Diskuze k článku:

Děti kvůli covidu nezhloupnou. Otázka je, jak dobře je budeme učit, až se vrátí do škol

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.



Diskuze k článku:

Petr | 7. 12. 2020 23:24

Opět základní myšlenky Montessori, jenom jinak podané. Bylo by dobré si konečně připustit, že paní Montessori se zabývala výukou mentálně hendikepovaných dětí, a ne budoucích manažerů, lékařů a inženýrů.

Odolnost vůči stresu a neúspěchu je naprosto nezbytná v každé profesi, a nevěřím, že ČVUT sníží svoje nároky v prvním ročníku kvůli pár Hejného dětem, která vidí limity, komplexní čísla, a polovinu fyziky poprvé. A i kdyby nároky snížil, tak buďto budou inženýři umět méně, nebo se to studium prostě o rok prodlouží. Naštěstí medicína tento problém řešit nebude, protože děti vychované hravou biologií se buďto před přijímačkami vše samy doučí, nebo prostě neobstojí proti ostatním.

Tlak na omezení výuky kvůli covidu je jen jiný způsob, jak tlačit tyto staré, známé myšlenky. Přitom to nakonec znamená, že se všichni naučí méně, protože škola je lepším učitelem než štos knih. Zároveň se dále rozšíří propast mezi těmi, kdo se ve volném čase nezajímají, a dětmi ambiciózních rodičů, které ve volném čase nejen chodí na párty, ale i čtou a věnují se vlastním zájmům, a které hlavně nenavštěvují školy podléhající módním trendům.

Rodiče jsou konzervativní proto, že ví, jaké výhody a nevýhody má systém, kterým oni sami prošli, a vědí, kam je dostal. Proto jde velká část dětí vysokoškoláků cestou (víceleté) gymnázium -> vysoká škola, zatímco u rodičů s maturitou, či výučním listem jde na vysokou o polovinu dětí méně.
Nakonec, i já osobní zkušenosti zohledním. Každý jsme si našli něco, co nás bavilo, a podle toho jsme se profilovali dál. Také lituji spíše toho, co všechno mi z jiných oborů na víceletém gymnáziu ještě mohli říct a neřekli. Vždyť komunisti kritizovali všeobecný rozhled právě proto, že dával lidem rozhled a nezávislost. Co myslíte, že znamená věta "I skladník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále!" - skladník historii a němčinu znát nepotřebuje, a tudíž by ji znát neměl.. :)

Jinak, to, že ve školách učí i lidé, které to nebaví je dáno tím, že jen málokterá škola si může vybírat, kterého z pěti kandidátů přijme. Nejspíš není učitelská profese dostatečně atraktivní pro mladé lidi.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit