✨ Nové číslo Heroine: o mužích, které chceme milovat. Kupte si ho právě teď!✨

Každý umí stavět z kostek LEGO®. Dívky ale své schopnosti podceňují

Napsáno pro LEGO®

Hra se stavebnicemi LEGO® není jen zábavná. Je to cesta k rozvoji dovedností, které jsou klíčové pro budoucnost. Společenské stereotypy ovšem způsobují, že se dívky a ženy jako stavitelky necítí sebejistě. Nová data od českých rodin pak odhalují, že podpora dívek může mít zásadní dopad na jejich sebevědomí i budoucí kariérní příležitosti.

Foto: Archiv značky LEGO®

Zpochybňování zastaralých stereotypů, prezentace rozmanitých vzorů, podpora inkluzivních herních zážitků. Společnost LEGO oslavuje dívčí kreativitu a snaží se vyvracet zažité předsudky, že chlapci mají pro stavění větší talent a vášeň. Ačkoliv 88 procent českých dívek a 92 procent chlapců staví stavebnice LEGO rádo, zkreslené vnímání a oslabené sebevědomí dívek v této oblasti potvrzuje i průzkum, který si firma nechala zpracovat.

Zahrnoval 1020 českých rodičů a dětí a 70 procent dívek v něm uvedlo, že je pro ně těžké představit si samy sebe jako dobré stavitelky. Stejně tak se 76 procent rodičů domnívá, že společnost včetně médií posiluje myšlenku, že stavění je spíše chlapecká záležitost. Více než 67 procent z nich si také myslí, že dívkám chybí viditelné vzory mezi slavnými stavitelkami nebo vynálezkyněmi. To vše má dopad nejen na hraní dívek, ale i na jejich budoucí možnosti v oblastech, jako je věda, technologie, inženýrství nebo design.

Foto: Archiv značky LEGO®

Hrou k úspěchu

Hra se stavebnicemi podporuje, nejen podle rodičů, kreativitu, zvídavost a odolnost. Povzbuzování dívek ve stavění a tvoření tak není jen otázkou hry – je to investice do jejich budoucnosti, díky níž se mohou cítit pohodlněji při realizaci vlastních projektů, usilovat o kariéru v tradičně mužských oborech a mít celkově větší sebedůvěru. Pozitivní zprávou je, že 64 procent rodičů věří, že je načase učinit slovo „stavění“ více genderově inkluzivní. Téměř 77 procent dětí si pak myslí, že by jim raná kreativní podpora mohla pomoci měnit svět.

Také proto přišla společnost LEGO s kampaní „She Built That“, s níž chce bořit společenské bariéry, pomoci dívkám plně využít svůj potenciál a inspirovat další generaci stavitelek. Vyzývá rodiče, aby společně redefinovali, co znamená „stavět“, a otevřeli tuto aktivitu všem dětem bez rozdílu. Současně se zavazuje pokračovat v boji proti stereotypům a vytvářet inkluzivní herní zážitky.

Napsáno pro… je speciální formát komerční obsahové spolupráce, který redakce připravuje společně s obchodními partnery.

Popup se zavře za 8s