Diskuze k článku:

Svatba na první pohled? Láska naslepo není odvaha, ale pohodlnost

Váš komentář:

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Nikolas | 11. 11. 2020 | 08:05

Dobrý pohled. Skvěle napsáno!

+75
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Kaene | 11. 11. 2020 | 08:51

Romantická láska se přeceňuje. Lepší je láska k celému vesmíru :) Něco jako Ježíš bez ukřižování.

-24
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Všech 47 komentářů v diskuzi

Mike Fleiss | 18. 11. 2020 | 01:38

Co takhle zapojit méně naivity a víc erudice? To by ale o reality shows musel psát někdo příčetný.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Natálie Schejbalová | 16. 11. 2020 | 16:34

Skvěle napsaný článek. Myslím, že to celé má co dočinění s Frommovým strachem ze svobody. (A taky asi se spoustou peněz, které účastníci „experimentu“ dozajista dostali.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Natálie Schejbalová | 16. 11. 2020 | 16:34

Skvěle napsaný článek. Myslím, že to celé má co dočinění s Frommovým strachem ze svobody. (A taky asi se spoustou peněz, které účastníci „experimentu“ dozajista dostali.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana Nováková | 12. 11. 2020 | 21:40

Souhlas s lidmi, kteří kritizují naše děvy.....neskutečnost...toto snad nejsou české ženy???připadá mi schválně rozmazlené , bláznivé a namyšlené - možná - bohužel - ještě moc mladé dívky...už se nedivím těm rozvodům ...a le , co jsem slyšela - toto jsou novodobé mladší ženy na celém světě- hl. vypadat , kroutit se, hrát hry , předvádět se , špulit se atd jen nic reálné...reálný život....proto většinou, když nepřide ten nereálný princ- jsou pak v depce a potřebují terapeuta, psychologa , léky ..a nezvládají ten pravý - myslím - dost krutý život.. RADOSTNÉ CHVÍLE PRO MANŽELKU, MATKU- těch je málo a vydobyté dlouhými hodinami práce a starostí- ale tak to je - to je život...ale novodobé mladé dívky- z rozvinutých zemí, ne jen u nás- prošlé " vatičkou" to nezvládají...ta vatička od rodiny je chyba.....no - stále platí - někdo si dá poradit - někdo potřebuje FACKY od života - pak to chápe...možná???totiž chlapi, ti dostávají - díkybohu- facky od života furt a všude...mezi pravými chlapy to jiskří furt a to je ZOCELUJE pro život...a tak to je...nemohu ten experiment sledovat. ale co jen zaslechnu nebo rychle přečtu.....trochu odreagování...tvrdí, že podloženo+ vybráno odborníky??samo, že t " zblbnutí " se do druhého asi nezažije každý.....já hl. potom vidím ty děti, které za nic nemůžou - přijdou na svět díky těmto "plácajícím "nedozrálým lidem - a opět další neštěstí...bohužel "vatička" nové doby je velký MÍNUS

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan | 12. 11. 2020 | 20:28

Děkuji autorce a Heroine za reflexi nové docu-reality show, přestože mám po jejím přečtení smíšené pocity, dohromady s těmi, které vyvolává samotná Svatba na první pohled. Podotýkám, že nejsem žádný náboženský konzervativec, ale evidentně tu nejde o manželství (a ukázku přístupu k němu), nýbrž o téma vztahů a lásky, které my, jedinci tvořící postmoderní společnost, už delší dobu všemožně ohýbáme jako proutek. Píšete na jedné straně o fenoménu manželství napříč kulturami a na druhé o pudové lásce, kdy se jeden v druhém ztratí a vzdává jakékoliv kontroly. A možná v tom je jádro pudla. Svatba, kterou podle všeho máte na mysli, je dnes původně náboženský pojem vykastrovaný o svůj duchovní rozměr (vzájemně udělovaná svátost) do právního aktu čistě civilního charakteru. Jako takový ho lze snadno "použít" coby leitmotiv další vějičky showbyznysu, tzv. doku-reality. A tím se odhaluje nepříjemná pravda o bídě dnešních vztahů. Potřebujeme dramata, abychom cítili vůbec nějaké emoce. Celý tenhle cirkus je jen projekcí žalostné prázdnoty dnešních vztahů, které vznikají často na iluzi zvané všepohlcující zamilovanost (podporované několikrát rozvedenými levicovými filosofy typu Slavoje Žižeka), která je ve skutečnosti jen dopaminovou pastí (jak příznačné, že se pídíme po chemických vzorcích lásky a pak píšeme články o tom, jak je vědecké svádění partnerů absurdní). Ok, ona k nám patří, protože patrně jen přes zkušenost s ní se lze dostat k lásce skutečné, která vyžaduje odvahu cítit. Tedy něco, na co dnes není čas a především to nezapadá do světa "insta" emocí. Máme strach z toho se skutečně zamilovat? Ale jděte. Postrádáme odvahu cítit sebe a přiznat si pravdu o sobě a o tom, co skutečně od života a partnerství očekáváme. Postrádáme odvahu vzít si zodpovědnost za vlastní pocity a vztahy. Tenhle hluboký a jedině tak skutečně intimní proces, se však před kamery načinčat nedá. Přesto dovede být (právě díky své nepředstírané intimitě) nespoutaný a vášnivý. Jeho zachycení je nesplnitelným mokrým snem všech producentů podobných taškařic. Takové estrády, ať bude pár jakýkoliv, znovu přitáhnou diváky a o to, jen o to v doku-"reality" jde. O lásku či manželství rozhodně ne. Ukazují nám to, co vidět nechceme, jelikož tušíme, že je na tom něco, s čímž si nevíme (ne-li nechceme vědět) rady.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

sabina | 12. 11. 2020 | 16:56

Dobrý den, je mi smutno z některých názorů na vztahy, manželství a rozvody. Sama za sebe můžu říct, že jsem ve svém 25 letém manželství nesmírně šťastná, a ikdyž byly problémy a starosti, tak jsme s manželem stáli při sobě a dnes už máme dospělé děti a užíváme si druhé líbánky. Myslím, že více tolerance, humoru a nadhledu by nikomu neuškodilo. Vdávala jsem se v 19ti letech a udělala bych to znova. Dnes si všichni chtějí užívat,budovat karieru a ve 30ti zjistí,že jsou sami a nemají partnera k založení rodiny. Pravda je to dnes jiné a není všechno jen černé a bílé. Jen se zkusme zamyslet, jak dnes žijeme a kam se ženeme. Přeji všem lásku.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lojzi | 12. 11. 2020 | 11:50

Je to o zoufalství...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavla | 12. 11. 2020 | 00:35

Pravda života.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jaroslav | 12. 11. 2020 | 00:32

Norbert Wiener ve své knize Kybernetika vyjádřil myšlenku, že každý organismus jedná cíleně. V tržní ekonomice to znamená, že o peníze jde až na 1. místě. Tedy, nic proti ničemu. OK! Můžeme si také přiznat, že nic není ideální, 100%. Tedy ani rady nebo recept na cokoliv. Riziko se můžeme snažit minimalizovat, ale vždy tam bude. V konkrétním případě volby životního partnera "vědecky" záleží na programu v počítači, tedy programátorovi. Jaká zvolí kritéria shody a jejich váhu. Osobně bych volil stejnou národnost, sociální postavení, vzdělání, odpovídající věk i stejnou "fyzickou" krásu. Ale ani to není v životě zárukou "úspěchu", vliv mají i podněty "zvenku". V případě tohoto pořadu to je asi přesně naopak, z důvodu dramaturgie, sledovanosti, atd.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Hana | 11. 11. 2020 | 23:13

Otázkou je, proč se takové pořady vůbec natáčí? Kdo to financuje? Kdo z toho má prospěch?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Althea13 | 11. 11. 2020 | 22:37

Pokud máme přestat pohlížet na rozvod jako na "selhání a negativní statistiku", tak ale taky přestaňme na rození dětí pohlížet jako na "právo, povinnost a nárok každého zadaného jedince", protože to jsou právě děti, kdo nejvíc negativně (nebo spíše fatálně) odnesou tohle "osvobození a začátek nové cesty". Pak ať se každý seznamuje, zasnubuje, bere a rozvádí jak chce, ale jako někdo, kdo s výsledky těchhle děsně pokrokových vztahovýcd názorů ve škole denně přichází do styku, můžu na tenhle článek i na současný trend "Máme ve vztahu problém? Tak ho holt radši ukončíme, ať se netrápíme." pohlížet jedině jako na zvěrstvo a kruté zacházení s nevinnými dětmi.

+16
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Barbora | 11. 11. 2020 | 20:39

Musím přiznat, že mě celkem mrzí, že jsem si na Heroine přečetla tenhle článek. Nechápu, jak může editor časopisu, který má za cíl oslovit spíše přemýšlivé, čtenáře, pustit k publikaci tak špatně argumentovanou úvahu. V prvé řadě autorku reality show, o kterých píše, vůbec nezajímají. Slouží jí jen jako instrument k podpoře vlastního pohledu na vztahy. Kdyby se totiž o téma zajímala aspoň v rámci "povinné" přípravy na publikaci článku, zjistila by, že v odborné literatuře dnes existuje opravdu hodně studií, které osvětlují jak důvody, proč tyto televizní formáty vlastně vznikají, tak motivace jejich účastníků a mnohé další aspekty. Můžu však pátrání trochu ulehčit a rovnou prozradit, že "strach se zamilovat" mezi těmito motivacemi nefiguruje, stejně tak jako mezi důvody pro vznik těchto formátů nefiguruje snaha o propagaci neromantických svazků.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan | 11. 11. 2020 | 19:55

Všichni tam šli pro prachy. Šaškárna

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lenka | 11. 11. 2020 | 17:20

Po dlouhé době velmi zajímavý a dobře napsaný článek. Děkuji za něj :)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Venda | 11. 11. 2020 | 17:05

Naprostá hovadina!

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

kachle | 11. 11. 2020 | 13:56

traparna!

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Alex | 11. 11. 2020 | 12:48

Super článek, konečně názor, který má hlavu a patu. Díky za něj.
Btw. jsem sedm let rozvedená, organizaci svatby jsme kdysi nechali na agentuře. Jak moc by se mi býval podobný servis hodil i při rozvodovém řízení...! Dokonce jsem i uvažovala o tom, si podobnou Happy Divorce agenturu založit (jenomže nejsem organizátor). K soudu jdete s právníkem, to je o.k. Ale jsou tu desítky dalších věcí, které je potřeba zařídit, a to i v případě, že v manželství nebyly děti a snoubenci uzavřeli (naštěstí) předmanželskou smlouvu. No, mezera na trhu, možná.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

karamela | 11. 11. 2020 | 12:46

Manželství je přežitek. Kdo je zodpovědný, neuteče od partnera, pokud spolu vychovávají děti. No a potom buď spolu zůstanou, protože jim to prostě klape, nebo se rozloučí a jdou každý svou cestou dál.
Ten nebo ta, komu je zodpovědnost neznámý pojem, zdrhne, nestará se nebo zahýbá celý život, ať tomu předchází svatba jako řemen a oddací list třeba ve zlatě.

-9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 11. 11. 2020 | 14:34 | reakce na karamela - 11. 11. 2020 12:46

Já zase říkám,, klidně spolu žijte 300let, ale pokud čekáte dítě vezměte se,, člověk nikdy neví , co se stane,, může se cokoliv stát ,, nehoda s autem, nemoc,, cokoliv a pokud by člověk zůstal sám,, tak když už nastane taková situace , nemusí hledat 2 práce ,, ale děti mají sirotčí dokud nedostudují a rodič vdovský,, můj názor,, jsme smrtelní,, nikomu to nepřeji,,, jen myslet na i na tyhle situace,,

+21
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Beka | 12. 11. 2020 | 08:30 | reakce na Jana - 11. 11. 2020 14:34

Nezlobte se na mě,ale v určité věci pravdu nemáte a musím na ni reagovat....a to je sirotčí...vůbec by se tato dávka tak neměla jmenovat,protože není pravda,že ji dostane každé dítě...je tam taková hezky krutá podmínka,že pokud váš zemřelý rodič nepracoval v určitý čas, tak jako dítě nic nedostanete...a věřte že to vím ze své zkušenosti...a přitom dítě za to nemůže...takže o této dávce bych nemluvila...naše vláda ví,jak si pěkně pojistit,že určité dávky nedostanete,i když logicky byste měli...asi tak...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lenka | 11. 11. 2020 | 14:40 | reakce na Jana - 11. 11. 2020 14:34

A přijde mi dost ponižující, když dva na hromádce musí jít na matriku potvrdit, že to čekané dítě je opravdu jeho... :-))...

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Hana | 11. 11. 2020 | 12:39

Tyto pořady nesleduji, nic mi nedávají, ale článek, jako tento, si pro zvědavost přečtu.
Jsem 31 let vdaná a náš vztah začal, jako láska na první pohled. Poblouznění, stavy beztíže, prostě láska! A to je to! To je ta fantastická chemie přitažlivosti, na které poté musí být neustále pracováno. Vztah není o předělání toho druhého k obrazu svému, ale o obrovské práci a kompromisech. Přeji všem účastníkům těchto reality show, aby dosáhli svých představ o svém vysněném partnerovi.

+16
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Beka | 12. 11. 2020 | 08:40 | reakce na Hana - 11. 11. 2020 12:39

Máte pravdu...také jsem s mým mužem 24 let a to od osumnácti...nevím,zda to bylo tenkrát jiné,ale kdybyste viděla tu šou,tak byste si udělala názor ...nepochopím určité lidi,proč do toho šli, když pak vypadají jako zlatokopové..hnus...chlap se má podřizovat ženě a dělat ji šťastnou a starat se o ní?kde to ty ženy viděly?ony se snad nemají také zajímat?nevím nevím,u nás máme kompromisy a zajímáme se jeden o druhého..možná proto nám to klape..dnes po pěti letech neví ,co by dělali a že se nudí...to snad nevěděli dopředu,že by měli hledat partnera se kterým by měli vydržet 50 let?asi tomu taky musí předcházet to zda se spolu dokáží v jakékoli situaci smát i mlčet atd...nebo ne?divný svět...

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr | 11. 11. 2020 | 12:08

Plně souhlasím po vlastní zkušenosti jak z dlouholetým manželstvím, rozvodem i navazováním nových vztahů. Nejdůležitější je si uvědomit, že rozvod je často opravdu pouze nový začátek a holt lidé se mění a vyvíjí a není žádná ostuda si po 10-20 letech říci, že holt naše cesty se rozešly a najít si každý třebas někoho jiného a vhodnějšího do nové životní etapy. Ale to člověk pochopí, až když si to zakusí :-). Ale zenit bych se uz tedy znovu nechtel opravdu :-), jako 4x zenaty to si neumim predstavit....

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Beka | 12. 11. 2020 | 08:57 | reakce na Petr - 11. 11. 2020 12:08

Nedivím se vám...ale nesmíte zapomenout,že skoro každá žena touží být tou princeznou ten jeden den...pokud si berete ženu ,která ještě svatbu neměla...ona přeci nemůže zato ,že vy už ste skotačil na několika svatbách...berte to také z toho druhého pohledu...a taky si myslím,že sňatek je pro mnohé tím,že ten druhý je jeho(vzájemně)...jestli to dobře pochopíte,tak né že ho vlastní ale že jsou jen oni...

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mirek | 11. 11. 2020 | 12:03

Co je laska? Muska jenom zlata. V teto reality hnusu to neni genderove vubec vyvazene, nejsou tam buzny, lezby, byl by to jeste vetsi humac televize NOVA.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kateřina | 11. 11. 2020 | 11:34

Možná to tak není, ale z článku mám pocit, že je nastaven proti výběru partnera vědci. Pravda je, že i mně se tato reality show zdá zvláštní a možná až příliš podobná filmu Hodíme se k sobě, miláčku. I když zdaleka ne tak vtipná. Ale ani při osobním výběru nemá člověk jistotu, že vybere správně. Naopak dnes si lidé vybírají tak dlouho, až přeberou a pro každou pitomost se rozváději. Navíc, jestli jsem to správně pochopila, svatba v téhle reality show není závazná. Ti lidé spolu stráví dovolenou a chvíli spolu bydlí a pak se rozhodnou, jestli v tom chtějí pokračovat. Možná by mohli do této show zařadit i pohovory na téma dětí, výchovy, společně tráveného času, dovolených a představy o společném bydlení a o tom, kdo bude držet kasu. Právě na těchto tématech vztahy často skřípou.

+16
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lenka | 11. 11. 2020 | 11:12

Lol... kolik let je autorka vdaná a kolik má dětí??? Myslím, že plno zadlužených samoživitelek by mohlo vyprávět o "upadnutí do lásky"... Rozvod, pokud není patologická příčina (násilí, závislost a pod.) je hloupost, protože ve všech vztazích jsou problémy, otázkou je, jak jste tolerantní a jak se umíte domluvit.

+16
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Den | 11. 11. 2020 | 11:52 | reakce na Lenka - 11. 11. 2020 11:12

Úplně z tohohle cítím Apolenu rychlíkovou..

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Marťa | 11. 11. 2020 | 10:36

Vztah bez Vášně je o ničem, ale láska je více než jen vášeň. Je to o vzájemném respektu, úctě, ochotě něco obětovat pro toho druhého. Už nejsem já a ty, ale my. Lidé, kteří tvoří pár, již nemohou žít jako nezadaní. U jednoho páru jsem si všimla, jak nevěsta pořád řešila sebe, co ona. Místo, aby přemýšlela o svém partnerovi, co on potřebuje. Více štěstí je totiž v dávání ne v přijímání. Kdo myslí jen na sebe nebude nikdy šťastný. Nikdy nenajde vhodného partnera pro život.
Samotný předvýběr partnera mi nepřidá tak špatný, ale vzít si někoho cizího, koho neznám, je velké riziko. A přístup, že za 30 dní se rozhodnou, zda spolu zůstanou, znevažuje manželství.

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Beka | 12. 11. 2020 | 09:04 | reakce na Marťa - 11. 11. 2020 10:36

Tak v tom s vámi souhlasím...ten první pár to vystihuje...ona opravdu vypadá,že se do toho pouštět vůbec neměla...chce jen mlčet,místo toho aby se zajímala o něj...myslím že on se snaží...zajímalo by mě zda ona ví čím si prošel,že už nemá rodiče a tak...z mlčení se to nedoví...chce jen aby on se zajímal o ni ,kde je to vzájemné my?spíš vypadá jako zlatokopka...lituji jeho...

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr | 11. 11. 2020 | 10:30

Ydyotství

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kateřina | 11. 11. 2020 | 11:36 | reakce na Petr - 11. 11. 2020 10:30

Pane Petře, nenadávejte prosím. Nemá to cenu. A pro příště, idiotství se píše s měkkým "i".

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Hannah | 11. 11. 2020 | 09:52

Ztrácíme se ve světě IT. Děti raději než vyprávění pohádek, zapnou mobil s nimi, ti starší se od IT techniky skoro neodtrhnou, je úplně lhostejné, jakou máte profesi, buď nutně potřebujete IT v práci (např. i elektronické třídní knihy, vysvědčení ..., ale i uklízečka si prostě dnes musí umět nakoupit online!), na PC je i spousta informací studijních, zábavních atd. Stručně řečeno, pohodlně v IT prostředí můžeme setrvat od rána až do noci.
Je tragické, že i posvátné city procházejí filtrem různých seznamek a "svatba naslepo" je jednoznačný SKANDÁL!!!!!!!!!!!! Věda přece nemůže nahradit přírodu, oční kontakt, vůni , chemii ve vztahu. Může to být jen PASKVIL sloužící k obohacení jedinců a nezávazného užívání chvilky slávy pro naprosto nezodpovědné páry, které m.j. vytřískají zdarma svatbu, o jaké se jim nesnilo, dovolenou snů a další benefity. Proč ne????? Pro otrlé to znamená na nějaký čas být v hledáčku veřejnosti, žádný opravdový slib (absence ZÁKONNÉ formulace slibu) a pak si stejně uspořádají život po svém!

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Vlasta | 11. 11. 2020 | 09:38

Koukám, že autorka moc četla romány pro ženy... Babička s dědečkem byli spolu 61 let... Svatba byla v podstatě dohodnutá (babička měla mlýn a dědeček byl třetím synem mlynáře ze sousední vesnice) a hezčí vztah než měli oni, jsem nikdy a u nikoho neviděla. Teta byla 5x vdaná (4x rozvod, jednou vdova) a ač vždy byla ze začátku šťastná, v euforii tak do dvou let bylo po štěstí... Rodiče to samé, ale velká láska přešla ve velkou nenávist... Možná to je také snadností rozvodu... Prostě manželé se tak nesnaží zůstat spolu... Jistě, pokud je jeden z manželů asociál (ať už opilec, hráč nebo třeba sociopat) tak to nemá cenu...

Osobně jsem přesvědčená, že výběr partnera není o bláznivé lásce, ale o výběru vhodného partnera pro život... Na co by mi byl chlap, z kterého by se mi podlamovala kolena, ale on by byl lehkovážný žvanil? nebo opilec? nebo třeba děvkař či příživník?

+37
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jarmila | 11. 11. 2020 | 08:55

S článkem by šlo souhlasit,ale v jednom se mýlí. Lidé,kteří se podobných šou účastní tam podle mě nešli hledat partnera,spíš prožít něco neobvyklého. Vesměs jsou tak trochu (možná i trochu víc) exibicionisté,protože běžně přece neprožíváte intimní okamžiky a emoce s milionem cizích lidí. Určitou roli v tom také hrají peníze. Koneckonců co se jim může stát? Svatba je jen "naoko",takže žádné právní důsledky nehrozí,užijí si hezkou dovolenou (ta nemusí být úplně super, pokud si s partnerem nesednou) a bonusem ještě může být to,že teoreticky to může i vyjít. Musí se sice obrnit vůči mnohdy drsným komentářům na sociálních sítích,ale jinak jim nic nehrozí.

+26
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kaene | 11. 11. 2020 | 08:51

Romantická láska se přeceňuje. Lepší je láska k celému vesmíru :) Něco jako Ježíš bez ukřižování.

-24
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Andrej Vyšinskij | 11. 11. 2020 | 16:15 | reakce na Kaene - 11. 11. 2020 08:51

Jéžišmarjá! Láska k Vesmíru se rovná lásce k Ježíšovi? Je to jen jeden z mnoha. Láska k Vesmíru znamená úctu a pokoru i lásku ke všemu jsoucnu a ke všem bytostem v něm existujícím. A zrovna ve jménu toho Ježíše a jeho fotra byly a jsou páchány pěkné hnusoty.

A k autorce. Jak nám vypíchla "hetero-svazky", to je snad něco normálního, přirozeného, většinového, co není třeba vypichovat, takže nám tu implicitně nebo podprahově nepodsouvejte úchylky. Není třeba vypichovat, že svazek muže a ženy je základem lidského pokolení a svazek samce a samice základem nejbližšího vesmíru. Pravda, nevylučuji, že někde v jiných galaxiích ke zplození potomka mohou být potřeba i 3, 4 bytosti, to je pak vztahově těžké, tam musejí mít reality show.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kaene | 11. 11. 2020 | 16:49 | reakce na Andrej Vyšinskij - 11. 11. 2020 16:15

Ježíše jsem zmínil jako příklad někoho, kdo tento pocit (pravděpodobně) cítil. Mohl jsem tam napsat Buddhu nebo jiné, ale jsme v ČR.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lucie | 11. 11. 2020 | 12:12 | reakce na Kaene - 11. 11. 2020 08:51

Přesně tak :-)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lukáš | 11. 11. 2020 | 11:56 | reakce na Kaene - 11. 11. 2020 08:51

Když zmiňujete Ježíše. Jeden z nejznámějších veršů z Bible zní: "Tak Bůh MILOVAL svět, že DAL svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný." V Bibli jsou tři slova pro lásku - agape, filio a eros. Každá má jiný význam, eros je asi jasná, filio je přátelská, ale i mezi partnery a agape to je láska Boží. Kéž tuto lásku zakusí co nejvíce lidí! Svět by vypadal jinak. Jak na to? Stačí se pokořit a požádat Boha o odpuštění a o to, aby Ježíš přišel do tvého srdce. Nejde o náboženství, jde o vztah.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Hmm | 11. 11. 2020 | 08:42

Něco na zamyšlení - paradox klesající spokojenosti žen.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Vlad | 11. 11. 2020 | 08:22

Svatba, jako akt spojující před světem dva lidi na celý život, je výsledek hledání společných hodnot, postojů a tolerance,nemůže být na začátku vztahu. Svatba je konec namlouvání a začíná společný život. Láska naslepo neexistuje, je to jen prvotní přitažlivost a očekávání, s postojem: "Užijme si a nějak to dopadne."

+17
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Nikolas | 11. 11. 2020 | 08:05

Dobrý pohled. Skvěle napsáno!

+75
Reagovat | Citovat | Nahlásit

František | 11. 11. 2020 | 08:03

Na svoje zjevné mládí máte podivuhodně bystrý úsudek. Děkuji za střízlivý a pravdivý pohled na vztahy v dnešní době. Hezký den.

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Barbora | 11. 11. 2020 | 07:50

Souhlasím s Vámi, jsem 20let vdaná, a stále věřte nebo ne zamilovaná. Tyto reality show, jsou ubohé a připadá mi jako pro zoufalce stvořené, nic pro mne. Dnes jako by už na nic nebyl čas. Ani na seznamování.

+18
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Beka | 12. 11. 2020 | 09:13 | reakce na Barbora - 11. 11. 2020 07:50

Také jsme s manželem po 24 letech stále zamilovaní...asi proto,že jsme zažili vše..i nelehké věci...ale přijde mi to jak včera,co jsme se seznámili...dnešní lidi to mají myslím dost těžké...kde se seznámit?za nás byly diskotéky,které byly s normálními písničkami a ne to dnešní ducduc,kde se sotva slyšíte...dnes chodí všichni na počítač..my jsme po škole lítali venku...hrozná doba...

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu