Zážitkový den plný relaxace i sdílení. Vstupenky na Feel Good jsou v prodeji!

Výlet do továrny na krásu

Napsáno pro Dermacol

Kdysi dávno se tady stáčely limonády a sodovky, dnes se tu v kotlech různé velikosti míchá, vaří a šlehá naprostá většina produktů tradiční české kosmetické značky Dermacol. Odsud směřují do značkových obchodů, do běžných drogerií i do 70 zemí celého světa, například do Polska, na Slovensko, ale i do Saúdské Arábie či Malajsie.

Foto: Archiv značky Dermacol

Brněnské sídliště Lesná patří mezi takzvané dobré adresy. Panelové domy i novostavby jsou obklopené vzrostlou zelení a hluk a prach z centra města sem jen tak nedolehnou. Na okraji Lesné stojí průmyslový areál, kde dřív bývala sodovkárna a dnes se tu vyrábí 80 procent produkce značky Dermacol, která byla založena v roce 1966. V roce 2002 ji koupili manželé Vladimír a Věra Komárovi, tehdy byla společnost v útlumu. O čtyři roky později se výroba přesunula z Prahy právě sem, na kraj Brna, kde se konkrétní výrobky vyvíjejí a vyrábějí.

Foto: Archiv značky Dermacol

„Naše vedoucí vývoje je s námi už desítky let a recepty zná zpaměti,“ pochvaluje si majitelka Věra Komárová. „Zároveň se vůbec nebrání novým nápadům.“ V budově jsou kromě skladů surovin, obalů a hotových výrobků také laboratoře, navažovny a výrobní linky. Přípravu a míchání jednotlivých produktů mají na starosti stroje řízené počítači. Kotle tu mají o objemech od 40 litrů do šesti tun, všechny s automatickou sanitací. Některé produkty vznikají úplně automaticky, jinde je třeba plnit, etiketami polepovat nebo balit ručně. Stálých zaměstnanců je tu skoro dvě stě a ve špičkách sem docházejí na brigády třeba studenti místních vysokých škol.

Foto: Archiv značky Dermacol

Zatímco legendární make-up nazvaný Cover vyrábějí už od roku 1967, zhruba čtvrtina výrobků se každoročně obměňuje. „Novinky nechávám ležet doma na stole. Když do dvou dnů zmizí, protože si je rozeberou naše tři dospívající dcery, tak vím, že budou mít úspěch,“ usmívá se Věra Komárová.

Popup se zavře za 8s