Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Bašta: Změnit definici znásilnění a zavést konsent? Podle mě by silně klesla snaha se seznamovat

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

B | 3. 1. 2023 19:11

Citace - Až zítra / 3. 1. 2023 19:00

B: ano, a taky zrušit všechny preventivní prohlídky u doktorů, přecházet na červenou, sníst rohypnol a lehnout si nahá před fotbalový stadion... Je toho hodně, co můžete vylepšit. Žádné auto přece nemá právo vás přejet, a ani nemoc nemá právo vás napadnout.

No, já dodnes žila v tom, že muži mají mozek a dokáží se ovládat-pokud chtějí...to nemoc úplně neumí a auto samo taky za nic nemůže, ostatně nesoudíme za zločiny auta, že?

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Až ztra | 3. 1. 2023 12:40

Hrazení porodních asistentek z veřejného zdravotního pojištění? Rozšíření rodičovské dovolené? Všichni kandidáti odpovídají, jako bysme byli bohatá země se státním dluhem 0. A bylo zapotřebí nutně utratit přebytečné peníze. Ale aspoň že odmítají kvóty. Jinak rozšířit pojem znásilnění o absenci souhlasu, přoč ne? Zároveň by se ale měli hodně zpřísnit tresty za falešná obvinění ze znásilnění. Ale stejně, jak dokázat absenci souhlasu? To dokázat přece nejde. Pokud by soudy i nadále rozhodovaly podle pravidla, že odsoudit lze jen za to co je dokázáno, stejně by se míra potrestaných znásilnění moc zvýšit neměla. Leda, že by soudy začaly rozhodovat podobně, jako americké soudy v 19 století. Jsi černoch, pak jsi vrah a je třeba tě pověsit. Říká, že nedala souhlas? Pak jsi ji znásilnil. Pořád tak nejlepší ochranou ženy před znásilněním zůstává prevence. To znamená chovat se tak, aby mě nikdo znásilnit nemohl. V tomhle smyslu si ženy a muži nikdy rovni nebudou. Teda mohli by být. Pokud by chodily účinně ozbrojené. To by si ale musely sebou vzít revolever i do sprchy, když koupelna nejde zamknout. Ono taky revolver moc nejde použít na krátké vzdálenosti, protože nestihnete vytáhnout a nabít zbraň. Takže nakonec nezbývá než ta ženská intuice a opatrnost. Bylo by zajímavé udělat průzkum, jaké typy žen bývají znásilnňovány. Možná to paradoxně bývají ženy silné a odvážné. Pak je taky otázka, jestli, když tě znásilní manžel po dvaceti letech sexuálního života, jestli použití stejného slova pro tento čin, teda znásilnění, jako pro přepadení cizím chlapem v noci v parku, je odpovídající. Podle mě je to spíš zavádějící. Tyhle dva činy nejsou stejné. A mělo by pro ně být různé slovo. Nebo alespoň různá trestní sazba.

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Až zítra | 3. 1. 2023 21:43

Hm. A co když ten samý kovář se miluje dobrovolně s krásným děvčetem a ona 3 sekundy před jeho vyvrcholením řekne, že odvolává svůj souhlas? Mohl to kovář zastavit nebo nemohl?

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 3. 1. 2023 21:32

Citace - Až zítra / 3. 1. 2023 21:14

B: tak to si nemyslím, že by to kovář neudělal úmyslně. Má přece možnost svoji ruku kdykoliv zastavit, stejně jako násilník má možnost kdykoliv zastavit své konání.

To není pravda. Rozmáchlou ruku s kladivem nezastavíš (fyzika), ani si tak rychle nevšimneš. Pokud by kovář udeřil umyslně a zastavit mohl, pak je to samozřejmě hajzl/násilník, ale tam by se to bez kamery asi blbě dokazovalo...ale ani ten kovář nemá právo tě úmyslně praštit, když mu položíš ruku na kovadlinu!

Pokud ovšem nějaký muž je takový primitivní chudák a nedokáže ovládat své pudy a myslet, když se vzruší a pak musí zaútočit, pak vůbec nepatří na svobodu.

Vy jste tu fakt všichni asi retardovaní...:D

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 3. 1. 2023 21:14 | reakce na B - 3. 1. 2023 20:44

B: tak to si nemyslím, že by to kovář neudělal úmyslně. Má přece možnost svoji ruku kdykoliv zastavit, stejně jako násilník má možnost kdykoliv zastavit své konání.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Až zítra | 3. 1. 2023 21:13

B: Protože já mám přece právo umístit své tělo kdekoliv mě v prostoru napadne?

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 3. 1. 2023 21:10 | reakce na B - 3. 1. 2023 20:44

B: no vzato do důsledku, pokud někomu řeknu, že s ním v žádném případě nechci mít sex, a pak mu začnu skákat na penis, neměl by být dotyčný povinen uhnout, a pokud neuhne, tak mě vlastně znásilnil?

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 3. 1. 2023 20:44

Citace - Až zítra / 3. 1. 2023 20:37

B: A co když někdo mlátí kladivem a já mu pod kladivo strčím ruku? Nesu zodpovědnost, když je ten kovář svéprávný? :-)

To je srovnávání stejně debilní jako s tou nemocí, ten kovář to neudělá úmyslně, když někoho znásilníš, nebo ho napadneš, tak to děláš vědomě (až na náměsíčné a blázny) ...no, pokud někomu zcela sám skáčeš na pěst, nebo na penis, tak už je to tvá vůle....případně jsi to ty, co ho bije nebo znásilňuje, pokud s tím nesouhlasil.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 3. 1. 2023 20:37

B: A co když někdo mlátí kladivem a já mu pod kladivo strčím ruku? Nesu zodpovědnost, když je ten kovář svéprávný? :-)

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 3. 1. 2023 20:28

Citace - Až zítra / 3. 1. 2023 20:17

B: Jasně že to bude moje zodpovědnost. Když si na fotbale sednu do kotle Baníku a ke konci prohraného zápasu začnu křičet Spatááá, tak se asi nechovám zrovna zodpovědně. Zejména, když sebou mám tříleté dítě :-)

Aha, a když třeba vylezeš s košem po setmění a bez toho dítěte, tak už jsi byl odpovědný dost či ne?..asi ne, když dostaneš přes držku.:D...
Je jedno, kde tě někdo napadne, vždy je to jen jeho odpovědnost, posuzovat "odpovědnost" oběti je blbost, protože pak se dá vždy usoudit na nějakou "neodpovědnost".
Jediná neodpovědnost od fyzicky slabších by to snad byla jen v blázinci u fyzicky silnějších lidí, co jsou nesvéprávní a tak zcela v rukách přírody....minimálně tam není vina u nikoho.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 3. 1. 2023 20:17

B: Jasně že to bude moje zodpovědnost. Když si na fotbale sednu do kotle Baníku a ke konci prohraného zápasu začnu křičet Spatááá, tak se asi nechovám zrovna zodpovědně. Zejména, když sebou mám tříleté dítě :-)

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 3. 1. 2023 20:06

Citace - Až zítra / 3. 1. 2023 19:58

B: Zdá se, že neumíte rozlišovat mezi vinou a zodpovědností.

Nepletu, ale dobře, tak vyměníme slovíčka...by to nebyla vina toho menšího, ale byla by to jeho odpovědnost ... co to mění?
Bude tvá odpovědnost, když dostaneš venku od někoho na držku...dle tebe jo.:D

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 3. 1. 2023 19:58 | reakce na B - 3. 1. 2023 19:15

B: Zdá se, že neumíte rozlišovat mezi vinou a zodpovědností.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 3. 1. 2023 19:15

Citace - Až zítra / 3. 1. 2023 18:55

Pokud jste muž a víte, že nemáte fyzickou převahu, pravděpodobně se nevrháte po hlavě do fyzických soubojů, o kterých dopředu víte, že byste je prohrál. Svou účast vyčleníte pro ty typy soubojů, kde máte naopak šanci vyhrát. Ve fyzických soubojích je pak nejlepší strategie se jim vyhnout nebo utéct. Nejsem přece blbej, abych ze sebe udělal zdroj sebevědomí pro mlátičku. Muži to nepřiznají, ale dělají to tak všichni. Ono ani není dobré to přiznat: vyhýbám se souboji, protože jsi silnější. Mnohem strategičtější je prohlásit něco ve smyslu moudřejší ustoupí nebo zavolat policii. A stejně tak ženy. Jasně, že nikdo nemá právo je znásilnit. Přesto se to děje. Slabší chlap může být aspoň rychlejší, aby včas utekl. Ženě se většinou nepodaří ani to. Nemůžou si sami za to, že je někdo znásilnil. Ale to, že se vydaly domů v noci parkem samy, to už jejich zodpovědnost je. Navíc je úplně jedno co je čí zodpovědnost. Důležité je, jak znásilnění zabránit.


Takže když menší muž něco řekne a neuteče, tak toho většího mají pustit, protože vlastně si za to napadený může sám?
Mají se malí muži začít bát, že v případě napadení budou viněni z toho, že jako ti menší se neměli cpát?
Chápu to dobře...pokud jo, tak ok... a příště až třeba nějací muži v ulici někoho pobodají, tak ani policajty nevolám, jeho chyba, byl neopatrnej...

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 3. 1. 2023 19:11

Citace - Až zítra / 3. 1. 2023 19:00

B: ano, a taky zrušit všechny preventivní prohlídky u doktorů, přecházet na červenou, sníst rohypnol a lehnout si nahá před fotbalový stadion... Je toho hodně, co můžete vylepšit. Žádné auto přece nemá právo vás přejet, a ani nemoc nemá právo vás napadnout.

No, já dodnes žila v tom, že muži mají mozek a dokáží se ovládat-pokud chtějí...to nemoc úplně neumí a auto samo taky za nic nemůže, ostatně nesoudíme za zločiny auta, že?

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 3. 1. 2023 19:00

B: ano, a taky zrušit všechny preventivní prohlídky u doktorů, přecházet na červenou, sníst rohypnol a lehnout si nahá před fotbalový stadion... Je toho hodně, co můžete vylepšit. Žádné auto přece nemá právo vás přejet, a ani nemoc nemá právo vás napadnout.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 3. 1. 2023 18:55

Pokud jste muž a víte, že nemáte fyzickou převahu, pravděpodobně se nevrháte po hlavě do fyzických soubojů, o kterých dopředu víte, že byste je prohrál. Svou účast vyčleníte pro ty typy soubojů, kde máte naopak šanci vyhrát. Ve fyzických soubojích je pak nejlepší strategie se jim vyhnout nebo utéct. Nejsem přece blbej, abych ze sebe udělal zdroj sebevědomí pro mlátičku. Muži to nepřiznají, ale dělají to tak všichni. Ono ani není dobré to přiznat: vyhýbám se souboji, protože jsi silnější. Mnohem strategičtější je prohlásit něco ve smyslu moudřejší ustoupí nebo zavolat policii. A stejně tak ženy. Jasně, že nikdo nemá právo je znásilnit. Přesto se to děje. Slabší chlap může být aspoň rychlejší, aby včas utekl. Ženě se většinou nepodaří ani to. Nemůžou si sami za to, že je někdo znásilnil. Ale to, že se vydaly domů v noci parkem samy, to už jejich zodpovědnost je. Navíc je úplně jedno co je čí zodpovědnost. Důležité je, jak znásilnění zabránit.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 3. 1. 2023 18:53

...A když už jsme u té přirozenosti, proč rovnou nezrušit všechny zákony o násilí a nenechat ty silnější ty slabší prostě nejen znásilnit, ale i zabít, pokud nemají revolvér... ostatně u opic je normální, že ten nejsilnější samec se množí a ti ostatní zdechnou...aspoň by konečně odpadl umfa a jiné přestárlé kusy, že?

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 3. 1. 2023 18:36

až zítra:...jo, jinak doufám, že jsi prcek, někdo ti dá přes držu a někdo jinej to okomentuje tím, že je to tvoje vina, protože jako ten menší jsi prostě neměl provokovat a nejlépe snad rovnou zůstat doma, protože větší chlap je víc než prcek, a ti musi pěkně chodit po špičkách a těm urostlejm se klanět a příroda je taková. Nebo si pořídit revolvér, protože mezi menším a větším mužem holt žádná rovnost není a vlastně tě ten větší taky může znásilnit, když si vezmeš kraťasy, nebo pro něj prý až moc sexy tepláky.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 3. 1. 2023 18:03

Až zítra: nj, tak jasně, ženy by se měly chovat tak, aby je nikdo neznásilnil...tedy chodit jen v doprovodu muže a celé zahalené do prostěradla, jinak si za to mohou samy...že?
Jak nikdy nebudou rovné?
Jako, že když jsi fyzicky slabší, tak mají ostatní právo tě ohrožovat?
Pokud má někdo ženy za nerovné, měli by ho vykastrovat a vyřešeno... takže víš, co bys měl se sebou udělat!

Tenhle Bašta je inteligent na úrovni místních myslitelů. Pokud se nebudou seznamovat kreténi jako je on, tak lidstvo o nic nepříjde...jen o pár nekvalitních výrobků.:D

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až ztra | 3. 1. 2023 12:40

Hrazení porodních asistentek z veřejného zdravotního pojištění? Rozšíření rodičovské dovolené? Všichni kandidáti odpovídají, jako bysme byli bohatá země se státním dluhem 0. A bylo zapotřebí nutně utratit přebytečné peníze. Ale aspoň že odmítají kvóty. Jinak rozšířit pojem znásilnění o absenci souhlasu, přoč ne? Zároveň by se ale měli hodně zpřísnit tresty za falešná obvinění ze znásilnění. Ale stejně, jak dokázat absenci souhlasu? To dokázat přece nejde. Pokud by soudy i nadále rozhodovaly podle pravidla, že odsoudit lze jen za to co je dokázáno, stejně by se míra potrestaných znásilnění moc zvýšit neměla. Leda, že by soudy začaly rozhodovat podobně, jako americké soudy v 19 století. Jsi černoch, pak jsi vrah a je třeba tě pověsit. Říká, že nedala souhlas? Pak jsi ji znásilnil. Pořád tak nejlepší ochranou ženy před znásilněním zůstává prevence. To znamená chovat se tak, aby mě nikdo znásilnit nemohl. V tomhle smyslu si ženy a muži nikdy rovni nebudou. Teda mohli by být. Pokud by chodily účinně ozbrojené. To by si ale musely sebou vzít revolever i do sprchy, když koupelna nejde zamknout. Ono taky revolver moc nejde použít na krátké vzdálenosti, protože nestihnete vytáhnout a nabít zbraň. Takže nakonec nezbývá než ta ženská intuice a opatrnost. Bylo by zajímavé udělat průzkum, jaké typy žen bývají znásilnňovány. Možná to paradoxně bývají ženy silné a odvážné. Pak je taky otázka, jestli, když tě znásilní manžel po dvaceti letech sexuálního života, jestli použití stejného slova pro tento čin, teda znásilnění, jako pro přepadení cizím chlapem v noci v parku, je odpovídající. Podle mě je to spíš zavádějící. Tyhle dva činy nejsou stejné. A mělo by pro ně být různé slovo. Nebo alespoň různá trestní sazba.

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit