🖤 Nová Heroine právě vyšla! O vztazích, těle, jemnosti i hranicích. 👉

Občas udělají větší radost, než čekáte. A umějí už být i multifunkční

Napsáno pro Sazku

Stírací losy od Sazky se v Česku staly fenoménem. Značnou zásluhu na jejich vývoji a úspěchu nese trojice žen: Eva Nováková, Karolína Kříčková a Klára Jožáková. Losy u mnoha lidí vzbuzují pocity napětí, vzrušení, případně radosti z výhry. Hrají ale také hlavní roli v rámci platformy reLosy. Ta hledá způsoby, jak losy dále využít a dát jim druhý život.

Karolína, Klára a Eva mají na sobě kalhoty a vesty z organického denimu značky HEAVENS JEANSFoto: Ondřej Košík
Foto: Ondřej Košík

Karolína Kříčková

Jako hlavní grafička vymýšlím a kreslím všechny podoby stíracích losů. U určitých značek se můj design upravuje také pro digitální formát. Vše vzniká v našich kancelářích na Bořislavce a s nápady mi pomáhá tady Eva. Při každém návrhu zohledňuji především téma, cílovou skupinu a jaká je role losu v portfoliu. Na výslednou podobu má vliv také velikost losu či herní mechanika. Někdy je to výzva, protože na design zbývá jen omezený prostor. Všechno musí být dokonale sladěné a vizuálně vyvážené – někdy rozhodují doslova milimetry. 

Je to úplně jiná disciplína než klasická grafika. Kromě předem stanovených velikostí pro danou cenovou kategorii losů platí, že levnější losy jsou menší, mají jednodušší grafiku a tisknou se bez speciálních efektů. Dražší losy bývají větší, působí honosněji a používají se u nich různé zušlechťovací prvky, například metalické lesky, holografické efekty, nebo dokonce vůně. Ač se to na první pohled nemusí zdát, u velké části losů začínáme úplně od začátku, takže musí člověk zůstat kreativní. Každý los má oslovit jiného zákazníka a působit originálně. Například vánoční emise bývají specifické – často mají výsek a vypadají spíš jako dárek než klasický los.

V lednu přijme Sazka jméno své mateřské společnosti Allwyn, která je dnes úspěšná v Evropě i v USA. Rebranding přinese novinky i širší nabídku zábavy. Losy se postupně představí v nových, svěžích variantách. Všechny stávající emise zůstávají plně platné.

Foto: Ondřej Košík

Klára Jožáková

Ve společnosti se starám o marketingovou komunikaci losů, což v praxi znamená, že se podílím na přípravě klasických kampaní, ať už v televizi, rádiu, na venkovních plochách či online. Na nic naštěstí nejsem sama a mám kolem sebe skvělé lidi. Troufám si říct, že marketingové oddělení se v Sazce řadí k těm nejkreativnějším. Naší cílovkou je samozřejmě věková skupina 18+. Nejvíc mě baví, jak jsou losy různorodé a kreativní. Od kampaně Los jako dárek, kdy je komunikujeme při různých příležitostech, jako je svatba, narozeniny, výročí nebo rozlučka se svobodou, až po jejich upcyklaci, kde se naopak spojujeme se známými designéry a vytváříme s nimi zajímavé sběratelské kousky, které byly vystavené třeba na Designbloku. Mou srdcovkou jsou kampaně na Černou perlu, protože je elegantní, ženská a plní sny.

Hodně také pracuji s influencery. Líbí se mi, jak každý uchopí spolupráci jinak a přinese vždy něco nového. Důležitá je pro mě autenticita – nic na sílu, naopak co největší přirozenost. Sama stírací losy jako drobné dárky nakupuji a vždy potěší.

Eva Nováková

Do Sazky jsem vstoupila před jedenácti lety. Tehdy začala moje cesta se stíracími losy. S kategorií jsem doslova vyrostla. Z desítek barevných variant bez výrazných brandů jsme postupně vytvořili úspěšné a silné značky, jako je Černá perla nebo Rentiér. Jsem zodpovědná za marketingovou strategii kategorie stíracích losů i jednotlivých brandů a jejich kampaní, které spolu s týmem realizujeme. Každý los vymýšlíme od začátku. Je to kombinace kreativity a analytiky, hravosti a strategie. Snažíme se je dělat tak, aby s nimi lidé rádi zkoušeli štěstí a přinášely jim radost. Sama na nich mám nejradši ten moment překvapení. Nikdy nevíte, co se skrývá pod stírací plochou.

Spolu s Klárkou stojíme i za platformou reLosy, která dává stíracím losům druhý život. Hledáme způsoby, jak je upcyklovat – třeba do designových tenisek, skateboardů nebo nábytku. Je to pro nás důležitá část práce: propojit kreativitu, odpovědnost a radost z tvoření v něco, co má smysl i za hranicí samotného produktu.

Foto: Sazka

SAZKA LOSY

Stírací losy patří mezi stabilní produkty Sazky. Díky své variabilitě se staly oblíbenými dárky pro různé příležitosti. I letos se můžete těšit na pestrou kolekci vánočních losů, kdy se z krásného malého dárku může vyklubat velká výhra.

Napsáno pro… je speciální formát komerční obsahové spolupráce, který redakce připravuje společně s obchodními partnery.

Popup se zavře za 8s