Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Středula: Bylo by jedině dobře, kdyby muži poznali rodičovství. Jde i o mentální zralost zaměstnavatelů

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Rafaela | 4. 1. 2023 18:12

Tak pokud by muži vraždili neviňátka s poukazem na své tělo, kdy se neviňátko 9 měsíců vyvíjelo uvnitř těla ženy, tak tam to mužské tělo opravdu moc nefigurujen a poukaz není platný. Kbyby vyvíjeli a rodili muži, tak by poukaz ovšem platný byl, a asi by nevraždili neviňátka, ale za pomoci lékařů či lékařek by se zbavovali embrya, jako to dělají ženy v naší realitě.
Co se souhlasu týče, tak dítě není jen muže, ale je muže a ženy. Tělo ženy (tedy vše včetně psychiky a celkové existence jako takové) je touto situací ovlivněno zcela, stoprocentně, tělo se začne fyzicky měnit, někdy nevratně, a to ještě ani nejsme u porodu. A v tomto případě mi vskutku přijde, že její volba převyšuje tu muže.
Pokud je někde dítě někoho, kdo neví o tom, že má dítě, tak se mi zdá, že to dítě vlastně nemá, spíš jenom někde poskytnul genetický materiál. To, za jakých okolností se to stalo (násilně, matka o otce nemá zájem/neví který to je, otec se nezajímá jestli se mu někde něco povedlo, partnerka neřekne expartnerovi...), pak může upřesnit morální otázky, ale bez kontextu to moc nejde. S tím, že pokud je to možné a relevantní, tak by se případné otcovství mělo oznámit dotyčnému, souhlasím, ale trestné? To je drakonické (vy nevíte, který z vašich bezejmenných jednorázovek je otcem? no tak to budou 2 roky, paninko...).

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

B | 3. 1. 2023 9:59

Citace - Pinochet / 3. 1. 2023 09:56



Moje řeč, nikdo by nepracoval, všichni by žili z dávek a čuměli na videa přihřátejch asiatů. Akorát je otázka, kdo by jim vyráběl ty fešný voblečky...

Kdyby byli bez voblečků, vůbec by to nevadilo.

https://www.youtube.com/watch?v=yW7wZX3DUaY

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Diskuze k článku:

umfa | 6. 1. 2023 16:07 | reakce na Až zítra - 6. 1. 2023 14:52

No, jestli umíte programovat, bude to škoda :-) Jinak přeju hezké rytí :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Až zítra | 6. 1. 2023 14:52

Umfa: aha, už to chápu. Není žádná matika, kde by to bylo dobře. Je to prostě blbě. To jenom vy jste chtěl, abych se tak blbě necítila :-) Děkuji, jste gentleman :-) Už jsem zapomněla, že jsem se nedávno naučila slovo kongruentní. Paměť mi nějak slábne. Ale víte co? Ono je to možná jedno. Já celej život nejvíc enrgie věnuji porovnávání schopností, které mám nebo nemám, s ostatníma. Jako bych si pořád jenom prohlížela třeba pluh, kterej mají ostatní, a kterej mám já a pořád je jenom přeměřovala a ten svůj leštila a radovala se, když ten můj byl lepší než sousedův. Ale ostatní tohle moc neřešili a používali nástroje, jaké měli. A teď už mají dávno zoráno a zaseto a sklizeno, a já jsem ještě ani nezačala a jenom se raduju z toho, že můj pluh je lepší než jejich. Tím chci říct, že ve svém věku už se můžu vybodnout na to, jaké mám IQ, nebo jak jsem hezká nebo nejsem. Jde o to zarýt ten rýč do země a konečně něco udělat. A to je poslední moudrost o kterou jsem se v vámi tady na Heroine podělila. Nadále si budete muset vystačit sami. Naštěstí tu máte B, která je taky dost dobrá :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 6. 1. 2023 13:17

Umfa: takže vlastně ať řeknu jakoukoliv hovadinu, existuje na to nějáká matematika, podle které je to v pořádku ? :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 6. 1. 2023 8:39 | reakce na Až zítra - 5. 1. 2023 22:26

Omlouvám se, ale v potu tváře vydělávám penízky aby mi nevypnuli internet :-) A oceňuji, že ovládáte modulární aritmetiku, důležitý to nástroj počítačové vědy a kryptografie. Ty kongruence které jste uvedla jsou přece v pořádku, na tom není potřeba hledat nějaké hnidy :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Až zítra | 5. 1. 2023 22:26 | reakce na umfa - 5. 1. 2023 15:10

Umfa: Co, s blbkama se nabavíte? :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Až zítra | 5. 1. 2023 15:46

Umfa: no logicky to dávalo smysl. Přece si předali 4 hrušky a ne osm :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 5. 1. 2023 15:10

:-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 5. 1. 2023 14:13

Umfa: naštěstí si to neumím ani představit. Nedávno jsem synovi důkežitě vysvětlovala, že když dá Pepík Aničce 4 hrušky a mají jich pak stejně, zapíše se to takhle: a+4=p a ne jak tvrdil syn a+4=p-4, jak tvrdil on :-) ještě, že mě má :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 5. 1. 2023 14:04 | reakce na Až zítra - 5. 1. 2023 13:48

Už dovedlo :D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Až zítra | 5. 1. 2023 13:48 | reakce na umfa - 5. 1. 2023 13:38

Umfa: Teda k čemu tohle povede :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 5. 1. 2023 13:38 | reakce na Až zítra - 5. 1. 2023 12:02

To nemá být logické, to jsou operátory binární logiky :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Až zítra | 5. 1. 2023 12:02 | reakce na umfa - 5. 1. 2023 10:52

umfa: moc logicky to nezní, ale když to říkáte :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 5. 1. 2023 10:52 | reakce na Až zítra - 5. 1. 2023 9:05

Je to shrnuté třeba v
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tabulka_pravdivostních_hodnot_základních_složených_výroků
kapitola Binární operace. Je tam všech šestnáct binárních logických operátorů, víc jich neexistuje. Například jeden z těch "nepoužitelných" (funkce NOR, Peirceova funkce), aplikovaný na úvahu o souhlasu s potratem z minulých příspěvků, vede k pravidlu, že pokud si potrat nepřeje ani otec, ani matka, bude potrat proveden.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Až zítra | 5. 1. 2023 9:05

Umfa: Zajímají mě právě ty nepoužitelné, ale matematicky správné možnosti.

PS: To znám. Ráno se stydí, co udělal večer :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 5. 1. 2023 1:25

Booleova algebra proto, že je více možností, jak zkombinovat přání obou rodičů provést či neprovést potrat: na přání matky bez ohledu na přání otce, na přání otce bez ohledu na přání matky, nutný souhlas obou rodičů, potrat zcela vyloučen, potrat se provede vždy a pak ještě několik prakticky nepoužitelných, leč matematicky správných variant.

P.S. tři poslední příspěvky nadepsané "Umfa" nejsou ode mě :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Umfa | 4. 1. 2023 23:11

Až zítra: měl jsem na mysli, proč myslíte, že je vhodné se takto dalece odchylovat od tématu článku. Ten je, aslepoň mám ten pocit, o názorech jednoho z prezidentských kandidátů.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 4. 1. 2023 23:06 | reakce na Umfa - 4. 1. 2023 23:04

Umfa: já nevím. Pýchou to možná začíná :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Umfa | 4. 1. 2023 23:04 | reakce na Až zítra - 4. 1. 2023 23:03

Až zítra: proč myslíte?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Až zítra | 4. 1. 2023 23:03 | reakce na Umfa - 4. 1. 2023 23:02

Umfa: Jste jistě dobrý otec :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Umfa | 4. 1. 2023 23:02

Až zítra: Mě by asi ani nevadilo spermie darovat. Čím víc jich rozseju, tím lépe. Samozřejmě, pokud už se dítě narodí, bil bych se za něj, až do roztrhání těla. Ale, že bych lpěl na geneticky mém embryu ještě před jeho narozením nad rámec teoretické katolické morálky, která káže nezabiješ, tak to asi opravdu ne. Ale musím přiznat, že když jsem zjistil, že budu otcem, byl jsem pyšný.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

ki | 4. 1. 2023 22:50

Umfa: no budete se divit, ale spousta věcí se kdysi řešila bez smlouvy a dnes je to bez smlouvy nemyslitelné. Stačilo podat si ruku. Naopak nějákému papíru by se tenkrát vysmáli. Nač cár papíru, když rohoduje čest nebo síla? Bez nichž je smlouva ničím? Jenomže časy se změnily a s nimi i přístup ke smlouvám.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 4. 1. 2023 22:46

Rafaela: nejde totiž o hodnotu embrya jako takového. To ještě nemá žádné city a nic neví. A od samostatné spermie a vajíčka se liší jen málo. Stejně jako se od nich neliší kterákoliv buňka našeho těla, které se nemilosrdně zbavíme třeba při čištění zubů a přitom by z ní mohl být náš klon. Tedy samostatná lidská bytost. Jde o hodnotu, kterou má embryo pro někoho, kdo žije a kdo už city má.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 4. 1. 2023 22:08

Umfa: někdy vám nerozumím. Nač Booleova algebra?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 4. 1. 2023 22:00

To máte těžké Rafaelo. Pro někoho embryo, pro jiného vymodlený smysl života. Vy myslíte, že riziko vytahaného břicha a strií má větší váhu, než vrozená biologická potřeba otce zajistit život svého dítěte? Možná matčina volba převyšuje muže. Ale to neznamená, že mužova práva jsou bezvýznamná. A ani si nemyslím, že morální otázky moc závisí na kontextu oplodnění. Je jedno jak k početí došlo. Otec je jednou otec a to maličké nese jeho geny. Pokud ho otec chce, je nelidské mu dítě před jeho očima vzít a zabít. Nejsme norové aby pro nás právo rodičů na své děti a dětí na své rodiče nic neznamenalo. Co se týká drakonické situace, kdy paninka neví s kým to má. A bylo jich třeba dvacet a jsou nedohledatelní, pak by se neoznámivší matka trestného činu samozřejmě nedopustila. Pokud jsou možní otcové jen dva a o obou ví, jak se jmenovali, je to jednoznačné. Každé zabití není vražda, víte? každé chování, které na první pohled vypadá jako vražda, nenaplní skutkovou podstatu trestného činu vraždy. Představte si, že jste muž. Vám nevadí, že někde po světě běhají vaše děti a vy nemáte možnost je chránit?

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 4. 1. 2023 19:22

To se přeci dá ošetřit předem smluvně pro každý jednotlivý případ, zda a čí souhlas je potřeba k potratu. Nic na tom není, přání otce, přání matky a jedna ze šestnácti funkcí Booleovy algebry. A když nebude smlouva? Paninko, vy jste š... bez smlouvy, to budete mít ale problém!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Rafaela | 4. 1. 2023 18:12

Tak pokud by muži vraždili neviňátka s poukazem na své tělo, kdy se neviňátko 9 měsíců vyvíjelo uvnitř těla ženy, tak tam to mužské tělo opravdu moc nefigurujen a poukaz není platný. Kbyby vyvíjeli a rodili muži, tak by poukaz ovšem platný byl, a asi by nevraždili neviňátka, ale za pomoci lékařů či lékařek by se zbavovali embrya, jako to dělají ženy v naší realitě.
Co se souhlasu týče, tak dítě není jen muže, ale je muže a ženy. Tělo ženy (tedy vše včetně psychiky a celkové existence jako takové) je touto situací ovlivněno zcela, stoprocentně, tělo se začne fyzicky měnit, někdy nevratně, a to ještě ani nejsme u porodu. A v tomto případě mi vskutku přijde, že její volba převyšuje tu muže.
Pokud je někde dítě někoho, kdo neví o tom, že má dítě, tak se mi zdá, že to dítě vlastně nemá, spíš jenom někde poskytnul genetický materiál. To, za jakých okolností se to stalo (násilně, matka o otce nemá zájem/neví který to je, otec se nezajímá jestli se mu někde něco povedlo, partnerka neřekne expartnerovi...), pak může upřesnit morální otázky, ale bez kontextu to moc nejde. S tím, že pokud je to možné a relevantní, tak by se případné otcovství mělo oznámit dotyčnému, souhlasím, ale trestné? To je drakonické (vy nevíte, který z vašich bezejmenných jednorázovek je otcem? no tak to budou 2 roky, paninko...).

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Až zítra | 4. 1. 2023 13:43

Tak Středulovi ta rovnost přímo kouká z očí. Jinak ale si nejsem jistá, jestli je správné, aby se žena mohla rohodnout pro potrat i bez souhlasu otce dítěte. Třeba je to jeho jediná šance mít potomka. Je to jeho dítě. A ona mu ho zabije a on nesmí ani ceknout. Tohle není rovnost. Už to tu někdo psal. Taky si myslím, že by žena měla mít povinnost informovat oce o otcovství. Měl by to být trestný čin, pokud to neudělá. Protože představte si, že by to bylo naopak a neviňátka vraždili muži s poukazem na to, že to jej jejich tělo a jejich volba. A ani ženě nepřiznali, že se stala matkou. A její dítě by třeba někde strádalo a ona by ani neměla šanci mu pomoct, protože by ani nevěděla o jeho existenci. Myslím, že základní lidské city otců jsou podceňovány a bagatelizovány.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 3. 1. 2023 11:07

Citace - Pinochet / 3. 1. 2023 11:01



Takže zakázat práci jen u nás? A ostatní nám budou veškeré zdroje a technologii poskytovat pro dobrej pocit? Pracuji na pozici, která nevznikla na základě pobídek ani dotací, firmě přináším větší zisk než náklady, firma nemá státní zakázky a z vydělaných peněz ještě velkou část ušetřím na investice. Z ekonomického hlediska jsem nejen efektivní zaměstnanec, ale i spotřebitel.

Jo, si věříš, chápu, že bez této víry by tvůj život pro tebe neměl žádnou hodnotu a potřebuješ přesvědčit sám sebe.:)

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pinochet | 3. 1. 2023 11:01

Citace - B / 3. 1. 2023 10:37


Já psala o provozech v této díře, ne o tom, co mají v J.Koreji. Ale chápu, že se svým IQ to nemůžeš pochopit. Jistě jsi taky děsně efektivní pracovník, to je znát!:D


Takže zakázat práci jen u nás? A ostatní nám budou veškeré zdroje a technologii poskytovat pro dobrej pocit? Pracuji na pozici, která nevznikla na základě pobídek ani dotací, firmě přináším větší zisk než náklady, firma nemá státní zakázky a z vydělaných peněz ještě velkou část ušetřím na investice. Z ekonomického hlediska jsem nejen efektivní zaměstnanec, ale i spotřebitel.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 3. 1. 2023 10:37 | reakce na Pinochet - 3. 1. 2023 10:10

Citace - Pinochet / 3. 1. 2023 10:10



Nebylo by ani čím to natočit a kde na to koukat, takže by to opravdu zas až tak moc nevadilo.

Já psala o provozech v této díře, ne o tom, co mají v J.Koreji. Ale chápu, že se svým IQ to nemůžeš pochopit. Jistě jsi taky děsně efektivní pracovník, to je znát!:D

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Zobrazit další