„Mnohé potíže dnešních dětí jsou podmíněné životním stylem. Velkým problémem je například nedostatečný rozvoj hrubé i jemné motoriky v předškolním věku, což se pak negativně projevuje v následujících vývojových etapách,” říká Veronika Ježková, která pracuje jako školní psycholožka v Základní škole Krnov Janáčkovo náměstí. V rozhovoru mluví o nárůstu úzkostí u dětí, ale i o hipoterapii, které se věnuje mimo práci ve škole. „Jedno pořádné setkání s koněm vydá za deset sezení s terapeutem, to je prokázáno,” směje se.
Jak dlouho pracujete na této škole?
Vrátila jsem se sem hned po výšce, na částečný úvazek, když jsem dělala doktorát. Před osmnácti lety.
Vrátila? Jak to myslíte?
Chodila jsem do této školy jako žákyně.
Co vám dala, řečeno jednou, dvěma větami?
Čistou radost z matematiky, chození po horách, humor... Chodila jsem tu tehdy do matematické třídy. Měli jsme tři hodiny matematiky a fyziky navíc, místo výtvarky a hudebky. Šli jsme za běžnou látku, vymýšleli jsme vlastní matematická zadání, matematikou jsme žili.
Je dobré vynechávat kvůli matematice výtvarnou a hudební výchovu?
My jsme měli skvělou geometrii, kreslili jsme i v biologii a snad každý z nás chodil do ZUŠ a hrál na nějaký nástroj. Z dvaceti osmi dětí dvacet na něco hrálo, většina v Dechovém orchestru mladých ZUŠ Krnov, což bylo špičkové těleso.
Přidejte se k Heroine za 129 Kč měsíčně a získejte neomezený přístup.