Nové číslo Heroine o odvaze, právě v prodeji! 💌

Čisté linie a propojení s přírodou. Nová Škodovka zazářila na Designbloku

Napsáno pro Škoda Auto

Festival designu probíhající v druhém říjnovém týdnu na Výstavišti v pražských Holešovicích přilákal jako každý rok tisíce návštěvníků z řad designérů, kurátorů, architektů, interiérových návrhářů, odborných novinářů a milovníků designu. Jeho tématem pro letošek byla odvaha. Odvážným designem se tu představila také Škoda Auto, která slaví 130 let od založení.

Venkovní instalace Škoda & Marcantonio na Designbloku: vůz Škoda Elroq RS 130Foto: Martin Štěrba

Už před vstupem do Křižíkova pavilonu návštěvníci rozhodně nemohli minout venkovní instalaci Škoda & Marcantonio. Kousek džungle, kterému vévodil elektrický vůz Škoda Elroq RS 130, přitahoval pozornost návštěvníků každého věku, včetně rodin s malými dětmi. Zastavil se tu téměř každý, kdo šel kolem, i když třeba jen procházel přes Výstaviště. Instalace soch nebyla nahodilá, automobil a umělecké designové kousky byly díky dílům předního italského designéra Marcantonia tematicky propojeny. Vedle grafitově šedého vozu Elroq, který v matném provedení pod odlišným světlem přecházel do různých odstínů, byly umístěny bílé plastiky zvířat a rostlin. Vysoký plameňák na kolečkových bruslích odkazoval na dobrý rozhled z místa řidiče, schopnost vozu vidět ve tmě představoval mýval, obří sněženka nebo květina, na které se objevovaly hologramy kolibříků, představoval eleganci a rovněž výkon. Nápadité spojení nových technologií a emocí se poprvé objevilo na letošním festivalu Milan Design Week, kde zaujalo jako působivý umělecký dialog mezi designérským týmem Škoda a renomovaným italským umělcem. Škoda Elroq je prvním ze zástupců nového designového jazyka Škodovky Modern Solid. A přesně tak i působí – moderně a solidně.

Nakoukněte do budoucnosti

V Křižíkově pavilonu B pak návštěvníci Designbloku obdivovali expozici Škoda Auto představující designovou studii Škoda Vision O. Na pódiu se otáčel koncept vozu, který navazuje na vedoucí postavení značky Škoda v segmentu kombi a představuje elektrifikovanou budoucnost s designovým jazykem Modern Solid. Asi nejvíce pozornosti vzbuzovaly dveře auta, které se netypicky otevírají od sebe, jak tomu bylo u některých historických vozidel. „Kámo, to je hustý, jak nějaká limuzína,“ ozvalo se ze skupinky teenagerů, kteří nejspíš zamířili na Designblok se školou. Každý z nich se potřebovali s Vision O vyfotit.

+
Škoda Auto na DesignblokuFoto: Martin Štěrba

Čisté linie a ohleduplnost k přírodě

O pár let starší návštěvníci oceňovali především čisté linie, aerodynamický tvar a nové osvětlení Škoda Cyber Lights. „Líbí se mi jednoduché tvary, není tam nic navíc, co by tam překáželo. Zároveň mám rád různé technologické i designové vychytávky uvnitř,“ uvedl návštěvník, který si pečlivě prohlížel auto ze všech stran, zvlášť pak minimalistický interiér a intuitivní uživatelské s obrazovkou Horizon Display. Vision O disponuje pokročilými funkcemi autonomního řízení i chytrými řešeními umělé inteligence. Vizuální stránka nového modelu Škoda zaujmula i dámy, které přišly na festival proto, že mají rády design, přestože se mu nijak profesně nevěnují. „Je to určitě zajímavé, takové čisté. Oceňuji taky snahu o udržitelnost při výrobě,“ řekla jedna z nich. A na tom si zakládá i výrobce. Používá recyklované anebo recyklovatelné materiály, snaží se, aby celý proces výroby byl co nejvíce ekologický.

Škoda slaví 130 let a nechce slavit sama

Číslovka sto třicet je symbolem oslav a prolínala se i expozicí na Designbloku. Například v matné grafitové šedé barvě, kterou měl vystavený model Elroq RS 130, bude na český trh dodáno právě jen 130 kusů. I když se na festivalu představila vize do budoucnosti, na minulost se nezapomíná. Škoda Auto spojila své jméno s tradičními českými značkami, jako je třeba Botas. Výrobce obuvi vytvořil unikátní limitovanou kolekci tenisek inspirovanou modelem Elroq a designovým jazykem Modern Solid. Série vznikla v pouze 130 párech, které spojují řemeslnou tradici značky Botas s inovativním přístupem automobilky Škoda Auto. A to například využitím recyklovaných materiálů i výrazných horizontálních linií. Výročí 130 let od založení společnosti Laurin & Klement v roce 1895 oslavuje také spolupráce zdůrazňující české řemeslo a designové inovace – tentokrát s hodinářskou manufakturou Prokop & Brož. Série pouhých 130 náramkových hodinek Laurin & Klement 130 Limited Edition byla inspirována palubními hodinami sportovního vozu Laurin & Klement BSC z roku 1908. Nové, plně mechanické hodinky se vyznačují precizním zpracováním a vzdávají hold řemeslné zručnosti.

Expozice největší české automobilky na letošním Design bloku rozhodně vzbudila zájem i emoce. Škoda Auto byla také hrdým partnerem tohoto festivalu. Jeho pořadatelům poskytla v rámci tohoto partnerství 25 plug-in hybridních vozů Škoda Superb Combi iV.

Popup se zavře za 8s