Diskuze k článku:

Učitelka z TikToku: O zastaralém vzdělávání, trestání za chyby a špatných učitelích

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Petr.b | 26. 1. 2022 15:40

Ještě před pár lety bych s článkem bez výhrady souhlasil. Nakonec, vlastně pořád si myslím, že české školy připravují děti na život v 19., v lepším případě ve 20. století. A také si myslím, že děti v 1., možná i 2. třídě by se neměly hodnotit. Pak už nevím. A taky nevím, jak to dělat lépe. Co však vím, že je nesmysl přistupovat ke vzdělávání s tím, že "všechno si najdu v mobilu". Bohužel dnes je již v praxi generace, která takto vyrůstala. Bojím se, že si jednoho dne sednu do letadla, které budou řídit mladí piloti a cestou si budou hledat postupy v mobilu, bojím se, že přijdu jednoho dne k zubaři, který se bude dívat na youtube na postup opravy zubu, bojím se, že přijde instalatér vybavený jen mobilem a bude si tam hledat jaké bude potřebovat nářadí...
Také již dospěly naše děti - a děti mých kamarádů. A musím přiznat, že napamatuji tolik psychických problémů, kolik má tato generace. Hroutí se z kdečeho, uráží se velmi snadno, všechno se jich dotkne. A tak si říkám, jestli to tak trochu není třeba i tím, že jsme je pečlivě chránili před křičícími učitelkami, před nevrlými učiteli, před vzteklými trenéry...Vůbec nevím, co by bylo správně.

+47
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Klára | 26. 1. 2022 8:19

Dcera chodí každý den ze školy vystresovaná, že ta učitelka tolik řve. První třídní schůzka v první třídě, učitelka povídá, ty děti mě nevnímají tak zvednu hlas..Škola je nuda a učí se tam kolikrát nesmysly, které začnou v 1. třídě, třeba, že září, říjen, listopad jsou podzimní měsíce, když září skoro celé patří do léta, červen do jara a prosinec do podzimu. Sněženku shodně učitelé vysvětlují, že je jarní rostlina a kvete na jaře, když kvete od jakživa v zimě. Druhy zeleniny se drtily děti ve druhé třídě(k čemu?), když to vůbec nepoužívají a tato znalost patří k vaření, tedy přelom 1. a 2. stupně ideálně. Peďák by se měl změnit a učitelé mít praxi ve vystudované aprobaci, je to fakt hrůza.

-13
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Pavel Křížek | 5. 2. 2022 11:14 | reakce na šedesátník - 5. 2. 2022 10:54

To, že je upřednostňováno akademické vzdělání pedagogů před odbornou znalostí znamená jediné - o tom, kdo smí učit, nerozhodují lidé z oborů, ale akademičtí pedagogové.

A jako důvod se obecne uvádí, že odborníci nemají ten správný citlivý přístup, který dnešní citlivé děti vyžadují. Mohlo by se totiž stát, že odborník bude od dětí vyžadovat výkony. A když si poslechnete, co se školství vytýkáno, nejčastěji zazní právě výkonové zaměření.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

šedesátník | 5. 2. 2022 10:54

s autorkou se zcela jistě shodnu, že systém je zastaralý, ale potíž je, že nebylo vymyšleno nic lepšího. Taky hodnocení ped. fakult sedí. Ptám se, proč nemohou učit na vyšších stupních raději odborníci, např. z přírodovědecké nebo filozofické fakulty a proč jsou zvýhodněni ty pedagogické fakulty. Je to tak, odborně je na tom učitel angličtiny nebo matematiky z peďáků hůře než anglistka nebo absolvent matfyzu, i když ti druzí, pokud si nedoplní studium pedagogiky, tak nejsou plně kvalifikovanými učiteli. Na 1. st zš ovšem jde více o pedagogiku, na 2. st nebo nižších ročnících víceletých gymnáziích je otázka, co je lepší. Jestli má převážit pedagog nebo odborník v oboru. Obávám se, že pedagogické fakulty neprodukují dobré pedagogy a jejich odborná úroveň v oborech je prostě slabší. Na sš, průmyslovce, jsem ovšem zažil, že tam učilo více inženýrů v oboru průmyslovky. Oni nejspíš ten obor znali, ale pedagogicky to bylo opravdu horší než vyučující, kteří měli vzdělání odjinud. Ovšem ti se vzděláním z UK učili lépe, přitom mnohlo jít o fakulty jako mff nebo přírodovědecká f.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

šedesátník | 5. 2. 2022 10:47

Vzdělání a vzdělávání, to je docela problém. Škola má asi zajistit určitý všeobecný rozhled, tj. děti se po určitou dobu seznámí s nějakými znalostmi. Nejde o hlubší zájem, ale spíš aby se probralo vše. Př. z přírodopisu, pokud někoho zajímá nějaká skupina živočichů, je to skvělé. Ale znalost předmětu by měla být asi o tom znát je od prvoků po savce, nic z toho nevynechat. Hluboké znalosti v jedné skupině a vynechat znalost ostatního nejde. Já si myslím, že žák má ze školy něco vědět, v ní se má s něčím seznámit, i když znalosti nebude držet celou dobu v hlavě. Trvalé znalosti by se měly týkat jen něčeho, např. u cizích jazyků nebo u pravopisu v mateřském jazyce, to je znalost, která by měla zůstat co nejdéle.
Třeba medicína je o tom, že se tam namemorují obrovské množství látky, v podstatě znát učebnici nebo skripta zpaměti. Samozřejmě ty věci chápat, ale taky si je i pamatovat. Lékař v praxi totiž musí mít to velké množství vědomostí v hlavě, pak je schopen rychle diagnostikovat, případně i operovat. Operace nejsou jen o umění řezat a šít, ale i zde musí mít široké znalosti. Hodně si pamatovat je asi potřeba ve většině oborů, i ti řemeslní musí mít v rámci toho, co dělají přehled.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zuzana RŮŽIČKOVÁ | 28. 1. 2022 17:41

No...panejo...Špatná intonace hlasu, hovorová čeština, sykavky, nudný projev.
Témata ok, ovšem ten způsob komentování je lehce k smíchu.
Na názory této paní zvědavá nejsem, ale chápu, že to může mít u nějakých pubescenti ohlas
A co to tam paní psala o výkladu? Že je nevhodný...nebo něco podobného ..No to už je úlet:-))))

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 28. 1. 2022 13:43

Sylvie Dolakova:

je mi 43, pamatuju ze na 1 stupni pani ucitelka Raisova, co ji bylo asi 80, po nas hazela svazek klicu od kabinetu, kdyz sme byli drzi. Nase skola je z 1 republiky a byly to takove ty tezke velke dozicke klice. v tom svazlu jich bylo asi 15 a mohl vazit tak kilo. Trzne rany v obliceji nebyly vyjimkou. Ale kdybych si doma opovazil stezovat, dostanu jeste doma......

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Julie | 28. 1. 2022 13:06

Dobrý den,

způsob, kterým se The učitelka prezentuje, mi je velmi nesympatický. Souhlasím s tím, že se na děti ve škole nemá křičet. Nicméně, zamýšlí se také někdo nad nevhodným chováním žáků vůči učitelům? Zdá se mi, že takovéto prezentování se na sociálních sítí podněcuje sledující akorát k neuctivosti a nerespektu vůči pedagogům. Nebylo by lepší nastavit obě strany mince a vést smysluplný dialog žáci - učitelé - veřejnost? Nejde přece o to kdo z koho, ale nalézt smysluplnou cestu kupředu.

Přeji příjemný den všem.

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Sylvie Doláková | 28. 1. 2022 12:17

Absolutně se nechci zastávat řvoucích učitelek, ale natočil někdy někdo video, jestli je normální, aby po učitelích řval žák? Setkávám se s velkým množstvím učitelů a vím, že tohle je trápí. Žák si prostě dělá co chce, říká to chce (a ten slovník opravdu nechcete slyšet!) a učitelka? Má svázané ruce, nemůže vůbec nic a žák to ví. Nemůžu se jí pak divit, že nastřádaná frustrace vyletí ven...
Jinak samozřejmě vnímám spoustu slabých stránek našeho školství, za ty zásadní považuji nedostatečnou přípravu na budoucí povolání a nemotivovanost učitelů, kteří netouží po změně a jen se ve školství vezou (Jistě i ti mají svůj důvod. Je závažný? Je nezměnitelný? Má na ně ředitel páky? Zabývá se tím někdo???).

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 27. 1. 2022 16:35 | reakce na umfa - 27. 1. 2022 15:06

Já myslím, že v tom jsme vlastně zajedno. To, co já nazývám přirozeným plynutím debaty není nic jiného, než důsledem upřímné snahy studenta i učitele, o které mluvíte Vy.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

VasekTomio | 27. 1. 2022 16:28 | reakce na Klára - 27. 1. 2022 13:53

Dovolím si odpovědět trochu obšírnějším výkladem, snad to bude ku prospěchu věci:

1) To, že podle toho diskutujícího máme "dvě léta" jste tvrdila pouze Vy, ne on. On mluvil o astronomickém létě a o ročním období. Nechci být uštěpačný, ale máte-li za to, že to podle něj jsou nějaké dva druhy léta, ať už to podle Vás znamená cokoliv, nebo že astronomické léto a roční období jsou ve skutečnosti to samé, pak opravdu máte ve vzdělání mezery. Doufám ale, že je to způsobeno jen tím, že jste se vzájemně nepochopili.

2) Nelíbí se Vám, že Vás prý urážím, a sama vykládáte věci jako že moje sebeprezentace je ostudou školství. Můžete to vysvětlit nějak, aby to neznělo jako kázání vody a pití vína? Pokud ne, tak se k tomu, prosím, už nevracejte, protože nemáte komu co vyčítat.

3) To, že je střídání rovnodenností a slunovratů věc vědy neznamená, že má vědecké opodstatnění podle nich rozdělovat rok. Stejně tak by nemělo vědecké opodstatnění obdobně rozdělovat jednotlivé měsíce podle střídání jednotlivých fází Měsíce.

4) Kalendářní rozdělení roku na čtyři roční období je věc na pomezí administrativy a společenských věd. Vychází tradičně především ze zemědělských a na ně navazujících činností, tradic a společenských rituálů v průběhu roku, kdy tyto činnosti jsou závislé na podnebí a počasí, které je délkou dne a polohou Slunce na obloze ovlivněno jen velmi nepřímo. Své opodstatnění toto rozdělení tedy má, stejně jako fakt, že se o tomto učí na školách, přestože nejde o záležitost přírodních věd.

Dost mi uniká Váš důvod, proč v tom vidíte nějaký chaos v dětských hlavičkách (chaos do toho totiž podle mě vnášíte leda tak Vy) a proč tak nesmyslně trváte na tom, aby se na školách učily jen vědecké poznatky a ne ty kulturní, nebo nedejbože poznatky administrativního rázu, které dětem pomohou chápat svět kolem nich. Jste i proti tomu, aby se na školách učilo vyplňování daňového přiznání? To je také administrativní úkon, nemající oporu v žádné vědě.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 27. 1. 2022 15:06 | reakce na Pavel Křížek - 27. 1. 2022 12:04

Dík za reakci. S tím souhlasím, samozřejmě se to nesmí zvrhnout do toho, že si z vás sígři budou dělat legraci, ale osobně jsem pro to poctivě vysvětlovat všechno, co si studenti přejí vysvětlit. A když nechápou, snažit se přijít na to co jim brání v pochopení a znova vysvětlovat a vysvětlovat. Sám jsem učil jen krátce (kámoš mě ukecal :-)) ale za tu dobu jsem si stačil uvědomit, že student (a zřejmě i žák ZŠ (vlastně určitě, však jsem taky na základku chodil a pamatuju si co mě štvalo)) který se ptá a ptá se ne proto, aby zabil hodinu, ale proto, že ho to zajímá, je požehnání a beru ho jako potvrzení, že dělám aspoň něco užitečného. Na Vašeho mentora bych v tomto případě asi nebral ohled, tedy pokud jsem z toho krátkého textu stačil pochopit o co šlo.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Turek | 27. 1. 2022 14:17

Jo a další kravina je ten žvásty o motivaci. Dle mentora by měli děti pracovat, i když v tom nevidí smysl. To je samozřejmě blbost a názorná ukázka, že se ve školách deti učí jen poslušně poslouchat vše a bezmyšlenkovitě to opakovat.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Turek | 27. 1. 2022 14:13

Pane Křížku, ten váš mentor byl docela blb, co? Že vysvětlit dítěti, jak učivo použít v praxi určitě neznamená to, že jste je nenaučil rybáři a dal jim jen rybu. Pravděpodobně to řekl jen proto, aby měl navrch. Prostě váš úspěch jeho ego neuneslo, tak si vymyslel tenhle nesmysl. Bohužel vy jste mu to uvěřil.

Jinak české školství je jedna velká tragédie.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Klára | 27. 1. 2022 13:53

Milý P.Tomio, vzdělání je můj koníček. Já dávám body k diskuzi a vy mne urážíte. Tak kdo je hlupák?Pokud mi nikdo, kdo mi dal mínusový bod nedokázal odpovědět proč se na škole učí ten nesmysl s rozdělením roku, který nemá oporu v žádné vědě a není ku prospěchu ničemu. Jeden dokonce tvrdil, že máme dvě léta a sněženku potká v dubnu..
Vysvětlete mi, k čemu děláte dětičkám v hlavě chaos?
Když pominu neuvěřitelné překlepy a chyby v učebnicích základních škol, je ostuda školství, že se takto prezentujete, nedej bože jestli učíte.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 27. 1. 2022 12:04 | reakce na umfa - 27. 1. 2022 9:39

Do určité míry. Vyplyne-li to z přirozené debaty, měl by učitel být připraven takové otázky zodpovědět, aby povzbudil důvěru žáků, že ví co dělá a že je neučí abstraktní nepoužitelné blbosti, to je asi bez debat. Ale nesmí se to zvrhnout v povinné vysvětlování užitečnosti libovolné jednotlivosti v učivu. Tady leží odpovědnost na žácích, ne na učiteli. Proto nemohu plně souhlasit s bodem, že když žák neví, je to chyba předmětu/učitele/školy, jak píšete.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 27. 1. 2022 9:39 | reakce na Pavel Křížek - 27. 1. 2022 0:43

A jsem zase ztracený. Nevím totiž, jestli můj názor potvrzujete nebo rozporujete :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 27. 1. 2022 0:43 | reakce na umfa - 26. 1. 2022 21:49

Když jsem začínal učit, měl jsem jednoho staršího učitele jako takového mentora, který mi pomáhal a sledoval můj pedagogický růst. Kdysi jsem se mu s pýchou pochlubil. Dva žáci se mě v hodině matematiky ptali, k čemu jim bude analytická geometrie, jejíž praktické užití není tak očividné, jako ohmův zákon, a já jsem na sebe byl neskutečně pyšný, že jsem jim dokázal dát příklad blízký tomu, co je zajímá - programování počítačových her. S hrdostí jsem popisoval svému mentorovi, že jsem aspoň projednou dokázal prolomit prokletí učitelů, kteří nedokážou vysvětlit, k čemu je to, co sami učí.

A on se mě na to zeptal: "A cos jim tím dal? A co si z toho vzali ostatní?". Snažil jsem se mu odpovědět, že když teď ví, že to učivo má jim blízké praktické využití, že jej už nebudou odmítat, kdykoliv nebudou toto využití vidět okamžitě. On mi na to řekl, ať v tom tedy pokračuju, a svou třídu pozorně sleduju. Výsledky byly povzbudivé. Postupně si asi tak deset studentů zvyklo nepokládat tuto otázku obecně jako "k čemu mi to bude?", ale šli více konkrétně na úroveň: "já dělám tohle, dá se k tomu tohleto nějak použít?". Měl jsem z toho radost, pro mě to byla známka toho, že o studiu začínají uvažovat v souvislosti se svými zájmy a koníčky, a že si tak k tomu učivu snáz najdou cestu.

Trvalo asi měsíc, než se mě můj mentor zeptal znovu. Popsal jsem mu situaci, své dojmy a naděje. On mi na to řekl: "Víš, proč se pořád ptají? Potřebovali se naučit rybařit, ale tys jim dal ryby. Naučil jsi je nehledat odpovědi, ale čekat na ně. Proto se tě pořád ptají."

Během pouhých deseti vteřin se to, co jsem považoval za svůj největší dosavadní úspěch, změnilo v poznání tragického pedagogického selhání, o kterém jsem se v následujících měsících přesvědčil opakovaně. Dejte jim jeden dva příklady užitečnosti učiva, ale nedělejte nic za ně. Musí se naučit nejen sami pracovat, ale i sami hledat motivaci k práci a nečekat, až jim někdo jiný snad ukáže, že ta práce má smysl.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 26. 1. 2022 21:49

Nějak jsem se v té debatě ztratil, tak třeba mě někdo zase vtáhne do děje :-)
Padla tu jízlivá poznámka o žákovi, který se ptá, k čemu to bude dobré, to co se učí. Nevím, proč by to bylo špatně - já si myslím, že je to úplně legitimní otázka a učitel by měl na odborné úrovni umět vysvětlit, proč je dobré, aby žák chápal Weierstrassovu větu, uměl použít Ohmův zákon nebo věděl, proč došlo k bitvě u Lipan. Když to neumí, tak pardon, ale takového učitele bych na Komenského cenu nenominoval. Předmět, kde žák neví proč se to učí a kde stačí aby se nazpaměť naučil nějakou pasáž a dostane za to jedničku, je úplně k ničemu a žák dělá jen dobře, když na něj nechodí - protože by mu to vůbec nic nepřineslo. A k čemu je škola, která studentům nic nepřinese?
Na té bazální úrovni je samozřejmě odpověď na tuhle otázku věcí rodičů. Když děcku říkají, proč bys měl umět pravopis, já ho taky neumím a podívej, máme barák, dva Mercedesy a jezdíme na dovolenou do Egypta, tak je taky v pořádku, že dítě do školy neposílají. Zbytečně by tam otravovalo ostatní a stejně s tím nikdo nic neudělá, když se dítě nechce učit, neví proč, nemá vzor a všichni v jeho okolí vzděláním pohrdají, tak by s tím ani nejlepší učitel proti jeho vůli nic neudělal.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 26. 1. 2022 20:04 | reakce na Učitelka - 26. 1. 2022 18:55

WTF? To má být jako pokus o výhrůžku, nebo co? Boo, už se bojim a ze samýho strachu jdu raději diskutovat s někým, kdo má co říct. :-D

Vidíte, proto nemám rád tuhletu moderní mluvu. Lidi, kteří nemají co říct, ale strašně moc to chcou druhejm nandat, použijou první cizí slovo, na který natrefí, aby jim to další lidi, co nemají co říct, olajkovali a taky se cítili, že něčím přispěli. A tak se stane, že se kolem Vás slítne třeba dvacet lidí, ale od nikoho se nic nedozvíte, protože vám dohromady nic neřeknou. :-D

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Učitelka | 26. 1. 2022 18:56 | reakce na Petr.b - 26. 1. 2022 15:40

Ok, boomer, tož se boj.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Učitelka | 26. 1. 2022 18:55 | reakce na Pavel Křížek - 26. 1. 2022 9:46

Ok, boomer, boj se.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Alena Kovandová | 26. 1. 2022 18:33

Určitě není učitel jako učitel, ale za chvíli budete mít ve školách jen pologramotné asistenty, protože nikdo vzdělaný a s chutí tam chodit nebude! Ti, všichni pisálci tady, kteří neustále jen kydají hnůj na školství, ať tam jdou na rok a zkusí to. Hlavně ať něco v tom nynějším českém marasmu naučí. Potom ať mluví! Do škol stále více a více chodí žáci bez ničeho, nemusí, jejich rodinám je to jedno. Příprava žádná, jejich rodiče, kteří by měli mít zájem o jejich vzdělání - je to jejich dítě, tak na to ve velkém kašlou. Nechávají je doma a nikdo s tím nic nedělá. Pak tito lenoši nabourávají vyučování ostatních, jen umí řvát a zajímat se o mobil. Žádná škola nenahradí i výchovu a přístup ke vzdělání doma. Není v silách nikoho, aby se mohl věnovat všem a přitom v českých třídách stále sedí velmi často až 30 dětí. Vláda, která je naprosto neschopná, aby uzavřela školy, které produkují jen negramoty, jejichž rodiče to zaplatí, není schopna ničeho a mnohočetná výměna ministrů školství hovoří za vše. Výplody ohledně asistentů, kteří mají pomáhat jsou k smíchu, ve většině případů se jedná o lidi z pohostinství, pedikérství apod., kteří nemají patřičné vzdělání a žákům už na druhém stupni nedokáží pomoci, spíše zaměstnávají i samotného učitele. Že se nestydíte, neustále jen školství kritizovat. Podívejte se nejprve na sebe, co vy jako rodiče dítěti dáváte, a jak pomáháte vy, aby si ze všeho něco odneslo. Teprve potom kritizujte. To většinou dělá někdo, kdo tam nestrávil ani den, ale kritizovat umí!

+20
Reagovat | Citovat | Nahlásit

VasekTomio | 26. 1. 2022 16:07 | reakce na Michal Macek - 26. 1. 2022 14:49

4) Z Pavlova "umíte číst, ženská?" vede k mansplainingu opravdu dlouhý oslí můstek.

S ohledem na jeho ostatní vyjadřování není důvod domnívat se, že podobně neurvalý by nebyl i k muži, o kterém by se domníval, že "nečte, na co reaguje". Najít v tom sexistické postoje je spíše otázkou vůle, než píle.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

VasekTomio | 26. 1. 2022 15:50 | reakce na Michal Macek - 26. 1. 2022 14:49

1) Na oslovování není nic složitého. Stačí nekomolit.
2) Klářino tvrzení, které považujete na jednoznačně pravdivé nezní: "sněženky nekvetou v dubnu", ale "sněženky kvetou v zimě".
3) Jste-li vychován staromódně, pak víte, že i chování žen má mít svoje pravidla.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 26. 1. 2022 15:40

Ještě před pár lety bych s článkem bez výhrady souhlasil. Nakonec, vlastně pořád si myslím, že české školy připravují děti na život v 19., v lepším případě ve 20. století. A také si myslím, že děti v 1., možná i 2. třídě by se neměly hodnotit. Pak už nevím. A taky nevím, jak to dělat lépe. Co však vím, že je nesmysl přistupovat ke vzdělávání s tím, že "všechno si najdu v mobilu". Bohužel dnes je již v praxi generace, která takto vyrůstala. Bojím se, že si jednoho dne sednu do letadla, které budou řídit mladí piloti a cestou si budou hledat postupy v mobilu, bojím se, že přijdu jednoho dne k zubaři, který se bude dívat na youtube na postup opravy zubu, bojím se, že přijde instalatér vybavený jen mobilem a bude si tam hledat jaké bude potřebovat nářadí...
Také již dospěly naše děti - a děti mých kamarádů. A musím přiznat, že napamatuji tolik psychických problémů, kolik má tato generace. Hroutí se z kdečeho, uráží se velmi snadno, všechno se jich dotkne. A tak si říkám, jestli to tak trochu není třeba i tím, že jsme je pečlivě chránili před křičícími učitelkami, před nevrlými učiteli, před vzteklými trenéry...Vůbec nevím, co by bylo správně.

+47
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 26. 1. 2022 14:49

VasekTomio: já nevím jak vas jinak oslovit když ste tu pod tímhle nickem. "Umíte číst" ani tak nevadí , spíš vadí to "zenska" (o jak sou ty ženy hloupé, ani číst to neumí). Klára má jednoznačně pravdu v tom že v dubnu už sněženky nekvetou. A ano dělám rozdíly mezi pohlavími, jsem staromodne vychovan že muž má být gentleman

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 26. 1. 2022 14:47 | reakce na umfa - 26. 1. 2022 14:30

To ještě přijde, nebojte. :-) Až naše školství plně ovládne otázka: "a k čemu mi to jako bude?", zbude v učivu už jen čtení budoucnosti, vykládání božích znamení a nepovinný předmět tvorba horoskopů. :-D

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

VasekTomio | 26. 1. 2022 14:41 | reakce na Michal Macek - 26. 1. 2022 13:59

Opět ukazujete, že na nevhodné jednání mužů jste citlivější, než na nevhodné jednání žen. Nelze mít dvojí metr. Pravidla platí buď pro všechny, nebo pro nikoho. Pokud tedy vadí Pavlovo: "umíte číst?" (atd), pak není důvod, proč by nemělo úplně stejně vadit i Klářino: "mletí pantem" (atd).

Pokud by šlo o faktickou stránku sporu, tak tam jednoznačně vede Pavel. To s těmi ročními obdobími je už vysvětlené, tam se Klára velice hrubě sekla. A s těmi sněženkami - pokud informace z botanických webů, které údaj únor-duben víceméně potvrzují, považuje Klára za mletí pantem od stolu, měla by se někdy podívat k nám na chatu, kde loni sněženky kvetly ještě na konci března. Je tedy očividné, že hodně záleží na stanovišti a že tedy nelze argumentovat tak, jak se o to snaží Klára.

Když už jsme u toho - zajímalo by mě, s jakým vysvětlením přijdete Vy, když tvrdíte, že Pavel pravdu nemá. Prosím o toto vysvětlení.

P.S.: Nejsem žádný Vašek Tomio. Chápu sice, že nemůžete vědět, že jsem tento pseudonym zvolil proto, že jsem se poprvé objevil v diskuzi u článku o vasektomii, jako i to, že na neslušné jednání vůči mužům víceméně dlabete. I když jde jen o pseudonym, je to podobně neslušné, jako kdybych já vám cíleně říkal třeba Mišáku Macíku.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 26. 1. 2022 14:30

Šmarjá, vy naděláte. Dokud je neučí o 12 zodiakálních znameních (což je kravina, protože je jich třináct) tak je to v cajku :D

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 26. 1. 2022 13:59

Vašek Tomio: nikde nevidím že by se Klára chovala neurvale. Jen slusne odpověděla panu Krizkovi. Toho se to ale dotklo natolik že ji odpověděl skutečně neurvale. Výrazy jako "umíte číst ženská " , "co to melete" atd jsou neurvale. To platí i kdyby měl pravdu (jako že nemá). I kdyby už z principu že muž takto s ženou nejedná. A ano, to mi fakt vadí.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

VasekTomio | 26. 1. 2022 13:50 | reakce na Michal Macek - 26. 1. 2022 12:41

Pane Macku, nemá cenu tady mávat obviněními, jako to dělá Pavel a jako to děláte i Vy, ani nemá cenu se chovat neurvale, jako to dělá Klára.

Roční období jsou atmosférické jevy, slunovrat a rovnodennost jsou jevy astronomické, a míchat je dohromady jako to dělá Klára ve snaze poukázat na nesmyslnost zařazení září do léta (atd), což se na školách takovýmto lajdáckým způsobem zcela určitě neděje, opravdu postrádá opodstatnění.

Hodno poznámky ale je, že na Pavlův mansplaining jste očividně daleko citlivější, než na Klářino neurvalé jednání. Kultura dvojího metru si Vás už očividně našla.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Zobrazit další