Heroine do schránkyPředplatit časopis 
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Vydržet musí všechno. O obtěžování a vydírání modelek se v branži nemluví, potvrzuje Češka

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

antifeminista | 15. 11. 2022 6:28

Zametač (ale i zametačka, ať z toho neděláme zbytečně záležitost genderu) neprodává své tělo, ale svou práci. Jeho/její úspěch - i když jde jen o pomíjivé zametání - není dán tím, jestli se na něj dobře kouká ani jestli má výstavní křivky. Na rozdíl od modelek.

Samozřejmě, že modelka není sexuální pracovnice. Ale obě mají zaměstnání založená na prodeji svého těla. A natřásání se někde na mole před naprosto cizími lidmi, v plavkách nebo v šatech, které mnohdy nezakrývají ani to, co by ve slušné společnosti měly, je zcela regulérně forma prostituce, a sexualita (i když ne koitus) je tam integrální součástí.

Já to nedoprovázím žádnými hodnotovými soudy. Ať si klidně ženy dělají modelky. Ale pokud chtějí, aby je někdo bral vážně a všímal si na nich i jiných kvalit, tak zrovna modeling není vůbec dobrá volba.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Lukáš T. | 16. 11. 2022 9:48

"Já nikoho neponižuji na objekt, ale modelka JE vlastně rekvizita." LOL

Ponižujete a ještě to napíšete znova. :-D

Modelka je modelka. Je to jasné? Žádná věc.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Pavel Křížek | 23. 11. 2022 7:11 | reakce na Markéta - 15. 11. 2022 20:34

Máte v podstatě pravdu. Modeling by měl být považován za práci, jako cokoliv jiného. Jenže ve svých úvahách vycházíte z idealizované představy o tom, jak vypadá dnešní modeling. Vaše představa tak ignoruje zneužívání tvrdých drog, poruchy příjmu potravy, sponzorské večírky, které rozhodně nejsou jako popíjení vínečka během intermezza v divadle, a v neposlední řadě naprosto stupidní modely šatů, u kterých se návrháři i návrhářky předhánějí v tom, kolik intimních míst modelek odhalí v jak drahém a jak moc nepraktickém kostýmku.

Modeling by tedy měl být považován za normální práci, v tom souhlasím. Jenže on NENÍ normální práce, takže za ni považován být nemůže a je to tak správně. Souhlasím s antifeministou - je to hnůj a za sebe navrhuji, aby modeling, soutěže miss, módní přehlídky, haute couture a podobné hovadiny skončily jako první, až přijde čas nerůstu. To by zároveň vyřešilo problém s obtěžováním a vydíráním modelek.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 20. 11. 2022 10:14 | reakce na B - 20. 11. 2022 9:08

Dá se to chápat i tak, že když je sexuálním tyranem žena, dozví se to jen fanoušci, ale kdyby to bylo naopak, tak bychom to díky meeeeeeeeto věděli všichni.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 20. 11. 2022 9:08

Ono to hrozí všude, kde má někdo nad někým moc. Zrovna nedávno jsem četla o obtěžování kluků z Omega X od jejich CEO-ženy. V noci je budila, vyhrožovala jim, nutila je pít alkohol a ještě je osahávala. Tohle ti náctiletí hoši trpěli rok, než se dostalo mezi fanoušky díky nějaké osobě z hotelu, co to viděla a natočila. Prostě když někde ostatní ovládá narušené nebo sobecké hovado, tak je to super pro všechny...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marty2020 | 18. 11. 2022 23:41

Modeling, různé miss apod jsou naprosto zbytečné věci. Předvádí se tam naprosto nesmyslné a nepoužitelné věci, které vymýšlí zpravidla homosexuální muži, kteří do vychrtlých modelek převtělují svoje úchylné sexuální představy. Navíc mnoho normálních žen přivádí k sebepodceňování, když jsou každých 20 minut v televizi konfrontovány s dokonalými, štíhlými, rozesmátými a úspěšnými - ale vymodelovanými a umělými - rádoby kráskami 95-58-95.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marty2020 | 18. 11. 2022 23:28

Na jednu stranu se tam píše, že řada z adeptek prohlašuje, že jsou pro úspěch připraveny udělat cokoliv, a promotéři je pak jen berou za slovo. Na druhou stranu je nikdo nenutí to dělat, takže mohou v klidu zasednout na linku ve fabrice, a budou mít téměř jistotu, že v jejich montérkách nebo přílbou na hlavě už tak okouzlující nebudou a nikdo je zneužívat nebude.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 17. 11. 2022 17:55 | reakce na Lukáš T. - 16. 11. 2022 9:48

haha... modelka jako osoba je modelka, ale modelka jako profese je ŽIVÁ FIGURÍNA na věci... profesí modelek je tedy být někomu figurínou, ergo rekvizitou, věcí... to z lidí dělá modeling - věci

ale líbí se mi, jak se tu kdejakej latentní úchyl staví bojovat za nejzbytečnější profesi pod sluncem, která doslova fyzicky i psychicky ničí lidi, kteří v ní pracují, dost to o vás všech vypovídá.... feministi feministi, ale když přijde na věc, tak "neberte nám modeling!!!!!" :-D

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 17. 11. 2022 8:14 | reakce na Markéta - 15. 11. 2022 20:34

Já jen říkám, že ženy (i muži), které mají na to dělat kvalifikovanou práci, obvykle nemíří do modelingu. A i když se modeling v poslední době mírně proměňuje, jako třeba změnou výběru modelek, pořád je to modeling - branže, kde vás použijou a pak odkopnou jako kus hadru, kde záleží jen na tom, jestli vaše tělo splňuje bůhvíčí standardy krásy (mužské rozhodně ne) a ne na tom, co máte v hlavě, branže kam vcházejí ženy, těšící se z úspěchu, a vycházejí z ní bulimičky závislé na kokainu. A to už nemluvím o tom, co jsou nucená si tahle "ramínka na šaty" oblékat, když vykračujou někde po molech, protože ty modelky na sobě mají hadry za statisíce, ale často vypadají, jako kdyby chodily zcela nahé.

Těch paralel mezi modelingem a sexuálním průmyslem je prostě příliš mnoho, jediný zásadní rozdíl je, že modeling normálně nezahrnuje sex. A i když nesouhlasím s nekonsenzuálním sexuálním vytěžováním modelek, s ohledem na přemíru sexuality, která je v modelingu přítomná latentně i zcela nepokrytě, mě vůbec nepřekvapuje, že si občas někdo (a nemusí to být nutně jen muž) modelku splete se sexuální pracovnicí.

Problém, který zde vnímám, je v modelingu, který je momentálně morálním bahnem společnosti (a nemalou míru viny na tom nesou i ženy). Pokud má modeling pokračovat, pak se alespoň IMHO musí proměnit daleko podstatnějším způsobem, než jen tak, že bude přijímat staré a LGBTQ+ modelky a zneužívat je úplně stejně, jako ty vysoké, štíhlé na pohled dokonalé patnáctky.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lukáš T. | 16. 11. 2022 9:48

"Já nikoho neponižuji na objekt, ale modelka JE vlastně rekvizita." LOL

Ponižujete a ještě to napíšete znova. :-D

Modelka je modelka. Je to jasné? Žádná věc.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lída | 16. 11. 2022 8:30

Lukáši, žena jsem a mindrák opravdu nemám. Proč bych ho proboha měla mít?
Já nikoho neponižuji na objekt, ale modelka JE vlastně rekvizita. Používá se na propagaci a reklamu zboží, používá ji fotograf nebo choreograf přehlídky ke zhmotnění své představy. Její osobní přínos je minimální. Že by ji kvůli tomu neměl někdo ponižovat nebo obtěžovat je úplně jiná otázka.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Iris | 15. 11. 2022 22:18

Markéta: Ne, nikoho bych nepřidržovala. Jenom bych odvrátila hlavu na druhou stranu. Mě se to přece netýká. I když ostatní by se asi mohli posrat snahou přivolat pomoc. Já ne. Mě taky nikdo nepomohl. Když jsem v duchu křičela bolestí když mě opomíjeli. Že musí? Nic nemusí. Každý si musí pomoct sám. A když se to nepodaří, no a co. Však ona za chvilku příjde jiná senzace, která přebije tu současnou.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Iris | 15. 11. 2022 20:35

Markéta: nikomu nic nepřidržuji. Vy si taky myslíte, že co je mladé, nevinné a hloupé, je automaticky v právu? Jak typické. Dát vám na sebe kontakt? To bych asi už umřela. Takže děkuji, ne. Jeďte raději třeba s Lindou. Ať mám nějaké zadostiučinění.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Markéta | 15. 11. 2022 20:34

Dobře, v něčem se shodneme, ale prostitucí bych to prostě nenazvala. Nejde jen o bezduchý prodej těla, ale také o práci, obětovaný čas a jiné příležitosti, přestože vy v nich třeba hodnotu nevidíte - asi prostě nemáte produkt, který by byl vaší obživou či vášní, a který jde nejlépe prodat ve spojení s něčím oku příjemným. Cestování, udržování postavy, čas strávený blbou chůzí nebo pózováním. Může to dělat každý? Asi může, stejně jako můžem všichni zametat, a stejně všichni nezametáme, ani nepózujeme. Jenže někdo se prostě po těch zametačích a pózovačích poptává a je ochotný je zaplatit, a každý si volí zaměstnání dle svých schopností a možností, takže někdo na poptávku odpoví, někdo ne, a z toho se odvíjí ta hodnota.
Do takových extrémů jako porovnávat důležitost práce modelů a třeba lékařů snad nemusíme zacházet, každý ví, kdo by tzv vyhrál, kdyby přišlo na nutnost zvolit, ale svět takto černobíle nefunguje. U takových diskusí si vždycky vzpomenu na film, kde před světovou katastrofou vybírali k záchraně naprostý zlomek populace - nejlepší vědce, inženýry, lékaře, technology.. prostě skupinu schopnou uchovat co nejvíce vědění a aplikovat je na vybudování postapokalyptického světa. Na takovou noemovu archu by se stejně nedostali ani modelky, ani zametači, ani já, ani skoro nikdo z těch lidí, co tak rádi porovnávají důležitost a nenahraditelnost povolání. Zbytečné řešit.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Markéta | 15. 11. 2022 19:07

No bylo by vám to třeba k tomu, aby vám manžel neutíkal za každou tou modelkou a vy tak neměla kvůli nim zničený život, jak říkáte. Jsem si jistá, že kdybyste se snažila svět zkrášlit když ne vzhledem, tak prostě svými aktivitami a přístupem, nějaká modelka by vás jen tak neohrozila. A že nepoznám zlo, když se přede mnou nakrucuje? Hmm, co je větší zlo, náctiletá modelka, která může být úplně normální pohodová holka, nebo predátorský fotograf, nebo zapšklá žena z netu, která kdyby jí to prošlo, tomu fotografovi tu chuděru evidentně ještě podrží, podle svých vyjádření? To je teda přetěžká otázka. Klidně mi na sebe dejte kontakt a pozvu vás na dvoutýdenní dovču, a to myslím vážně. Ještě z vás něco uděláme, nikdy není nic ztraceno.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Iris | 15. 11. 2022 11:46

Markéta: mě nevzali nejen na miss, ale nikam. Hodná teda nejsem. Ani pohodová. Měla bych být? K čemu by mi to bylo? Abych tak jako vy nepoznala zlo, když se přede mnou svůdně nakrucuje? Ohledně modelek jste nad věcí jenom proto, že si umíte dostatečně šikovně lhát. Dejte si 14 dní se mnou a spácháte sebevraždu. Tak se nade mnou moc nevytahujte.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lukáš T. | 15. 11. 2022 10:13

*Lída

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lukáš T. | 15. 11. 2022 10:12

A jéje. Jouda nelenil a opět přišel s ruskou propagandou, jak je západ zkažený poukazováním na vítězku Miss. Až na to, že to žádná miss USA nebyla. Lžeš schválně, nebo jsi jen blbej a neumíš si zjistit fakta?

Další je Linda, co ponižuje lidskou osobu na objekt - rekvizitu. No z toho je mi už celkem na blití. Pokud je to opravdu žena, tak to bude asi mindrák.

Ostatní ukřičené muže zde ani komentovat nebudu. To je smutná ukázka křehkosti mužského ega, který, ač je uplně mimo, si myslí, že sežral šalamounovo koblížek a jeho povinnost je poučit zdejší redakci, která by se měla, dle nich, zřejmě vrátit do kuchyně, kam patří a nekecat pánům tvorstva do jejich záležitostí. Přitom zdejší muži spíše připomínají neandrtálce, opožděné ve vývoji.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 15. 11. 2022 6:56

Citace - Markéta / 15. 11. 2022 01:11

Ve světových soutěžích Miss už často nevidíte jen náctiletá ramínka na šaty, ale o něco starší ženy s vlastní kariérou a úspěchy, které jsou navíc hezké, tak proč toho nevyužít. Čímž samozřejmě neříkám, že jsou všechny modelky a modelové vyložení einsteini a svatouškové a zrovna ta, na kterou narážíte - no, moc vysoké mínění o ní také nemám. Ale celkově myslím, že se o těch teenagerkách a dvacítkách vyjadřujete trochu povýšeně a přikrášleně, aby to nějak odpovídalo vašemu vnímání světa, přitom proč to vidět tak moralisticky a negativně, jakoby je jen tato jejich práce automaticky degradovala na něco méněcenného, co si zaslouží být obtěžováno.


Najímání starších žen s kariérami je leda tak dobré PR pro modelingovou branži. Ukázat, že bezduché ramínko na šaty, kterého se modelingová branže okamžitě a bez výčitek kdykoliv zbaví, ze sebe mohou dělat i ženy, které by už mohly mít rozum, ne jen nějaké patnáctky. Na tom nic užitečného ani záslužného není.

Zaměňujete ale v mých vyjádřeních příčinu a následek - já neříkám, že práce v modelingu dělá z žen něco méněcenného. Já říkám, že do modelingu míří především ženy, které nemají moc co nabídnout, kromě svého těla. Jak sama říkáte - nejsou to zrovna budoucí vědkyně, právničky, političky. Nikdy neuslyšíte: "potřebuju odbornici na jaderný rozpad, ale kde ji vzít.... a čéče, zkoušels už soutěž miss, letos tam byly hned tři!?"

A rozhodně neobhajuju nekonsenzuální sexuální vytěžování modelek.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 15. 11. 2022 6:28 | reakce na Markéta - 15. 11. 2022 1:11

Zametač (ale i zametačka, ať z toho neděláme zbytečně záležitost genderu) neprodává své tělo, ale svou práci. Jeho/její úspěch - i když jde jen o pomíjivé zametání - není dán tím, jestli se na něj dobře kouká ani jestli má výstavní křivky. Na rozdíl od modelek.

Samozřejmě, že modelka není sexuální pracovnice. Ale obě mají zaměstnání založená na prodeji svého těla. A natřásání se někde na mole před naprosto cizími lidmi, v plavkách nebo v šatech, které mnohdy nezakrývají ani to, co by ve slušné společnosti měly, je zcela regulérně forma prostituce, a sexualita (i když ne koitus) je tam integrální součástí.

Já to nedoprovázím žádnými hodnotovými soudy. Ať si klidně ženy dělají modelky. Ale pokud chtějí, aby je někdo bral vážně a všímal si na nich i jiných kvalit, tak zrovna modeling není vůbec dobrá volba.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Markéta | 15. 11. 2022 1:21

Drahá Iris, máte-li v životě, manželství či seberealizaci nějaké problémy, jen z tohoto vašeho komentáře jde vyčíst, že modelíny za to opravdu nemohou. Takto dobrý a pohodový člověk neuvažuje o jiných lidech, kteří se neprovinili ničím jiným, než že mají nějaké fyzické atributy, za které jsou druzí ochotni zaplatit (což by ovšem melo být jen za účelem rejlamy!). Lidé mohou být hezcí na podívání, aniž by museli být degradováni na běco, co je normální sexuálně vykořisťovat. Ne, taky nejsem modelka - holt se u sebe zaměřím na jiné věci, a vám doporučuji to samé. Vaše sebehodnota by neměla být otřesitelná jen tím, že někoho jiného vzali na Miss a vás ne.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Markéta | 15. 11. 2022 1:11

Jak jinak byste chtěl předvádět oblečení a kosmetiku? A vážně nevidíte rozdíl mezi tímto a sexuálními službami? Mně, jako heterosexuální ženě, se líbí modelky s dlouhými vlasy v reklamě na šampony třeba, nebo oblečení předváděné na štíhlých postavách - čistě moje estetické preference. Je snad pro ně takový hřích mít postavu a tvář, na kterou se pěkně dívá, a využít toho a zpeněžit to? To je opravdu daleko toho, aby automaticky poskytovaly i sexuální služby. A své tělo prodává každý - někdo na focení, někdo na zametání ulic. Jenom mi teď proboha nepište, že ten zametač vytváří hodnoty, na rozdíl od modelek. Já taky holt musím do práce, bohužel mě žádný agent neobjevil, ale nehodlám se rozčilovat, že měkdo má holt jiné příležitosti, byť jen kvůli tvářičce.

A proč by jejich jediným úspěchem mělo být, že si jich všimne sportovec? Holek, co se tomu někdy věnovaly, znám jen pár, ale myslím, že si víc cení té celkové příležitosti a tehdejšího cestování, než že byly párkrát na večírku, kde potkaly celebritu. Následně normálně vystudovaly, pracovaly v oborech na různých stupních kvalifikace, mají rodiny... jen jedna jediná má vyloženě modelingovou kariéru a ano, je vdaná za sportovce, se kterým se však znala již od dětství a k vlastnímu úspěchu ho opravdu nepotřebovala. Ve světových soutěžích Miss už často nevidíte jen náctiletá ramínka na šaty, ale o něco starší ženy s vlastní kariérou a úspěchy, které jsou navíc hezké, tak proč toho nevyužít. Čímž samozřejmě neříkám, že jsou všechny modelky a modelové vyložení einsteini a svatouškové a zrovna ta, na kterou narážíte - no, moc vysoké mínění o ní také nemám. Ale celkově myslím, že se o těch teenagerkách a dvacítkách vyjadřujete trochu povýšeně a přikrášleně, aby to nějak odpovídalo vašemu vnímání světa, přitom proč to vidět tak moralisticky a negativně, jakoby je jen tato jejich práce automaticky degradovala na něco méněcenného, co si zaslouží být obtěžováno.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 14. 11. 2022 22:05

=== Anketa ===
Přítomní pánové, jsou modelky hezké? Myslím ty co mají být hezké, na takové ty tlusté, staré, plešaté, proděravělé apod. se neptám :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pinochet | 14. 11. 2022 20:45

To je tak, když děláte kariéru v oboru, kde jediným možným úspěchem je, že se stanete řezivem pro nějakou hokejku nebo kopačku.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 14. 11. 2022 20:05

Modeling i sexuální služby jsou prostituce. Modelky prodávají svá těla, aby si z nich někdo dělal ramínko na šaty a doplněk. Sexuální pracovnice prodávají svá těla, aby si z nich někdo dělal sexuální hračku a doplněk. Předstírat, že v obou profesích někdy někomu šlo o něco víc, než o prodávané tělo, je obelhávání sebe sama.

A když se podíváte na většinu modelek, je vám jasné, že na kariéru modelek se nedávají zrovna velké myslitelky. Třeba miss 1999, která otevírala portály z pyramid do jiných světů, vylepšuje vodu pozitivními myšlenkami a léčí si nádory vyplakáváním smutku všech žen. Že má tato "vizionářka" pouze podřadné vzdělání v nějakém sociálně-experimentálním oboru, který ani není založený na vědeckých poznatcích, a kromě prodávání svého těla nikdy nic nedokázala, se dalo čekat.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Markéta | 14. 11. 2022 19:34

Sexuální atraktivitu? Já se také ráda dívám na pěkné modelky, baletky apod., ale sexuálně mě zrovna nepřitahují. Takže sexuální objekt v nich uvidí jen, mno, člověk s preferencí, na kterého můžete narazit, i když se běžně ráno upravíte do práce - sice se snažíte vylíčit jako nespravedlivě nepřitažlivá, ale já jsem přesvědčená, že

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

John Mc Enroe | 14. 11. 2022 16:10

Přesně - Miss USA - náš vzor a budoucnost...

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Iris | 14. 11. 2022 12:29

Jouda: krása je dost subjektivní. Soutěž krásy podle vašich představ by se asi měla spíš jmenovat miss průměrného vkusu.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Iris | 14. 11. 2022 12:25

Ale tak snad vědí ty modelky, když prodávají svoji sexuální atraktivitu, že se v té branži asi nebudou vyskytovat hlavně lidi kladoucí důraz na modlení. A přesto do toho za peníze a slávu jdou. Aby pak jejich vyretušované fotky srážely sebevědomí normálním ženám. A odkláněly od nich pozornost jejich mužů. Ničí tak za peníze životy běžných lidí. Jestli se pak na ně při tomto predátorském způsobu života někdo dívá jako na prodejná těla, má pravdu. A že si je někdy spletou i s prostitutkou, není se co divit. Já je nelituji. Dobře jim tak. Zatímco my všichni si vyděláváme na chleba v potu tváře prací, oni to chtějí vzít zkratkou na můj úkor.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jouda | 14. 11. 2022 9:30

Tady jsme krute pozadu

Miss USA, to je jina pisnicka.

https://www.extra.cz/je-tohle-jeste-miss-americkou-soutez-krasy-vyhrala-prvni-transgender-soutezici-s-nadvahou-877af

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lída | 14. 11. 2022 9:04

A co jiného než rekvizita je modelka?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit