Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Ne všichni muži jsou násilníci, ale všechny ženy se občas cítí jako chodící terče

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Rob | 24. 3. 2021 18:33

Nejste osamocená. Nebezpečí přepadení zažívají všichni, včetně mužů. Muži jsou ve skutečnosti častějším oběťmi přepadení nežli ženy.
Běžný kluk, když zrovna netrénuje krav magu, je proti 100kilovému rváči úplně stejně bezbranný jako kterákoliv žena. Útočníkovi navíc hraje do karet moment překvapení.
Jen my muži o tom tolik veřejně nemluvíme, takže jednodušším lidem může připadat, že ulice jsou nebezpečné jen pro ženy, zatímco chlap může jít v 10 večer po Cejlu a je v pohodě.

+30
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Dost bylo vás | 24. 3. 2021 15:45

Však správně, bagatelizovali jste nás tisíc let, teď je naše chvíle a vy můžete leda tak skučet v koutě.

-19
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Diskuze k článku:

VM | 25. 3. 2021 22:01

To ze naprosta vetsina muzu nejsou nasilnici je statisticky potvrzeny fakt, a jako s takovym s tim lze logicky argumentovat. Ta mensina zen, ktera se paranoidne citi jako chodici terc uz jen kvuli pritomnosti muze v okoli se bude muset poprat se svymi paranoidnimi pocity sama.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pan Klobouk | 25. 3. 2021 3:22

Gratulki redakci - muj komentar byl smazan, stane se. Ale tu zumpu s "kostaty" a "tvojje mama..." to nechate.
No dobry, no :)

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Mirda | 24. 3. 2021 19:47

Můžeme si nadávat můžeme se obviňovat ale jeden bez druhého neznamenáme vůbec nic. Prostě ženám je dobře když o ně muž projeví zájem....muži je dobře když ten zájem cítí.!!!
V dobrém slova smyslu a Šmirgl

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Včelka Mája | 24. 3. 2021 17:33

Doteď jsem podobné články radši jen sledovala, ale už mi to nedá. Nechci nijak zlehčovat, co ženy denně zažívají, ale opravdu jsem výjimečná až divná, když já tohle nezažívám? Nepamatuju, kdy na mě naposledy někdo hvízdal nebo pokřikoval, nikdy jsem nepřemýšlela, jestli si můžu vzít kraťasy, protože pojedu pozdě domů (snad jen kvůli zimě) ještě nedávno jsem pravidelně chodila mezi 1 a 5 hodinou ranní z brigád na různých místech Prahy a neměla jsem z toho strach. Respekt? Jistě. Připravila jsem se na potenciální konfrontaci a nějakou zbraň nosím u sebe stále, ale to dělají i muži, kteří prošli nějakým výcvikem a vědí, že bránit se jen rukama je prostě prů*er. Vážně jsem s těmito zážitky (tedy spíš nezážitky) tak strašné osamocená, až mi tento článek defacto tvrdí, že buď lžu, nebo jsem chlap?

+23
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Rob | 24. 3. 2021 18:33 | reakce na Včelka Mája - 24. 3. 2021 17:33

Nejste osamocená. Nebezpečí přepadení zažívají všichni, včetně mužů. Muži jsou ve skutečnosti častějším oběťmi přepadení nežli ženy.
Běžný kluk, když zrovna netrénuje krav magu, je proti 100kilovému rváči úplně stejně bezbranný jako kterákoliv žena. Útočníkovi navíc hraje do karet moment překvapení.
Jen my muži o tom tolik veřejně nemluvíme, takže jednodušším lidem může připadat, že ulice jsou nebezpečné jen pro ženy, zatímco chlap může jít v 10 večer po Cejlu a je v pohodě.

+30
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michal Macek | 26. 3. 2021 7:42 | reakce na Rob - 24. 3. 2021 18:33

hehe, ja fakt nedoporucuju nikomu aby me prepadal. taky vazim metrak. a hlavne...ja sem takova mirna povaha, vse resim radeji domluvou a radeji ustoupim , nez se hadat...to ale znamena, ze nekde hluboko uvnitr me se hromadi emoce jako hnev, vztek, zloba atd...uz je tam toho hodne….:) kdyz me nekdo prepadne, da mi vlastne moznost, tyhle uvnitr zasute kousky agrese legalne ventilovat...verte mi, nebylo by to vubec hezke...takze me radeji ve vlastnim zajmu neprepadejte...ani nikoho jineho kdyz sem nablizku….:)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Paros | 9. 4. 2021 7:51 | reakce na Michal Macek - 26. 3. 2021 7:42

já vážím daleko více, než metrák, a mým bojovým plánem je povalit útočníka pod sebe a při pádu mířit loktem na jeho žebra. lidi jako my neutečou, ale umíme drtit jako buldozer. faktem je, že útočníci taky nejsou idioti, takže se nám útoky budou pravděpodobně vyhýbat.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MK | 24. 3. 2021 16:04

Určite nie každý muž okradol 33 ročnú bankovú manažérku, nie každý muž niekomu vybielil byt alebo auto. Medzi zlodejmi je ale výrazná prevaha mužov, priznajme si to. Všetkým je jasné, že ide o problém spojený hlavne s maskulinitou a stereotypnou výchovu mužov k fyzickej sile. Bohužiaľ do diskusií čoraz častejšie vstupujú tí, ktorí sa snažia zachrániť túto tradičnú mužnosť výrokom "nie všetci muži kradnú". Robia tak len za účelom vyhnúť sa akejkoľvek kritike a so snahou umlčať obete týchto zločinov. Ak nejaký muž tvrdí "nie všetci muži kradnú" nepôsobí to ako obhajoba vlastnej bezúhonnosti, ale naopak ako snaha odkloniť pozornosť od mužov ako takých. Pokiaľ však chceme skutočne pestovať niečo ako vedomé mužstvo, tak mu nedostatok sebakritiky určite nepomôže. Preto je potrebné zvýšiť edukáciu mužov v tejto oblasti - najlepšie povinnými školeniami v škole a v práci, kde sa im patrične vysvetlí, že kradnúť sa nemá. Pre mladých mužov so sklonom k okrádaniu iných, je potrebné vytvoriť vzájomnú podporu priateľov, ktorí ich usmernia, prípadne konfrontujú s nevhodnosťou ich konania (napomenú ich, že vybieliť byt alebo ukradnúť auto sa nepatrí). Ak to preženú s dlhmi, prípadne keď sú v úzkych s peniazmi, tak ich priatelia niekomu zavolajú (psychológovi, kňazovi). Ak ste však aj naďalej presvedčení, že nie všetci muži sú zlodeji, pomôžte nám aspoň tých najnebezpečnejších nájsť a zastaviť ich jednanie. Vytvoríme bezpečnejšiu spoločnosť a útulnejší verejný priestor.

-10
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel K. | 24. 3. 2021 18:12 | reakce na MK - 24. 3. 2021 16:04

Citace - MK / 24. 3. 2021 16:04

Bohužiaľ do diskusií čoraz častejšie vstupujú tí, ktorí sa snažia zachrániť túto tradičnú mužnosť výrokom "nie všetci muži kradnú". Robia tak len za účelom vyhnúť sa akejkoľvek kritike a so snahou umlčať obete týchto zločinov.

Vy vidíte do hlavy všem mužům, že tak přesně víte, za jakým účelem to muži dělají? Mně to vadí jednoduše proto, že jako muž jsem hejtován za něco, co páchá jen zlomek procenta mužů.
Kdyby se muži, zmiňovaní v článku, změnili na cikány nebo imigranty, to by bylo řevu, že to je rasismus a stereotypy, že? Ale nenávist vůči mužům je na Heroine zřejmě standard.

+14
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MK | 24. 3. 2021 20:40 | reakce na Pavel K. - 24. 3. 2021 18:12

Úprimne, nečakal som, že môj ironický komentár dotiahnutý do absurdity bude niekto brať vážne :)

Čo je vás po tom, čo si o vás myslia cudzí ľudia, na svete sú dôležitejšie veci - napr. to aký mizerný život majú spomínaní rómovia vďaka prevládajúcim stereotypom, na rozdiel od vás, ktorému tieto hejty maximálne narušia jeho starostlivo budovaný sebaobraz v očiach spoločnosti, ale nič viac.

O žiadnu nenávisť voči mužom tu nejde. Skôr o to, že autorka, podobne ako p. Houdek v predošlom článku, majú dosť infantilný pohľad na ľudské zlo (prípad mladej Britky) a preto ich návrhy, ako sa ho možno zbaviť, sú dosť naivné (na čo som chcel upozorniť prvým komentom). No treba uznať, že sa aspoň pokúsili pre mužov priblížiť pocit, aké by to bolo, keby museli žiť celý život v meste, kde polovicu obyvateľstva, ktorú stretávajú na ulici, tvoria 120 kiloví 2m vysokí svalnatí homosexuáli, ktorí bývajú často nadržaní, často na vás zazerajú, čumia vám na zadok, a u ktorých si nikdy nie ste istí, či patria k tej väčšine slušných alebo k tým ktorí nemajú zábrany zatiahnuť vás do najbližších kríkov.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Včelka Mája | 25. 3. 2021 6:57 | reakce na MK - 24. 3. 2021 20:40

Chudáčci Romové, ale já - jako dodatek k předchozímu komentáři - musím říct, že jediné situace, kdy se na ulici cítím fakt nekomfortně a zranitelně, jsou situace, kdy míjím skupinky cikánů, jelikož na mě v minulosti občas pořvávali nikoli sexuálně, ale rasově motivované výhrůžky a urážky, kdy si ve skupince 10-15 lidí dovolili naprosto na kohokoliv a taky každý vědel, že když se ubrání jednomu/jedné (protože tak se chová i dost cikánek, i když ty si asi na chlapy nedovolí), příště si jich počíhá 20. Přesto mi zde nejspíš budete tvrdit, že oni za to nemůžou, že za to může společnost. A nikde jsem neviděla článek o tom, jak by se měli Romové chovat, aby se v jejich společnosti cítili ostatní dobře, všude jen, jak bychom se měli chovat my k nim. Ale ta paralela se současným článkem tam je a v tomto s pánem souhlasím.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

prot | 24. 3. 2021 15:26

Když jsem šel v noci po městě (jó, to bejvávalo dřív kdy se mohlo i po deváté) a žena / dívka jdoucí proti mě se mi obloukem vyhýbala (se dvěma metry a sto kily možná nepůsobím jako plyšák...) tak mi z toho bylo, za nás muže, trapně. Tak jsem to začal dělat já a dřív - když je široký chodník, tak uhnu ve větším předstihu až na kraj, když není místo tak až do silnice a nechám na chodníku volný prostor. Je to výborné a všem pánům to doporučuji (a nikdo se nám nemusí vyhýbat :-) )!

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 24. 3. 2021 10:09

ano, ja argument "ne vsichni muzi" pouzivam, ale snad ne proto, ze bych se bal nejakeho "narativu", nebo to chtel hodit na obeti. ja sem proste oldskool muz, ktery byl otcem a knihami vychovan podle par jednoduchych pravidel:

1/zenam se neublizuje (zenu ani kvetinou…)
2/zeny se chrani (a to I za cenu rizika ze dostanu "pres drzku")
3/zenam se pomaha (treba s tezkym kufrem atd…)
4/zeny jsou krasne a sexy a kdyz je chci, musim se jim dvorit, dokud nesvoli
5/ne znamena ne

atd...no a tahle pravidla mi prijdou automaticka a uplne samozrejma, jako treba dychani.

+21
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Anna | 24. 3. 2021 10:13 | reakce na Michal Macek - 24. 3. 2021 10:09

Ale o tom přesně je ten článek. Že vy, odskool muži, který se k ženám chovají skvěle, nepotřebují v diskusích strhávat pozornost na sebe upozorňováním, že "ne všichni muži jsou špatní". Možná vás to překvapí, ale autorka, redakce i Heroine a každá další feministka, kterou znám, si to taky nemyslí. Naopak.
Tahle argumentace ale udělá to, že když někdo řekne "někde je asi nějaký skrytý problém, když se ženy na ulicích v noci masově bojí", argument NotAllMen řekne "to mě ale vůbec nezajímá, protože já takový nejsem, nazdar."
TO je ten problém.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martin | 24. 3. 2021 10:52 | reakce na Anna - 24. 3. 2021 10:13

"argument NotAllMen řekne "to mě ale vůbec nezajímá, protože já takový nejsem, nazdar"

Ne, argument, že všichni muži takoví nejsou, neříká, že nás to nezajímá. Ale - mám-li hovořit sám za sebe - že s tím nemůžu nic dělat, nad to, že podporuji opatření vůči násilným mužům. Také ve svém zájmu, protože (jak zde bylo v diskuzi zmíněno) jako muž mám vyšší pravděpodobnost, že se stanu obětí násilí, než průměrná žena. A kromě toho si myslím, že ty ženy, které mají vztahy s násilnými muži, mají potenciálně větší možnost jejich chování omezit, než já, který žádného takového muže osobně nezná (nebo o tom nevím, což je efektivně totéž).

+17
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Rob | 24. 3. 2021 12:13 | reakce na Martin - 24. 3. 2021 10:52

Jo, psal jsem statistiku, že 2/3 obětí násilí jsou muži, ale někdo mi ten koment zřejmě nahlásil a redakce ho smazala. Přece si náš pocit nebudeme kazit nějakými plytkými a zbytečnými fakty.

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 24. 3. 2021 13:32 | reakce na Rob - 24. 3. 2021 12:13

Zde si myslim, ze se v redakci spise nekdo uklepl.

Redakce ma naopak velice zdrave nazory v punktu svobody slova a do diskusi zasahuje minimalne.
Ponechava i ad-hominem blaboly, coz je dobre, cenzurou se musi setrit na opradu zavazne pripady.
Na webu podobneho typu je to prekvapive, standardni woke zine na Zapade by deplatformoval, az by se kourilo.
Preju redakci, at ji to vydrzi.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

AD | 26. 3. 2021 9:57 | reakce na Jouda - 24. 3. 2021 13:32

Jo, ponechává, jako třeba ty tvoje, vidíme to tady názorně. Vyzvedni si klíčenku a už neotravuj.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

xxx | 24. 3. 2021 15:50 | reakce na Jouda - 24. 3. 2021 13:32

Já ti přeju, ať přestaneš trolit a jdeš zpátky k pásu.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 24. 3. 2021 12:42 | reakce na Rob - 24. 3. 2021 12:13

Buďte rád, že jen tak. Ve Švédsku jeden policista zveřejnil na svém facebooku (soukromém) pravdivé statistiky zločinnosti a vyhodili ho od policie, že to se ve slušné společnosti nedělá.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lolla | 24. 3. 2021 13:31 | reakce na umfa - 24. 3. 2021 12:42

Zdroj?

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 24. 3. 2021 13:39 | reakce na Lolla - 24. 3. 2021 13:31

https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Springare

Je to svedsky, pouzijte google translator.

A nebyl primo propusten, byl jenom "prevelen" (cti uklizen)
"V září 2018 byl Peter Springare převelen z pozice vedoucího předběžného vyšetřování na místě činu policii Örebro k vyšetřovací skupině pro trestné činy proti životnímu prostředí."

Pozdeji od policie sam odchazi.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 24. 3. 2021 13:48 | reakce na Jouda - 24. 3. 2021 13:39

dík, nemoh jsem to teď honem najít

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michal Macek | 24. 3. 2021 10:35 | reakce na Anna - 24. 3. 2021 10:13

ahoj, ale ja ten problem nepopiram a zajima me. chtel sem proste poukazat na to, ze stejne jako se zeny nekdy citi ohrozene, tak stejne tak my ze nekdy citime "urazeni" tim, ze nas apriori berete jako nasilniky. ale ok, nebudeme snowflakes :) mate pravo si to o nas myslet, protoze halt nekteri z nas nebezpecni jsou a vy neumite cist myslenky. ok , smiril jsem se s tim. jen proste my muzi nejsme roboti, jsme taky lidi, mame taky pocity a hrdost atd… ale ja to chapu, ten problem existuje a tohle ho zbytecne relativizuje...ucim se halt kazdy den neco noveho :)

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Magda | 24. 3. 2021 23:31 | reakce na Michal Macek - 24. 3. 2021 10:35

Problém je, že muži v této diskusi vlastně nic jiného než svůj pocit dotčené hrdosti neřeší. Násilí na ženách za pozornost nestojí, dotčená hrdost ano...

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 24. 3. 2021 9:53

Pepřák? Když už sahat po chemii, tak zde bych místo kapsaicinu volil spíš escitalopram.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

. | 24. 3. 2021 9:47

Všichni víme, že ženy umí používat sexualitu i obráceně - ale to je v pořádku.. a pak se diví.
https://twitter.com/StaraFena/status/1374337591915470850

Samozřejmě můžete argumentovat, že to je jedna žena a většina to nedělá. Ale to je s těmi chlapy znásilňovači to samý.

+20
Reagovat | Citovat | Nahlásit

boadicea | 24. 3. 2021 18:19 | reakce na . - 24. 3. 2021 9:47

vůbec si nic nepochopil

-8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lolla | 24. 3. 2021 13:37 | reakce na . - 24. 3. 2021 9:47

Všichni víme? Ne, nevíme.... ->diskuzní faul hned jako první slova. Zbytek je stejně kvalitní. Je zábavné, sletovat brek pánů v diskuzi, jak po nich nějaký článek může chtít něco jako uvědomění si a narovnání jejich privilegií. :D Jak se vztekají :D

-12
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 24. 3. 2021 13:51 | reakce na Lolla - 24. 3. 2021 13:37

Když už chytáte za slovíčka, tak nemluvte o breku pánů :-) Já třeba nebrečím, já se dobře bavím :-) Sedím tu nad papírem, že mám podepsat propuštění čtyř lidí ze zrušeného oddělení (a to ještě jen jeden je žena) a nechce se mi do toho, tak se chodím pobavit sem :D

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Věra Říhová | 24. 3. 2021 9:15

Děkuji za odvahu, že jste to sepsala. Ženy nikdy nebudou rovnoprávné s muži, dokud se společnost nenaučí akceptovat naše pocity.

-11
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Masox | 24. 3. 2021 13:48 | reakce na Věra Říhová - 24. 3. 2021 9:15

Citace - Věra Říhová / 24. 3. 2021 09:15

Děkuji za odvahu, že jste to sepsala. Ženy nikdy nebudou rovnoprávné s muži, dokud se společnost nenaučí akceptovat naše pocity.


Stejně tak to platí obráceně: dokud ženy nebudou akceptovat pocity mužů, nelze o jakékoli rovnoprávnosti ani uvažovat. Ale to už je určitě naprosto fujky myšlenka.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 24. 3. 2021 10:10 | reakce na Věra Říhová - 24. 3. 2021 9:15

Pocity si můžete nakoupit například u televizních společností, do reálného života je nemíchejte.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Sunny | 24. 3. 2021 10:13 | reakce na umfa - 24. 3. 2021 10:10

Za tohle schytáte pěknou sodu od místních angažovaných žen, pro něž jsou jejich pocity důležitější nežli fakta a statistiky (které jsou beztak jen patriarchálním konstruktem).

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Magda | 24. 3. 2021 23:33 | reakce na Sunny - 24. 3. 2021 10:13

A jaká fakta mluví proti tomu, co uvádí článek?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Milena | 25. 3. 2021 8:41 | reakce na Magda - 24. 3. 2021 23:33

Třeba fakt, že muži jsou častěji obětí násilí nežli ženy.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

hh | 25. 3. 2021 10:28 | reakce na Milena - 25. 3. 2021 8:41

lol, tak určitě

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Magda | 25. 3. 2021 9:48 | reakce na Milena - 25. 3. 2021 8:41

To ale článek nijak nepopírá. Je to ovšem trochu jiný problém, protože muži bývají zřídka napadáni a obtěžováni proto, že jsou muži, spíše tam jde o jiné faktory (peníze, osobní spory). Samozřejmě je potřeba mluvit i o tom, nevidím ale, v čem by to mělo zpochybňovat to, že se ženy ve veřejném prostotu stávají předmětem násilí a obtěžování jen proto, že jsou ženy.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

David | 27. 3. 2021 1:25 | reakce na Magda - 25. 3. 2021 9:48

To je neprokázané tvrzení. V životě není dokázáno nijak , že někoho napadli kvůli pohlaví. Kvůli tomu že je žena. Ženy jsou napadány kvůli penězům, osobním sporům nebo kvůli tomu, že někdo chce sex. Není nikde prokázáno, že muž který zbije ženu nedokáže zbít muže. Násilníci napadají oběti, které se jim zdají slabé...Proto třeba se soustředí na ženy, staré lidi, invalidy, děti....To byste mohla říci , že staří lidé jsou napadáni protože jsou staří, invalidé protože jsou invalidé. A navíc agresoři většinou napadají oběti, které nejsou ostražité a sebevědomé. Není nikde prokázáno, že by vedle třeba rasismu a xenofobie , existoval jakýsi strach z žen nebo rasismus vůči pohlaví.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Rob | 25. 3. 2021 12:23 | reakce na Magda - 25. 3. 2021 9:48

Jestliže jsem napadený, je mi úplně šumák, zdali to je kvůli mému pohlaví nebo čemukoliv jinému. Prostě je fakt, že násilníci obecně raději zaútočí na muže než na ženu.
Třeba takové ty nakládačky, protože jsem „blbě čuměl“, schytávají téměř výhradně muži.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

David | 27. 3. 2021 1:44 | reakce na Rob - 25. 3. 2021 12:23

Máte pravdu, třeba ze školy všichni známe situace kdy nějaký nabušený machr si dělá opakovaně boxovací pytel z někoho mnohem slabšího. A toto většinou holkám a ženám nijak nevadí. Proti tomu většinou neprotestují a nijak to neřeší. Přitom to nikdy není férový souboj. Ten muž který někoho napadá je vždy těžší, větší, silnějí, někdy i vycvičenějsí . Často útočí se zbraní nebo i v přesile. Nevím proč násilí vůči mužům se nijak moc neřeší a neupozorňuje na něj. Násilí je jen jedno. At už se týká kohokoliv .Žen , dětí, mužů, starých lidí, invalidů. A pozor platí to ale i obráceně. I lidé staří, invalidní, děti dokážou být zlí a agresivní . Nemylme se .

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jela | 24. 3. 2021 9:31 | reakce na Věra Říhová - 24. 3. 2021 9:15

Váš komentář je jediný neopovržlivý vůči ženám. Jsme na serveru určeném pro přemýšlivé ženy. Jak možné, že máte tolik mínusů, zatímco příspěvek o tom, že ženy jsou pí... má tolik plusů? Jako by ti zamindrákovaní trotlové museli zadupat úplně všechno.
Já s Vámi souhlasím a věřím, že bude líp.

-8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Masox | 24. 3. 2021 13:33 | reakce na Jela - 24. 3. 2021 9:31

Citace - Jela / 24. 3. 2021 09:31

Váš komentář je jediný neopovržlivý vůči ženám. Jsme na serveru určeném pro přemýšlivé ženy. Jak možné, že máte tolik mínusů, zatímco příspěvek o tom, že ženy jsou pí... má tolik plusů? Jako by ti zamindrákovaní trotlové museli zadupat úplně všechno.
Já s Vámi souhlasím a věřím, že bude líp.


Tak já to shrnu:
I kdybychom přijali jako pravdivé tvrzení, že denně je v ČR znásilněno AŽ 43 žen (což znamená, že to je špička = extrémní počet a tedy většinou je to mnohem méně, ale dejme tomu že to bude denně plných 43), a že žádná z obětí není znásilněna opakovaně a že žádný útočník svůj čin neopakuje (což je naprostá utopie, ale berme to jako nejhorší možný případ), je to ročně 15695 obětí a stejný počet pachatelů. Nejvyšší počet nahlášených (a tedy vyšetřovaných) znásilnění byl přitom 525 skutků v roce 2019 (https://nazory.aktualne.cz/ko mentare/nazor-v-cesku-je-denne -znasilneno-az-43-zen-feminism us-a-met/r~66c0bb8cf3e811e9b25 9ac1f6b220ee8/).Při přibližném rozdělení pohlaví v populaci 50:50 je to při 11 milionech obyvatel ČR a výše uvedeném nejhorším scénáři 0,285% populace pro každé pohlaví.
Přitom formulace "ne každý" znamená, že "drtivá většina rozhodně ANO, ale najdou se i výjimky".
Článek jako takový je tedy minimálně tendenční a štvavý, a podněcující nenávist, a tedy naplňuje skutkovou podstatu trestného činu podněcování nenávisti vůči skupině obyvatel.

Takže jestli se tady někdo diví, že to většinu mužů přinejmenším uráží, měl by vyrazit ke klinickému psychologovi.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 24. 3. 2021 9:48 | reakce na Jela - 24. 3. 2021 9:31

Třeba proto, že původní článek je opovržlivý vůči mužům?
Jestliže takovýto stereotypně nenávistný blábol má být příklad článku pro přemýšlivé ženy, tak mě to jako ženu velmi uráží.

+25
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mirda | 24. 3. 2021 12:26 | reakce na Jana - 24. 3. 2021 9:48

Naprosto s vámi souhlasím je to štvavý článek proti většinové slušné mužské populaci. Tím spíše že jste to napsala jako přemýšlející žena která ihned pochopila odkud vítr fouká.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jela | 24. 3. 2021 9:57 | reakce na Jana - 24. 3. 2021 9:48

Zrovna tenhle článek apeloval na přemýšlivé muže. Doufám, že ne tak marně, jak by se mohlo z komentářů zdát.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Masox | 24. 3. 2021 14:10 | reakce na Jela - 24. 3. 2021 9:57

Citace - Jela / 24. 3. 2021 09:57

Zrovna tenhle článek apeloval na přemýšlivé muže. Doufám, že ne tak marně, jak by se mohlo z komentářů zdát.


Kdyby autorka byla přemýšlivá žena, třeba by ji napadlo že urazit minimálně 99,715% je dost debilní nápad.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 24. 3. 2021 10:37 | reakce na Jela - 24. 3. 2021 9:57

Já jsem (aspoň papírově) přemýšlivý muž a jediné co ve mě článek vyvolal je touha sepsat pár sarkastických komentářů :D

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Máš smůlu | 24. 3. 2021 15:40 | reakce na umfa - 24. 3. 2021 10:37

Bez mozku se přemýšlet nedá:(

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 24. 3. 2021 9:10

Myslime si, ze vsecky feminiskty jsou uzlicky midraku, co jsou tak nesnasej svoje pohlavi, ze se prejmenujou na na gramaticky muzske prijmeni?
Samozrejme ze ne.
Naopak, myslime si, ze valna vetsina feministek je relativne normalni a kdyz si uklidi v hlave ten svincik, ze za jejich faily muze jejich pohlavi, budou z nich normalni pouzitelne zenske.
Pokud se ale v diskusich o feministkach stale objevuje argument, ze "ne vsecky feministky jsou takove", nepomaha to ani slusnym feministkam, ani jejich okoli.

(Ja, Jouda Prvni, tohoto fora kral)

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jela | 24. 3. 2021 9:34 | reakce na Jouda - 24. 3. 2021 9:10

Ví vaše manželka, že chodíte trolit na ženský server?

-13
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 24. 3. 2021 11:08 | reakce na Jela - 24. 3. 2021 9:34

O jakem troleni je rec?

Vzal jsem uvodni odstavec clanku jak lezi a bezi a zamenil diskutovane objekty.

Cetla jste jste ten clanek vubec?

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jela | 24. 3. 2021 12:11 | reakce na Jouda - 24. 3. 2021 11:08

Takže svůj příspěvek vnímáte jako konstruktivní komentář a ne jako výsměch ženám toužícím po bezpečí?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 24. 3. 2021 13:24 | reakce na Jela - 24. 3. 2021 12:11

Zrejme jeste poranu nemate kognitivni fuknce uplne navysi, vysvetlim tedy polopate:

1. Clanek je snuska zamindrakovanych sracek
2. Vzal jsem prvni odstavec clanku, a zamenil temin "muz" za "feministka a mirne pozmenil za ucelen zachovani celkoveho dojmu, tedy vyrobil jsem obdobnou sracku.
3. Zamerne jsem nepouzil termin "zena" anzto by to bylo vuci zenam sproste, zvolil jsem proste socialni skupinu autorky.
4. Samozrejme by nebyl nejmensi problem vygenerovat obdobnou sracku zamerenou na zeny obecne, mohlo by to zacinat treba: "Ne vsechny zeny jsou prostitutky, ale ve svetle narustu sireni pohlavnich nemoci bla bla bla ..."

Pokud stale nechapete smysl meho sdeleni, zkuste pozadat nekoho blizkeho, at vam to vysvetli.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 24. 3. 2021 13:26 | reakce na Jouda - 24. 3. 2021 13:24

Jo a na konci jsem se podepsal jako kral, abych mohl pouzit majestatni plural.

Autorka tohoto blabolu se s nejakou definici co je to v jejim kontextu "my" vubec nezdrzovala.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 24. 3. 2021 13:45 | reakce na Jouda - 24. 3. 2021 13:26

Marnost nad marnost. Pro jistotu připomínám bod 7 z příručky Jak poznat feministku: "nemá smysl pro humor a sarkasmus nechápe už vůbec".

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mila | 24. 3. 2021 9:44 | reakce na Jela - 24. 3. 2021 9:34

On pán tipuji nebude ženatý... Víte přece, že volbou partnera přijímáme odpovědnost za případné příští pokolení budižkničemů a misogynů, jak je uvedeno níže v diskuzi :D

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michal | 24. 3. 2021 12:51 | reakce na Mila - 24. 3. 2021 9:44

Vzhledem k faktu že 99% mužů ve vězení pochází ze vztahu bez otce by dámy měly zamyslet kdo tyhle mysoginy a hovada vyrábí.
"Ale když on je takovej sexyyyy. Co na tom že mi občas zmaluje obličej" Sem vede ta kultura sexuální revoluce. Až ženský začnou vybírat chlapy rozumem namísto "tfuj" citů........

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mila | 24. 3. 2021 13:59 | reakce na Michal - 24. 3. 2021 12:51

Ale to říkáte jinými slovy totéž, prostě blbce a lúzry nebrat. To je ovšem přístup starý jak lidstvo samo. Vliv kulturní revoluce lze spatřovat v tom, že tím, jak se ženy osamostatňují, nejsou tolik nuceny okolnostmi, do vztahu s blbcem nebo lúzrem jít, jen aby se vdaly, protože se jako tako uživí samy (postupně). Jakmile vzroste ekonomická nezávislost natolik, aby uživily i své děti, lúzři postupně povymírají nad klávesnicí. Jen je třeba vydržet to mezidobí, kdy těch peněz ještě není tolik, jako výše zmíněných pánů na diskuzích ženských časopisů :D Už méně vtipný je fakt, že někteří z nich nemusí svou misogynní a hovadní aktivitu omezit jen na online prostor. A o tom právě je článek paní autorky.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Rob | 24. 3. 2021 14:28 | reakce na Mila - 24. 3. 2021 13:59

Za prvé, nikdy bych v této souvislosti nepoužil slovo „osamostatňují“. To, že více matek dnes může vychovat dítě bez otce, je dáno především velmi štědrou státní podporou, od dotovaných školek po sociální dávky. Žen, které dokáží vydělat tolik peněz a zároveň se ještě starat o rodinu bez manžela, je velmi, velmi málo. Zbytek je stejně závislý na cizích penězích jako dříve, akorát místo manžela je vyplácí úředník.
Za druhé, blbci a lůzři se překvapivě vyskytují i mezi ženami. Podporujte „samostatné“ ženy bez manželů a budete tu mít hromadu dětí vychovávané blbkami a lůzerkami, které nebudou mít korektiv ve formě otce.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mila | 24. 3. 2021 16:09 | reakce na Rob - 24. 3. 2021 14:28

Rozhodně souhlasím s tím, ze blbcu je na světě pomerove stejne, jako blbek, to se nedá změnit. Nikde netvrdím, že je optimalni, vychovávat děti jako single rodič, jenom se to evidentně děje a nejspíš taky dál dít bude. Ty cizí peníze jsou buď peníze z veřejného rozpočtu, do kterého přispíváme všichni a taky z nej všichni cerpame. A nebo jsou to peníze v rámci rodinného rozpočtu nebo sjm, tedy už vůbec ne cizí. Nemuzu si pomoct, ale než otcovský korektiv ve smyslu “moje peníze, tvoje děti”, to tedy radši opravdu žádný ??

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 24. 3. 2021 9:00

Také máte ten pocit, že poslední dobou najdete v komentářích rozumnější názory nežli v samotném článku?

+20
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Šmoula | 24. 3. 2021 13:41 | reakce na Jana - 24. 3. 2021 9:00

ve vašich komentářích fakt ne

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 24. 3. 2021 7:18

Popravde, clanek jsem jenom preletl ocima, po par odstavcich jsem usoudil, ze je zbytecne s tim tratit cas.

Ale stejne by me zajimalo, to bydlite nekde v Molenbeeku nebo Calais u stanoveho tabora?

Protoze pokud zijete v bezne ceske obci typu Praha, Humpolec, Postoloprty, pak doporucuju navstevu psychiatra a to nemyslim opravdu nejak zle ci pejorativne.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ilona | 24. 3. 2021 12:54 | reakce na Jouda - 24. 3. 2021 7:18

Ach jo. Když mi bylo asi deset, sledoval mě až do domu muž, který pak přede mnou na schodech onanoval.
Když mi bylo přes dvacet, vracela jsem se večer kolem desáté tramvají domů a cizí muž mi několik minut sprostě nadával a pokřikoval na mě sexuální výhružky. Detailně mi v poloprázdné tramvaji popisoval, co a jak mi udělá. Důvodem bylo, že jsem měla červenou čepici, což podlě něj bylo sprosté a vyzývavé. Nikdo z přítomných slušných mužů se mě nezastal.

V jakém vesmíru dává smysl, abych to byla já, kdo má navštívit psychiatra, když mám následkem těchto a dalších zkušeností strach?!

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 24. 3. 2021 13:43 | reakce na Ilona - 24. 3. 2021 12:54

Když jsem byl na vojně (ještě za komoušů), vyhrožoval mi tam obden nějaký lampasák. Říkal co mi všechno provede, od jednadvaceti vostrejch až po vojenského prokurátora. No a vidíte, žádné doživotní trauma nemám (dokonce odmítám volit strany, které slibují seškrtání rozpočtu pro armádu) a nebýt toho, že jsem v paměti lovil co bych asi použil v odpověď, nevzpomněl bych si na to. Ignorujte to stejně jako já (a všichni ostatní kluci z vojny), od mužů se psychicky nijak nelišíte (a pokud si někdo myslí, že ano, je to jen jeho privátní sociální konstrukt) a budete zase v pohodě.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Magda | 24. 3. 2021 23:38 | reakce na umfa - 24. 3. 2021 13:43

Tak si teď představte, kdybyste na té vojně byl desítky let, s výhrůžkami se setkával pravidelně a přicházely z nejrůznějších stran. Možná byste pak měl ne nutně trauma, ale určité obavy....

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Vivian | 24. 3. 2021 14:10 | reakce na umfa - 24. 3. 2021 13:43

Jak to vůbec můžete porovnávat? Vám se to stalo jednou před padesáti lety na vojně, ženám se to může stát kdykoliv v běžném životě

-10
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Curiosity | 24. 3. 2021 14:34 | reakce na Vivian - 24. 3. 2021 14:10

Bagatelizace mužských zkušeností a vyzdvihování těch ženských, typický argumentační faul klávesových bojovnic za lepší zítřky.

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Dost bylo vás | 24. 3. 2021 15:45 | reakce na Curiosity - 24. 3. 2021 14:34

Však správně, bagatelizovali jste nás tisíc let, teď je naše chvíle a vy můžete leda tak skučet v koutě.

-19
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Vivian | 24. 3. 2021 14:52 | reakce na Curiosity - 24. 3. 2021 14:34

Já bagatelizuju? Pán sám řek, že ho jeho zážitek nijak nepoznamenal a dávno na něj zapomněl, a proto se ženy mají smířit s tím, že jim kolikrát na cestě z práce jde o život

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 24. 3. 2021 15:42 | reakce na Vivian - 24. 3. 2021 14:52

Co píšete, stává se Vám to průměrně jednou za deset let. To je frekvence, se kterou se i chlap průměrně potká s psychopatem, agresorem, disociálem a musí to nějak ustát. Ale fňukají jen ženy (samozřejmě ne všechny, jen některé :-))

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Vivian | 24. 3. 2021 15:53 | reakce na umfa - 24. 3. 2021 15:42

Je vidět, že vůbec nemáte ponětí, jak často se to ženám stává.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Magda | 24. 3. 2021 23:52 | reakce na Vivian - 24. 3. 2021 15:53

Je hrozné číst, jak muži v diskusi to násilí trivializují. Na pána řval nadřízený během roku dvou na vojně a on to přežil, tak proč ženy "fňukají" jen proto, že je někdo znásilnil, dal jim pěstí, nebo jim vyhrožuje. Vlastně o nic nejde, taková normálka.... Skoro bych ten nadpis přeformulovala na "ne všichni muži jsou násilníci, ale mnoho z nich považuje násilí na ženách za docela normální věc, se kterou by se ženy měly naučit žít".

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Milena | 25. 3. 2021 8:45 | reakce na Magda - 24. 3. 2021 23:52

Najděte mi tu jediný komentář, který prohlašuje násilí na ženách za normální věc. Aspoň jeden.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Magda | 25. 3. 2021 10:08 | reakce na Milena - 25. 3. 2021 8:45

"Pokud nehodláte vyhladit všechny muže, tak se musíte smířit s tím, že se občas nějakej znásilňovač objeví."
"Co píšete, stává se Vám to průměrně jednou za deset let. To je frekvence, se kterou se i chlap průměrně potká s psychopatem, agresorem, disociálem a musí to nějak ustát. Ale fňukají jen ženy (samozřejmě ne všechny, jen některé :-))."
"K dámám se člověk chová zdvořile a s úctou. Ke košťatům jak si zaslouží. Někdy tyto dvě skupiny ale nejdou rozeznat na první dobrou."
Dalo by se pokračovat, ale pokud jste debatu prošla, jistě jste viděla, v jakém duchu se velká část příspěvků bohužel nese. Chápu, když se někdo ohradí, že nechci být považován za násilníka. Nechápu, když má někdo potřebu tvrdit, že ženám se vlastně nic neděje a jsou to fňukny.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Rob | 25. 3. 2021 12:27 | reakce na Magda - 25. 3. 2021 10:08

To první je konstatování faktu, nikoliv hodnocení.
Druhé jen porovnává tyto případy u mužů a u žen.
Třetí vůbec nemluví o násilí.
Co tam máte dál?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Magda | 26. 3. 2021 9:23 | reakce na Rob - 25. 3. 2021 12:27

1. Že je třeba se smířit s tím, že se občas objeví znásilňovač, není konstatování faktu. Je to hodnotový postoj (v duchu "je to normální, tak se s tím smiřte a nevyšilujte").
2. Vzkaz má stejné vyznání jako ad1) - děje se to běžně vlastně každému, tak se s tím smiřte. Jenže jednak se to neděje každému (muži zažívají jiný typ násilí a obtěžování než ženy), jednak není důvod se s tím (ani u žen, ani u mužů) smiřovat.
3. Rady pán říká, že vůči určitému typu žen si lze dovolit cokoli. Kdo do toho typu spadá, to i samozřejmě určí každý muž.
Sami jste citliví na formulaci v nadpisu, chcete, aby se autorka vyjadřovala citlivě. A pak tady omlouváte věci, které jsou výrazně explicitnější a urážlivější než cokoli v článku. Podivný dvojí metr.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Vivian | 25. 3. 2021 14:21 | reakce na Rob - 25. 3. 2021 12:27

Ten první komentář doslova prohlašuje násilí na ženách za normální věc. Ten druhý je absolutní nesmysl, protože ženy jsou opravdu na ulici obtěžovány mnohem častěji, než jednou za deset let, nevim, kde dotyčný k takové informaci přišel. Třetí mluví o tom, že chlap má právo se chovat jako hovado k libovolné ženě, u které to sám uzná za vhodné. Je celkem smutné, jestli to považujete za normální.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Magda | 26. 3. 2021 9:16 | reakce na Vivian - 25. 3. 2021 14:21

Díky, napsala jste to přesně. Zajímavé je, že pánové se to pohoršují kvůli vazbě v nadpisu článku (ne všichni muži), který sám o sobě nijak urážlivý není, ale sami (někteří) píšou věci, které jsou pro mě už za hranou. Ovšem to zjevně nevadí...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Masox | 24. 3. 2021 15:48 | reakce na umfa - 24. 3. 2021 15:42

Citace - umfa / 24. 3. 2021 15:42

Co píšete, stává se Vám to průměrně jednou za deset let. To je frekvence, se kterou se i chlap průměrně potká s psychopatem, agresorem, disociálem a musí to nějak ustát. Ale fňukají jen ženy (samozřejmě ne všechny, jen některé :-))


To fňukání bych jim ani nevyčítal. To obviňování a házení odpovědnosti na ty, co za to nemůžou a nedostanou šanci se bránit, je ale odpudivá sviňárna.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Magda | 24. 3. 2021 23:41 | reakce na Masox - 24. 3. 2021 15:48

Jasně, když ženy zmíní, že jim vadí být ne zas tak zřídka vystaveny násilí a obtěžování, je to "fňukání". Ovšem když muži pláčou nad tím, že mají pocit, že by je někdo mohl brát všechny jako násilníky, je to legitimní reakce na odpudivou sviňárnu. Zvláštní přístup.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

h | 24. 3. 2021 15:46 | reakce na umfa - 24. 3. 2021 15:42

Co kdybys zalezl do pelíšku a přestal otravovat?

-8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Masox | 24. 3. 2021 22:19 | reakce na h - 24. 3. 2021 15:46

Citace - h / 24. 3. 2021 15:46

Co kdybys zalezl do pelíšku a přestal otravovat?


Tímhle mě nenalákáš, tupko.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tvoje máma | 25. 3. 2021 10:30 | reakce na Masox - 24. 3. 2021 22:19

Tak zpátky k pásu, ju?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martin | 24. 3. 2021 7:14

"Pokud v diskusi o sexuálním násilí zazní „ne všichni muži jsou takoví!“, nepůsobí to jako obhajoba vlastní bezúhonnosti, ale snaha odklonit pozornost od mužů jako takových a odvést ji jinam."

Muži "jako takoví" násilí nepáchají. Někteří muži páchají násilí. Stejně, jako "ženy jako takové" se neživí prodejem svého těla. Některé ženy prodávají svá těla.

Násilí některých mužů mi vadí, odsuzuju ho a podporuji opatření, která ho budou limitovat k 0, ale to je asi tak všechno, co s tím můžu dělat. Násilníky nerodím, nevychovávám, neumožňuji jim svou volbou, aby se dále množili. Asi tušíte, kam tím směřuji. Svůj podíl na šíření násilných genů by měly zhodnotit i ty z žen, které si k násilí tendující muže vybírají jako partnery a vychovávají další (spolu s muži). Kalhotky do vězení Kajínkovi asi neposílali muži, že ano.

+23
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Magda | 24. 3. 2021 23:44 | reakce na Martin - 24. 3. 2021 7:14

A ti muži, co násilí odsuzují, jsou kde? Podle výrazné většiny mužů tady v diskusi se ženám žádné násilí neděje, popř. se děje velmi velmi výjimečně, ženy jsou fňukny, zkušenost s násilím nemají tak prožívat apod.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pinochet | 24. 3. 2021 5:16

"Ultimátní radu mi tehdy udělila babička: „Když jdeš večer sama, schovej si ty dlouhý vlasy pod kabát, tak nikdo nepozná, že jsi žena, a nechají tě na pokoji.“ Tento trik díky mojí hranaté ramenaté postavě zafungoval a bylo mi tím mimochodem také velmi jasně vysvětleno, co znamená útlak vázaný na pohlaví."
Sorry paní Šipková, ale ramenatá postava je to poslední, co na to, že jste nebyla "obtěžována", mělo vliv.

"Učíme stále dokola ženy a dívky, jak se bránit a nenechat se znásilnit, a je pořád těžké pojmenovat jako problém nedostatečnou edukaci mužů. Stále dáváme častěji dívkám do rukou pepřák, než bychom vyžadovali důslednější vyšetřování znásilnění a tvrdší tresty pro pachatele usvědčené z domácího násilí. Mladým dívkám se doporučuje, aby chodily do baru ve dvou, hlásily, jestli dobře dorazily, dávaly si pozor, aby to nepřehnaly s pitím. Možná jsou to ale mladí muži se sklony k násilí, kteří potřebují vzájemnou podporu přátel, kteří je usměrní, konfrontují s nevhodností jejich jednání, hlídají, aby to nepřehnali s alkoholem, a v případě, když jsou v úzkých, raději někomu zavolají."
Můžeš se snažit vysvětlit všem tygrům plošně vysvětlit, že by měli přejít na vegetariánskou dietu, ale je mnohem efektivnější vysvětlit vesničanům, jak se mají tygrovi účinně vyhnout. Pokud nehodláte vyhladit všechny muže, tak se musíte smířit s tím, že se občas nějakej znásilňovač objeví. A když budete zároveň tvrdit to, co tvrdíte, pak každé znásilnění, kterému předcházela úvaha ve stylu "vezmu si tu minisukni a nakituju si tlamu, i když hodlám jít domu ve tři ráno přes asociální čtvrť, protože přece mám právo cítit se bezpečně za jakékoliv situace a za znásilnění mohou pouze muži", máte nepřímo na svědomí.

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Julie | 25. 3. 2021 12:29 | reakce na Pinochet - 24. 3. 2021 5:16

Trochu pomíjíte argument, že ty "tygry" mohou hlídat ostatní. Podle mě je právě tohle docela slušné pole k edukaci. Co dělat, pokud někdo v tramvaji ženu (nebo kohokoli) obtěžuje. Jak poznat, že se někdo cítí v nebezpečí. Případně prostě jen myslet na to, že mám nacamranému kamarádovi říct, že se chová jako idiot - což je mimochodem situace, kterou jsem zažila, takže tady vážně to "ne všichni muži" říct můžu a dotyčným pánům děkuji.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Magda | 26. 3. 2021 9:36 | reakce na Julie - 25. 3. 2021 12:29

Jenže edukace vyžaduje myšlení a ozvat se vyžaduje odvahu. Camrat na internetu, že jsou ženy fňukny a nic se jim neděje, nevyžaduje ani jedno z toho. Je to smutné, ale je to tak.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 25. 3. 2021 13:23 | reakce na Julie - 25. 3. 2021 12:29

"Jak poznat, že se někdo cítí v nebezpečí"

To by mě taky zajímalo jak :D

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Karel Nováková | 24. 3. 2021 2:41

Vyhýbat se násilí je zcela legitimní způsob, jak násilí předcházet. Já kdybych zašel do hospody určitého typu, tak tam se zvýšenou pravděpodobností dostanu přes hubu, proto se určitým hospodám (situacím, lidem) vyhýbám :-)

+19
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Magda | 24. 3. 2021 23:48 | reakce na Karel Nováková - 24. 3. 2021 2:41

Samozřejmě. Na vině je vždy oběť, pachatel se k tomu jen tak přichomýtl a co měl, chudák, dělat, když oběť byla zjevně v nevhodný čas na nevhodném místě, že? Kdyby nevycházela z domu, popř. se v tom domě dostatečně zabarikádovala, nemuselo se nic stát...

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Karel Nováková | 25. 3. 2021 6:12 | reakce na Magda - 24. 3. 2021 23:48

Ale ta diskuse se přece točí kolem něčeho jiného :-) Jde o to, že některým ženám se neustále děje nějaké příkoří a jiným jen výjimečně. A to strašlivé příkoří je navíc v rozporu s mými zkušenostmi (tedy ne osobními, ale mám ženu a i nějaké ty dcery by se našly a myslím, že o znásilnění bych se dozvěděl :-)). Ovšem jestli mezi to příkoří patří, že se nějaký muž za Vámi ohlédne, pak ovšem rozumím tomu, že pro jistotu chodíte v burce a ven vycházíte jen v doprovodu manžela, otce nebo bratra.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Magda | 25. 3. 2021 9:56 | reakce na Karel Nováková - 25. 3. 2021 6:12

Kterým ženám se "neustále děje příkoří"? Článek jen upozorňuje na to, že se ženy ve veřejném prostoru setkávají s násilím a obtěžováním jenom proto, že jsou ženy. A že obavy z toho násilí a obtěžování pak ovlivňují jejich životy. Vzpomínám si, že si Praha jednou zadala studii o MHD. A strašně překvapilo, že pro ženy bylo při plánování spojů důležité hledisko bezpečnosti (aby třeba v noci nemusely nikde moc dlouho čekat na opuštěném místě). Z mužů tento problém řešila menšina, z žen většina. Schválně, ptal jste se ženy a dcer, jak mají nastavené třeba toto? Ono totiž nejde jen o zkušenost se znásilněním (tu většina žen naštěstí jistě nemá), ale i o zkušenost s jinou formou obtěžování. A ne, ohlédnutí mezi takové formy neřadím, ovšem to je opět snaha trivializovat celé téma tím, že si vyberete jen extrémy (znásilnění a ohlédnutí) a ignorujete všechno to mezi.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 25. 3. 2021 12:15 | reakce na Magda - 25. 3. 2021 9:56

Přece absolventkám fňukacích oborů (gender studies, ...), tam se to učí :-)

Jinak jak to vidím, snaha donutit muže, aby přestali hledět na ženy jako na sexuální objekty je chvályhodná a má stejnou naději na úspěch jako přesvědčit ženy, aby nebyly bezdůvodně protivné :D

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Magda | 26. 3. 2021 9:31 | reakce na umfa - 25. 3. 2021 12:15

Nevím, co se učí na gender studies, nestudovala jsem je. Vy ano?
No a článek je o sexuálním násilí a obtěžování, ne o tom, jak mají muži na ženy čistě hledět...
Takže zcela mimo...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 24. 3. 2021 16:07 | reakce na Karel Nováková - 24. 3. 2021 2:41

Jenže na tu ulici musíte, protože třeba jdete večer z práce domů.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu