duhový dres není propagací LGBT+ hnutí jen proto, že je duhový. Ovšem duhový dres v přesných barvách hnutí, který si hokejista má obléct právě za účelem účasti na akci, která má upozornit na toto hnutí, je propagací tohoto hnutí zcela očividně. Tohle neokecáš.
3) Islám dotyk s pacientem nezakazuje, není tedy překážkou v péči o pacienty a tedy ani důvodem k přeřazení.

1. Aha, takže kdokoli si něco dmítne obléct, tak má pravdu, páč je to tedy automaticky závadné.
2. Nevím, jestli je něco takového stanoveno, a už vůbec jestli se toho ten klub držel. Ani nevím, jestli je to nějaké hnutí, jak ty tvrdíš. Mají snad nějaký manifest nebo program?
3. No, já myslím, že radikální islám zakazuje se vůbec volně stýkat s muži natož na ně sahat, ale samozřejmě právně to tak být udáno nemusí...tedy aspoň zatím, ale ty horuješ za náboženskou svobodu a ustupování víře, takže s tím jistě souhlasíš, že dotyčná nemusí, když věří, že je to špatně, a zákon by jí to měl uznat.:D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 22. 1. 2023 20:45

antifeminista: Jinak mimochodem nedávat si na dres uzenku logické důvody má...uzenky prokazatelně škodí zdraví a masný průmysl je hnus. Z takového klubu bych odešla.
Logiku má i to s tím hazardem, ale zakazovat propagaci LGBT je stejně logický jako zakazovat propagaci třeba čaje (iten může někoho nábožensky urážet, ale škodlivý většinou není, naopak má i mnoho příznivých účinků).

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 22. 1. 2023 20:35

Citace - antifeminista / 22. 1. 2023 19:55

A co kdyby ses ty vrátila do té husitsko-nacistické tramtárie, ze které jsi povstala, a neotravovala svými názory? :-)

Ne, tohle už je z tvé strany jen vymýšlení naprostých absurdit. Víš, že se docela nedávno přejmenoval NFL klub Washington Red Skins jen kvůli tomu, že po osmdesáti letech jeho existence pod tímto jménem, během které to nikoho ani nenapadlo, se najednou někomu udělala myšlenka, že je to urážlivé? Hráči, kteří v něm hrají, nedostali placené volno, protože by zaměstnavatel byl takový čurin, jak tu všechny zaměstnavatele prezentuješ. Klub prostě předešel další eskalaci konflitku a ustoupil nátlaku. Tak, jako to běžně dělají všichni - automobilky, obchodní řetězce, pojišťovny, filmoví producenti, výrobci potravin, prostě všichni. Všichni ustupují rudým kokotům. A proto taky dnes žádný mezinárodní ohkejový klub nedá na dres uzenku.

Ale ty s tím celou dobu souhlasíš. :D Kromě propagace homosexuality by se musela zaměstnavatelům zakázat každá možná propagace něčeho, co může urážet něčí víru a za to ty tu celou dobu vesele horuješ. Vlastně by nikdo nesměl propagovat alkohol, kávu, čaj, krevní banky, psí útulky, hazard, lidské postavy a další xy věcí, co mohou urážet zaměstnancovo údajné náboženství a podle tebe je to tak ok.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 22. 1. 2023 19:55 | reakce na B - 22. 1. 2023 19:12

A co kdyby ses ty vrátila do té husitsko-nacistické tramtárie, ze které jsi povstala, a neotravovala svými názory? :-)

Ne, tohle už je z tvé strany jen vymýšlení naprostých absurdit. Víš, že se docela nedávno přejmenoval NFL klub Washington Red Skins jen kvůli tomu, že po osmdesáti letech jeho existence pod tímto jménem, během které to nikoho ani nenapadlo, se najednou někomu udělala myšlenka, že je to urážlivé? Hráči, kteří v něm hrají, nedostali placené volno, protože by zaměstnavatel byl takový čurin, jak tu všechny zaměstnavatele prezentuješ. Klub prostě předešel další eskalaci konflitku a ustoupil nátlaku. Tak, jako to běžně dělají všichni - automobilky, obchodní řetězce, pojišťovny, filmoví producenti, výrobci potravin, prostě všichni. Všichni ustupují rudým kokotům. A proto taky dnes žádný mezinárodní ohkejový klub nedá na dres uzenku.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 22. 1. 2023 19:37 | reakce na B - 22. 1. 2023 19:24

Nevím, jestli slučuje, nebo neslučuje. Ale pokud ne, jak říkáš, tak jsou všechna náboženství překvapivě vůči hazardu vstřícná. Jinak když sportovec nechce být s něčím spojován, může zkusit proti tomu protestovat. A když je tím sportovcem Ronaldo, tak mu to i projde.

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/akcie-coca-cola-euro-2020-ronaldo.A210616_103611_eko-zahranicni_mato

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 22. 1. 2023 19:34 | reakce na B - 22. 1. 2023 17:12

1) Závadnost je prokázána tím, že strana, která si ho má obléct, jej obléct odmítne.
2) Červené tričko nepropaguje komunismus jen proto, že je červené. Stejně tak duhový dres není propagací LGBT+ hnutí jen proto, že je duhový. Ovšem duhový dres v přesných barvách hnutí, který si hokejista má obléct právě za účelem účasti na akci, která má upozornit na toto hnutí, je propagací tohoto hnutí zcela očividně. Tohle neokecáš.
3) Islám dotyk s pacientem nezakazuje, není tedy překážkou v péči o pacienty a tedy ani důvodem k přeřazení.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 22. 1. 2023 19:24

Ostatně u nás sportovní kluby sponzorují sázkové kanceláře, což se taky snad se žádnou vírou moc neslučuje, takže všem věřícím hráčům doporučuju zůstat doma, dokud se všechna ta loga ze všeho neodstraní... :D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 22. 1. 2023 19:12

A ještě takový bonus. Co kdyby se hokejový klub rozhodl dát na dresy třeba reklamu alkoholu, uzeňářství, nebo prostě jen lidskou postavičku... to hned mají různá náboženství povolenku zůstat doma na placené dovče, páč jim víra zakazuje něco takového propagovat?... ostatně to nemusí být jen hokejový klub, vy chytráci.
A co třeba vegetarián, nebo abstinent...ti do práce pak musí, nebo jsou taky omluveni, páč je zaměstnavatel nemůže nutit?
Ať se prostě vrátí do Ruska, změní víru, nebo změní klub a neotravuje se svým údajným náboženstvím. Hotovo.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 22. 1. 2023 17:12

Citace - antifeminista / 22. 1. 2023 17:03

Pokud zdravotní sestře zakazuje víra dotknout se pacienta, pak bude jistě v souladu se zákony přeřazena na administrativní práce, protože při péči o pacienty je určitý fyzický kontakt nezbytný, a proto je v naprostém pořádku, když jej zaměstnavatel vyžaduje, navzdory náboženskému přesvědčení zdravotní sestry.

Oproti tomu nosit duhový dres nikdo jako nezbytný požadavek neobhájí. Ani ty ne.

Nikdo ale ani nedokáže jeho závadnost oproti jiným dresům. Hokejista si nemůže vybírat, co na dresu chce nebo nechce mít. To jako když se hokejista špatně vyspí a řekne že červenej dres propaguje komunismus, nebo je jinak proti nějaké trapné víře, tak taky nemusí přijít?

A co když sestru nemají kam přeřadit, když se dala na islám... to jí mají dát volno a platit jí, ale vyhodit ji nemůžou?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 22. 1. 2023 17:06

Citace - antifeminista / 22. 1. 2023 16:57

Jakékoliv ustanovení v pracovní smlouvě, které je v rozporu s příslušnými zákony, je považováno od počátku za neplatné. Zaměstnavatel ti může určit dres, ale nesmí tě nutit propagovat nějaké hnutí. Pokud by tedy smlouva měla obsahovat doložku, která by zaměstnavateli umožňovala navléct tě proti tvé vůli do duhového dresu, pak je tato doložka neplatná a nevymahatelná, i kdyby se na ní obě strany dohodly.

Jenže nikdo neurčil, že duhový dres musí být nutně propagace, natož propagace něčeho nepovoleného. :D

Nj, chudák Johny Depp odsouzenej na 50 let, protože veřejnost si to tak přála-chudák!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 22. 1. 2023 17:03 | reakce na B - 22. 1. 2023 16:48

Pokud zdravotní sestře zakazuje víra dotknout se pacienta, pak bude jistě v souladu se zákony přeřazena na administrativní práce, protože při péči o pacienty je určitý fyzický kontakt nezbytný, a proto je v naprostém pořádku, když jej zaměstnavatel vyžaduje, navzdory náboženskému přesvědčení zdravotní sestry.

Oproti tomu nosit duhový dres nikdo jako nezbytný požadavek neobhájí. Ani ty ne.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 22. 1. 2023 17:00 | reakce na B - 22. 1. 2023 16:48

No já se tu bavil o tom, že nějaký kokot požaduje, aby byl vyhozen. Ne o tom, že ho chtějí vyhodit. A vyjádřil jsem obavu, že tady zaměstnavatel, podobně jako v případě Johnnyho Deppa, ustoupí sílícímu tlaku veřejnosti, která bude vyhecovaná kokotama, jako byl ten komentátor.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 22. 1. 2023 16:57 | reakce na B - 22. 1. 2023 16:42

Jakékoliv ustanovení v pracovní smlouvě, které je v rozporu s příslušnými zákony, je považováno od počátku za neplatné. Zaměstnavatel ti může určit dres, ale nesmí tě nutit propagovat nějaké hnutí. Pokud by tedy smlouva měla obsahovat doložku, která by zaměstnavateli umožňovala navléct tě proti tvé vůli do duhového dresu, pak je tato doložka neplatná a nevymahatelná, i kdyby se na ní obě strany dohodly.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 22. 1. 2023 16:49 | reakce na B - 22. 1. 2023 14:49

Jak bylo řečeno - zaměstnavatel má právo vyžadovat firemní politiku, ovšem tato politika nesmí zasahovat do zákonama chráněných práv zaměstnance.

Kérka nebo ignorace hygieny nejsou zákonem chráněná práva, proto zaměstnavatel může, v oprávněných případech, zaměstnanci nařídit dodržování osobní hygieny, nebo omezit jeho uplatnění v souvislosti s kérkou. Satanismus není alespoň v ČR registrované náboženství, takže jeho propagace nemá žádnou právní ochranu. Je tedy možné, aby zaměstnavatel neumožnil na pracovišti obětovat černé kohouty. Atd.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 22. 1. 2023 16:48

Citace - antifeminista / 22. 1. 2023 16:42

Firemní politika zaměstnavatele nesmí zasahovat do lidských a občanských práv zaměstnanců, neboť jim není nadřazena. Zaměstnavatel tedy nesmí nutit zaměstnance, a to ani pod pohrůžkou vyhazovu, dělat nic, co by bylo proti jejich náboženskému nebo politickému přesvědčení. Pokud to udělá a třeba nějakého zaměstnance vyhodí, protože tento zaměstnanec se odmítne podvolit, může jej zaměstnanec s poměrně vysokou šancí na úspěch zažalovat u soudu.

Není třeba zakazovat podporu LGBT, aby zaměstnavatel neměl sebemenší právo nutit své zaměstnance toto hnutí podporovat. Zaměstnavatel toto právo nemá už teď. Nikdy ho neměl.

Tak ať jde a žaluje...nikdo ho ani nevyhodil, jestli sis toho stále nevšiml. Každopádně pak se nediv, až se tě sestra v nemocnici nedotkne, páč ji to víra zakazuje.:D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 22. 1. 2023 16:45

(Ale pokud tví zaměstnanci stejně odměny nemají a dovolená na podzim je u tebe standard, tak holt asi nemáš moc místa k manévrování a možná můžeš být rád, že u tebe pracuje aspoň někdo.:D)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 22. 1. 2023 16:42 | reakce na B - 22. 1. 2023 14:28

Firemní politika zaměstnavatele nesmí zasahovat do lidských a občanských práv zaměstnanců, neboť jim není nadřazena. Zaměstnavatel tedy nesmí nutit zaměstnance, a to ani pod pohrůžkou vyhazovu, dělat nic, co by bylo proti jejich náboženskému nebo politickému přesvědčení. Pokud to udělá a třeba nějakého zaměstnance vyhodí, protože tento zaměstnanec se odmítne podvolit, může jej zaměstnanec s poměrně vysokou šancí na úspěch zažalovat u soudu.

Není třeba zakazovat podporu LGBT, aby zaměstnavatel neměl sebemenší právo nutit své zaměstnance toto hnutí podporovat. Zaměstnavatel toto právo nemá už teď. Nikdy ho neměl.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 22. 1. 2023 16:42

Citace - umfa / 22. 1. 2023 16:20

Ne, nic tím nezanedbává a ve smlouvě to být nesmí, takovou by každý soud shodil. Jen jako reciprocita k tomu, že zaměstnavatel tomu hokejistovi nařídil, aby jakési hnutí propagoval. Tak jestli já to můžu zaměstnancům zakázat.

Možná mají hokejisté ve smlouvě povinnost nosit dres (pracovní úbor) jaký jim zaměstnavatel určí. Pokud by tvůj zaměstnanec místo firemního trička nosil duhové do práce, pak porušuje smlouva, že musí mít dané pracovní oblečení. Pokud nosí pracovní tričko mimo práci (a bere si ho třeba na pride pochody) a je ve smlouvě, že nesmí, pak je to to samé.:)
A pokud už ho nemůžeš vyhodit, můžeš mu třeba strhnout odměny, určit vybrat si dovolenou někdy na podzim a další takové ty milé věci, co zaměstnavatelé dělají, když se tě chtějí zbavit.:D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 22. 1. 2023 16:37 | reakce na B - 22. 1. 2023 14:33

Mě se taky nelíbí, když rodič raději nechá dítě zemřít, protože mu jeho víra nedovoluje povolit transfuzi. Ale tady se bavíme o tom, jestli je v pořádku nutit hokejistu proti jeho vůli do propagace hnutí, se kterým nechce být z jakéhokoliv důvodu spojován. On nemá povinnost komukoliv vysvětlovat, zdůvodňovat či obhajovat svoje pohnutky, protože nikdo nemá právo ho nutit k propagaci tohoto hnutí, nebo ho trestat za to, že je nepropaguje. V tomto směru o chrání ústava. Takže nezáleží na tom, jestli to hnutí nepropaguje proto, že je členem pravoslavné církve, nebo v něm podobně jako já vidí jen bandu idiotů, kteří hlásají bohulibé cíle, ale svými činy těmto cílům (a v důsledku lidem) škodí.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 22. 1. 2023 16:20 | reakce na B - 22. 1. 2023 16:09

Ne, nic tím nezanedbává a ve smlouvě to být nesmí, takovou by každý soud shodil. Jen jako reciprocita k tomu, že zaměstnavatel tomu hokejistovi nařídil, aby jakési hnutí propagoval. Tak jestli já to můžu zaměstnancům zakázat.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 22. 1. 2023 16:09

Citace - umfa / 22. 1. 2023 15:39

Když už tady udílíte právní rady, můžu taky o jednu poprosit? Můžu vyhodit zaměstnance za to, že aktivně propaguje hnutí LGBTPZN?

Asi by to šlo. Záleží patrně jak to dělá, jestli to firmu a její jméno poškozuje, něco tím pracovně zanedbává (třeba docházku jako ten hokejista) nebo je někde ve smlouvě, že to či ono je peo zaměstnance zakázané. Jenže pak je možné, že se to rozmázne a firma třeba nebude populární...i když v Čr by to asi nikomu nevadilo. V Rusku takového zaměstnance asi vyhodí okamžitě.:) Ostatně i ten hokejista se možná jen obává dopadů na svou famíliji nebo budoucnost, až se do té homofóbní, zaostalé díry vrátí.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 22. 1. 2023 15:39 | reakce na B - 22. 1. 2023 14:49

Když už tady udílíte právní rady, můžu taky o jednu poprosit? Můžu vyhodit zaměstnance za to, že aktivně propaguje hnutí LGBTPZN?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 22. 1. 2023 15:36

...a samozřejmě by se to netýkalo jen hokejistů, takže i za pokladnou v Lídlu by mohla sedět holka ve svatebních šatech a lidi vyprovázet slovy: Ave satan!
A když by sis na ni stěžoval, tak by vedoucí jen pokrčil tameny a řekl ti, že můžeš bejt rád, že tam dnes nesedí ten týpek v masce koně.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 22. 1. 2023 14:49

...jo, ještě tak leda upravit zákon, že zaměstnavatel nemá právo po zaměstnancích vyžadovat nějakou firemní politiku, ani zasahovat do jejich soukromí a nutit je k čemukoli s čím nesouhlasí, nebo se jim nelíbí. Což by například znamenalo, že zaměstnavateli musí být jedno i to, jestli má zaměstnanec například kérku na ksichtě, chodí ve špinavejch teplákách nebo veřejně propaguje to či ono a to i během zaměstnání. Jo, to by taky šlo, pak by zaměstnavatel neměl žádné právo toho hokejistu vyhodit. A jinej hokejista by zas mohl zas třeba natáčet porno, nebo propagovat satanismus a taky by mu nesměli vůbec nic říct.:D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Zobrazit další