Diskuze k článku:

Zdravím z noční. #2 Resuscitace

Váš komentář:

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Alena | 28. 2. 2019 | 16:26

Oba jste uplne mimo. Myslite, ze to co Vas a nas ucili pres 50 lety, ze bude platit porad? Ja rozhodne do nikoho dychat nebudu. Protoze opravdu nejdulezitejsi je ta masaz srdce. Je to jako se vsim. Lety a zkusenostmi se prichazi na to co funguje nejlepe a hlavne pro laika co nejjednoduseji a nejefektivneji. Pamatuje si snad nekdo navic takove ty kecy kolik vdechu, kolikrat masaz atd.? Je to prece kravina. V tom stresu jste pak radi, ze hlavne delate tu masaz srdce. A v prvni rade chranit sebe. Je to to same jako kdyby jste cloveku v nejake kreci ci epileptickem zachvatu chteli "vyndat jazyk". Nechate se kousnout? Nenechate. Tohle je taky dalsi hloupost ze starych dob. Jo a resustitacni rousky jsou na ho... Protoze vseobecne autolekarnicky jsou k ho....u.
Rikate u tonoucich atd. ale za tech par minut je u Vas zachranka a prevezme to za Vas, vy tohle vubec nemusite resit. Navic vsichni hned nepomuzou, vsichni nejsou takovy borci jako vy :-) Plno lidi ztuhne a kouka a kouka jak ovce a nic. Takze EFEKTIVNE A JEDNODUSE!!

+33
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

martin | 23. 2. 2019 | 18:02

Ponekud hujersky clanek. Mozna mate pravdu, ale na rozdil asi od vas, je mi okolo 50 a zazil jsem uz tri jediny mozny resuscitace prvni pomoci. jeste zacatkem 70 let se do lidi hustilo ozivovani "hejbani rukama", pak se to cele odepsalo a 40 let se tvrdilo, ze je nutne umele dychani a vsadim se s autorem, ze zachranilo stovky, mozna tisice zivotu. A ted tu mame zase masaze, vracime se k masazim tedy a to bez dychani....az autor bude mit cca 70 let, mozna prijdou jini sekaci a ti mu ukazi co to je resuscitace. Takze ano, ale trochu skepse neuskodi

-34
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Všech 29 komentářů v diskuzi

cindy | 7. 9. 2019 | 14:42

JAK ZÍSKÁM EX EXUS HANDBAND ZPĚT S POMOCÍ SKUTEČNÉHO A EFEKTIVNÍHO SPLAVU OD DR Sunny Jmenuji se Cindy Alex, nikdy jsem si nemyslel, že se znovu usmívám. Můj manžel mě nechal s dvěma dětmi po dobu jednoho roku Myslel jsem, že ho znovu neuvidím, dokud jsem se nestretl s lady jménem Maria, která mi vyprávěla o kouzelníkovi jménem Dr.Sunny, dala mi jeho e-mailovou adresu a číslo mobilního telefonu, kontaktovala jsem ho a ujistil mě, že 48 hodin, můj manžel se vrátí ke mně, Za méně než 48 hodin se můj manžel vrátil a začal prosit o odpuštění, že je to práce ďáblů, takže jsem až dosud překvapen tímto zázrakem, nemohl jsem si představit, ale jakmile kouzlo bylo obsazeno, otěhotněla jsem a porodila mé třetí dítě, pokud potřebujete jakoukoli pomoc od něj, můžete se na něj obrátit prostřednictvím e-mailu: drsunnydsolution1@gmail.com Nebo WhatsApp nebo mu zavolejte: +2349030731985
.
Dr.Sunny také léčí:
1. HIV / AIDS
2. HERPES 1/2
3. RAKOVINA
4. ALS (Lou Gehrigova nemoc)
5. Hepatitida B
6. těhotenství

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Rozmaryna | 30. 7. 2019 | 22:54

Úžasné, vtipné a surově pravdivé. Fakt jsem se upřímně zachechtala

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Míša | 22. 5. 2019 | 21:12

Plně souhlasím. Kdyby mi tehdy pani ze 155 řekla, že mám do pána dýchat (byl pozvracený, zadušený), tak bych se do pána neopřela a asi bych jen přihodila na hromádku blitíčka. Bylo mi později vysvětleno, že do toho by s velkou pravděpodobností nešel ani profík bez vercajku (tedy by vlastně taky přímo nedýchal). S tím nafukováním žaludku je to ale docela prča :D
Btw česky zpívané hity Rolničky, rolničky či nově zjištěná možnost Šla nanynka do zelí se zdají pro Čecha použitelnější. U toho anglického bych si v té situaci nevzpomněla asi ani na refrén. Nicméně rytmus mi radila pani ze 155. Moc děkuji. Bez ní bych to všechno nezvládla. Byla moc milá :)
Jen bych tedy ocenila, kdyby byla nějaká možnost si ten šok z celé situace někde posléze pořešit. Byl to mazec a pomoc nikde. Internet neporadil.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Čtenář | 1. 6. 2019 | 07:27 | reakce na Míša - 22. 5. 2019 21:12

Z vlastní zkušenosti, navštivte psychologa, ten vám pomůže. Chodí i záchranáři a hasiči.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lada | 21. 5. 2019 | 08:18

Hlavně se ujistěte, že nedejchá, měl jsem biv-icd a fakt to nejni příjemný.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zuzka | 19. 4. 2019 | 23:13

Super články :) vše koresponduje s věcmi, které nám říkali zachranari v Afgoši. Jen byste ještě mohli popsat nebo sem hodit video o tom, v jaké poloze resuscitovat těhotnou ženu.... I když se to jistě nestává ????

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavla | 16. 4. 2019 | 10:42

Děkuji za zajímavý článek. Je fajn vidět jak se věci posunují. Mě na škole před 25. Lety učili ještě dýchat. Upřímně řečeno, eklovala se mi ta představa, přesně z těch důvodu které jste ve článku popsal. Je úžasný že opravdu stačí ,, mačkat,, a funguje to . Díky za článek a za vaší práci.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

xxx | 17. 3. 2019 | 00:29

Ještě je taky dobrý si do mobilu stáhnout aplikaci "záchranka" z Google play. Než stačíte zavolat na záchranku, pokud jste pod signálem GPS tuším ze 3 satelitů, už tam vidí operátor Vaší polohu (spárovanou s Vaším jménem, které jste zadali při registraci programu). Takže Vám odpadne dlouhý vysvětlování, kde že jako jste. Hodí se zejména v noci někde uprostřed polí, nevíte kde jste, navíc jste ve stresu (zvlášť dobrý pro hysterky). Nehledě na to, že si můžete sami třeba přes sms přivolat pomoc, pokud teda jste schopní něco zrovna mačkat na telefonu.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Rainman | 15. 3. 2019 | 20:25

Mě se článek hodně líbí. Je o situaci, kde je třeba především zasáhnout rychle. pokud má laik zasáhnout především rychle a efektivně, pak je dobré mu to také rychle a efektivně, tedy co nejjednodušeji vysvětlit. Jako bývalý skautský vedoucí jsem si prošel několik zdravotnických kurzů a mohu tu s klidem prohlásit, že osobně jsem měl psychický problém dýchat i do vydezinfikované Anduly. Natož pak do kohokoliv jiného. Naopak ta masáž srdce je naprosto přirozená věc na kterou si vzpomenu i když mě vzbudíte o půlnoci (ne abyste mě chodili budit). Takže za mě super napsaný text, který je navíc díky oživení z reálných situací i velmi dobře čtivý a to i pro "mladou generaci". Díky. Klobouk dolů a palec nahoru. Těším se na další čtení.

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jankka | 14. 3. 2019 | 20:13

Nás tedy v autoškole a na jiných kurzech učili,že by se dýchat mělo v okamžiku,kdy je člověk za a) ochoten, za b) minimálně ve dvou. Neboť pokud je člověk sám, při dýchání přestane logicky masírovat a to není dobré. Jinak masírovat masírovat. Je to makačka,takže se případně rychle střídat. A když to praská, děláš to dobře. Celý žebro je mrtvole na nic.
Každopádně několikrát jsem mluvila s dispecerkou a před jejich prací klobouk dolů. S jejich instruktáží člověk zvládne hodně věcí.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jarka | 7. 3. 2019 | 11:52

To jak máme poskytovat laickou první pomoc nám říkají Guidelines z roku 2015, https://cprguidelines.eu/, je tam jasně napsané kdy dýchat a kdy ne. český překlad najdete na www.resuscitace.cz. Je důležité si uvědomit, že umělé dýchání NIKDY nebylo z resuscitačních postupů odstraněno a je to nedílná součást laické i odborně resuscitace. Pravidla kdy mají laici vdechovat do poraněné jsou napsaná ve výše uvedeném dokumentu.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Honza | 16. 3. 2019 | 13:14 | reakce na Jarka - 7. 3. 2019 11:52

Ale autor to popisuje celkem logicky, pokud se budu snažit dýchat a bude mi nazvraceno do pusy při dýchání a nebo jen se pozvrací i bez dalších problémů, jaká bude má další ochota pokračovat třeba jen v mačkání?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr | 22. 3. 2019 | 16:26 | reakce na Honza - 16. 3. 2019 13:14

Honzo kolik lidí jste resuscitoval? Autor je zcela mimo tvrzením o nedýchání a nechápu, že ho ještě zaměstnávají. Takové "kecy" o zvracení je jen mýtus. Ano, vždy je prioritní bezpečnost zachránce a naštěstí většina lidí co zkolabovali měli před tím zachované dýchání což znamená, že cca na 12 -15 minut mají zásobu kyslíku, který je ale třeba rozvádět neprodleně do mozku pomocí ztlačování hrudníku, ale VŽDY musíte dýchat u dětí, tonoucích či dusících se lidí a pokud někoho najdete a nevíte jak dlouho je v zástavě. Pořád je třeba dýchat, jen se to v některých případech odsunuje více do budoucna s tím, že než budete muset začít ventilovat dorazí posádka ZZS a ta to převezme za vás.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jaroslav | 5. 3. 2019 | 12:27

Výborně napsané... Jsem lékař. Dávám ??

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

dRobert | 4. 4. 2019 | 21:41 | reakce na Jaroslav - 5. 3. 2019 12:27

Až se Vám utopí manželka, hlavně se zachovejte podle tohoto výborného článku. Taky jsem lékař, ale ty články jsou jen efektní.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Míša | 22. 5. 2019 | 21:15 | reakce na dRobert - 4. 4. 2019 21:41

Ono je dost odhadutelné, že do své ženy či i cizího dítěte se vám dýchat nebude eklovat.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Čtenář | 1. 6. 2019 | 07:22 | reakce na Míša - 22. 5. 2019 21:15

Bohužel u některých jedinců je VŠ vzdělání spíše na škodu. Občas musíme přepnout na selský rozum.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jathro | 4. 3. 2019 | 16:28

Asi je potřeba si uvědomit, že masáží srdce stlacujete hrudník, potažmo i plíce. Takže i "dýcháte"

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Alen | 3. 4. 2019 | 02:22 | reakce na Jathro - 4. 3. 2019 16:28

Jathro, jste debil nebo si delate spatnou srandu?Kam chcete.davat pri resuscitaci ruce?Na uplne celej hrudnik nebo na dolni tretinu hrudni kosti?Neresuscituju kvuli plicim ale kvuli srdci. A nesirte hovna.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Monika Fremerová | 4. 3. 2019 | 11:35

Lidi vy nechápete, že i přesto, že se do člověka nedýchá, mozek zůstává okysličen právě proto, že mu právě tou kvalitně prováděnou masáží proháníte tu okysličenou krev, co v sobě ještě má, mozkem? Jako až budu někde, kde si toho pacienta záchranka nepřebere do příštích 10 minut, a půjde o mého blízkého, kde znám zdravotní stav, budu dýchat také, ale věřte, že oni ví, co vám radí..Pravidla laické resuscitace byla v porovnání s pravidly před x desítkami let aktualizována proto, že se asi ví, jak udržet mozek co nejvíce návratu do života schopný..i proto se provádí pak tzv. řízená hypotermie, čili zresuscitovaný člověk se na JIP či Aru zchladí na nějakých 33 stupňů tělesné teploty, a udržuje se v tom nějakou dobu, světě div se, opodstatnění to má, a také se to před 30lety nedělalo..

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marky Dominika | 10. 3. 2019 | 21:28 | reakce na Monika Fremerová - 4. 3. 2019 11:35

No právě! "Až ... budu dýchat také, ale věřte, že oni ví, co vám radí." - no, oni radí "NIKDY do nikoho nedejchejte"... což prostě není pravda. V prvních cca pěti minutách je člověk skutečně saturován kyslíkem i bez dýchání, ale pak už tam prostě kyslík není a jinak, než dýcháním/ambuvakem se neobjeví. Pravidla laické i profesionální resuscitace se aktualizují každých 5 let. Jinak souhlasím.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martina | 4. 3. 2019 | 10:56

Zamilovala jsem se vašich článků. Hned jsem odkaz poslala synům, aby ev. byli připraveni. Jsem zdr.sestra, plně se s tím ztotoznuji. Starší syn 1.rocnik SŠ to dnes předal i vyucujicimu, který je učí jiné postupy.. Umělé dýchání atd. Myslím, že ve školách jsou osvěty slabé a špatné. Na ZŠ v našem městě vůbec žádné. ??. Držím Vám palce a těším se na další článek!!! M.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr | 22. 3. 2019 | 16:30 | reakce na Martina - 4. 3. 2019 10:56

Martino po přečtení vašeho příspěvku mi zatrnulo.... Pokud považujete autorovi bláboly za obsah hodný dalšího zveřejňování je mi vás líto.. Přečtěte si raději něco hodnotného na www.resuscitace.cz.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Marky Dominika | 10. 3. 2019 | 21:31 | reakce na Martina - 4. 3. 2019 10:56

Naopak - pravdu mají ve škole a syna to učí dobře. Umělé dýchání rozhodně není podružné nebo snad zbytečné. Jestli můžu trochu osvěty - nejnovější oficiální doporučení Evropské resuscitační rady: pokud to umíte a chcete, dýchejte. Pokud neumíte a nechcete, nedýchejte. U dětí, dusících se, tonoucích, je to dýchání zcela zásadní. Což nakonec přiznává i pan záchranář, byť článek nazývá poněkud melodramatickým a hlavně nesprávným "NIKDY do nikoho nedýchejte".

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Přemek | 4. 3. 2019 | 10:52

Já si myslím, že chápu, co autor chtěl sdělit, ale připadne mi, že je to takový ten akční přehnaný způsob sdělení, jaký je vidět ve vědecko-populárních pořadech americké produkce, kde se předpokládá, že člověk je úplný pako, tak se mu to musí zjednodušit na jedničku a nulu a vyjádřit hodně primitivní mluvou. Masáž srdce je priorita, o tom žádná, je třeba nahnat krev do mozku, chápu, že se snaží vysvětlit, že než mizerně pumpovat a k tomu mizerně dýchat, je daleko vhodnější pořádně pumpovat a na dýchání se vykašlat, ale pokud je na místě víc lidí, tak přeci není takový problém, aby někdo další zaklonil zraněnému hlavu a občas do něj dejchnul a tím mu tu pumpovanou krev víc okysličil (pokud to objektivně půjde)? Ne vždy přijede sanitka do tří minut a po té době už nejspíš v krvi bude kyslíku nula prd.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Alena | 28. 2. 2019 | 16:26

Oba jste uplne mimo. Myslite, ze to co Vas a nas ucili pres 50 lety, ze bude platit porad? Ja rozhodne do nikoho dychat nebudu. Protoze opravdu nejdulezitejsi je ta masaz srdce. Je to jako se vsim. Lety a zkusenostmi se prichazi na to co funguje nejlepe a hlavne pro laika co nejjednoduseji a nejefektivneji. Pamatuje si snad nekdo navic takove ty kecy kolik vdechu, kolikrat masaz atd.? Je to prece kravina. V tom stresu jste pak radi, ze hlavne delate tu masaz srdce. A v prvni rade chranit sebe. Je to to same jako kdyby jste cloveku v nejake kreci ci epileptickem zachvatu chteli "vyndat jazyk". Nechate se kousnout? Nenechate. Tohle je taky dalsi hloupost ze starych dob. Jo a resustitacni rousky jsou na ho... Protoze vseobecne autolekarnicky jsou k ho....u.
Rikate u tonoucich atd. ale za tech par minut je u Vas zachranka a prevezme to za Vas, vy tohle vubec nemusite resit. Navic vsichni hned nepomuzou, vsichni nejsou takovy borci jako vy :-) Plno lidi ztuhne a kouka a kouka jak ovce a nic. Takze EFEKTIVNE A JEDNODUSE!!

+33
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jiný Martin | 23. 2. 2019 | 22:17

Nepřímá masáž srdce je samozřejmě základ. Ale to "NIKDY NIKDO do NIKOHO nedejchejte" mě úplně zvedá ze židle.

Sám jsem sice naprostý laik, ale už jsem taky nějakou Andulu probral k životu. Z různých kurzů si odnáším, že výjimkou, kdy je umělé dýchání více než vhodné, nejsou jen děti, ale i o tonoucí a všichni, u kterých trvá masáž srdce více než pár minut. U vlastní rodiny, kde znám zdravotní stav, mě infekce trápit nebude.

Jsou tu i resuscitační roušky, které ještě loni byly povinnou výbavou autolékárniček, v dnešních i přes nepovinnost zůstávají, také jsou k dostání i formou klíčenek a jen tak pro srandu to není.

Mé rozhořčení pak plyne hlavně z osobní zkušenosti, kdy i mému tátovi zkolabovalo srdce, čtvrt hodiny ho resuscitoval dílenský mistr, než si ho převzali záchranáři, kteří ho oživovali další půlhodinu, než "naskočil". Táta je dnes zcela bez následků, ale pokud by se tehdy mistr řídil vaším článkem, ta doba bez okysličení by ho bez následků nenechala.

Takže prosím, kdyby šlo to "NIKDY NIKDO do NIKOHO" napsat jinak a lépe, byl bych vděčný. Děkuji

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Čtenář | 1. 6. 2019 | 07:12 | reakce na Jiný Martin - 23. 2. 2019 22:17

Měl prostě štěstí, že to umělé dýchání pan mistr uměl, protože kdyby ne, měl to zpočítaný.
Ale skutečně je na prvním místě vlastní zdraví a hned na druhém něco dělat (masáž).

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

martin | 23. 2. 2019 | 18:02

Ponekud hujersky clanek. Mozna mate pravdu, ale na rozdil asi od vas, je mi okolo 50 a zazil jsem uz tri jediny mozny resuscitace prvni pomoci. jeste zacatkem 70 let se do lidi hustilo ozivovani "hejbani rukama", pak se to cele odepsalo a 40 let se tvrdilo, ze je nutne umele dychani a vsadim se s autorem, ze zachranilo stovky, mozna tisice zivotu. A ted tu mame zase masaze, vracime se k masazim tedy a to bez dychani....az autor bude mit cca 70 let, mozna prijdou jini sekaci a ti mu ukazi co to je resuscitace. Takze ano, ale trochu skepse neuskodi

-34
Reagovat | Citovat | Nahlásit