Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Narovnat politiku znamená zrušit neviditelné kvóty na muže

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Anna | 11. 5. 2021 11:12

"Je plno političek, co si berou mimina do parlamentu, a dokonce některé je ostentativně kojí při projevu." Mohl byste říct které? Nejlépe aspoň tak deset, když jich je v českém parlamentu tak "plno"?

"A nakonec, obvykle mívají děti i otce. A jak si to spolu rodiče domluví je jen a jen na nich." První věta: jednoznačně. Druhá věta: not so much. Ano, na individuální úrovni je to vždy jen diskuse v rámci rodiny/partnerů. Ale ta rodina je součástí společnosti, tak společnost je nějak nastavena a ovlivňuje i to individuální. To, že jsme ve svých volbách zcela svobodní a na ničem nezávislí, je nesmysl.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

grg | 11. 5. 2021 11:37

Za malý podiel žien v politike si môžu ženy samé. Keďže žien-voličiek je dokonca o niečo viac než voličov-mužov, čisto ženská strana by teoreticky mala mať veľmi dobrý výsledok. Ale kazia to zase tie ženy, ktoré opakovane preferujú voliť tých hrozných utláčajúcich mužov...

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

umfa | 18. 5. 2021 12:50 | reakce na Roy - 12. 5. 2021 9:52

Tomu nějak nerozumím. Jaké třeba tako pravidlo tam je?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Nora | 12. 5. 2021 23:09

Mám takovou naprosto soukromou a ničím nepodloženou teorii - vrcholná politika v ČR je prostředí, ve kterém si libují akorát lumpové, psychopati a zloději. My ženy máme rozum a úroveň, a proto do ní nelezeme. Když už, tak se věnujeme politice komunální, ve které se ještě dá něco rozumného a prospěšného jakž takž udělat.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jouda | 12. 5. 2021 14:10 | reakce na Jouda je ztělesněný Blábol - 12. 5. 2021 13:51

Pro tupsi vysvetlim polopate, ptal jsem se na priklad "pravidla" v soucasne ceske politice, ktere pusobi jako "pozitivni diskriminace" pro muze.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda je ztělesněný Blábol | 12. 5. 2021 13:51 | reakce na Jouda - 12. 5. 2021 11:19

Blábole jeden, chceš říct, že politiku v minulosti dělaly převážně ženy?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 12. 5. 2021 11:19 | reakce na Roy - 12. 5. 2021 9:52

Blabol.

Konkretni priklad by nebyl?

Nebyl, ja vim.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Roy | 12. 5. 2021 9:52 | reakce na grumpy - 11. 5. 2021 23:09

Uvědomujete si, že to současné fungování a nastavení pravidel politiky nastavili muži v dobách, kdy tam ženy neměly přístup? Samozřejmě si to komplet přizpůsobili, aby jim to vyhovovalo a to je ta jejich pozitivní diskriminace, to jsou ty kvóty na muže. Kvóty pro ženy by tento disbalanc vyrovnaly.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

grumpy | 11. 5. 2021 23:09

Neviditelné kvóty na muže? Dobrý vtip. Mohou ženy zakládat strany? Mohou. Mouhou ženy volit? Mohou. Protože je žen více než mužů, tak si mohou založit stranu, té naházet hlasy a všechno ovládnout. Je ale pravda že kvóty by to ohromě usnadnily. Nebylo by třeba nic zakládat, organizovat a dokonce ani chodit volit.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tomáš | 11. 5. 2021 18:01

Tak snad každá strana má mít právo dát si na kandidátku koho chce, od určitého věku. Nikdo nikomu nebrání založit si čistě feministickou stranu se samými ženami nebo kde je žen klidně většina. Proč zase zavádět nějakou regulaci a tim deformovat politickou soutěž?

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr.b | 11. 5. 2021 16:20 | reakce na MuzinistaCZ - 11. 5. 2021 11:09

Máte pravdu - a je to celkem logické, strana potřebuje peníze, a ten, kdo je přinese je logicky zajímavější, než "chudý řadový člen".
Celkem nemá smysl zde nějak hlouběji komentovat článek, který je (tedy podle mého názoru), napsán řemeslně naprosto příšerně.
Mám (nejen z článku), ale neustále se opakující pocit, že hodně lidí hledá vinu za cokoli někde jinde nežli je. Nejlepší by nejspíše bylo, kdyby o tématu něco napsaly ženy, které ve vysoké politice jsou, nebo byly. Protože jinak zde debatujeme o něčem, o čem jsme "četli v novinách". Já osobně znám 3 lidi, kteří byli ve vysoké politice. 2 z nich po skončení mandátu řekli, že do politiky už nikdy víc a velmi znechuceni odešli - to prostředí je opravdu jen pro někoho. A tak si myslím, že stejně, jako např. v armádě není mnoho žen, přestože tam klidně mohou, je to v politice stejně. Samozřejmě ortodoxní feministky budou pořád opakovat, že za to může to, že ženy musí mít děti a starat se o ně. Nebo za to můžou nějaké další vlivy. No, asi jo. Ale v tom případě jsou to věci se kterými se nedá nic dělat, resp. vždy se lze rozhodout "chci jít do politiky, podřídím tomu vše = třeba ani nebudu mít rodinu" nakonec v Evropě je takových politiků několik, např. A.Merkel, nebo E.Macron.
Ale "neviditelné kvóty na muže" , to už je opravdu v duchu přísloví "kdo chce psa bít, vždycky si hůl najde".
Mimochodem, pořád slyšíme, jak by bylo krásně na světě, kdyby bylo v politice více žen. No, nevím, pracoval jsem 1x v silně ženském kolektivu, a moc příjemná atmosféra tam rozhodně nebyla. Rozhodně si ženský dokázaly dělat peklo navzájem. Podobné situace jsem v mužských partách nezažil. (ale tam byly zase jiný "chuťovky").
A podíváme-li se na současnou vládu, máme tam 3 ženy. Ale, že by to byl nějaký extra přínos se tedy rozhodně říci nedá. (uznávám - teď jsem se dopustil ošklivé paušalizace)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Enlightened centrist | 11. 5. 2021 15:34 | reakce na Anna - 11. 5. 2021 11:12

Ale proč se necháváte řídit touhle neviditelnou a neexistující společností? Společnost Váš život nežije.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Enlightened centrist | 11. 5. 2021 15:31

Přišlo by mi férovější založit si čistě ženskou stranu a normálně kandidovat.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 11. 5. 2021 15:20 | reakce na grg - 11. 5. 2021 11:49

Tohle už dávno vyřešil Son-mjong Mun. "Ty si vezmeš tu a tu, budete mít tolik dětí, budete dělat to a to. Tečka". Stačí převzít.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 11. 5. 2021 15:16

A pak to dopadne tak, že CDU, aby dostála svým vlastním závazkům mít na kandidátce určité procento žen, vypustí do politiky chodící katastrofu Leyenovou :D

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jouda | 11. 5. 2021 14:06 | reakce na MuzinistaCZ - 11. 5. 2021 11:09

Prajednoduchy princip, ze vitezem se stava osoba, ktera do dane cinnosti investuje nejvic usili a talentu neni jaksi nejake mysticke "nastaveni systemu politickych stran v CR", lec je leitmotivem VESKEREHO konani ve svobodne spolecnosti, rybarenim pocinaje a chovem siamskych kocek konce.

A ja opravdu netusim, proc by treba na vystave siamskych kocek (vetsinou chovatelky zeny) mel byt vysledny zebricek upraven ve prospech muzu...
Ze se vysledkova tabulka udela na preskacku podle pohlavi ucastnika a na tretim miste bude chlap s buldokem, anzto dost chlapu se siamkama ani neni.

(Teda tusim moc dobre - fasismus s femi prichuti)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Katka | 11. 5. 2021 14:01

Bezva článek, zvlášť vykreslení hypotetické situace v politických stranách mě dost pobavilo plus si myslím, že je dost přesné.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jouda | 11. 5. 2021 13:58 | reakce na MuzinistaCZ - 11. 5. 2021 12:52

Mno, pani Marvanova byla na druhem miste kandudatky TOP09 pri volbe do prazskeho zastupitelstva a mandat v roce 2018 ziskala.

Kvoty jsou ciry socialne inzenyrsky fasisnus.

Ve slusne svobodne demokraticke zemi se resi rovnost sanci, ne rovnost vysledku.
Coz presne quoty jsou - fasisticke svinstvo definice nadlidi, co nemusi prochazet standardnim mechanismem vyberu a jsou vitezem automaticky.

Ja osobne vubec nechapu motivaci, proc maji byt vubec zeny na nejake pozici pomerne zastoupeny. Proc treba nemame quoty na brylate ci plesate? "Logika" je to stejna
Proc nemame quoty na pocet veznu/bezdomovcu, kde je muzu MNOHEM vice?

Teada abych nekecal, motivaci moc dobre chapu.
Akorat ona motivace neni deklarovana verejne.
Jde proste o dalsi iteraci fasismu, jak umele rozdelit spolecnost, jednu okrast, druhe nasypat a krivaci ze skupiny podporovane me budou drzet u moci.
Jako Soukmenovci. Jako Proleti. Psal jsem vyse.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MuzinistaCZ | 11. 5. 2021 12:52 | reakce na Jouda - 11. 5. 2021 12:41

Ale abyste mohl volit Hanu Marvanová, musí být na kandidátce. Otázka teda leží, jak je na tu kandidátku dostat. V krátkodobém horizontu asi kvotama. Jen já osobně mám problém s otázkou svobody vnitřní motivace a potřeby v politice být a jejího řešení shora.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 11. 5. 2021 12:41 | reakce na grg - 11. 5. 2021 11:37

Tak ona normalni zena i normalni chlap ve sve volbe tak nejak neresi pohlavi voleneho politika.

Osbne mi necini zadny potiz volit treba Hanu Marvanovou, nebo naopak hnat bejkovcem Venezuelu Malacovou.

Frndy a pindiky tahaj do politiky jenom levicovi manipulatori, kteri hledaj nejakou "utlacovanou" skupinu, aby ji mohli "chranit" a dostat se tak ke korytum.
Jako to byli v minulosti Soukmenovci (Arijci) a pote Proleti.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MuzinistaCZ | 11. 5. 2021 12:18 | reakce na MuzinistaCZ má smolíka - 11. 5. 2021 12:09

Konfrontovat své názory a domněnky je základem konstruktivní debaty. Já nehledám argument jak si kopnout. Já jsem pro vyšší zastoupení žen v politice, jsem pro kvóty, ale nesouhlasím se stereotypizaci důvodu proč ženy v politice nejsou ne skleňenou pokličku kterou vší silou tlačí na bublajici hrnec zlí muži. Ja si myslím, že poklicka tam leží, ale v hrnci pod ni je jen vlažná a odstata voda a ve skutečnosti jí nikdo silou nedrží. Ale chápu, že je snazší onálepkovat me jako trolla. Pá pá

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MuzinistaCZ má smolíka | 11. 5. 2021 12:09 | reakce na MuzinistaCZ - 11. 5. 2021 11:56

Já odpověď samozřejmě znám, mám to srovnané. Ale tobě fakt nic říkat nebudu. Hledáš jen argument, jak si kopnout. Nebudu tě krmit. Pápá

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MuzinistaCZ | 11. 5. 2021 12:05 | reakce na Lola - 11. 5. 2021 11:44

Protože kde ty ženy na těch kandidatkach vezmeme? Dá si třeba SPD inzerát do novin? Hledáme 10 žen na kandidátku do PS? Já si myslím, že pokud chceme ženy na kandidatkach, musíme je mít ve stranách. A pokud jich je ve stranách málo, je potřeba zjistit jaké překážky vnímají, co stojí za jejich motivací nebýt politicky angažovaná. Mohli jsme experimentálně začít přímo zde....

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MuzinistaCZ | 11. 5. 2021 11:56 | reakce na Lola - 11. 5. 2021 11:44

Soukromá věc na anonymní diskuzi? Zkuste prostě odpovědět, třeba aspoň sama sobě v duchu.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

grg | 11. 5. 2021 11:49 | reakce na Anna - 11. 5. 2021 11:12

"Druhá věta: not so much."

Takže nejaká neviditeľná "spoločnosť" stále môže aj za výber partnera? Nevyberá si náhodou žena partnera sama? Ak ju niekto núti vziať si takého muža za otca svojich detí, ktorého nechce, prečo nepodá trestné oznámenie alebo čo?

Ak snáď išlo o to naznačiť, že je ťažké nájsť si muža takého, ktorý by ženu dostatočne podporoval v jej politických zámeroch a sám na seba vzal úlohu kojnej, nuž ale to už tak holt je. Ja by som zas chcel prsnatú blondínu, nemú majiteľku pivovaru a takých tiež veľa nie je... a nedá sa aj mať koláč, aj ho zjesť.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lola | 11. 5. 2021 11:44 | reakce na MuzinistaCZ - 11. 5. 2021 11:43

To je čistě moje soukromá věc :-P

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MuzinistaCZ | 11. 5. 2021 11:43 | reakce na Lola - 11. 5. 2021 11:11

Lolo, jste členkou nějaké strany nebo politického hnutí?
P.s. abychom se nemuseli zdržovat, já nejsem, a to proto, že si myslím, že tomu nechci věnovat svůj čas.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

grg | 11. 5. 2021 11:37

Za malý podiel žien v politike si môžu ženy samé. Keďže žien-voličiek je dokonca o niečo viac než voličov-mužov, čisto ženská strana by teoreticky mala mať veľmi dobrý výsledok. Ale kazia to zase tie ženy, ktoré opakovane preferujú voliť tých hrozných utláčajúcich mužov...

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pinochet | 11. 5. 2021 11:22

Párřádkovej úvod a autor do něj zvládne třikrát vetknout spojení "má mezi nohama". To je zjevně to životní dilema, který ho poznamenalo ze všeho nejvíc. Ale neboj Péťo, stačí se vyhejbat společnejm šatnám nebo sprchám a nikdo se ti vysmívat nebude.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Anna | 11. 5. 2021 11:12 | reakce na Petr.b - 11. 5. 2021 10:30

"Je plno političek, co si berou mimina do parlamentu, a dokonce některé je ostentativně kojí při projevu." Mohl byste říct které? Nejlépe aspoň tak deset, když jich je v českém parlamentu tak "plno"?

"A nakonec, obvykle mívají děti i otce. A jak si to spolu rodiče domluví je jen a jen na nich." První věta: jednoznačně. Druhá věta: not so much. Ano, na individuální úrovni je to vždy jen diskuse v rámci rodiny/partnerů. Ale ta rodina je součástí společnosti, tak společnost je nějak nastavena a ovlivňuje i to individuální. To, že jsme ve svých volbách zcela svobodní a na ničem nezávislí, je nesmysl.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lola | 11. 5. 2021 11:11 | reakce na Petr.b - 11. 5. 2021 10:30

Jasně, kojení na veřejnosti a v parlamentu je asi tak normální, že když se objeví, okamžitě o něm píšou novináři jako o kuriozitě. Nedělejte z toho běžnou normu. A přestože vy rozdílnou dostupnost politického života nevidíte, protože byste se s manželkou byl ochoten zvážit pro a proti, neznamená to, že by nakonec její pro zvítězila. Když by partner v péči o děti musel participovat za cenu snížení pracovních hodin, rodinám klesnou příjmy a to si většina nemůže dovolit. Když klesnou partnerčiny příjmy, bývá to spíše únosné, jelikož ženy zde berou systematicky menší plat nebo (či právě kvůli tomu) jsou na rodičovské.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MuzinistaCZ | 11. 5. 2021 11:09 | reakce na Petr.b - 11. 5. 2021 10:30

No, podle mě systém politických stran v ČR, jejich interní nastavení, preferuje jedince, kteří do toho, aby byli na kandidátce investují nejvíce času, úsilí a přiznejme si to, peněz. Příspěvek na kampaň v desítkách tisíc korun byť pro krajské volby, to je standart.
Zipove kandidátky je jedna z cest, proč ne. Aby bylo vyšší zastoupení žen v politice je vcelku legitimní cíl a rád budu volit stranu která to bude mít v programu. Ale nevím, neznám zkušenosti žen, které se pohybují na pomezí střední a top politiky, jejich příběhy a zkušenosti, jestli na ten strop naráží.
Protože dovozovat pouze z nízkého zastoupení žen ve vrcholné politice existenci nějaké bariéry, na kterou naráží, to je podle mě stejné, jako tvrdit, že existuje skleněný strop pro muže v povolání zdravotní bratr.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Zobrazit další