Diskuze k článku:

Kolena k sobě! Manspreading není jen bezohlednost

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Nora | 15. 2. 2022 11:50

Neviděla bych problém v patriarchátu, ale sociální inteligenci. Mnoho lidí ji má dost nízkou, a tak se chovají bezohledně: mně třeba dostávají týpci, co si nasadí sluchátka, v MHD se postaví hned k dveřím a čučí do mobilu. Překážejí tam úplně každému, kdo nastupuje nebo vystupuje, vinou sluchátek ani neslyší, když jim něco řeknete... a je jim to úplně FUK.

+53
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Čingischán | 15. 2. 2022 9:33

Mám dotaz - kdo ty ženy nutí, aby seděly zrovna vedle jakkoliv bezohledného jedince? Copak zákaz všeho, co se jim nelíbí, je opravdu jedinou možností, jak řešit věci? Rychlá odpověď - NENÍ.

BTW - Uvědomují si ty ženy, které chtějí zákazy, že chtějí rozhodovat o mužských tělech ve věcech, kterým nemohou rozumět? Řekl jim už někdo, že je to v přímém rozporu s pravidly, které zde celou dobu prosazují?

-53
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Milan | 16. 6. 2022 9:50

No já zase všude potkávám ženy, co mají nohu přes nohu. Když jsem byl malý, tak tato seděli jen lehké ženy. V MHD se to nedá obejít, překročit také ne. Jak sedíte Vy ?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lucie | 2. 4. 2022 1:37

ou! Ja takhle sedavam taky a to jsem zenska… a ano, sedavam tak vetsinou, kdyz nechci, aby si vedle me v metru nebo tramvaji sedal nejakej chlapek :)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marie | 23. 3. 2022 7:13

Doufám, že k tomuto tématu vyhradili obor na Karlově univerzitě, proč chlapi sedí rozcapeně v tramvaji a metru. I na tom se dá zviditelnit. To jsou starosti.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kri | 22. 3. 2022 23:12

V MHD jsem narazila na muze, zeny i deti, kteri nejakym zpusobem prekazeli ostatnim. Nepotrebuji je za to odsuzovat, vubec jim to nemusi dochazet. A me se to muze take stat. Pokud se to tyka me, poprosim je o to, jestli by s tim neslo neco udelat. Reakce jsou v drtive vetsine velmi vstricne. Pokud ne, tak uz to za problem povazuji, ale toho jedince. Je to spise o komunikacu a schopnosti vychazet si vstric. Zacina mi pripadat, ze uz se omezujeme pouze na skatulkovani, odsuzovani a ukazovani prstem na ostatni a vytraci se proste lidske pochopeni. V tomto pripade myslenka, ze ten clovek, co roztahuje kolena nebo do me strka batohem neni muj nepritel, ale take clovek jako ja.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

PerMoník | 22. 3. 2022 16:31

Tak třeba nás ženy nutí sedět vedle takového bezohledného jedince to, že jiné místo není volné. No a drahouši, až Vám nějaká žena srazí kolínka k sobě, třeba Vám dojde, že hačat jako rozcapené mimino nebude to pravé :)

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

running man | 22. 2. 2022 8:54 | reakce na Pavel Křížek - 19. 2. 2022 22:48

Zapšklé moralistky s doktorátem v oboru Dokonalost, které si odmítají vidět do pusy, Vám nebudou chtít rozumět, pane Křížku, ale i tak díky.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 19. 2. 2022 22:48 | reakce na sonje - 19. 2. 2022 0:51

Každá akce vyvolá stejně silnou protikladnou reakci. Kdyby dámy tuto debatu začaly inteligentně...

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 19. 2. 2022 8:47 | reakce na no ejhle - 19. 2. 2022 2:57

A Vy jste s running manem pásla ovečky, že mu tykáte? Nebo se sama od sebe neumíte chovat slušně jako dospělý člověk, a je Vám to potřeba říkat? :-)

Holt někteří mají pusu, aby se domluvili, a ostatní aby štěkali rozkazy.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

running man | 19. 2. 2022 7:20 | reakce na no ejhle - 19. 2. 2022 2:57

Takže podle stejné logiky bych se já nikdy neměl dostat do situace, kdy by mi alej ženských nohou bránila v průchodu vozem MHD, protože ženy jsou přece také dospělé osoby, kterým není třeba říkat, že nemají utlačovat a překážet, že? Zajímavé, že se přesně do těchto situací dostávám pokaždé... Kdepak jste, soudružky z NDR, udělaly chybu? :-)

Nikdo nedokáže být neustále ve střehu, aby náhodou neudělal něco, co by druhý mohl vnímat jako útlak, už kvůli tomu že nevidí druhým lidem do hlavy. Zato má ale každý právo se ozvat a ústa, aby tak učinil. Mentálně nenarušená lidská společnost umožnuje prostou komunikací vyřešit neshody bez nutnosti konfliktů. Vy femidementky potřebujete vyvolávat konflikty. A ještě přitom srandovně mektáte o slušnosti a moudrosti. :-D

P.S.: Muži očividně jsou daleko moudřejší, než ženy, tedy pokud typickou zástupkyní žen je retardka, která si neumí přečíst, že se snažím nikoho vědomě neutlačovat, což jsem schválně pro tyto účely avizoval dopředu.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

no ejhle | 19. 2. 2022 2:57

"jen proto, že nějaká ženská místo toho, aby otevřela ústa a naprosto normálně řekla, že ji mám přestat utlačovat, " - a ty se sám od sebe neumíš chovat slušně jako dospělý člověk, tobě to je třeba říkat?
Tak si najdi způsob, jak si sednout tak, abys nikoho neobtěžoval a zároveň, aby tvá varlátka neutrpěla újmu. Jseš velký hoch, muži jsou ti moudřejší, meh, jistě zvládneš přijít na to, jak to skloubit

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

sonje | 19. 2. 2022 0:51

Tak se nám tady páni opět jednou předvedli se svým bystroumem a uklízením věcí na správnou míru.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 18. 2. 2022 15:30 | reakce na Pavel Křížek - 17. 2. 2022 22:10

Navrhuji termín "woman".

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tvoje Máma ) | 18. 2. 2022 15:23

Myslím že podstata všeho je ,mít na salámu co si myslí ostatní ??.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

running man | 18. 2. 2022 12:51 | reakce na Irča - 18. 2. 2022 9:44

Já teda když už MHD využiju, tak sedím jen, když to opravdu potřebuju. Ale od takové úchylačky s obsesí na pánské pytlíky bych si se správně znechuceným pohledem odsedl, i kdybych měl zbytek cesty stát. Snažíte se to maskovat jako vtip, ale tohle nikdo zdravého rozumu nedělá, to dělají jen úchylové, za jakého byste zcela určitě považovala každého muže, který by se VÁS zeptal na něco podobného.

Třeba ale někdy potkáte někoho, kdo se Vás po tomto "vtipu" zeptá, zda Vás nesvrbí čičina, že máte takový zájem o pytlíky. Pak budete moct sama ukázat, jaká je to sranda.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 18. 2. 2022 10:27 | reakce na Irča - 18. 2. 2022 9:44

P.S.: Zkuste si na okamžik představit, jak by bylo Vám, kdyby se na Vás v MHD otočil nějaký úplně cizí chlap a položil Vám z jakéhokoliv důvodu otázku na zdraví vaší vagíny.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 18. 2. 2022 10:18 | reakce na Irča - 18. 2. 2022 9:44

Ne, Irčo, oni se nestydí ani nemají vztek. Jen je jim nepříjemné, jak ve svém tažení za ohleduplnost s grácií bezohledně přeskočíte jejich zónu komfortu a pokládáte otázky, které se ve slušné společnosti nepokládají. Tedy přesněji řečeno - které slušní lidé nepokládají úplně cizím lidem a už vůbec ne veřejně. Prostě jen oplácíte jejich neohleduplnost vlastní neohleduplností a myslíte si, jak jste jim to natřela, úplně jako nějaká nedospělá puberťačka. Pěkný den i Vám. :-)

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Irča | 18. 2. 2022 9:44

Všichni to známe... když se mi to stane, a není to asi jenom o zabíraní místa, ale pohled na tyto osoby taky není nic hezkého, tak se jich vždycky zeptám : “ Vy máte zánět varlat?... no že
tady tak sedíte s roztaženýma nohama”... věřte, že je to velká legrace... jsou z toho dost překvapení a je jim to dost nepříjemné a já se na ně hezky usmívám a oni mají vztek a možná i se trochu stydí, kupodivu vždy “srazí” kolena k sobě. Ale je to opravdu o tom, jak jsme k sobě ohleduplní. Všem přeji hezký den.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 17. 2. 2022 22:10 | reakce na Erik V. - 17. 2. 2022 14:47

Citace - Erik V. / 17. 2. 2022 14:47

... ani jedna ze tří žen, které tam seděly, nebrala ohled na procházejícího člověka, který mezi jejich "úsporně složenými nožkami" musel proplouvat jako kajakář při slalomu.


Máte pro to vymyšlený nějaký termín, který by byl ženskou obdobou manspreadingu? Womanspreading mi zní moc jako heslo do vyhledávače na pornhubu, tak navrhuju něco jako "womanslaloming", aby to vyjádřilo nutnost vyhýbat se jejich vytrčeným nohám, kterou jste zmínil. :-)

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 17. 2. 2022 16:06 | reakce na running man - 17. 2. 2022 13:25

Do New Yorku klidně jeďte, mám pocit, že je to jen z prstu vycucaný nesmysl. Sám jsem v N.Y. docela často, vzhledem ke specifickým místním dopravním poměrům tam běžně jezdím metrem a ještě jsme si nevšiml, že by snad nějaký takový zákon platil :D :D :D

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Erik V. | 17. 2. 2022 14:47

Po přečtení tohoto článku jsem si začal manspreadingu cíleně všímat. A docela jsem se v MHD nasmál, když jsem si všiml, že to rozhodně není jednostranná záležitost. Krásně to bylo vidět v metru, kde lidi sedí na "pětkách" naproti sobě. Chlapi "vyčuhovali" podélně s vagonem a čtyřmi koleny zabrali tři místa, zatímco ženy nohou přes nohu zmenšily průchod vagonem na polovic.

Když si chtěl někdo přisednout, chlapi nohama prostě uhnuli, nebo se vytočili do strany, aby si své cennosti nerozmačkali. Zatímco ani jedna ze tří žen, které tam seděly, nebrala ohled na procházejícího člověka, který mezi jejich "úsporně složenými nožkami" musel proplouvat jako kajakář při slalomu. Čím to? To si onen pán nezasloužil jakožto maskulinní pohlaví udělat prostor a měl si průchod vydobít, jak je u nás samců zvykem?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

running man | 17. 2. 2022 13:25

Vidím, že zdejší pánové už podlehli kouzlu hyperkorektního vyjadřování a nemají odvahu říct naplno to, kolem čeho tu chodí jako kolem horké kaše.

Takže - já si nebudu drtit vejce, vytahovat nohy z kloubů a sedět jako buzna s nohama zakáhnutýma chodidlem jen proto, že nějaká ženská místo toho, aby otevřela ústa a naprosto normálně řekla, že ji mám přestat utlačovat, raději rovnou půjde jako donašečka za minulého režimu nosit stížnosti na VB, nebo rovnou na NV. Krom toho jsem běžec a mám tak vypracované stehna a lýtka, že i kdybych sebevíc chtěl, nohy takhle prostě nezaháknu. Ale aspoň vím, že nemám jezdit do newyorku a podobných destinací, kde by mi udělali bůhvíco za to, že prostě fyzicky není v mých silách dělat kdejakou kravinu, kterou si vydupe kdejaká kravička.

P.S.: než mi tu začnete vykládat další kraviny - nejsem bezohledný, snažím se neutiskovat, a když se kdokoliv ozve, snažím se maximálně vyhovět, protože nejsem idiot

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ivan | 17. 2. 2022 10:48

Autorku bych upozornil na fakt, že muži vzhledem ke své konstrukci nedokážou to co ona, tedy dát nohu přes nohu a zaháknout chodidlo zezadu za lýtko. To umí jen ženy.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

beta samec | 17. 2. 2022 9:58

Ta titulní fotka byla na Shutterstocku v kategorii "úzkostná porucha"?

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

devilspreading man | 16. 2. 2022 17:28

Jistě by bylo žádoucí, aby k sobě lidi byli navzájem ohleduplní, ale pokud je zbavíte svobody výběru, pak nemá cenu mluvit o ohleduplnosti, protože ve světě zákazů a příkazů jsou slova jako ohleduplnost a bezohlednost jen prázdné pojmy, slečno Hošková.

Krom toho - sedět s nohama přes sebe je úplně stejně bezohledné. Vzhledem k tomu, že se s nohama přes sebe dá sedět jen tam, kde jsou sedačky proti sobě, znamená každá noha přes nohu za 1) omezení prostoru pro průchod a za 2) risk ušpinění oblečení špinavou podrážkou.

Takže je evidentní, že zrovna manspreading se tu neřeší proto, že je to bezohledné, ale proto, že to dělají muži. A na ty je potřeba nadávat. Koho se tu snažíte balamutit, slečno Hošková?

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

MuzinistaCZ | 16. 2. 2022 15:31

Doporučuji autorce, ať si zkusí mezi nohy dát kiwi nebo mandarinku a sednout si s koleny těsně u sebe.
A nezapomínat na kabelkospreading!!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 16. 2. 2022 9:29

Jezdím do Brna, jezdí tam ty "metro" šaliny. Když si tam sednou naproti sobě dva takoví, nedá se tam ani projít. Estetický zážitek to zrovna není, většinou jsou ti muži úplně vyhroucení celí. A hlavně jsou to většinou mladí. A myslím, že je snad rozdíl sedět s koleny kousek od sebe a sedět s nohama roztaženýma na hranici únosnosti kyčlí a zabírat tak tři místa. Nedávno si vedle mě v šalině sedl muž, na hlavě velká sluchátka, zabraný do mobilu. Po chvíli se na mě otočil a řekl mi, že se nemám bát mu říct, až budu chtít vystoupit. Bylo to docela milé, takže k sobě můžou být lidé i ohleduplní. A tolik to nestojí.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 15. 2. 2022 22:00 | reakce na Jouda - 15. 2. 2022 21:47

Nerad to říkám, protože jsem toho sám součástí, ale za tohle všeobecné blbnutí asi můžou "ty internety" :-) IT technologie nejdřív pomohly k nebývalému rozkvětu vědy a vzdělanosti lidstva (knihtisk, telegraf, telefon), ale teď mi připadá, že působí opačným směrem. Práh pro zapojení se do veřejné diskuse leží velice, velice nízko, ale touha lidí po sebeprosazení je pořád stejná. Pak to takhle drhne :D

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 15. 2. 2022 21:47

Je velice zajimave, jak se nam posunulo vnimani utlaku.

Treba moje babicka poznala dedu pod mostem, po kolena v rece, v noci za naletu.
Hned vedela, ze je to ten pravy, cikanka ji vestila ze potka vysokeho muze v uniforme a pruhovany mundur vezne z totalniho nasazeni musel postacit. Po valce se za nej vdala, za kulaka. A kdyz nacionalni socialisty vystridali internacionalni, uzila si prevelike srandy.
Takhle nejak vypada zena, ktere si vazim.

Mno a kdyz tu pak ctu kejhani kachny, co foti v metru dedu s bolavyna kyclema a jeho fotku posila na xichtoknihu, tady bych doporucil najit nejblizsi zed a vsi silou do ni uderit celem.
Treba se v kebuli rozsviti.

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Čingischán | 15. 2. 2022 20:14 | reakce na Petr.b - 15. 2. 2022 10:05

Za nás se říkalo, že co mělo smysl zakázat, to už dávno zakázané je, a co není zakázané dodnes, to už nemá cenu zakazovat. Ohleduplnost nelze nařídit, a bezohlednost nelze zakázat, protože ty jsou v lidech, a co je v lidech, to nelze měnit zákazem. Problém je, že tyto radikální postoje dnes zdaleka nemají jen mladí nezkušení studentíci, kteří napíšou jeden článek o tom, jak se potkali s bezohledným cestujícím, a hned mají pocit, že mají co říct k "tělesné autonomii ve veřejném prostoru". Řešení všeho pomocí zákazů, příkazů a omezování druhých, nevyžaduje absolutně žádné přemýšlení, a je tedy velice lákavé pro mnoho lidí a, bohužel, i hnutí.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

pohrobek ďáblova advokáta | 15. 2. 2022 15:49

Ano. Manspreading není jen bezohlednost. Podporovat nicneřešící zákazy marginálních a zcela běžných problémů tvorbou nesmyslných pojmenování na hranici útočnosti a posměchu, a to celé systematicky, protože slovo "manspreading" není zdaleka jediný novotvar zaměřený proti mužům, to už jde dalece za "pouhou" bezohlednost. To už je CÍLEVĚDOMÁ BEZOHLEDNOST. Feminism rulez!

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Zobrazit další