Diskuze k článku:

Dítě jako začátek konce vztahu? Když se odcizujeme od partnera i od sebe

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

MS | 4. 3. 2021 13:21

A nejsme prostě jenom moc nároční?
Není to tím, že očekáváme, že budeme mít všechno? Smysluplné kariéry, ušlechtilé zájmy, aktivní sporty, dokonalé rodičovství, domácnosti jako z katalogu a nadto ještě dokonalý vztah s dokonalým sexem. A přitom den má pořád jen 24 hodin a týden furt jen 7 dní.
Taky si osobně myslím, že pořád není úplně bežný mít placenou výpomoc v domácnosti, a to prostě proto, že z jednoho průměrnýho příjmu a jednoho rodičáku rodinám zbývá tak ňák, že si můžou dát na výletě oběd v restauraci, ale určitě na několik tisíc měsíčně na úklid nebo hlídaní dětí.
Přitom tohle byl ještě třeba před druhou světovou válkou ve střední třídě standart, o dřívějších dobách nemluvě, chůvy a kojné jako výpooc pro matku, sluha akuchařka pro celou rodinu. My se dnes ve střední třídě snažíme dosáhnout podobných statusových symbolů, akorát že veškerá práce zůstává jen na parnterech - rodičích.
Dokonce mám dojem, že dnešní generece rodičů je na tom v jistém ohledu hůř, než jejich rodiče, kteří se mohli opřít o své rodiče. Ženy chodily do důchodu jako padesátnice a ve vrcholící normalizaci byla péče o vnoučata standartní životní nápní čerstvých důchodců. Těm s ohledem na demografický vývoj ani příliš nehrozilo uvíznutí v sendviči. Praprarodiče měl z generace dnešních čtyřicátníků či třicátníků málokdo.
p.s.
Nesouhlasím s autorkou, že péče o domácnost automaticky padá na toho, kdo je s dítětem doma.

+28
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Nora | 7. 3. 2021 1:21

Přesně, taky mě tyhle žvásty pana psychologa Rataje zarazily. Stopnout na sílu kojení a dítě odklidit do pokojíku, aby nepřekáželo... tomu říkám přístup.

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Diskuze k článku:

Cerchenka | 28. 9. 2021 20:53

Nedokazu spat se zenou a 2 letou dcerou v posteli, mam lehke spani, ditě se 3x za noc budí a kojí a roztahuje se po půlce postele... takže??

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Cerchenka | 28. 9. 2021 20:49

Napisu to ze strany chlapa, protoze to se svou ženou cítím stejne (registr. partnerstvi) : uvolnila jsem po porodu sve zeny loznici a doma byla jen na vikendy kvuli praci. Dceři bylo teď 2 roky, pořád kojená a pořád v ložnici, ja spávám ve druhé. Sex, něžnosti nejsou, po 2 letech na partnerku uz nemam chuť a sex, nic není. Zena fixlá na dítě, ja držela hubu a nechala ji. Jenze teď jsem zralá na psychologa, ze se mi rozpadá vztah a nechci cekat dalsi rok nez se zena vzpamatuje, prestehuje díte do vedlejsiho pokoje a vrati se mi nazpet jako milenka... ??

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Victoria Gomez | 28. 9. 2021 8:35

Nikdy předtím jsem takové svědectví nepodal, ale pro někoho na pochybách mi řeknu, že lord muda je ten pravý. Jeho práce a rady jsou neocenitelné. Přál bych si, abych ho našel dříve v životě. Kontaktoval jsem velkého lorda mudu ohledně ztracené lásky, byl jsem téměř frustrovaný a ochotný zkusit cokoli, abych získal tohoto muže zpět. Po počáteční konzultaci s lordem mudou jsem pokračoval podle pokynů, které doporučil. Přestože velmi přímočaře tvrdil, že šance na usmíření jsou velmi malé, cítil jsem, že bych se měl alespoň pokusit a soud za jeho služby stál. Zůstal se mnou na každém kroku a přinutil mě se mu svěřit, pokaždé, když jsem měl otázku nebo obavy, odpověděl. Později jsem zjistil, že problém je ve mně, udělal vše, co musel, upravil jsem se a o několik dní později jsem byl opět šťastný, protože láska mého života je v mém životě zpět. Kontaktujte lord muda na WhatsApp +2347083653387 nebo e -mail lordmudaspiritualtemple@gmail. com

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Victoria Gomez | 28. 9. 2021 8:35

Nikdy předtím jsem takové svědectví nepodal, ale pro někoho na pochybách mi řeknu, že lord muda je ten pravý. Jeho práce a rady jsou neocenitelné. Přál bych si, abych ho našel dříve v životě. Kontaktoval jsem velkého lorda mudu ohledně ztracené lásky, byl jsem téměř frustrovaný a ochotný zkusit cokoli, abych získal tohoto muže zpět. Po počáteční konzultaci s lordem mudou jsem pokračoval podle pokynů, které doporučil. Přestože velmi přímočaře tvrdil, že šance na usmíření jsou velmi malé, cítil jsem, že bych se měl alespoň pokusit a soud za jeho služby stál. Zůstal se mnou na každém kroku a přinutil mě se mu svěřit, pokaždé, když jsem měl otázku nebo obavy, odpověděl. Později jsem zjistil, že problém je ve mně, udělal vše, co musel, upravil jsem se a o několik dní později jsem byl opět šťastný, protože láska mého života je v mém životě zpět. Kontaktujte lord muda na WhatsApp +2347083653387 nebo e -mail lordmudaspiritualtemple@gmail. com

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Alena | 1. 9. 2021 11:52 | reakce na MS - 4. 3. 2021 13:21

S některými výroky pana Rataje nesouhlasím. Máme miminko, které se narodilo do této korona doby. V bytě je vše na mě. Chlap je neustále v práci do večera, pak jde buď spát nebo do hospody. Před děckem 12let spolu, bydlení, svatba, společné zájmy, všechno společné, skvělá komunikace, kompromisy a od narození miminka jde vše do kopru. Bohužel hlídání nemáme. Má rodina je na druhém konci republiky, švagrová na dalším konci republiky a tchýně je 6 km od nás a nemá zájem hlídat ani přijet a vzít miminko na procházku ani když jdu k lékaři, prostě nic. Přitom sama, když měla děti takhle malé, tak hlídali babičky pořád od narození, ona toho využívala a chodila si, kam chtěla a dělala si, co chtěla. Teď v jejím věku 60 let, loví radši chlapy a výletuje s kamarádky a pak je naštvaná, že nějaká kamarádka nemůže, když hlídá vnouče, tak jde zase s jinou kamarádkou, aby se vyhla hlídání. Neustále má výmluvy. Pak po nás chce, abychom přijeli a pak kecá do výchovy. Vezme si miminko na minutu do náruče, miminko se rozpláče a hned vrací zpátky a nemá zájem dál ho mít v náručí. A pak je ráda, že se uvidíme až za měsíc. Takže tak. Bohužel nejsou peníze na hlídačky. Takže s miminem chodím všude sama - nákupy, lékaři a do školy (Studuji poslední ročník VŠ a chybí mi 2 předměty a toho se vzdávat vůči dítěti nebo kvůli energii na sex fakt nebudu). Mám dlouhodobé zdravotní problémy - štítná žláza a cukrovka a neustále unavená, takže chuť ještě na sex apod. opravdu neexistuje. Hold nikdo nepomáhá s hlídáním, tak není energie. Není energie ani sama na sebe. Už si nepamatuju, kde jsem sama někde byla, bez prcka. Takže chlap radši zdrhá do práce, kde je až do večera nebo do hospody, aby měl klid od plačícího mimina, ale pak po mě chce něžnosti apod. a není na to energie, i když o tom ví moc dobře. Pořád to opakuji a žádám o pomoc a není mě vyslyšeno. Akorát od každého slyším, chtěla si dítě, tak se starej sama. Takže energii na partnerství a sex fakt nemám. A nelituji, že mám dítko, jsem naopak ráda a tím pádem mi sex apod. opravdu nechybí. Jak mi říkala babička, každý se musí spolehnout sám na sebe, nikdy ne na druhé. Ti vždy slíbí a pak nesplní. Ani by mi nevadilo žít sama s děckem. Chlap měl tolik příležitostí a možností, jak se snažit a vše napravit, nechce, tak ať pak neotravuje. Takže asi tak....

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 11. 3. 2021 20:51 | reakce na Lucy - 11. 3. 2021 6:48

Nejsem proti Vašemu názoru, ale s UM to nemusí být změna k lepšímu, to Vám nikdo nezaručí. Mohou nastat alergie, zvracení, koliky... A to je teprve paráda. Jinak teda mateřské mléko obsahuje látky pro imunitu dítěte, prý na míru dítěti. Pochybuju, že by člověk dokázal nahradit přírodu. Navíc kojení může fungovat jako prevence například endometriózy. A myslím, že se v článku psalo o delším kojení. Stejně se starší děti napijí jednou, dvakrát denně ne. To mi nepřijde jako tak šílená překážka. Podle mě se s kojením moc nadělá na obě strany. Z hlediska života dítěte a rodičů je to zlomek života. Kojila jsem s velkým sebezapřením, měla jsem nedonošené děti, tak jsem to pro ně udělala. S vědomím, že by jim to mohlo pomoci. Manžel s tím souhlasil, nemyslím si, že by ho to obtěžovalo.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lucy | 11. 3. 2021 6:48 | reakce na Nora - 10. 3. 2021 18:47

Jake WTF? Duvod, proc dat svemu diteti UM, je ciste jen na rodicich. Proc si zena vybere dat diteti UM misto UM je jeji vec, je hodne zen co ani kojit nechteji a davaji UM ne proto, ze jim kojeni neslo, ale proste se rozhodly, ze UM je pro ne osobne lepsi volba. Pokud uznaji, ze je pro ne dulezite zachranit vztah, ve kterem se citi z duvodu nedostatku sexu frustrovani, proc by diteti nemohli dat UM? Je to jen jidlo. Opet, vim, ze laktivistky tohle nechteji slyset, ale neexistuje jedina relevantni studie (tedy takova, ktera by brala v potaz socio-ekonomickou a genetickou stranku), ktera by dokazovala, ze MM dava diteti z hlediska vyvoje a imunity vic nez UM. Naopak, existuje relevantni studie (tzv. siblings study), ktera to vyvraci. UM umoznuje obema rodicum starat se o dite stejne, umoznuje otci vyzkouset si peci o dite se vsim vsudy a casto mu toho diky tomu hodne docvakne. UM hlavne umoznuje to, ze v noci k diteti vstava take nekdo jiny nez matka, aneb vic spanku - vetsi chut na sex. A znovu. UM se diteti necpe. Je to jidlo, kterym se ho krmi. Ta retorika kolem UM je fakt desiva.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jitka | 10. 3. 2021 20:16 | reakce na Jana - 4. 3. 2021 15:47

Souhlas přesně jak to říkáte máme to doma hodně podobné.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Nora | 10. 3. 2021 18:47 | reakce na Lucy - 10. 3. 2021 7:47

Flaška s umělým mlékem je určitě lepší než smrt hlady, dokonce je i lepší než nějaké zoufalé trápení, pokud mamince kojení nejde. Ale stopnout kojení a nacpat miminku umělé mléko jenom kvůli vyšší chuti na sex? WTF?

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lucy | 10. 3. 2021 7:47 | reakce na AR - 5. 3. 2021 15:17

A co je spatneho na flasce s UM? Btw, flaska s UM se diteti nerve, normalne se mu z ni dava jidlo. Laktivistky by mohly byt mene vztahovacne a uvedomit si, ze je opravdu hodne vztahu, kde prave dlouhodobe kojeni a spolecne spani ten vztah narusuje. To, ze to nekomu funguje je sice fajn, ale opacnych pripadu je spousta. Neznam zadnou zenu, ktera by rekla, ze v dobe kojeni a mimo nej byl jeji vztah k sexu a chut na nej stejny. Takze klidek.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Nora | 7. 3. 2021 1:21 | reakce na AR - 5. 3. 2021 15:17

Přesně, taky mě tyhle žvásty pana psychologa Rataje zarazily. Stopnout na sílu kojení a dítě odklidit do pokojíku, aby nepřekáželo... tomu říkám přístup.

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

AR | 5. 3. 2021 15:17

Takže odklidit dítě do vlastního pokojíčku nejlépe hned po porodu, narvat mu flašku s UM mi pomůže zachránit manželství? Nebo jak to pán terapeut myslel? Dá se fungovat i s miminem v ložnici. Objetí, pusa, tulení. Dokonce je lepší když to dítě vníma, že jsou tam oba rodiče a cíti lásku a harmonii :)

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Barbora | 5. 3. 2021 9:01 | reakce na Autorka - 4. 3. 2021 20:20

Tak ale zrovna u pradla je to tak, ze s prichodem ditete se znekolikanasobi, tj rozdeleni pradlo/odpadky tim padem prestava byt uplne fer a melo by se spis prepracovat.

Navic s tim dobrovlnym prebranim to take neni tak jednoznacne - pokud se muz "stara" o odpadky, ale proste rano odejde do prace a nevynese je ("zapomene"), tak co ma matka s miminem cely den delat, hazet je vedle kose? ne, samozrejme ze je tim pdaem musi vynests - a hle, "dobrovolne" prebrani je na svete.

Problem je uz v tom zakladnim nastaveni, kdy se jeden z paru, v 99% zena, bere jako ten, kdo ma vsechny tyto veci resit, organizovat a managovat, vyvolavat neustale nejake konverzace na to tema, pripominat, atd. a bereme to jako samozrejmost.

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 5. 3. 2021 0:29 | reakce na MS - 4. 3. 2021 13:21

Nároční jistě ano a též rozmazlení. Máme se příliš dobře, nudíme se a vymýšlíme pak blbosti :-)

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Autorka | 4. 3. 2021 20:20 | reakce na MS - 4. 3. 2021 13:21

Máte pravdu. Na toho kdo je doma nepadá automaticky. Péče o domácnost padne na toho, kdo se jí nebrání – a to hlavně v případě, že není předem jasně rozdělená. Pokud se jeden standardně stará o prádlo a druhý o odpadky, pak se to po narození dětí změní pouze v případě, že jeden nebo druhý na sebe dobrovolně převezme další úkol – místo aby vyžadoval dodržení dohody.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 4. 3. 2021 15:47 | reakce na MS - 4. 3. 2021 13:21

Souhlasím s Vámi. Navíc v téhle koronadobě, kdy jsme s manželem nějaký čas fungovali tak, že já byla s malými dětmi na home office, odpoledne jsme se prohodili, abych mohla aspoň chvíli pracovat, on šel třeba s dětmi ven. A totéž i o víkendu, jinak jsem svou práci nestíhala, případně jsem občas pracovala do noci (po nocích)... Hlídání žádné - prarodiče se bojí nákazy, mají vlastní zdravotní potíže. A přesto držíme spolu, mluvíme spolu, i ten sex občas zvládnem. Zbytek ale šel do kopru, nějaký osobní život, zájmy. Už mě to nerozčiluje, odchází mi zdraví, to tak nějak celoživotně, ale teď se mi to se stresem a únavou zhoršilo. Myslím, že nejlepší je vděčnost za to, co člověk má. A možná trochu pokory a pochopení pro sebe i ostatní.

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MS | 4. 3. 2021 13:21

A nejsme prostě jenom moc nároční?
Není to tím, že očekáváme, že budeme mít všechno? Smysluplné kariéry, ušlechtilé zájmy, aktivní sporty, dokonalé rodičovství, domácnosti jako z katalogu a nadto ještě dokonalý vztah s dokonalým sexem. A přitom den má pořád jen 24 hodin a týden furt jen 7 dní.
Taky si osobně myslím, že pořád není úplně bežný mít placenou výpomoc v domácnosti, a to prostě proto, že z jednoho průměrnýho příjmu a jednoho rodičáku rodinám zbývá tak ňák, že si můžou dát na výletě oběd v restauraci, ale určitě na několik tisíc měsíčně na úklid nebo hlídaní dětí.
Přitom tohle byl ještě třeba před druhou světovou válkou ve střední třídě standart, o dřívějších dobách nemluvě, chůvy a kojné jako výpooc pro matku, sluha akuchařka pro celou rodinu. My se dnes ve střední třídě snažíme dosáhnout podobných statusových symbolů, akorát že veškerá práce zůstává jen na parnterech - rodičích.
Dokonce mám dojem, že dnešní generece rodičů je na tom v jistém ohledu hůř, než jejich rodiče, kteří se mohli opřít o své rodiče. Ženy chodily do důchodu jako padesátnice a ve vrcholící normalizaci byla péče o vnoučata standartní životní nápní čerstvých důchodců. Těm s ohledem na demografický vývoj ani příliš nehrozilo uvíznutí v sendviči. Praprarodiče měl z generace dnešních čtyřicátníků či třicátníků málokdo.
p.s.
Nesouhlasím s autorkou, že péče o domácnost automaticky padá na toho, kdo je s dítětem doma.

+28
Reagovat | Citovat | Nahlásit