Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Hledám náhradní matku pro svoje dítě. Zn. Zdravou a férovou

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Karolina | 11. 2. 2021 9:52

Prijde mi, ze jsme se od "mit dite je pozehnani" presunuli k "mam narok mit dite". Tech etickych problemu je skutecne hodne-dite v deloze vnima tlukot srdce matky, plodova voda a prvni materske mleko maji stejnou vuni/chut (na to jsou vyzkumy), takze dite pozna matku "po cichu", co s ditetem, kdyz si nektera strana rozmysli dohodu, nebo se dite nenarodi podle prestav objednavatelu, redukce ditete na zbozi, ktere si lze koupit, pokud mate dost penez, problem motivace nahradni matky, ktera, s vyjimkou blizke rodiny, eventualne velmi blizke pritelkyne, bude z velke casti financni a velmi snadno dojde ke zneuziti zeny v existencni nouzi, v pripade vyuziti nahradni matky z chudsich zemi balancujeme na hranici otrokarstvi, riziko pro nastavajici matku (preeklampsie a pod), riziko psychickych problemu-tezko lze dopredu odhadnout, jak se zena psychicky vyrovna s tim, ze nosila 9 mesicu dite a pak se ho musela vzdat. A je uplne jedno, ze s tim predem souhlasila.
Myslim si, ze legalizaci nahradniho materstvi legalizujme presne ten pristup "mam narok mit dite". Ale redukujeme tim dite na neco, co si lze legalne koupit. A pokud bude legalni pronajmout delohu, proc by nemohlo byt legalni prodat ledvinu?
Ja chapu bolest zen a paru, ktere nemohou mit deti prirozenou cestou (prirozenou i za pomoci soucasne mediciny-IVF), nemoznost mit deti je velka rana, ale nebylo by lepsi misto diskuse o legalizaci nahradniho materstvi, diskutovat o adopcich a nahradni rodinne peci a jak je zlepsit, zrychlit a lepe pomahat parum, ktere o ni uvazuji, nebo ktere potrebuji podporit? Zlepsit spolecenske vnimani adopce a adoptovanych deti?

+41
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Rodič roku | 11. 2. 2021 10:47

kdyby se někdy nějaké dítě přihodilo mně, prodám ho nejvyšší nabídce bez mrknutí oka. po pěti minutách toho nesnesitelného dětského vřískání by stejně letělo hlavou proti zdi... co si budeme nalhávat. mateřské naplnění je fajn věc, ale to sobotní spánek taky. není od věci vědět, že odměna není legální. lidi si nechávají platit za fůru věcí, jen se při tom nesmějí nechat chytit. kámoš si před měsícem natvrdo řekl o litr za to, že mě nenaparáská při trasování. zlatej věk kapitalismu.

-8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Diskuze k článku:

Matka | 11. 2. 2021 16:40

Ja bych deti odnosila,sama mam 3 a je to nadhera

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 20. 2. 2021 9:52 | reakce na Matka - 11. 2. 2021 16:40

Vy by ste bola ochotná stať sa náhradnou matkou?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 11. 2. 2021 12:52

Byznys s náhradním mateřstvím kvete, pouze legislativa s tím nechce mít nic společného a všechno kolem toho pro jistotu zakazuje. Důsledkem je právní nejistota a možné těžké důsledky právě pro ty, které se takhle snaží "chránit". Jediný kdo z těch zákonů má užitek jsou různí fanatičtí ochránci morálky, kteří tak mají slastný pocit, že mohou někomu kecat do života :-)

Ad otroctví - kdyby existovalo otroctví podle římského práva, kdy majitel je povinen se o otroka postarat a otrok nemusí souhlasit s propuštěním na svobodu a zůstat tak svému pánovi na krku celý život, určitě by řada lidí ráda do otroctví prodala sama sebe :-)

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lucie | 11. 2. 2021 12:50

Přetěžké téma. Přemýšlím-li ženě (a jejích důvodech), která se pro roli náhradní matky rozhodne, vždy na té straně vidím škálu od zoufalstvi a utrpení až po bezcitnost a vypočitavost, což jsou aspekty, pro které bych si ji jako náhradní matku pro své dítě nedokázala zvolit a touto cestou se vydat.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Radka | 12. 2. 2021 10:56 | reakce na Lucie - 11. 2. 2021 12:50

Důvod "chci někomu pomoci" vás nenapadl? Takové typicky české, zdá se mi.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lenka | 11. 2. 2021 10:25

Každý člověk musí přijmout skutečnost, že některá jeho velká přání nelze naplnit. Kupovat si děti považuji za amorální.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Rodič roku | 11. 2. 2021 10:47 | reakce na Lenka - 11. 2. 2021 10:25

kdyby se někdy nějaké dítě přihodilo mně, prodám ho nejvyšší nabídce bez mrknutí oka. po pěti minutách toho nesnesitelného dětského vřískání by stejně letělo hlavou proti zdi... co si budeme nalhávat. mateřské naplnění je fajn věc, ale to sobotní spánek taky. není od věci vědět, že odměna není legální. lidi si nechávají platit za fůru věcí, jen se při tom nesmějí nechat chytit. kámoš si před měsícem natvrdo řekl o litr za to, že mě nenaparáská při trasování. zlatej věk kapitalismu.

-8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Radka | 12. 2. 2021 10:55 | reakce na Rodič roku - 11. 2. 2021 10:47

To asi moc dobrý kamarád nebyl...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Rodič roku | 12. 2. 2021 12:34 | reakce na Radka - 12. 2. 2021 10:55

za den shrábnul prachy od dvanácti lidí. devět se nás nakazilo do tří dnů, takže nejspíš ne od něj. alespoň jsme o tom věděli a nelezli k příbuzným, ani jinam mezi lidi. až to zase někdo přitáhne, někteří onemocní, někteří budou mít dost protilátek. znám pár lidí, kteří nabízejí peníze za kontakt s nakaženým. každý má svou cestičku...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Soňa | 11. 2. 2021 14:13 | reakce na Rodič roku - 11. 2. 2021 10:47

Jo jo, taky jsem si vždycky říkala, co moje kámošky na tom upištěném ušmudlaném a věčně mokrém pidižvíkovi sakra vidí?
A pak mi najednou podali mého uvřískaného pidižvíka a já si říkala, že je to nejhezčí mimino na světě. Protože bylo moje, protože jsem se tři dny trápila, než se vylíhl, protože jsem ho devět měsíců nosila, protože jsem ho chtěla.
Až to příjde, uvidíte, že i to upištěné nevzhledné cosi je vlastně strašně krásné.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tomek | 11. 2. 2021 13:51 | reakce na Rodič roku - 11. 2. 2021 10:47

To je dobře, že se nerozmnožíte. Win-win pro všechny.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kristýna | 11. 2. 2021 9:54

Pokud pár stále hledá náhradní matku, tak na Facebooku jsou skupinky,kde se mohou zeptat,jestli je nějaká volná.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Karolina | 11. 2. 2021 9:52

Prijde mi, ze jsme se od "mit dite je pozehnani" presunuli k "mam narok mit dite". Tech etickych problemu je skutecne hodne-dite v deloze vnima tlukot srdce matky, plodova voda a prvni materske mleko maji stejnou vuni/chut (na to jsou vyzkumy), takze dite pozna matku "po cichu", co s ditetem, kdyz si nektera strana rozmysli dohodu, nebo se dite nenarodi podle prestav objednavatelu, redukce ditete na zbozi, ktere si lze koupit, pokud mate dost penez, problem motivace nahradni matky, ktera, s vyjimkou blizke rodiny, eventualne velmi blizke pritelkyne, bude z velke casti financni a velmi snadno dojde ke zneuziti zeny v existencni nouzi, v pripade vyuziti nahradni matky z chudsich zemi balancujeme na hranici otrokarstvi, riziko pro nastavajici matku (preeklampsie a pod), riziko psychickych problemu-tezko lze dopredu odhadnout, jak se zena psychicky vyrovna s tim, ze nosila 9 mesicu dite a pak se ho musela vzdat. A je uplne jedno, ze s tim predem souhlasila.
Myslim si, ze legalizaci nahradniho materstvi legalizujme presne ten pristup "mam narok mit dite". Ale redukujeme tim dite na neco, co si lze legalne koupit. A pokud bude legalni pronajmout delohu, proc by nemohlo byt legalni prodat ledvinu?
Ja chapu bolest zen a paru, ktere nemohou mit deti prirozenou cestou (prirozenou i za pomoci soucasne mediciny-IVF), nemoznost mit deti je velka rana, ale nebylo by lepsi misto diskuse o legalizaci nahradniho materstvi, diskutovat o adopcich a nahradni rodinne peci a jak je zlepsit, zrychlit a lepe pomahat parum, ktere o ni uvazuji, nebo ktere potrebuji podporit? Zlepsit spolecenske vnimani adopce a adoptovanych deti?

+41
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Simona | 13. 2. 2021 21:47 | reakce na Karolina - 11. 2. 2021 9:52

Tu bolest patrně nechápete, jinak byste takové věci nikdy nenapsala.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Marketa | 11. 2. 2021 13:00 | reakce na Karolina - 11. 2. 2021 9:52

Souhlasim s Vasim nazorem na adopci, i kdyz si uvedomuji, ze ta s sebou zase prinasi jine prekazky a rizika. Mrzi me, ze ji stale vetsina lidi povazuje az za posledni moznost (radeji podstupuji nekolikanasobna IVF, transplantace delohy, nahradni materstvi... pro me nepochopitelne, ale budiz), nebo nezvazuje vubec. Vidim to asi trochu ruzove, protoze mam denne na ocich skvelou rodinu se tremi adoptovanymi detmi - nyni jiz dospelymi. Jejich vzajemny vztah a pouto by jim mohlo zavidet nemale procento biologickych rodin. Proto se mne prilis nedotykaji reci o "nenahraditelnem" poutu pri noseni, bondingu, kojeni, vlastnich genech, odmalicka atd. atd. Tady tyto veci v rodine meho manzela take chybely, a pritom je jasne videt, ze se daji prekonat a nemusi byt nijak urcujici.
Pokud vsak nekdo z nejakeho duvodu trva na biologickych detech, pak at vyuzije jakychkoli cest. On totiz jinak ten svuj "narok" uplatnuje vetsina spolecnosti, a to uz nikdo nezpochybnuje. Jini lide mohou mit nedostatecne financi zazemi, psychologicke problemy, ktere si treba ani neuvedomuji, nizke vzdelani... a nikdo jim neudeluje predbezne povoleni mit deti. Sami se neobjektivne rozhodnou, ze by byli dobrymi rodici, tak proste deti maji. Nikdo neposuzuje, zda je vhodne, aby se zrovna tato rodina rozsirovala/vychovavala deti a uplatnovala sve pravo na rodinu. Urady zasahuji az v extremnich pripadech. Proc by jinak vhodny par mel byt nejak omezen v porizovani si potomku, jen proto, ze je nemuze zplodit zcela prirozenymi cestami? Funguje-li vse ostatni, pak uz je jedno, jestli bylo dite adoptovane, z IVF nebo "koupene". Zaroven s Vami vsak souhlasim, ze system (napr. prave ten adopci, hlavne mezinarodnich, ci nahradniho materstvi) muze vyuzivat lidi v nouzi ci chudych zemi. Vse by melo byt na zaklade dobrovolnosti, nikoli financni tisne (osobne ve financni odmene nevidim problem, ale jen jako prilepseni, nikoli jako jedinou moznost se uzivit) nebo z donuceni, coz zatim asi neni mozne zajistit. Jsem rozhodne pro uzakoneni a legislativni upravu, ktera by ale mela byt nastavena tak, aby pak situace nevyuzivala slabsich skupin.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 11. 2. 2021 13:38 | reakce na Marketa - 11. 2. 2021 13:00

To je pohled bohatého člověka z bohaté země. Chudý člověk bude rád, když mu nikdo nebude zakazovat si vydělat, byť třeba náhradním mateřstvím. Aby to nedopadlo jako se školní docházkou, kdy snobové z bohatých zemí vytvořili organizace aktivně bojující proti dětské práci a ty děti teď nepřinesou do rodiny žádné peníze a v některých regionech kvůli tomu významně kleslo procento dětí chodících do školy, protože na to prostě nemají.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 15. 2. 2021 17:34 | reakce na umfa - 11. 2. 2021 13:38

Opět záporné body :-) V čem zase nemám pravdu? Nebo ji mám, ale mé klasifikátory pravda rozčiluje?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu