Platforma OnlyFans se pro část veřejnosti stala symbolem rychle vydělaných peněz. Existuje ještě stále představa, že když se na ní žena svlékne, stane se z ní okamžitě milionářka. Režisérka Barbora Chalupová tento stereotyp nabourává. V dokumentu Virtuální přítelkyně, který tento týden vstupuje do kin, sleduje ženy, které se cestou práce na této platformě vydaly.
Do projektu o platformě Only Fans, na které lidé za popatek nabízí často lechtivý obsah, vstupovala režisérka Barbora Chalupová bez předsudků a se snahou nemoralizovat. Dopředu ale věděla, jaké ženy by chtěla v časosběrném dokumentu sledovat. „Modelové příklady žen, které jsem ve Virtuální přítelkyni chtěla mít, jsem naplánované měla. Jedním z bodů bylo, aby byly na začátku kariéry, abych dokázala v tom dokumentu natočit, co se děje ve vašem okolí, když s touto profesí začnete. Jak se na to dívá váš přítel, rodiče, co se stane s vaší prací, kterou máte,“ říká v rozhovoru pro Heroine.cz Chalupová.
Přiznává, že ji překvapilo, že tvůrkyně obsahu, jak platforma ženy, které na ní natáčejí videa, nazývá, mají často stále partnery. Očekávala, že budou spíše single. Představitelky, které v dokumentu sleduje, jsou ale všechny ve vztahu.
V dokumentu také rozbíjí představu, že tvorba videí na platformě není příliš časově náročná, že ji mohou lidé snadno dělat ve svém volném čase, když se jim zrovna chce. „Online sexuální práce je extrémně emocionálně i časově náročná. Navenek to vypadá, že jste paní svého času, že můžete pracovat, kdy chcete. Jenže v drtivé většině případů se děje to, že pokud neodpovídáte úplně okamžitě na zprávu, která vám přijde, nebo neuděláte custom video na přání v řádu minut a neudržujete exkluzivní kontakt s uživatelem, tak vám prostě odejdou. Stejně jako streamovací platformy musí neustále sdílet nový obsah, tak i tvůrkyně musí pořád vytvářet.“
Kdo má na OnlyFans šanci uspět? Jak se na práci svých přítelkyň dívají jejich partneři? Jak postupují agnetury, které ženy na OnlyFans často zastupují? Více v rozhovoru Timona Lásky na webu Heroine.cz.
