To, že se dítěti během jeho školní docházky i několikrát změní vyučující různých předmětů, je běžná věc. Někdy proběhne změna hladce, jindy ale může zásadně zasáhnout do výsledků a sebevědomí žáka. Co když se dítě s novým pedagogem nedokáže sžít, nerozumí látce a začnou se mu výrazně horšit známky? V takový moment se rodiče přirozeně obracejí na vedení školy. Často mají ale z reakce pocit, že škola za všech okolností stojí za svým zaměstnanectvem a rodičům z principu nedůvěřuje. Může to dopadnout i jinak?
Osmák Matěj není žádný svatoušek a jeho rodiče to vědí. Má hraniční ADHD, spoustu energie a rodiče už kvůli němu museli párkrát „na kobereček“. Školní výsledky ale měl vždy dobré. Vše se změnilo v pololetí sedmé třídy, kdy do školy nastoupila nová učitelka matematiky. „Ztratil nit, učitelka prý vysvětluje moc rychle a na žáky je nepříjemná,“ popisuje Matějova máma Jana. „A to mě opravdu mrzí, protože dřív ho zrovna matematika hodně bavila a neměl s ní zásadní problémy, kromě toho, že bývá zbrklý a občas udělá numerickou chybu."
Podobné zkušenosti mají i další rodiče ze třídy – ve whatsappové skupině se jich ozvalo čtrnáct. Děti si jima doma stěžovaly, že učitelka reaguje na dotazy odmítavě a když výklad nechápou, odbude je, že se to mají doučit samy. Nakonec už se raději nikdo na nic neptá a látku se snaží pochopit sami.
Dalším problémem jsou písemky. „Jsou nepředvídatelné, obsahují chaoticky formulované příklady. Často v nich bývá i látka, která se v hodinách vůbec neprobírala, nebo je zadaná v mnohem těžší variantě, například v minusových hodnotách, které v hodinách neřešili. Hodnocení je navíc velmi přísné - viděli jsme testy, kde syn za dvě nebo tři chyby v deseti příkladech dostal čtyřku nebo pětku,“ říká Jana.
Přidejte se k Heroine za 129 Kč měsíčně a získejte neomezený přístup.
