Diskuze k článku:

Žena rodí tak, jak žije. Jak by vypadal manuál dobrého porodu?

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Rey | 20. 1. 2022 9:17

Citace - Rey / 20. 1. 2022 09:15

U vás musím ocenit jediné, že se nepletete do porodních plánů snach. Skutečně to poslední, co potřebují, je aby se jim do toho pletla tchyně, klobouk dolů za sebereflexi. Kde už ovšem empatie chybí, je tvrzení, že se s porody dnes dělá věda. Ano, ženy chtějí více. Říká se tomu pokrok. Vzdělané ženy opravdu nejsou zvyklé slepě důvěřovat lidem na potkání. Lidem, kteří je neznají, a přesto si nadutě myslí, že ženu znají lépe než ona sebe. Kolikrát je ta žena mnohem vzdělánější než personál, který s ní zachází jak s nesvéprávnou. A ne, tohle nevyřeší pokora ženy v bolestech. Tlak na změnu je jedině dobře. Personál má mít k ženě partnerský přístup, ne paternalistický. Vám submisivita vyhovuje. Jiným prostě ne.


To byla reakce na Kateřina Šmidrová

+27
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

umfa | 21. 1. 2022 12:59

Citace - Kateřina / 20. 1. 2022 10:02

Headline je extrémně necitlivý a zraňující


Co je na tom necitlivého? Není to snad pravda? Některé ženy nemívají v porodnici (a vůbec nikde) problémy a některé přitahují všemožné potíže kudy chodí. Jestli to není v jejich hlavách, tak kde?

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Diskuze k článku:

Ajka | 3. 2. 2022 22:54

No, popravdě mé rozhodnutí nemít děti pramení z této hysterie kolem porodů. Asi to opravdu nikdy nebude jak chceme. Chci čistý, rychlý a bezbolestný porod, ideálně když o tom nebudu ani vědět. Nemusím si nic dokazovat, prožívat, transformovat - to mužů jít na Olympiádu. Necítím, že bych byla méně ženou, když nechci trpět, nebo pak neměla správný vztah k dítěti, nebo ho nemilovala. Tento boj za

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Bibi | 24. 1. 2022 19:43 | reakce na Marie Homolková - 20. 1. 2022 19:13

Citace - Marie Homolková / 20. 1. 2022 19:13

Je dobře, že duly mohou být na porodních sálech. Když totiž vidí porody, které opravdu nejdou podle plánu, když se musí během sekund zastavit krvácení a všichni na sále kmitají podle nazkoušených signálů, když vidí, že zastavený porod a dítě v porodních cestách je oříšek, který musí lékaři vyřešit pomocí nástrojů - duly bývají zhrozené z toho, co všechno může nastat. Což je dobře, protože mohou rozumně budoucím maminkám vysvětlit, že porod=bolest a čas, že přírodu mnohdy nelze přemluvit a ačkoliv dítě před minutou žilo, je nyní mrtvé. A nikdo za to nemůže! Lékařky, které samy většinou mají děti, rozhodně nejsou tak povrchní, aby se nedokázaly vcítit do pocitů rodících žen. Jenže lékaři MUSÍ být nad věcí. Oni musí být připraveni zasáhnout, kdyby se cokoliv stalo. Není to vůbec jednoduché.


Vypněte tu Ordinaci v růžové zahradě, dost vám pokřivila pohled na porodnice a porod samotný, takhle to vážně nechodí.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 21. 1. 2022 22:36

"Zena rodi tak, jak zije."

To je velike moudro.

Jolanda byla velice vlivna osoba

A budes tam, kde zijes. To je to kouzlo, co my dokazeme.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 21. 1. 2022 12:59 | reakce na Kateřina - 20. 1. 2022 10:02

Citace - Kateřina / 20. 1. 2022 10:02

Headline je extrémně necitlivý a zraňující


Co je na tom necitlivého? Není to snad pravda? Některé ženy nemívají v porodnici (a vůbec nikde) problémy a některé přitahují všemožné potíže kudy chodí. Jestli to není v jejich hlavách, tak kde?

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Linda | 21. 1. 2022 9:48

Dobrý den, chtěla bych jenom říct, že v UK jsem také rodila a porod je tam zadarmo. Celým těhotenstvím a porodem provází člověka tzv. midwife. Po porodu několikrát přijdou za matkou až domů, poradí, pomůžou.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marie Homolková | 20. 1. 2022 19:13

Je dobře, že duly mohou být na porodních sálech. Když totiž vidí porody, které opravdu nejdou podle plánu, když se musí během sekund zastavit krvácení a všichni na sále kmitají podle nazkoušených signálů, když vidí, že zastavený porod a dítě v porodních cestách je oříšek, který musí lékaři vyřešit pomocí nástrojů - duly bývají zhrozené z toho, co všechno může nastat. Což je dobře, protože mohou rozumně budoucím maminkám vysvětlit, že porod=bolest a čas, že přírodu mnohdy nelze přemluvit a ačkoliv dítě před minutou žilo, je nyní mrtvé. A nikdo za to nemůže! Lékařky, které samy většinou mají děti, rozhodně nejsou tak povrchní, aby se nedokázaly vcítit do pocitů rodících žen. Jenže lékaři MUSÍ být nad věcí. Oni musí být připraveni zasáhnout, kdyby se cokoliv stalo. Není to vůbec jednoduché.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Katarina | 20. 1. 2022 15:16

Souhlasím, rodila jsem stejně. Během 3,5 roku 3 děti, žádný kurz, důležité je důvěřovat tělu a nehroutit se z toho. Měla jsem tři různé porodní asistentky (u každého porodu jiná) a ty mě vedly. Ano některé mají náročný porod, ale ...

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 20. 1. 2022 11:41

Každým dnem, nebo možná i hodinou mám rodit. A musím říct, že se mi to zdá o dost lepší. Myslím tím přístup personálu. Když jsem byla v porodnici před patnácti lety, byla tam postarší, nepříjemná sestra a doktror přišel až v průběhu porodu, protože měl asi něco důležitějšího. Nikdo se se mnou nebavil a vůbec s váma jednali pomalu jak s nesvéprávnejma. U syny před deseti lety už to bylo o dost lepší, jen mě nutili ještě na sále sepisovat porodopis, protože správně vyplněné papíry jsou holt asi důležitější než lidi a nesnesou odkladu.
Teď jsem tam byla už dvakrát-personál mladý, všichni byli příjemní, všechno vysvětlovali...takže já změnu přístupu k lepšímu vidím.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 20. 1. 2022 11:31

porodit, prekousnout snuru, dite hodit na zada a pokracovat v lovu (orbe, atd...)

PS: sorry uz sem si dlouho nezatrolil :)

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Růžena Hrobařová | 20. 1. 2022 10:06

Dobrý den, rodila jsem v roce 1992 a pak 2004.Oba porody byli velmi odlišné jak ty doby. U první dcery 1992 si mě nikdo téměř 2 dny na tzv. hekárně nikdo nevšímal. V poslední fázi porodu jsem byla tak slabá, že mi dali kyslík a co se teď určitě nesmí dělat, tak mi pomohli zatlačením na břicho.
Tehdy žádné miminko na pokoji a manžel u porodu vůbec. Porodnice ještě původní a vše zastaralé, nechutné společné sprchy, kde některé maminky nechaly ležet oné dámské potřeby.
V roce 2004 to už velký rozdíl, modernější vybavení porodnice, personál pro mě byl v pořádku, pokoj se sprchou a manžel byl už u narození druhé dcery. Tehdy jsem věděla co mě čeká a porod byl o něco rychlejší a lepší.
Myslím, že v současné době je ta péče ještě na vyšší úrovni a prostě ta bolest podle mě patří k porodu. Co teď slýchám to je pomalu každý 2 porod císařským řezem.
Co vím od manželova šéfa, tak jeho dcera loni rodila v USA a musela mít našetřeno na porod v nemocnici 6000 dolarů, nebyla takovou dobu v nemocnici, snad jen 2 dny .
Ještě horší tragédii mi říkala starší dcera, co od její kolegyně známá rodila loni ve UK, tam miminku utrhli při porodu hlavičku a také tam porod v nemocnici není levná záležitost.
Nechci se nikoho dotknout, ale myslím že dnešní ženy a slečny jsou dost náročné a to kolem porodu si musí prožít každý sám i s tou bolestí.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kateřina | 20. 1. 2022 10:02

Headline je extrémně necitlivý a zraňující ke všem ženám, jejichž porody neproběhly dobře nebo dokonce dopadly špatně. Tohle by se Heroine stávat nemělo, a to bez ohledu na to, jestli je článek samotný lepší než titulek (je).

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tereza | 20. 1. 2022 9:52

Já tedy souhlasím, že se kolem porodu dělá zbytečné haló.. Každá si dnes píše podrobný porodní plán, co chce a nechce a co doktoři můžou, musí a nesmí.. Já porodila 3 děti během 4,5 let, nejmladšímu je rok, všechny přirozeně, bez medikace, epidurálu.. Věřila jsem svému tělu a porodním asistentkám, vše šlo jako po drátkách a děti byly venku během chvilky. Jasně, každá jsme jiná a i přes svou nejlepší zkušenost chápu, že jiné mají porod náročný a končící i psychickými traumaty, ale to nic nemění na tom, že rodičky zbytečně vystresované internetem a radami zkušenějších někdy sabotují práci porodníkům.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Rey | 20. 1. 2022 9:17 | reakce na Rey - 20. 1. 2022 9:15

Citace - Rey / 20. 1. 2022 09:15

U vás musím ocenit jediné, že se nepletete do porodních plánů snach. Skutečně to poslední, co potřebují, je aby se jim do toho pletla tchyně, klobouk dolů za sebereflexi. Kde už ovšem empatie chybí, je tvrzení, že se s porody dnes dělá věda. Ano, ženy chtějí více. Říká se tomu pokrok. Vzdělané ženy opravdu nejsou zvyklé slepě důvěřovat lidem na potkání. Lidem, kteří je neznají, a přesto si nadutě myslí, že ženu znají lépe než ona sebe. Kolikrát je ta žena mnohem vzdělánější než personál, který s ní zachází jak s nesvéprávnou. A ne, tohle nevyřeší pokora ženy v bolestech. Tlak na změnu je jedině dobře. Personál má mít k ženě partnerský přístup, ne paternalistický. Vám submisivita vyhovuje. Jiným prostě ne.


To byla reakce na Kateřina Šmidrová

+27
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Rey | 20. 1. 2022 9:15

U vás musím ocenit jediné, že se nepletete do porodních plánů snach. Skutečně to poslední, co potřebují, je aby se jim do toho pletla tchyně, klobouk dolů za sebereflexi. Kde už ovšem empatie chybí, je tvrzení, že se s porody dnes dělá věda. Ano, ženy chtějí více. Říká se tomu pokrok. Vzdělané ženy opravdu nejsou zvyklé slepě důvěřovat lidem na potkání. Lidem, kteří je neznají, a přesto si nadutě myslí, že ženu znají lépe než ona sebe. Kolikrát je ta žena mnohem vzdělánější než personál, který s ní zachází jak s nesvéprávnou. A ne, tohle nevyřeší pokora ženy v bolestech. Tlak na změnu je jedině dobře. Personál má mít k ženě partnerský přístup, ne paternalistický. Vám submisivita vyhovuje. Jiným prostě ne.

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

JITKA | 20. 1. 2022 9:12 | reakce na JITKA - 20. 1. 2022 9:11

..aby pak zenu i dite "zachranili")...

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

JITKA | 20. 1. 2022 9:11

Strasne zavidim popisy porodu mych znamych v Norsku...moje zkusenost z Motola, kdy me mimo jine okrikovali ze nesmim kricet, protoze rusim, pritomnost manzela jen na poslednich 10 minut porodu a podobne...byla naprosto strasna...

Nechapu, proc se cesti porodnici neinspiruji v zemich, kde nerodi lekari, ale zeny...Porod neni nemoc. Tedy az do chvile kdy z nej porodnici udelaji horor (aby pak zenu i dite

+16
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Eva | 20. 1. 2022 9:03

Obě své děti jsme porodila přirozeně, jak se píše v článku, bez medikamentů. První dítě ve 20ti letech porod byl dlouhých 16 hodin, ale proběhl bez problémů. V porodnici mi však dávali velmi najevo, že jsem pro ně malá holka, co si porodila panenku. Zrovna nastávala nová vlna rození po třicítce a mě vnímali jako nezodpovednou holku, co se nechala zbouchnout, ale to je zase jiné téma. Druhé dítě jsem rodila v jiné porodnici, na kterou v okrese většina maminek nadávají. Já však nemohu říct křivé slůvko. Porod být trochu náročnější, jelikož syn měl po narození 5 kg a 54 cm, ale zase byl kratší. Personál naprosto skvělý. Vtipkovali, povzbuzovali, konejsili a dali mi tu nejlepší péči, kterou rodička může dostat. Nevím, zda to bylo kvůli tomu, že jsem se chystala porodit malého obříka, či je takový běžně, ale já jsem přesvědčena, že vnímání porodu a přístupu personálu je především o tom, jak spolupracuje rodicka. Kolem porodu by nemělo být takový haló....myslím, že by to žena měla brát jako nutný fakt. Jednou jsem těhotná, tudíž porodit musím. Žít s přesným očekáváním způsobuje zklamání. Pokud bych měla porodit znovu, přistupovala bych k tomu jako u předešlých porodu...žádný hypnoporod, žádné odmítání nástřihu. Spoléhám na to, že lékař ví, co dělá a spoléhám na to, ze jdu rodit s čistou hlavou a připravená maximálně spolupracoval. A bolest? Jak říkala má doktorka

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Klára | 20. 1. 2022 9:02

Hlavní problém mé porodnice je, že epidurál k vyvolávanému porodu nemají přichystaný a co víc, že se mu vyhýbají jakoby to byl xxx... Při prvním porodu mi ho dali až po 11 hodinách bolestí... A ták se divili, že mi pomohl a porod vlastně urychlil.
U druhého porodu, kdy jsem jim popsala svůj první porod a oznámila hned při příjmu, že ho chci... Mi ho dali po 6 hodinách a opět záměrně oddalovali, a po podání už šlo vše tak rychle, že skoro nestíhali... A víte co když by mě popadla mánie a šla bych rodit znovu .. ani za mák nevěřím tomu, že by bylo něco jinak...

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kateřina Šmidrová | 20. 1. 2022 6:44

Je mi 52 let.Jsem máma osmi děti. Narodily se mi v průběhu 17 let. První těsně po revoluci. Porodnictví šlo hodně dopředu. První děti jsem rodila ještě na velkém společném sále. Poslední dvě v nové porodnici . Rodila jsem postupně ve třech porodnicich v našem městě. Na miminka jsem se těšila a všechny jsme s manželem chtěli.
Tak trochu se mi zdá,že se dneska s porody dělá věda. Já jsem prostě šla rodit,důvěřovala personalu a brala vše v klidu a s pokorou a nesmírnou radosti,že privadim na svět své milované dítě. Jiste nebylo vždy vše na jedničku,ale co máte v životě dokonalé?
Už mám i vnoučata,ale do porodních plánu svých snach se nepletu. Každá žena ať si zvolí,to co jí vyhovuje. Nejdůležitější je mít velikou lásku k tomu drobečku,co přichází na svět.?

+20
Reagovat | Citovat | Nahlásit