Diskuze k článku:

Uzel zahradníkem 3. „Sáhl jí před třiceti lety na koleno“

Váš komentář:

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Michaela Sagitariová | 8. 12. 2020 | 08:06

Děkuji a posílám velkou dávku obdivu za tak komplexní přehled. "Těším" se na další díl. Bez uvozovek by to bylo nebýt mixu údivu a děsu, který ve mně pan Uzel vzbuzuje.

+75
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Klátič feministek | 8. 12. 2020 | 10:50

Mrzí mě, že pan kolega se srabácky vyhnul v tématu MeToo jeho temné stránce. Tedy opravdu ty případy, kdy obvinění byla křivá a obviněným chlapům se akorát posral život. O tom vůbec nic a myslím, že na tohle Uzel naráží...chápu Kamile, nechceš nasrat své nové kámošky fakty i z druhé strany barikády.

-48
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Všech 70 komentářů v diskuzi

Lukáš | 11. 12. 2020 | 17:56

Argument třech milionů uživatek s hashtagem MeToo je do určité míry zavádějící. Kdybyste použil data z vyšetřování a soudních sporů, tak se jedná o relevantní čísla. V případě internetu máte problém, že až na zlomek verifikovaných profilů nemůžete mít jistotu, kdo je autorem této výpovědi. A to zejména v době, kdy sociální sítě významně ovlivňují organizovaní trollové. Přečtěte si něco i o tomto tématu. Trollové z ruských sídlišť významným způsobem přispívají k názorovému štěpení západní civilizace. Podněcují rasovou nenávist. Rozšiřují fake news. Přilévají vodu do ohně, kde to jen jde, abychom se požrali na ulici.
Mimo jiné hastag MeToo je komplikovaný i z hlediska jednostrannosti výpovědi. Jedině vyšetřování je zárukou, že se k dané věci vyjádří i obviněný. A tento koncept musí být v civilizované společnosti zachován.
Já osobně tady nebudu prskat jedovaté slinty. Jste publicista a vaše práce je akcentovat témata. Totéž říkám i o Gretě Thurnberg. Ale rozhodně podle mě neplatí, že každý aktivismus dosáhne svého cíle a už vůbec neplatí, že ideální cíl musí být ten správný.
V tomto roce jsem měl tu čest sdíle část života s osobou ženského pohlaví příslušející k lidské rase, která mi zlikvidovala psychické zdraví a málem i život. Záměrně píši takhle pejorativně. Tahle osoba omezovala moji psychiku, mé sebevědomí, měnila mé sociální prostředí i mé přátele, obviňovala mě z problémů, které si způsobila sama. Emocionálně mě vysávala. Kdybych nenarazil shodou okolností na populární článek o psychopatech od Radkina Honzáka, tak bych už asi byl zavřený v igelitovém pytli. Proč to říkám? Mimo jiné proto, že tahle osobě mě v jednu chvíli obviňovala ze znásilnění. Měl jsem s ní tři nekoitální pohlavní styky v jejím bytě a s jejím pozváním. I když komunikace i sociální interakce s ní byla velice složitá, stejně jsem se ptal, co si můžu dovolit. Nakonec mě po čtvrt roce obvinila ze sexuálního násilí. Zažil jsem takový gaslighting, že jsem zpochybnil svoje vnímání reality. Vyhledal jsem v chatu, co jsme si tehdy psali -- zvala mě k sobě ona. Znovu jsem jí zopakoval svojí verzi těch několika nocí. Odpovědí mi bylo, že jsem jí znásilnil psychicky a že to je forma násilí. Prý sex nechtěla a měl jsem to pochopit, i když nic neříkala. Dosud nechápu, jak proboha. Dlouhou dobu jsem tomu věřil a obviňoval jsem sám sebe, dokud jsem nezjistil, že tohle je norma komunikace psychopatů. Zmizel jsem z jejího života. Odtrhl jsem se. Zpočátku to bylo těžké tím spíše, že mě tím psychickým znásilněním z jejího zvráceného úhlu pohledu neustále vyhrožovala. Vyhrožovala mi trestním oznámením, žalobami a že si bude stěžovat v práci. No. Čtvrt roku mám klid. Bez ní mi je dobře. Jsem zase člověk.
Jen bych Vás se vší úctou poprosil, pane Filo, abyste Vaše hledisko a názor, na které máte největší právo, podrobil kritickému zkoumání ze všech možných stran a rovin. <3 Lukáš

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lukáš | 11. 12. 2020 | 18:18 | reakce na Lukáš - 11. 12. 2020 17:56

Jinak se omlouvám za několik překlepů. Text jsem nekontroloval a příspěvek už není možné editovat.
Ještě chci dodat v reakci na názory jiných diskutujících. Pokud jste oběť psychopata nebo manipulátora, tak podle odborníků máte do určité míry podíl na tomto stavu. Ne, že by to nakonec byla vaše vina, ale je potřeba sám sobě apelovat: STOP, TOHLE JE MŮJ ŽIVOT A NIKDO A VŮBEC NIKDO NEMÁ PRÁVO SE MNOU TAKHLE JEDNAT. JÁ MÁM SEBEÚCTU. A naše společnost nám dává možnost jednat. Nejde jen o soudy a vyšetřování, ale především se můžu zbalit, otočit na patě a ukázat člověku, který mě ponižuje, svá záda. Jsme ekonomicky nezávislí. Máme svobodu rozhodovat o svém sociálním prostředí. Myslím, že sexuální násilí může mít znaky manipulace a že pachatelé mohou být taky psychopati. Tohle je tedy metoda, jak se bránit. Není tedy podle mě do života dostatečné, jak zde mnozí diskutující píší, že „muži by se tak především chovat neměli“. Jistěže ne. Vrazi by taky neměli vraždit. A psychopati by neměli likvidovat cizí životy. Deklarování takové ideje ale nestačí. V opravdovém životě musí člověk bojovat za svou důstojnost a integritu.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamil Fila | 11. 12. 2020 | 18:13 | reakce na Lukáš - 11. 12. 2020 17:56

Nemůžu říct nic k vašemu případu, protože ho blíže neznám. Poznámku udělám jenom k hashtagu MeToo. Vyrojily se spontánně a rychle, prakticky v několika málo dnech. Neobsahovaly zdaleka jen trestné činy, čili opravdu oznámení, policie a soudy nepomůžou. Velice často se jednalo "jen" o nevhodné jednání. Ty hashtagy mají vlastní, samostatnou výpovědní hodnotu - vlnu solidarity, přihlášení se, otevření se, zvýšení povědomí o problému. Z velké části byla obvinění anonymní, nešlo primárně o potřebu někoho poškodit.

Negativním vlivům fenoménu MeToo bude věnována část čtvrtého dílu.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lukáš | 11. 12. 2020 | 18:28 | reakce na Kamil Fila - 11. 12. 2020 18:13

Tak zrovna oficiální data z vyšetřování při nejmenším v ČR do určité míry vypovídají o skutečnosti, že tady ten problém násilí existuje a není marginální.
Internetová solidarita je ale často povrchní. Nemá hloubku.
Press F to pay respect.
Neznal jsem, ale RIP.
Je suis Charlie Hebdo.
Nebo fotka Emmy Smetany s hořící katedrálou za zády.
Já tím nechci znevažovat teroristické útoky nebo hořící katedrálu.
Chci jen naznačit, že ta solidarita může být pozérství. Fake.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamil Fila | 12. 12. 2020 | 13:28 | reakce na Lukáš - 11. 12. 2020 18:28

No, napsat vlastní příběh s hashtagem zas tak jednoduché není a sdílíte to desítkám, stovkám a tisícům lidí, kteří si to pak u vás pamatují.
Hashtag s příběhem je něco jiného než like.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lukáš | 17. 12. 2020 | 22:21 | reakce na Kamil Fila - 12. 12. 2020 13:28

Ale to se pak zase vracíme k otázce autenticity autora.
Kde je jistota, že ten příběh nevymyslel troll?
Bylo prokázáno, že naši společnost záměrně polarizují znepřátelené totalitní režimy.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamil Fila | 18. 12. 2020 | 22:56 | reakce na Lukáš - 17. 12. 2020 22:21

V rámci milionů příspěvků, kde musíte vymyslet celou identitu/profil/historii, tak mi to nepřijde pravděpodobné, že by trollové měli velké slovo.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tereza Matoušková | 10. 12. 2020 | 20:48

Předevčírem ráno mi psal kamarád a posílal odkaz na rozhovor v DVTV s Uzlem o znásilnění. Krátce předtím jsme se na to téma bavili a já mu vyprávěla svou ne úplně příjemnou osobní zkušenost, kterou s tímto pánem mám. (Předestírám, že nejde o nic závažného, ani žádné plácání po zadku neproběhlo, spíš šlo o to, že jsem se v jeho přítomnosti vždycky cítila jako flákota a bylo mi to krajně nepříjemné.) Nechtěl mi věřit, protože měl Uzla zapsaného jako člověka, který v dobách jeho dětství dělal osvětu mezi mládeží. Poté, co si pustil rozhovor, byl sám naprosto zděšen a otřesen. Já sama jsem ještě neměla sílu si ten výplod pustit. Každopádně děkuji za sérii článků.

(Když mi včera druhý díl předčítal partner před spaním, všiml si nějakých překlepů a nesrovnalostech v číslech. Tuším, že to bylo 0,2 místo 0,02 nebo něco takového.)

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Vera | 10. 12. 2020 | 08:42

Líbí se mi shrnutí případu Harveyho Weinsteina, ale ráda bych si přečetla i něco o běžných pracovních, pokud možno českých reáliích... Za pět let na volné noze jsem měla bezpočet nabídek od klientů na schůzky, které neměly mít pracovní ráz, několikrát tím klienti i podmínili uzavření obchodu.
V zaměstnáních se mi několikrát stalo, že jsem měla nechtěnou pozornost od nadřízených mužů, nic z toho by se nedalo vyhodnotit jako obtěžování, ale kolegyně takové "štěstí" neměli. Vrcholem ovšem byla nabídka vedoucího, cituji: "Kdybys chtěla, můžeš si klidně vydělat víc."
Když se potom sumarizují důvody, proč muži a ženy nedosahují stejných pozic a platů, může být zásadním důvodem i to, že kariérní podmínky mužů jsou osvobozené o tyto "pozornosti a nabídky", které působí jako další stresor, se kterým je potřeba se vypořádat.

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tom | 10. 12. 2020 | 21:19 | reakce na Vera - 10. 12. 2020 08:42

Ženy taky nemusí dostat pozici, když neovládají elementární pravopis a jsou schopny napsat: kolegyně neměli...

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tomas Rott | 9. 12. 2020 | 23:33

Hele jako trosku vazne... Myslíte, si ze žena neočekává že bude dobivána? Myslíte si, ze když žena rekne jednou, ne, ze se ji muz nema snažit přesvědčit, že ano? Samo jde o zpusob jakým muz dobiva, někteří z nás jsou primitivove, ale těch je naštěstí minimum. To má jako muz sklapnout krovky a vzdát to? A co když žena ocekava opak?

-16
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kamil Fila | 10. 12. 2020 | 01:12 | reakce na Tomas Rott - 9. 12. 2020 23:33

Mám především pocit, že vaše příspěvky píšou dva lidé. Jeden primitiv, co neumí vyjmenovaná slova a čárky ve větách, a druhý, který se ohání termíny jako "účelová verifikace".:)

Na vaši otázku nejde obecně odpovědět. Některé ženy jsou šťastně zadané a žádné dobývání nevyžadují a neočekávají. Některé jsou příliš mladé a nezkušené a spíš je to děsí, notabene od starších mužů, učitelů či šéfů. Jiné flirtují samy od sebe jako první.

Případy reportované jako obtěžování jasně dokládají to, že dotyční muži nemají sociální inteligenci a dělají příliš rychle kroky, které jsou v danou chvíli absolutně nevhodné. Většinou se ani neomluví po upozornění, že šli přes čáru, a pokračují v tom vytrvale týdny, měsíce a roky. Prakticky vždy se zjistí, že to dělají sériově a mají dlouhodobé asociální tendence a sníženou empatii.

Minimum těchto mužů není, je jich dost na to, aby se to dalo považovat za závažný společenský problém, související s celou hierarchií společnosti. Nemusí jít jen o bossing a mobbing, ale i pouliční pokřikování a gestikulování, a samozřejmě i mainsplaining - ustavičná touha mužů ženám něco vysvětlovat, vnucovat se se svými názory, nebo umlčovat ženy v jejich názorech. Je to opravdu dané tím, že v současném světě jsou muži stále vychováváni a podněcováni k tomu považovat se za nadřazené.
Těmto mužům vadí přijímat ženu jako sobě rovnou bytost a myslí si mylně, že to můžou uhrát předváděním dominance, což obvykle působí ještě odpudivěji. Takhle vzniká dnešní kultura incelů nebo MGTOW https://en.wikipedia.org/wiki/Men_Going_Their_Own_Way. Hodně to postihuje taky muže v krizi středního věku.

Přesvědčit druhého člověka, aby si mě všimnul a viděl mně jako atraktivního, vyžaduje trénovat sociální dovednosti. Právě to ale Radim Uzel ve své praxi a publikační činnosti nedělá a dokonce vůbec nevyžaduje a nepovažuje za problém. A proto o tom píšu. On mluví jen o tom, jak se mají zařídit ženy a tím pádem ani nepomáhá mužům vyrovnat se s měnící se situací. Jeho knihy přednášky jsou tedy kompletně neužitečné pro kohokoli.

Jinak, respekt k "ne" je hodně sexy a může často dost pomoct v další komunikaci. Když se to vezme z hlediska evolučních strategií reprodukce, hra na více tahů se vyplácí mnohem lépe. Obzvlášť ve složité síti sociálním vztahů.

To, že z jisté situace fungují nějaké prvotní vizuální a pachové vjemy, zkrátka, že lidé spolu rychle chtějí sex, nebo intuitivně dokážou číst řeč těla a fyzická souhra pak plyne hladce i beze slov, je něco zcela samozřejmého a banálního a nikdo z toho nedělá problém, nebo netvrdí, že to neexistuje. Ale je to fakt banalita. O tom se debata vůbec nevede.

+18
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Klátič feministek | 10. 12. 2020 | 10:39 | reakce na Kamil Fila - 10. 12. 2020 01:12

S tím tvrzením o MGTOW a incelech bych byl opatrný.

Pro zajímavost tu Matouš Hrdina napsal článek
https://www.heroine.cz/spolecnost/1324-incelove-a-redpilleri-komu-prospiva-radikalizace-zmatenych-muzu
a moc si tyto názorové bubliny dobře nenastudoval a tématiku samozřejmě zpracoval pro účely tohoto plátku :)
Viz také komentáře ke článku.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Aneta | 9. 12. 2020 | 20:42

No ono to s Michaelem Bayem taky asi nebude tak nevinné. Vycházím z rozhovoru Charlize Theron u Howarda Sterna, kde sice neuvedla konkrétní jméno, ale šipky ukazují na Baye.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kamil Fila | 9. 12. 2020 | 22:26 | reakce na Aneta - 9. 12. 2020 20:42

Ano, máte pravdu, to je vlastně jediný případ z těch stovek, kdy jsem četl o tom, že "režisér sahal herečce na koleno". Samozřejmě s úmyslem pokračovat mnohem dál. Ta kolena ještě trochu proberu v dalším díle, jak moc bagatelní ty případy byly.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tomas Rott | 9. 12. 2020 | 20:34

Filo, Filo... Řekněte nam vice, prosiiim! Opet snuska blabolu (vyjam vysvětlení "haraseni"), dobre se bavim jak dovedete vytrhavat veci z kontextu a vysvětlovat si je jak chcete... Byt Rudé pravo, aspiroval by jste na vrchního poliruka... A z reakci usuzuji, ze i určitému segmentu zoufalcu by ty vaše bláboly líbily... Jen tak dal!

-17
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kamil Fila | 9. 12. 2020 | 23:35 | reakce na Tomas Rott - 9. 12. 2020 20:34

Pane Rotte, máte jakoukoli věcnou poznámku k textu? Cokoli, kde se mýlím, jakákoli pasáž, kde něco vytrhávám z kontextu?

Moje snaha je kontext doplňovat. Články píšu s nejlepším vědomím prezentovat problémy co nejúplněji. V jakých pasážích podle vás selhávám?

Jinak, prosím, odpusťte si narážky na minulý režim. Nemám s ním nic společného a vždy jsem byl proti bolševickému myšlení. V KSČ byl Radim Uzel, když tak...

+20
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tomas Rott | 9. 12. 2020 | 23:51 | reakce na Kamil Fila - 9. 12. 2020 23:35

Filo, Filo... Narazim na vas styl propagandisticke prace tak vřele uplatnovane i minulem rezimu (v klidu Veselovsky to dělá take)... Vy máte tendenci vzít vetu kterou řekl p. Uzel a konfrontovat ji s vámi vybranymi daty, ktere mají prokázat, že se p. Uzel plete... Říkám tomu, účelová verifikace. Vy si neklade za cíl analyzovat správnost tvrzení p. Uzla, vy si kladete za cíl najít důkazy pro vas nazor ze p. Uzel, je špatný...

-9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamil Fila | 10. 12. 2020 | 00:50 | reakce na Tomas Rott - 9. 12. 2020 23:51

Ne, kladu si za cíl analyzovat správnost. Budu v tom postupovat systematicky, díl za dílem. Ukazovat, jak jsou různé části Uzlova přesvědčení propojené a jak celkově ani nedávají smysl. Mimochodem, řadu těch protiřečení předvedl i v DVTV. Já si ani tak nemyslím, že Uzel je špatný. Myslím si, že je to nekompetentní žvanil, který neví, co mluví a v tom, co mluví, jsou hluboké vnitřní rozpory. Ve výsledku však nejde o to, jaký je Uzel, ale o to, že si z jeho blábolů mnozí lidé berou právě to horší.

Pokud chcete prokázat, že dělám něco špatně, MUSÍTE ukázat na konkrétním příkladu, kde jsem vybral špatná/omezená data.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Áňa | 9. 12. 2020 | 19:08

Jen pro pořádek: "Brad Pitt byl tak rozčilený, že v roce 1998 hodil Weinsteinem o zeď" tohle je blbě. Teda aspoň podle toho sdíleného článku. Stalo se to v roce 1995 a "hodil o zeď" je jen metafora, kterou použila GP.
Ale..! Série je super, moc se těším na další díl. I když jde o dost smutné téma.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kamil Fila | 9. 12. 2020 | 20:14 | reakce na Áňa - 9. 12. 2020 19:08

Ano, tohle mi ujelo.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr K | 13. 12. 2020 | 09:19 | reakce na Kamil Fila - 9. 12. 2020 20:14

A nedá se to v textu opravit? Docela mě to prastilo do očí a ověření daného faktu pak vrhlo stín nedůvěry i na jiné skutečnosti.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamil Fila | 17. 12. 2020 | 15:23 | reakce na Petr K - 13. 12. 2020 09:19

Opravujeme většinou první den po vyjití. V souhrnném vydání by měly být vychytány všechny chyby.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lenka L. | 9. 12. 2020 | 15:06

Děkuji za velice podrobný článek o MeeToo, neměla jsem tušení jak rozsáhlý tento problém je. Pan Radim Uzel mne nezajímá od doby co propagoval slavné šovinistické plky od Josefa Hausmanna a udělal z nich (vpodstatě uměle) trhák když recenzi knihy napsal takovým způsobem, aby se to dalo chápat, že se jedná o vědecky podložená fakta. Tento člověk podle toho jakým způsobem se veřejně projevuje zjevně celoživotně trpí nepřiznanou nenávistí k ženám a jakousi mužskou ublížeností. Inteligence kterou to "okecá" sám před sebou je v tomto případě kontraproduktivní a brání mu si tento problém přiznat a začít s tím něco dělat. Mnoho mladých jedinců volí povolání gynekologa právě proto, aby mohli ženy ponižovat (oni to prezentují většinou jako "svlékat", ale ve skutečnosti je tam problém a touha po moci, po demonstraci vlastní nadvlády, což je stejný problém jako u zmíněného producenta).

Samotný Radim Uzel není nikterak zajímavý, koneckonců je to jen jedinec o kterém svět mimo ČR neví. Jak už tady někdo psal v komentářích bylo by zajímavé rozebrat i případy, kdy obvinění byla prokazatelně křivá či vykonstruovaná. Tím samozřejmě nemám namysli obvinění neprokázaná, to je zase jiná kategorie.

Bohužel duševních ubožáků je na tomto světě dost, a když se jim dá příležitost, dopadá to takto.

(Jen tak mimochodem sama jsem byla v 19 letech věku sexuálně napadena gynekologem, kdy po provedeném vyšetření za mnou neočekávaně vešel do převlékací kabinky a doteď nemohu uvěřit té drzosti a chce se mi zvracet, on to provedl suverénně v přítomnosti zdravotní sestry, která sice byla zády u svého pracovního stolu, ale musela to přeci registrovat. )

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zdeněk Huťka | 9. 12. 2020 | 08:57

Pan Fila si vzpoměl že máme 99genderů a hrdě se k nim hlásí .Je mi skoro 70 a moje matka mě ve třech letech políbila na usta dodnes jsem se s tím nevyrovnal

-16
Reagovat | Citovat | Nahlásit

jop | 9. 12. 2020 | 10:47 | reakce na Zdeněk Huťka - 9. 12. 2020 08:57

Jde to poznat.

+21
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pag | 8. 12. 2020 | 22:12

Je jisté, že lidstvo vyhyne, ne kvůli koronaviru, ale proto, že ženy nebudou chtít. A vlastně ani poplyšákoví chlapy.

-15
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tomek | 9. 12. 2020 | 10:50 | reakce na Pag - 8. 12. 2020 22:12

At vyhyne - beztak uz z nudy nevi kudy kam.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamil Fila | 9. 12. 2020 | 01:17 | reakce na Pag - 8. 12. 2020 22:12

Důvody jsou úplně jiné, než si myslíte. Lidé souloží hodně, děti ale nemají z jiných důvodů.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/populace-ubyva-a-starne-bud-najdeme-reseni-nebo-vyhyneme-112544

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jožo | 8. 12. 2020 | 18:46

Když je vám 80 let jako Uzlovi a občas řeknete nějakou hloupost tak je to omluvitelné. Pokud je vám 40 let jako Filovi tak je plácání hloupostí neomluvitelné.

-22
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jožo | 8. 12. 2020 | 18:46

Když je vám 80 let jako Uzlovi a občas řeknete nějakou hloupost tak je to omluvitelné. Pokud je vám 40 let jako Filovi tak je plácání hloupostí neomluvitelné.

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal | 8. 12. 2020 | 17:42

Nechci s tim ztracet cas, kdybych si mel vybrat mezi Filou a Uzlem...
Uzel je jen starsi pan ktery v posledni dobe mluvi divne ale to nezpochybnuje jeho nazory.
Porad si vyberu Uzla.

-24
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tomek | 8. 12. 2020 | 18:02 | reakce na Michal - 8. 12. 2020 17:42

Tak hlavně to není buzna, že jo.

-16
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 8. 12. 2020 | 15:37

Chudák Weinstein. Jak se musel cítit, když mu mladá, neznámá začínající herečka nabídla svou lásku. Bláznivě se do ní zamiloval a dělal, co jí na očích viděl. Když chtěla roli ve filmu, zařídil ji. Zařídil i druhou, pak si ji všimli další producenti a režiséři a obsadili ji už na základě minulých referencí. Herečka se milému Harveyovi vysmála, že ho už nepotřebuje a že se jí stejně ani za mák nelíbí a je na ní moc starý a šla si za svým. Zklamaný Weinstein tak spadl do spárů další zlatokopky a příběh se opakoval.

-15
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Zelený | 9. 12. 2020 | 23:15 | reakce na umfa - 8. 12. 2020 15:37

:) ten Weinstein měl ale smůlu......asi jako “upadl mi na nůž a pak ještě čtyřicetkrát”.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 10. 12. 2020 | 16:43 | reakce na Jan Zelený - 9. 12. 2020 23:15

Ne, to se mu stalo jen dvakrát, tak blbý zase není :-) Zbytek si ty ženské vymyslely, protože je to celkem snadná cesta jak se dostat k jeho penězům.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kitty Green | 11. 12. 2020 | 17:52 | reakce na umfa - 10. 12. 2020 16:43

A vy jste si zase vymyslel, že máte mozek :(

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Eva Svárovská | 8. 12. 2020 | 13:27

Nemůžu si pomoct, ale z toho, co Weinstein dělal lidem ve svém okolí je mi na zvracení...
Ještě hůř mi ale je, když si uvědomím, že “si za to ty ženské můžou samy, že jo”, tento přístup je odporný.
Autor má můj velký obdiv, že se dokáže hrabat v té kupě hnoje, kterou vyprodukovali Uzel a jemu podobní.
Měla bych však jednu prosbu.
V jednom svém minulém příspěvku jste psal o “škodlivých vztahových radách pana Uzla” nebo něčem takovém. Byl byste tak laskavý a přidal je, nebo alespoň jejich ukázku do jednoho ze svých příspěvků? Toto téma mě velmi zajímá.
Moc Vám děkuji.

+20
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kamil Fila | 8. 12. 2020 | 13:56 | reakce na Eva Svárovská - 8. 12. 2020 13:27

Mužské potřeby ve vztahu:

UU = uklizeno, uvařeno
NESTA = nezatěžovat starostmi
OSTA = obdiv stále
SEZA = sex kdykoliv se mu zachce aneb žena může vždycky, muž jen sporadicky

Když byla ženská očekávání čtyři, má i mužský repertoár ještě čtvrté, závěrečné přání. Je jím SE-ZA. Znamená “sex kdykoliv se mu zachce”. Nestejná intenzita libida vedoucí k jednostrannému odmítání intimního sblížení dokázala už vykopat hrob nejednomu partnerskému vztahu. Většina sexuologických poruch pak vyplývá vlastně z toho, že muž “chce, ale nemůže”, zatímco žena “může, ale nechce”. Ptejme se tedy, proč nechce. Pokud má při pohlavním styku nepříjemné pocit, nebo dokonce bolest, pak je nemocná a musí se léčit. Ale pokud žádné potíže nemá, a nechce, je to chyba vztahu. Odmítaný muž pak právem konstatuje “nemá mě ráda”. Jaký div, že potom hledá štěstí jinde.

+

Sexuologové právem upozorňují na to, že ženská emancipace se zde podepsala negativně a že dnešním mladým ženám často chybí schopnost jejich matek a babiček poskytnout manželovi pohlavní styk nejen pro vlastní potěšení, ale též jako gesto dobré vůle a lásky. (Zvíře nadržené, strana 27)


Z listu Paroubka manželce:
Ještě minulé úterý (7. února) jsme se s doktorem Uzlem sešli na mediaci a on se tě kromě jiného krásně zeptal: „Dává ti Jirka dost peněz?“ „No ano, dává.“ „Bije tě Jirka?“ „Ne, samozřejmě, že ne.“ „Chlastá Jirka?“ „No to vůbec ne.“
- Samozřejmě, pokud jsou splněny tyto tři podmínky, tak už neexistuje žádná jiná, proč někoho opustit. Důvody Petry Paroubkové označil Radim Uzel za "vágní".

+15
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lenka Růžičková | 8. 12. 2020 | 21:48 | reakce na Kamil Fila - 8. 12. 2020 13:56

Moc dobře si pamatuju, jak jsem se tyto pravidla musela učit v předmětu manzelske a parove poradenstvi pri studiu psychologie. ... a neni to tak davno.... Aspon, ze ta praxe v parove terapii je uz jina.... .... jsem moc rada, ze tomuto tematu davate tolik prostoru a Kamile mate muj obdiv, jak detailne jste se do tohoto tematu pustil. Jen doufam, ze dobre spite. Mne by se to asi po probirani toho hnusu, nepodarilo. DIKY!

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Eva Svárovská | 8. 12. 2020 | 14:15 | reakce na Kamil Fila - 8. 12. 2020 13:56

Ještě jednou Vám děkuji.
A upřímně doufám, že se Vám tím, co děláte, podaří alespoň u části populace tyto nesmyslné představy o mezilidských vztazích vymýtit.

+15
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martin B. | 8. 12. 2020 | 17:18 | reakce na Eva Svárovská - 8. 12. 2020 14:15

Dejme tomu, že jsou to nesmyslné představy o lidských vztazích. Rád bych souhlasil, protože mi nejsou příjemné.

Ale tohle by mne zajímalo: máme někde napsané ty, které dávají smysl? Tedy takové, které obsahují kvalitnější vzorce, a zároveň jsou založeny na realitě, tedy na skutečných očekáváních mužů a žen, nikoliv na tom, co by bylo fajn, kdyby to bylo?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamil Fila | 8. 12. 2020 | 17:42 | reakce na Martin B. - 8. 12. 2020 17:18

Začal bych třeba tady.
https://www.kosmas.cz/knihy/268520/vztahy-a-myty/

Dobrých párových terapeutů a terapeutek je ale hodně. Jak českých, tak zahraničních.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martin B. | 9. 12. 2020 | 05:44 | reakce na Kamil Fila - 8. 12. 2020 17:42

Přečetl jsem několik úvodních kapitol, dostupných zdarma. Není to špatné, ale chybí tomu pro mé oko vzorec, model, obecnost.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 9. 12. 2020 | 08:25 | reakce na Martin B. - 9. 12. 2020 05:44

Myslím, že taková pravidla nejsou. Kdyby existovala, byla by již dávno zveřejněna ve formě zjednodušené až na dřeň a běžně zveřejňována jako ta výše uvedená :-) A stejně tak by svou lapidárností a pravdivým shrnutím podstaty dráždila spoustu lidí a pořád by se o nich tudíž mluvilo :D

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martin B. | 9. 12. 2020 | 18:03 | reakce na umfa - 9. 12. 2020 08:25

Nejde mi o pravidla, ale o modelová očekávání žen a mužů. Při seznamování, svádění, řešení problémů, atd. Jistě, že jde říct, že je to od člověka ke člověku různé, a že žádná modelová očekávání neexistují. To je ovšem v příkrém rozporu s poznatky nauky, kterou (na rozdíl od sexuologie) docela slušně znám, totiž sociologie.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Rozarka | 8. 12. 2020 | 12:23

Doufám, že si to přečte pan Strach.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kamil Fila | 8. 12. 2020 | 13:56 | reakce na Rozarka - 8. 12. 2020 12:23

Ještě dostane v příštím díle podkapitolku samostatnou.

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jaroslav Vávra | 8. 12. 2020 | 12:16

Čtu si nový díl Kamilova seriálu o Radimu Uzlovi a je mi z toho regulérně blbě. Ani ne tak kvůli Uzlovi, ale především kvůli komplexnímu shrnutí naprosto otřesných případů Harveyho Weinsteina, o kterém by Radim Uzel jistě prohlásil - v souladu s dnešním rozhovorem na DVTV -, že muž je prostě zvíře a je to zkrátka přirozené. V kontextu s tím dnešním rozhovorem je čtení těch faktů o Weinsteinovi ještě víc na blití.

(odkaz na onen rozhovor: https://video.aktualne.cz/dvtv/uzel-chlap-je-od-prirody-zvire-zeny-by-s-tim-mely-pocitat-a/r~f837d6de38cc11eb842f0cc47ab5f122/)
A jenom si přisadím, že tady by měla být zmíněna i advokátka a bývalá ministryně spravedlnosti Daniela Kovářová, která sexuální násilí bagatelizuje úplně stejným způsobem jako Radim Uzel. Dokonce to korunovala blábolem, že je hrdá na to, když ji muži obtěžují.

+24
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Iva V. | 8. 12. 2020 | 12:03

Velmi přínosná série.
Dnes si pana "doktora" pěkně pogriloval Martin Veselovský. Rozhovor opravdu stojí za zhlédnutí. Uzel JE prasák. Nejvíc mě fascinuje, že skutečně vinu hází na ženy -mají se dle něho umět ozvat, že se jim dané chování nelíbí. Proč by se ženy (resp. jakékoli cíle sexuálního násilí) měly bránit?! K obtěžujícímu chování by apriori vůbec nemělo docházet! Panu Fillovi velký a hluboký dík.

+25
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tomas Rott | 9. 12. 2020 | 20:42 | reakce na Iva V. - 8. 12. 2020 12:03

No tak Veselovsky ho negriloval sam.... Mel sluchatko a Veselovsky byl vic mimo než Uzel, musi-li se ptat ženy zda ji muze sundat podprdu a zda chce pohlavní styk, tak je to neuvěřitelný traged - Veselovky a jemu podobni! To snad lze poznat, ne? A když ne, tak prostě ne a co jako...

-9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Zoe | 11. 12. 2020 | 23:54 | reakce na Tomas Rott - 9. 12. 2020 20:42

Vy jste skutečně incel zhrzený pocitem, že jste si ještě nevrzl a viníte z toho ženy, nebo se jen snažíte o trollení na téma, u kterého není rozhodně na místě žertovat a nebo ho jakkoli zlehčovat. Na jednu stranu by mě zajímalo, co za tragéda sedí na druhé straně obrazovky a na tu druhou to snad radši nechci ani vědět, neboť bych byla pravděpodobněji ještě více znechucena.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

jop | 10. 12. 2020 | 10:55 | reakce na Tomas Rott - 9. 12. 2020 20:42

Nebuďte si sebou tak jistý. Spousta mužů si myslí, že to pozná, ale jsou vedle.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Klátič feministek | 8. 12. 2020 | 10:50

Mrzí mě, že pan kolega se srabácky vyhnul v tématu MeToo jeho temné stránce. Tedy opravdu ty případy, kdy obvinění byla křivá a obviněným chlapům se akorát posral život. O tom vůbec nic a myslím, že na tohle Uzel naráží...chápu Kamile, nechceš nasrat své nové kámošky fakty i z druhé strany barikády.

-48
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michaela Stavova | 10. 12. 2020 | 21:18 | reakce na Klátič feministek - 8. 12. 2020 10:50

Myslim, ze to zminil v predchozim textu.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Vendula | 9. 12. 2020 | 07:00 | reakce na Klátič feministek - 8. 12. 2020 10:50

Až na to, že tuto stránku celé kauzy hodlá rozebrat v dalším článku, ale jinak dobrý.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Žena | 9. 12. 2020 | 01:27 | reakce na Klátič feministek - 8. 12. 2020 10:50

Pokud je člověk schopen základního porozumění textu, tak přece vidí, že na konci tohoto dílu je napsáno, že mimo jiné se bude vámi postrádanou tématikou zabývat v příštím díle. Co je na tom nejasného, mi nedochází.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kate Moss | 8. 12. 2020 | 13:20 | reakce na Klátič feministek - 8. 12. 2020 10:50

lol, za to vy máte díky absenci mozku posranej život i bez metoo

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Klátič feministek | 8. 12. 2020 | 13:35 | reakce na Kate Moss - 8. 12. 2020 13:20

Ale no tak Káťo! Vždyť se ti to se mnou na tom hajzlu líbilo. :D

-9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

PS. | 8. 12. 2020 | 13:50 | reakce na Klátič feministek - 8. 12. 2020 13:35

Vím, že se ti líbí jeho kozy, má je větší než já.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Small Axe | 8. 12. 2020 | 13:49 | reakce na Klátič feministek - 8. 12. 2020 13:35

Pokud vím, tak sis to tam rozdal z Weinsteinem, ty čumáčku.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamil Fila | 8. 12. 2020 | 11:31 | reakce na Klátič feministek - 8. 12. 2020 10:50

Nejsem si úplně jistý, jestli jste článek četl pozorně. Na konci textu jasně píšu, že o tom bude čtvrtý díl, který vyjde za týden. Jen prostě nebylo možné vměstnat všechny informace sem. Momentálně nejsme ještě ani ve čtvrtině celého materiálu.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Klátič feministek | 8. 12. 2020 | 12:02 | reakce na Kamil Fila - 8. 12. 2020 11:31

"Zároveň tu bude dovětek ke kontroverzím ohledně některých zahraničních aktérek a aktérů, aby líčení události nebylo jednostranné"
Dovětek, ok...jsem fakt zvědavý, na jaký rozsah té problematiky z druhé barikády si troufnete.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamil Fila | 8. 12. 2020 | 12:16 | reakce na Klátič feministek - 8. 12. 2020 12:02

Zdroje jsou tyto:

Here’s the truth about false accusations of sexual violence | The Open University

The Impact of Being Wrongly Accused: Victims’ Voices | Oxford Law Faculty

False Allegations of Rape and/or Domestic Abuse, see: Guidance for Charging

Perverting the Course of Justice and Wasting Police Time in Cases involving

Allegedly False Allegations of Rape and/or Domestic Abuse | The Crown Prosecution Service (cps.gov.uk)

Microsoft Word - False Accusations Chapter Huntington 5-20 (2)_LMO 7-10-20 (alanberkowitz.com)

#MeToo movement: Not all men are guilty, not all women are victims - The Financial Express

The Dark Side Of #MeToo: What Happens When Men Are Falsely Accused (forbes.com)

Many in media distort the framing of #MeToo - Women’s Media Center

Fearing #MeToo allegations, companies turn to reputation managers (cnbc.com)

#MeToo Brought Down 201 Powerful Men. Nearly Half of Their Replacements Are Women. - The New York Times (nytimes.com)

The Rules of #MeToo (uchicago.edu)

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Klátič feministek | 8. 12. 2020 | 13:46 | reakce na Kamil Fila - 8. 12. 2020 12:16

Jak jsem psal, jsem zvědavý, do jaké šíře si dovolíte na feministickém plátku tohle téma z MeToo rozebrat.
Fascinuje mě, že na heroine.cz třeba o kauze kolem Johnyho Deppa tu nebylo stále nic napsáno. Ano, není to téma kolem sexuální obtěžování ale domácího násilí. Jedna věc tam je ale společná. Sama Amber Heard tam trefně oznámila "Nikdo ti nebude věřit, protože jsi muž."

-10
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Alžběta | 8. 12. 2020 | 23:08 | reakce na Klátič feministek - 8. 12. 2020 13:46

Vážený pane K. Feministek,
Vaši všudypřítomnost v této diskuzi nelze než přirovnat ke hejnu komárů na koupališti. Zjevně máte nějaký vrozený gen, který Vás nutí komentovat články, které jste nečetl nebo jen zběžně shlédl a na jejichž obsahu vám vůbec nezáleží. Fakta ani argumenty v debatě vás také nezajímají. Tak proč tu jste?
Máte strach z feminismu?
Ze společenských změn?
Máte čas?
Rád píšete?
Sdílíte své názory?
V okolí už vás nikdo nechce poslouchat?
Nudíte se?

Či tu hledáte feministku ke klácení? Nebo už vás nějaká klátí?

Srdečně

A.

+14
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Klátič feministek | 9. 12. 2020 | 14:05 | reakce na Alžběta - 8. 12. 2020 23:08

Vážená Alžběto aka potenciální militantní feministko.

Těch důvodů je několik, nicméně upřímně pochybuji, že byste je byla schopna logicky a bez emocí pobrat dříve, než Vás navštíví Vaše první menstruace.

Nikoho nenutím své příspěvky číst, ale očividně Vám stojím za tu námahu na mě reagovat, což o něčem vypovídá. Ignorovat mě můžete vždycky, ale zřejmě s tím máte problém. :D

K mé schopnosti číst, z které jsem na školce vždycky propadal...Slovo "dovětek" nijak neupřesňuje šíři, v jakém bude to téma rozebráno. Může to být polovina velkého článku, ale taky pár větiček v jednom odstavci, aby se neřeklo. Tohle jsem si snad s panem Filou vyjasnil, ale jsou tu očividně stále jednobuněčné entity, co se toho musí chytat jak buzeranti na prdel.

Heroine čtu a přispívám zde ve svém volném čase, protože se tu občas objeví zajimavá společenská témata. Nejsem úplný odpůrce feminismu, protože má podle mě několik pozitivních myšlenek, které mají pro moderní společnost smysl. Bohužel většina jejich realizací jsou uchopeny špatně.

K tématu...Nejsem obhájce Uzla (pro mě je to debil) a nijak nezlehčuju problematiku sexuálního obtěžování či znásilnění. Kritizuju navrhované nebo už realizované špatné řešení, protože většinou ta problematika většinou více úhlů pohledu, takže to ve výsledku společnosti spíše škodí než prospívá.

Mnoho budoucích úspěchů v intimních životech všech militantních feministek
Srdečně přeje Váš
Klátič feministek

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Klátič klátiče feministek | 10. 12. 2020 | 10:57 | reakce na Klátič feministek - 9. 12. 2020 14:05

Tak když kritizujete navrhovaná řešení, jaká jsou vaše?

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamil Fila | 8. 12. 2020 | 17:46 | reakce na Klátič feministek - 8. 12. 2020 13:46

Jedna část bude o tom, jak vznikly nesmyslné mýty o MeToo. Druhá o tom, jaké mělo MeToo dohru v Česku a v čem je zdejší reakce specifická. Třetí část bude o tom, jak Radim Uzel rozhoduje některé případy znásilnění. A poslední o tom, jaké MeToo přineslo problémy, omyly a dilemata. Text bude zhruba stejně dlouhý jako tento třetí díl. Další díly budou už kratší. V některých dalších budou zmíněny i jiné problémy, nepůjde čistě o materiál, který obviňuje muže. Jde o vyjasnění některých omylů, hoaxů či překonaných názorů, s tím, že některé věci vyvracet není třeba.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michaela Sagitariová | 8. 12. 2020 | 08:06

Děkuji a posílám velkou dávku obdivu za tak komplexní přehled. "Těším" se na další díl. Bez uvozovek by to bylo nebýt mixu údivu a děsu, který ve mně pan Uzel vzbuzuje.

+75
Reagovat | Citovat | Nahlásit