Diskuze k článku:

Najít koš na prádlo není superschopnost vyhrazená matkám. Ženy, které se obětují pro rodinu, ubližují svým dětem

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Iva Jiráková | 3. 8. 2022 7:58

Velice hezké a pravdivé. A teď ještě prosím o radu, jak z tohoto případně ven. Jak napravit vlastní "chybu", kdy žena dělá na mateřské téměř vše a po xy letech, kdy konečně dostane pro děti školku a vrátí se do práce, jí to automaticky vše zůstane. A muž zpohodlnělý, zvyklý z původní rodiny, namlsaný od všech svých kamarádů, kde je vše záležitost a starost ženy (a ta má mít navaříno, naklizíno a napečíno). Všimla si autorka v jaké společnosti žijeme? Co je tu norma? Mimo její vlastní hlavu a případně soc. bublinu?
"Já vařit neumím. Tečka." říká můj drahý muž. A když neuvařím já, prostě si sám sobě v supermarketu koupí rohlíky a sýr a nasraně to sní. A co budou jíst děti? To je starost ženský.
Dodám, že je to vysokoškolák a není zlý. Ale je pohodlný, zvyklý z původní rodiny a dnešní většinovou společností stále podporovaný, že když vydělává (mimochodem míň jak já), tak je to dost. Děti a domácnosti jsou starost ženské. Pomůže, ale sám od sebe neudělá nic. Prostě pasivně agresivně sedí a nasraně čeká, až mi vytečou nervy a udělám to, protože komu by pak učitelka vynadala? No, hádáte správně, mně.
A jak odnaučit muže na prahu čtyřicítky té jeho milované pohodlnosti? Obávám se, že nijak, popř. rozvodem :(. Kdy se ale opět pověsí na nějakou další ženskou.
Obviňovat ženy je snadné. A určitě svůj podíl viny neseme. Ale nepohlédnout do reality většinové společnosti a nedomýšlet důsledky, je minimálně nefér.

+138
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

antifeminista | 3. 8. 2022 14:00

BTW je vtipné si uvědomit, že feministky, které mluví o "tradičním rozdělení rolí", ze sebe nedokážou na otázku mužských prací vypotit nic lepšího, než "vyhnání pavouka" nebo "přitlučení poličky", a na základě toho nabydou dojmu, že muž toho "tradičně" dělá v domácnosti ve srovnání se ženou žalostně málo a ve své omezenosti mají pocit, že je tento dojem naprosto oprávněný.

-20
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Diskuze k článku:

Karolína Tremulová | 12. 8. 2022 13:46

Já tomu rozumím spíš tak, že by měla být v domácnosti rovnováha. Tento článek není směřovaný na typy žen, o které mluvíte, ale spíš na jejich opak, ženy který chodí do práce na plný úvazek, poté přijdou domů, uvaří, vyperou, uklidí, jsou s dětmi na procházku, dají je spát a... padnou na hubu. V případě jaký uvádíte vy je to naopak, na hubu padá muž, a to je stejně špatně jako když padá na hubu žena, není možné to vydržet dlouhodobě. Buď se muž zblázní, odejde nebo si jednoho večera sednou a vyříkají si co a jak.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ještěrka | 10. 8. 2022 14:22

Generace dnešních mužů je neschopná proto, že k jejich matkám(dejme tomu i otcům)se bohužel tyhle informace zkrátka v té době ještě nedostaly...Neplatí pro všechny,ale pro velkou většinu..A zřejmě to částečně možná ani nebyla jejich vina.To ,,pokrokové myšlení

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Xuza | 8. 8. 2022 8:40 | reakce na lol - 6. 8. 2022 16:59

Takže vykonávat domácí práce znamená nechat po sobě šlapat a dělat ze sebe rohožku? Tak snad se tak nechováte ke své mamince a partnerce.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Marie | 7. 8. 2022 0:08 | reakce na Alena A. - 6. 8. 2022 23:38

ale umí udělat snídani, pověsit prádlo, přebalit dítě, tedy to, co jste je naučily...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Alena A. | 6. 8. 2022 23:38

Ano, mnozí dělají málo. Proto dnes čekáte půl roku na řemeslníka. Minulá generace chlapů uměla leccos, dnes ti chlapi neumí absolutně nic...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Alena A. | 6. 8. 2022 23:34

No právě že u mých kamarádek toto vůbec není norma, až jsem zírala, co všechno chlapi jinde zastanou, jsou to prostě parťáci. Žena holt musí ostatní kolem sebe zaúkolovat, když ostatní členové rodiny neví, co mají dělat. To mi řekl můj tatínek. Žena ať je manažerka. Tečka.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

lol | 6. 8. 2022 16:59

Zato obětovat se pro korporát dětem vyloženě pomůže. Tenhle článek napsala určitě nějaká zapšklá padesátnice. Pokud chcete po partnerovy šlapat tak si vyberte podpantofláka a zklapněte. Společnost neni vinna tím že si k randění vybíráte muže kteří ze sebe nenechají udělat rohožku.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Julie | 6. 8. 2022 10:12

"Já vařit neumím. Tečka." Ano, zatímco my ženy se s touto schopností rodíme :-)

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Bara | 4. 8. 2022 16:05

Tak pochybuju, že před mateřskou a následně rocích Vaší rodičovské se choval jinak.
Pokud neumí vařit, tak proč neudělá dětem alespoň svačinu? Neučí se s nimi? Děti jsou snad napůl jeho. A co se týče úklidu, zvážila bych paní na úklid. A ať se tváří kdo chce jak chce. U nás to taky chvíli trvalo (a to nemáme děti - ano, teď se spustí lavina kritiky). Ale chodím do práce a nechci po práci doma jen uklízet a vařit. A můj muž taky ne.
Samozřejmě vařím, peru a průběžně poklízím pořád, ale od té doby, co mi chodí paní na úklid jsou najednou všichni nějak spokojenější. :)

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana Moravcová | 4. 8. 2022 13:14

Krásný, moudrý článek !

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lucie Jelínková | 4. 8. 2022 10:05

Tak zrovna nehty si nelakuji, ale je to o tom, začít včas. Mám tři děti (18, 16 a12), dvě starší jsou holky, nejmladší kluk. A tak nějak automaticky jsem je vedla k pomoci doma od malička. Chtěli něco dělat, pomáhat, tak jsem je nechala, i když to nebylo dokonalé a musela jsem to třeba pak upravit. Ale neodrazovala jsem je. To je důležité. Ono čekat, že 15 let dítě nepustím k ničemu, protože je malé/ať si užije dětství/stejně to neudělá pořádně... a pak chtít najednou nějakou činnost po puberťákovi, je blbost. Ano, netvrdím že v pubertě nemají někdy kecy a něco se jim nechce, ale přesto jsou na to zvyklí a udělají to. Dneska už jsou holky takřka dospělé a já vím, že když potřebuji, jsou schopné se postarat. Kluk teď leze do puberty, tak to nebude taky chvíli jednoduché, ale i manžel je všechny vede k práci, tak je to pak znát.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Maja | 4. 8. 2022 8:19 | reakce na Siala - 3. 8. 2022 22:48

Sialo, vy ale neoplýváte čtenářskou gramotností, co?

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 4. 8. 2022 2:07 | reakce na Siala - 3. 8. 2022 22:48

Na něj platí přesně to co bylo řečeno níže o těch holkách: je každého věc jak si to v rodině zařídí. Rozhodnutí s kým strávím život je jedna ze základních životních dovedností a kdo ji neovládá, trpí. Možná trpí i ta jeho žena, třeba mu tiše vyčítá za čím se sakra žene, vždyť polévka z Armády spásy je také jídlo a byla by šťastnější s někým jí povahově bližším.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Siala | 3. 8. 2022 22:48

Promiňte, nevím, jak to napsat slušně, ale takovéto články píše hovězí dobytek. Znám chlapa, který chodí do práce, je technik, celý den lítá kolem oprav. Když z ní přijde domů, dělá na živnost druhou práci - auta a zámečničinu. Spát chodí kolem půlnoci, kdy ještě dělá papíry - nabídky, kalkulace,... Ráno vstává v 6. A jeho žena je na mateřské, jídlo kupuje v místní škole, protože je prý levné a nevyplatí se vařit. Doma má pořádek jako kdyby právě odešli zloději a vytahali všechno ze skříní. Dětské hračky by byly v pořádku, ale oblečení na zemi, pytlíky s ovocem a zeleninou na zemi,...? A ona by ještě chtěla, aby se on staral o děti. Splácí vysokou hypotéku a jak dlouho tohle vydrží, těžko říct, váží 60 i s gaučem. A podle autorky by si hlavně měla žena nalakovat nehty a užívat si. Chlap může klidně chcípnout. Co na to říct.

-13
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Magda45 | 3. 8. 2022 21:37 | reakce na Michal Macek - 3. 8. 2022 15:35

Jak to vidím kolem sebe, z dost mužů se stanou "netáhla" až v době, kdy je žena na mateřské/rodičovské. Navyknou si, že o domácnost a děti pečuje v podstatě pouze ona - a pak už to nechtějí měnit. Navíc vidí, že to tak mají jejich kamarádi, a nechtějí být za slabochy, kteří se snad občas starají i o vlastní děti.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

já profi trol | 3. 8. 2022 20:49

Jo ta společnost, je to asi takhle.
"Ahoj Mařenko, dlouho jsem tě neviděla, jak se máš, co rodina?"
"Ále, celkem to jde, dcerka se vdala moc dobře. Ten její hodně vydělává, takže holka je doma, ráno nemusí vstávat, pak sedí u holiče, pak se sejde s kamarádkami na kafe a dortík, večer s mužem na večeři do restaurantu. No zkrátka super. No a co syn?"
"Ten neměl takové štěstí. Furt v práci. Vzal si mrchu, která se jen válí, vysedává u holiče, kafrá s kamarádkama po kavárnách a ani večeři mu neudělá, takže jí jen po hospodách."

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Mišpule | 3. 8. 2022 19:44

Ano, na moji mámu tohle přesně sedí. Já to celý život sledovala a řekla si, tak takhle teda NE. A povedlo se. Mám partnera, pro kterého je fungování v domácnosti naprostá samozřejmost. A tahle idylka by neměla chybu, ale... Někde jsem tady četla v komentářích, že společnost nemá vliv? Ale kdeže! Moje rodina má neustále tentenci nám do toho kecat. Chápu, je to jejich realita, ale nerozumím, proč tyto "trpitelky" a jejich "opečovávaní partneři" mají tendenci tento model neustále vnucovat jiným jako jediný možný. Prý takhle funguje šťastný vztah a jinak to prý nejde. Že je minimálně máma totálně strhaná a věčně si stěžuje, je prý "detail" a patří to k tomu. Byli by raději, kdybych se touhle trpitelkou také stala, hlavně aby byl můj partner spokojený a neopustil mě. Protože je skvělý. Co už jim ale nedošlo je, že právě protože je skvělý, tohle po mně opravdu nechce.

+17
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Gábina | 3. 8. 2022 17:03

Jojo. Tak to jsem přesně já. Ale zkuste říct dětem Dneska se nejí dneska se lakujou nehty! Vidím všude na internetu ty super ženy co zvládají přesunout povinnosti i na ostatní členy domácnosti akorát nevím jestli používají kulomet nebo stačí něco menšího?

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jane | 3. 8. 2022 16:43

Článek napsaný stylem, hele jak si to já umím skvěle zařídit, i nehty si nalakuju. Takový povýšenecký styl.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

já profi trol | 3. 8. 2022 15:40

Iva Jiráková
A taky pokud umýváte a utíráte nádobí ručně by bylo vhodné pouvažovat o myčce nádobí, ušetříte si spoustu času.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 3. 8. 2022 15:35

uf nechci zas prudit, ale ja povazuju podilet se na peci a odeti a domacnost stejne za samozrejmost. Takze znovu reknu nepopularni vec - co ste si to vybraly za partnery, resp. manzely? to ste si pred svatbou nevsimly ze to je netahlo?

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

já profi trol | 3. 8. 2022 15:32

Iva Jiráková
U nás, manžel je asi hodně zamilovaný, tak se snaží celou dobu. Nebo je gentleman a nenechá mě tahat těžké nákupy apod. Často řekne, ať se nedřu, že to udělá sám. Dokáže se postarat i o děti a zvládne vše i kolem domu, když je potřeba prostě cokoliv. Takže já problémy nemám. Vím, že společnost nebo jeho matka s tím nemá nic společného a když jsem unavená nebo nemocná, tak umí všechno v domácnosti převzít a udělat.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr.b | 3. 8. 2022 14:59 | reakce na umfa - 3. 8. 2022 13:53

Obávám se, že zásuvku leckterý kvalifikovaný odborník připojí spíše metodou odporu největšího:-).

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

já profi trol | 3. 8. 2022 14:32

Iva Jiráková
Společnost s tím nemá nic společného. To je opravdu problém vy a váš partner a jak si to uděláte, tak to budete mít. Prostě, jak jste si nastavila pravidla ze začátku, tak to máte a teprve teď jste si uvědomila, že jste to nepromyslela a jste vyčerpaná.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Iva Jiráková | 3. 8. 2022 14:10

Máte hezký nick, děláte mu čest:). Není to tak, že bych ho nechválila a jen kritizovala. To je nesmysl. Nicméně po XY letech, kdy vše leží na vašich bedrech, se prostě vyčerpáte a uvědomíte si, že chcete partnera, ne někoho, koho se musíte prosit, aby utřel nádobí, protože sám od sebe to prostě neudělá a ještě vděčně a pokorně poděkovat. No a děti máte? Některý zkušenosti jsou prostě nepřenosný... jsme ve fázi řešení, uvidíme, jak se to u nás vyvine. Ať si každý klidně myslí, že vyváznout z klasických pastí těchto nerovnoměrných vztahů je s dětmi snadné. Zkrátka není, je to dřina a situace ve společnosti ženám opravdu nenahrává. Just saying.

+15
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 3. 8. 2022 14:03 | reakce na umfa - 3. 8. 2022 13:53

A pak Vám ještě řekne, že s revizí jen na fakturu, kterou nemá u sebe, takže přijde za měsíc, během kterého máte nefunkční celý zásuvkový obvod s vadnou zásuvkou, revizor přijde za další měsíc, a vy si ještě za to ještě připlatíte.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 3. 8. 2022 14:00 | reakce na antifeminista - 3. 8. 2022 12:42

BTW je vtipné si uvědomit, že feministky, které mluví o "tradičním rozdělení rolí", ze sebe nedokážou na otázku mužských prací vypotit nic lepšího, než "vyhnání pavouka" nebo "přitlučení poličky", a na základě toho nabydou dojmu, že muž toho "tradičně" dělá v domácnosti ve srovnání se ženou žalostně málo a ve své omezenosti mají pocit, že je tento dojem naprosto oprávněný.

-20
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 3. 8. 2022 13:53 | reakce na B - 3. 8. 2022 10:39

Citace - B

Protékající záchod, či kohoutek má hlavně ideálně spravovat instalatér, zásuvku za eletrikář

Ale no tak. Zvlášť v současnosti, kdy dobrý instalatér se na vás vybodne, protože dělá na stavbě bloku bytovek po deseti miliónech kousek a na protékající kohoutky zbyde ňouma, který ten kohoutek leda utrhne hasákem. Dtto zásuvky. Tak jak si ji zapojím sám se s ní žádný takový elektrikář nebude mazat, připojí to metodou nejmenšího odporu na zrovna náhodou poblíž se vyskytující přívod ke sporáku a bude tvrdit, že to tak může být. A viděl jsem, jak profík zvládá vrtačku. Udělá díru a pak abyste po něm uklidila a vymalovala, protože do té doby nikdy neslyšel o tom, že by se dalo vrtat a prach zároveň odsvat vysavačem.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

já profi trol | 3. 8. 2022 13:25 | reakce na Helena Holubová - 3. 8. 2022 12:19

Citace - Helena Holubová / 3. 8. 2022 12:19

Máte pravdu, je to nefér. A nefér je taky to, že hledat řešení musí ten, komu je nejhůř. Jenže tak to je, logicky, ten komu je dobře, ten nic měnit nechce. Před pár lety jsem byla ve stejné situaci. Po 10 letech na mateřských a různých brigádách jsem nastoupila do práce na plný úvazek a do půl roku padala únavou na hubu. Několikrát jsem bouchla - ale všichni na mě jen udiveně koukali, oni byli totiž v pohodě, a proč hystericky ječím opravdu nechápali. Pak jsem si jednou zavolala děti a oznámila jim, že mi prostě musí pomoct. Ne pomáhat, kdy mám ve skutečnosti všechno na starosti já, ale pomoct tak, že každé si vybere jeden den v týdnu, kdy si komplet vezme na starost nakupování, vaření i úklid kuchyně. S vařením jsem nějakou dobu ještě musela radit, ale pak se to zaběhlo a pro mě úžasná pomoc. Takže systém ani společnost nezměníme, rozmazlené chlapy asi taky ne, ale zkoušet malé dostupné změny a na nich pak trvat, to někdy jde. Přeju hodně sil do dalších dnů.

Takže s manželem si neumíte poradit, tak jste to hodina na děti. A co budete dělat, až vyletí děti z hnízda? Tak aspoň bude mít čas najít si milenku, když ho doma ani nepotřebujete. :-)

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tomek | 3. 8. 2022 13:10

Nejaka delba prace byt musi. O deti je treba se starat tak nejak rovnomerne…existuji ukoly, ktere zvladnou lepe chlapi a naopak…jo, jo.

Ja osobne jako svobodny pan tyto malicherne problemy nastesti resit nemusim.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Zobrazit další